T is allemaal niet heel ideaal, toen ik er zaterdag was viel het mij ook al op dat het station niet heel fietsvriendelijk is.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 17:38 schreef icloud het volgende:
[..]
Dat kan ik eens proberen, maar dat is volgens mij vooral een pleister en geen bedachte weg. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet vaak met mijn fiets reis, maar toen ik het hoorde ben ik het even gaan uitproberen.
Edit is het straks niet de bedoeling dat de fietsenstalling alleen toegankelijk is voor iemand met een abbo?
quote:De nieuwe ondergrondse fietsenstalling biedt plek aan 5.000 fietsen en er is 24 uur per dag toezicht. Het stallen is gratis en er geldt een maximale stallingsduur van 14 dagen. Er is geen afgesloten/bewaakt gedeelte. In de toekomst is er ook een doorgaande fietsroute tussen het Westerkwartier en het centrum.
Het zou me verbazen, ns verdiend toch flink geld aan de fietskluizen en de ov fiets? Zolang de fietsenstalling openbaar is, is het idd een oplossing.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 17:40 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
T is allemaal niet heel ideaal, toen ik er zaterdag was viel het mij ook al op dat het station niet heel fietsvriendelijk is.
En dat laatste is volgens mij niet zo, daar is de fietsenstalling ook veel te groot voor![]()
Ook bij het middenplatform richting fietsenstalling zit een draaideurtwitter:jadoes1 twitterde op zaterdag 01-11-2014 om 12:27:09“@FrancesvHeijst: Het nieuwe Station Delft. Echt super mooi!! http://t.co/faObFv5z7Z” schitterend plafond reageer retweet
Dus de oplossing van glenn werkt niet? de link in de tweet werkt niet.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:03 schreef Peterselieman het volgende:
Ook bij het middenplatform richting fietsenstalling zit een draaideurtwitter:jadoes1 twitterde op zaterdag 01-11-2014 om 12:27:09“@FrancesvHeijst: Het nieuwe Station Delft. Echt super mooi!! http://t.co/faObFv5z7Z” schitterend plafond reageer retweet
Geen idee of er ook nog een schuifdeur zit.
moet je even de tweet openen.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:09 schreef icloud het volgende:
[..]
Dus de oplossing van glenn werkt niet? de link in de tweet werkt niet.
Zo te zien niet, misschien weet glenn dat.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het niet werkt. Op de foto zie ik twee draaideuren, maar ik heb geen idee of er daarnaast nog iets anders is.
Mm, dacht me te herinneren dat juist daar geen draaideuren zaten, dit is wel heel slecht danquote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:14 schreef icloud het volgende:
[..]
Zo te zien niet, misschien weet glenn dat.
Ik zie alleen een nooddeur, maar volgens bronnen is die aangesloten op het alarmsysteem, zoals in veel grote gebouwen gebruikelijk is.
twitter:spoorzonedelft twitterde op dinsdag 03-03-2015 om 16:53:30@JannemansJan @GemeenteDelft @NS_online Kan via draaideur begane grond. Eventueel langzamer zetten met knop. Dan via lift naar perron 1/2 reageer retweet
Noodbeleid? Gisteren was het nog verboden.twitter:spoorzonedelft twitterde op dinsdag 03-03-2015 om 16:56:30@JannemansJan @GemeenteDelft @NS_online Het is niet toegstaan te fietsen in de stationshal, maar fiets aan de hand meenemen mag wel! 2/2 reageer retweet
Ik heb helaas geen rolstoel en ken ook niemand met zo ding, dus kan het helaas niet checken.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 18:21 schreef greavy het volgende:
Kan een rolstoel uberhaupt wel door die draaideuren, of "moet die ook maar via Delft Zuid" ofzo?
Klopt maar het gaat om mensen die hun fiets meenemen in de trein.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 19:21 schreef _serial_ het volgende:
Er zit gewoon een normale ingang van de fietsenstalling op straatniveau.
Het is de reisinformatie. Die moet snel weer terug naar NS.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 19:55 schreef James1988 het volgende:
Kansloos falend walgelijk arrogant kutbedrijf.
Die informatie is nog net zo goed/slecht als toen reisinformatie nog bij ProRail was ondergebracht. Het enige wat beter is geworden is de ontsluiting ervan.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 19:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is de reisinformatie. Die moet snel weer terug naar NS.
