En dan is Siemens nog wel een bedrijf dat alles vrij goed in elkaar kan schroeven. Bij Ansaldo was juist het grootste probleem dat de werknemers maar wat deden omdat ze door de leiding niet goed aangestuurd werden.quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Wát een hoop woorden om "goed testen kost tijd" te zeggen.
Ehm, ik dacht dat die Avenio een nogal gestandaardiseerde tram was op basis van proven technology?quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:13 schreef Adrie072 het volgende:
Stukje realiteitszin.
‘Fyra-debacle kan ons ook overkomen’
door Redactie OV-Magazine in rubriek Haaglanden
Volgens Ab van der Touw, CEO bij Siemens Nederland, is het niet ondenkbaar dat Siemens in een vergelijkbare situatie terecht kan komen als AnsaldoBreda destijds met de aflevering van de V250.
Van der Touw deed zijn uitlating in het programma FRITS! op Omroep West. Hij wijt het falen van nieuw materieel vooral aan een gebrekkige testperiode. “Vroeger namen we wat meer de tijd als samenleving om dingen te testen”, zei Van der Touw. “We zijn in een heel jachtige samenleving gekomen. Je moet als je iets compleet vernieuwt een beetje de tijd nemen.”
Siemens is op dit moment voor HTM bezig met de uitrol van 60 Avenio-trams; volgens Van der Touw ‘een van de grootste tramopdrachten voor Siemens in Europa’. Deze tweerichtingstrams vervangen de dertig jaar oude GTL-trams. De levering van deze trams verloopt volgens Van der Touw zonder problemen. Vorig decennium leverde het bedrijf wel Combino-trams aan Amsterdam met constructiefouten.
Of de datum niet aangepast..quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:34 schreef greavy het volgende:
Iemand heeft het verzuimd op Rotterdam Blaak alle gele borden te vervangen door nieuwe![]()
[ afbeelding ]
Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt..quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:38 schreef greavy het volgende:
Met het drukken van die nieuwe borden zou men toch geen foutieve meer moeten drukken lijkt mij, want anders heeft er alsnog iemand liggen slapen
Tsja, maar om de bebording van een Randstedelijke spoortunnel nou maar uit te besteden aan de sociale werkplaats gaat ook wel weer wat ver, vind je niet?quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt..
Ik denk dat men eerder vergeten is deze te vervangen dan "een verkeerde datum" erop te zetten. En die typmiepen van @NS_online snappen niet dat de informatie niet kloptquote:Op woensdag 4 maart 2015 18:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt..
Buiten dat; moet het niet gewoon automagisch goed gaan?quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja, maar om de bebording van een Randstedelijke spoortunnel nou maar uit te besteden aan de sociale werkplaats gaat ook wel weer wat ver, vind je niet?
Waarom niet? Dat hebben ze met het management toch ook gedaan?quote:Op woensdag 4 maart 2015 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja, maar om de bebording van een Randstedelijke spoortunnel nou maar uit te besteden aan de sociale werkplaats gaat ook wel weer wat ver, vind je niet?
Tuurlijk, maar tegenwoordig is echt alles te moeilijk, en moet je dat accepteren als je geen snauw na wilt hebben. Nou, "het zij zo", dan maarquote:Op woensdag 4 maart 2015 19:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Buiten dat; moet het niet gewoon automagisch goed gaan?
Nee, want het is geen plan-v maar vier rijtuigen die jarenlang naast de HTMU loods gestaan hebben in Utrecht.quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
hebben jullie het bericht gezien over een 5 jarig project nabij station Amsterdam Lelylaan waar een Plan V zou komen te staan als restauratie? super idee
Die paarse Berglandrotzooi?quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Nee, want het is geen plan-v maar vier rijtuigen die jarenlang naast de HTMU loods gestaan hebben in Utrecht.
lijkt me wel dan toch? Las vorige week ofzo al dat twee rijtuigen weggehaald werden.quote:
Artikel is fout.quote:Op woensdag 4 maart 2015 20:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
het artikel op at5.nl:
http://www.at5.nl/artikel(...)end-terrein-lelylaan
[ afbeelding ]
Mensen van Prorail poetsen niet, die van de aannemers welquote:Op woensdag 4 maart 2015 21:55 schreef Monopoly het volgende:
Normaal draai ik veel avonddiensten. In de winterperiode vaak maar een halve slag bij daglicht rijden. Deze week zowaar dagdiensten. Vanmiddag om 14.18 mocht ik het spits afbijten voor een slag Delfzijl, Leeuwarden en wederom Delfzijl.
Bij de 1e slag op wel 3 plekken mannetjes van Prorail die in de seinen hingen, ergens aan de poets waren of ergens anders mee bezig waren. Kreeg er haast een harde plasser van.Die lui kom je nooit 's avonds tegen.
Ik zie ze wel vaker in de seinen hangen. Of het mag of niet kan ik niet zeggen. Ik kijk er in ieder geval niet (meer) van opquote:Op woensdag 4 maart 2015 21:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Mensen van Prorail poetsen niet, die van de aannemers wel
Overigens mag je niet aan de seinen komen, die liggen binnen zone B.
Toch wel grappig dat de RATP gewoon zegt 'Je moet je voorbereiden' en dat geaccepteerd wordt, en als NS/ProRail dat doen dan slaan in Nederland de stoppen door..quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:01 schreef James1988 het volgende:
Hier nog mensen die komende zomer naar Parijs gaan (of er misschien wonen)? Zo ja, even opletten want de RER A gaat deels dicht
"Werd gezegd..." is ook een betrouwbare bron natuurlijk. Ik heb net een horoscoop getrokken van linksdraaiende kruidenthee en geconcludeerd dat kabouters de rijdraad hebben gesaboteerd.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:03 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Al in de loop van de maandag werd gezegd dat het door een kapotte stroomafnemer kwam. Dus dat gelul over dat NS de schade moet claimen bij ProRail... Eerder andersom. Nog los van het logistieke onvermogen, zodat het nog uren en uren moest duren voordat enz enz enz.
Ow, en voor de spoortunnel bij Delft hebben we een nieuwe naam bedacht. F***tunnel: Kost veel geld en doet het niet. http://www.voorbeterov.nl/
Dat valt toch ook wel weer mee? Al kun je een stukje binnen Parijs natuurlijk niet echt vergelijken met een blokkade van Den Bosch of Delft en de bijbehorende bussen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Toch wel grappig dat de RATP gewoon zegt 'Je moet je voorbereiden' en dat geaccepteerd wordt, en als NS/ProRail dat doen dan slaan in Nederland de stoppen door..
Qua reizigersaantallen des te meer..quote:Op woensdag 4 maart 2015 23:08 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat valt toch ook wel weer mee? Al kun je een stukje binnen Parijs natuurlijk niet echt vergelijken met een blokkade van Den Bosch of Delft en de bijbehorende bussen.
quote:Op woensdag 4 maart 2015 23:28 schreef James1988 het volgende:
Nou snap ik het! Meestal zegt het ding "De verbinding is goed" terwijl er geen byte doorheen komt, dat is dus gewoon een programmeerfoutje...
Het werd gezegd door iemand die heel goed weet waar die het over heeft, en die zeer dicht bij het vuur zit. Dus geen gelul in de wandelgangen of roddels via via in de kantine.quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
"Werd gezegd..." is ook een betrouwbare bron natuurlijk. Ik heb net een horoscoop getrokken van linksdraaiende kruidenthee en geconcludeerd dat kabouters de rijdraad hebben gesaboteerd.
Wat daarna een keer of 09462890628 tot ver naar de zomer uitliep toch?quote:Op woensdag 4 maart 2015 22:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
Metro Amsterdam heeft anders ook wel een tijdje plat gelegen vanwege onderhoud aan spoor/tunnel/elektra/enz, alhoewel voornamelijk in avonduren en vakanties
Rotterdam afgelopen zomer nog enkele weken voor onderhoud. Daar kwamen zelfs de oude 600'jes weer in dienst voor de werktreinen te slepenquote:Op woensdag 4 maart 2015 22:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
Metro Amsterdam heeft anders ook wel een tijdje plat gelegen vanwege onderhoud aan spoor/tunnel/elektra/enz, alhoewel voornamelijk in avonduren en vakanties
Liep inderdaad weekje of 2 uit....quote:Op donderdag 5 maart 2015 07:11 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Wat daarna een keer of 09462890628 tot ver naar de zomer uitliep toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |