Uit de brieven blijkt dat de man daarvoor al in 'dienst' is gekomen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:21 schreef Peterselieman het volgende:
Als je zwart kijkt kun je ook stellen dat de NS tot de conclusie is gekomen dat de bieding van Abellio onrealistisch was en dat er een manier gevonden moest worden om er onderuit te kunnen komen.
quote:"Ik hoorde ook al dat hier vele tijd in wordt gestopt door de potentiele concurrenten. Laten we het dinsdag maar bespreken . We zien elkaar om 10 uur in 'Vroeg' in Bunnik. Ik probeerde je al even te bellen op jouw nieuwe nummer, maar kreeg een voor mij onbekende voicemail. Wil je mij vanuit deze telefoon (de pincode ervan is 0000) ergens dit weekend nog even bellen, dan kunnen we wat dingen afstemmen."
Klopt. Ik acht het een onrealistische optie als hoofdoorzaak, maar niet uit te sluiten dat het heeft meegespeeld.quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Uit de brieven blijkt dat de man daarvoor al in 'dienst' is gekomen.
Filmpje: http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-trein-valt-van-brugquote:Op maandag 27 april 2015 22:12 schreef Ajaxfan het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.weather.com/ne(...)_Video_No_1_20150427
NS wil koste wat kost geen concurrentie op het spoor dus waarom zouden ze hier onderuit willen komen?quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:21 schreef Peterselieman het volgende:
Als je zwart kijkt kun je ook stellen dat de NS tot de conclusie is gekomen dat de bieding van Abellio onrealistisch was en dat er een manier gevonden moest worden om er onderuit te kunnen komen.
Je zou aan kunnen voeren dat het bod te veel verlies oplevert. Dit verlies mag niet door het moederbedrijf aangezuiverd worden vanwege diverse regelgevingen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:40 schreef ReisT het volgende:
[..]
NS wil koste wat kost geen concurrentie op het spoor dus waarom zouden ze hier onderuit willen komen?
Is dat nou fijn, zo'n alu-hoedje op je hoofd?quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je zou aan kunnen voeren dat het bod te veel verlies oplevert. Dit verlies mag niet door het moederbedrijf aangezuiverd worden vanwege diverse regelgevingen.
Maar goed, zoals ik al zei is het zeker niet iets dat op de voorgrond speelt, omdat dit het handelen van de diverse personen in het geheel is dat niet volgens de regels verlopen is.
Ik denk dat je dit beter zelf naar buiten kunt brengen als je er achter komt, ipv in de doofpot stoppen en wachten tot iemand er achter komt.quote:Op dinsdag 28 april 2015 13:46 schreef James1988 het volgende:
Nu we het toch over NS hebben, dit is zojuist verschenen:
[..]
Dan gaat het nog wel even duren.quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:47 schreef _serial_ het volgende:
Als de aanbesteding over moet zal e.e.a. wel vertraagd worden.
Bron: http://www.transport-onli(...)t-medewerker-veolia/quote:Geschorste directie: 'NS wilde inzet medewerker Veolia'
UTRECHT - De inzet van een voormalig medewerker van Veolia door Abellio Nederland en Qbuzz gebeurde op voordracht van de NS. Dit stelt de geschorste directie van Qbuzz/Abellio, dochterbedrijf van de NS. Die schorste de directie vandaag wegens onregelmatigheden bij de aanbesteding die het bedrijf recentelijk won in Limburg. Veolia dong ook mee om die ov-opdracht.
Volgens de geschorste directie van Qbuzz/Abellio is de inzet van de voormalige Veolia-medewerker getoetst door de afdeling juridische zaken van de NS. Ook was volgens het bedrijf de hoogste leiding van de NS volledig op de hoogte van de inzet van deze medewerker tijdens de aanbesteding. (Novum)
Hoe verklaar je dan het weggeven van lijnen waar ze echt nul interesse in hadden dan?quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:40 schreef ReisT het volgende:
[..]
NS wil koste wat kost geen concurrentie op het spoor
Dit zit allemaal zo lastig in elkaar dat dat allemaal best wel in de praktijk zou kunnen zijn maar dat het om iets heel anders gaat. Ik denk niet dat je hier gelijk conclusies uit kan trekken eigenlijk.quote:Op dinsdag 28 april 2015 15:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: http://www.transport-onli(...)t-medewerker-veolia/
Dit. Neem de Zoetermeerlijn en al die andere onrendabele lijnen in het noorden van het land. Die waren ze maar al te graag kwijt. Of dat in Limburg een rol speelt is niet te zeggen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 15:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan het weggeven van lijnen waar ze echt nul interesse in hadden dan?
Het moddergooien is begonnen..quote:Op dinsdag 28 april 2015 15:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron: http://www.transport-onli(...)t-medewerker-veolia/
Zoetermeerlijn was niet onrendabel denk ik.quote:Op dinsdag 28 april 2015 15:07 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dit. Neem de Zoetermeerlijn en al die andere onrendabele lijnen in het noorden van het land. Die waren ze maar al te graag kwijt. Of dat in Limburg een rol speelt is niet te zeggen.