Oh wacht.
Mooi man.twitter:NS_online twitterde op dinsdag 03-03-2015 om 19:56:37HSL Amsterdam-Breda: geen IC direct door een dier op het spoor. Thalys omgeleid. http://t.co/axyyfHaEPO #AsdRtd reageer retweet
Een zwaan, volgens twitterquote:Op dinsdag 3 maart 2015 20:04 schreef James1988 het volgende:
Mooi man.twitter:NS_online twitterde op dinsdag 03-03-2015 om 19:56:37HSL Amsterdam-Breda: geen IC direct door een dier op het spoor. Thalys omgeleid. http://t.co/axyyfHaEPO #AsdRtd reageer retweet
Zal best, reisinformatie te Rotterdam was weer eens kut.quote:
De icd staat stil voor de zwaanquote:Op dinsdag 3 maart 2015 20:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zal best, reisinformatie te Rotterdam was weer eens kut.
Zeg dan gewoon meteen "Schrijf die ICd maar van je buik" i.p.v. iedere 5 minuten +5 te doen bij de vertraging, én om te roepen "De ICd naar Breda vertrekt over enkele minuten" en dat te blijven doen totdat het laatste alternatief weg is waarna het ineens "Ohnee hihi hij rijdt niet" is. Dan had ik nu +20 gehad i.p.v. +50.
Het ding kwam uiteindelijk om 19:35 binnen in Rotterdam en werd daar stante pede opgeheven. Een reiziger vroeg nog aan de conductrice "Maar je bent er nu toch, waarom rij je dan niet gewoon door? Genoeg mensen willen mee" maar ze haalde haar schouders op, zei "Ik ga daar niet over" en stormde weg.quote:
Zij kan daar weinig aan doenquote:Op dinsdag 3 maart 2015 20:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het ding kwam uiteindelijk om 19:35 binnen in Rotterdam en werd daar stante pede opgeheven. Een reiziger vroeg nog aan de conductrice "Maar je bent er nu toch, waarom rij je dan niet gewoon door? Genoeg mensen willen mee" maar ze haalde haar schouders op, zei "Ik ga daar niet over" en stormde weg.
Duidelijk goed ingewerkt bij NSR.
twitter:JelleVanAsselt twitterde op dinsdag 03-03-2015 om 18:26:55Er loopt een #zwaan op het spoor. @NS_online durft niet verder en zodoende wachten we rustig af, hier in de intercity direct. reageer retweet
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 03-03-2015 om 19:15:28@wono_elsdejong Zwanen kunnen behoorlijk agressief en gevaarlijk zijn. Wij willen ons personeel daar niet aan blootstellen. ^NI reageer retweet
twitter:JelleVanAsselt twitterde op dinsdag 03-03-2015 om 18:49:39@AnnieV87 @NS_online @goodmusiccom even voor de duidelijkheid, we gaan nu worden terug gesleept! Vanwege een #zwaan. reageer retweet
Zij maakt die beslissing inderdaad niet, maar er is een verschil tussen "tsja sorry, ik kan er niks aan doen" of duidelijk geërgerd zijn omdat een reiziger iets vraagt. Zij was duidelijk het laatste.quote:
Bestandje met tellingen van aantallen reizigers verspreid over de week per trein staat gewoon op tenderned.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 20:02 schreef dennistd het volgende:
Syntus heeft een kort geding aangespannen over de aanbesteding Zwenzwoka (Zwolle-Enschede en Zwolle-Kampen): http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=212421&cat=1
Ehm, zo groot is die zwaan toch niet dat hij een hele baan van Amsterdam - Breda plat kan leggen... Je kan toch gewoon Breda - Rotterdam of Rotterdam - Amsterdam vv rijden?.. Of ben ik gekquote:Op dinsdag 3 maart 2015 20:04 schreef James1988 het volgende:
Mooi man.twitter:NS_online twitterde op dinsdag 03-03-2015 om 19:56:37HSL Amsterdam-Breda: geen IC direct door een dier op het spoor. Thalys omgeleid. http://t.co/axyyfHaEPO #AsdRtd reageer retweet
Altijd beteken dat storingen niet ineens magisch eindigen en nog een nasleep hebben van uren. Gewoon iedere rijdende trein pakken die je kan.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 19:55 schreef James1988 het volgende:
Op een zonnige lentedag gaat het over het algemeen best goed bij NS, maar zodra er ook maar één veertje valt dondert de hele tyfuszooi in elkaar.
Ik heb in Rotterdam net twee alternatieven voor de ICd naar Breda van 19:10 laten schieten omdat die ICd er zo zou zijn (en dan alsnog sneller is dan het alternatief), en 2x verspringt de boel 1 minuut na vertrek van het alternatief.
Natuurlijk wordt dat ding vanwege "de grote vertraging" niet verder dan Rotterdam en rijdt de eerstvolgende ICd ook niet, dus was mijn eerstvolgende reismogelijkheid de IC naar Venlo van 19:48. Gevolg: aankomst met +50.
Kansloos falend walgelijk arrogant kutbedrijf.
Klopt ja. Je krijgt nu sneller, vaker en meer waardeloze info waar je niks aan hebt en die bovendien misleidend, dubbelzinnig of gewoon helemaal niet waar is. Chapeau!quote:Op dinsdag 3 maart 2015 20:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die informatie is nog net zo goed/slecht als toen reisinformatie nog bij ProRail was ondergebracht. Het enige wat beter is geworden is de ontsluiting ervan.
Dat klopt inderdaad. Op de actuele vertrekrijden van Rotterdam was de Thalys van 18:58 vanaf 19:05 niet meer te vinden, terwijl het ding pas rond 19:20 vertrok.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klopt ja. Je krijgt nu sneller, vaker en meer waardeloze info waar je niks aan hebt en die bovendien misleidend, dubbelzinnig of gewoon helemaal niet waar is. Chapeau!
Manmanmanquote:Door herstelwerkzaamheden rijden er tussen ongeveer 1.20 en 5.10 uur geen Nachttreinen maar bussen tussen Den Haag HS en Rotterdam. NS zet tevens bussen in van Rotterdam via Delft en Den Haag HS naar Leiden en snelbussen van Rotterdam naar Schiphol.
Houdt u rekening met een langere reistijd van een half uur tot een uur.
De reisplanner is bijgewerkt.
Ja. Een zwaan met een nek van 136 tariefeenheden lang.quote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ehm, zo groot is die zwaan toch niet dat hij een hele baan van Amsterdam - Breda plat kan leggen... Je kan toch gewoon Breda - Rotterdam of Rotterdam - Amsterdam vv rijden?.. Of ben ik gek
Den Haag natuurlijkquote:Op dinsdag 3 maart 2015 22:58 schreef dcm360 het volgende:
Stel je vertrekt na 19:00 uit Vlissingen, en je wilt zo snel mogelijk in Rijswijk zijn, dan:
Optie 1: Je stapt over op Rotterdam Centraal
Optie 2: Je stapt over op Den Haag HS
Hint: De conducteur in de sprinter had het fout
Hij zat ergens tussen rdam en adam, de icd is er voor gestopt en weg gesleeptquote:Op dinsdag 3 maart 2015 21:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ehm, zo groot is die zwaan toch niet dat hij een hele baan van Amsterdam - Breda plat kan leggen... Je kan toch gewoon Breda - Rotterdam of Rotterdam - Amsterdam vv rijden?.. Of ben ik gek
Als ik van eindhoven naar hoensbroek moet dan mag ik toch zeker ehv-hrl per ic afleggen en dan de stoptrein nemen naar hoensbroek?quote:Op dinsdag 3 maart 2015 23:09 schreef Ireyon het volgende:
Maar je mag je bestemmingsstation helemaal niet voorbij reizen dus tenzij je meer wilt betalen of een abonnement hebt, is reizen via Den Haag HS geen beschikbare optie. Hetzelfde van Eindhoven naar Houten, via Utrecht is sneller maar dan zul je toch echt in Utrecht uit- en in moeten checken.
twitter:FenS_fans twitterde op woensdag 04-03-2015 om 00:50:58F&S hebben zich goed voorbereid (NRC, wo, 04-03-15) http://t.co/ByjQqpVT50 #FokSuk http://t.co/Olgwva3R1F
reageer retweet
quote:In Zevenhuizen zijn twee mensen om
het leven gekomen bij een ongeval op
een spoorwegovergang.De twee doden zijn
de inzittenden van een auto die door
nog onbekende oorzaak op de bewaakte
overgang terecht was gekomen.Een trein
botste op de auto.Tussen Gouda en
Zoetermeer Oost rijden geen treinen,ook
geen nachttreinen.De NS zet bussen in.
Reisplanner says no. Via Heerlen ís volgens dat ding ook niet sneller trouwens.quote:Op woensdag 4 maart 2015 01:00 schreef icloud het volgende:
Als ik van eindhoven naar hoensbroek moet dan mag ik toch zeker ehv-hrl per ic afleggen en dan de stoptrein nemen naar hoensbroek?
Eindhoven-sittard en dan sittard-hoensbroek is veel langer.
Je moet de beelden zien van het busje die ze op RTL Nieuws lieten zien, een compleet verfrommelde deur met de tekst "STERK".quote:
Eindhoven-Hoensbroek mét overstap in Sittard is 1:04. Eindhoven-Heerlen zonder overstap 1:05. Ben ik toch benieuwd hoe icloud daar een snellere reis naar Hoensbroek van maakt.quote:Op woensdag 4 maart 2015 07:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja de reisplanner kan wel zo veel zeggen
Ik ga dat allemaal niet napluizen hoor. Geneuzel op de minuut, terwijl er in werkelijkheid met kwartieren gegooid wordt of het niks isquote:Op woensdag 4 maart 2015 07:57 schreef JDude het volgende:
[..]
Eindhoven-Hoensbroek mét overstap in Sittard is 1:04. Eindhoven-Heerlen zonder overstap 1:05. Ben ik toch benieuwd hoe icloud daar een snellere reis naar Hoensbroek van maakt.
Er zit een overstap van twee minuten in Sittard in, da's waar. Dat kan in de praktijk dus zomaar regelmatig +30 zijn. Al was mijn ervaring vorig jaar met een overstap van 2 minuten dat ik 'm eigenlijk bijna altijd haalde.quote:Op woensdag 4 maart 2015 08:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga dat allemaal niet napluizen hoor. Geneuzel op de minuut, terwijl er in werkelijkheid met kwartieren gegooid wordt of het niks is
Gisteravond al. Radionieuws wist vanochtend te melden dat de treinen vandaag gewoon rijden tot 20:00 vanavond. Daarna gaan ze de overweg repareren.quote:Op woensdag 4 maart 2015 07:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja ik zag het op Teletekst langs komen, weet ook niet hoe laat het gebeurd is.
Snelwegen aanleggen gaat ons vrij goed af..quote:Op woensdag 4 maart 2015 08:17 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh mijn god wat kunnen we tegenwoordig wel in dit land.
Wel eens gehord van de A73? Dat stukje verlengde A4?quote:Op woensdag 4 maart 2015 08:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Snelwegen aanleggen gaat ons vrij goed af..
Ik zeg vrij goed, niet perfect.quote:Op woensdag 4 maart 2015 08:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Wel eens gehord van de A73? Dat stukje verlengde A4?
twitter:NS_online twitterde op woensdag 04-03-2015 om 08:08:31Den Haag-Rotterdam-Dordrecht: er rijden minder treinen door een tunnelstoring. http://t.co/axyyfHaEPO #Dt reageer retweet
bedankt, net vertrokken uit Utrecht, geen info. Had beter uit kunnen stappen? Of loop je te trollen?quote:
#Dt dus zal wel Delft zijnquote:Op woensdag 4 maart 2015 08:29 schreef _serial_ het volgende:
Zou het nu Rijswijk of Delft zijntwitter:NS_online twitterde op woensdag 04-03-2015 om 08:08:31Den Haag-Rotterdam-Dordrecht: er rijden minder treinen door een tunnelstoring. http://t.co/axyyfHaEPO #Dt reageer retweet
Scherp, had duidelijk nog te weinig koffie op.quote:
Maakt niet eens uit joh. Dezelfde prutsers gaan het nu "maken". Tel uit je winst.quote:Op woensdag 4 maart 2015 08:44 schreef _serial_ het volgende:
WTF prognose voor Delft is 02:00 aankomende nacht, wat hebben ze verkracht vannacht met de werkzaamheden ?
De FNV vindt er ook iets van hoor. Misschien moeten die zich eens realiseren dat de jaren 80 al dertig jaar achter ons liggen. Wat een prutsers.quote:
Nee, dat hebben ze niet, die komen uit de tunnelwet..quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
En hoe komen NS en ProRail er nu bij dat het te streng is, ze hebben die veiligheidsnormen toch zelf bepaald? Kakhoofden.
Ah, goed om te weten. Ik rij daar nog wel eens filevermijdend langs.quote:Op woensdag 4 maart 2015 08:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Inmiddels stapvoets en luid toeterend over de overweg bij Intertoys vlak voorbij Gouda. Overweg is al met dranghekken afgesloten dus echt niet meer in gebruik....
quote:Op woensdag 4 maart 2015 08:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Goed. Effectively is station Delft dus tot nader bericht weggeknipt uit het Nederlandse spoorwegnet. Nou, doen ze goed, wel![]()
Fucking nikskunners
Wat loop je nou de hele tijd azijn te pissen joh. Ben je er uberhaupt al geweest? Ga zelf bij ProRail werken als je het zoveel beter kunt of zo.quote:Op woensdag 4 maart 2015 08:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Goed. Effectively is station Delft dus tot nader bericht weggeknipt uit het Nederlandse spoorwegnet. Nou, doen ze goed, wel![]()
Fucking nikskunners
Van mij mogen ze munt/briefgeld volledig afschaffen. Liever gisteren dan vandaag.quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Als je in de spits ¤4,50 moet betalen in de AH2Go en je betaalt met muntjes van tien en twintig cent en ik maak daar een bijdehante opmerking over dan moet je niet moeilijk gaan doen, fucking pauper flikker het in de sigarettenautomaat ofzo.
quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:23 schreef b2py het volgende:
http://m.spoorpro.nl/spoo(...)echt-cs-was-in-orde/
Bovenleiding Utrecht was in orde maandag.
Al in de loop van de maandag werd gezegd dat het door een kapotte stroomafnemer kwam. Dus dat gelul over dat NS de schade moet claimen bij ProRail... Eerder andersom. Nog los van het logistieke onvermogen, zodat het nog uren en uren moest duren voordat enz enz enz.quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:23 schreef b2py het volgende:
http://m.spoorpro.nl/spoo(...)echt-cs-was-in-orde/
Bovenleiding Utrecht was in orde maandag.
Zolang het bovengronds is. Zodra er tunnels bij komen wordt het toch echt een ander verhaal. Hence de al genoemde A73 met een problematische tunnel. Op dit moment sores met de combitunnel in Nijverdal, waardoor de nieuwe N35 daar nog niet open is en ook de autotunnel onder Amsterdam CS kent veel uitstel van oplevering.quote:Op woensdag 4 maart 2015 08:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Snelwegen aanleggen gaat ons vrij goed af..
Feitelijk kunnen we dus ook vrij goed spoor aanleggen, behalve als het onder de grond moet.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zolang het bovengronds is. Zodra er tunnels bij komen wordt het toch echt een ander verhaal. Hence de al genoemde A73 met een problematische tunnel. Op dit moment sores met de combitunnel in Nijverdal, waardoor de nieuwe N35 daar nog niet open is en ook de autotunnel onder Amsterdam CS kent veel uitstel van oplevering.
Denk eens na man met je gezever.quote:Op woensdag 4 maart 2015 09:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Echt, ga naar huis met dat soort lulpraat, niemand gelooft het meer.
Hallo HSL.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Feitelijk kunnen we dus ook vrij goed spoor aanleggen, behalve als het onder de grond moet.
Zodra de tunnelwetgeving om de hoek komt kijken wordt het behoorlijk complex omdat tig systemen met elkaar samen moeten kunnen werken.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Feitelijk kunnen we dus ook vrij goed spoor aanleggen, behalve als het onder de grond moet.
Ik heb er niet eens op gekliktquote:
Inderdaad, daarom vraagt Voor Beter OV ook tekst en uitleg aan NS en ProRail. Dit is bezopen.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:08 schreef Nattekat het volgende:
Het is ook van de zotte dat complete ritten vervallen door 1 zwart schaap... Zo moeilijk kan het toch niet zijn om gewoon te rijden tot Schiedam/Den Haag en dan weer te keren op dezelfde lijn volgens het spoorboekje?
ProRail heeft beloofd met uitleg te komen. Zodra die er is, zal ik dat melden.quote:Op woensdag 4 maart 2015 10:09 schreef _serial_ het volgende:
Weet iemand overigens al waardoor de neukfout bij Delft van vandaag door veroorzaakt wordt ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |