KnutdeIJsbeer | dinsdag 3 maart 2015 @ 11:52 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen. [ Bericht 0% gewijzigd door Nattekat op 03-03-2015 13:32:37 ] | |
b2py | dinsdag 3 maart 2015 @ 11:52 |
He topickaap, tyf op! En waar zijn de frontseinen?! ![]() | |
Nattekat | dinsdag 3 maart 2015 @ 11:54 |
Laat hem toch zijn pleziertje hebben ![]() | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 3 maart 2015 @ 11:54 |
Met frontsein nu | |
#ANONIEM | dinsdag 3 maart 2015 @ 11:54 |
Toevallig een mooie Fokke & Sukke over Schiphol vandaag ![]() ![]() | |
boriq | dinsdag 3 maart 2015 @ 11:55 |
Dit achievement wordt trouwens wel met de dag lastiger: ![]() ![]()
| |
Nattekat | dinsdag 3 maart 2015 @ 11:57 |
Je hebt het subtitel-plaatje weggehaald... | |
b2py | dinsdag 3 maart 2015 @ 11:57 |
Vriend, je hebt de hele OP verneukt. Er zat een automatisch plaatje bovenin waar iedere keer een ander plaatje kwam. En de frontseinen moeten onderaan de OP.. Admin? | |
#ANONIEM | dinsdag 3 maart 2015 @ 11:59 |
En die trein is ook nog eens hondslelijk ![]() | |
Nattekat | dinsdag 3 maart 2015 @ 12:01 |
Ik denk niet dat ik ruzie wil met de PTA-mods binnen 24 uur nadat ik blauw ben geworden... Niet zonder groepsdruk ![]() | |
b2py | dinsdag 3 maart 2015 @ 12:02 |
Nou, dit is gewoon aids. | |
Peterselieman | dinsdag 3 maart 2015 @ 12:03 |
Ik denk dat ze jou via de KEL-methode aan gaan pakken. Dat gaat niet fijn zijn ![]() | |
Nattekat | dinsdag 3 maart 2015 @ 12:06 |
Zo is Anne niet ![]() Die andere twee vertrouw ik minder ![]() | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 3 maart 2015 @ 12:11 |
![]() | |
Peterselieman | dinsdag 3 maart 2015 @ 12:12 |
Het overkomt iedere mod een keer ![]() | |
bork | dinsdag 3 maart 2015 @ 12:22 |
Inderdaad, ik kende deze niet maar de OP is dus gesloopt. Overigens ben ik ook geen Schipholfan m.b.t. vliegen Düsseldorf ftw! Is ook het leukste vanwege The Skytrain (H-Bahn) ![]() | |
Nattekat | dinsdag 3 maart 2015 @ 12:23 |
Het keldertje in gegooid worden waar er nare dingen gebeuren? ![]() | |
_serial_ | dinsdag 3 maart 2015 @ 12:30 |
Zou Delft weer plat gaan om 18:00 ? (3 maal is scheepsrecht) | |
Peterselieman | dinsdag 3 maart 2015 @ 12:30 |
ik zeg niets, omdat het hier over treintjes gaat | |
Nattekat | dinsdag 3 maart 2015 @ 12:35 |
Modeltrein in de kelder ![]() Man dies following train surfing incident zo kan het ook ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 maart 2015 @ 13:29 |
dat plaatje bovenaan moet sowieso terug, er is geen enkele reden om daar aan te komen behalve om te klieren. Terugzetten en rap wat. | |
Nattekat | dinsdag 3 maart 2015 @ 13:33 |
Oeps | |
Ireyon | dinsdag 3 maart 2015 @ 13:36 |
![]() Tijd dat de propellertrein terugkomt | |
boriq | dinsdag 3 maart 2015 @ 14:12 |
Kan die niet pendelen tussen Amsterdam Zuid en Duivendrecht tijdens de Huishoudbeurs? ![]() | |
Ajaxfan | dinsdag 3 maart 2015 @ 14:18 |
[ Bericht 100% gewijzigd door Ajaxfan op 03-03-2015 14:21:20 ] | |
boriq | dinsdag 3 maart 2015 @ 14:21 |
Delft = Schiphol 2.0 ![]() | |
_serial_ | dinsdag 3 maart 2015 @ 14:22 |
En dat is scheepsrecht | |
greavy | dinsdag 3 maart 2015 @ 14:23 |
Ligt het er ALWEER plat ja? ![]() | |
KomtTijd... | dinsdag 3 maart 2015 @ 14:24 |
"een tunnel", ja nu denken we allemaal dat het die van Rijswijk is natuurlijk ![]() | |
greavy | dinsdag 3 maart 2015 @ 14:26 |
Het IS nu ook een keer bij Rijswijk gebeurt ![]() P 1 BRANDMELDING OMS OPENBAAR MELDSYSTEEM (VK: 19) STATIONSGEBOUW RIJSWIJK PIRAMIDEPLEIN 1 RIJSWIJK 7630 | |
Nattekat | dinsdag 3 maart 2015 @ 14:26 |
Is dit niet per ongeluk een botje die een bericht van gisteren plaatst? | |
dennistd | dinsdag 3 maart 2015 @ 14:27 |
Had je ook kunnen bedenken omdat Rtd-Dt niet plat ligt volgens de storingen | |
boriq | dinsdag 3 maart 2015 @ 14:27 |
Ze willen bij NS/Prorail ons gewoon dat scheepsrecht niet gunnen ![]() | |
Nattekat | dinsdag 3 maart 2015 @ 14:31 |
De dag is nog niet voorbij... | |
boriq | dinsdag 3 maart 2015 @ 14:35 |
Dat baart mij nog het meeste zorgen ja... ![]() | |
_serial_ | dinsdag 3 maart 2015 @ 14:35 |
nog 3,5 uur, dan is het weer 24 uur geleden, het kan nog steeds | |
#ANONIEM | dinsdag 3 maart 2015 @ 14:36 |
Ik heb het telefoonnummer van de Trdl ![]() ![]() | |
Maegrim | dinsdag 3 maart 2015 @ 14:41 |
Verdacht persoon in de tunnel ![]() | |
JDude | dinsdag 3 maart 2015 @ 14:41 |
"Oei, dat is niet zo best. Welke trein rijdt u?" "De Arriva stoptrein van Groningen naar Roodeschool." "..." | |
_serial_ | dinsdag 3 maart 2015 @ 14:41 |
Spoorlopers, nog makkelijker. | |
dennistd | dinsdag 3 maart 2015 @ 14:43 |
Heb je die van Bentheim ook? Vraag hem dan ff of de EETC 1621 al vertrokken is ![]() | |
greavy | dinsdag 3 maart 2015 @ 14:46 |
Heb je een regenpak aan Dennis? Ik ben lekker thuisgebleven in dit zeikweer. Morgen ga ik Antwerpen wel even onveilig maken. | |
#ANONIEM | dinsdag 3 maart 2015 @ 14:46 |
![]() Zijn soms wel bijzondere gesprekken als het mis gaat met de verbinding. Stond laatst op Groningen en moest de trdl bellen voor een rangeerklus, en ik kreeg de post tprb aan de telefoon (Harlingen - Leeuwarden en Stavoren - Leeuwarden). Die zat ook wat te mompelen dat het systeem weer eens kuren had ![]() | |
dennistd | dinsdag 3 maart 2015 @ 14:49 |
nee, ik zit lekker in mijn auto en doe het raampje een stukje open als er wat aan komt ![]() Maar de losse loc had hier (tussen Oldenzaal en Hengelo) al moeten zijn. Zal de Pimpel wel voor mogen... | |
Dr_Flash | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:08 |
Hij gaat lekkurrr! Met die V250 had ik iets van "eerst alle kinderziektes eruit, dan kijk ik wel". Nou, we weten allemaal hoe dat afgelopen is ![]() MAAR EEN TUNNEL KUN JE NIET TERUGSTUREN ![]() fuckheads. | |
Yreal | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:20 |
Gewoon volstorten met beton... | |
Yreal | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:20 |
![]() Maar goede wissels... HOOO MAAAR | |
Nattekat | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:22 |
Ik had een gratis enkeltje verwacht toen ik dat las, krenten ![]() | |
greavy | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:26 |
![]() 2 Maart 2015 - Een fraai setje MW41'en, de 4161-4173-4163 staan op Antwerpen Centraal te wachten tot het vertrektijd is, om alsn IR-trein richting Hamont te vertrekken, terwijl nog net links in beeld 2 stelletjes MW41 staan te wachten als L-trein naar Mol. | |
KomtTijd... | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:31 |
Gelukkig hoef je ook niet het hele betonwerk af te breken als er een paar sensoren niet goed werken ![]() | |
greavy | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:47 |
Ze zijn de weg kwijt in Hengeloooo, hij staat nu op spoor 11 ![]() | |
Ajaxfan | dinsdag 3 maart 2015 @ 15:59 |
Ondertussen zijn de wissels tussen Leiden en Hoofddorp weer in staking gegaan. | |
Yreal | dinsdag 3 maart 2015 @ 16:03 |
Gaat wel een goed weekje worden zo | |
icloud | dinsdag 3 maart 2015 @ 16:06 |
Zo rikus maar eens gewezen op echte prioriteiten ipv een verkeerd afgestelde deur of brandmelder. Een bijna permanente ontwerpfout waar rover en mvbov geen aandacht willen besteden omdat ze liever goedkoop scoren. | |
Yreal | dinsdag 3 maart 2015 @ 16:07 |
Vertel | |
Ajaxfan | dinsdag 3 maart 2015 @ 16:11 |
Bijna permanent als in onmogelijk aan te passen zonder groot onderhoud? | |
icloud | dinsdag 3 maart 2015 @ 16:13 |
Tenzij ze van plan zijn de hele draaideur eruit te slopen, maar dat lijkt de ns niet te willen en dat kost flink veel geld. | |
dennistd | dinsdag 3 maart 2015 @ 16:15 |
Handig ![]() Voor mensen die niet zo bekend zijn in Hengelo: dat is een zakspoor aan de Oldenzaalse kant | |
Blistering | dinsdag 3 maart 2015 @ 16:19 |
Ovtijden.com al paar dagen down blijkbaar? Weet iemand wat er gaande is? | |
dennistd | dinsdag 3 maart 2015 @ 16:20 |
Dat viel mij ook al op ja ![]() | |
Nattekat | dinsdag 3 maart 2015 @ 16:23 |
Godver ![]() | |
Yreal | dinsdag 3 maart 2015 @ 16:25 |
Wel mooi dat de Intercity schiphol nijmegen uitvalt, en verder alleen de sprinter Leiden almere... ![]() | |
bork | dinsdag 3 maart 2015 @ 16:28 |
Ik denk toch dat ze in de buidel zullen moeten tasten, 40 km/h door die tunnel zal het niet worden denk ik ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 3 maart 2015 @ 16:30 |
De IC van 16:49 van Zwolle naar Roosendaal bestaat uit één ICM4tje. Dat wordt leuk. | |
greavy | dinsdag 3 maart 2015 @ 16:31 |
Sowieso is dit ontwerp, met enkel draaideuren, natuurlijk volslagen idioot. Zeker voor zo'n druk station. | |
Peterselieman | dinsdag 3 maart 2015 @ 16:32 |
En dan? Iedereen via de HSL of via Utrecht dat ook regelmatig plat ligt? ![]() | |
Yreal | dinsdag 3 maart 2015 @ 16:33 |
Het viaduct ligt er toch nog? | |
icloud | dinsdag 3 maart 2015 @ 16:33 |
Ik probeer al dagen te weten te komen hoe ik vanaf het perron naar buiten kom met een fiets. Mijn fiets past niet in de draaideur en toen ik mijn fiets rechtop in deur reed, kwam er meteen een beveiliger op me afgestormd die me vertelde dat fietsen in de draaideur niet zijn toegestaan. Willem van olst mag dit vraagstuk dus gaan oplossen. | |
Peterselieman | dinsdag 3 maart 2015 @ 16:33 |
Niet voor lang meer ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 3 maart 2015 @ 16:34 |
kun je ook niet met fiets en al met de lift in de fietsenstalling komen? | |
Dr_Flash | dinsdag 3 maart 2015 @ 16:35 |
Haha, staan EN extra overstappen? ![]() ![]() | |
greavy | dinsdag 3 maart 2015 @ 16:36 |
Kon je niet aan die gast vragen hoe je dan wél met je fiets buiten kon komen? ![]() Of wist hij dat ook niet? | |
Peterselieman | dinsdag 3 maart 2015 @ 16:37 |
En anders moet je gewoon een goede glassnijder meenemen. Maak je jouw eigen uitgang ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 3 maart 2015 @ 16:39 |
Oooh we staan voor de paal bij binnenkomst in Zwolle. Ik denk dat het een ander spoor wordt en dat de 16:49 IC toch met iets langer mat wordt gereden. | |
Ajaxfan | dinsdag 3 maart 2015 @ 16:39 |
Dat is om de minimale hoeveelheid OV paaltjes van een betere doorstroming te voorzien? | |
DeaDLocK2K | dinsdag 3 maart 2015 @ 16:39 |
Ja! Spoor 3 inderdaad. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 maart 2015 @ 16:40 |
Haha beveiligers die iets weten, die is leuk ![]() | |
greavy | dinsdag 3 maart 2015 @ 16:42 |
Lok is toen omgebouwd, na een kwartier weer teruggereden, en is toen uiteindelijk, na dit gepruts van 40 minuten, weer verder kunnen rijden. | |
Yreal | dinsdag 3 maart 2015 @ 16:44 |
Die is wel sterk. Wat zei de ns op twitter? | |
Peterselieman | dinsdag 3 maart 2015 @ 16:45 |
Ze dachten zeker dat het een loc van de Pimpel was? | |
dennistd | dinsdag 3 maart 2015 @ 16:59 |
Die komen al tijden niet meer los in Hengelo: toen er nog 1x per vier uur gereden werd kwam de loc tussendoor steeds terug naar Hengelo. Sinds de frequentie naar 1x per twee uur gegaan is kwam de loc alleen nog los terug om te overnachten ('s ochtends weer los naar Bentheim). Daarna is er nog een tijd geweest dat het personeel in hotel Bentheimer Hof sliep en de loc in Bentheim bleef staan 's nachts, en tegenwoordig rijdt ipv de laatste trein een vroege trein, waardoor er helemaal geen loc meer aan de oostkant over is. Alleen in de nacht van zondag op maandag overnachten ze nog in Bentheim volgens mij. | |
Peterselieman | dinsdag 3 maart 2015 @ 17:01 |
misschien waren ze wat in de war ![]() | |
icloud | dinsdag 3 maart 2015 @ 17:02 |
48 uur geleden was het antwoord dat gaan we uitzoeken, en daarna kreeg ik als antwoord we hebben het druk | |
Peterselieman | dinsdag 3 maart 2015 @ 17:04 |
Je moet ook niet zulke lastige vragen stellen ![]() Maar goed, het zou zomaar kunnen zijn dat ze zeggen dat je naar Delft-Zuid moet reizen en dan vanaf daar moet fietsen. Zou wel een triest antwoord zijn | |
icloud | dinsdag 3 maart 2015 @ 17:04 |
Ja dat heb ik gedaan, hij liep weg kwam weer terug met de mededeling ik weet het ook niet, collegas bellen, chef erbij. zegt die chef formeel stuur ik je terug naar station zuid maar we gaan dadelijk koffiedrinken ![]() ![]() ja je kunt in de fietsenstalling komen maardan? volgens mij staat daar een normaal poortje en geen extra brede | |
Blistering | dinsdag 3 maart 2015 @ 17:04 |
Here we go again. | |
greavy | dinsdag 3 maart 2015 @ 17:08 |
Tussen Reeshof en Universiteit gebeurd idd ![]() | |
Yreal | dinsdag 3 maart 2015 @ 17:09 |
Vast een onvoldoende gehaald... | |
_serial_ | dinsdag 3 maart 2015 @ 17:10 |
Ik krijg ook steeds gateway errors:/ | |
Peterselieman | dinsdag 3 maart 2015 @ 17:11 |
ik zie het ja. Gaat ook niet helpen ... http://www.skyscrapercity(...)15412&postcount=1109 | |
dennistd | dinsdag 3 maart 2015 @ 17:12 |
EETC-loc 1621 komt met 12 slaaprijtuigen langs Hengelo Westermaat op weg van de Watergraafsmeer naar Bad Bentheim. De rijtuigen zijn vooral bekend als begeleidingsrijtuigen van militaire treinen, maar zijn afgelopen twee weekenden ingezet door EETC in de Alpen Express / Ski Trein naar Oostenrijk. | |
Blistering | dinsdag 3 maart 2015 @ 17:25 |
Voor rechtsgeschiedenis zeker ![]() | |
Yreal | dinsdag 3 maart 2015 @ 17:26 |
Goed voor te stellen | |
GlennQuagmire | dinsdag 3 maart 2015 @ 17:27 |
Volgens mij moet je de lift nemen naar die tussenverdieping, en dan via de fietsenstalling naar buiten. Daar is volgens mij wel een breed poortje | |
Peterselieman | dinsdag 3 maart 2015 @ 17:28 |
misschien ook niet: tenzij ze nog een tweede uitgang hebben die niet op de foto staat | |
icloud | dinsdag 3 maart 2015 @ 17:30 |
Nee zoals de fotos hierboven laat zien kun je onmogelijk van de tussenverdieping naar de fietsenstalling met een fiets, het is een smal poortje, dan moet ik achter de fiets lopen en dan klapt het poortje dicht na mijn fiets heb ik gemerkt. @peterselieman, ik weet niet of die nooddeuren beveiligd zijn, vaak hebben ze een alarm, en die kun je ook niet van buiten af open krijgen. ik had rikus ook al gemaild. | |
Mexicanobakker | dinsdag 3 maart 2015 @ 17:32 |
Hee, een Reeshofspringer. Ultiem handig, nu zit ik in een compleet lege trein naar Eindhoven | |
icloud | dinsdag 3 maart 2015 @ 17:33 |
Het feit dat ns en prorail zwijgen zegt genoeg volgens mij. | |
GlennQuagmire | dinsdag 3 maart 2015 @ 17:34 |
Nee, op die foto staat de uitgang die direct naar de fietsenstalling gaat, ik bedoel via deze tussenverdieping: ![]() Daar staat we een breed poortje en kan je zo de fietsenstalling in | |
icloud | dinsdag 3 maart 2015 @ 17:38 |
Dat kan ik eens proberen, maar dat is volgens mij vooral een pleister en geen bedachte weg. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet vaak met mijn fiets reis, maar toen ik het hoorde ben ik het even gaan uitproberen. Edit is het straks niet de bedoeling dat de fietsenstalling alleen toegankelijk is voor iemand met een abbo? | |
GlennQuagmire | dinsdag 3 maart 2015 @ 17:40 |
T is allemaal niet heel ideaal, toen ik er zaterdag was viel het mij ook al op dat het station niet heel fietsvriendelijk is. En dat laatste is volgens mij niet zo, daar is de fietsenstalling ook veel te groot voor ![]() spoorzone delft zegt ook dat het gewoon gratis voor iedereen is:
| |
icloud | dinsdag 3 maart 2015 @ 17:43 |
Het zou me verbazen, ns verdiend toch flink geld aan de fietskluizen en de ov fiets? Zolang de fietsenstalling openbaar is, is het idd een oplossing. Neemt niet weg dat graag nog even blijf prikken richting ns en rikus. Edit Aha oke daar zijn ze bij ns nog niet achter, ze zijn nog steeds aan het nadenken | |
Peterselieman | dinsdag 3 maart 2015 @ 18:03 |
Ook bij het middenplatform richting fietsenstalling zit een draaideur ![]() Geen idee of er ook nog een schuifdeur zit. | |
icloud | dinsdag 3 maart 2015 @ 18:09 |
Dus de oplossing van glenn werkt niet? de link in de tweet werkt niet. | |
Peterselieman | dinsdag 3 maart 2015 @ 18:12 |
moet je even de tweet openen. Ik zeg niet dat het niet werkt. Op de foto zie ik twee draaideuren, maar ik heb geen idee of er daarnaast nog iets anders is. | |
icloud | dinsdag 3 maart 2015 @ 18:14 |
Zo te zien niet, misschien weet glenn dat. Ik zie alleen een nooddeur, maar volgens bronnen is die aangesloten op het alarmsysteem, zoals in veel grote gebouwen gebruikelijk is. | |
GlennQuagmire | dinsdag 3 maart 2015 @ 18:18 |
Mm, dacht me te herinneren dat juist daar geen draaideuren zaten, dit is wel heel slecht dan ![]() | |
greavy | dinsdag 3 maart 2015 @ 18:21 |
Kan een rolstoel uberhaupt wel door die draaideuren, of "moet die ook maar via Delft Zuid" ofzo? | |
icloud | dinsdag 3 maart 2015 @ 18:21 |
Suprise suprise
Noodbeleid? Gisteren was het nog verboden. | |
icloud | dinsdag 3 maart 2015 @ 18:28 |
Ik heb helaas geen rolstoel en ken ook niemand met zo ding, dus kan het helaas niet checken. Mij lijkt dat het heel lastig is of zelfs onmogelijk. Antwoord van mvbov Beste Stephan, dank voor je melding. Dit pakken we morgen000000 op. Ik houd je op de hoogte. Groeten, - weg - [ Bericht 7% gewijzigd door Anne op 03-03-2015 19:35:09 ] | |
_serial_ | dinsdag 3 maart 2015 @ 19:21 |
Er zit gewoon een normale ingang van de fietsenstalling op straatniveau. | |
icloud | dinsdag 3 maart 2015 @ 19:22 |
Klopt maar het gaat om mensen die hun fiets meenemen in de trein. Anna is weer aan het censureren geweest, jullie mogen niet weten hoe driek echt heet ![]() [ Bericht 19% gewijzigd door icloud op 03-03-2015 19:39:10 ] | |
icloud | dinsdag 3 maart 2015 @ 19:41 |
Ook een antwoord van kpn: Het is goed te begrijpen dat je hier behoorlijk van baalt! Ik ben dan ook blij om je te kunnen vertellen dat we druk bezig zijn met dit probleem. Wanneer het precies gerealiseerd is, is niet bekend. Mochten er vragen zijn, dan hoor ik het graag. | |
James1988 | dinsdag 3 maart 2015 @ 19:55 |
Op een zonnige lentedag gaat het over het algemeen best goed bij NS, maar zodra er ook maar één veertje valt dondert de hele tyfuszooi in elkaar. Ik heb in Rotterdam net twee alternatieven voor de ICd naar Breda van 19:10 laten schieten omdat die ICd er zo zou zijn (en dan alsnog sneller is dan het alternatief), en 2x verspringt de boel 1 minuut na vertrek van het alternatief. Natuurlijk wordt dat ding vanwege "de grote vertraging" niet verder dan Rotterdam en rijdt de eerstvolgende ICd ook niet, dus was mijn eerstvolgende reismogelijkheid de IC naar Venlo van 19:48. Gevolg: aankomst met +50. Kansloos falend walgelijk arrogant kutbedrijf. ![]() | |
Duvel | dinsdag 3 maart 2015 @ 19:57 |
Het is de reisinformatie. Die moet snel weer terug naar NS. Oh wacht. | |
James1988 | dinsdag 3 maart 2015 @ 20:00 |
Die informatie is nog net zo goed/slecht als toen reisinformatie nog bij ProRail was ondergebracht. Het enige wat beter is geworden is de ontsluiting ervan. | |
dennistd | dinsdag 3 maart 2015 @ 20:02 |
Syntus heeft een kort geding aangespannen over de aanbesteding Zwenzwoka (Zwolle-Enschede en Zwolle-Kampen): http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=212421&cat=1 | |
James1988 | dinsdag 3 maart 2015 @ 20:04 |
Mooi man. | |
icloud | dinsdag 3 maart 2015 @ 20:11 |
Een zwaan, volgens twitter | |
James1988 | dinsdag 3 maart 2015 @ 20:13 |
Zal best, reisinformatie te Rotterdam was weer eens kut. Zeg dan gewoon meteen "Schrijf die ICd maar van je buik" i.p.v. iedere 5 minuten +5 te doen bij de vertraging, én om te roepen "De ICd naar Breda vertrekt over enkele minuten" en dat te blijven doen totdat het laatste alternatief weg is waarna het ineens "Ohnee hihi hij rijdt niet" is. Dan had ik nu +20 gehad i.p.v. +50. | |
icloud | dinsdag 3 maart 2015 @ 20:15 |
De icd staat stil voor de zwaan | |
James1988 | dinsdag 3 maart 2015 @ 20:18 |
Het ding kwam uiteindelijk om 19:35 binnen in Rotterdam en werd daar stante pede opgeheven. Een reiziger vroeg nog aan de conductrice "Maar je bent er nu toch, waarom rij je dan niet gewoon door? Genoeg mensen willen mee" maar ze haalde haar schouders op, zei "Ik ga daar niet over" en stormde weg. Duidelijk goed ingewerkt bij NSR. | |
derLudolf | dinsdag 3 maart 2015 @ 20:19 |
Die naam kun je overal vinden Anne ![]() | |
icloud | dinsdag 3 maart 2015 @ 20:22 |
Zij kan daar weinig aan doen
| |
Blistering | dinsdag 3 maart 2015 @ 20:31 |
Zwanen ![]() ![]() | |
James1988 | dinsdag 3 maart 2015 @ 20:32 |
Zij maakt die beslissing inderdaad niet, maar er is een verschil tussen "tsja sorry, ik kan er niks aan doen" of duidelijk geërgerd zijn omdat een reiziger iets vraagt. Zij was duidelijk het laatste. Dat beest zat er volgens mij al ruim voor 19:00 (de Thalys van 18:58 had +20 wat past bij een omleiding), men had om 19:10 allang kunnen weten dat die ICd hoogstwaarschijnlijk niet meer zou gaan rijden. Zeg dat dan ook gewoon i.p.v. lafjes iedere 5 minuten er nog eens 5 minuten bij op te tellen tot de magische opheffingsgrens ineens is bereikt. ![]() | |
boriq | dinsdag 3 maart 2015 @ 20:43 |
Bestandje met tellingen van aantallen reizigers verspreid over de week per trein staat gewoon op tenderned. Aanbesteding duurt ook al langer dan gepland door vingerverfwerk bij de Provincie, ik heb er in elk geval vertrouwen in... ![]() | |
Frozen-assassin | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:52 |
Ehm, zo groot is die zwaan toch niet dat hij een hele baan van Amsterdam - Breda plat kan leggen... Je kan toch gewoon Breda - Rotterdam of Rotterdam - Amsterdam vv rijden?.. Of ben ik gek | |
Yreal | dinsdag 3 maart 2015 @ 21:54 |
Altijd beteken dat storingen niet ineens magisch eindigen en nog een nasleep hebben van uren. Gewoon iedere rijdende trein pakken die je kan. | |
Dr_Flash | dinsdag 3 maart 2015 @ 22:20 |
Klopt ja. Je krijgt nu sneller, vaker en meer waardeloze info waar je niks aan hebt en die bovendien misleidend, dubbelzinnig of gewoon helemaal niet waar is. Chapeau! | |
Dr_Flash | dinsdag 3 maart 2015 @ 22:27 |
Opnieuw strooikezen in Twello trouwens. Goeie zaak wel ![]() | |
James1988 | dinsdag 3 maart 2015 @ 22:28 |
Dat klopt inderdaad. Op de actuele vertrekrijden van Rotterdam was de Thalys van 18:58 vanaf 19:05 niet meer te vinden, terwijl het ding pas rond 19:20 vertrok. ![]() | |
GlennQuagmire | dinsdag 3 maart 2015 @ 22:43 |
Manmanman ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 maart 2015 @ 22:44 |
Ja. Een zwaan met een nek van 136 tariefeenheden lang. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 3 maart 2015 @ 22:49 |
Mailtje van m'n pa zomaar ![]() ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 3 maart 2015 @ 22:54 |
Vergane glorie ook al geloof ik eah? | |
Dr_Flash | dinsdag 3 maart 2015 @ 22:56 |
Lijkt me wel ja ![]() | |
dcm360 | dinsdag 3 maart 2015 @ 22:58 |
Stel je vertrekt na 19:00 uit Vlissingen, en je wilt zo snel mogelijk in Rijswijk zijn, dan: Optie 1: Je stapt over op Rotterdam Centraal Optie 2: Je stapt over op Den Haag HS Hint: De conducteur in de sprinter had het fout ![]() | |
Nattekat | dinsdag 3 maart 2015 @ 23:02 |
Den Haag natuurlijk ![]() | |
Ireyon | dinsdag 3 maart 2015 @ 23:09 |
Maar je mag je bestemmingsstation helemaal niet voorbij reizen dus tenzij je meer wilt betalen of een abonnement hebt, is reizen via Den Haag HS geen beschikbare optie. Hetzelfde van Eindhoven naar Houten, via Utrecht is sneller maar dan zul je toch echt in Utrecht uit- en in moeten checken. | |
dcm360 | dinsdag 3 maart 2015 @ 23:21 |
Je hebt het deel 'zo snel mogelijk' gemist. Maar om er even op in te gaan: ik heb een studenten week-abo, dus het kan prima. En in het weekend zorg ik er voor dat als ik dat doe, dat ik netjes even uit- en in-check op HS. Oja, en Nattekat had dus inderdaad de juiste optie aangegeven ![]() | |
Deezertje | dinsdag 3 maart 2015 @ 23:27 |
Als ik van bijvoorbeeld Nijmegen naar Tilburg wil is dat het snelst via de normale route Nijmegen-Tilburg... maar ik als ik tijd zat heb zou ik ook via Nijmegen - Utrecht - Den Bosch - Tilburg kunnen gaan. Conducteur zal geen probleem maken zolang je niet in de tegenrichting reist, en het is ook niet dat je onderweg uitstapt dus je checkt gewoon in op Nijmegen en uit op Tilburg.. je bent alleen meer tijd kwijt ![]() | |
b2py | dinsdag 3 maart 2015 @ 23:59 |
Ik bedacht net een kutgrap. Delft, de stad voor draaideurcriminelen! | |
icloud | woensdag 4 maart 2015 @ 00:53 |
Hij zat ergens tussen rdam en adam, de icd is er voor gestopt en weg gesleept | |
icloud | woensdag 4 maart 2015 @ 00:54 |
Tunnel van rijswijk of die van delft? | |
icloud | woensdag 4 maart 2015 @ 01:00 |
Als ik van eindhoven naar hoensbroek moet dan mag ik toch zeker ehv-hrl per ic afleggen en dan de stoptrein nemen naar hoensbroek? Eindhoven-sittard en dan sittard-hoensbroek is veel langer. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 4 maart 2015 @ 01:23 |
| |
_serial_ | woensdag 4 maart 2015 @ 06:51 |
We kruipen tussen Schiedam en Delft, waanschijnlijk door een helder licht die de vertraagde sprinter (+6) voor de IC heeft laten vertrekken. | |
Dr_Flash | woensdag 4 maart 2015 @ 07:04 |
Noot aan de onheilsgoden: Ik ga zo via Den Haag op weg naar Delft. U heeft nog 2 uur de tijd om de boel naar de ratsmodee te helpen. Knock yerself out ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 maart 2015 @ 07:06 |
Kijk, er wordt meteen geluisterd.
| |
JDude | woensdag 4 maart 2015 @ 07:31 |
Reisplanner says no. Via Heerlen ís volgens dat ding ook niet sneller trouwens. | |
Dr_Flash | woensdag 4 maart 2015 @ 07:33 |
Ja de reisplanner kan wel zo veel zeggen ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 4 maart 2015 @ 07:46 |
Je moet de beelden zien van het busje die ze op RTL Nieuws lieten zien, een compleet verfrommelde deur met de tekst "STERK". Mja. Dus. | |
JDude | woensdag 4 maart 2015 @ 07:57 |
Eindhoven-Hoensbroek mét overstap in Sittard is 1:04. Eindhoven-Heerlen zonder overstap 1:05. Ben ik toch benieuwd hoe icloud daar een snellere reis naar Hoensbroek van maakt. | |
Dr_Flash | woensdag 4 maart 2015 @ 07:59 |
Ja ik zag het op Teletekst langs komen, weet ook niet hoe laat het gebeurd is. Anyway, ik ga zo in Snolft ééns kijken of die hoeretunnel wat is ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 maart 2015 @ 08:02 |
Ik ga dat allemaal niet napluizen hoor. Geneuzel op de minuut, terwijl er in werkelijkheid met kwartieren gegooid wordt of het niks is ![]() | |
JDude | woensdag 4 maart 2015 @ 08:03 |
Er zit een overstap van twee minuten in Sittard in, da's waar. Dat kan in de praktijk dus zomaar regelmatig +30 zijn. Al was mijn ervaring vorig jaar met een overstap van 2 minuten dat ik 'm eigenlijk bijna altijd haalde. | |
JDude | woensdag 4 maart 2015 @ 08:05 |
Gisteravond al. Radionieuws wist vanochtend te melden dat de treinen vandaag gewoon rijden tot 20:00 vanavond. Daarna gaan ze de overweg repareren. Ik heb trouwens het idee dat daar al jaren wordt gewerkt aan een ongelijkvloerse kruising tussen de N456 en de spoorlijn. Geen idee waarom dat ding nog altijd niet af is. | |
Duvel | woensdag 4 maart 2015 @ 08:16 |
Delft stuk, prognose: 05-03-2015, 02:00. | |
DeaDLocK2K | woensdag 4 maart 2015 @ 08:17 |
Oh mijn god wat kunnen we tegenwoordig wel in dit land. | |
b2py | woensdag 4 maart 2015 @ 08:17 |
Snelwegen aanleggen gaat ons vrij goed af.. | |
DeaDLocK2K | woensdag 4 maart 2015 @ 08:18 |
Wel eens gehord van de A73? Dat stukje verlengde A4? | |
b2py | woensdag 4 maart 2015 @ 08:20 |
Ik zeg vrij goed, niet perfect. | |
Fiorano | woensdag 4 maart 2015 @ 08:26 |
Aardige vingerverfchaos op Amersfoort. Valleilijn van Spoor 2b en de IC Schothorst vanaf 4a etc. | |
b2py | woensdag 4 maart 2015 @ 08:28 |
'Veiligheidsregels spoortunnels te streng' | |
_serial_ | woensdag 4 maart 2015 @ 08:29 |
Zou het nu Rijswijk of Delft zijn
| |
Dr_Flash | woensdag 4 maart 2015 @ 08:30 |
bedankt, net vertrokken uit Utrecht, geen info. Had beter uit kunnen stappen? Of loop je te trollen? | |
boriq | woensdag 4 maart 2015 @ 08:34 |
Wat wel rijdt tussen Rotterdam en Den Haag HS: De 1900 (Venlo - Den Haag CS), 2600 (Lelydorp - Vlissingen) en de 5100 (Den Haag CS - Roosendaal) Wat niet rijdt: De 2200 (Amsterdam - Dordrecht) en de 5000 (Den Haag CS - Breda) | |
Viezze | woensdag 4 maart 2015 @ 08:37 |
#Dt dus zal wel Delft zijn | |
_serial_ | woensdag 4 maart 2015 @ 08:37 |
Scherp, had duidelijk nog te weinig koffie op. | |
Viezze | woensdag 4 maart 2015 @ 08:38 |
Ik heb nog geen koffie op dus dat is het niet ![]() Wat kan er kapot zijn in een tunnel dat er (zoveel) minder treinen rijden? | |
Dr_Flash | woensdag 4 maart 2015 @ 08:38 |
Dat is dan dus geen brandmelding. En wat een debiele prognose? Dat is dus morgen einde ochtendspits een keertje ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 maart 2015 @ 08:41 |
Wilt u "tunnelstoring" toevoegen aan de woordenlijst? | |
_serial_ | woensdag 4 maart 2015 @ 08:41 |
Seinstoring ? Storing in de signalering ? zoiets Of stoppen de draaideuren nu helemaal niet meer met draaien ? | |
_serial_ | woensdag 4 maart 2015 @ 08:44 |
WTF prognose voor Delft is 02:00 aankomende nacht, wat hebben ze verkracht vannacht met de werkzaamheden ? | |
Dr_Flash | woensdag 4 maart 2015 @ 08:49 |
Goed. Effectively is station Delft dus tot nader bericht weggeknipt uit het Nederlandse spoorwegnet. Nou, doen ze goed, wel ![]() Fucking nikskunners | |
Frozen-assassin | woensdag 4 maart 2015 @ 08:51 |
Delft gewoon maar meteen de zee in duwen | |
Dr_Flash | woensdag 4 maart 2015 @ 08:53 |
Maakt niet eens uit joh. Dezelfde prutsers gaan het nu "maken". Tel uit je winst. | |
Dr_Flash | woensdag 4 maart 2015 @ 08:56 |
Inmiddels stapvoets en luid toeterend over de overweg bij Intertoys vlak voorbij Gouda. Overweg is al met dranghekken afgesloten dus echt niet meer in gebruik.... | |
DeaDLocK2K | woensdag 4 maart 2015 @ 09:10 |
De FNV vindt er ook iets van hoor. Misschien moeten die zich eens realiseren dat de jaren 80 al dertig jaar achter ons liggen. Wat een prutsers. En hoe komen NS en ProRail er nu bij dat het te streng is, ze hebben die veiligheidsnormen toch zelf bepaald? Kakhoofden. | |
b2py | woensdag 4 maart 2015 @ 09:14 |
Nee, dat hebben ze niet, die komen uit de tunnelwet.. | |
JDude | woensdag 4 maart 2015 @ 09:17 |
Ah, goed om te weten. Ik rij daar nog wel eens filevermijdend langs. | |
b2py | woensdag 4 maart 2015 @ 09:21 |
![]() | |
KomtTijd... | woensdag 4 maart 2015 @ 09:23 |
Wat loop je nou de hele tijd azijn te pissen joh. Ben je er uberhaupt al geweest? Ga zelf bij ProRail werken als je het zoveel beter kunt of zo. Ik ben er zojuist prima op de IC naar Lelystad gestapt, niets aan de hand. | |
DeaDLocK2K | woensdag 4 maart 2015 @ 09:23 |
Als je in de spits ¤4,50 moet betalen in de AH2Go en je betaalt met muntjes van tien en twintig cent en ik maak daar een bijdehante opmerking over dan moet je niet moeilijk gaan doen, fucking pauper flikker het in de sigarettenautomaat ofzo. | |
b2py | woensdag 4 maart 2015 @ 09:23 |
http://m.spoorpro.nl/spoo(...)echt-cs-was-in-orde/ Bovenleiding Utrecht was in orde maandag. | |
KomtTijd... | woensdag 4 maart 2015 @ 09:26 |
Van mij mogen ze munt/briefgeld volledig afschaffen. Liever gisteren dan vandaag. | |
Dr_Flash | woensdag 4 maart 2015 @ 09:53 |
![]() ![]() ![]() ![]() Echt, ga naar huis met dat soort lulpraat, niemand gelooft het meer. | |
DriekOplopers | woensdag 4 maart 2015 @ 10:03 |
Al in de loop van de maandag werd gezegd dat het door een kapotte stroomafnemer kwam. Dus dat gelul over dat NS de schade moet claimen bij ProRail... Eerder andersom. Nog los van het logistieke onvermogen, zodat het nog uren en uren moest duren voordat enz enz enz. Ow, en voor de spoortunnel bij Delft hebben we een nieuwe naam bedacht. F***tunnel: Kost veel geld en doet het niet. http://www.voorbeterov.nl/ | |
Peterselieman | woensdag 4 maart 2015 @ 10:07 |
Zolang het bovengronds is. Zodra er tunnels bij komen wordt het toch echt een ander verhaal. Hence de al genoemde A73 met een problematische tunnel. Op dit moment sores met de combitunnel in Nijverdal, waardoor de nieuwe N35 daar nog niet open is en ook de autotunnel onder Amsterdam CS kent veel uitstel van oplevering. | |
b2py | woensdag 4 maart 2015 @ 10:08 |
Feitelijk kunnen we dus ook vrij goed spoor aanleggen, behalve als het onder de grond moet. | |
Nattekat | woensdag 4 maart 2015 @ 10:08 |
Het is ook van de zotte dat complete ritten vervallen door 1 zwart schaap... Zo moeilijk kan het toch niet zijn om gewoon te rijden tot Schiedam/Den Haag en dan weer te keren op dezelfde lijn volgens het spoorboekje? | |
DeaDLocK2K | woensdag 4 maart 2015 @ 10:08 |
Denk eens na man met je gezever. | |
_serial_ | woensdag 4 maart 2015 @ 10:09 |
Weet iemand overigens al waardoor de neukfout bij Delft van vandaag door veroorzaakt wordt ? | |
DeaDLocK2K | woensdag 4 maart 2015 @ 10:09 |
Hallo HSL. | |
Peterselieman | woensdag 4 maart 2015 @ 10:13 |
Zodra de tunnelwetgeving om de hoek komt kijken wordt het behoorlijk complex omdat tig systemen met elkaar samen moeten kunnen werken. | |
Dr_Flash | woensdag 4 maart 2015 @ 10:14 |
Ik heb er niet eens op geklikt ![]() Maar het boeit ook niet meer nu, het is opgelost ![]() | |
DriekOplopers | woensdag 4 maart 2015 @ 10:14 |
Inderdaad, daarom vraagt Voor Beter OV ook tekst en uitleg aan NS en ProRail. Dit is bezopen. | |
DriekOplopers | woensdag 4 maart 2015 @ 10:15 |
ProRail heeft beloofd met uitleg te komen. Zodra die er is, zal ik dat melden. | |
James1988 | woensdag 4 maart 2015 @ 10:18 |
Mooi stukje infrastructuur. ![]() Behalve de gekkekoeientunnel dan, die had nooit gebouwd moeten worden. | |
Dr_Flash | woensdag 4 maart 2015 @ 10:45 |
op zich is het eigenlijk sowieso wel een raar idee om tunnels te willen bouwen in een land dat zo vlak is als een pannekoek natuurlijk ![]() ![]() | |
Mexicanobakker | woensdag 4 maart 2015 @ 10:46 |
Geen zelfscanners? | |
b2py | woensdag 4 maart 2015 @ 10:47 |
Ik heb gisteren geleerd dat vanwege onze culturele achtergrond ons blikveld op de hemel en de natuur wilt zijn. Hierdoor zijn wij bereid miljarden uit te geven om dat veld te behouden (Groene hart tunnel) of om steden die gespleten zijn door spoor of weg weer een te maken. (Delft of bijvoorbeeld Omlegging A9 bij Badhoevedorp) | |
Blistering | woensdag 4 maart 2015 @ 11:07 |
![]() ![]() Daarom zelfscanners ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 4 maart 2015 @ 11:15 |
Deventer, derdewereldland. | |
Dr_Flash | woensdag 4 maart 2015 @ 11:16 |
Haterz gonna hate ![]() | |
Houtenbeen | woensdag 4 maart 2015 @ 11:24 |
| |
Blistering | woensdag 4 maart 2015 @ 11:28 |
Apeldoorn idem dito hoor. Ik vernam trouwens van een vriendin dat er bij de ah2go een protocol geldt dat alle afbakproducten iedere 2 uur ververst moeten worden. Alles wat er na 2 uur nog ligt wordt weggegooid ![]() | |
_serial_ | woensdag 4 maart 2015 @ 11:32 |
Daarna is het toch al niet meer te eten, ik mag aannemen dat ze na geruime tijd wel ongeveer weten wat ze moeten bakken. | |
b2py | woensdag 4 maart 2015 @ 11:49 |
Wauw. Amen. | |
_serial_ | woensdag 4 maart 2015 @ 12:11 |
hehe.
| |
Dr_Flash | woensdag 4 maart 2015 @ 12:21 |
ja ik zie ineens niks meer. Storing zomaar opgelost? ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 4 maart 2015 @ 12:25 |
Nee u heeft oogkleppen op ![]() | |
DriekOplopers | woensdag 4 maart 2015 @ 13:08 |
Ja. Was helemaal geen storing. Mensen die meer info willen, sturen een PM. Bericht op treinreiziger.nl klopt ook niet. | |
icloud | woensdag 4 maart 2015 @ 13:14 |
Stuur maar | |
Dr_Flash | woensdag 4 maart 2015 @ 13:17 |
Oh het is weer mijn schuld ja? ![]() | |
derLudolf | woensdag 4 maart 2015 @ 13:18 |
Koop dan direct een pot chroomverf, dat is een stuk kosten effectiever. Roken ![]() | |
icloud | woensdag 4 maart 2015 @ 13:40 |
Jij bent echt ziek in de kop, schaam je | |
Yreal | woensdag 4 maart 2015 @ 13:54 |
Staat een stelletje sneuneuzen bij zo'n stationspiano met een geldbakje te spelen ![]() | |
Yreal | woensdag 4 maart 2015 @ 13:55 |
Jammer, s&v laten ze zitten ![]() | |
GlennQuagmire | woensdag 4 maart 2015 @ 14:03 |
Als inwoner van Delft zou ik dit graag willen weten ![]() | |
Yreal | woensdag 4 maart 2015 @ 14:11 |
Driek, waarom post je niet gewoon het probleem? | |
Dr_Flash | woensdag 4 maart 2015 @ 14:14 |
Te leuk om niet te quoten. | |
DriekOplopers | woensdag 4 maart 2015 @ 14:15 |
Omdat het vertrouwelijk is. Dit hier gewoon posten is te openbaar. | |
Travel. | woensdag 4 maart 2015 @ 14:17 |
![]() | |
b2py | woensdag 4 maart 2015 @ 14:18 |
Op Somda staan berichten dat het niet in de nacht kon vanwege te weinig zicht en overdag de stickers geplakt zijn over de borden. | |
DriekOplopers | woensdag 4 maart 2015 @ 14:20 |
Ja he? ![]() | |
Yreal | woensdag 4 maart 2015 @ 14:22 |
ik mis even dat je vertrouwelijke data wel kan geven aan iedereen die er om vraagt ![]() | |
Fred | woensdag 4 maart 2015 @ 14:28 |
Een van onze geliefde vingerververs heeft mijn IC van Eindhoven naar Schiphol achter een goederentrein gezet ![]() En blijkbaar zijn ze ook niet in staat om iets creatiefs met die vier sporen te doen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 maart 2015 @ 14:34 |
In dit geval lag het blijkbaar even niet aan mij ![]() ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 4 maart 2015 @ 14:36 |
Oh ik bedoelde eigenlijk gewoon te zeggen dat er vast nog wel iets stuk was en dat dat het opgelost was een leugen was ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 maart 2015 @ 14:37 |
Ja, je hebt ook geen idee meer wat je nog moet geloven op een bepaald moment ![]() | |
KomtTijd... | woensdag 4 maart 2015 @ 14:41 |
Wat stom ![]() | |
icloud | woensdag 4 maart 2015 @ 15:10 |
Heb je het fietsprobleem al uitgevogeld? ipv zo geheimzinnig te doen. | |
Fred | woensdag 4 maart 2015 @ 15:16 |
Uiteindelijk nog wel mijn aansluiting gehaald. Ik had zelfs nog de keuze: IC Utrecht - Den Haag met DDZ-VI of IC Utrecht - Rotterdam met VIRM-IV Uiteraard zit ik nu in de DDZ. | |
DriekOplopers | woensdag 4 maart 2015 @ 15:57 |
Zie je mail. ![]() | |
icloud | woensdag 4 maart 2015 @ 15:59 |
Mail inmiddels gelezen, duidelijk | |
Dr_Flash | woensdag 4 maart 2015 @ 16:42 |
Nou, mooi. Probleemloos weer in Den Haag beland. Op naar huis. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 maart 2015 @ 16:48 |
en dat tot die tijd iedere trein een aanwijzing moest krijgen van de trdl. Dat haal ik er zo ongeveer uit. | |
b2py | woensdag 4 maart 2015 @ 16:50 |
Eerst alleen de doorgaande maar later allemaal ja.. Toen ging de werkdrukmeter van de TRDL door het dak natuurlijk.. | |
Dr_Flash | woensdag 4 maart 2015 @ 17:13 |
Dan is een prognose van 02:00 een tikkeltje ongeloofwaardig. Overigens is die overweg bij Gouda wel flink naar de klote ![]() | |
ReisT | woensdag 4 maart 2015 @ 17:15 |
De nieuwste berichten stellen dat het wel 's nachts kon maar dat ze de verkeerde stickers hadden geplakt, waarna die fout overdag is hersteld... | |
Dr_Flash | woensdag 4 maart 2015 @ 17:31 |
Kortom, het was iets met stickers maar het is blijkbaar nogal moeilijk om daar iets kloppends over te zeggen. | |
b2py | woensdag 4 maart 2015 @ 17:43 |
Bleken uiteindelijk verkeerd gemonteerde borden te zijn in de nacht waarna ze overdag de stickers er overheen hebben geplakt, zo staat het op Treinreiziger. | |
James1988 | woensdag 4 maart 2015 @ 17:47 |
En dat moet ook echt tijdens de ochtendspits ![]() | |
DriekOplopers | woensdag 4 maart 2015 @ 17:49 |
Zoiets ja. Plus dat er een paar honderd telefoontjes moeste worden gepleegd, hetgeen onhaalbaar was. Dus schrappen we treinseries. net zo makkelijk. Een overzicht: http://www.voorbeterov.nl/150304.php | |
Dr_Flash | woensdag 4 maart 2015 @ 17:59 |
Nou nou, de kundigheid spat er weer vanaf. Maar ik ben een azijnpisser als ik er wat van vind. Okee. Vind ik er niks meer van he, even goeie vrienden ![]() | |
Yreal | woensdag 4 maart 2015 @ 18:06 |
Ik zit onder de utrechtboog treintjes te spotten, mis ik bijna alles wat er langs komt... | |
DriekOplopers | woensdag 4 maart 2015 @ 18:08 |
Ho. IK ben hier de azijnpisser, ja! ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 maart 2015 @ 18:11 |
Zeg dat ff tegen die ene alibaba van een paar pagina's terug ofzo ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 4 maart 2015 @ 18:12 |
Jullie pissen alletwee ongeveer even veel azijn ![]() | |
Adrie072 | woensdag 4 maart 2015 @ 18:13 |
Stukje realiteitszin. ‘Fyra-debacle kan ons ook overkomen’ door Redactie OV-Magazine in rubriek Haaglanden Volgens Ab van der Touw, CEO bij Siemens Nederland, is het niet ondenkbaar dat Siemens in een vergelijkbare situatie terecht kan komen als AnsaldoBreda destijds met de aflevering van de V250. Van der Touw deed zijn uitlating in het programma FRITS! op Omroep West. Hij wijt het falen van nieuw materieel vooral aan een gebrekkige testperiode. “Vroeger namen we wat meer de tijd als samenleving om dingen te testen”, zei Van der Touw. “We zijn in een heel jachtige samenleving gekomen. Je moet als je iets compleet vernieuwt een beetje de tijd nemen.” Siemens is op dit moment voor HTM bezig met de uitrol van 60 Avenio-trams; volgens Van der Touw ‘een van de grootste tramopdrachten voor Siemens in Europa’. Deze tweerichtingstrams vervangen de dertig jaar oude GTL-trams. De levering van deze trams verloopt volgens Van der Touw zonder problemen. Vorig decennium leverde het bedrijf wel Combino-trams aan Amsterdam met constructiefouten. | |
Dr_Flash | woensdag 4 maart 2015 @ 18:21 |
Wát een hoop woorden om "goed testen kost tijd" te zeggen. | |
Peterselieman | woensdag 4 maart 2015 @ 18:24 |
En dan is Siemens nog wel een bedrijf dat alles vrij goed in elkaar kan schroeven. Bij Ansaldo was juist het grootste probleem dat de werknemers maar wat deden omdat ze door de leiding niet goed aangestuurd werden. | |
DriekOplopers | woensdag 4 maart 2015 @ 18:30 |
Ehm, ik dacht dat die Avenio een nogal gestandaardiseerde tram was op basis van proven technology? | |
greavy | woensdag 4 maart 2015 @ 18:34 |
Iemand heeft het verzuimd op Rotterdam Blaak alle gele borden te vervangen door nieuwe ![]() ![]() | |
b2py | woensdag 4 maart 2015 @ 18:36 |
Of de datum niet aangepast.. | |
greavy | woensdag 4 maart 2015 @ 18:38 |
Met het drukken van die nieuwe borden zou men toch geen foutieve meer moeten drukken lijkt mij, want anders heeft er alsnog iemand liggen slapen ![]() | |
b2py | woensdag 4 maart 2015 @ 18:39 |
Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt.. | |
greavy | woensdag 4 maart 2015 @ 18:41 |
Dus. Een dagje Antwerpen was de bedoeling. Gelijk maar met de neus in de boter gevallen ![]() ![]() In de Antwerpse Haven mocht de 7826 van NMBS Logistics onder andere Oiltanking en Solvay/Ineos bedienen, maar werd er ook naar Degusse (meer kon ik niet vinden, misschien klopt dit niet?) gereden. Nadat de lok teruggekomen was met een fraai sleepje ketelwagens, werd er gecombineerd met de eerder opgehaalde ketelwagens bij Oiltanking. Hierdoor kreeg je een fraai sleepje, met aan de haak een Lgs met tanktainer, een aantal ketelwagens met UN 2014 en 2785, en de eerder opgehaalde wagens betroffen een Rmmns en nog ketelwagens met UN 1184 en 2789. Het totaalbeeld was lekker bont! Het vertrek liet zich enige tijd op zich wachten, omdat er door werkzaamheden aan de 3 omliggende bruggen enkel via tijdslots de bruggen gepasseerd kon worden, en dat zou nog 3 uur wachten betekenen... De Rangeerder zijn dienst is dan ook niet op de locomotief meerijden, maar met een dienstauto richting de bedrijven rijden, zodat de Rangeerder niet hoeft te wachten, en dus eerder weer elders inzetbaar is. Toen naar de Bocht bij Ekeren: ![]() Een fraaie trein naar Monceau is deze trein, die geheel volgens plan mij bij Ekeren passeerde. De door Logistics gehuurde HLE21'en 2141 en 2139 komen in dubbeltractie de fotograaf voorbij, met aan de haak een divers aantal wagens, waaronder 2 Res'n, 3 Tads'n, een Remms, 2 Shimmns, 2 Shmmns, een Eaos en tenslotte 2 Shimmns Waarna naar het Belgische Essen gereden werd.... ![]() 4 Maart 2015 - Aan het einde van de dag België werd Essen nog even bezocht voor RRF met Hyundai-autotrein, maar CapTrain bleek ook onderweg te zijn. Die was ik even vergeten! Bij het Belgische Essen passeert deze fraaie trein, met aan de haak 7 gasketelwagens richting Antwerpen en verder richting Woippy Frankrijk ![]() 4 Maart 2015 - Als afsluiter van de dag België werd nog even deze trein opgewacht: Bij het Belgische Essen passeert de volledig beladen en lange Hyundai-autotrein naar het eveneens Belgische Zeebrugge, met voorop de groen/grijze G2000 1102 van RRF. Helaas heeft deze locomotief zijn fraaie RRF-stickers verloren, nadat de lok retour leasemaatschappij is geweest. En toen was ik mooi met etenstijd thuis ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 maart 2015 @ 18:45 |
Tsja, maar om de bebording van een Randstedelijke spoortunnel nou maar uit te besteden aan de sociale werkplaats gaat ook wel weer wat ver, vind je niet? ![]() | |
greavy | woensdag 4 maart 2015 @ 19:07 |
Ik denk dat men eerder vergeten is deze te vervangen dan "een verkeerde datum" erop te zetten. En die typmiepen van @NS_online snappen niet dat de informatie niet klopt JA, de informatie klopt niet, want er zijn diverse wijzigingen in minuten geweest en qua bestemming van de kwartiers/halfuursdienst is her en der wat geschoven. | |
Yreal | woensdag 4 maart 2015 @ 19:14 |
En weer brandalarm op schiphol ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 4 maart 2015 @ 19:15 |
Buiten dat; moet het niet gewoon automagisch goed gaan? | |
Litpho | woensdag 4 maart 2015 @ 19:15 |
Waarom niet? Dat hebben ze met het management toch ook gedaan? | |
Dr_Flash | woensdag 4 maart 2015 @ 19:15 |
Ze hebben er echt zin in he ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 4 maart 2015 @ 19:21 |
Tuurlijk, maar tegenwoordig is echt alles te moeilijk, en moet je dat accepteren als je geen snauw na wilt hebben. Nou, "het zij zo", dan maar ![]() | |
spectrumanalyser | woensdag 4 maart 2015 @ 20:01 |
hebben jullie het bericht gezien over een 5 jarig project nabij station Amsterdam Lelylaan waar een Plan V zou komen te staan als restauratie? super idee ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 4 maart 2015 @ 20:02 |
Station Lelijklaan doet zijn naam eer aan. | |
b2py | woensdag 4 maart 2015 @ 20:28 |
Nee, want het is geen plan-v maar vier rijtuigen die jarenlang naast de HTMU loods gestaan hebben in Utrecht. | |
Dr_Flash | woensdag 4 maart 2015 @ 20:29 |
Die paarse Berglandrotzooi? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 maart 2015 @ 20:30 |
lijkt me wel dan toch? Las vorige week ofzo al dat twee rijtuigen weggehaald werden. | |
spectrumanalyser | woensdag 4 maart 2015 @ 20:30 |
het artikel op at5.nl: http://www.at5.nl/artikel(...)end-terrein-lelylaan ![]() | |
greavy | woensdag 4 maart 2015 @ 21:15 |
Tekst en foto's van het transport van die ouwe Bergland-meuk uit Utrecht: Transport Online Joure worden ze opgeknapt. | |
b2py | woensdag 4 maart 2015 @ 21:40 |
Artikel is fout. | |
Dr_Flash | woensdag 4 maart 2015 @ 21:42 |
"artist's impression" ![]() Die horen "trein" en dat is dus dit, klaar ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 4 maart 2015 @ 21:55 |
Normaal draai ik veel avonddiensten. In de winterperiode vaak maar een halve slag bij daglicht rijden. Deze week zowaar dagdiensten. Vanmiddag om 14.18 mocht ik het spits afbijten voor een slag Delfzijl, Leeuwarden en wederom Delfzijl. Bij de 1e slag op wel 3 plekken mannetjes van Prorail die in de seinen hingen, ergens aan de poets waren of ergens anders mee bezig waren. Kreeg er haast een harde plasser van. ![]() | |
b2py | woensdag 4 maart 2015 @ 21:57 |
Mensen van Prorail poetsen niet, die van de aannemers wel ![]() Overigens mag je niet aan de seinen komen, die liggen binnen zone B. | |
#ANONIEM | woensdag 4 maart 2015 @ 21:59 |
Ik zie ze wel vaker in de seinen hangen. Of het mag of niet kan ik niet zeggen. Ik kijk er in ieder geval niet (meer) van op ![]() Ik tyfoneer braaf en zwaai vriendelijk. Zal mij een worst wezen wat ze doen, zolang ze maar niet binnen PVR staan of hangen. | |
b2py | woensdag 4 maart 2015 @ 22:00 |
Wel een oranje hesje of zelfs dat niet? ![]() | |
James1988 | woensdag 4 maart 2015 @ 22:01 |
Hier nog mensen die komende zomer naar Parijs gaan (of er misschien wonen ![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 4 maart 2015 @ 22:03 |
Ja, die staat er wel naast. Draaiend aan een vloeitje voor een sjekkie ![]() | |
b2py | woensdag 4 maart 2015 @ 22:16 |
Toch wel grappig dat de RATP gewoon zegt 'Je moet je voorbereiden' en dat geaccepteerd wordt, en als NS/ProRail dat doen dan slaan in Nederland de stoppen door.. | |
Frozen-assassin | woensdag 4 maart 2015 @ 22:17 |
Metro Amsterdam heeft anders ook wel een tijdje plat gelegen vanwege onderhoud aan spoor/tunnel/elektra/enz, alhoewel voornamelijk in avonduren en vakanties | |
Duvel | woensdag 4 maart 2015 @ 22:26 |
"Werd gezegd..." is ook een betrouwbare bron natuurlijk. Ik heb net een horoscoop getrokken van linksdraaiende kruidenthee en geconcludeerd dat kabouters de rijdraad hebben gesaboteerd. | |
James1988 | woensdag 4 maart 2015 @ 23:08 |
Dat valt toch ook wel weer mee? Al kun je een stukje binnen Parijs natuurlijk niet echt vergelijken met een blokkade van Den Bosch of Delft en de bijbehorende bussen. | |
b2py | woensdag 4 maart 2015 @ 23:18 |
Qua reizigersaantallen des te meer.. | |
Yreal | woensdag 4 maart 2015 @ 23:25 |
Bijzonder. De wifi van deze trein geeft de melding dat er geen verbinding mogelijk is... maar toch wel posten... | |
James1988 | woensdag 4 maart 2015 @ 23:28 |
Nou snap ik het! Meestal zegt het ding "De verbinding is goed" terwijl er geen byte doorheen komt, dat is dus gewoon een programmeerfoutje... | |
Yreal | woensdag 4 maart 2015 @ 23:31 |
het klinkt gewoon logisch...
| |
DriekOplopers | woensdag 4 maart 2015 @ 23:31 |
Het werd gezegd door iemand die heel goed weet waar die het over heeft, en die zeer dicht bij het vuur zit. Dus geen gelul in de wandelgangen of roddels via via in de kantine. ![]() | |
dennistd | donderdag 5 maart 2015 @ 03:41 |
![]() Interessante documentaire over Köln Hbf: http://www1.wdr.de/fernse(...)ofkoeln100_ch-1.html ja, wel in het Duits natuurlijk ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 maart 2015 @ 07:03 |
Mistig Barneveld is mistig ![]() | |
Ajaxfan | donderdag 5 maart 2015 @ 07:11 |
Wat daarna een keer of 09462890628 tot ver naar de zomer uitliep toch? | |
#ANONIEM | donderdag 5 maart 2015 @ 07:13 |
Mistrijden vind ik prachtig. ![]() | |
greavy | donderdag 5 maart 2015 @ 07:17 |
Rotterdam afgelopen zomer nog enkele weken voor onderhoud. Daar kwamen zelfs de oude 600'jes weer in dienst voor de werktreinen te slepen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 maart 2015 @ 07:25 |
Veel last van stoptreinen vandaag. Richting Apeldoorn al achter een onnodig vertraagde sprinter ( je hoeft echt niet 2 minuten te blijven kletskouzen als je al 2 minuten te laat bent) en nou lopen we bij Den Dolder nogeens 7! Minuten op omdat de sprinter naar Soest per se voorlangs moet. Wat is er gebeurd met de opleiding tot treindienstleider? | |
Toekito | donderdag 5 maart 2015 @ 07:27 |
Hier geen seconde vertraging ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 5 maart 2015 @ 07:36 |
Binnenkomst Utrecht +10 alvast. Bedankt droplul! Goed bezig ![]() | |
Frozen-assassin | donderdag 5 maart 2015 @ 07:47 |
Liep inderdaad weekje of 2 uit.... | |
boriq | donderdag 5 maart 2015 @ 08:12 |
vol |