Ja, daar was geen controle(soms vliegende controle) en reed het gros zonder kaartje. Ik heb nog op die lijn gereden. Daarbij speelde het vandalisme een rol. Van de drie slagen maakte je er vaak maar twee. Je had inmiddels zoveel vertraging door noodremtrekkers dat een slag verviel. Maar om de tien minuten had je een trein als ik het me nog kon herinneren. Als er dan een aantal wegvallen viel dat niet eens op. Maar winstgevend is het allemaal niet.quote:Op dinsdag 28 april 2015 15:11 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Zoetermeerlijn was niet onrendabel denk ik.
Sja, de geschorste directie heeft eigenlijk geen recht van spreken meer natuurlijk.quote:
Dat waren losse lijntjes waar maar één vervoerder rijdt en er dus geen sprake is van concurrentie op het spoor.quote:Op dinsdag 28 april 2015 15:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hoe verklaar je dan het weggeven van lijnen waar ze echt nul interesse in hadden dan?
In Limburg rijdt met IC's op lijnen waar de stoptreinen nu worden aanbesteed, daar willen ze geen treintjes van een concurrent tussendoor.quote:Op dinsdag 28 april 2015 15:07 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dit. Neem de Zoetermeerlijn en al die andere onrendabele lijnen in het noorden van het land. Die waren ze maar al te graag kwijt. Of dat in Limburg een rol speelt is niet te zeggen.
Wij zien dat hele Qbuzz/Abellio als een U-bocht om afspraken te omzeilen. Wat mij betreft kan NS-dochter QbuzzAbellioNederlandOfEigenlijkLimburg inpakken en wegwezen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 15:28 schreef ReisT het volgende:
In Limburg rijdt met IC's op lijnen waar de stoptreinen nu worden aanbesteed, daar willen ze geen treintjes van een concurrent tussendoor.
Och dan knip je gewoon in Limburg die IC weg. Die laat je dan tot Eindhoven rijden. Dan laat je vanaf Eindhoven een IC rijden door een andere vervoerder richting Heerlen en Maastricht. Dat is jaren geleden ooit in Utrecht gepresenteerd. Wat er nu nog van over is weet ik niet. Er zit nu een andere directie met mogelijk andere inzichten. De meeste winst is te halen uit het vastgoed en niet met het rijden van treinen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 15:28 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat waren losse lijntjes waar maar één vervoerder rijdt en er dus geen sprake is van concurrentie op het spoor.
[..]
In Limburg rijdt met IC's op lijnen waar de stoptreinen nu worden aanbesteed, daar willen ze geen treintjes van een concurrent tussendoor.
Om Merel van Vroonhoven maar eens te citeren: "U kunt op ons rekenen".quote:Op dinsdag 28 april 2015 15:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik had ook niet anders verwacht dan dat 'jullie' dat zouden vinden
"Meneer, die werkt hier niet meer"quote:Op dinsdag 28 april 2015 15:52 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Om Merel van Vroonhoven maar eens te citeren: "U kunt op ons rekenen".
Met zulk weer met zo'n hoge trein gaan rijden is ook een tikkie onverstandig.quote:Op dinsdag 28 april 2015 14:35 schreef b2py het volgende:
[..]
Filmpje: http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-trein-valt-van-brug
Dat is natuurlijk onzin. Om welke afspraken te omzeilen? Als de bieding niet juist is verlopen is dat iets anders. Dan gaat het niet om afspraken te omzeilen.quote:Op dinsdag 28 april 2015 15:38 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wij zien dat hele Qbuzz/Abellio als een U-bocht om afspraken te omzeilen. Wat mij betreft kan NS-dochter QbuzzAbellioNederlandOfEigenlijkLimburg inpakken en wegwezen.
http://voorbeterov.nl/
Waar je nooit iets van vernomen hebt is hoe Vestjes destijds Veolia met de buit aan de haal liet gaan. Hermes is destijds op een schandalige manier uit het veld geslagen met beloftes die door Veolia nooit waargemaakt zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2015 16:07 schreef _JdM_ het volgende:
Als ik dan toch mijn alu-hoedje op mag zetten...
Het komt Veolia wel heel goed uit natuurlijk, dat een (ex-)werknemer van hen hierbij is betrokken. Wie wordt er namelijk beter van... Veolia: Zij gaan de tijdelijke concessie rijden.... Tegen de hoofdprijs uiteraard.
Wat stond er laatst (paar maanden geleden) ook al weer in de kranten? Dan Veolia er alles aan ging doen om zo lang mogelijk te rekken?
Daarom zijn wij ook gebeten op het onverkort laten nakomen van afspraken in biedingen. Dat vonden we van Fyra, dat vonden we al eerder, dat vonden we toen EBS opeens in Waterland werd gematst, dat vonden we steeds. Ik herinner me nog de zure reacties toen we dat onlangs mbt Limburg benadrukten...quote:Op dinsdag 28 april 2015 16:17 schreef Cherna het volgende:
[..]
Waar je nooit iets van vernomen hebt is hoe Vestjes destijds Veolia met de buit aan de haal liet gaan. Hermes is destijds op een schandalige manier uit het veld geslagen met beloftes die door Veolia nooit waargemaakt zijn.
Hou eens op met die karaktermoord. Afgelopen zomer in Limburg wezen kijken. Een week. Veolia had het prima voor mekaar.quote:Alle klachten over Veolia in Limburg vind je zelden terug bij beterov.nl
Nee. de zaak stinkt aan alle kanten. Daar kunnen we het wel over eens zijn.quote:Maar goed we zullen het moeten afwachten wat er nu precies is gebeurd en wie de steken heeft laten vallen. Netjes is het allemaal niet.
Het stinkt wel vaker bij aanbiedingen. Niet alleen bij het spoor.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:07 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Daarom zijn wij ook gebeten op het onverkort laten nakomen van afspraken in biedingen. Dat vonden we van Fyra, dat vonden we al eerder, dat vonden we toen EBS opeens in Waterland werd gematst, dat vonden we steeds. Ik herinner me nog de zure reacties toen we dat onlangs mbt Limburg benadrukten...
[..]
Hou eens op met die karaktermoord. Afgelopen zomer in Limburg wezen kijken. Een week. Veolia had het prima voor mekaar.
[..]
Nee. de zaak stinkt aan alle kanten. Daar kunnen we het wel over eens zijn.
Dat is niet boeiend, dat hoort een ingecalculeerd risico te zijn.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:13 schreef James1988 het volgende:
Was dat ook niet omdat de brandstofprijzen ineens dermate fors stegen dat zelfs de (kleine) marges op de concessie helemaal opgesoupeerd werden?
... of met een artikel in de concessie over bij wie het risico ligt. In Limburg was dat gewoon niet geregeld en heeft Veolia met een rondje powerplay de opdrachtgever en de reiziger een poot uitgedraaid.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat is niet boeiend, dat hoort een ingecalculeerd risico te zijn.
Dus Veolia is dom genoeg geweest om dat niet in te calculeren, iets wat ze mijlenver van tevoren aan hadden kunnen zien komen maar dan zijn ze sielug? Ik zie al dat ik in het datacentrum niet doorbelast wordt voor de stijgende elektricteitsprijs, wat voor ongelofelijke idioot ben je dan als je daar intraptquote:Op dinsdag 28 april 2015 17:18 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
... of met een artikel in de concessie over bij wie het risico ligt. In Limburg was dat gewoon niet geregeld en heeft Veolia met een rondje powerplay de opdrachtgever en de reiziger een poot uitgedraaid.
Mja, Arriva krijgt in het noorden ook compensatie voor het afschaffen van het accijnsvoordeel op rode diesel. Dat kon in 2005 bij het ingaan van de concessie namelijk onmogelijk bekend zijn en viel buiten de ingecalculeerde risico's.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat is niet boeiend, dat hoort een ingecalculeerd risico te zijn.
Een brandstofprijsstjging kun je voorzien, een ingreep van de overheid wat minder.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nou dan is er toch een oplossing gevonden? De oplossing is hier ook heel simpel; verhoog de prijs die de reiziger per kilometer betaalt. Maar nee, het moest eerst zo ver komen dat er zowat iemand failliet ging. Als je hebt gescheten ga je toch ook niet pas twee weken later je reet afvegen. Kom nou.
Ja sukkels, laat ze gewoon in Leer Heizöl tanken. 70 cent de literquote:Op dinsdag 28 april 2015 17:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, Arriva krijgt in het noorden ook compensatie voor het afschaffen van het accijnsvoordeel op rode diesel. Dat kon in 2005 bij het ingaan van de concessie namelijk onmogelijk bekend zijn en viel buiten de ingecalculeerde risico's.
quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Maar jeetje jongens, corruptie in Limburg. Wie had dat ooit kunnen voorzien.
Ik snap je punt en begrijp je emotie. Alleen is er wel een verschil met het onderwijs.quote:Op dinsdag 28 april 2015 17:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Een ingreep van de overheid kan je prima voorzien, daarvoor heb je in de boekhouding een weerstandsvermogen opgenomen, dat bestaat in de onderwijswereld al voor 80% uit "Veranderingen vanuit Den Haag", in de OV-wereld zou dat niet meer of minder moeten zijn.
Maar nee, het wiel moet opnieuw uitgevonden worden. Iedere. Fucking. Keer. Opnieuw.
Haha, kijk, iemand denkt dat er in het onderwijs geld isquote:Op dinsdag 28 april 2015 18:07 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik snap je punt en begrijp je emotie. Alleen is er wel een verschil met het onderwijs.
De onderwijsconcessie Drachten-Heerenveen wordt niet aanbesteed. Dus hoeven Veoliles Onderwijs Services en Arrivaschool Education Germany niet op het scherpst van de snede in te schrijven. (Even simpel en kort door de bocht gesteld.)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |