abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137625739
-= GELIEVE AL HET NIEUWS ONDER "!UPDATES:" TE PLAATSEN. ZO STAAT HET IN CHRONOLOGISCHE VOLGORDE ONDER DE BASISINFORMATIE! =-

Flight MH370 bound for Beijing goes missing

Gebied waar het vliegtuig is verdwenen:

(Eerdere berichten van kerosinesporen of gevonden delen van het vliegtuig bleken ongerelateerd aan de Boeing 777-200 van Malaysian Airlines)

Zoekgebied:

Het vliegtuig:

De passagiers:

Link naar de passagierslijst: http://www.malaysiaairlin(...)enger%20Manifest.pdf

De laatste waarneming van flightradar24.com:

Nieuwsbronnen:

• Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html
• nu.nl - http://www.nu.nl/buitenla(...)msterdam-reizen.html
• Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)turned-around-search
• The Telegraph - http://www.telegraph.co.u(...)as-debris-found.html
• The Mirror (dus niet zo betrouwbaar) - http://www.mirror.co.uk/n(...)light-worlds-3220716
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates

Mogelijke motieven/scenario's:

• Ongeval/technisch mankement - "extremely unlikely" -
http://www.straitstimes.c(...)s-likely-scenarios-2
• Raketaanval - vraag wie verantwoordelijk? - Noord-Korea, waar er juist verkiezingen waren, wordt gespeculeerd
• Bomaanslag - vreemd; geen motief gegeven
• Kaping - idem
• Mensensmokkel/vluchtelingen - vreemd; meerdere stop-overs
• Anders - ?

!!UPDATES:

• Er blijkt nog contact geweest te zijn met MA370 vlak na de radio oproep toen het toestel van de radar verdween. De piloot van een vlucht een stukje voor het toestel hoorde meerdere stemmen in de cockpit en was er vrij zeker van met de co-piloot gesproken te hebben.
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/3131319/posts
• De passagiers met de gestolen paspoorten blijken Iranees te zijn.
• Interpol meldt dat het waarschijnlijk niet om terroristische daad gaat, bij de 2 Iraniërs ging het vermoedelijk om asielzoekers.
• De Telegraaf meldt dat FO van Vlucht 370 een feestbeest was, die graag dames vermaakte in de cockpit. Maar in hoeverre dat relevant is...
• Het vliegtuig is na het verlies van het radarcontact mogelijk naar de Straat van Malacca gevlogen. Na bevestigd radarcontact wordt nu ook daar gezocht.

Help met zoeken via http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014

The story so far, video

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2014 19:15:04 ]
pi_137625751
OP updates nodig? Zeg het me en ik regel het
pi_137625787
Wat was met het vorige deel dan :')
pi_137625814
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:58 schreef Toto69 het volgende:
OP updates nodig? Zeg het me en ik regel het
1 werkemailtje en de lapo gemist. :')

Eh, die sighting bij het eilandje en de kaart uit het vorige topic wellicht?

Een link naar tonmod (of hoe heet die site), wat absoluut niet werkt hier?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137625819
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:58 schreef Toto69 het volgende:
Er zijn posts verwijderd :?
Misschien ook gestolen :D
pi_137625890
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

1 werkemailtje en de lapo gemist. :')

Eh, die sighting bij het eilandje en de kaart uit het vorige topic wellicht?

Een link naar tonmod (of hoe heet die site), wat absoluut niet werkt hier?
Kan je die hier even posten (kaartje en sighting) dan plaats ik ze er meteen in :Y site staan erin
pi_137625931
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:02 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Kan je die hier even posten (kaartje en sighting) dan plaats ik ze er meteen in :Y site staan erin
Deze:
NWS / Boeing 777 van Malaysia Airlines vermist #6
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_137625997
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

In hoeverre zou je kunnen stellen dat een civiele piloot er weet van heeft hoe hij ongezien van koers kan veranderen? Dus alle relevante apparatuur uitschakelen? En kennis om gebieden met civiele/militaire radar dekking te ontwijken?

[..]

Het eerste wat je moet weten bij zelfmoord gevallen is dat mensen zover heen kunnen zijn dat iedere vorm van een logische gedachtegang weg kan zijn.
Hij kan nog zo gelukkig, geslaagd en weet ik veel wat lijken aan de buitenkant. Maar jij kan als buitenstaander niet zien wat er in zijn hoofd om gaat.
Reken maar dat er op het moment flink gespit wordt in de achtergronden van deze mannen, ieder vuiltje komt uiteindelijk wel boven drijven.
Als hij het van tevoren goed heeft onderzocht wie weet hoeveel je dan als piloot kan achterhalen.

quote:
6s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat vloog 30 minuten verder weg geloof ik en dat contact werd gemaakt rond de U-turn.

Heb jij of iemand anders een gedetailleerde timeline (op de seconde) van de gebeurtenissen:

00:41 - opstijgen KL
01:30 - kruishoogte (~11.000 m)
- moment van radarverlies
- moment van oppikken door de luchtvaartorganisaties dat het vliegtuig verdween
- moment van contact door andere vliegtuig
- moment van U-turn
02:40 -
- observatie bij eilandje Pulau Perak in Straat van Malakka (zie boven voor kaart) - 1000 meter lager? Lager dan wat? - zie artikel hierboven
Op een gegeven moment vroeg de Vietnamese luchtverkeersleiding vliegtuigen om contact te maken. Volgens mij 30 minuten later lukte dat voor dat vliegtuig (of toen ze al 30 minuten vermist waren dat zou kunnen).
pi_137626015
quote:
Heb hem er in gezet :Y ^O^
pi_137626044
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:04 schreef DeParo het volgende:

[..]

Als hij het van tevoren goed heeft onderzocht wie weet hoeveel je dan als piloot kan achterhalen.

[..]

Op een gegeven moment vroeg de Vietnamese luchtverkeersleiding vliegtuigen om contact te maken. Volgens mij 30 minuten later lukte dat voor dat vliegtuig (of toen ze al 30 minuten vermist waren dat zou kunnen).
Ja? Volgens mij was het een vliegtuig dat ongeveer op dezelfde route vloog maar dan 30 minuten verder? Het contact was "meteen". Maar interessant zou zijn om te zien hoeveel seconden er tussen het contact maken, het gemurmel en de U-turn zat?

pi_137626056
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:04 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Heb hem er in gezet :Y ^O^
Mijn dank is groot!

pi_137626066
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:44 schreef Razor21 het volgende:
https://twitter.com/IAmPhilChapman/status/443441249492934656

Reports suggest there was a disabled man travelling with a case of hunting knives aboard the missing #MalaysiaAirlines flight
_O-
Hij zag zeker zo uit:
In the coolest little capital of the world
pi_137626219
Laatst gezien bij Aircrash Investigation over een man die werd ontslagen, hetzelfde vliegtuig nam als zijn baas, tijdens de vlucht zijn baas en de cabincrew doodschot en toen het vliegtuig liet neerstorten, zo iets kan hier ook zijn gebeurd denk ik.. dat iemand in de cockpit kwam, met een vuurwapen eiste dat alles uitgezet zou worden, de koers veranderen om vervolgens beide piloten dood te schieten en het ding zelf te laten crashen.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 11 maart 2014 @ 19:10:10 #14
381146 gelezwembroek
Driesje Driesje
pi_137626280
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:08 schreef TLC het volgende:
Laatst gezien bij Aircrash Investigation over een man die werd ontslagen, hetzelfde vliegtuig nam als zijn baas, tijdens de vlucht zijn baas en de cabincrew doodschot en toen het vliegtuig liet neerstorten, zo iets kan hier ook zijn gebeurd denk ik.. dat iemand in de cockpit kwam, met een vuurwapen eiste dat alles uitgezet zou worden, de koers veranderen om vervolgens beide piloten dood te schieten en het ding zelf te laten crashen.
Of gewoon ergens anders heen te vliegen.
pi_137626326
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:03 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Zouden er nog meer militaire radarposten in dat gebied zijn?

Als het toestel niet meer gedetecteerd kan worden vanaf Palau Perak zou het theoretisch zelfs naar Afrika gevlogen kunnen zijn.
Ik dacht eerst dat het niet kon, maar het lijkt wel te kunnen qua afstand:

Palau Perak - Somalië is dichterbij dan Palau Perak - Peking.

Somaliers die een Aziatisch vliegtuig stelen en honderden zakenlieden ontvoeren?

pi_137626396
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:08 schreef TLC het volgende:
Hoe krijg je anno 2014 een vuurwapen mee het vliegtuig in?

dinsdag 11 maart 2014 @ 19:12:31 #18
381146 gelezwembroek
Driesje Driesje
pi_137626420
quote:
12s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De zwakste schakeling in de beveiliging is de mens.
pi_137626448
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:12 schreef gelezwembroek het volgende:

[..]

De zwakste schakeling in de beveiliging is de mens.
Jij hebt gisteravond proefkonijnen gekeken?
  dinsdag 11 maart 2014 @ 19:13:19 #20
381146 gelezwembroek
Driesje Driesje
pi_137626469
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:13 schreef Patoshik het volgende:

[..]

Jij hebt gisteravond proefkonijnen gekeken?
Jup
pi_137626502
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:13 schreef gelezwembroek het volgende:

[..]

Jup
Ik zit het net terug te kijken en toevallig hoorde ik net die zin. :P
pi_137626538
quote:
Idd. Prima voor in de OP.

pi_137626543
quote:
12s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe kan je anno 2014 een cockpit nog binnenkomen.

http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)in-cockpit-uit.dhtml

Tenzij je natuurlijk een blonde jonge vrouw bent ;) ;).
pi_137626556
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Idd. Prima voor in de OP.
Done.
pi_137626596
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:14 schreef DeParo het volgende:

[..]

Hoe kan je anno 2014 een cockpit nog binnenkomen.

http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)in-cockpit-uit.dhtml

Tenzij je natuurlijk een blonde jonge vrouw bent ;) ;).
En met alleen een Franse familie, een Amerikaanse man en een zooi chinezen/maleiers was die volgens de passagierslijst niet aan boord... ;)

pi_137626600
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:05 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

_O-
Hij zag zeker zo uit:
[ afbeelding ]
^O^ _O-
pi_137626658
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En met alleen een Franse familie, een Amerikaanse man en een zooi chinezen/maleiers was die volgens de passagierslijst niet aan boord... ;)
Wat een wrede manier zou dat zijn om neer te storten ;( ;( .
pi_137626688
Het kan natuurlijk ook altijd een zelfmoordactie zijn waarbij je 238 man meesleurt de dood in
pi_137626729
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:16 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wat een wrede manier zou dat zijn om neer te storten ;( ;( .
"oh vandaag geen Australische/Europese/Amerikaanse blonde backpacksters aan boord"
"nou ja, dan maken we er maar een einde aan"

Hmmm...

pi_137626758
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:17 schreef TLC het volgende:
Het kan natuurlijk ook altijd een zelfmoordactie zijn waarbij je 238 man meesleurt de dood in
Ja, die discussie voerden we in de laatste pagina's van het vorige topic, zie daar.

pi_137626886
quote:
12s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"oh vandaag geen Australische/Europese/Amerikaanse blonde backpacksters aan boord"
"nou ja, dan maken we er maar een einde aan"

Hmmm...
Klinkt logisch?
pi_137626910
Nou is die Ms. Roos ook wel een topmodelletje hoor :~
pi_137626920
Misschien zijn ze wel door een tijdsrift gevlogen en zitten ze nu vast in het verleden.
pi_137626967
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Somaliers die een Aziatisch vliegtuig stelen en honderden zakenlieden ontvoeren?
Als dat zo is zou het een grote stunt zijn :o

Waar ik ook nog aan zat te denken; stel nou dat er geen terroristen aan boord zijn maar dat de piloot onder druk van een dreiging een opdracht moet uitvoeren. Bijvoorbeeld terroristen die z'n familie hebben ontvoerd en dat hij vervolgens het vliegtuig ergens naartoe moet brengen als hij z'n familie nog wil terugzien.

/filmscript
pi_137627131
Ik vind het een vrij bizar verhaal.
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
pi_137627224
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:21 schreef Mint_Clansell het volgende:
Misschien zijn ze wel door een tijdsrift gevlogen en zitten ze nu vast in het verleden.
of in de toekomst of in een parallel universum :D
  dinsdag 11 maart 2014 @ 19:30:13 #38
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137627338
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:22 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Als dat zo is zou het een grote stunt zijn :o

Waar ik ook nog aan zat te denken; stel nou dat er geen terroristen aan boord zijn maar dat de piloot onder druk van een dreiging een opdracht moet uitvoeren. Bijvoorbeeld terroristen die z'n familie hebben ontvoerd en dat hij vervolgens het vliegtuig ergens naartoe moet brengen als hij z'n familie nog wil terugzien.

/filmscript
Dan duiken de filmstudio's er meteen bovenop.
Uiteraard wel met een Amerikaans/Europees uitziend hoofdpersonage uiteindelijk.
pi_137627466
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Dan duiken de filmstudio's er meteen bovenop.
Uiteraard wel met een Amerikaans/Europees uitziend hoofdpersonage uiteindelijk.
Nouja ik denk dat dit wel heel erg onrealistisch is; dit wordt speculeren van het "9-11 is veroorzaakt door treinen" niveau :P
(En ja, er izjn echt mensen die dat geloven)
pi_137627561
Voor de Somalische kust liggen tal van schepen dan zouden die op hun militaire radar echt wel dat vliegtuig hebben voorbij zien komen.
pi_137627613
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:34 schreef DeParo het volgende:
Voor de Somalische kust liggen tal van schepen dan zouden die op hun militaire radar echt wel dat vliegtuig hebben voorbij zien komen.
Ja, dat zou je denken. Maar dat zou je ook denken van de 500 km tussen de Golf en het eilandje Palau Perak?

pi_137627636
Hey TS, als ik jou was zou ik dat "help met zoeken" als laatste boven updates zetten; dus tussen nieuwsbronnen en updates. Is toch wat logischer. 'T liefste in dezelfde opmaak :P
pi_137627642
Alles samengevat hebben we dus met 2 mysteries te maken:

1. Waar is het vliegtuig gebleven?
2. Hoe kan een topic waar telkens dezelfde posts voorbij komen uitgroeien tot 7 delen?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137627684
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:36 schreef eight het volgende:

2. Hoe kan een topic waar telkens dezelfde posts voorbij komen uitgroeien tot 7 delen?
_O- _O_
pi_137627767
quote:

Als het een Marokkaanse piloot was geweest, zaten we allang op topicdeel 1348.

pi_137627828
quote:
12s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, dat zou je denken. Maar dat zou je ook denken van de 500 km tussen de Golf en het eilandje Palau Perak?
In het geval van Somalië toch wel iets meer denk ik gezien de gevoeligheid?!
pi_137627834
quote:

Door mensen die niet lezen wat er al gepost is.
pi_137627844
quote:
12s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als het een Marokkaanse piloot was geweest, zaten we allang op topicdeel 1348.
Wees in ieder geval blij dat het een buitenlander is/was anders hadden we helemaal geen topic.
pi_137627876
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:39 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Wees in ieder geval blij dat het een buitenlander is/was anders hadden we helemaal geen topic.
_O-

dinsdag 11 maart 2014 @ 19:40:29 #50
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_137627905
Waarom zoeken ze op zee? Is dat vliegtuig niet tegen een berg gevlogen op weg terug naar Kuala Lumpur toen ze lager gingen vliegen om ervoor te zorgen dat het vliegtuig niet verder uit elkaar zou breken?
Ik zou de bergruggen rond Thailand/Maleisië goed bekijken.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_137627988
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:40 schreef SillyWalks het volgende:
Waarom zoeken ze op zee? Is dat vliegtuig niet tegen een berg gevlogen op weg terug naar Kuala Lumpur toen ze lager gingen vliegen om ervoor te zorgen dat het vliegtuig niet verder uit elkaar zou breken?
Het schiereiland deel van Maleisië is aardig dichtbevolkt. Zoiets moet al snel zijn opgevallen.
pi_137628031
quote:
Hij vloog op 10.000 meter. "Lager vliegen" om "niet uit elkaar te breken", lolwhut?

Lijkt me dat die satellieten die explosies in de lucht (en dus inslagen tegen bergen) kunnen traceren dat scenario al wel uitgesloten hebben.

pi_137628139
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hij vloog op 10.000 meter. "Lager vliegen" om "niet uit elkaar te breken", lolwhut?

Lijkt me dat die satellieten die explosies in de lucht (en dus inslagen tegen bergen) kunnen traceren dat scenario al wel uitgesloten hebben.
Als er decompressie optreedt is het logisch dat het vliegtuig lager gaat vliegen en een u-bocht maakt, het enige rare is dus nog steeds waarom ze geen contact hebben opgenomen, tenzij ze dachten dat dat contact met dat ene vliegtuig voldoende was maar dat lijkt me sterk.
pi_137628217
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:44 schreef DeParo het volgende:

[..]

Als er decompressie optreedt is het logisch dat het vliegtuig lager gaat vliegen en een u-bocht maakt, .
Ok zo, ja, dat is logisch.

dinsdag 11 maart 2014 @ 19:47:28 #55
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_137628310
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik ken geen satellieten die aan het monitoren zijn of er vliegtuigen tegen bergen slaan.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_137628484
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:47 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Ik ken geen satellieten die aan het monitoren zijn of er vliegtuigen tegen bergen slaan.
Nee, er zijn er die explosies in de lucht monitoren. Zouden die toevallig de klap tegen de bergen gemist hebben?

dinsdag 11 maart 2014 @ 19:55:17 #57
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_137628781
Die zullen een vliegtuig tegen een berg niet waarnemen.
pi_137628879
quote:
Ze zijn ook sinds gister begonnen met het zoeken op land.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 19:57:22 #59
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_137628916
Dank. Weet je ook in welk gebied?
pi_137628921
Dit is wel weird, dat ze gewoon nog online zijn

quote:
One of the most eerie rumors came after a few relatives said they were able to call the cellphones of their loved ones or find them on a Chinese instant messenger service called QQ that indicated that their phones were still somehow online.

A migrant worker in the room said that several other workers from his company were on the plane, including his brother-in-law. Among them, the QQ accounts of three still showed that they were online, he said Sunday afternoon.
pi_137629030
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:57 schreef RVer het volgende:

[..]

Komop man dit is al meermaals aan bod gekomen...
pi_137629082
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:57 schreef RVer het volgende:

[..]

Al 100x voorbij gekomen (en mogelijke logische verklaringen voor gekomen)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137629139
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:57 schreef SillyWalks het volgende:
Dank. Weet je ook in welk gebied?
Staat een plaatje in de OP.
pi_137629187
Vliegtuig ligt gewoon op de bodem van de oceaan.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 20:03:37 #65
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137629299
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:10 schreef El_Matador het volgende:

Kuala Lumpur-Peking is behoorlijk korter dan Kuala Lumpur-punt van laatste radar contact van FR24-Somalie.
pi_137629426
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 20:01 schreef Mint_Clansell het volgende:
Vliegtuig ligt gewoon op de bodem van de oceaan.
Welke oceaan?
pi_137629470
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 20:03 schreef OEM het volgende:

[..]

Kuala Lumpur-Peking is behoorlijk korter dan Kuala Lumpur-punt van laatste radar contact-Somalie.
Was even afwezig, wat is nu de theorie, en wat heeft Palau Perak ermee te doen???
pi_137629504
Niet alle topics hwlemaal doorgelezen maar kan t niet zo simpel zijn dat alle/belangrijke electronica is uitgevallen?

Dat verklaart waarom er geen contact is gezocht, waarom ze terug wilden, en waarom hij.neer is gestort(als je gewend bent met alle technische snufjes te vliegen is zónder al je instrumenten ineens heel lastig).

Dat zou wellicht ook verklaren waarom dat andere vliegtuig contact op pikte(met de toren lukte niet, dus ze gaan van alles proberen?)
  dinsdag 11 maart 2014 @ 20:09:52 #69
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137629640
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 20:06 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Was even afwezig, wat is nu de theorie, en wat heeft Palau Perak ermee te doen???
Geen idee. Iemand beweert dat ie Somalie kan bereiken. Kuala Lumpur-Beijing is 4500 km, maar Kuala Lumpur-Somalie via het laatste punt volgens flightradar24 is zo'n 6500+ km.
pi_137629905
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 20:07 schreef Take2 het volgende:
Niet alle topics hwlemaal doorgelezen maar kan t niet zo simpel zijn dat alle/belangrijke electronica is uitgevallen?

Dat verklaart waarom er geen contact is gezocht, waarom ze terug wilden, en waarom hij.neer is gestort(als je gewend bent met alle technische snufjes te vliegen is zónder al je instrumenten ineens heel lastig).

Dat zou wellicht ook verklaren waarom dat andere vliegtuig contact op pikte(met de toren lukte niet, dus ze gaan van alles proberen?)
Die mogelijkheid is eigenlijk nauwelijks voor te stellen. Er zijn diverse verschillende mogelijkheden om contact te leggen en het vliegtuig heeft daarnaast nog 3 of 4 verschillende elektronica-circuits die onafhankelijk van elkaar werken (dus eigenlijk als backup).
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137629909
Dat Tomnod werkt ook voor geen meter, erg onduidelijk :(
pi_137630111
Ik lees steeds dat het hoogstwaarschijnlijk geen terrorisme is omdat de
twee mensen, met illegale paspoorten, geen terroristen waren. Maar
dat zegt toch helemaal niets over de andere inzittenden?

Dus tenzij ik iets mis, is terrorisme toch gewoon nog een mogelijkheid?
pi_137630181
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 20:15 schreef eight het volgende:

[..]

Die mogelijkheid is eigenlijk nauwelijks voor te stellen. Er zijn diverse verschillende mogelijkheden om contact te leggen en het vliegtuig heeft daarnaast nog 3 of 4 verschillende elektronica-circuits die onafhankelijk van elkaar werken (dus eigenlijk als backup).
oké thanks ^O^ dan dacht ik dus inderdaad te simpel :P
pi_137630275
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 20:19 schreef iksnaperniksvan het volgende:
Ik lees steeds dat het hoogstwaarschijnlijk geen terrorisme is omdat de
twee mensen, met illegale paspoorten, geen terroristen waren. Maar
dat zegt toch helemaal niets over de andere inzittenden?

Dus tenzij ik iets mis, is terrorisme toch gewoon nog een mogelijkheid?
Ik snap ook niet dat ze kunnen zeggen dat het geen terroristen waren, je kent ze toch niet persoonlijk of er kon toch niemand kijken wat er in hun hoofden omging ? Een van die kapers van 9/11 schijnt ook aardig geweest te zijn in de dagelijkse omgaan maar toch doen ze zulke idioten dingen
pi_137630421
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 20:22 schreef TLC het volgende:

[..]

Ik snap ook niet dat ze kunnen zeggen dat het geen terroristen waren, je kent ze toch niet persoonlijk of er kon toch niemand kijken wat er in hun hoofden omging ? Een van die kapers van 9/11 schijnt ook aardig geweest te zijn in de dagelijkse omgaan maar toch doen ze zulke idioten dingen
Normaal gesproken zou zoiets toch worden opgeëist?
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
pi_137630454
Ik mis nog een piratenvliegdekschip in de Straat van Malakka als optie in deze topicreeks. ;)
pi_137630595
Ik denk dat het vliegtuig uberhaupt nooit is opgestegen en dat het allemaal 1 grote hoax is ;) .

:')
pi_137630827
Dat wordt een saai filmscript. :)
pi_137631641
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 20:26 schreef Muto het volgende:

[..]

Ja, maar de nieuwste rumoeren (die ik heb gehoord) zijn dat het:
Of een oefening was voor een veel grotere aanslag die eraan zit te komen (en dan wordt het dus daarna pas opgeëist)

Of dat het vliegtuig nooit neer was gestort en dat het binnenkort ergens een aanslag gaat plegen (moeten ze wel eerst tanken natuurlijk...)

Sidenote: Ik geloof er zelf niet veel van, maar MOCHT dit waar zijn (wat zeer onwaarschijnlijk is) dan is het wel logisch dat er nog niks is opgeëist.
Je bent pas een baas wanneer je mensen maandelijks betaalt.
pi_137631749
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 20:49 schreef BramPowert het volgende:

[..]

Of dat het vliegtuig nooit neer was gestort en dat het binnenkort ergens een aanslag gaat plegen (moeten ze wel eerst tanken natuurlijk...)

waarom zoveel risico nemen als ze ook direct een aanslag kunnen plegen?
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 11 maart 2014 @ 20:51:50 #81
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_137631782
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 20:29 schreef QBay het volgende:
Ik denk dat het vliegtuig uberhaupt nooit is opgestegen en dat het allemaal 1 grote hoax is ;) .

:')
1 aprilgrap xD
pi_137631812
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 20:51 schreef Take2 het volgende:

[..]

waarom zoveel risico nemen als ze ook direct een aanslag kunnen plegen?
Zoals ik zei geloof ik er zelf weinig van, maar het ZOU eventueel kunnen.
Je bent pas een baas wanneer je mensen maandelijks betaalt.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 20:56:37 #83
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137632023
Ik geloof niet zo in technische mankementen waardoor eea uitgevallen zou zijn.
Dat andere vliegtuig wat contact heeft gemaakt hoorde gemompel, waarom heeft die copiloot geen duidelijk en helder antwoord gegeven.
Het vliegtuig was in staat om om te keren en nog naar e Straa van malakka te vliegen, dan had het toch ook een noodsignaal kunnen geven.

De kans is groter dat of een van de piloten de kolder in zn kop heeft gekregen / snowdensyndroom oid, of dat de piloten gedwongen zijn.

Denk ik.
pi_137632173
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 20:56 schreef Marrije het volgende:
Dat andere vliegtuig wat contact heeft gemaakt hoorde gemompel, waarom heeft die copiloot geen duidelijk en helder antwoord gegeven.
Het vliegtuig was in staat om om te keren en nog naar e Straa van malakka te vliegen, dan had het toch ook een noodsignaal kunnen geven.

De kans is groter dat of een van de piloten de kolder in zn kop heeft gekregen / snowdensyndroom oid, of dat de piloten gedwongen zijn.

Denk ik.
Er zat ruis op de lijn waarschijnlijk dat zei die piloot ook, het was niet zo zeer dat die ene piloot niet duidelijk sprak, maar de verbinding was niet goed en dat komt vaker voor.
pi_137632244
quote:

Denk ik.
Ik heb die docu gezien van Air france vlucht. Daar deden ze ook niet aan oproepen. Ze wisten het blijkbaar zelf beter.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  dinsdag 11 maart 2014 @ 21:07:07 #86
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137632590
Mja, als je een uur lang van je koers afwijkt dan lijkt het mij dat je toch wel wat van je moet laten horen. Ik geloof niet dat een technisch mankement reden was voor geen contact.

Oh ik dacht dat ik gelezen had dat die copiloot mompelde, naast veel ruis, maar verkeerd begrepen dan.
pi_137632694
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 21:07 schreef Marrije het volgende:
Mja, als je een uur lang van je koers afwijkt dan lijkt het mij dat je toch wel wat van je moet laten horen. Ik geloof niet dat een technisch mankement reden was voor geen contact.

Oh ik dacht dat ik gelezen had dat die copiloot mompelde, naast veel ruis, maar verkeerd begrepen dan.
Een technisch mankement lijkt me inderdaad ook vrij sterk, maar of het vliegtuig is opzettelijk neergestort, of neergestort omdat de kerosine op is geraakt, of ergens alsnog geland op wat voor manier dat dan ook gebeurd zou kunnen zijn.
pi_137632725
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 21:07 schreef Marrije het volgende:

Ik zou het eens bekijken. Piloten stijgen en landen. Verder doen ze geen zak.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_137632832
quote:

...snowdensyndroom ...

Whut? Wat heeft een klokkenluider hiermee te maken?
  dinsdag 11 maart 2014 @ 21:13:54 #90
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137632915
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 21:09 schreef Soury het volgende:
Piloten stijgen en landen. Verder doen ze geen zak.
Landen doen ze ook niet eens, gaat automatisch. Krantje lezen, stewardesje neuken, en wachten tot je aan de gate bent. Dat was het wel een beetje.
pi_137633018
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 21:13 schreef OEM het volgende:

[..]

Landen doen ze ook niet eens, gaat automatisch. Krantje lezen, stewardesje neuken, en wachten tot je aan de gate bent. Dat was het wel een beetje.
Nou zo ver gaat het niet
pi_137633267
quote:

Denk ik.
Daarbij...als er technische problemen waren is het toch veel logischer om te landen op Khota Baru in plaats van met een gigantische ubocht om Maleisië heen te vliegen. Alsof je van Schiphol wegvliegt richting Madrid, ter hoogte van Breda erachter komt dat je problemen hebt en vervolgens via Wenen - Kiev en Berlijn weer terugvliegt naar Amsterdam.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 11 maart 2014 @ 21:29:23 #93
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137633761
Nou dat dus, technische problemen geloof ik niet meer in.

En als de piloten niet zijn gedwongen misschien toch eens die piloten beter bekijken.

Dit zei ik eerder :
Of hij lijdt aan het snowdencomplex, even duidelijk maken dat je vliegverkeer maar bertrekkelijk kunt volgen? Dat het niet zo veilig is als het lijkt? Dat het al begint met de piepende detectiepoortjes en dat je dan gewoon kunt doorwandelen na wat fouilleren. En dat je vervolgens dus uren kunt vliegen zonder dat iemand weet waar je uithangt en dat je daarna ook nog eens spooorloos kunt verdwijnen?
pi_137634586
Is dat van die telefoons die overgingen al weerlegd?
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_137636020
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 21:42 schreef truthortruth het volgende:
nee was wat bnw stuff aan het lezen, die hebben wat theorieen
  dinsdag 11 maart 2014 @ 22:09:17 #96
6941 APK
Factual, I think.
pi_137636147
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 21:42 schreef truthortruth het volgende:

Een heel klein stukje teruglezen:

quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:59 schreef Me_Wesley het volgende:

Al 100x voorbij gekomen (en mogelijke logische verklaringen voor gekomen)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_137636184
Welke zin heeft het om oeverloos te speculeren?
  dinsdag 11 maart 2014 @ 22:09:57 #98
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_137636187
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 21:09 schreef DeParo het volgende:

[..]

Een technisch mankement lijkt me inderdaad ook vrij sterk, maar of het vliegtuig is opzettelijk neergestort, of neergestort omdat de kerosine op is geraakt, of ergens alsnog geland op wat voor manier dat dan ook gebeurd zou kunnen zijn.
Ja misschien zitten ze op een onbewoond eiland.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_137636255
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:09 schreef APK het volgende:

[..]

Een heel klein stukje teruglezen:

[..]

Misschien dat iemand een stukje hierover heeft wat we in de OP kunnen plaatsen want het blijft steeds voorbijkomen.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 22:12:13 #100
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137636304
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:09 schreef Kowloon het volgende:
watvoor zin heeft het om daar naar te vragen?

Precies, uit interesse.
pi_137636318
quote:
Dat is juist het leuke van dit topic.
pi_137636399
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:10 schreef gelezwembroek het volgende:

[..]

Of gewoon ergens anders heen te vliegen.
Want iedereen kan vliegen
pi_137636406
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:12 schreef Marrije het volgende:

[..]

watvoor zin heeft het om daar naar te vragen?

Precies, uit interesse.
Ik ben ook geïnteresseerd, maar wel in het hoe en waarom van de crash, niet in tientallen bladzijden vol speculatie. Er valt nu gewoon weinig te melden, face it.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 22:16:05 #104
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137636515
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:14 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik ben ook geïnteresseerd, maar wel in het hoe en waarom van de crash, niet in tientallen bladzijden vol speculatie. Er valt nu gewoon weinig te melden, face it.
dan sla je over waar je niet in geinteresseerd bent, easy does it.
pi_137636540
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:11 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Misschien dat iemand een stukje hierover heeft wat we in de OP kunnen plaatsen want het blijft steeds voorbijkomen.
Exact, ik had de OP doorgenomen maar kon niets vinden.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_137636641
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 21:13 schreef OEM het volgende:

[..]

Wellicht door een storing of per ongeluk dat de automatische landing is ingezet midden op zee ,piloot en co piloot druk aan het babbelen met uitgenodigde meiden in de cockpit.. hebben niets in de gaten totdat het te laat is. ding geraakt onder water en alle systemen vallen uit.
wie weet waren ze super stoned..

[ Bericht 2% gewijzigd door Timdude op 11-03-2014 22:31:39 ]
pi_137636652
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:16 schreef Marrije het volgende:

[..]

dan sla je over waar je niet in geinteresseerd bent, easy does it.
Nee, want blijft wel in de MyAT naar voren komen en ik wil het topic niet stoppen met volgen. Het gaat over Nieuws en Achtergronden in NWS, niet over Roddel en Achterklap.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 22:18:43 #108
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137636664
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 20:26 schreef Muto het volgende:

[..]

Even een crosspost uit Deel 3 van deze reeks.
Het opeisen van aanslagen is een stuk minder vanzelfsprekend dan vaak verondersteld:

[...]
"The logic behind terrorism and motivations to act are crucial issues that must be understood. Previously, many scholars believed that publicity was one factor that encouraged groups to use terrorism. If publicity is an inherent goal of terrorist groups, what, then, explains the dying tradition of claiming responsibility?

This tendency has been studied briefly and was first brought to the attention of scholars in a 1985 RAND report that found that over, “…sixty percent of terrorist acts in the 1960s and nearly forty percent of terrorist attacks in the 1970s went unclaimed.” The RAND report, however, is outdated. In the 1990s, fifty percent of terrorist attacks were unclaimed and the percentage of unclaimed attacks has continued to increase in recent years, rather than decrease, as the RAND report indicated.

Understanding trends in claiming tendencies will indicate new factors, beyond the quest for publicity, that are motivating groups to use terrorism as a tactic and will offer government fighting the ‘war on terror’ further insight into the inner workings of terrorist organizations that could assist them in their efforts to defeat terrorism. Secrecy is not new to the realm of terrorism"

[...]
  dinsdag 11 maart 2014 @ 22:21:29 #109
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137636835
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Even een crosspost uit Deel 3 van deze reeks.
Het opeisen van aanslagen is een stuk minder vanzelfsprekend dan vaak verondersteld:

[...]
"The logic behind terrorism and motivations to act are crucial issues that must be understood. Previously, many scholars believed that publicity was one factor that encouraged groups to use terrorism. If publicity is an inherent goal of terrorist groups, what, then, explains the dying tradition of claiming responsibility?

This tendency has been studied briefly and was first brought to the attention of scholars in a 1985 RAND report that found that over, “…sixty percent of terrorist acts in the 1960s and nearly forty percent of terrorist attacks in the 1970s went unclaimed.” The RAND report, however, is outdated. In the 1990s, fifty percent of terrorist attacks were unclaimed and the percentage of unclaimed attacks has continued to increase in recent years, rather than decrease, as the RAND report indicated.

Understanding trends in claiming tendencies will indicate new factors, beyond the quest for publicity, that are motivating groups to use terrorism as a tactic and will offer government fighting the ‘war on terror’ further insight into the inner workings of terrorist organizations that could assist them in their efforts to defeat terrorism. Secrecy is not new to the realm of terrorism"

[...]
Klopt, maar iets met zo veel doden wat zo groot in het nieuws is, is iets anders dan de zoveelste bomgordel in het middenoosten...

Beetje kort door de bocht getyped, maar je snapt het punt.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 22:29:10 #110
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137637400
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:18 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Nee, want blijft wel in de MyAT naar voren komen en ik wil het topic niet stoppen met volgen. Het gaat over Nieuws en Achtergronden in NWS, niet over Roddel en Achterklap.
met de achtergronden kun je verschillende kanten op, en dat zijn er in dit geval nogal wat. Niks uitsluiten vooralsnog.
pi_137637521
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:29 schreef Marrije het volgende:

[..]

met de achtergronden kun je verschillende kanten op, en dat zijn er in dit geval nogal wat. Niks uitsluiten vooralsnog.
Maar die conclusie kon in deel 3 oid. ook al getrokken worden.
pi_137637901
quote:
Omdat dit een forum is en ik volg het
  dinsdag 11 maart 2014 @ 22:36:55 #113
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137637928
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:30 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Maar die conclusie kon in deel 3 oid. ook al getrokken worden.
t gaat ook niet om die conclusie, maar om de achtergronden, details, hoe en wat's van de verschillende mogelijke oorzaken, wzt er aan ten grondslag ligt. Er komt toch steeds een beetje nieuws bij wat het weer een andere kant op laat gaan.
Om mij hoeven de dubbele nieuwsberichten niet, maar ik stoor me er ook niet aan.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 22:38:46 #114
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137638049
Dit offtopic gekletst stoort vast ook wel iemand en terecht dus klaar maar hier, anders verder in fb denk ik.
pi_137638166
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:38 schreef Marrije het volgende:
Dit offtopic gekletst stoort vast ook wel iemand en terecht dus klaar maar hier, anders verder in fb denk ik.
Welk off topic?
pi_137638246
Nu op RTL4 bij late night
  dinsdag 11 maart 2014 @ 22:43:05 #117
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137638371
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:40 schreef Soury het volgende:

[..]

Welk off topic?
of 'oeverloos' speculeren in nws thuishoort of niet.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 22:43:11 #118
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137638377
Joh laat lekker doorlopen. Iig alles in 1 topic bij elkaar. Als er nieuws is wordt dat vanzelf wel duidelijk.
pi_137638401
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:43 schreef Marrije het volgende:

[..]

of 'oeverloos' speculeren in nws thuishoort of niet.
Ok
pi_137638684
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 20:26 schreef poemojn het volgende:
Ik mis nog een piratenvliegdekschip in de Straat van Malakka als optie in deze topicreeks. ;)
Hoort hier helemaal thuis.

quote:
2s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 21:12 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Whut? Wat heeft een klokkenluider hiermee te maken?
Snowdensyndroom? Gewoon omdat het kan.

quote:
7s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:30 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Maar die conclusie kon in deel 3 2 oid. ook al getrokken worden.
  Moderator dinsdag 11 maart 2014 @ 22:58:26 #121
257132 crew  Awsom
pi_137639376
quote:
quote:
_O- _O-
  dinsdag 11 maart 2014 @ 23:06:56 #122
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137639864
Vliegdekschip, mits groot genoeg, is een optie hoor :P
pi_137639918
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:06 schreef MrBanaan1 het volgende:
ja geen probleem voor een 777 om daar moeiteloos op te landen 8)7
  dinsdag 11 maart 2014 @ 23:08:35 #124
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137639958
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:07 schreef gijsman het volgende:

[..]

Vandaar de mits groot genoeg :7
pi_137640086
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:06 schreef MrBanaan1 het volgende:
Nou kom op zeg :')
pi_137640140
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:10 schreef Soury het volgende:

[..]

In x-plane lukt het :+
  dinsdag 11 maart 2014 @ 23:12:01 #127
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137640154
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:07 schreef gijsman het volgende:
Op zich geen probleem, maar het wordt wat lastiger met een alien die je vliegtuig wil opstralen, die tijger uit het laadruim die op je schoot ligt, een terrorist naast je die naar Somalie wil, je co-piloot die zelfmoord wil plegen, je vliegtuig staat in de fik en de telefoons van alle passagiers gaan om een of andere reden allemaal over. Dan wordt het wat listiger om je te concentreren.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 23:12:05 #128
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137640157
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:10 schreef Soury het volgende:

[..]

:P Nee maar zonder flauwekul, zijn daar in de omgeving ergens kleine eilandjes? Niet dat ze daar kunnen landen, maar wel crashen.
pi_137640228
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:12 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

:P Nee maar zonder flauwekul, zijn daar in de omgeving ergens kleine eilandjes? Niet dat ze daar kunnen landen, maar wel crashen.
Jij begint met flauwekul. Ik niet.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 23:13:49 #130
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137640264
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:13 schreef Soury het volgende:

[..]

Jij begint met flauwekul. Ik niet.
Klopt, en erna wilde ik weer terug serieus gaan.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 23:14:48 #131
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137640320
Pauw en Witteman nu
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137640371
Was dit al bekend?
quote:
While four passengers who boarded a missing Malaysian jet are under special investigation for stolen and other passport-related issues, twenty passengers were involved in cutting edge electronic technology used for defense purposes, including electronic warfare, such as weapons that can "cloak" or make planes invisible, appearing to vanish. If this is the case with the missing jet, the event points to terrorism.
pi_137640432
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:16 schreef RVer het volgende:
Was dit al bekend?

[..]

Godverdomme :')
'And I called your name,
  Donald Duck held dinsdag 11 maart 2014 @ 23:18:03 #134
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_137640482
quote:
Was dit al bekend?

[..]

Net een Fringe aflevering!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_137640556
quote:
Was dit al bekend?

[..]

Op obscure websites wel ja. Op geen enkele betrouwbare bron komt dit terug...
pi_137640569
quote:
Was dit al bekend?

[..]

_O-
pi_137640577
quote:
Was dit al bekend?

[..]

waar haal je dat dan vandaan?
pi_137640762
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:19 schreef gijsman het volgende:

[..]

waar haal je dat dan vandaan?
http://www.examiner.com/a(...)se-linked-passengers
pi_137640767
quote:
Was dit al bekend?

[..]

Wat is dit... :') _O-
  dinsdag 11 maart 2014 @ 23:27:49 #140
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_137640966
Ik denk dat in dit document het meest plausibele antwoord schuilt voor wat er aan boord is gebeurd.

http://www.airbus.com/fil(...)PS-CAB_OPS-SEQ09.pdf
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_137641038
is er al een bnw topic hierover geopend?
pi_137641039
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:27 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik denk dat in dit document het meest plausibele antwoord schuilt voor wat er aan boord is gebeurd.

Dat is al eens gebeurd en hebben ze sinds dien er niet voor gezorgd dat de piloten hier tegen beschermd zijn?
pi_137641084
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:29 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Dat is al eens gebeurd en hebben ze sinds dien er niet voor gezorgd dat de piloten hier tegen beschermd zijn?
Tegen een explosieve decompressie?
'And I called your name,
  dinsdag 11 maart 2014 @ 23:30:49 #144
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_137641115
quote:
Was dit al bekend?

[..]

Doodlopende bronnen.

Check het artikel zelf maar, er wordt gelink naar zogenaamde bronnen, maar die vertellen dan eigenlijk een heel ander verhaal, of hebben zelf weer geen bronnen.

Ze hebben het over cloaking techniek welke een tijdje terug in het nieuws was. Maar dat was experimenteel en bovendien moet je een heel voertuig bedekken met zulke panelen. Je kan het niet zomaar 'aanzetten' ofzo met een apparaatje.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  dinsdag 11 maart 2014 @ 23:31:18 #145
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137641136
quote:
Was dit al bekend?

[..]

Tijd voor een interventie!
  dinsdag 11 maart 2014 @ 23:32:53 #146
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137641231
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Tijd voor een interventie!
_O-
  dinsdag 11 maart 2014 @ 23:33:29 #147
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_137641264
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 22:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
Volgens mij zijn er twee redenen voor terreur. Of je wil iets afdwingen of wraak nemen, een wij-tegen-jullie-actie. Of je wil angst en verdeeldheid zaaien. In dat eerste geval eis je em op, in dat tweede geval, zorg je dat het overduidelijk is dat het een terreurdaad is. Dus niet laten verdwijnen, maar boven lang laten exploderen.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  dinsdag 11 maart 2014 @ 23:33:33 #148
28167 matthijst
pi_137641269
Sky News' latest expert's hypothesis is that following a decompression, the pilots set the AP on a reciprocal course, and passed out after failing to put on their oxygen masks.

If that's the case, based on the expected flight distance and allowing for a bit of extra fuel, the aircraft could be down somewhere between Madagascar and Perth (Australia).
pi_137641319
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:27 schreef Asskicker14 het volgende:

Waarom is dat vliegtuig dan plotseling afgeweken, een uur lang doorgevlogen, off-radar, zonder enige vermelding?
pi_137641328
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:33 schreef matthijst het volgende:
Sky News' latest expert's hypothesis is that following a decompression, the pilots set the AP on a reciprocal course, and passed out after failing to put on their oxygen masks.

If that's the case, based on the expected flight distance and allowing for a bit of extra fuel, the aircraft could be down somewhere between Madagascar and Perth (Australia).
Onzin, waarom verdween hij dan van de radar?
'And I called your name,
  dinsdag 11 maart 2014 @ 23:37:03 #151
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137641442
quote:

Madagascar en Perth. :') Kan het nog specifieker.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_137641481
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:34 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Er zijn radar loze gebieden. Ik weet niet of het daar zo is
  dinsdag 11 maart 2014 @ 23:38:12 #153
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_137641501
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:37 schreef TC03 het volgende:

[..]

Madagascar en Perth. :') Kan het nog specifieker.
Nou, het sluit een ongeplande ruimtereis in ieder geval uit :')
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_137641503
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:30 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Tegen een explosieve decompressie?
Piloten worden er wel op getraind dus normaal moet het geen probleem zijn. Mits ze niet aan het rondhangen waren buiten de cockpit.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 23:39:02 #155
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137641544
Ja ik wil het ook wel serieus houden, maar, als we dan toch bezig zijn: misschien is het toestel al in stukjes gehad en ligt het daar bij rebellen op zolder voor als de oud-ijzer boer langskomt.
pi_137641602
quote:

Dit lijkt me een redelijke verklaring inderdaad. Maar wel slecht dat ze niet eerst die maskers opzetten, het kan ook een lek in de zuurstoftoevoer zijn waardoor ze helemaal niet werkten.

dinsdag 11 maart 2014 @ 23:41:29 #157
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137641653
quote:
Flauwgevallen en met z'n hoofd op het uit-knopje gevallen van de transponder. Dat is toch niet zo far fetched? :')
pi_137641681
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:41 schreef OEM het volgende:

[..]

Flauwgevallen en met z'n hoofd op het uit-knopje gevallen van de transponder. Dat is toch niet zo far fetched? :')
best wel :')
pi_137641721
quote:

[..]

Hij verdween van de hoge radar doordat de Transponder (heet dat zo?) werd uitgeschakeld, geen verklaring waarom.

Het vliegtuig is wellicht (nog steeds geen zekerheid) opgepikt door de grondradar van het eilandje Palau Perak. Als ie daarna naar de Indische Oceaan vliegt, is er geen grondradar meer en wordt dus niet opgepikt.

De meest logische verklaring van de experts "onzin" noemen, lijkt me wat kras.

pi_137641804
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dit lijkt me een redelijke verklaring inderdaad. Maar wel slecht dat ze niet eerst die maskers opzetten, het kan ook een lek in de zuurstoftoevoer zijn waardoor ze helemaal niet werkten.
Op een langere vlucht zijn er toch drie piloten. Dat lijkt me sterk dan.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 23:45:39 #161
6941 APK
Factual, I think.
pi_137641843
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:44 schreef Soury het volgende:

[..]

Huh :?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_137641908
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:45 schreef APK het volgende:

[..]

Huh :?
Ja huh. Als de zuurstof toevoer niet werkt kan je er wel acht op zetten. Mijn quote klopt niet
pi_137641969
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:44 schreef Soury het volgende:

[..]

3 of 2 piloten zonder zuurstof is nog steeds geen zuurstof. ;)

Dit was geen lange vlucht trouwens. Een nachtvlucht ok, maar geen lange. Ik vlieg ook om deze tijd van Bogotá naar Rio, nachtvlucht, geen lange.

pi_137642001
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

3 of 2 piloten zonder zuurstof is nog steeds geen zuurstof. ;)

Dit was geen lange vlucht trouwens. Een nachtvlucht ok, maar geen lange. Ik vlieg ook om deze tijd van Bogotá naar Rio, nachtvlucht, geen lange.
Zie boven.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 23:51:25 #165
28167 matthijst
pi_137642099
quote:

[..]

Geen idee, maar aangezien jij dit onzin vindt heb je zelf waarschijnlijk een betere verklaring?
pi_137642474
Mogelijke verklaringen (voor in de OP), voor en tegenargumenten en openstaande vragen ter verzameling:

Definities:

• Primaire radar = radiogolven = lage radar = passief (signaal wordt opgepikt zonder verzending)
• Secundaire radar = transponder = hoge radar = actief (signaal moet actief uitgezonden worden om opgemerkt te worden)

Feiten:
• vliegtuig is verdwenen van hoge radar
• grondig doorzoeken Golf van Thailand leverde niets op
• geen explosie mid-air waargenomen door satellieten

Mogelijkheden (feitelijkheid niet duidelijk):
• Telefoons werkten nog?
• Mogelijke sighting boven Straat van Malakka
• Mogelijke U-turn

Mogelijke scenario's:

Explosie mid-air
+ Opeens van de hoge radar verdwenen
+ ...

- Vliegtuig nog gespot (niet zeker?) door lage radar Palau Perak, Straat van Malakka
- Geen brokstukken gevonden op plaats waar het de radar verliet
- Geen explosie geregistreerd door satellieten
- ....

? - kans dat dit gebeurt is "extremely unlikely" (quote experts)

Kaping door passagiers
+ Kan de U-turn verklaren
+ Kan de sighting in Palau Perak verklaren

-

? - motief?

Bomaanslag mid-air
+ ...

- Vliegtuig nog gespot (niet zeker?) door lage radar Palau Perak, Straat van Malakka
- Geen explosie waargenomen
- ....

? - wat is het doel?

Raketaanval op het vliegtuig
+ ...

- Geen explosie waargenomen
- ....

Decompressie en bewusteloosheid crew
+ verklaart de U-turn
+ verklaart het niet reageren op oproepen
+ kan de sighting in Palau Perak verklaren

- ....?

Vliegtuig is veilig geland maar in een ondoordringbaar gebied
+ Iedereen veilig, iedereen happy

- Waarom niet landen op een bekend vliegveld?
- Waarom geen noodsignalen?

Vliegtuig is tegen een berg gevlogen
+ Verklaart het niet vinden van het toestel

- Waarom niet landen op een bekend vliegveld?
- Waarom geen noodsignalen?
- Waarom niet opgemerkt door inwoners van de landen om de Golf van Thailand heen

Bewuste actie/zelfmoord (co)piloot
+ kan het opeens verbreken van alle contact verklaren

- Onwaarschijnlijk

? - waarom doorvliegen (als dat gebeurd is)?

Anders, namelijk...

+ ...

- ....

? - ....

[ Bericht 4% gewijzigd door El_Matador op 12-03-2014 00:21:28 ]

woensdag 12 maart 2014 @ 00:01:54 #167
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137642577
Hoge radar? Wat mag dat zijn? De termen zijn primaire radar (radiogolven) en secundaire radar (transpondersignalen)
pi_137642606
quote:
12s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hij verdween van de hoge radar doordat de Transponder (heet dat zo?) werd uitgeschakeld, geen verklaring waarom.

Het vliegtuig is wellicht (nog steeds geen zekerheid) opgepikt door de grondradar van het eilandje Palau Perak. Als ie daarna naar de Indische Oceaan vliegt, is er geen grondradar meer en wordt dus niet opgepikt.

De meest logische verklaring van de experts "onzin" noemen, lijkt me wat kras.
In P&W zei een gast dat de "grondradar-theorie" in twijfel wordt getrokken en dat de militaire bron misschien verkeerd begrepen is (kan me niet exact herinneren wat ze zeiden, maar het was verre van zeker dat het vliegtuig inderdaad op de radar was gezien).
pi_137642628
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:01 schreef OEM het volgende:
Hoge radar? Wat mag dat zijn?
Die opgepikt door de vliegtuigen, dus reagerend op de actieve transponder van het vliegtuig, dat naast de lage radar zoals die van de militaire basis op Palau Perak.

Dank voor de definities, die staan erbij.

pi_137642765
eventuele kapers zouden zich al gemeld hebben.
  woensdag 12 maart 2014 @ 00:07:15 #171
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137642772
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:02 schreef arj1o1 het volgende:
In P&W zei een gast dat de "grondradar-theorie" in twijfel wordt getrokken en dat de militaire bron misschien verkeerd begrepen is (kan me niet exact herinneren wat ze zeiden, maar het was verre van zeker dat het vliegtuig inderdaad op de radar was gezien).
Dat is exact wat hij zei. En ook geheel conform alle nieuwsberichten: vol met we denken dit, we veronderstellen zo. Opgeschreven door een journalist die er maar iets van maakt, en voila, je hebt keiharde nieuwsfeiten. Om een dag later de boel weer te rectificeren.
  woensdag 12 maart 2014 @ 00:08:19 #172
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137642808
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:03 schreef El_Matador het volgende:
Dank voor de definities, die staan erbij.
Moet je het wel goed doen, ze staan precies verkeerd om
pi_137642825
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:06 schreef gijsman het volgende:
eventuele kapers zouden zich al gemeld hebben.
Is dat een feit of een mening van gijsman?

pi_137642867
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:08 schreef OEM het volgende:

[..]

Moet je het wel goed doen, ze staan precies verkeerd om
Nietus. O-)

Heb nog wat toegevoegd over signalen, klopt dat zo een beetje?

pi_137642896
quote:
11s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Is dat een feit of een mening van gijsman?
Als er kapers zouden zijn waarom houden ze zich zo lang stil? het is dus een mening
pi_137642938
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:29 schreef gijsman het volgende:
is er al een bnw topic hierover geopend?
Ik vermoed dat dit topic inmiddels op de nominatie staat om naar bnw te verhuizen.
pi_137642952
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:10 schreef gijsman het volgende:

[..]

Als er kapers zouden zijn waarom houden ze zich zo lang stil? het is dus een mening
230 mensen gijzelen lijkt me niet makkelijk. Ze naar Myanmar/Tibet/andere afgelegen maar redelijk vlakke plek brengen is ook niet al te gemakkelijk. Dan de eisen formuleren, zorgen dat je niet gepakt wordt (even naar een postbus lopen op de Tibetaanse Hoogvlakte lijkt me wat lastig zeg maar), etc.

pi_137643064
quote:
12s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

230 mensen gijzelen lijkt me niet makkelijk. Ze naar Myanmar/Tibet/andere afgelegen maar redelijk vlakke plek brengen is ook niet al te gemakkelijk. Dan de eisen formuleren, zorgen dat je niet gepakt wordt (even naar een postbus lopen op de Tibetaanse Hoogvlakte lijkt me wat lastig zeg maar), etc.
In Tibet een vlakke plek vinden groot genoeg om een 777 te laten landen is al lastig genoeg, Myanmar is relatief onbekend.
pi_137643133
BNW-topic:
BNW / De verdwijning van Malaysia Airlines Flight MH370

quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:15 schreef gijsman het volgende:

[..]

In Tibet een vlakke plek vinden groot genoeg om een 777 te laten landen is al lastig genoeg, Myanmar is relatief onbekend.
Op de hoogvlakte niet. Maar dan moet je over veel teveel land en dat wordt opgepikt. Myanmar is relatief onbekend, maar niet bepaald rustig. Een vliegtuig vol Chinese zakenlieden zou natuurlijk wel een flinke prijs opleveren voor een stel kapers.

woensdag 12 maart 2014 @ 00:17:52 #180
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137643138
quote:
10s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:09 schreef El_Matador het volgende:
Heb nog wat toegevoegd over signalen, klopt dat zo een beetje?
Afgezien van wat missende scenario's (bv zelfmoord), het tegen-een-berg-aanvliegen-scenario (wtf?) en het negeren van het argument dat er geen transpondersignaal is in bepaalde scenario's zal het vast wel een beetje kloppen.
pi_137643292
Decompressie verklaart de U-turn niet, dat ze buiten bewustzijn zijn geraakt dat kan bij decompressie, maar dan hadden ze ook geen tijd meer om de bocht te maken, daarnaast waarom zou het vliegtuig dan zo veel lager zijn gaan vliegen? Bovendien zou het vliegtuig niet zo snel van de radar zijn verdwenen, dan zou het geleidelijk aan zijn gaan zakken, laat staan de reden waarom al het contact is weggevallen!
  woensdag 12 maart 2014 @ 00:23:46 #182
28167 matthijst
pi_137643314
Vrij goed klinkende theorie hier:
http://www.lowyat.net/201(...)ng-777-200-aircraft/

Melding van de Federal Aviation Administration (FAA) in juni 2013:
We received a report of cracking and corrosion in the fuselage skin underneath the SATCOM antenna adapter. During a maintenance planning data inspection, one operator reported a 16-inch crack under the 3-bay SATCOM antenna adapter plate in the crown skin of the fuselage on an airplane that was 14 years old with approximately 14,000 total flight cycles. Subsequent to this crack finding, the same operator inspected 42 other airplanes that are between 6 and 16 years old and found some local corrosion, but no other cracking. Cracking and corrosion in the fuselage skin, if not corrected, could lead to rapid decompression and loss of structural integrity of the airplane.

Satcom antenne:

Als daar langzaam een scheur is ontstaan zou het verklaren waarom piloten en pasagiers 'afwezig' raakten door gebrek aan zuurstof (gesprek met de piloot op het andere vliegtuig zou dan ook verklaard zijn; die gaf aan dat het een slechte verbinding was/brabbeltaal was, voor verschillende uitleg vatbaar). Als op 35.000 voet de hele antenne eraf gescheurd is, is daarmee het gebrek aan communicatie verklaard. Piloten proberen vervolgens het vliegtuig zsm te laten dalen en om te keren naar het vliegveld. Piloten zetten vervolgens vliegtuig op autopilot en ding crashed als de kerosine op is :)
pi_137643383
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:22 schreef DeParo het volgende:
Decompressie verklaart de U-turn niet, dat ze buiten bewustzijn zijn geraakt dat kan bij decompressie, maar dan hadden ze ook geen tijd meer om de bocht te maken, daarnaast waarom zou het vliegtuig dan zo veel lager zijn gaan vliegen? Bovendien zou het vliegtuig niet zo snel van de radar zijn verdwenen, dan zou het geleidelijk aan zijn gaan zakken, laat staan de reden waarom al het contact is weggevallen!
Nee, decompressie na/tijdens de U-turn zou kunnen?

Het vliegtuig verdween van de secundaire radar, de actieve (als het vliegtuig de transponder uitzet, wordt het niet opgepikt). Of het ook van de primaire (passieve) radar gevallen is, weten we niet, want er was geen grondradar actief op het punt waar hij van de hoge/secundaire/actieve/transponder radar verdween...

pi_137643397
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:23 schreef matthijst het volgende:

We received a report of cracking and corrosion in the fuselage skin underneath the SATCOM antenna adapter. During a maintenance planning data inspection, one operator reported a 16-inch crack under the 3-bay SATCOM antenna adapter plate in the crown skin of the fuselage on an airplane that was 14 years old with approximately 14,000 total flight cycles. Subsequent to this crack finding, the same operator inspected 42 other airplanes that are between 6 and 16 years old and found some local corrosion, but no other cracking. Cracking and corrosion in the fuselage skin, if not corrected, could lead to rapid decompression and loss of structural integrity of the airplane.

Satcom antenne:
[ afbeelding ]

Als daar langzaam een scheur is ontstaan zou het verklaren waarom piloten en pasagiers 'afwezig' raakten door gebrek aan zuurstof (gesprek met de piloot op het andere vliegtuig zou dan ook verklaard zijn; die gaf aan dat het een slechte verbinding was/brabbeltaal was, voor verschillende uitleg vatbaar). Als op 35.000 voet de hele antenne eraf gescheurd is, is daarmee het gebrek aan communicatie verklaard. Piloten proberen vervolgens het vliegtuig zsm te laten dalen en om te keren naar het vliegveld. Piloten zetten vervolgens vliegtuig op autopilot en ding crashed als de kerosine op is :)
Het vliegtuig is 12 dagen voor de vermissing geïnspecteerd zonder noemenswaardige problemen, daarnaast kan een piloot best bewusteloos raken, maar dan hadden ze ook niet meer de handelingen kunnen uitvoeren die zijn uitgevoerd.
pi_137643436
quote:
12s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, decompressie na/tijdens de U-turn zou kunnen?

Het vliegtuig verdween van de secundaire radar, de actieve (als het vliegtuig de transponder uitzet, wordt het niet opgepikt). Of het ook van de primaire (passieve) radar gevallen is, weten we niet, want er was geen grondradar actief op het punt waar hij van de hoge/secundaire/actieve/transponder radar verdween...
Waarom zouden ze die U-turn dan hebben gemaakt bovendien zonder het te melden? Daarnaast als er eens kans is op decompressie dan zetten piloten vrijwel altijd direct de zuurstofmaskers op en koersen naar veilige hoogte. Op bepaalde hoogte hadden de piloten al lang weer normaal adem kunnen halen!
pi_137643441
quote:

Satcom antenne:
[ afbeelding ]

Dit is wel een van de betere ja.
Het euvel was blijkbaar wel bekend dus je mag aannemen dat ze tijdens het groot onderhoud/controle van een paar weken geleden hier extra op gelet hebben.
pi_137643442
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:26 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het vliegtuig is 12 dagen voor de vermissing geïnspecteerd
Ik las ergens 10, heb jij een bron van die 12?

woensdag 12 maart 2014 @ 00:27:38 #188
28167 matthijst
pi_137643454
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:26 schreef DeParo het volgende:
Het vliegtuig is 12 dagen voor de vermissing geïnspecteerd zonder noemenswaardige problemen, daarnaast kan een piloot best bewusteloos raken, maar dan hadden ze ook niet meer de handelingen kunnen uitvoeren die zijn uitgevoerd.
Zonder noemenswaardige problemen: de vraag is dan hoe goed ze gekeken hebben natuurlijk, blijft mensenwerk :)

En je bent niet in 1x out als er een scheur in de romp komt?
  woensdag 12 maart 2014 @ 00:28:35 #189
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137643479
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:27 schreef eight het volgende:

[..]

Dit is wel een van de betere ja.
Het euvel was blijkbaar wel bekend dus je mag aannemen dat ze tijdens het groot onderhoud/controle van een paar weken geleden hier extra op gelet hebben.
Dit was toch bij een ander; ouder type??
pi_137643494
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:27 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waarom zouden ze die U-turn dan hebben gemaakt bovendien zonder het te melden?
• Misschien probeerden ze dat duidelijk te maken aan dat andere vliegtuig dat 30 minuten ervoor vloog
• Misschien was de communicatie al stuk, maar de controle over het vliegtuig (nog) niet

quote:
Daarnaast als er eens kans is op decompressie dan zetten piloten vrijwel altijd direct de zuurstofmaskers op en koersen naar veilige hoogte. Op bepaalde hoogte hadden de piloten al lang weer normaal adem kunnen halen!
Dat lijkt me ook, zeker met geoefende piloten. Maar het zou kunnen dat ze beiden afgeleid/afwezig waren?

pi_137643512
Voor wie eerder gemist heeft.
Nu op ned 1 herhaling p&w
  woensdag 12 maart 2014 @ 00:29:45 #192
28167 matthijst
pi_137643514
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:27 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waarom zouden ze die U-turn dan hebben gemaakt bovendien zonder het te melden? Daarnaast als er eens kans is op decompressie dan zetten piloten vrijwel altijd direct de zuurstofmaskers op en koersen naar veilige hoogte. Op bepaalde hoogte hadden de piloten al lang weer normaal adem kunnen halen!
Antenne van het dak gescheurd :)
Klinkt goed. En "kans op decompressie"? Wat dacht je van: ene seconde heb je nog een dak, seconde later zit er een scheur?
pi_137643528
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik las ergens 10, heb jij een bron van die 12?
In de link onder staat tien dagen inderdaad :) :):

http://www.nydailynews.co(...)ol-article-1.1715717

In ieder geval is het vliegtuig vrij recent gecontroleerd.
pi_137643536
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:27 schreef matthijst het volgende:

En je bent niet in 1x out als er een scheur in de romp komt?
Ik kan me zo voorstellen dat alles vrijwel direct bevriest (temperaturen van -50 tot -60 en een druk van 0,x atm) en zonder zuurstof zul je het inderdaad niet lang volhouden, lijkt me.

pi_137643564
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:29 schreef matthijst het volgende:

[..]

Antenne van het dak gescheurd :)
Klinkt goed. En "kans op decompressie"? Wat dacht je van: ene seconde heb je nog een dak, seconde later zit er een scheur?
Maar waarom maakten ze die U-turn dan, ook al is er decompressie heb je nog even de tijd om je zuurstofmasker op te doen, je gaat niet eerst handelingen uitvoeren en dan pas ervoor zorgen dat je die handelingen kan uitvoeren dat zou een rare actie zijn, daarnaast, op bepaalde hoogte was het zuurstofniveau voldoende geweest en hadden ze kunnen ademen dus wat dat betreft zijn er nog veel open vragen.
pi_137643596
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:30 schreef DeParo het volgende:

[..]

In de link onder staat tien dagen inderdaad :) :):

http://www.nydailynews.co(...)ol-article-1.1715717

Top, voor in de OP.

Het lijkt me dat als dit SATCOM (dit vliegtuig had toch geen SATCOM, die MRQ wel toch?) probleem bekend is, dat ze daar sinds juni 2013 (link boven) daar wel grondig(er) op controleren?

pi_137643619
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Top, voor in de OP.

Het lijkt me dat als dit SATCOM (dit vliegtuig had toch geen SATCOM, die MRQ wel toch?) probleem bekend is, dat ze daar sinds juni 2013 (link boven) daar wel grondig(er) op controleren?
Inderdaad daarnaast zouden meer vliegtuigen het dan wellicht kunnen hebben.
Ik dacht inderdaad ergens gelezen te hebben dat dit vliegtuig geen SATCOM heeft.
  woensdag 12 maart 2014 @ 00:34:39 #198
28167 matthijst
pi_137643650
Meer sites nemen het over:
http://www.telegraph.co.u(...)g-777-weak-spot.html

The Federal Aviation Administration in Washington drew up an Airworthiness Directive in November. It was triggered by reports of cracking in the fuselage skin underneath a Boeing aircraft's satellite antennae.

FAA klinkt als: Amerikaans, niet wereldwijd?
pi_137643671
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:34 schreef matthijst het volgende:

The Federal Aviation Administration in Washington drew up an Airworthiness Directive in November. It was triggered by reports of cracking in the fuselage skin underneath a Boeing aircraft's satellite antennae.

quote:
The Federal Aviation Administration is the national aviation authority of the United States. An agency of the United States Department of Transportation, it has authority to regulate and oversee all aspects of American civil aviation.
pi_137643678
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:34 schreef matthijst het volgende:

Is IAA niet internationaal, of zijn dat vliegveldcodes? Nee, dat is IATA.

Het is NAA:
http://en.wikipedia.org/wiki/Civil_Aviation_Authority

woensdag 12 maart 2014 @ 00:37:04 #201
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137643717
Update de OP dan ff? Heb nu een paar dingen langs zien komen die er wel in kunnen!
pi_137643733
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Is IAA niet internationaal, of zijn dat vliegveldcodes?
quote:
Indianapolis Airport Authority
Iran Aseman Airlines (call-sign IAA)
Irish Aviation Authority
Israel Airports Authority
International Academy of Astronautics
welke smaak wil je hebben? :+
pi_137643738
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:37 schreef MrBanaan1 het volgende:
Update de OP dan ff? Heb nu een paar dingen langs zien komen die er wel in kunnen!
Dat kan ik niet, ik moet wachten op de lapo. ;)

Toto69 is aan zet.

woensdag 12 maart 2014 @ 00:39:01 #204
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137643768
Maar, die scheur bij de antenne is een paar delen terug al langsgekomen, alleen bleek het toen om een ander toestel te gaan. Is het dit keer dus wel bevestigt voor dit toestel ook?

En is er verder nog echt concreet groot nieuws/updates?
pi_137643809
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:39 schreef MrBanaan1 het volgende:
Maar, die scheur bij de antenne is een paar delen terug al langsgekomen, alleen bleek het toen om een ander toestel te gaan. Is het dit keer dus wel bevestigt voor dit toestel ook?

En is er verder nog echt concreet groot nieuws/updates?
Voor zover ik begreep van de vliegtuigkenners OEM en Red_85 2 topics terug ofzo heeft dit vliegtuig geen SATCOM, het vrijwel identieke vliegtuig dat eerst in de OP stond (MRQ in plaats van MRO als nummer), heeft dat wel.

woensdag 12 maart 2014 @ 00:41:05 #206
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137643822
quote:
12s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Voor zover ik begreep van de vliegtuigkenners OEM en Red_85 2 topics terug ofzo heeft dit vliegtuig geen SATCOM, het vrijwel identieke vliegtuig dat eerst in de OP stond (MRQ in plaats van MRO als nummer), heeft dat wel.
Dus dan is dit nieuws, over die scheur, niet relevant voor dit?
  woensdag 12 maart 2014 @ 00:41:38 #207
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137643833
quote:
1. dat verhaal geldt voor de 200, 200F, 200LR, 300, 300ER. De Malaysian is een 200ER
2. de Malaysian heeft helemaal geen SATCOM 3-bay crown antenna.
pi_137643856
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:41 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Dus dan is dit nieuws, over die scheur, niet relevant voor dit?
Hierboven en onder jouw post staat het antwoord. Lijkt me niet relevant, tenzij er ook zonder die antenne corrosie kan ontstaan.

woensdag 12 maart 2014 @ 00:43:26 #209
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137643873
quote:
12s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hierboven en onder jouw post staat het antwoord. Lijkt me niet relevant, tenzij er ook zonder die antenne corrosie kan ontstaan.
Ok. Wilde even duidelijkheid want er stond erg veel door elkaar.
  woensdag 12 maart 2014 @ 00:44:37 #210
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137643903
quote:
12s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hij heeft niet de satcom antenne op het dak, maar hij blijkt toch weldegelijk satcom te hebben. De antennes (flat plate) zitten aan beide kanten van de romp, zie reply 28 in http://www.airliners.net/(...)read.main/6015734/1/

Dat zou dan de plaat boven de deur achter de vleugel moeten zijn:

woensdag 12 maart 2014 @ 00:46:05 #211
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137643936
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:44 schreef OEM het volgende:

[..]

Hij heeft niet de satcom antenne op het dak, maar hij blijkt toch weldegelijk satcom te hebben. De antennes zitten aan beide kanten van de romp, zie reply 28 in http://www.airliners.net/(...)read.main/6015734/1/
Dan is de vraag of die corrosie/metaalmoeheid ook bij de zij-antennes kan optreden, of alleen bij de dak-antenne... Dat zou ik echt niet weten.
  woensdag 12 maart 2014 @ 00:47:37 #212
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137643970
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:30 schreef DeParo het volgende:
Een A-check volgens de Malaysia-mevrouw. Weet jij wat ze controleren in een A-check? (ik niet iig).
  woensdag 12 maart 2014 @ 00:47:42 #213
28167 matthijst
pi_137643972
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:46 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Dan is de vraag of die corrosie/metaalmoeheid ook bij de zij-antennes kan optreden, of alleen bij de dak-antenne... Dat zou ik echt niet weten.
En of het alleen bij de satcom-antenne kan, of bij al die antenne's op het dak :D
pi_137643993
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:47 schreef OEM het volgende:

[..]

Een A-check volgens de Malaysia-mevrouw. Weet jij wat ze controleren in een A-check? (ik niet iig).
Klopt, daarnaast heeft de maatschappij wat financiële problemen, hoe dan ook is corrosie volgens mij een van de voornaamste zaken waar ze naar kijken.
pi_137643994
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat kan ik niet, ik moet wachten op de lapo. ;)

Ik verwacht dat ie tussen 3 en 4 uur beschikbaar is
pi_137644014
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:48 schreef eight het volgende:

[..]

Ik verwacht dat ie tussen 3 en 4 uur beschikbaar is
Als Nederland slaapt. >:)

woensdag 12 maart 2014 @ 00:50:52 #217
28167 matthijst
pi_137644052
Ook aardig:

- The loss of primary radar contact at 2:40 EXACTLY matches what was initially reported by MAS in their very first statement (still on their website). This was subsequently modified to 1:21 when transponder signal was lost (as reported by FR24), and a seemingly plausible explanation was given that the 2:40 is to be understood as when Subang centre notified MAS on the loss of comms.
- In a press conference on the 9th March, the Air Force chief already hinted that the aircraft 'may have' turned around. This was downplayed in the next couple of days, as SAR efforts concentrated around the last known transponder position.
- Clearly in the mean time significant SAR efforts have commenced in the Straits of Malacca, however in the past 2 days they were not commented on, or were dismissed with 'we are exploring all possibilities'. Only after if became clear to anyone with some knowledge that the search is now concentrated to the west of the Malay peninsula was the admission made.

From the initial slips of tongues (understandable in the evolving crisis situation) it would appear that already at the start of the events this was known, and possibly much more. In light of above, any official statement on (non)existing ACARS messages need to be treated with a good degree of caution.

All this is combined with the well known dread of 'losing face' in the region, which may result is some quite irrational decisions even quite high up in the hierarchy.
  woensdag 12 maart 2014 @ 00:54:46 #218
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137644131
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:48 schreef DeParo het volgende:

[..]

Klopt, daarnaast heeft de maatschappij wat financiële problemen, hoe dan ook is corrosie volgens mij een van de voornaamste zaken waar ze naar kijken.
Wat ik zo snel kan vinden is dat er pas bij een C-check naar de structure gekeken wordt. A en B is het betere tegen-de-banden-aan-schoppen werk.
pi_137644135
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:50 schreef matthijst het volgende:
Ook aardig:

- The loss of primary radar contact at 2:40 EXACTLY matches what was initially reported by MAS in their very first statement (still on their website). This was subsequently modified to 1:21 when transponder signal was lost (as reported by FR24), and a seemingly plausible explanation was given that the 2:40 is to be understood as when Subang centre notified MAS on the loss of comms.
- In a press conference on the 9th March, the Air Force chief already hinted that the aircraft 'may have' turned around. This was downplayed in the next couple of days, as SAR efforts concentrated around the last known transponder position.
- Clearly in the mean time significant SAR efforts have commenced in the Straits of Malacca, however in the past 2 days they were not commented on, or were dismissed with 'we are exploring all possibilities'. Only after if became clear to anyone with some knowledge that the search is now concentrated to the west of the Malay peninsula was the admission made.

From the initial slips of tongues (understandable in the evolving crisis situation) it would appear that already at the start of the events this was known, and possibly much more. In light of above, any official statement on (non)existing ACARS messages need to be treated with a good degree of caution.

All this is combined with the well known dread of 'losing face' in the region, which may result is some quite irrational decisions even quite high up in the hierarchy.
Ik volg het niet helemaal (wat zijn bijvoorbeeld "SAR efforts"), maar 02:40 is het moment dat het van de primaire (dus grondradar) verdween. Dat kan dus het punt bij het eilandje zijn in het westen.

01:21 was dan het moment dat de transponder het niet meer deed en de secundaire hoge radar het vliegtuig dus niet meer spotte.

In 1:19 van de Golf van Thailand naar de Straat van Malakka vliegen lijkt me niet zo moeilijk.

==

Dat laatste is trouwens zeker een cultureel dingetje.

woensdag 12 maart 2014 @ 00:55:52 #220
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137644151
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:55 schreef El_Matador het volgende:
wat zijn bijvoorbeeld "SAR efforts"
Search and Rescue
pi_137644159
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:55 schreef OEM het volgende:

[..]

Search and Rescue
top.

pi_137644211
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:54 schreef OEM het volgende:

[..]

Wat ik zo snel kan vinden is dat er pas bij een C-check naar de structure gekeken wordt. A en B is het betere tegen-de-banden-aan-schoppen werk.
Staat ook bij dat de vervolginspectie pas later dit jaar zou plaatsvinden.
pi_137645330
Facebook profiel van één van de Iraanse asielzoekers die Duitsland probeerde te bereiken en hoogstwaarschijnlijk dus ook is omgekomen.

https://www.facebook.com/pouria.nourmohammadi
pi_137645465
Ik las net in dit artikel van CNN hetvolgende:

"The two passengers who have dominated headlines the last two days entered Malaysia using valid Iranian passports, Noble said. But they used stolen Austrian and Italian passports to board the missing Malaysian plane, he said."

Maar, waarom? Waarom zou je, als je gewoon een goed Iraans paspoort hebt, waarmee je schijnbaar zonder problemen het land in bent gekomen, toch kiezen voor een gestolen paspoort? Natuurlijk, ze zouden allebei hun paspoort toevallig kwijt kunnen zijn geraakt, maar daarnaast? Wat zou een reden kunnen zijn? Lijkt me dat je het jezelf alleen maar moeilijker maakt met vervalste paspoorten...

Misschien iets met het verkrijgen van een visum ofzo?

[ Bericht 3% gewijzigd door iksnaperniksvan op 12-03-2014 03:05:45 ]
  woensdag 12 maart 2014 @ 03:09:26 #225
19840 Libris
Live from Singapore
pi_137645491
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 02:58 schreef iksnaperniksvan het volgende:

"The two passengers who have dominated headlines the last two days entered Malaysia using valid Iranian passports, Noble said. But they used stolen Austrian and Italian passports to board the missing Malaysian plane, he said."

Maar, waarom? Waarom zou je, als je gewoon een goed Iraans paspoort hebt, waarmee je schijnbaar zonder problemen het land in bent gekomen, toch kiezen voor een gestolen paspoort? Natuurlijk, ze zouden allebei hun paspoort toevallig kwijt kunnen zijn geraakt, maar daarnaast? Wat zou een reden kunnen zijn? Lijkt me dat je het jezelf alleen maar moeilijker maakt met vervalste paspoorten...

Maleisie en Iran zijn vrij close (Islam en anti-Israel), dus Maleisie inkomen voor een Iranier is waarschijnlijk niet zo moeilijk. In China, Europa raken is misschien wat moeilijker.
pi_137645499
quote:

Ok, goeie nieuwe info.

Er werd door de moeder van een van die Iraniers (die in Duitsland woonde) verteld dat die 18jarige in Duitsland asiel ging aanvragen. Dat kan je doen, landend op Schiphol op je Iraanse paspoort, maar ik neem aan dat men dan je gelijk terugstuurt of je zonder je moeder in een asielcel op Schiphol zit.

Dan beter "legaal" de EU binnenkomen (op Oostenrijkse en Italiaanse paspoorten) en later samen met je moeder die asielaanvraag doen.

pi_137645591
De Britse voormalige terreurverdachte Saajid Badat heeft verklaard dat hij in 2001 bomschoenen heeft gedragen op vluchten van Pakistan naar Nederland en van Nederland naar Groot-Brittannië. Badat zei dat tijdens de rechtszaak tegen de schoonzoon van Osama bin Laden in New York, waarin hij moeten getuigen.

De 34-jarige Brit gebruikte de bomschoenen uiteindelijk niet. Hij zag af van een aanslag nadat zijn moeder had gezegd dat ze geen terrorist als zoon wilde.

Informant

Hij bewaarde de schoenen naar eigen zeggen 'veilig thuis'. Later zou hij één schoen hebben verkocht aan Maleisische mannen die een aanslag wilden plegen.

Badat werd in 2005 veroordeeld voor het beramen van aanslagen. Na zes jaar kwam hij vrij omdat hij informant werd voor Groot-Brittannië en de Verenigde Staten.

(http://nos.nl/artikel/622(...)uchten-schiphol.html)
pi_137645608
quote:

In dit artikel wordt uitgelegd waarom:

http://www.washingtonpost(...)ian-flight-to-china/
pi_137645694
Wat ik verdacht vind is dat het toestel van de flighttracker verdween op het moment dat 'ie schijnbaar over het waypoint IGARI vloog. Dat is vlak voor de overgang van Singapore ATC naar Ho Chi Minh ATC.
In de nieuwsberichten wordt echter gesproken van verlies radiocontact met Kuala Lumpur ATC.

Volgens de enroute kaart kan daar geen sprake van zijn. Er hoort op die lokatie een handover plaats te vinden tussen Singapore ATC en Ho Chi Minh ATC.

Gaat om de overgang van airway R208 via IGARI en airway M765 om via BITOD aan te sluiten op airway M755 richting Phnom Penh International Airport.

http://skyvector.com/?ll=(...)944&chart=304&zoom=2

Dit bevindt zich ongeveer 100 nautische mijlen vanaf de kust van Maleisië.

Wat ik verder onbegrijpelijk vind is dat men zelfs ten westen van Maleisië in de Andaman Zee een zoekgebied heeft ingesteld. Da's toch wel een heel eind uit de richting.

[ Bericht 1% gewijzigd door niels0 op 12-03-2014 06:12:14 ]
pi_137645701
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 06:02 schreef niels0 het volgende:
Wat ik verdacht vind is dat het toestel van de flighttracker verdween op het moment dat 'ie schijnbaar over het waypoint IGARI vloog. Dat is vlak voor de overgang van Singapore ATC naar Ho Chi Minh ATC.
In de nieuwsberichten wordt echter gesproken van verlies radiocontact met Kuala Lumpur ATC.

Volgens de enroute kaart kan daar geen sprake van zijn. Er hoort op die lokatie een handover plaats te vinden tussen Singapore ATC en Ho Chi Minh ATC.

Gaat om de overgang van airway R208 via IGARI en airway M765 om via BITOD aan te sluiten op airway M755 richting Ho Chi Minh.

Dit bevind zich ongeveer 100 nautische mijlen vanaf de kust van Maleisië.

Wat ik verder onbegrijpelijk vind is dat men zelfs ten westen van Maleisië in de Andaman Zee een zoekgebied heeft ingesteld. Da's toch wel een heel eind uit de richting.
Niels, ik snap echt niets van je eerste deel. Singapore ligt ten zuiden van Maleisie, het vliegtuig gaat naar het noorden, van Maleisisch luchtruim naar Vietnamees/Cambodjaans luchtruim.

Over het laatste stukje; lees de OP, daar staat de kaart waar het vliegtuig mogelijk (nog steeds niet bevestigd) is "gezien" (grondradar) vanaf het eilandje Palau Perak

pi_137645703
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 06:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Niels, ik snap echt niets van je eerste deel. Singapore ligt ten zuiden van Maleisie, het vliegtuig gaat naar het noorden, van Maleisisch luchtruim naar Vietnamees/Cambodjaans luchtruim.

Over het laatste stukje; lees de OP, daar staat de kaart waar het vliegtuig mogelijk (nog steeds niet bevestigd) is "gezien" (grondradar) vanaf het eilandje Palau Perak
Klik even op m'n link dan snap je wat ik bedoel. Die lokatie valt onder de verkeersleiding van Singapore
pi_137645707
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 06:08 schreef niels0 het volgende:

[..]

Klik even op m'n link dan snap je wat ik bedoel. Die lokatie valt onder de verkeersleiding van Singapore
Vaag, hoe kan Singapore zo'n groot gebied en zo ver naar het noorden hebben dan? En waarom hebben zij iets te maken met een vliegtuig dat niet in Singapore landt, geen Singaporezen aan boord heeft en niet over Singapore vliegt?

Mooi kaartmateriaal trouwens.

pi_137645715
quote:
15s.gif Op woensdag 12 maart 2014 06:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vaag, hoe kan Singapore zo'n groot gebied en zo ver naar het noorden hebben dan? En waarom hebben zij iets te maken met een vliegtuig dat niet in Singapore landt, geen Singaporezen aan boord heeft en niet over Singapore vliegt?

Mooi kaartmateriaal trouwens.
Je vragen heb ik geen antwoord op maar die kaart liegt er niet om.
pi_137645718
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 06:17 schreef niels0 het volgende:

[..]

Je vragen heb ik geen antwoord op maar die kaart liegt er niet om.
Ehm ja, maar is dit de enige scheiding mogelijk? Ik kan me niet voorstellen dat er niet gewoon een luchtruim van Maleisie is ten noorden van het schiereiland... Maar goed, ik zit totaal niet in die wereld, jij nog in de nautische kant ervan. ;)

pi_137645734
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 06:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ehm ja, maar is dit de enige scheiding mogelijk? Ik kan me niet voorstellen dat er niet gewoon een luchtruim van Maleisie is ten noorden van het schiereiland... Maar goed, ik zit totaal niet in die wereld, jij nog in de nautische kant ervan. ;)
Deze kaart gaat alleen over verkeerleiding en niet over territorium. Kijk maar 'ns tot hoe ver Singpapore ATC richting de Filippijnen reikt. Singapore neemt dat gewoon voor haar rekening. Misschien is de reden dat Singapore in dat gebied relatief veel vluchtbewegingen heeft die wèl met haar eigen luchthaven hebben te maken.

Verder, nu ik even verder kijk. Vanaf de Andaman Zee lopen er helemaal geen routes in noord-oostelijke richting die naar Bejing leiden. Ik vind het erg onlogisch dat ze ook daar aan het zoeken zijn.

Het lijkt me al met al vrij makkelijk om een raketje vanaf een schip af te vuren ter hoogte van IGARI. Zou me niets vebazen als de Verenigde Staten er gewoon achter zitten. Die zijn dikke vriendjes met Singapore en wellicht wilden ze af van die 20 chinese wapen-electronica experts die aan boord waren.

[ Bericht 11% gewijzigd door niels0 op 12-03-2014 06:42:59 ]
  woensdag 12 maart 2014 @ 07:21:51 #236
28167 matthijst
pi_137645923
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 00:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik volg het niet helemaal (wat zijn bijvoorbeeld "SAR efforts"), maar 02:40 is het moment dat het van de primaire (dus grondradar) verdween. Dat kan dus het punt bij het eilandje zijn in het westen.

01:21 was dan het moment dat de transponder het niet meer deed en de secundaire hoge radar het vliegtuig dus niet meer spotte.

In 1:19 van de Golf van Thailand naar de Straat van Malakka vliegen lijkt me niet zo moeilijk.

==

Dat laatste is trouwens zeker een cultureel dingetje.
Het punt was meer dat in oorspronkelijke berichten 02:40 werd genoemd en het omkeren van het vliegtuig. Daarna werd 1:21 genoemd en van omkeren niet meer gesproken. S&R werd vooral "op" de route gedaan leek het, maar schijnbaar heeft Maleisië zelf al wel vanaf het begin ook gen Westen gezocht. Waarom niet meteen eerlijk en zeggen: hij is om 2:40 verdwenen van de radar op locatie xxx?
Of ueberhaupt dat hij nog 1:20 heeft gevlogen vanaf laatst bekende positie (wat vliegt zo'n ding? 800km/uur ofzo?
pi_137645941
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 07:21 schreef matthijst het volgende:

[..]

Het punt was meer dat in oorspronkelijke berichten 02:40 werd genoemd en het omkeren van het vliegtuig. Daarna werd 1:21 genoemd en van omkeren niet meer gesproken. S&R werd vooral "op" de route gedaan leek het, maar schijnbaar heeft Maleisië zelf al wel vanaf het begin ook gen Westen gezocht. Waarom niet meteen eerlijk en zeggen: hij is om 2:40 verdwenen van de radar op locatie xxx?
Of ueberhaupt dat hij nog 1:20 heeft gevlogen vanaf laatst bekende positie (wat vliegt zo'n ding? 800km/uur ofzo?
Geen idee.

Maar dit: "Waarom niet meteen eerlijk en zeggen"

is de cultuur daar.

pi_137645989
Meest logische route Kuala Lumpur, Sepang Int'l - Bejing Capital Int'l. Even vluchtplan gemaakt hoe ik zou vliegen (korste route).

WMKK - PIBOS - R208 - VKR - R208 - IGARI - M765 - BITOD - M755 - PNH - B329 - PAK - B329 - VILAO - B329 - NHA - W1 - NOB - R474 - NL - R474 - NNG - R343 - LLC - R343 - LKO - R343 - WHA - R343 - HOK - A461 - ZHO - A461 - WXI - A461 - HG - A461 - VYK - ZBAA

IGARI komt hier ook in voor dus. Aangezien het toestel ook daar van de flighttracker verdween zou ik daar maar gaan zoeken als ik hun was.

Zoeken in de Straat van Malacca is óók niet logisch, daar lopen geen routes in noord-oostelijke richting. Na opstijgen pak je waypoint PIBOS. Dat is namelijk de Standard Instrument Departure. Kijk maar op kaart 20-3A en 20-3B (pagina 9) (North East Departures) van WMKK
  woensdag 12 maart 2014 @ 07:32:40 #239
28167 matthijst
pi_137645991
UPDATE [11.21am]: The search for MH370 has been expanded into the Andaman Sea, hundreds of kilometres to the northwest of the original search radius.

UPDATE [10.20am]: Vietnam is scaling back the search for MH370 in Vietnam waters. Its deputy transport minister said they have plans to search with a few flights today but have suspended other activities.
pi_137646000
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 07:32 schreef matthijst het volgende:
UPDATE [11.21am]: The search for MH370 has been expanded into the Andaman Sea, hundreds of kilometres to the northwest of the original search radius.

UPDATE [10.20am]: Vietnam is scaling back the search for MH370 in Vietnam waters. Its deputy transport minister said they have plans to search with a few flights today but have suspended other activities.
Verstandig, denk niet dat er iets te vinden is in die Golf van Thailand. Jammer van je werk, niels, maar het vliegtuig is allang weg daar. ;)

Op de bodem van de oceaan bij de Andamaneilanden duurt het nog wel even voor we de kist boven water hebben, denk ik zo...

woensdag 12 maart 2014 @ 07:35:34 #241
28167 matthijst
pi_137646010
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 07:32 schreef niels0 het volgende:
Meest logische route Kuala Lumpur, Sepang Int'l - Bejing Capital Int'l. Even vluchtplan gemaakt hoe ik zou vliegen (korste route).

WMKK - PIBOS - R208 - VKR - R208 - IGARI - M765 - BITOD - M755 - PNH - B329 - PAK - B329 - VILAO - B329 - NHA - W1 - NOB - R474 - NL - R474 - NNG - R343 - LLC - R343 - LKO - R343 - WHA - R343 - HOK - A461 - ZHO - A461 - WXI - A461 - HG - A461 - VYK - ZBAA

IGARI komt hier ook in voor dus. Aangezien het toestel ook daar van de flighttracker verdween zou ik daar maar gaan zoeken als ik hun was.

Zoeken in de Straat van Malacca is óók niet logisch, daar lopen geen routes in noord-oostelijke richting. Na opstijgen pak je waypoint PIBOS. Dat is namelijk de Standard Instrument Departure. Kijk maar op kaart 20-3A en 20-3B (North East Departures) van WMKK
Route was hetzelfde als de 2 dagen ervoor werd pas gemeld? Zei die gast van luchtverkeersleiding bij P&W ook nog gisteren, dacht ik: dat de route normaal was, vergelijkbaar met een autobaan, waar je ook niet recht van a naar b rijdt.

Alls zoekacties nu lijken gebaseerd op gerucht dat vliegtuig gedraaid is.
pi_137646022
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 07:35 schreef matthijst het volgende:

[..]
Alls zoekacties nu lijken gebaseerd op gerucht dat vliegtuig gedraaid is.
Ja maar hoe zit het dan met de flighttracker? Die moet dan wel behoorlijk gefaked zijn.
pi_137646028
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 07:25 schreef El_Matador het volgende:
Maar dit: "Waarom niet meteen eerlijk en zeggen"

is de cultuur daar.
Dit speelt inderdaad mee. Iemand met een hogere rang, een hogere leeftijd of uit een 'betere' familie zal niet zo snel tegengesproken worden. Belangrijke informatie kan daardoor achterblijven of vertraagd naar buiten komen.

In dit geval speelt echter ook mee dat de 2:40 AM informatie van de radar te Pulau Perak onzeker is. Deze is afkomstig van een 'traditionele radar' die alleen teruggekaatste signalen opvangt. Het kan dus een ander toestel geweest zijn.

The Guardian probeert dit probleem te analyseren in dit artikel: http://www.theguardian.co(...)turned-back-malaysia
pi_137646053
Ben ik nou de enige die het wel een beetje vreemd vindt dat "we" (als mensheid) miljarden besteden aan drones om onschuldige bruiloftsgangers op te blazen, maar geen drones hebben om vliegtuigen te zoeken?

pi_137646078
dubbel
pi_137646080
quote:
China heeft de zoektocht naar de vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines uitgebreid. Er worden twee extra vliegtuigen ingezet, die ook op land moeten gaan zoeken.

Ook zijn er acht nieuwe reddingsschepen in het gebied aangekomen waar het toestel neergestort zou kunnen zijn.

Ondertussen is Vietnam juist minder intensief gaan zoeken naar het verdwenen toestel. Het land zet geen schepen meer in, maar zal nog wel enkele vliegtuigen gebruiken om te zoeken.

Malakka
Een generaal van de Maleisische luchtmacht laat weten dat eerdere berichten over de Boeing die gezien zou zijn bij de Straat van Malakka, onjuist zijn. Gisteren meldden verschillende media dat het vliegtuig daar op de radar was opgedoken.

De Straat van Malakka ligt honderden kilometers ten westen van waar nu wordt gezocht.

De Boeing 777 was zaterdag onderweg van Kuala Lumpur naar Peking. Het toestel vloog in noordoostelijke richting over de Zuid-Chinese Zee. Halverwege Maleisië en Vietnam werd het contact met het toestel verbroken.
bron: nos

Het eerdere gerucht dat het vliegtuig om 2.40am nog gezien is blijkt dus onjuist.
pi_137646106
quote:
15s.gif Op woensdag 12 maart 2014 07:42 schreef El_Matador het volgende:
Ben ik nou de enige die het wel een beetje vreemd vindt dat "we" (als mensheid) miljarden besteden aan drones om onschuldige bruiloftsgangers op te blazen, maar geen drones hebben om vliegtuigen te zoeken?
Met onschuldige bruiloftgangers opblazen is waarschijnlijk meer geld te verdienen.
'And I called your name,
pi_137646140
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 07:46 schreef arj1o1 het volgende:

[..]

Het eerdere gerucht dat het vliegtuig om 2.40am nog gezien is blijkt dus onjuist.
Nou nee, een generaal beweert dat het onjuist is. Wel vreemd dat men ondertussen wel juist in die hoek gaat zoeken....

pi_137646147
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 07:50 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Met onschuldige bruiloftgangers opblazen is waarschijnlijk meer geld te verdienen.
De levensverzekeringen van al die zakenlui lopen ook wel in de miljoenen, plus het vliegtuig zelf, de imagoschade, etc.

pi_137646179
quote:
12s.gif Op woensdag 12 maart 2014 07:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De levensverzekeringen van al die zakenlui lopen ook wel in de miljoenen, plus het vliegtuig zelf, de imagoschade, etc.
Alsof de fabrikant van drones dat moet betalen ;)

Nee, maar serieus, een heel leger van drones puur voor SAR redenen is veel en veel te duur.
'And I called your name,
pi_137646215
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 07:57 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Alsof de fabrikant van drones dat moet betalen ;)

Nee, maar serieus, een heel leger van drones puur voor SAR redenen is veel en veel te duur.
Lijkt me goedkoper dan met tientallen vliegtuigen die zee afkammen, niet? Drones kan je uitrusten met infrarood en andere snufjes om dat op te sporen.

Los daarvan is dingen afmeten naar/aan (wat is het, ik ga slapen) hun prijs natuurlijk niet de manier.

pi_137646233
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 08:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Lijkt me goedkoper dan met tientallen vliegtuigen die zee afkammen, niet? Drones kan je uitrusten met infrarood en andere snufjes om dat op te sporen.

Los daarvan is dingen afmeten naar/aan (wat is het, ik ga slapen) hun prijs natuurlijk niet de manier.
Niet aangezien die vliegtuigen ook nog voor andere doeleinden gebruikt worden. Maar wie weet is het iets voor de toekomst.

En dingen aan hun prijs afmeten is absoluut de manier voor degene die ervoor betaalt.

Truste!
'And I called your name,
pi_137646286
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 07:46 schreef arj1o1 het volgende:

De NOS interpreteert dit imho onjuist. De generaal ontkent slechts dat hij gezegd heeft dat vlucht MH370 gesignaleerd is.

http://www.themalaysianin(...)-over-malacca-strait

Het kan dus nog steeds zo zijn dat er een toestel gesignaleerd is om 2:40 am, welke mogelijk vlucht MH370 was.
pi_137646836
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:21 schreef Toto69 het volgende:
Nou is die Ms. Roos ook wel een topmodelletje hoor :~
Danku!

Wel een raar verhaal die verdwijning :{
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_137646876
Updated: Wednesday March 12, 2014 MYT 12:55:37 PM
Missing MH370: 'Alright, good night' were pilot's last heard words

BEIJING: "Alright, good night" were the last heard words from the missing Malaysian Airlines (MAS) flight MH370 - which were revealed for the first time at a meeting in Beijing on Wednesday morning between the Malaysian government and Chinese relatives.

The flight then disappeared from radar screens, said Malaysia's civil aviation officials at the meeting fronted by its envoy to China, Datuk Iskandar Sarudin, and held in a packed room with nearly 400 relatives at the Metropark Lido hotel.
pi_137646957
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 08:52 schreef RVer het volgende:
Updated: Wednesday March 12, 2014 MYT 12:55:37 PM
Missing MH370: 'Alright, good night' were pilot's last heard words

BEIJING: "Alright, good night" were the last heard words from the missing Malaysian Airlines (MAS) flight MH370 - which were revealed for the first time at a meeting in Beijing on Wednesday morning between the Malaysian government and Chinese relatives.

The flight then disappeared from radar screens, said Malaysia's civil aviation officials at the meeting fronted by its envoy to China, Datuk Iskandar Sarudin, and held in a packed room with nearly 400 relatives at the Metropark Lido hotel.
RVer, kun je de bronnen bij je stukjes plaatsen bitte?

Wanneer en aan wie waren deze "laatste woorden"? Aan het adres van het 30 minuten verder vliegende vliegtuig (dat tot voor kort alleen "gemompel" had gehoord) of een ander contact?

woensdag 12 maart 2014 @ 08:59:04 #257
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137646979
Begrijp ik ook niet helemaal want dat zou de copilot geweest zijn en dat artikel heeft het over de pilot.
pi_137647007
quote:
11s.gif Op woensdag 12 maart 2014 08:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

RVer, kun je de bronnen bij je stukjes plaatsen bitte?

Wanneer en aan wie waren deze "laatste woorden"? Aan het adres van het 30 minuten verder vliegende vliegtuig (dat tot voor kort alleen "gemompel" had gehoord) of een ander contact?
Sure:
http://www.thestar.com.my(...)ng-plane-last-words/
pi_137647032
Totaal niets bijzonders, hij zei goedenacht tegen de luchtverkeersleiding omdat ze hun gebied verlieten.
pi_137647061
quote:
Gracias.

The aviation officials said MH370's last heard words were made in response after Malaysian air traffic controllers told the cockpit that they were entering Vietnamese airspace and that air traffic controllers from Ho Chi Minh city were taking over.

nevermind, ik ga nu echt es slapen...

pi_137647102
UIt hetzelfde artikel:

quote:
In a confusing exchange, the male official was asked repeatedly by family members if military-grade radar had picked up the plane. Military air data and technology would go beyond the civilian ones, they said.

The official replied that the Malaysian military was assisting investigations "at a high level."

Pressed repeatedly on what information the military had given authorities, he finally replied that "now is not the time" to reveal it.
pi_137647215
quote:
AS many as 19 families of missing passengers have apparently been connected to their loved ones despite there still being no clue as to what happened to them.

The mystery of the missing Malaysia Airlines flight is getting deeper and deeper.

It has emerged that phones taken on board flight MH370 are still ringing FOUR DAYS after the plane's disappearance.

Reports suggest as many as 19 families have managed to call phones of their missing loved ones, while the airline itself has got through to some of the missing crew's handsets.

According to Chinese media, the 19 families have signed a joint statement confirming they made calls which connected to the missing passengers but without an answer.

In addition a Malaysia Airlines official confirmed that they too had tried to get in touch with cellphones of missing crew members, but again without a response.

And even more bizarrely, some social media sites have shown missing passengers as still being 'online'.
http://devel.malaysiandig(...)y-disappearance.html
pi_137647581
quote:
het telefoonsignaal is afhankelijk van providers. sommige providers (en vaker bij roaming) geveb het 'overgaan-signaal' als ze het telefoonnummer aan het opzoeken zijn. Is eerder in dit topic al voorbij gekomen, dat het een paar dagen later nog altijd overgaat lijkt me eenzelfde laken een pak.
De social media klinkt wel als nieuw, maar dat kan natuurlijk net zo goed een facebook-inlog (oid) zijn vanaf een vaste pc met onthouden inloggegegevens. Als mensen ter plekke internet zouden hebben zou er vast wel een *help* geklonken hebben, en zouden ze via track&trace al lang gevonden zijn lijkt me
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  woensdag 12 maart 2014 @ 09:37:18 #264
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137647763
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 09:28 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

het telefoonsignaal is afhankelijk van providers. sommige providers (en vaker bij roaming) geveb het 'overgaan-signaal' als ze het telefoonnummer aan het opzoeken zijn. Is eerder in dit topic al voorbij gekomen, dat het een paar dagen later nog altijd overgaat lijkt me eenzelfde laken een pak.
De social media klinkt wel als nieuw, maar dat kan natuurlijk net zo goed een facebook-inlog (oid) zijn vanaf een vaste pc met onthouden inloggegegevens. Als mensen ter plekke internet zouden hebben zou er vast wel een *help* geklonken hebben, en zouden ze via track&trace al lang gevonden zijn lijkt me
Een Chinese dienst vergelijkbaar met WhatsApp (QQ?) had ook al laten weten dat statussen niet altijd betrouwbaar zijn.
Is ook al voorbij gekomen.
  woensdag 12 maart 2014 @ 09:40:23 #265
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137647826
quote:
15s.gif Op woensdag 12 maart 2014 07:42 schreef El_Matador het volgende:
Nope. Iedereen en alles is te vinden binnen enkele seconden, maar een verdwenen vliegtuig is inmiddels 4 dagen zoek.

Que?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_137647968
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 09:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nope. Iedereen en alles is te vinden binnen enkele seconden, maar een verdwenen vliegtuig is inmiddels 4 dagen zoek.

Que?
Wat is daar nou zo raar aan?

Boven zee: Geen radar, geen mobiele ontvangst, geen dataverbinding met wie dan ook. Alleen contact via een responder die om welke reden dan ook stopte. Of het vliegtuig daarna doorvloog of ter plekke uit er kaar geknald is, is onduidelijk. Waar ga jij dan zoeken?
  woensdag 12 maart 2014 @ 09:46:48 #267
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137647988
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 09:45 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Boven zee: Geen rarad, geen mobiele ontvangst, geen dataverbinding met wie dan ook. Alleen contact via een responder die om welke reden dan ook stopte. Of het vliegtuig daarna doorvloog of ter plekke uit er kaar geknald is, is onduidelijk. Waar ga jij dan zoeken?
Ik heb de middelen niet, dus ik heb geen enkel idee. Overheden hebben die middelen wel. In ruime mate.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_137648014
Welke middelen?
  woensdag 12 maart 2014 @ 09:48:27 #269
28167 matthijst
pi_137648035
Waarom heeft die dude links, de benen van die dude rechts :)
pi_137648036
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 09:45 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Boven zee: Geen radar, geen mobiele ontvangst, geen dataverbinding met wie dan ook. Alleen contact via een responder die om welke reden dan ook stopte. Of het vliegtuig daarna doorvloog of ter plekke uit er kaar geknald is, is onduidelijk. Waar ga jij dan zoeken?
we kunnen met drones en satellieten mensen tot op 5 meter (give or take a few..) nauwkeurig volgen, een vliegtuig zijn we boven zee "kwijt" en hij kan werkelijk alle kanten opgegaan zijn
pi_137648092
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 09:48 schreef matthijst het volgende:
Waarom heeft die dude links, de benen van die dude rechts :)
[ [url=http://l.yimg.com/bt/api/res/1.2/ZbLe4OvJ4GxoP71qm7OLdg--/YXBwaWQ9eW5ld3M7Zmk9aW5zZXQ7aD0zMjU7cT03NTt3PTUxMg--/http://media.zenfs.com/en(...)01203.JPG]afbeelding[/url] ]
Composite foto's.

pi_137648120
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 09:47 schreef MartijnA3 het volgende:
Welke middelen?
- Infrarood
- electromagnetische signalen
- gravitatieverschillen (bij ondiepere wrakken)
- een veeeeeel groter gebied vanuit de luie stoel afkammen zonder dat je dure bemande vliegtuigen hoeft te sturen

pi_137648125
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 09:48 schreef mschol het volgende:

[..]

we kunnen met drones en satellieten mensen tot op 5 meter (give or take a few..) nauwkeurig volgen, een vliegtuig zijn we boven zee "kwijt" en hij kan werkelijk alle kanten opgegaan zijn
We kunnen individuen volgen, niet elk persoon of vliegtuig wordt constant gemonitored
pi_137648145
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 09:48 schreef mschol het volgende:

[..]

De kers van de bruidstaart is geen probleem om naar Allah te blazen en give or take a few bodies erbij, maar een vliegtuig van 60 meter lang in een straal van 6 uur vliegen kunnen we na 4,5 dag nog niet vinden? :N

pi_137648234
Echt, jullie hebben maar een vage kijk op de wereld. Infrarood? :X

We hebben het over het gebied tussen Maleisië en Vietnam, niet echt landen met de beste apparatuur.
  woensdag 12 maart 2014 @ 10:01:50 #276
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_137648364
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 09:56 schreef MartijnA3 het volgende:

We hebben het over het gebied tussen Maleisië en Vietnam, niet echt landen met de beste apparatuur.
Wel eens in Maleisië geweest? De economie bloeit daar een stuk meer dan in Europa. In Kuala Lumpur vind je modernere snufjes dan hier. Zo was 4G daar twee jaar geleden al overal beschikbaar om maar een voorbeeld te noemen.
Don't let my username fool you...
pi_137648450
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 09:56 schreef MartijnA3 het volgende:

Niet veel wereldevaring heb je dan..
pi_137648451
Ik blijf het kostenargument tegen het online houden van bijvoorbeeld locatiegegevens van een vliegtuig zo vreemd vinden; logistieke bedrijven hebben letterlijk duizenden wagens real life in beeld en een vliegmaatschappij kan hetzelfde niet doen met een beduidend lager aantal?
pi_137648488
quote:
12s.gif Op woensdag 12 maart 2014 09:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De kers van de bruidstaart is geen probleem om naar Allah te blazen en give or take a few bodies erbij, maar een vliegtuig van 60 meter lang in een straal van 6 uur vliegen kunnen we na 4,5 dag nog niet vinden? :N
als je dadelijk de OP gaat maken, misschien dat stukje over de telefoons, inclusief de uitleg, plaatsen in de OP, zodat hetniet meer langskomt?

btw nog nieuws gemist buiten het deel dat vietnam de zoekactie gaat verminderen
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_137648510
quote:
2s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:06 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

als je dadelijk de OP gaat maken, misschien dat stukje over de telefoons, inclusief de uitleg, plaatsen in de OP, zodat hetniet meer langskomt?
Ik wacht al veel te lang op die OP, ben nog niet echt moe, maar het is fokking 4:06... weet niet of ik hem haal. ;)

pi_137648524
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik wacht al veel te lang op die OP, ben nog niet echt moe, maar het is fokking 4:06... weet niet of ik hem haal. ;)
o jij zit ergens anders :P
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik luister NL-Talig
pi_137648530
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 06:02 schreef niels0 het volgende:

Gaat om de overgang van airway R208 via IGARI en airway M765 om via BITOD aan te sluiten op airway M755 richting Phnom Penh International Airport.

Dit bevindt zich ongeveer 100 nautische mijlen vanaf de kust van Maleisië.

Ik dacht, leuk...een kaartje, maar ik kan er geen touw aan vastknopen, hoe kan ik op dat kaartje dan zien wat bij Singapore hoort en wat bij Maleisie? Ik zie enkel een blauw gebiedje in Indonesie, bij Borneo en andere bij Australie.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  woensdag 12 maart 2014 @ 10:09:56 #283
28167 matthijst
pi_137648574
quote:
12s.gif Op woensdag 12 maart 2014 09:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Composite foto's.
Snap ik, maar wat is het nut :)
pi_137648594
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:09 schreef matthijst het volgende:

[..]

Snap ik, maar wat is het nut :)
Lijkt me afwezig, gewoon amateurisme/geen andere benen over, dus maar dezelfde. Het viel mij ook op aan zijn broek en schoenen, maar ach, verder niet echt belangrijk.

pi_137648597
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:04 schreef HiZ het volgende:
Ik blijf het kostenargument tegen het online houden van bijvoorbeeld locatiegegevens van een vliegtuig zo vreemd vinden; logistieke bedrijven hebben letterlijk duizenden wagens real life in beeld en een vliegmaatschappij kan hetzelfde niet doen met een beduidend lager aantal?
Track & trace van voertuigen werkt via het mobiele telecom netwerk, dat heb je niet boven zee en op vlieghoogte.

En dan nog: trek de zekering van het apparaatje eruit en je bent niet meer te volgen.
pi_137648726
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:10 schreef MartijnA3 het volgende:

En dan nog: trek de zekering van het apparaatje eruit en je bent niet meer te volgen.
Dat blijkt!

pi_137648817
Ik denk dat we allemaal iets te goedgelovig zijn geworden door maar alles wat ons in Amerikaanse detectives wordt voorgeschoteld voor waar aan te nemen. In series als 24, Person of Interest of Homeland zouden ze nu gewoon even de vlucht van het vliegtuig op gearchiveerde satelietbeelden terug kijken en blijven volgen.
pi_137648855
Ik vind het naief van de vliegtuigbouwers om ervan uit te gaan dat er nooit een piloot zou komen die misbruik zou maken van wat er mogelijk is, bijv. een vliegtuig zoekmaken.
  woensdag 12 maart 2014 @ 10:23:49 #289
28167 matthijst
pi_137648886
Ook wel een aardige:

Let's say MH370 definitely was the unknown item picked up by military radar crossing the Malaysian peninsula and tracked to near Palau Perak.
Lets also examine the report by the eight people sitting on the beach at Bandar Marang on the NE coast of the Malay peninsula at 1:30AM, who heard a "loud and frightening noise" that "seemed to come from Kapas Island."
We all know that sounds reverberate and bounce off large solid objects. What if the eight people on the beach heard an explosive decompression of MH370? (they would have been within hearing distance of waypoint IGARI, and sound carries a long way at night, and through the sky).
Let's say an oxygen bottle in the cabin exploded and caused major decompression, and took out a heap of electrical wiring and comms, including the transponder.
The crew immediately commenced a left turn to return to KL and initiated a rapid descent.
However, hypoxia took over prior to reaching a low level and the crew became unconscious. The aircraft continued to fly in a gentle arc, back over the Malay peninsula, at a steadily reducing height, or at a low height preset by the crew on the AP.
In that case, there's a strong possibility the aircraft crashed into the Gunung Leuser National Park - one of the largest, largely unpopulated, mountainous wilderness areas in Northern Sumatra.
An aircraft crashing into a high-elevation area of this park at 3:00AM local time would be heard by very few people - and it would disappear into the jungle just as GOL 1907 did.

"Gunung Leuser National Park is 150 km long, over 100 km wide and is mostly mountainous. 40% of the park, which is mainly in the north, is steep, and over 1,500 m. 12% of the park only, in the lower southern half, is below 600 metres but for 25 km runs down the coast. 11 peaks are over 2,700 m and the highest point is Gunung Leuser, which 3,466 m high".
pi_137648901
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:22 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind het naief van de vliegtuigbouwers om ervan uit te gaan dat er nooit een piloot zou komen die misbruik zou maken van wat er mogelijk is, bijv. een vliegtuig zoekmaken.
Waarom zou een vliegtuigbouwer dat interesseren?
  woensdag 12 maart 2014 @ 10:26:54 #291
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_137648966
quote:
12s.gif Op woensdag 12 maart 2014 09:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom zou een drone dit vliegtuig in de gaten hebben gehouden?

Die drone vluchten die mogelijke terroristen opblazen zijn weken tot maanden voorafgaand aan zo'n aanval al bezig zijn met verkenning en dergelijke.

Maar waarom zou er een drone (die ook nog meestal minder hoog vliegen dan vliegtuigen) naar boven lopen staren op precies deze plek.

En dat vliegtuig ligt natuurlijk allang op de zeebodem, dus die ga je nu sowieso niet vinden. Het enige wat je kan vinden zijn stukjes plastic en dergelijke. Maar minder dan een meter groot valt nauwelijks op in een zee.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 12 maart 2014 @ 10:32:12 #292
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_137649111
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:20 schreef Drebbelman het volgende:
Ik denk dat we allemaal iets te goedgelovig zijn geworden door maar alles wat ons in Amerikaanse detectives wordt voorgeschoteld voor waar aan te nemen. In series als 24, Person of Interest of Homeland zouden ze nu gewoon even de vlucht van het vliegtuig op gearchiveerde satelietbeelden terug kijken en blijven volgen.
Het is indd verbazingwekkend om hier te lezen dat men denkt dat we alles op deze wereldbol onder controle hebben.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
  woensdag 12 maart 2014 @ 10:32:14 #293
28167 matthijst
pi_137649112
BBC is reporting just now, that oil rig workers saw a burning aircraft off the coast of Veitnam. Search aircraft are being sent to the area.

Ander nieuws: Life Raft gevonden, 10 nautical miles from Port Dickson town at 12pm yesterday.

Read more: MISSING MH370: Fishermen find life raft near PD - Latest - New Straits Times http://www.nst.com.my/lat(...)509222#ixzz2vjtzXbOM

pi_137649181

woensdag 12 maart 2014 @ 10:38:53 #295
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137649300
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:23 schreef matthijst het volgende:
Ook wel een aardige:

Let's say MH370 definitely was the unknown item picked up by military radar crossing the Malaysian peninsula and tracked to near Palau Perak.
Lets also examine the report by the eight people sitting on the beach at Bandar Marang on the NE coast of the Malay peninsula at 1:30AM, who heard a "loud and frightening noise" that "seemed to come from Kapas Island."
We all know that sounds reverberate and bounce off large solid objects. What if the eight people on the beach heard an explosive decompression of MH370? (they would have been within hearing distance of waypoint IGARI, and sound carries a long way at night, and through the sky).
Let's say an oxygen bottle in the cabin exploded and caused major decompression, and took out a heap of electrical wiring and comms, including the transponder.
The crew immediately commenced a left turn to return to KL and initiated a rapid descent.
However, hypoxia took over prior to reaching a low level and the crew became unconscious. The aircraft continued to fly in a gentle arc, back over the Malay peninsula, at a steadily reducing height, or at a low height preset by the crew on the AP.
In that case, there's a strong possibility the aircraft crashed into the Gunung Leuser National Park - one of the largest, largely unpopulated, mountainous wilderness areas in Northern Sumatra.
An aircraft crashing into a high-elevation area of this park at 3:00AM local time would be heard by very few people - and it would disappear into the jungle just as GOL 1907 did.

"Gunung Leuser National Park is 150 km long, over 100 km wide and is mostly mountainous. 40% of the park, which is mainly in the north, is steep, and over 1,500 m. 12% of the park only, in the lower southern half, is below 600 metres but for 25 km runs down the coast. 11 peaks are over 2,700 m and the highest point is Gunung Leuser, which 3,466 m high".
Misschien nog wel een van de beste en meest waarschijnlijke scenario's in mijn ogen.
pi_137649360
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:32 schreef matthijst het volgende:
BBC is reporting just now, that oil rig workers saw a burning aircraft off the coast of Veitnam. Search aircraft are being sent to the area.

Ander nieuws: Life Raft gevonden, 10 nautical miles from Port Dickson town at 12pm yesterday.

Read more: MISSING MH370: Fishermen find life raft near PD - Latest - New Straits Times http://www.nst.com.my/lat(...)509222#ixzz2vjtzXbOM

[ afbeelding ]
Dit klinkt in elk geval redelijk. Nu nog kijken of er dan ook iets te vinden is. Wel raar dat ze er nu pas meekomen dan en niet gelijk toen ze een brandend vliegtuig zagen
Ik luister NL-Talig
  woensdag 12 maart 2014 @ 10:40:34 #297
28167 matthijst
pi_137649363
Brief:
pi_137649368
quote:
Verbazend hoe zoiets pas gemeld wordt nadat al een paar dagen een van de grootste zoekacties in de geschiedenis gaande is. Alsof een brandend vliegtuig daar iets is wat toch regelmatig voorkomt en niet het melden meer waard is.

De plek van de liferaft lijkt in de aanvliegroute van het vliegveld te liggen. Lijkt me dat het vliegtuig daar wel eerder gespot zou zijn, mocht dit het gebied zijn waar hij terecht is gekomen.
pi_137649461
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:38 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Misschien nog wel een van de beste en meest waarschijnlijke scenario's in mijn ogen.
Maar het strookt niet met dit nieuwsbericht van zojuist:

http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)ht-vrijgegeven.dhtml

quote:
Iskandar Sarudin, de Maleisische ambassadeur in China, onthulde dat gezagvoerder Zaharie Ahmad Shah van vlucht MH370 'All right, good night' zei tijdens het laatste contact met het verdwenen toestel. De woorden werden volgens Sarudin gesproken toen het vliegtuig het Maleisische luchtruim inruilde voor het Vietnamese.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_137649483
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:40 schreef matthijst het volgende:
Brief:
[ afbeelding ]
  woensdag 12 maart 2014 @ 10:44:53 #301
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137649509
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:43 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Kun je me uitleggen hoe dat werkt; google maps met coordinaten :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')