El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 07:57 |
+++++ GELIEVE DE LAATSTE NIEUWSFEITEN HIERONDER TOE TE VOEGEN +++++ Een korte beschrijving (paar regels) van het nieuwsfeit met een link naar het volledige artikel is het handigste ========================================================== Laatste nieuws: MOGELIJKE KAPING, ZOEKGEBIEDEN CENTRAAL-AZIE TOT AUSTRALIE: Persconferentie via AVherald: • 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten. • Maleisische politie doet huiszoeking bij piloot vermist vliegtuig - NRC • Zoekgebied uitgebreid naar India, piloten verdacht - CNN • In a new twist, it emerged that the pilot's wife and three children moved out of the family's home the day before the plane's disappearance - The Mirror • Vliegbewegingen bijna onmogelijk uit te voeren - 1 kaper/piloot is voldoende - passagiers zouden gedood kunnen zijn door middel van decompressie • 28 vragen en antwoorden - wat is hier aan de hand? - CNN • Piloten kunnen handmatig Cockpit Voice Recorder - CVR uitzetten - blackbox ook? ![]() New York Times - 16 maart 2014 Bekijk de jet stream live ![]() Bron? ========================================================== Uitgebreide achtergrondinformatie verdwijning MH370: ========================================================== Nieuwsbronnen: • Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html • nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/ • Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370 • The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates • Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0 • NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date ========================================================== Eerder verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen: • Overzicht van zelfmoordvluchten - NOS • Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl YouTube-filmpjes vergelijkbare vliegtuigongelukken: --------------------------------------------------------------------------------------------------- Eerdere kapingen: --------------------------------------------------------------------------------------------------- Mogelijke motieven/scenario's: ========================================================== EERDERE UPDATES: ========================================================== Deze OP is (mede) tot stand gekomen door de tomeloze inzet van: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() & Me_Wesley, RVer, OEM, matthijst, MartijnA3, ... Vorige delen: FOK!NWS dankt al deze bijdragers voor hun harde werk ========================================================== Topics andere subfora: • BNW / De verdwijning van Malaysia Airlines Flight MH370 • NWS / Vliegtuig Malaysia Airlines is neergestort in zee • ONZ / Vind een vliegtuig • ONZ / Beveiliger vind vlucht MH370 ...niet (fotoverhaal!) • KLB / Vliegtuigen die neerstorten in zee. ========================================================== • Status na 197 uur (8 dagen, 5 uur): 2 Kokosnoten, nog geen vliegtuig ![]() ![]() • Maleisische overheid ontkent alle bevindingen van anderen; 'Geen vliegtuigen in Kuala Lumpur.' ========================================================== [ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 16-03-2014 13:20:27 ] | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 07:59 |
Mij lijkt de Noordelijke boog een stuk logischer... | |
gebrokenglas | zondag 16 maart 2014 @ 08:00 |
Normaliter heb je op die tv schermen van die kaartjes met huidige positie, snelheid en ETA van het vliegtuig. Dat zal hij wel uitgezet hebben. Als passagier hoeft dat nog niet per se verdacht te zijn, onder het mom van technisch mankement. | |
onlogisch | zondag 16 maart 2014 @ 08:02 |
Maar het zou de stewardessen niet opvallen? Die zullen niet even naar de cockpit gaan en er melding van maken? Dan zal de piloot, of de co-piloot, welke niet de boel wil verneuken, daar toch zijn vraagtekens bij gaan zetten? | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 08:02 |
Een technisch mankement dat een andere route mogelijk maakt? Daar fool je geen 237 mensen mee. Er is ook een aerotechnisch ingenieur ofzo aan boord. Die merkt dat sowieso wel. Ook 10 crew fool je niet. Behalve als die in het complot zitten, natuurlijk... | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 08:03 |
Eigenlijk durf ik nu wel met zekerheid te zeggen dat het niet op zee gecrashed is. Anders waren er wel brokstukken al gevonden. | |
onlogisch | zondag 16 maart 2014 @ 08:03 |
Ga jij opeens vragen stellen in een vliegtuig als er een bocht van 70 graden gemaakt wordt? Ik niet hoor ![]() | |
onlogisch | zondag 16 maart 2014 @ 08:03 |
Ja want de zee is gelukkig niet zo groot. | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 08:03 |
In het geval van een kaping met meerdere mensen zou ik zeggen de noordelijke boog is logischer, maar dan geef ik het ook nog wel een kans dat ze aan de grond staan. En als ze zijn neergestort dan na een worsteling ofzo. Als het toch zelfmoord van de piloot is dan lijkt het mij logischer dat hij richting het zuiden is gevlogen. Om het vliegtuig onvindbaar te maken. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 08:04 |
Als ik wakker ben, er is geen vluchtinformatie op die schermpjes en als ik merk dat het totaal afwijkt van de rechte lijn (veel frequent flyers aan boord), ja tuurlijk, jij niet? | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 08:04 |
Stromingen ed. zorgen normaal wel ervoor dat wel IETS aan spoelt... | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 08:06 |
Ehh, Air France 447? Die viel heel langzaam, dus werden er delen gevonden. Maar veel delen en lichamen zijn nog niet geborgen. De zwarte doos werd pas 2 jaar later ontdekt... En daar was het gebied nog redelijk beperkt. Hier is het immens... ![]() Zei jij niet eerst dat het "nooit gevonden zou worden"? Hoe kom je er nu ineens bij dat dat allang had gemoeten? | |
onlogisch | zondag 16 maart 2014 @ 08:06 |
Ja, na een week of 12 misschien. De Indische oceaan is 140 keer Frankrijk ![]() | |
gebrokenglas | zondag 16 maart 2014 @ 08:09 |
Nee, denk het niet. 't is ten slotte nacht dus je kunt niet naar buiten kijken om te weten waar je zit. De richting adhv de stand van de sterren bepalen zou misschien kunnen maar tsja.... wie verwacht nou als passagier dat er zoiets aan de hand is? Ik zou dan meer veronderstellen dat het vliegtuig een andere route neemt wegens bijvoorbeeld te verwachten turbulentie verderop. Zeker als de crew gewoon rustig hun werk doet. | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 08:09 |
Oh fuck ik ben een stuk vergeten te typen hehe. Ik bedoelde dat het niet in dat stuk zee waar in 1e instantie gezocht werd ligt. Golf van Thailand/Zuid Chinese zee. Los van wat de radar zegt, daar had ik het over met die brokstukken. Kijk F1 dus was ff niet op aan het letten toen ik dat postte hehe. | |
Speculant. | zondag 16 maart 2014 @ 08:12 |
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA2E0JT20140315 Al gepost waarschijnlijk maar ze denken nu dat het vliegtuig voor 7u is doorgevlogen?? Dat maakt het gebied wel heel groot dan. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 08:13 |
Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die alarm zou slaan. Er zijn genoeg mensen die braaf doen wat de crew zegt en anderen die vragen gaan stellen. Heel normaal. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 08:14 |
Was nog niet gepost deze volgens mij. Ja, en als ie maar voor ongeveer 7 uur brandstof bij zich had (6 uur vlucht + 1 uurtje speling) moet ie wel precies de straalstroom volgen... | |
Zinedinho | zondag 16 maart 2014 @ 08:16 |
En omdat je een kaping vermoed stomp je de piloot maar neer? ![]() | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 08:17 |
Denk je dan die noordelijke richting/cirkel of die zuidelijke? | |
Speculant. | zondag 16 maart 2014 @ 08:17 |
7u brandstof lijkt me ook erg krap eigenlijk maar als ze zo lang gevlogen hebben is dat idd op het randje. Als ze hem dan vervolgens geland hebben ergens dan is er misschien nu dit gebeurd: | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 08:19 |
Noord. Het zou raar zijn eerst puur west en noord te vliegen en dan ineens te denken "hee, ik wil naar Australië (maar ik heb niet genoeg brandstof)" Maar die zelfmoord piloot lijkt niet zo onwaarschijnlijk na het bericht -als het klopt, het blijft een baggerroddelblaadje- in The Mirror van zijn vrouw en kinderen die de dag ervoor uit huis getrokken zijn...? Teveel uurtjes achter de flight sim, eten een keer niet lekker en vrouw en kids pakken de biezen? Of is er meer aan de hand? | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 08:21 |
Waar zou die dan uit komen na 7 uur ongeveer? Welke landen zijn mogelijk zegmaar. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 08:24 |
Ik denk dat hij het land niet gehaald heeft, anders was er aan die enorm drukke Bengaalse kust allang iets geregistreerd, hetzij qua radar hetzij qua ooggetuigenverslagen... | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 08:25 |
Hmm. Ja ik ken de topografie niet, maar is het mogelijk dat er op een eilandje daar in debuurt geland is? Just asking he. Onderhand blijft geen enkele optie mogelijk ![]() | |
Speculant. | zondag 16 maart 2014 @ 08:27 |
Als ze schijnbaar Maleisië al over kunnen vliegen zonder problemen dan zal dat ook wel lukken met het gebied tussen Bangladesh en Birma. Vlieg je daarna over Bhutan en je zit in niemands land. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 08:28 |
Ja, geen idee, ik ken het er ook niet, maar die eilandjes zijn klein en het vliegtuig groot. En dan stilhouden? De eilanden zijn allemaal voor de kust van Myanmar/Thailand; Andamanen en Nicobaren. Meer naar het noorden heb je niet zoveel. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 08:29 |
Ja, dat leek mij ook de meest logische route naar Tibet, maar toch, het stikt er ook van de andere vliegtuigen in dat gebied. Boven een ander vliegtuig (dat van Singapore Airlines naar Barcelona uit de OP) vliegen zou kunnen inderdaad. | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 08:29 |
Dat bedoelde ik ja. Hmm. Hopen op een breakthrough, zo die hele oceaan af scannen is idd onbegonnen werk. | |
Speculant. | zondag 16 maart 2014 @ 08:37 |
Dat het vliegtuig niet is volgetankt zijn ze wel 100% zeker van? | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 08:38 |
In het geval van een wilde actie van de piloot, is het trouwens veel logischer om de co-piloot niet te vermoorden (je hebt hem nodig), maar over te halen. Die jonge Fariq is natuurlijk chantabel: "Fariq, laten we vandaag es wat anders gaan doen, we gaan vliegen naar A en dan B, ok?" "Ja, maar piloot, dat mag toch niet" "Blonde meisjes in de cockpit uitnodigen en roken mag ook niet, wil je dat ik dat aan je baas vertel?" | |
Falco | zondag 16 maart 2014 @ 08:39 |
Onze grote matadorvriend krijgt geen bevredigend antwoord van de stewardessen, die meldt dat er een technisch mankement is en dat ze daarom uitwijken. Hij wordt vervolgens pislink en stapt uit zijn stoel en een heftige woordenwisseling ontstaat tussen hem en de stewardess, waarbij ook nog een andere crewmember is gekomen. Op een gegeven moment brult ie "I want to speak with the captain, I don't want that WE ALL GONNA DIE" Die laatste woorden maken veel passagiers wakker en lichte paniek ontstaat. Die lawaaiige passagier is een kaper denken velen! Na een worsteling tussen hem en de crew is hij overmeesterd, compleet uitgekleed (geen onderbroekbommen though), prop in de mond en vastgebonden. Het vliegtuig koerst weer vrolijk verder. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 08:39 |
Bijgetankt of vol van tevoren? Geen idee, zou kunnen dat hij na een korte tussenstop op Peking verder vloog? Het komt 's ochtends vroeg aan, klaar voor een nieuwe vracht passagiers? Is de kerosine in Maleisie goedkoper dan in China zelfs met het extra gewicht? | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 08:40 |
![]() Een rijke fantasie, mooi. Nee, ik ben niet bepaald iemand die afwachtend in een hoekje blijft zitten. ![]() | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 08:41 |
Misschien zat/zit jij stiekem wel in dat toestel.... IELOEMIENATIE | |
Speculant. | zondag 16 maart 2014 @ 08:45 |
Vol getankt. Als alles toch al zo gepland lijkt te zijn waarom dan niet het vliegtuig voltanken voor vertrek. | |
Zinedinho | zondag 16 maart 2014 @ 08:45 |
Die gast is 27 niet 7. Jezus wat een lulverhaal. ![]() | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 08:48 |
Ja, werkt dat zo? Je geeft het tankmannetje een paar ringgit en hij tankt hem helemaal vol? Dat merkt Malaysian Airlines niet, denk je?? | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 08:48 |
Ja, als je gaat vliegen kan je beter met 2 zijn, dan in je eentje, niet? En hij is niet chantabel? | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 08:52 |
als die co piloot betrokken was dan had die wel door het luikje kunnen gaan om onder de cockpit dat pingding uit te zetten. | |
Phlogi2013 | zondag 16 maart 2014 @ 08:54 |
Met een varkensrollade, better safe than sorry! | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 08:56 |
Precies. Als het een "kaping" betreft, denk ik eerder aan piloten + de crew, dan aan alleen de piloot of minder waarschijnlijk; kapers aan boord. Het vliegtuig vloog precies langs de gebruikelijke lijnen en waypoints in de Straat van Malakka. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 08:59 |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 09:03 |
ja en in dat geval was er vast wel iemand die dat pingding uit kon zetten, in geval van kaping. Tenzij de kapers daar geen weet van hadden. Maar gezien alle andere kennis die is toegepast lijkt me dat onwaarschijnlijk. Ik neig naar zelfmoord door de piloot. En of dat nou is omdat zn gezin m had verlaten of omdat ie homo zou zijn of een mogelijk conflict met zn werkgever, what ever, maar ik denk dat ie het al een tijdje had voorbereid. Bewust een nachtvlucht heeft uitgekozen en zo nog wat dingen. | |
Speculant. | zondag 16 maart 2014 @ 09:03 |
Ik weet niet hoe die systemen werken. Een kaping op deze manier lijkt me een keurig uitgewerkte operatie aangezien niemand iets weet dus een volgetankt vliegtuig zou toch ook wel moeten lukken dan. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 09:05 |
Lijkt me dat de computer voorprogrammeert hoeveel kerosine erin gaat. Het niet zo lekker draaiende bedrijf houdt die hoge kosten nauwgezet bij. ![]() | |
gebrokenglas | zondag 16 maart 2014 @ 09:06 |
klopt. En er wordt niet meer brandstof bijgetankt dan nodig voor de vlucht. Allemaal onnodig extra gewicht en dus hoger verbruik om het allemaal mee te torsen. | |
TLC | zondag 16 maart 2014 @ 09:07 |
Dat vliegtuig kan ook zomaar ergens in de middle of nowhere in de Himalaya zijn gecrasht![]() Hopelijk hoeven ze elkaar niet op te eten als ze nog leven | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 09:09 |
Maleisië vraagt hulp bij zoektocht Boeing Maleisië heeft circa vijftien landen om hulp gevraagd bij de zoektocht naar het passagiersvliegtuig dat sinds ruim een week wordt gemist. Het ministerie van Verkeer liet zondag weten dat onder meer om bijstand is gevraagd aan Kazachstan, India, Australië en Frankrijk. nu.nl | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 09:09 |
Jaaa, goed punt. Als je nou echt spectaculair wil eindigen (en je hebt het eindeloos op je flight sim geoefend, dan tegen de Mount Everest.
| |
gebrokenglas | zondag 16 maart 2014 @ 09:09 |
Frankrijk zelfs. Waarom dat? | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 09:10 |
Nederland is normaal wel betrokken bij haar landgenoten. Beetje vreemd dat het nu zo stil is, terwijl er toch een Nederlandse aan boord is. Bovendien vlogen die beide asielzoekers door naar Amsterdam en wie weet hoeveel Maleiers nog meer. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 09:10 |
Franse toeristen aan boord. ![]() | |
TLC | zondag 16 maart 2014 @ 09:11 |
meneer het matadortje klinkt een beetje geirriteerd ? aww ![]() | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 09:12 |
Huh? Helemaal niet man. Ik complimenteer je met je goeie punt. Is er iets? ![]() | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 09:12 |
oh sorry dat stond eronder, maar dacht niet belangrijk ![]() Wegens ervaring.
| |
TLC | zondag 16 maart 2014 @ 09:13 |
![]() ![]() | |
Speculant. | zondag 16 maart 2014 @ 09:15 |
Maleisië is wel erg aan het klungelen eigenlijk. Nu pas echt gaan zoeken in de Indische oceaan ![]() | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 09:17 |
Dat zou een aanwijzing kunnen zijn; gisteren hebben ze die flight sim bij Zaharie thuis gecheckt en de laatste vlucht geladen... ![]() | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 09:20 |
dan zorg je ervoor dat de hele wereld in rep en roer is omdat ze denken dat het een kaping betreft. Of je zet het vliegtuig vervolgens in het midden van de indian ocean en ze vinden het nooit (nou ja nooit, pas veel later dan) terug, of je zet het ergens aan land op een verlaten eiland en snijdt dan je polsen door. Ok, dat eerste is misschien niet zo spectaculair, maar dat tweede toch wel. | |
TLC | zondag 16 maart 2014 @ 09:23 |
Maar even copy and paste van de site van de NOS ; De Maleisische autoriteiten laten vluchtsimulators onderzoeken die in beslag zijn genomen tijdens de huiszoekingen van de piloot en de co-piloot van de verdwenen Boeing 777. Het onderzoek werd gedaan nadat bekend was geworden dat de communicatie-apparatuur van het toestel zo vakkundig is uitgezet tijdens de vlucht dat dat alleen door professionals gedaan kan zijn. Doordat alle communicatieapparatuur werd uitgeschakeld, was de Boeing 777 vrijwel niet meer te traceren. Het vliegtuig was op dat moment ruim een uur in de lucht en kon daarna nog ruim 7 uur verder vliegen. Doordat de koers van het toestel niet bekend is, wordt het zoeken naar de Boeing een hels karwei. Het wrak kan op de berghellingen van de Himalaya liggen, maar ook op de bodem van de Indische Oceaan. Speculaties Intussen gaan de Maleisische media onverminderd door met speculeren over wat er gebeurd kan zijn. Er wordt geschreven dat de 53-jarige gezagvoerder Zaharie Ahmad Shah sterke banden zou hebben met de grootste oppositiepartij en dat zijn gezin een dag voor het ongeluk halsoverkop van huis zou zijn vertrokken. Maar er zijn ook berichten dat de man een voorbeeldige piloot was die nooit iets onwettigs zou doen. De co-piloot is de 27-jarige Fariq Abdul Hamid. Hij vloog nog niet lang in een Boeing 777. Beide piloten wonen in Kuala Lumpur, de hoofdstad van Maleisië | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 09:24 |
Ik denk in zo'n scenario niet zozeer zelfmoord als wel "spel". Wat kan ik allemaal met een echt vliegtuig nu ik toch vrij(gezel) ben. Laatste flight sim nog es overdoen... En dan misschien eindigen, maar dat zal denk ik niet zo in zijn hoofd. "Gewoon" gek geworden met misschien op het eind de echte zelfmoordneiging? In zee vliegen is psychologisch "zachter" dan op land crashen, maar het kan ook zijn dat hij juist graag hard wilde crashen... Ik ben toch meer in je punt gaan zien van die piloot. ![]() | |
Dehelerambam | zondag 16 maart 2014 @ 09:29 |
Ik denk geen zelfmoord en ga er van uit dat de opzet is geslaagd. Wat de opzet is weet ik niet, dat kan variëren van bepaalde defensietactieken en - mogelijkheden beter in kaart krijgen tot ehhh..iets heel anders. ![]() Of het vliegtuig geland is? Mijn gok is van wel. Met deze skills zou ik ze niet te snel afschrijven. Maar ook al hebben ze het niet overleefd; het doel kan toch zijn bereikt. Het kunnen zomaar slechts pionnen zijn in het grotere geheel. Ik denk niet dat de héle crew hiervan wist; dat lijken me teveel mensen en dus ook teveel risico. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 09:32 |
Als er onder de crew genoeg fans van de oppositie zitten, zoals de piloot dat blijkbaar ook was, zou je best wat kunnen plannen denk ik. Ontevredenheid met de werkgever erbij...? Wat is het grotere geheel dat je vermoedt?! | |
alpeko | zondag 16 maart 2014 @ 09:38 |
Als dat verhaal klopt dat de piloot een aanhanger was van de Maleisische oppositie dan kun je een moslimextremistisch motief ook wel afstrepen. Een kaping door passagiers begint ook steeds minder realistisch te worden gezien alle handelingen die meer dan basiskennis vereisen. Begin steeds meer te geloven in wraak/zelfmoord maar dan wel nog een motief graag. En niet: de geschiedenisboeken halen. Waarom is zijn gezin vertrokken? Wisten zij op voorhand al meer of is er sprake van een breuk? Ik vind het bijv. wel een plausibel verhaal dat uitgekomen is dat hij homoseksueel is bijv. Ok pure speculatie ![]() | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 09:39 |
Ik denk dat er een hoog spelgehalte in zijn zelfmoord zit. Het zou enorm knullig zijn als het echt zijn laatste flight sim is, ik weet niet hoe het werkt en of het alle gespeelde vluchten opslaat, maar je zult vast kunnen opslaan en verwijderen? Dan zal ie betreffende route ongetwijfeld gespeeld hebben. Maar ik betwijfel of die er dan nog tussen staat. | |
TLC | zondag 16 maart 2014 @ 09:41 |
Als dat vliegtuig gelandt is en stel dat het nog onopgemerkt gebleven is ook ; waar verstop je zo'n gigantisch vliegtuig en waar wil je ineens 239 man gevangen houden ? | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 09:41 |
Nog wat gemist vannacht? Ik zie dat er wat vraagtekens zijn bij de piloot. Ben er eigenlijk wel van overtuigd dat minimaal 1 piloot erbij betrokken is, maar vind een zelfmoordactie anders dan met een terroristische inslag nog steeds niet plausibel. En ook niet dat hij veilig aan de grond staat. Een United 93 scenario eindigend tegen bergwand of op de bodem van de Indische oceaan kan ik wel wat bij voorstellen. | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 09:44 |
Oh jij interpreteert halsoverkop vertrokken als dat zijn vrouw hem verlaten heeft. Ik dacht eerder, met voorkennis ondergedoken. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 09:46 |
Ja, dat is de vraag: • bewuste kaping door piloot en wellicht anderen - politiek motief + beetje MAS pesten = vrouw en kinderen veilig gestald • spel en uiteindelijke zelfmoord - persoonlijke motief; niks meer te verliezen = vanwege vrouw en kinderen weg | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 09:46 |
Je moet een ding niet vergeten. STEL het is een kaping van een van de passagiers (terrorist whatever), dan betekent dat niet bij voorbaat dat deze geen kennis van zaken heeft. Die terroristen kunnen net zo goed een vliegbrevet gehaald hebben en flink geoefend hebben. Tuurlijk hebben ze dan geen ervaring in grote toestellen, maar als zij goed kunnen vliegen in de wat kleindere toestellen is het echt niet onmogelijk om in een groot toestel ook te kunnen manouvreren. Alleen de landing is dan echt heel veel moeilijker lijkt mij. Inb4 gezeik: nee ik ben geen piloot, maar dit is gebaseerd op algemene kennis en inschatting. | |
Dehelerambam | zondag 16 maart 2014 @ 09:47 |
Het grotere geheel kan ik alleen maar naar gissen. Er zijn zoveel mogelijkheden zolang we geen richting hebben voor wie er mogelijk achter kan zitten. Behalve nu de oppositie dan. Van de politieke situatie daar weet ik niet veel. Jij wel? Dat zou nog wel interessant zijn om daar meer over te weten. Voor het in diskrediet brengen van de zittende partijen gaat het een beetje ver misschien ![]() ![]() Maar als je alles bij elkaar optelt, dan lijkt het mij veel te veel gepland, veel te veel moeite, veel te veel benodigde skills om zomaar random te zijn. En vaak zijn uitvoerders van zeer risicovolle plannen pionnen in het 'spel', net als bijvoorbeeld de kapers van 9/11 dat waren. Zij spelen hun rol in het geheel, maar het is niet het hele spel. Eerder een zet. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 09:48 |
Ok, maar hoe verklaar je dan het exact volgen van de vliegroutes boven de Straat van Malakka? Een kaper weet dat niet. Een piloot die kaapt wel. ![]() Dat de piloot er niet bij betrokken is, lijkt me veel minder logisch dan wel. Ockhams scheermes. | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 09:49 |
Goed, dat klopt inderdaad. Is het nietmogelijk die vliegroutes uit te zoeken? Of hem daar gewoon op auto te zetten? En wat ook kan is dat de kapers de piloten gewoonwegbedreigd hebben. Met een geweer in de nek dwingen via A naar B te vliegen. Just saying. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 09:50 |
Ok, ik volg je, maar welk doel heeft dit dan? Media-onzekerheid? 9/11 oplepelen; "kijk eens hoe bang jullie moeten zijn, mensen"? Nee, weet niks van de politieke situatie daar. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 09:52 |
Ja, maar wie zouden de kapers dan moeten zijn? Het is toch veel logischer dat de piloot de kaper is, of de leider van de kapersgroep of whatever? Denk je niet dat als de kapers niet bij de crew horen, ze allang overmeesterd waren of op zijn minst het vliegpatroon dat moet laten zien? Gezien de achtergronden van de piloot is het ook onlogischer, lijkt me. | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 09:52 |
waarom zou een kaper dat niet weten? Die info ligt nu ook op straat. Volgens mij is dat een soort van basiskennis als je vliegt? Maar dat is een wilde gok. | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 09:54 |
Er moet ook iemand bij geweest zijn die de passagiers rustig heeft gehouden. 238 mensen laten zich niet als makke schapen naar de slachtbank vliegen. | |
Co_OL | zondag 16 maart 2014 @ 09:54 |
Zouden ze de passagiers gevangen hebben genomen voor mensenhandel? | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 09:56 |
Hmm tja daar zeg je wat. Maar je bedoelt dus dat de piloot kaper is en niet zelfmoord oid. Dus lid van terreur groep of iets dergelijkd. | |
danos | zondag 16 maart 2014 @ 09:57 |
Pf dit topic heeft maar voor 5% nog met NWS te maken. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 09:57 |
Exact. Daarom: piloot + crew denk ik. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 09:59 |
Nee, niks geen lid, waarom? Handel. Die mensen zijn een hoooop waard.... Landen op een verlaten vliegveld of Tibet en met handlangers op de grond die lui verbergen en losgeld gaan eisen. | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 09:59 |
Ja of passagiers op valse papieren. Is al aangetoond dat dat geen problemen opleverde. Wellicht wel in combi met grondpersoneel. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 10:00 |
Jep. Hoeveel oppositieleden zaten in dat toestel?? Misschien kende Zaharie die wel van de congressen van die partij, weet jij veel. | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 10:01 |
Dat kan natuurlijk ook nog, ik dacht steeds, wat wl je met een 777 gaan doen. Maar het kan natuurlijk puur een middel zijn om geld te verkrijgen, voor iets anders. Overigens ben ik er nog steeds van overtuigd dat het wel mislukt is. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 10:01 |
En voor 95% met Achtergronden. ![]() Er is nu eenmaal weinig nieuws. | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 10:02 |
Ohzo. Kan ook inderdaad. Handlangers moeten er dan idd zijn. Maar dan zou je je afvragen dat er toch wel iemand ergens iets gezien moet hebben. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 10:03 |
Maar waardoor? Hoe? Overmoed van Zaharie? Passagiers zullen zich wel verzetten, maar zich niet opofferen om dood te gaan. Tenslotte hebben ze een piloot nodig... | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 10:05 |
Genoeg Tibetanen die zoiets willen doen als het oppositie tegen de Chinese en Maieise regering gecombineerd is...;) Zaharie over Skype: "Hey Chan Li, kun je zaterdag ff helpen wat mensen te stallen in je yakstal? "Ja is goed, toch niks te doen, hoe laat kom je aanvliegen?" "ergens vroeg in de ochtend, weet niet precies hoe laat want ik ga eerst nog wat rondvliegen over de Golf van Thailand om ze op een dwaalspoor te brengen" "is goed man, zie je zaterdag wel verschijnen" "over en uit" ![]() | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 10:06 |
Misschien verkeerde inschatting, misschien is er toch geweld aan te pas gekomen liep het uit de hand. Zoals eerder aangehaald een United 93 scenario waarbij de passagiers dachten het sowieso niet te overleven. In blinde paniek kan van alles gebeuren. | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 10:06 |
Je vergeet een heel kritisch punt. Die mensen hebben lama's om te verzorgen. Daarom moest hij eerst boven die golf rondvliegen; tijd vullen totdat de kudde bijeen was gedreven ![]() | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 10:07 |
dat is dan ook meteen een verklaring waarom er niks gebeurt ook al hebben passagiers door dat er iets niet klopt, wat kunnen ze doen? Zelf vliegen? | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 10:07 |
Nee, geen lama's die komen alleen hier voor, banaan. ![]() Yaks. ![]() | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 10:08 |
Godver, je moet ook altijd je gelijk hebben. ![]() | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 10:09 |
Nee, klopt. Mijn punt was meer dat men zei dat die niets zouden merken. Beetje oplettende frequent flyer wel, dat was mijn punt. Nee, uiteindelijk is de piloot de baas, of een kaper die hem onder schot houdt, maar Zaharie lijkt me genoeg reden om zelf gefrustreerd genoeg te zijn... | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 10:09 |
Maar dan ga je er vanuit dat het een gelukte gijzeling is, waarbij nu in het geheim wordt onderhandeld met de Maleisische overheid? Ja, het zou kunnen, daar boven in Tibet tussen de Himalaya, heb je natuurlijk ook geen ruk aan je fancy smartphone met 4G. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 10:09 |
Ja, irritant, ik weet het. Maar dit was gewoon ff wat biologie. ![]() | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 10:11 |
Hehe nee. En koud! En ijle lucht. Geen pretje, zo op je vakantiereisje (Frans gezinnetje)...Wel fucking mooi gebied. Het zou een politieke stunt kunnen zijn natuurlijk; een pressiemiddel. Luister, je krijg je vliegtuig en de passagiers als je een eerlijke democratie van Maleisie maakt, zoiets. | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 10:12 |
Een afwijking op je route merk je meteen. De laatste keer dat ik op Bangkok vloog, ben ik halverwege ook informatie gaan inwinnen, omdat ik het gevoel had dat we anders vlogen dan de 4 keer ervoor. En dat klopte ook, maar met een korte uitleg van de stewardess en een ijsje heb ik me wel laten afschepen en ben weer gaan zitten. | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 10:13 |
Ik ben na het laatste nieuws weer wat zekerder van mijn zaak: dat zaharie hierbij een grote rol speelt. Zoniet de hoofdrol. De co heeft nog wat gemoppeld tegen het ander vliegtuig, dus dan is er nog maar een over. Daarnaast zou zijn weg gegaan gezin duiden op relatie problematiek of voor genomen actie. Ik ga uit van het eerste. Zaharie had dit natuurlijk al eerder in zijn hoofd en is meer dan impulsief zelfmoord. Hij hield nav sim van lekker vrij vliegen. Dus voor zijn dood heeft hij dat nog een paar uur gedaan in het echt. Co piloot zat naast hem dood. Passagiers grotendeels slapend. Crew tsja dat weet ik niet, denk dat die in zulk land de captain geloven. Smakelijk eten voor nu ![]() | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 10:14 |
Ja, of gewoon een paar miljard om daarna een staatsgreep te plegen. Die kijken natuurlijk naar de zooi in Thailand en denken....zoveel moeite gaan wij niet doen! | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 10:14 |
Ehh, wat bedoel je hier? | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 10:15 |
Misschien was het juist de Co-piloot, die door zijn mindere ervaring, de zee in dook. | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 10:16 |
Als ik me goed herinner is boven de oostzee voor de draai nog contact geweest met een ander vliegtuig, dat 30 km voor vloog. Die piloot heeft toen de co piloot gehoord, mompelen en niet alert. Meen ik! | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 10:17 |
![]() | |
MartijnA3 | zondag 16 maart 2014 @ 10:17 |
Dat was een gerucht en bleek niet waar. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 10:19 |
Ok, weer een kansberekeningetje. Percentages zijn weer subjectief. Noordelijke route = 50% Zuidelijke route = 50% Noord -> landen dichtbij Maleisie/Myanmar/Bangladesh = 80% slagen -> veilig geland landen ver weg; Tibet/Iran = 20% slagen -> anders tegen berg geknald/op land gecrasht Zuid -> 100% in zee gestort Kans op in zee gestort = 50%, kans op veilig is 40% en kans op crash op land is 10% [ Bericht 2% gewijzigd door El_Matador op 16-03-2014 10:25:36 ] | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 10:21 |
Dat was NA het radarverlies waarbij men dacht dat het vliegtuig enorm veel hoogte had verloren. Dat gemompel kan van alles zijn. De kans dat de piloot medewerking zoekt als hij niet gelijk met zijn neus zelfmoord wil plegen, is groter dan dat hij zijn compagnon vermoordt/knevelt. Dan heb je niks meer aan hem, niet handig als je nog 7 uur wil vliegen... ![]() | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 10:28 |
Als ik denk aan een kaping, dan past het aan laten van dat pingding onder de cockpit niet in het plaatje omdat ik niet geloof dat ze dat niet wisten. Het lijkt mij meer dat de piloot niet uit de cockpit wilde komen. Ook denk ik dat als het om een kaping gaat de kans groter is dat ze naar land wilden en dan moeten ze echt wel opgemerkt zijn op de radar. Misschien niet meteen, maar inmiddels wel. | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 10:30 |
Klopt Marije. Was hij uit de cockpit gekomen was hij wellicht overmeesterd | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 10:32 |
Hij moet sowieso de passagiers rustighouden. Hetzij met geweld (decompressie en zelf aan de zuurstof), hetzij met geruststelling van zijn medekapers (de crew en/of enkele passagiers). De passagiers wakker, niet wetend wat er gebeurt en als de crew niet meedoet, rammen ze met een karretje zo die cockpitdeur open met zijn 237en... ![]() | |
bedachtzaam | zondag 16 maart 2014 @ 10:35 |
Dat verklaart de snelle daling, iedereen stond voorin tegen de deur te trappen ![]() | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 10:35 |
Als ik denk aan een kaping, dan denk ik aan een goed voorbereide actie. Dan is dat gebied ook vanuit de lucht bestudeerd...als jij daar met je twee motorig vliegtuigje erachter komt dat geen radar je ontdekt, dan durf je het risico wel te nemen met het pingding. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 10:38 |
Trouwens, het verleden erbij pakkend...: • March 26, 1991: Singapore Airlines Flight 117 hijacked by 4 individuals claiming to be members of the Pakistan Peoples Party. • 1999-2000: Pakistan-based hijackers hijacked Indian Airlines Flight 814 en route from Kathmandu and diverted it to Amritsar, Lahore, Dubai and finally Kandahar. After a week-long stand-off India agreed to release three jailed Pakistani men in exchange for the hostages. | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 10:39 |
als de piloot omroept dat hij opdracht heeft gekregen vanuit de verkeerstoren van KL dat hij terug moet keren dan geloof ik dat. En als hij dan boven de straat van malakka hangt en omroept dat het nogal druk is dat hij nog niet mag / kan landen, geloof ik dat ook. Als hij zegt dat hij daarom maar even boven de zee gaat vliegen geloof ik dat misschien OOK nog wel. Heb zelf ook een paar keer gehad dat het vliegtuig niet kon landen ivm drukte of slecht weer en dat duurde in het eerste geval ook een half uurtje. Dat was ook in Azie, dus als me dat wordt verteld bij KL dan neem ik dat maar aan. | |
RVer | zondag 16 maart 2014 @ 10:40 |
Als de piloot de dader is http://nos.nl/artikel/623956-als-de-piloot-de-dader-is.html | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 10:41 |
Ja. Heb je een gebied in gedachten? | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 10:41 |
Het is nacht dus hij kan claimen dat veel vliegvelden dicht zijn inderdaad. Maar je merkt als ervaren passagier of crew heus dat je niet naar Peking of KL gaat of op Ho Chi Minh wat om de hoek is, maar ver weg van je oorspronkelijke doel. Zeker die rare bocht is een moment dat iedereen weet dat dit niet klopt. Er zitten zoveel slimme koppen daar aan boord dat dat moment echt veel eerder komt, denk ik. Die lui zijn niet gek. De piloot lijkt dat meer. ![]() | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 10:43 |
Dank. Gaat in de OP, en filmpjes naar die zelfmoordacties ga ik zoeken. | |
MartijnA3 | zondag 16 maart 2014 @ 10:44 |
Veel te ver gezocht. Als het nacht is, zijn bijna alle raampjes afgeschermd omdat mensen willen slapen, vooral de ervaren passagiers. De cabin crew staat het meest van de tijd, dus die zien geen sterren oid. En een piloot kan bochten maken zonder dat iemand in het toestel dat merkt. | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 10:45 |
Dan die noordelijke route, over land. | |
Pleun2011 | zondag 16 maart 2014 @ 10:46 |
Die van Silk Air is helemaal niet zo duidelijk.. Na Amerikaans onderzoek hebben nabestaanden tientallen miljoenen schadevergoeding gekregen omdat zou zijn aangetoond dat er sprake was van technische mankementen. Mijn gevoel over deze zaak zegt echter dat het wel zelfmoord was van de piloot | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 10:48 |
ja, maar welke landen? | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 10:48 |
Maar die rare bocht valt nog wel te verklaren, wat Marrije ook zei. Als hij zegt dat ze moeten keren om wat voor reden dan ook, dan zal daar nog niet veel twijfel bij zijn. Maar de uren daarna, verklaar die dan maar eens als piloot. | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 10:49 |
India en dan richting Pakistan wellicht. Ik denk ook alleen maar hardop hoor en geef toe, ik heb misschien tunnelvisie op het kapingsverhaal. | |
Zinedinho | zondag 16 maart 2014 @ 10:49 |
Dat ze allemaal een PhD hebben in weet ik veel wat, maakt ze nog geen Michael Scofields hoor. | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 10:52 |
Prison Break reference ![]() | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 10:55 |
Ah vandaar, ik had al geen idee wie ie bedoelde. Prima, jullie merken het niet, Uccie, Marrije en ik waarschijnlijk wel. | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 10:55 |
Klinkt op zich niet heel gek, maar dan zit dat kaartje ernaast met laatste satelliet bereik (deze ![]() | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 10:56 |
Dat houd je misschien 2 uurtjes na 01:21 vol. Niet tot 07:50 (wat ze vermoeden)... | |
Pleun2011 | zondag 16 maart 2014 @ 10:56 |
Dat er nog steeds mensen zijn die denken aan een kaping, al dan niet in samenwerking met de (co)piloot begrijp ik niet.. Er zijn er een paar die zinnige dingen zeggen, zoals Draailamp en Matador, maar bij de meesten lijkt de fantasie toch een beetje door te draaien.. | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 10:57 |
Als hij op het meest westelijke deel zit over Bangladesh, kan het misschien. Via Thailand Laos, was hij denk ik inderdaad wel eerder gespot. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 10:59 |
Myanmar, Tibet of Kazachstan (als doorvoerhaven naar Rusland, die zijn nu toch bezig met geopolitiek). Er is zeer opvallend weinig op RT te vinden over deze ramp. Interesseert het de Russen niet dat er een landgenoot en 2 Oekraieners (tenminste, met zo'n paspoort, het kunnen ook Russen zijn) zaten? Of dat zijn de kapers? 1 Rus en 2 Oekraieners? Oleg Chustrak 45 - Ukraine &.Sergii Deineka 45 - Ukraine & Nikolai Brodskii 43 - Russia > a Jewish professional diver & sportsman - Twitter | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 11:00 |
Maar als je éen heel lange bocht maakt zoals op het kaartje is dat zo geleidelijk dat je het niet merkt; door de kromming van de aarde voelt dat over zo'n lange afstand net als rechtdoorgaan. Of ging het daar niet over? | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 11:00 |
ok, dan hebben ze het door boven de indian ocean, en dan, zelf vliegen? Misschien hebben ze die cockpit wel opengeramd na een uur of drie en gezien dat de co piloot dood in zn stoel lag. Dan die piloot ombrengen? Dan stort het vliegtuig op zeker neer. Piloot bedreigen? Dan kan ie zeggen 'ok ok ( ![]() | |
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 11:01 |
Heeft er iemand kaartjes met dieptes van de zuid Indische Oceaan? | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 11:01 |
Als Russen en Oekrainers samen een vliegtuig kapen dan gaat dat (met al dat gedoe op de krim momenteel) wel heel erg diep ![]() | |
Zinedinho | zondag 16 maart 2014 @ 11:02 |
Maar die lui aan boord waren superslim jonge, die laten zich echt niet makkelijk in de luren leggen. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 11:02 |
Om 1:21 zijn ze in de Golf van Thailand, daar maken ze een Uturn en vliegen 263-025-308. Daarna is het onduidelijk. Maar als ze boven de Andamaneilanden zitten, is er echt wel 1 oplettende passagier die denkt; heee, dit klopt niet helemaal. | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 11:02 |
- Er is een vliegtuig verongelukt, 239 doden. - ohja, vervelend - zat een Nederlander bij - OOOOOHHHH NEEEE WAT VRESELIJK, is er al een condoleanceregister!! Ik heb het idee dat dit echt iets Nederlands is. Dus die desinteresse vind ik niet zo raar. | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 11:03 |
Ohnee die Uturn in zo'n klein gebied merk je wel denk ik, maar ik doelde op die onbekende koers; route van het kaartje zegmaar. | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 11:03 |
ik sluit het niet uit Maar als ze dan toch zo goed bezig waren hadden ze ook wel dat pingding onder de cockpit kunnen uitschakelen. Kleine moeite. | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 11:03 |
Triest is dat altijd he ![]() | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 11:05 |
Maar wat kunnen ze er tegen doen? | |
Speculant. | zondag 16 maart 2014 @ 11:06 |
Nederlanders leven over het algemeen wat meer mee met rampen waar dan ook ter wereld. Dat er nu 1 Nederlander bij zit had daar niks aan veranderd. Daarnaast bericht RT gewoon hierover hoor. Ze slaan alleen de speculatie over. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 11:06 |
Nee, want mensen met een Oekraiens paspoort kunnen makkelijk Russen zijn, Banaan. Van de Krim, uit Odessa of het oosten bijvoorbeeld... ![]() Al denk ik dat Sergii Oekraiens is en geen Russisch, maar goed. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 11:07 |
Nee joh, dat is niet Nederlands. Dat is volkomen normaal. En terecht; zorg voor je landgenoten. Mag het verdomme, je hebt niet voor niets zo'n paspoort. | |
Pleun2011 | zondag 16 maart 2014 @ 11:07 |
Dat vliegtuig ligt gewoon ergens op de bodem van de Indische Oceaan. Boven land is het niet meer gekomen anders was het wel opgemerkt. En een kaping geloof ik al helemaal niet in want wat doe je met 239 passagiers.. | |
Tourniquet | zondag 16 maart 2014 @ 11:08 |
Bedoel je die rode lijnen? Dat is niet de gevlogen route van het toestel he, maar mogelijke posities op basis van het laatste signaal wat die satelliet heeft opgepikt (uit die info is blijkbaar alleen een afstand te achterhalen, geen positie). | |
Fierce. | zondag 16 maart 2014 @ 11:08 |
Doodnormaal dat mensen meer interesse hebbeb in zaken die dichterbij zijn en waar ze meer mee te maken hebben. | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 11:08 |
http://oceana.org/en/explore/marine-places/java-trench | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 11:10 |
Er is toch lichtelijk gebleken dat radars nou niet bepaald zo werken dat alles maar gemonitord wordt. Het over radars vliegen kan nog best, maar als het er veel worden wordt het een probleem lijkt me. Bovendien kan je boven een ander vliegtuig vliegen om de radar te ontwijken. | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 11:10 |
Dan zal het wel aan mij liggen, ik vind het voor allemaal vreselijk en het valt me op, dat een Nederlands slachtoffer ervoor zorgt dat iets sneller op de voorpagina staat van de krant dan anders. | |
Zinedinho | zondag 16 maart 2014 @ 11:10 |
Wat niet? Ze hebben een PhD, ze weten waar alle sterren staan, dan hebben ze ook vast wel een zwarte band in karate. Een vliegtuigje besturen mag dan ook geen probleem zijn lijkt me. | |
Drebbelman | zondag 16 maart 2014 @ 11:10 |
Om hier nog even op terug te komen. De Everest regio begint rond deze dagen vol te druppelen met klimmers. Sherpa's zijn al aanwezig voor de voorbereidingen voor het komende klimseizoen. Een crashend vliegtuig, of een extreem laag overkomende boeing was ongetwijfeld opgevallen. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 11:10 |
Blij dat we het ook 100% eens kunnen zijn, Fierce. ![]() | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 11:11 |
Ze hebben met hun knappe hoofden uitgerekend hoe lang het zou duren voor de kerosine op was en zijn toen het drankkarretje gaan plunderen. | |
Co_OL | zondag 16 maart 2014 @ 11:11 |
Tussen de 3 & 6 km diep dus... | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 11:11 |
Ja, logisch toch? Misschien is het iemand die je kent? Een of ander vliegtuigongeluk in Zambia interesseert me ook minder als er geen dan als er wel Nederlanders bij betrokken zijn. Zo werkt de menselijke geest, wat Fierce al perfect omschrijft. ![]() Iedereen even belangrijk vinden vind ik immoreel. Hoeveel is je schatje je dan waard? | |
Geralt | zondag 16 maart 2014 @ 11:12 |
Hoezo snap ik die 20 min fuel over en 60 minuten fuel over niet? Ik bedoel de bovenkant van die 60 minuten over, daar zou toch minder over moeten zijn dan bij die 20 minuten over lijn??? ![]() | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 11:12 |
Sterk argument, Drebbel. ![]() | |
Drebbelman | zondag 16 maart 2014 @ 11:13 |
Overigens, ze moeten toch de communicatie van dat vliegtuig dat denkt contact gehad te hebben met MH370 na de verdwijning kunnen naluisteren. Zulke communicatie wordt toch opgeslagen in de black box? Afijn, zullen ze vast al gedaan hebben, neem ik aan. | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 11:14 |
Nee, maar ik heb het nu over een situatie waarin ik niemand ken. Als het een bekende is, kan het me geen ruk meer schelen of de rest er nog is. Als die ene persoon er nog maar is, dat wil ik dan ook wel toegeven. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 11:14 |
Ik begrijp nu ook beter waarom de Maleise overheid zo raar reageert. Er is politiek bij betrokken. Die oppositiepartij zal ook wel zitten te kijken... Lijkt me niet dat het daar zo braaf gaat als tussen Pechtold en Wilders. Politieke strijd is in olielanden echt wat heftiger... | |
Pleun2011 | zondag 16 maart 2014 @ 11:14 |
Als het boven land was gekomen zou het toch wel zijn opgemerkt door individuen op de grond, vissers, boeren, weet ik veel wat. Hoe onherbergzaam een gebied ook is, er wonen 6 miljard mensen op aarde dus 1 van hen zou dat vliegtuig dan wel hebben gespot.. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 11:15 |
Dan nog interesseert het me meer, heb jij dat niet? | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 11:15 |
uiteraard, die man die vlieglessen in zweden heeft gevolgd | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 11:16 |
Ja, absoluut, maar dat dacht ik dus ook van die Golf van Thailand, die veel drukker is dan een rustige route over de bergen van Birma kiezen... ![]() | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 11:16 |
Nee, deze casus was voor mij net zo interessant geweest als er geen Nederlandse in had gezeten. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 11:17 |
Slimme zijweg pak je. Ja, voor mij ook uiteraard. ![]() | |
Pleun2011 | zondag 16 maart 2014 @ 11:18 |
Maleisië is een apart land.. strenge moslimstaat maar er wonen bijvoorbeeld ook veel Chinezen. Een van de redenen dat dit onderwerp mij wat meer boeit is dat mijn schoonzus Maleisische is (Chinese roots) en dat ik er een keer ben geweest met Malaysian Airlines.. perfecte service, modern, mooie stewardessen.. Vind het sneu dat hun imago in een klap naar de klote is, want in mijn beleving was het de perfecte vliegmaatschappij, samen met nog een paar andere. | |
Blue_Panther_Ninja | zondag 16 maart 2014 @ 11:18 |
Vliegtuig is gevonden? ![]() | |
U.N.K.L.E. | zondag 16 maart 2014 @ 11:20 |
Dat heb ik nu ook. Ik vlieg veel met Malaysia Airlines (AMS-HAN vooral), en het is echt een super maatschappij, zowel qua luxe als veiligheid... | |
arj1o1 | zondag 16 maart 2014 @ 11:20 |
bron: http://www.theguardian.co(...)41bce4b05ba05a3f8dc9 | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 11:20 |
sorry ik begrijp je even niet ![]() | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 11:21 |
Ja, 14 minuten verschil toch? Ook interessant, uit jouw link: Malaysias opposition party has dismissed claims in the Mail on Sunday that Captain Zaharie is a political fanatic | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 11:21 |
Misschien word je wel door meer mensen gezien op een drukke route, maar valt het minder op. Als ik in de spits over de A4 rijd, en je vraagt me in Amsterdam of ik een grijze VW Golf heb gezien met een blonde bestuurder, dan zeg ik waarschijnlijk wel, maar zeker weten doe ik het niet. Als je me dat vraagt over een zondagmiddagrit ergens op een verlaten provinciale weg in Groningen, dan kan ik met veel meer zekerheid ja of nee zeggen. | |
Geralt | zondag 16 maart 2014 @ 11:22 |
Dat plaatje. Daar staat een gebeid van 20 minuten fuel over aangegeven en een gebied van 60 minuten fuel over aangegeven. Daar waar de 60 minuten benzine over aangegeven wordt is verder weg van het laatste contact als daar waar 20 minuten benzine over aangegeven wordt. Je kan toch niet en verder vliegen en 40 minuten meer benzine over hebben?? ![]() | |
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 11:23 |
http://www.theguardian.co(...)goes-on-live-updates Als het de piloot was die toen communiceerde zou dit kunnen betekenen dat hij op dat moment volledige controle had en er geen kapers in het spel zijn. Tenzij hij natuurlijk onder druk werd gezet. [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2014 11:24:20 ] | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 11:25 |
Ja, heb je gelijk in. Hoe goed werken die radars ook, worden die constant in de gaten gehouden? Als er 1 vliegtuigje bij zit, die niet op de transponder zit, valt dat op? Blijkbaar kan een vliegtuig gewoon ongemerkt rondvliegen, dus zo goed werkt die radar ook niet nee. Zeker niet als je een piloot hebt die dat op zijn sim uitvoerig heeft getest... | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 11:26 |
Zoals ik het bekijk, afhankelijk van bepaalde luchtdruk ofzo weten ze niet hoeveel kerosine het vliegtuig exact nog over had. Misschien nog genoeg voor 20 min, dus de kleinste ring. Misschien nog genoeg voor 60 min, dus verder weg en een ruimere ring. | |
Geralt | zondag 16 maart 2014 @ 11:29 |
Je kan het wel zo interpreteren, maar zo staat het er niet. Er staat letterlijk: [q]Estimated range of plane with its remaining fuel if it was flying at the plane's maximum speed.[q/] Daar staat letterlijk bij de lijn van 20 minuten heeft het vliegtuig nog 20 minuten benzine over. Bij de 60 minuten lijn nog 60 minuten benzine over. Ze kunnen er allicht heel iets anders mee bedoelen, maar dit is zoals het er letterlijk staat. En dat klopt imo niet. | |
Drebbelman | zondag 16 maart 2014 @ 11:30 |
Enkele feiten uit de persconferentie van vandaag (van AVherald)
| |
Tourniquet | zondag 16 maart 2014 @ 11:30 |
Die rode lijnen zijn de mogelijke posities op het moment van de laatste satelliet-ping. Met die gebieden bedoelen ze de mogelijke posities als er na die laatste "ping" nog 20 of 60 minuten is doorgevlogen. Met als uitgangspunt die rode lijn dus. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 11:30 |
Ben niet helemaal helder meer ![]() • 00:41 - start • 01:07 - transponder uit • 01:07-01:21 - bericht "All right, good night" • 01:21 - 2e communicatie uit • 02:40 - spot op radar Straat van Malakka • 07:00 - spot op satelliet in een van de beide halve cirkels | |
Geralt | zondag 16 maart 2014 @ 11:31 |
Zo staat het er niet ![]() | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 11:33 |
Dank, staat bovenaan in de OP, heb je een directe link? | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 11:36 |
GEVONDEN!![]() | |
Co_OL | zondag 16 maart 2014 @ 11:36 |
Waarom zouden ze geen extra kerosine meegenomen hebben, ze kunnen ook op de grond geholpen zijn om meer brandstof te krijgen zodat ze langer in de lucht konden blijven? | |
mschol | zondag 16 maart 2014 @ 11:36 |
dit hele gebeuren maakt iniedergeval pijnlijk duidelijk dat alle monitoring systemen (rader, satelliet en dat wat in het vliegtuig zit) niet deugen en teveel gaten bevat.. | |
mschol | zondag 16 maart 2014 @ 11:37 |
dat is een sterretje, geen vliegtuig ![]() | |
RVer | zondag 16 maart 2014 @ 11:38 |
![]() | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 11:38 |
| |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 11:39 |
Je kopt de bal voor mijn inkopper weg. Netjes. Dat wilde ik precies zeggen ![]() Ik zocht op dieptekaarten voor Arthur en deze kwam voorbij. Wel mooi die zeebodem te zien. Die ster zal wel een jonge vulkaan zijn ofzo. | |
Drebbelman | zondag 16 maart 2014 @ 11:40 |
http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0
| |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 11:41 |
oa ook omdat men het uit zet | |
mschol | zondag 16 maart 2014 @ 11:43 |
het kan uitzetten ![]() maar ik vind het diep triest, dat dit anno 2014 kan.. maarja.. ben vast niet de enige die er zo overdenkt ![]() | |
Pleun2011 | zondag 16 maart 2014 @ 11:44 |
Wat opvallend is bij vliegrampen waarbij de oorzaak wordt gevonden in zelfmoord door de piloot, is dat vrijwel altijd de vliegmaatschappij of het land van herkomst deze oorzaak niet wil accepteren. Als vlucht MH370 ooit wordt teruggevonden, kan je dus nu al voorspellen dat er eindeloos zal worden gesteggeld over de oorzaak en dat er mogelijk wel nooit een definitieve, door iedereen geaccepteerd onderzoeksrapport zal komen. | |
Tourniquet | zondag 16 maart 2014 @ 11:44 |
Is volgens mij de locatie van de zeebeving die in december 2004 de grote tsunami toen heeft veroorzaakt. | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 11:45 |
Schijnt te moeten, omdat als ze met z'n allen bij elkaar op een vliegveld staat, het systeem overbelast raakt. Ok eens, dat zou misschien niet moeten kunnen in 2014. | |
koekii | zondag 16 maart 2014 @ 11:45 |
Het vliegtuig is allang al gezonken. Waarom zou je een vliegtuig kapen en na een week nog steeds niet iets van jezelf laten horen. | |
mschol | zondag 16 maart 2014 @ 11:46 |
omdat je hem op den haag neer wil laten storten tijdens de NSS bijvoorbeeld? ![]() | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 11:49 |
Ja, was dat daar? Zou kunnen, ik heb daar toen niet zo ingedoken als dit nu. | |
GotenSSJ | zondag 16 maart 2014 @ 11:49 |
Aan de andere kant klinkt heel onlogisch om dan een vliegtuig 2 weken van te voren aan de andere kant van de wereld te kapen. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 11:50 |
BREAKING: 3e piloot aan boord vliegtuig!
| |
mschol | zondag 16 maart 2014 @ 11:50 |
het vergroot de onwaarschijnlijkheid dat het daadwerkelijk gebeurd..? ![]() | |
xFriendx | zondag 16 maart 2014 @ 11:50 |
Plus dat het met die brandstof (of ze moeten kunnen bijtanken) volgens mij niet te halen valt plus ook nog eens dat je onderweg WEL allerlei radars tegenkomt en bij geen respons als het goed is het ding uit de lucht geschoten zal worden. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 11:51 |
De nieuwe feiten van AVherald verkleinen de mogelijke opties nogal... ![]() | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 11:51 |
omdat je er nog meer wilt kapen? | |
mschol | zondag 16 maart 2014 @ 11:51 |
wordt druk daar, deze airmarshal was ook al aanboord:
| |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 11:54 |
The Guardian The Associated Press has a bit on the reaction from China, where there is growing anger over the Malaysian government’s handling of the investigation: The search for the jetliner with Chinese travellers aboard has revealed the limits of Beijing’s influence in its own backyard and left communist leaders facing outrage from their public. Beijing has demanded Malaysia do more to find the plane, but despite sending nine ships to help in the search, China appears to have little leverage over its far smaller Southeast Asian neighbour. The situation is especially uncomfortable for Chinese leaders because part of the ruling Communist party’s claim to a monopoly on power is that it is best qualified to look after the public’s interests. The rise of social media and the increased willingness of China’s public to assert its rights adds to the pressure to find the 154 Chinese among the 227 missing passengers. There is “very likely a lot more pressure from the domestic community in China on Beijing to make sure that Chinese nationals are being protected,” said Marc Lanteigne, research director at the New Zealand Contemporary China Research Centre at Victoria University of Wellington. Beijing has resorted to taking the unusual step of publicly haranguing Malaysias government - a sign that whatever pressure it is applying in private is failing to produce results. After Malaysian Prime Minister Najib Razak said on Saturday that the Boeing 777 might have flown beyond the current search area, Beijing reacted with fury, a sign that the announcement took it by surprise. A deputy Chinese foreign minister demanded “more thorough and accurate information” about the new search area. A stinging commentary by China’s official Xinhua News Agency accused Malaysia and the United States of dragging their feet, adding that the former “bears inescapable responsibility”. It went on: De "technologietijgers" van de wereld... ![]() Enneh, die Chinezen zijn dus niet zo machtig... interessant. | |
mschol | zondag 16 maart 2014 @ 11:56 |
ze kunnen heel veel druk uitoefenen in veel gevallen, maar omdat nu de hele wereld zijn ogen op malysie heeft kunnen ze vermoedelijk hun ultieme druk middelen niet gebruiken?? /wildguess... | |
Co_OL | zondag 16 maart 2014 @ 11:57 |
Ik heb met een medium net kaarten gelegd en ze zegt dat iedereen nog leeft. Ze zoeken aan de verkeerde kant... vliegtuig is naar het noorden/noord oosten gegaan. Ze zegt ook dat het vliegtuig vlak langs de kust staat. En dat volgende week een boot een signaal van hun oppikt! Geen signaal van het vliegtuig zelf maar een onderling communicatie signaal! | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 11:57 |
rond 24 maart op een verlaten vliegveld in Duitsland heb je meer succes denk ik... niet dat ik iemand op ideeen wil brengen, laat dat duidelijk zijn ![]() | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 11:58 |
waar is Australie precies aan het zoeken eigenlijk? In dat rechthoekje in dat kaartje van el matador? | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 12:00 |
Die rechthoek is niet gebaseerd op data, jij vroeg om een kaartje en ik heb wat snel in elkaar geflanst. | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 12:01 |
dat rechthoekje was toch die 1600 km aan de westkust? | |
Fierce. | zondag 16 maart 2014 @ 12:01 |
Nu wil ik weten wat er met het vliegtuig aan de hand is. | |
RVer | zondag 16 maart 2014 @ 12:01 |
Advanced Remote Viewing Projects: Project Missing Plane http://www.rvcommunity.net/viewtopic.php?f=27&t=10434 | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 12:02 |
Het bericht was toen ongeveer 1600 km aan de westkust. Ik heb een rechthoekje gemaakt wat ongeveer 1600 is, maar kan ook 1200 of 2000 zijn... ![]() | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 12:02 |
waarom zet je dit niet in het topic in BNW? daar krijg je misschien meer reacties? | |
mschol | zondag 16 maart 2014 @ 12:02 |
is foetsie... | |
Fierce. | zondag 16 maart 2014 @ 12:03 |
Ja, maar wat heeft er nou echt plaatsgevonden. Raar gedoe. ![]() | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 12:03 |
jaja maar ik denk dat australie zoekt in die 1600 km straal, weet het alleen niet, niks over gelezen verder waar zij zoeken | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 12:05 |
Bron in de OP: Bloomberg cited a person familiar with the analysis, who said the last contact with a satellite showed MH370 around 1,000 miles west of Perth, but added that might not indicate where the plane ended up. ![]() Perth ligt in het zuidwesten van Australië, dus ongeveer waar het rechthoekje die onderzeese bergen bedekt... Christmas Island ligt daar? Of Amsterdam Island? je hebt er een paar. | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 12:07 |
Ipv het vliegtuig willen vinden wordt het nu ook nog politieke ruzie ![]() | |
gebrokenglas | zondag 16 maart 2014 @ 12:12 |
Da's raar. Dan moet 'ie direct na het satellietcontact weer naar het zuiden zijn gevlogen in een rechte lijn... Perth ligt nogal zuidelijk.. En dan was ook de brandstof op. Niet erg logisch. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 12:14 |
Dat vind ik ook totaal niet. Het hangt van de dominante luchtstroming af. Anders kan je nooit 7 uur vliegen met zo weinig kerosine. | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 12:16 |
hij zou daar ongeveer in het water kunnen liggen zeker als het daar flink diep is vind ik het niet zo onlogisch | |
bedachtzaam | zondag 16 maart 2014 @ 12:20 |
Een stuk over de transponder van het vliegtuig. http://edition.cnn.com/20(...)irlines-transponder/ | |
Co_OL | zondag 16 maart 2014 @ 12:21 |
Als ze toch naar het noorden/noord oosten zijn gevlogen dan zit Noord Korea er achter... | |
Hyperdude | zondag 16 maart 2014 @ 12:21 |
http://vietnam.craigslist.org/for/4372477162.html | |
gebrokenglas | zondag 16 maart 2014 @ 12:23 |
-toch maar weg- [ Bericht 95% gewijzigd door gebrokenglas op 16-03-2014 12:58:14 ] | |
jaco | zondag 16 maart 2014 @ 12:25 |
Tibet is weliswaar dun bevolkt, maar het staat onder kontrole van China. Vanuit het perspectief van kapers, lijkt me dit geen logische plaats om een vliegtuig te landen. De eerste paar uren kun je waarschijnlijk je gang gaan, maar daarna heb je te maken met een goed uitgerust Chinees leger. In Myanmar is sinds een paar jaar een politieke omwenteling gaande. De militairen kunnen niet meer doen en laten wat ze willen. Het land opent zich steeds meer en buitenlandse bedrijven zijn op allerlei terreinen aktief in de economie van Myanmar. Zelfs al zouden Birmese militairen met de kapers samenwerken, dan is er een kans dat de landing van een vermiste boeing geobserveerd wordt door mensen die dit gaan melden. Op een militaire basis in een verlaten gebied gekontroleerd door een losgeslagen officier? Misschien is dat nog denkbaar. Vanuit eventuele kapers gedacht, kies je bij voorkeur voor een landing in een staat waar de overheid weinig middelen heeft en liefst in een gebied wat niet effectief onder overheidskontrole staat. Somalie, Yemen of Afghanistan klinken dan logischer. | |
Gisteren. | zondag 16 maart 2014 @ 12:29 |
Ik wil nog wel een persoonlijke opmerking maken naar El Matador, namens meerdere topicvolgers hier. Je bent heel eenzaam van binnen, ruik ik hier. Leuk al je bijdrages, maar hou het chill voor alle forumgangers. En wees niet zo'n controlefreak. | |
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 12:32 |
OP post is nogal druk en begint onduidelijk te worden, Mijn telefoon trekt het ook niet meer (en normaal heeft hij op FOK! negens moeite mee. Ontopic: Ik lees dat iedereen er van uit gaat dat de piloot nog 7 uur door heeft gevlogen. Maar dat is toch helemaal niet zeker? | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 12:33 |
Jij spreekt niet namens anderen, maar namens Gisteren. Mensen die een probleem hebben, weten mijn DM te vinden. Met je "hersenspinsels". ![]() | |
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 12:34 |
mwaa volg dit topic al een tijdje en moet hem wel ergens gelijk geven | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 12:34 |
Met je eens. Updates per dag zou al beter zijn. En een stuk inkorten, want ik vind het behoorlijk onverzichtelijk aan het worden | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 12:35 |
Er is nauwelijks iets bijgekomen (alleen dat wat bovenaan staat) en de plaatjes staan bijna allemaal achter spoilers. Wat is er onoverzichtelijk? | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 12:36 |
Ja dat kan ik me wel voorstellen, maar los het op per DM lijkt me? Je kan me gewoon aanspreken. | |
eight | zondag 16 maart 2014 @ 12:37 |
Let effe op want je zit hier verkeerd. Special voor gappies zoals jij heeft ts een ander topic aangemaakt: BNW / De verdwijning van Malaysia Airlines Flight MH370 | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 12:37 |
Enorm veel. Leuke info voor luchtvaartfreaks maar mensen die even nieuws komen checken een stuk minder fijn | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 12:38 |
In dat opzicht is ie juist beter dan de vorige OPs, want het laatste nieuws staat bovenaan, al het eronder is achtergrondinformatie die nuttig is en achter spoilers staat om het niet te lang te maken. ![]() | |
Take2 | zondag 16 maart 2014 @ 12:40 |
Idd, plus het feit dat er twee mensen aan boord zaten met valse(en geregistreerd! als gestolen) paspoorten. | |
eight | zondag 16 maart 2014 @ 12:41 |
Persoonlijk gaat via dm/pm, kneus ![]() | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 12:42 |
Updates per dag zou veel beter zijn mijn inziens. Achtergrond info is nutteloos voor de meeste mensen, en die komen in een nieuws topic. Allemaal die berekenen slaan kant nog wal, geen feit geen nieuws | |
Pleun2011 | zondag 16 maart 2014 @ 12:43 |
Leven en laten leven en iedereen in zijn waarde laten.. ik vind het leuk om dit topic te volgen en stoor me nergens aan | |
Fierce. | zondag 16 maart 2014 @ 12:43 |
Als je het beter weet, moet je het zelf doen natuurlijk. | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 12:43 |
misschien kan alles dat nu onder het laatste nieuws staat in 1 grote spoiler ipv allemaal verschillende spoilers? Of gewoon het geheel zoals het nu is op het laatste nieuws na in 1 grote spolier. | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 12:44 |
Ik ook. Maar ik gebruik de OT dan ook niet voor de info. | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 12:44 |
vind ik ook maar eerlijk is eerlijk, mobiel is die OP een beetje too much | |
Fierce. | zondag 16 maart 2014 @ 12:45 |
Ik zit de hele tijd op mobiel, heb nergens last van? iPhoneeeeee ![]() | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 12:45 |
feedback mag gegeven worden maar ik vind het lullig om alles te delete want er zijn mensen uren mee zoet geweest | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 12:46 |
Tip: 1 topic voor nieuws voor de algemene mens 1 topic voor technische hoogstandjes en luchtvaardfreaks | |
Pleun2011 | zondag 16 maart 2014 @ 12:47 |
Klopt ja.. zat gisteren ook even mobiel dit topic te lezen en er kwam geen eind aan de OP ![]() | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 12:49 |
Er lijken een aantal mensen TE fanatiek bezig te zijn hiermee. Daarmee bedoel ik met name dat het jammer is dat in een nieuwstopic zo weinig nieuws staat en zoveel speculaties. Soms goeie speculaties, soms kant nog wel speculaties (waar dan blz lang op doorgegaan wordt). Dit zal allemaal gescheiden moeten worden. Het is niet prettig als je even het nieuws wilt door lezen hierover je tig pagina's moet door lezen en dan nog geen nieuws bent tegen gekomen | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 12:49 |
nog eerlijker, ik zit over mn datalimiet en mn snelheid is vertraagd ![]() Maar goed, het is me om het even. Al zou ik het wel fijn vinden als het gewoon voor iedereen 'leuk' is. | |
eight | zondag 16 maart 2014 @ 12:50 |
En dan is de OP inmiddels voor meer dan de helft ingekort.. | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 12:51 |
meestal staan de nieuwswaardige updates meteen in de OP | |
eight | zondag 16 maart 2014 @ 12:51 |
Daar heb je OP toch voor? Die wordt niet voor niets bijgehouden. | |
Pleun2011 | zondag 16 maart 2014 @ 12:53 |
Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn.. je kan het beste eerst een nieuwssite raadplegen om te checken wat de laatste ontwikkelingen zijn.. en daarna kijk je op Fok voor de achtergrondinfo en de speculaties.. zo doe ik het ook altijd. Dus vanmorgen zag ik dat er geen nieuws was, en vervolgens beland je hier en wordt er driftig gefantaseerd en gespeculeerd.. met af en toe wat nieuwe info. Niks mis mee | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 12:53 |
Niet overzichtelijk genoeg mijn inziens. Er gebeurd veel meer denk ik. Het was beter als dat kort uitgeschreven werd en niet 1 zinnetje. Dat er bv geen cargo in het vliegtuig zat is nutteloos om bij een update te zetten vind ik | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 12:55 |
Doe ik ook. Maar dit is een nieuws item. Deze OP zou beter passen in een luchtvaardfreak topc mijn inziens | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 12:56 |
Volgens mij is het Air Crash Investigations marathon bij Nat Geo | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 12:57 |
Constructief, dank je. Wat vind je er zo van? | |
Pleun2011 | zondag 16 maart 2014 @ 12:58 |
Ik snap je wel maar vind het zelf niet zo'n probleem.. misschien omdat ik me opeens bewust ben dat ik luchtvaart ook wel verdomd interessant vind ![]() Maar oke.. als je inderdaad alleen even snel het laatste nieuws wil checken is dit topic minder geschikt | |
eight | zondag 16 maart 2014 @ 13:02 |
Wat een gezeur om niks zeg. Ja, de OP is uitgebreid en informatief.. nou en? Het is eens wat anders als telkens moeten vissen naar informatie omdat de OP te summier is. Het lijkt wel alsof alle autisten op FOK! plotseling de weg kwijt zijn. Omarm eens wijzigingen ipv alles wat nieuw is meteen af te schieten. | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 13:02 |
En daar zou dit voor moeten zijn | |
eight | zondag 16 maart 2014 @ 13:04 |
Zitten daar nog must-see afleveringen tussen? | |
Michael-H | zondag 16 maart 2014 @ 13:05 |
| |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 13:06 |
Geen idee, kan niet zien welke vluchten er komen. En deze aflevering ben ik halverwege ingevallen, maar de gezagvoerder had daar hartproblemen, dus dat geeft niet echt input voor de discussie hier. | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 13:06 |
Is dit een idee voor de OP: Kopje nieuws, end aar dan wat uitgebreider schrijven over het laatste nieuws Kopje technische hoogstandjes | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 13:06 |
Ik vind het prima ![]() En meteen bedankt voor alle moeite die je erin stopt, zou ik geen zin in hebben ![]() | |
gebrokenglas | zondag 16 maart 2014 @ 13:07 |
Volgens mij weten ze het echt niet en roepen ze maar wat. | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 13:13 |
Klopt. Dat denk ik ook. Ze zullen net zoveel speculeren als wij hier | |
KingRoland | zondag 16 maart 2014 @ 13:14 |
![]() | |
eight | zondag 16 maart 2014 @ 13:14 |
Hier zeker voorstander van. | |
Drebbelman | zondag 16 maart 2014 @ 13:15 |
Het is niet speculeren. Ze geven alleen aan dat het een mogelijkheid is. | |
eight | zondag 16 maart 2014 @ 13:15 |
![]() | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 13:16 |
![]() | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 13:17 |
Idee voor OP: Nieuws per dag relatief uitgebreid (als er nieuws is) Info over bemanning, vliegtuig, intro in het kort Technische dingen zoals die plaatjes enzo. En dan de plaatjes in spoiler | |
eight | zondag 16 maart 2014 @ 13:19 |
Effe opgezocht: Uitzendtijd: 13:20 - 14:10 uur Onderwerp: Militaire onderzoekers stellen samen met de luchtvaartinspectie vast waarom een F-4 Phantom in botsing kwam met een DC-9 van Hughes Airwest. Uitzendtijd: 14:10 - 15:05 uur Onderwerp:Een toestel uit Zürich maakt een noodlanding, waarbij alle inzittenden omkomen. Er liggen drugs in het wrak. Houdt dat verband met de oorzaak? Uitzendtijd: 15:05 - 16:00 uur Onderwerp:Vlak na de start stort vlucht 90 van Air Florida in de ijskoude Potomac-rivier. Een ingenieus experiment wijst uit hoe dat kon gebeuren. Uitzendtijd: 16:00 - 17:00 uur Onderwerp: De crash van vlucht 587 van American Airlines in New York werd beschouwd als een terreurdaad, tot het tegendeel kon worden bewezen. | |
KingRoland | zondag 16 maart 2014 @ 13:20 |
o laat maar | |
Drebbelman | zondag 16 maart 2014 @ 13:21 |
Aangezien er zoveel verzoekjes zijn de OP compacter te houden zou ik op zijn minst alle non-relevante dingen eruit mikken. Daaronder versta ik de fotosoep plaatjes, 'schuld van de rabobank-onzin', de usericons, de links naar voorgaande delen (de topicreeks krijg je toch ook als je op de TT klikt?). Tis misschien niet veel, maar het scheelt allicht iets. | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 13:21 |
![]() Bedankt! | |
eight | zondag 16 maart 2014 @ 13:21 |
Spuit 11. Op is inmiddels aangepast | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 13:21 |
Maar het is toch ook echt de schuld van de Rabobank hoor. | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 13:22 |
Inderdaad. En dan kunnen degene die meer willen lezen gerust door scrollen en spoilers openen. Mede ook omdat dit toch echt om NIEUWS gaat in dit topic. Lijkt me zo beter dan twee aparte topics. Helaas zit ik onder de morfine tabletten en ben ik niet in staat om zoiets netjes te maken daar door. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 13:22 |
Dat zijn geen "onzindingen", daar is veel werk in gestoken. Dingen achter spoilers, yes. onrelevante plaatjes weg, prima. Maar 2 grappige plaatjes moet kunnen naast al die serieuze info. | |
Drebbelman | zondag 16 maart 2014 @ 13:24 |
Nouja, ik heb er zelf geen last van, maar volgens mij ging het er met name om dat het zo lang laden zou zijn voor users die dit topic per mobiel openen. Volgens mij moet je die plaatjes hoe dan ook laden, of ze nu in een spoiler staan of niet. Maargoed, tis mij eigenlijk worst, want ik heb er geen problemen mee. | |
eight | zondag 16 maart 2014 @ 13:24 |
Ik zou er ook nog prozac bij gaan nemen. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 13:26 |
Ik kon de oude OP mobiel prima laden en mijn internet is langzamer dan bij jullie. Ff checken met deze; lukt mij prima, iemand grote problemen dan? | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 13:26 |
Bedankt, onrespectvol | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 13:27 |
Zeker niet, maar eigenlijk wel voor in een nieuws topic. Haal aub die usericons weg. Dat komt echt zo over van; "hier staan wij, degene die dit topic maken. Kijk ons eens hier" | |
Metalfreak | zondag 16 maart 2014 @ 13:28 |
Apart dat er dan een Airbus A380 bij geplaatst wordt... | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 13:28 |
@Eight: Misschien moet je eens wat minder met dit topic bezig zijn en leren hoe je wat meer respectvoller naar je medemens kan doen. Dacht je dat ik voor lol aan de morfine zit? | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 13:29 |
Dat mag jij vinden, anderen vinden weer wat anders. Waarom moet de OP zijn zoals jij dat wil? Inhoudelijke kritiek luister ik graag naar en problemen met laden zijn relevant. "dat vind ik niet mooi" of "ik vind dat dat daar niet hoort" zijn toch geen objectieve, inhoudelijke argumenten? Korte stukjes nieuws met een link ben ik helemaal voor. Lever het zo aan en ik plak het in de OP, makkelijk toch? | |
eight | zondag 16 maart 2014 @ 13:29 |
Hou eens op met dat gemiep | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 13:29 |
vol |