Dus. Een dagje Antwerpen was de bedoeling. Gelijk maar met de neus in de boter gevallen

NMBS 7826 + Afvoertrein by
Durk Houtsma., on Flickr
In de Antwerpse Haven mocht de 7826 van NMBS Logistics onder andere Oiltanking en Solvay/Ineos bedienen, maar werd er ook naar Degusse (meer kon ik niet vinden, misschien klopt dit niet?) gereden. Nadat de lok teruggekomen was met een fraai sleepje ketelwagens, werd er gecombineerd met de eerder opgehaalde ketelwagens bij Oiltanking. Hierdoor kreeg je een fraai sleepje, met aan de haak een Lgs met tanktainer, een aantal ketelwagens met UN 2014 en 2785, en de eerder opgehaalde wagens betroffen een Rmmns en nog ketelwagens met UN 1184 en 2789.
Het totaalbeeld was lekker bont!
Het vertrek liet zich enige tijd op zich wachten, omdat er door werkzaamheden aan de 3 omliggende bruggen enkel via tijdslots de bruggen gepasseerd kon worden, en dat zou nog 3 uur wachten betekenen... De Rangeerder zijn dienst is dan ook niet op de locomotief meerijden, maar met een dienstauto richting de bedrijven rijden, zodat de Rangeerder niet hoeft te wachten, en dus eerder weer elders inzetbaar is.
Toen naar de Bocht bij Ekeren:
NMBS 2141+2139 & UnitCargo by
Durk Houtsma., on Flickr
Een fraaie trein naar Monceau is deze trein, die geheel volgens plan mij bij Ekeren passeerde. De door Logistics gehuurde HLE21'en 2141 en 2139 komen in dubbeltractie de fotograaf voorbij, met aan de haak een divers aantal wagens, waaronder 2 Res'n, 3 Tads'n, een Remms, 2 Shimmns, 2 Shmmns, een Eaos en tenslotte 2 Shimmns
Waarna naar het Belgische Essen gereden werd....
CapTrain 6603 + keteltrein (47607) by
Durk Houtsma., on Flickr
4 Maart 2015 - Aan het einde van de dag België werd Essen nog even bezocht voor RRF met Hyundai-autotrein, maar CapTrain bleek ook onderweg te zijn. Die was ik even vergeten!
Bij het Belgische Essen passeert deze fraaie trein, met aan de haak 7 gasketelwagens richting Antwerpen en verder richting Woippy Frankrijk
RRF 1102 + Hyundai-trein (43309) by
Durk Houtsma., on Flickr
4 Maart 2015 - Als afsluiter van de dag België werd nog even deze trein opgewacht: Bij het Belgische Essen passeert de volledig beladen en lange Hyundai-autotrein naar het eveneens Belgische Zeebrugge, met voorop de groen/grijze G2000 1102 van RRF.
Helaas heeft deze locomotief zijn fraaie RRF-stickers verloren, nadat de lok retour leasemaatschappij is geweest.
En toen was ik mooi met etenstijd thuis