1 werkemailtje en de lapo gemist.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:58 schreef Toto69 het volgende:
OP updates nodig? Zeg het me en ik regel het
Kan je die hier even posten (kaartje en sighting) dan plaats ik ze er meteen inquote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
1 werkemailtje en de lapo gemist.
Eh, die sighting bij het eilandje en de kaart uit het vorige topic wellicht?
Een link naar tonmod (of hoe heet die site), wat absoluut niet werkt hier?
Deze:quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:02 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Kan je die hier even posten (kaartje en sighting) dan plaats ik ze er meteen insite staan erin
Als hij het van tevoren goed heeft onderzocht wie weet hoeveel je dan als piloot kan achterhalen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
In hoeverre zou je kunnen stellen dat een civiele piloot er weet van heeft hoe hij ongezien van koers kan veranderen? Dus alle relevante apparatuur uitschakelen? En kennis om gebieden met civiele/militaire radar dekking te ontwijken?
[..]
Het eerste wat je moet weten bij zelfmoord gevallen is dat mensen zover heen kunnen zijn dat iedere vorm van een logische gedachtegang weg kan zijn.
Hij kan nog zo gelukkig, geslaagd en weet ik veel wat lijken aan de buitenkant. Maar jij kan als buitenstaander niet zien wat er in zijn hoofd om gaat.
Reken maar dat er op het moment flink gespit wordt in de achtergronden van deze mannen, ieder vuiltje komt uiteindelijk wel boven drijven.
Op een gegeven moment vroeg de Vietnamese luchtverkeersleiding vliegtuigen om contact te maken. Volgens mij 30 minuten later lukte dat voor dat vliegtuig (of toen ze al 30 minuten vermist waren dat zou kunnen).quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat vloog 30 minuten verder weg geloof ik en dat contact werd gemaakt rond de U-turn.
Heb jij of iemand anders een gedetailleerde timeline (op de seconde) van de gebeurtenissen:
00:41 - opstijgen KL
01:30 - kruishoogte (~11.000 m)
- moment van radarverlies
- moment van oppikken door de luchtvaartorganisaties dat het vliegtuig verdween
- moment van contact door andere vliegtuig
- moment van U-turn
02:40 -
- observatie bij eilandje Pulau Perak in Straat van Malakka (zie boven voor kaart) - 1000 meter lager? Lager dan wat? - zie artikel hierboven
Heb hem er in gezetquote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Deze:
NWS / Boeing 777 van Malaysia Airlines vermist #6
Ja? Volgens mij was het een vliegtuig dat ongeveer op dezelfde route vloog maar dan 30 minuten verder? Het contact was "meteen". Maar interessant zou zijn om te zien hoeveel seconden er tussen het contact maken, het gemurmel en de U-turn zat?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:04 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als hij het van tevoren goed heeft onderzocht wie weet hoeveel je dan als piloot kan achterhalen.
[..]
Op een gegeven moment vroeg de Vietnamese luchtverkeersleiding vliegtuigen om contact te maken. Volgens mij 30 minuten later lukte dat voor dat vliegtuig (of toen ze al 30 minuten vermist waren dat zou kunnen).
Mijn dank is groot!quote:
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:44 schreef Razor21 het volgende:
https://twitter.com/IAmPhilChapman/status/443441249492934656
Reports suggest there was a disabled man travelling with a case of hunting knives aboard the missing #MalaysiaAirlines flight
Of gewoon ergens anders heen te vliegen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:08 schreef TLC het volgende:
Laatst gezien bij Aircrash Investigation over een man die werd ontslagen, hetzelfde vliegtuig nam als zijn baas, tijdens de vlucht zijn baas en de cabincrew doodschot en toen het vliegtuig liet neerstorten, zo iets kan hier ook zijn gebeurd denk ik.. dat iemand in de cockpit kwam, met een vuurwapen eiste dat alles uitgezet zou worden, de koers veranderen om vervolgens beide piloten dood te schieten en het ding zelf te laten crashen.
Ik dacht eerst dat het niet kon, maar het lijkt wel te kunnen qua afstand:quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:03 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Zouden er nog meer militaire radarposten in dat gebied zijn?
Als het toestel niet meer gedetecteerd kan worden vanaf Palau Perak zou het theoretisch zelfs naar Afrika gevlogen kunnen zijn.
Hoe krijg je anno 2014 een vuurwapen mee het vliegtuig in?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:08 schreef TLC het volgende:
Laatst gezien bij Aircrash Investigation over een man die werd ontslagen, hetzelfde vliegtuig nam als zijn baas, tijdens de vlucht zijn baas en de cabincrew doodschot en toen het vliegtuig liet neerstorten, zo iets kan hier ook zijn gebeurd denk ik.. dat iemand in de cockpit kwam, met een vuurwapen eiste dat alles uitgezet zou worden, de koers veranderen om vervolgens beide piloten dood te schieten en het ding zelf te laten crashen.
De zwakste schakeling in de beveiliging is de mens.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe krijg je anno 2014 een vuurwapen mee het vliegtuig in?
Jij hebt gisteravond proefkonijnen gekeken?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:12 schreef gelezwembroek het volgende:
[..]
De zwakste schakeling in de beveiliging is de mens.
Jupquote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:13 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Jij hebt gisteravond proefkonijnen gekeken?
Idd. Prima voor in de OP.quote:
Hoe kan je anno 2014 een cockpit nog binnenkomen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe krijg je anno 2014 een vuurwapen mee het vliegtuig in?
En met alleen een Franse familie, een Amerikaanse man en een zooi chinezen/maleiers was die volgens de passagierslijst niet aan boord...quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:14 schreef DeParo het volgende:
[..]
Hoe kan je anno 2014 een cockpit nog binnenkomen.
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)in-cockpit-uit.dhtml
Tenzij je natuurlijk een blonde jonge vrouw bent![]()
.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:05 schreef Drebbelman het volgende:
[..]![]()
Hij zag zeker zo uit:
[ afbeelding ]
Wat een wrede manier zou dat zijn om neer te stortenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En met alleen een Franse familie, een Amerikaanse man en een zooi chinezen/maleiers was die volgens de passagierslijst niet aan boord...
"oh vandaag geen Australische/Europese/Amerikaanse blonde backpacksters aan boord"quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:16 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wat een wrede manier zou dat zijn om neer te storten![]()
.
Ja, die discussie voerden we in de laatste pagina's van het vorige topic, zie daar.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:17 schreef TLC het volgende:
Het kan natuurlijk ook altijd een zelfmoordactie zijn waarbij je 238 man meesleurt de dood in
Klinkt logisch?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
"oh vandaag geen Australische/Europese/Amerikaanse blonde backpacksters aan boord"
"nou ja, dan maken we er maar een einde aan"
Hmmm...
Als dat zo is zou het een grote stunt zijnquote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat het niet kon, maar het lijkt wel te kunnen qua afstand:
Palau Perak - Somalië is dichterbij dan Palau Perak - Peking.
Somaliers die een Aziatisch vliegtuig stelen en honderden zakenlieden ontvoeren?
of in de toekomst of in een parallel universumquote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:21 schreef Mint_Clansell het volgende:
Misschien zijn ze wel door een tijdsrift gevlogen en zitten ze nu vast in het verleden.
Dan duiken de filmstudio's er meteen bovenop.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:22 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Als dat zo is zou het een grote stunt zijn![]()
Waar ik ook nog aan zat te denken; stel nou dat er geen terroristen aan boord zijn maar dat de piloot onder druk van een dreiging een opdracht moet uitvoeren. Bijvoorbeeld terroristen die z'n familie hebben ontvoerd en dat hij vervolgens het vliegtuig ergens naartoe moet brengen als hij z'n familie nog wil terugzien.
/filmscript
Nouja ik denk dat dit wel heel erg onrealistisch is; dit wordt speculeren van het "9-11 is veroorzaakt door treinen" niveauquote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Dan duiken de filmstudio's er meteen bovenop.
Uiteraard wel met een Amerikaans/Europees uitziend hoofdpersonage uiteindelijk.
Ja, dat zou je denken. Maar dat zou je ook denken van de 500 km tussen de Golf en het eilandje Palau Perak?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:34 schreef DeParo het volgende:
Voor de Somalische kust liggen tal van schepen dan zouden die op hun militaire radar echt wel dat vliegtuig hebben voorbij zien komen.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:36 schreef eight het volgende:
Alles samengevat hebben we dus met 2 mysteries te maken:
1. Waar is het vliegtuig gebleven?
2. Hoe kan een topic waar telkens dezelfde posts voorbij komen uitgroeien tot 7 delen?
Als het een Marokkaanse piloot was geweest, zaten we allang op topicdeel 1348.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:36 schreef eight het volgende:
Alles samengevat hebben we dus met 2 mysteries te maken:
1. Waar is het vliegtuig gebleven?
2. Hoe kan een topic waar telkens dezelfde posts voorbij komen uitgroeien tot 7 delen?
In het geval van Somalië toch wel iets meer denk ik gezien de gevoeligheid?!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat zou je denken. Maar dat zou je ook denken van de 500 km tussen de Golf en het eilandje Palau Perak?
Door mensen die niet lezen wat er al gepost is.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:36 schreef eight het volgende:
Alles samengevat hebben we dus met 2 mysteries te maken:
2. Hoe kan een topic waar telkens dezelfde posts voorbij komen uitgroeien tot 7 delen?
Wees in ieder geval blij dat het een buitenlander is/was anders hadden we helemaal geen topic.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als het een Marokkaanse piloot was geweest, zaten we allang op topicdeel 1348.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:39 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Wees in ieder geval blij dat het een buitenlander is/was anders hadden we helemaal geen topic.
Het schiereiland deel van Maleisië is aardig dichtbevolkt. Zoiets moet al snel zijn opgevallen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:40 schreef SillyWalks het volgende:
Waarom zoeken ze op zee? Is dat vliegtuig niet tegen een berg gevlogen op weg terug naar Kuala Lumpur toen ze lager gingen vliegen om ervoor te zorgen dat het vliegtuig niet verder uit elkaar zou breken?
Ik zou de bergruggen rond Thailand/Maleisië goed bekijken.
Hij vloog op 10.000 meter. "Lager vliegen" om "niet uit elkaar te breken", lolwhut?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:40 schreef SillyWalks het volgende:
Waarom zoeken ze op zee? Is dat vliegtuig niet tegen een berg gevlogen op weg terug naar Kuala Lumpur toen ze lager gingen vliegen om ervoor te zorgen dat het vliegtuig niet verder uit elkaar zou breken?
Ik zou de bergruggen rond Thailand/Maleisië goed bekijken.
Als er decompressie optreedt is het logisch dat het vliegtuig lager gaat vliegen en een u-bocht maakt, het enige rare is dus nog steeds waarom ze geen contact hebben opgenomen, tenzij ze dachten dat dat contact met dat ene vliegtuig voldoende was maar dat lijkt me sterk.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hij vloog op 10.000 meter. "Lager vliegen" om "niet uit elkaar te breken", lolwhut?
Lijkt me dat die satellieten die explosies in de lucht (en dus inslagen tegen bergen) kunnen traceren dat scenario al wel uitgesloten hebben.
Ok zo, ja, dat is logisch.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:44 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als er decompressie optreedt is het logisch dat het vliegtuig lager gaat vliegen en een u-bocht maakt, .
Ik ken geen satellieten die aan het monitoren zijn of er vliegtuigen tegen bergen slaan.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Lijkt me dat die satellieten die explosies in de lucht (en dus inslagen tegen bergen) kunnen traceren dat scenario al wel uitgesloten hebben.
Nee, er zijn er die explosies in de lucht monitoren. Zouden die toevallig de klap tegen de bergen gemist hebben?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:47 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ik ken geen satellieten die aan het monitoren zijn of er vliegtuigen tegen bergen slaan.
Ze zijn ook sinds gister begonnen met het zoeken op land.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:40 schreef SillyWalks het volgende:
Waarom zoeken ze op zee? Is dat vliegtuig niet tegen een berg gevlogen op weg terug naar Kuala Lumpur toen ze lager gingen vliegen om ervoor te zorgen dat het vliegtuig niet verder uit elkaar zou breken?
Ik zou de bergruggen rond Thailand/Maleisië goed bekijken.
quote:One of the most eerie rumors came after a few relatives said they were able to call the cellphones of their loved ones or find them on a Chinese instant messenger service called QQ that indicated that their phones were still somehow online.
A migrant worker in the room said that several other workers from his company were on the plane, including his brother-in-law. Among them, the QQ accounts of three still showed that they were online, he said Sunday afternoon.
Komop man dit is al meermaals aan bod gekomen...quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:57 schreef RVer het volgende:
Dit is wel weird, dat ze gewoon nog online zijn
[..]
Al 100x voorbij gekomen (en mogelijke logische verklaringen voor gekomen)quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:57 schreef RVer het volgende:
Dit is wel weird, dat ze gewoon nog online zijn
[..]
Kuala Lumpur-Peking is behoorlijk korter dan Kuala Lumpur-punt van laatste radar contact van FR24-Somalie.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:10 schreef El_Matador het volgende:
Ik dacht eerst dat het niet kon, maar het lijkt wel te kunnen qua afstand:
Palau Perak - Somalië is dichterbij dan Palau Perak - Peking.
Welke oceaan?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:01 schreef Mint_Clansell het volgende:
Vliegtuig ligt gewoon op de bodem van de oceaan.
Was even afwezig, wat is nu de theorie, en wat heeft Palau Perak ermee te doen???quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:03 schreef OEM het volgende:
[..]
Kuala Lumpur-Peking is behoorlijk korter dan Kuala Lumpur-punt van laatste radar contact-Somalie.
Geen idee. Iemand beweert dat ie Somalie kan bereiken. Kuala Lumpur-Beijing is 4500 km, maar Kuala Lumpur-Somalie via het laatste punt volgens flightradar24 is zo'n 6500+ km.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:06 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Was even afwezig, wat is nu de theorie, en wat heeft Palau Perak ermee te doen???
Die mogelijkheid is eigenlijk nauwelijks voor te stellen. Er zijn diverse verschillende mogelijkheden om contact te leggen en het vliegtuig heeft daarnaast nog 3 of 4 verschillende elektronica-circuits die onafhankelijk van elkaar werken (dus eigenlijk als backup).quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:07 schreef Take2 het volgende:
Niet alle topics hwlemaal doorgelezen maar kan t niet zo simpel zijn dat alle/belangrijke electronica is uitgevallen?
Dat verklaart waarom er geen contact is gezocht, waarom ze terug wilden, en waarom hij.neer is gestort(als je gewend bent met alle technische snufjes te vliegen is zónder al je instrumenten ineens heel lastig).
Dat zou wellicht ook verklaren waarom dat andere vliegtuig contact op pikte(met de toren lukte niet, dus ze gaan van alles proberen?)
oké thanksquote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:15 schreef eight het volgende:
[..]
Die mogelijkheid is eigenlijk nauwelijks voor te stellen. Er zijn diverse verschillende mogelijkheden om contact te leggen en het vliegtuig heeft daarnaast nog 3 of 4 verschillende elektronica-circuits die onafhankelijk van elkaar werken (dus eigenlijk als backup).
Ik snap ook niet dat ze kunnen zeggen dat het geen terroristen waren, je kent ze toch niet persoonlijk of er kon toch niemand kijken wat er in hun hoofden omging ? Een van die kapers van 9/11 schijnt ook aardig geweest te zijn in de dagelijkse omgaan maar toch doen ze zulke idioten dingenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:19 schreef iksnaperniksvan het volgende:
Ik lees steeds dat het hoogstwaarschijnlijk geen terrorisme is omdat de
twee mensen, met illegale paspoorten, geen terroristen waren. Maar
dat zegt toch helemaal niets over de andere inzittenden?
Dus tenzij ik iets mis, is terrorisme toch gewoon nog een mogelijkheid?
Normaal gesproken zou zoiets toch worden opgeëist?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:22 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat ze kunnen zeggen dat het geen terroristen waren, je kent ze toch niet persoonlijk of er kon toch niemand kijken wat er in hun hoofden omging ? Een van die kapers van 9/11 schijnt ook aardig geweest te zijn in de dagelijkse omgaan maar toch doen ze zulke idioten dingen
Ja, maar de nieuwste rumoeren (die ik heb gehoord) zijn dat het:quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:26 schreef Muto het volgende:
[..]
Normaal gesproken zou zoiets toch worden opgeëist?
waarom zoveel risico nemen als ze ook direct een aanslag kunnen plegen?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:49 schreef BramPowert het volgende:
[..]
Of dat het vliegtuig nooit neer was gestort en dat het binnenkort ergens een aanslag gaat plegen (moeten ze wel eerst tanken natuurlijk...)
1 aprilgrap xDquote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:29 schreef QBay het volgende:
Ik denk dat het vliegtuig uberhaupt nooit is opgestegen en dat het allemaal 1 grote hoax is.
Zoals ik zei geloof ik er zelf weinig van, maar het ZOU eventueel kunnen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:51 schreef Take2 het volgende:
[..]
waarom zoveel risico nemen als ze ook direct een aanslag kunnen plegen?
Er zat ruis op de lijn waarschijnlijk dat zei die piloot ook, het was niet zo zeer dat die ene piloot niet duidelijk sprak, maar de verbinding was niet goed en dat komt vaker voor.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:56 schreef Marrije het volgende:
Ik geloof niet zo in technische mankementen waardoor eea uitgevallen zou zijn.
Dat andere vliegtuig wat contact heeft gemaakt hoorde gemompel, waarom heeft die copiloot geen duidelijk en helder antwoord gegeven.
Het vliegtuig was in staat om om te keren en nog naar e Straa van malakka te vliegen, dan had het toch ook een noodsignaal kunnen geven.
De kans is groter dat of een van de piloten de kolder in zn kop heeft gekregen / snowdensyndroom oid, of dat de piloten gedwongen zijn.
Denk ik.
Ik heb die docu gezien van Air france vlucht. Daar deden ze ook niet aan oproepen. Ze wisten het blijkbaar zelf beter.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:56 schreef Marrije het volgende:
Ik geloof niet zo in technische mankementen waardoor eea uitgevallen zou zijn.
Dat andere vliegtuig wat contact heeft gemaakt hoorde gemompel, waarom heeft die copiloot geen duidelijk en helder antwoord gegeven.
Het vliegtuig was in staat om om te keren en nog naar e Straa van malakka te vliegen, dan had het toch ook een noodsignaal kunnen geven.
De kans is groter dat of een van de piloten de kolder in zn kop heeft gekregen / snowdensyndroom oid, of dat de piloten gedwongen zijn.
Denk ik.
Een technisch mankement lijkt me inderdaad ook vrij sterk, maar of het vliegtuig is opzettelijk neergestort, of neergestort omdat de kerosine op is geraakt, of ergens alsnog geland op wat voor manier dat dan ook gebeurd zou kunnen zijn.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:07 schreef Marrije het volgende:
Mja, als je een uur lang van je koers afwijkt dan lijkt het mij dat je toch wel wat van je moet laten horen. Ik geloof niet dat een technisch mankement reden was voor geen contact.
Oh ik dacht dat ik gelezen had dat die copiloot mompelde, naast veel ruis, maar verkeerd begrepen dan.
Ik zou het eens bekijken. Piloten stijgen en landen. Verder doen ze geen zak.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:07 schreef Marrije het volgende:
Mja, als je een uur lang van je koers afwijkt dan lijkt het mij dat je toch wel wat van je moet laten horen. Ik geloof niet dat een technisch mankement reden was voor geen contact.
Oh ik dacht dat ik gelezen had dat die copiloot mompelde, naast veel ruis, maar verkeerd begrepen dan.
Landen doen ze ook niet eens, gaat automatisch. Krantje lezen, stewardesje neuken, en wachten tot je aan de gate bent. Dat was het wel een beetje.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:09 schreef Soury het volgende:
Piloten stijgen en landen. Verder doen ze geen zak.
Nou zo ver gaat het nietquote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:13 schreef OEM het volgende:
[..]
Landen doen ze ook niet eens, gaat automatisch. Krantje lezen, stewardesje neuken, en wachten tot je aan de gate bent. Dat was het wel een beetje.
Daarbij...als er technische problemen waren is het toch veel logischer om te landen op Khota Baru in plaats van met een gigantische ubocht om Maleisië heen te vliegen. Alsof je van Schiphol wegvliegt richting Madrid, ter hoogte van Breda erachter komt dat je problemen hebt en vervolgens via Wenen - Kiev en Berlijn weer terugvliegt naar Amsterdam.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:56 schreef Marrije het volgende:
Ik geloof niet zo in technische mankementen waardoor eea uitgevallen zou zijn.
Dat andere vliegtuig wat contact heeft gemaakt hoorde gemompel, waarom heeft die copiloot geen duidelijk en helder antwoord gegeven.
Het vliegtuig was in staat om om te keren en nog naar e Straa van malakka te vliegen, dan had het toch ook een noodsignaal kunnen geven.
De kans is groter dat of een van de piloten de kolder in zn kop heeft gekregen / snowdensyndroom oid, of dat de piloten gedwongen zijn.
Denk ik.
nee was wat bnw stuff aan het lezen, die hebben wat theorieenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:42 schreef truthortruth het volgende:
Is dat van die telefoons die overgingen al weerlegd?
Een heel klein stukje teruglezen:quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:42 schreef truthortruth het volgende:
Is dat van die telefoons die overgingen al weerlegd?
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:59 schreef Me_Wesley het volgende:
Al 100x voorbij gekomen (en mogelijke logische verklaringen voor gekomen)
Ja misschien zitten ze op een onbewoond eiland.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:09 schreef DeParo het volgende:
[..]
Een technisch mankement lijkt me inderdaad ook vrij sterk, maar of het vliegtuig is opzettelijk neergestort, of neergestort omdat de kerosine op is geraakt, of ergens alsnog geland op wat voor manier dat dan ook gebeurd zou kunnen zijn.
Misschien dat iemand een stukje hierover heeft wat we in de OP kunnen plaatsen want het blijft steeds voorbijkomen.quote:
watvoor zin heeft het om daar naar te vragen?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:09 schreef Kowloon het volgende:
Welke zin heeft het om oeverloos te speculeren?
Dat is juist het leuke van dit topic.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:09 schreef Kowloon het volgende:
Welke zin heeft het om oeverloos te speculeren?
Want iedereen kan vliegenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:10 schreef gelezwembroek het volgende:
[..]
Of gewoon ergens anders heen te vliegen.
Ik ben ook geïnteresseerd, maar wel in het hoe en waarom van de crash, niet in tientallen bladzijden vol speculatie. Er valt nu gewoon weinig te melden, face it.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:12 schreef Marrije het volgende:
[..]
watvoor zin heeft het om daar naar te vragen?
Precies, uit interesse.
dan sla je over waar je niet in geinteresseerd bent, easy does it.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:14 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik ben ook geïnteresseerd, maar wel in het hoe en waarom van de crash, niet in tientallen bladzijden vol speculatie. Er valt nu gewoon weinig te melden, face it.
Exact, ik had de OP doorgenomen maar kon niets vinden.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:11 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Misschien dat iemand een stukje hierover heeft wat we in de OP kunnen plaatsen want het blijft steeds voorbijkomen.
Wellicht door een storing of per ongeluk dat de automatische landing is ingezet midden op zee ,piloot en co piloot druk aan het babbelen met uitgenodigde meiden in de cockpit.. hebben niets in de gaten totdat het te laat is. ding geraakt onder water en alle systemen vallen uit.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:13 schreef OEM het volgende:
[..]
Landen doen ze ook niet eens, gaat automatisch. Krantje lezen, stewardesje neuken, en wachten tot je aan de gate bent. Dat was het wel een beetje.
Nee, want blijft wel in de MyAT naar voren komen en ik wil het topic niet stoppen met volgen. Het gaat over Nieuws en Achtergronden in NWS, niet over Roddel en Achterklap.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:16 schreef Marrije het volgende:
[..]
dan sla je over waar je niet in geinteresseerd bent, easy does it.
Even een crosspost uit Deel 3 van deze reeks.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:26 schreef Muto het volgende:
[..]
Normaal gesproken zou zoiets toch worden opgeëist?
Klopt, maar iets met zo veel doden wat zo groot in het nieuws is, is iets anders dan de zoveelste bomgordel in het middenoosten...quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Even een crosspost uit Deel 3 van deze reeks.
Het opeisen van aanslagen is een stuk minder vanzelfsprekend dan vaak verondersteld:
[...]
"The logic behind terrorism and motivations to act are crucial issues that must be understood. Previously, many scholars believed that publicity was one factor that encouraged groups to use terrorism. If publicity is an inherent goal of terrorist groups, what, then, explains the dying tradition of claiming responsibility?
This tendency has been studied briefly and was first brought to the attention of scholars in a 1985 RAND report that found that over, “…sixty percent of terrorist acts in the 1960s and nearly forty percent of terrorist attacks in the 1970s went unclaimed.” The RAND report, however, is outdated. In the 1990s, fifty percent of terrorist attacks were unclaimed and the percentage of unclaimed attacks has continued to increase in recent years, rather than decrease, as the RAND report indicated.
Understanding trends in claiming tendencies will indicate new factors, beyond the quest for publicity, that are motivating groups to use terrorism as a tactic and will offer government fighting the ‘war on terror’ further insight into the inner workings of terrorist organizations that could assist them in their efforts to defeat terrorism. Secrecy is not new to the realm of terrorism"
[...]
met de achtergronden kun je verschillende kanten op, en dat zijn er in dit geval nogal wat. Niks uitsluiten vooralsnog.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:18 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Nee, want blijft wel in de MyAT naar voren komen en ik wil het topic niet stoppen met volgen. Het gaat over Nieuws en Achtergronden in NWS, niet over Roddel en Achterklap.
Maar die conclusie kon in deel 3 oid. ook al getrokken worden.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:29 schreef Marrije het volgende:
[..]
met de achtergronden kun je verschillende kanten op, en dat zijn er in dit geval nogal wat. Niks uitsluiten vooralsnog.
Omdat dit een forum is en ik volg hetquote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:09 schreef Kowloon het volgende:
Welke zin heeft het om oeverloos te speculeren?
t gaat ook niet om die conclusie, maar om de achtergronden, details, hoe en wat's van de verschillende mogelijke oorzaken, wzt er aan ten grondslag ligt. Er komt toch steeds een beetje nieuws bij wat het weer een andere kant op laat gaan.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:30 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Maar die conclusie kon in deel 3 oid. ook al getrokken worden.
Welk off topic?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:38 schreef Marrije het volgende:
Dit offtopic gekletst stoort vast ook wel iemand en terecht dus klaar maar hier, anders verder in fb denk ik.
Okquote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:43 schreef Marrije het volgende:
[..]
of 'oeverloos' speculeren in nws thuishoort of niet.
Hoort hier helemaal thuis.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:26 schreef poemojn het volgende:
Ik mis nog een piratenvliegdekschip in de Straat van Malakka als optie in deze topicreeks.
Snowdensyndroom? Gewoon omdat het kan.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 21:12 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Whut? Wat heeft een klokkenluider hiermee te maken?
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:30 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Maar die conclusie kon in deel 3 2 oid. ook al getrokken worden.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:26 schreef poemojn het volgende:
Ik mis nog een piratenvliegdekschip in de Straat van Malakka als optie in deze topicreeks.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 20:26 schreef poemojn het volgende:
Ik mis nog een piratenvliegdekschip in de Straat van Malakka als optie in deze topicreeks.
ja geen probleem voor een 777 om daar moeiteloos op te landenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:06 schreef MrBanaan1 het volgende:
Vliegdekschip, mits groot genoeg, is een optie hoor
Vandaar de mits groot genoegquote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:07 schreef gijsman het volgende:
[..]
ja geen probleem voor een 777 om daar moeiteloos op te landen
Nou kom op zegquote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:06 schreef MrBanaan1 het volgende:
Vliegdekschip, mits groot genoeg, is een optie hoor
Op zich geen probleem, maar het wordt wat lastiger met een alien die je vliegtuig wil opstralen, die tijger uit het laadruim die op je schoot ligt, een terrorist naast je die naar Somalie wil, je co-piloot die zelfmoord wil plegen, je vliegtuig staat in de fik en de telefoons van alle passagiers gaan om een of andere reden allemaal over. Dan wordt het wat listiger om je te concentreren.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:07 schreef gijsman het volgende:
ja geen probleem voor een 777 om daar moeiteloos op te landen
quote:
Jij begint met flauwekul. Ik niet.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:12 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]Nee maar zonder flauwekul, zijn daar in de omgeving ergens kleine eilandjes? Niet dat ze daar kunnen landen, maar wel crashen.
quote:While four passengers who boarded a missing Malaysian jet are under special investigation for stolen and other passport-related issues, twenty passengers were involved in cutting edge electronic technology used for defense purposes, including electronic warfare, such as weapons that can "cloak" or make planes invisible, appearing to vanish. If this is the case with the missing jet, the event points to terrorism.
Godverdommequote:
Net een Fringe aflevering!quote:
quote:
Dat is al eens gebeurd en hebben ze sinds dien er niet voor gezorgd dat de piloten hier tegen beschermd zijn?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:27 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik denk dat in dit document het meest plausibele antwoord schuilt voor wat er aan boord is gebeurd.
http://www.airbus.com/fil(...)PS-CAB_OPS-SEQ09.pdf
Tegen een explosieve decompressie?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:29 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Dat is al eens gebeurd en hebben ze sinds dien er niet voor gezorgd dat de piloten hier tegen beschermd zijn?
Doodlopende bronnen.quote:
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Tijd voor een interventie!
Volgens mij zijn er twee redenen voor terreur. Of je wil iets afdwingen of wraak nemen, een wij-tegen-jullie-actie. Of je wil angst en verdeeldheid zaaien. In dat eerste geval eis je em op, in dat tweede geval, zorg je dat het overduidelijk is dat het een terreurdaad is. Dus niet laten verdwijnen, maar boven lang laten exploderen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 22:18 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Het opeisen van aanslagen is een stuk minder vanzelfsprekend dan vaak verondersteld:
Waarom is dat vliegtuig dan plotseling afgeweken, een uur lang doorgevlogen, off-radar, zonder enige vermelding?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:27 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik denk dat in dit document het meest plausibele antwoord schuilt voor wat er aan boord is gebeurd.
http://www.airbus.com/fil(...)PS-CAB_OPS-SEQ09.pdf
Onzin, waarom verdween hij dan van de radar?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:33 schreef matthijst het volgende:
Sky News' latest expert's hypothesis is that following a decompression, the pilots set the AP on a reciprocal course, and passed out after failing to put on their oxygen masks.
If that's the case, based on the expected flight distance and allowing for a bit of extra fuel, the aircraft could be down somewhere between Madagascar and Perth (Australia).
Madagascar en Perth.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:33 schreef matthijst het volgende:
Sky News' latest expert's hypothesis is that following a decompression, the pilots set the AP on a reciprocal course, and passed out after failing to put on their oxygen masks.
If that's the case, based on the expected flight distance and allowing for a bit of extra fuel, the aircraft could be down somewhere between Madagascar and Perth (Australia).
Er zijn radar loze gebieden. Ik weet niet of het daar zo isquote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:34 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Onzin, waarom verdween hij dan van de radar?
Nou, het sluit een ongeplande ruimtereis in ieder geval uitquote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:37 schreef TC03 het volgende:
[..]
Madagascar en Perth.Kan het nog specifieker.
Piloten worden er wel op getraind dus normaal moet het geen probleem zijn. Mits ze niet aan het rondhangen waren buiten de cockpit.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:30 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Tegen een explosieve decompressie?
Dit lijkt me een redelijke verklaring inderdaad. Maar wel slecht dat ze niet eerst die maskers opzetten, het kan ook een lek in de zuurstoftoevoer zijn waardoor ze helemaal niet werkten.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:33 schreef matthijst het volgende:
Sky News' latest expert's hypothesis is that following a decompression, the pilots set the AP on a reciprocal course, and passed out after failing to put on their oxygen masks.
If that's the case, based on the expected flight distance and allowing for a bit of extra fuel, the aircraft could be down somewhere between Madagascar and Perth (Australia).
Flauwgevallen en met z'n hoofd op het uit-knopje gevallen van de transponder. Dat is toch niet zo far fetched?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:34 schreef Me_Wesley het volgende:
Onzin, waarom verdween hij dan van de radar?
best welquote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:41 schreef OEM het volgende:
[..]
Flauwgevallen en met z'n hoofd op het uit-knopje gevallen van de transponder. Dat is toch niet zo far fetched?
Hij verdween van de hoge radar doordat de Transponder (heet dat zo?) werd uitgeschakeld, geen verklaring waarom.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:34 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Onzin, waarom verdween hij dan van de radar?
Op een langere vlucht zijn er toch drie piloten. Dat lijkt me sterk dan.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dit lijkt me een redelijke verklaring inderdaad. Maar wel slecht dat ze niet eerst die maskers opzetten, het kan ook een lek in de zuurstoftoevoer zijn waardoor ze helemaal niet werkten.
Huhquote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:44 schreef Soury het volgende:
[..]
Op een langere vlucht zijn er toch drie piloten. Dat lijkt me sterk dan.
Ja huh. Als de zuurstof toevoer niet werkt kan je er wel acht op zetten. Mijn quote klopt nietquote:
3 of 2 piloten zonder zuurstof is nog steeds geen zuurstof.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:44 schreef Soury het volgende:
[..]
Op een langere vlucht zijn er toch drie piloten. Dat lijkt me sterk dan.
Zie boven.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
3 of 2 piloten zonder zuurstof is nog steeds geen zuurstof.
Dit was geen lange vlucht trouwens. Een nachtvlucht ok, maar geen lange. Ik vlieg ook om deze tijd van Bogotá naar Rio, nachtvlucht, geen lange.
Geen idee, maar aangezien jij dit onzin vindt heb je zelf waarschijnlijk een betere verklaring?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:34 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Onzin, waarom verdween hij dan van de radar?
In P&W zei een gast dat de "grondradar-theorie" in twijfel wordt getrokken en dat de militaire bron misschien verkeerd begrepen is (kan me niet exact herinneren wat ze zeiden, maar het was verre van zeker dat het vliegtuig inderdaad op de radar was gezien).quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hij verdween van de hoge radar doordat de Transponder (heet dat zo?) werd uitgeschakeld, geen verklaring waarom.
Het vliegtuig is wellicht (nog steeds geen zekerheid) opgepikt door de grondradar van het eilandje Palau Perak. Als ie daarna naar de Indische Oceaan vliegt, is er geen grondradar meer en wordt dus niet opgepikt.
De meest logische verklaring van de experts "onzin" noemen, lijkt me wat kras.
Die opgepikt door de vliegtuigen, dus reagerend op de actieve transponder van het vliegtuig, dat naast de lage radar zoals die van de militaire basis op Palau Perak.quote:
Dat is exact wat hij zei. En ook geheel conform alle nieuwsberichten: vol met we denken dit, we veronderstellen zo. Opgeschreven door een journalist die er maar iets van maakt, en voila, je hebt keiharde nieuwsfeiten. Om een dag later de boel weer te rectificeren.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:02 schreef arj1o1 het volgende:
In P&W zei een gast dat de "grondradar-theorie" in twijfel wordt getrokken en dat de militaire bron misschien verkeerd begrepen is (kan me niet exact herinneren wat ze zeiden, maar het was verre van zeker dat het vliegtuig inderdaad op de radar was gezien).
Moet je het wel goed doen, ze staan precies verkeerd omquote:Op woensdag 12 maart 2014 00:03 schreef El_Matador het volgende:
Dank voor de definities, die staan erbij.
Is dat een feit of een mening van gijsman?quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:06 schreef gijsman het volgende:
eventuele kapers zouden zich al gemeld hebben.
Nietus.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:08 schreef OEM het volgende:
[..]
Moet je het wel goed doen, ze staan precies verkeerd om
Als er kapers zouden zijn waarom houden ze zich zo lang stil? het is dus een meningquote:Op woensdag 12 maart 2014 00:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Is dat een feit of een mening van gijsman?
Ik vermoed dat dit topic inmiddels op de nominatie staat om naar bnw te verhuizen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:29 schreef gijsman het volgende:
is er al een bnw topic hierover geopend?
230 mensen gijzelen lijkt me niet makkelijk. Ze naar Myanmar/Tibet/andere afgelegen maar redelijk vlakke plek brengen is ook niet al te gemakkelijk. Dan de eisen formuleren, zorgen dat je niet gepakt wordt (even naar een postbus lopen op de Tibetaanse Hoogvlakte lijkt me wat lastig zeg maar), etc.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:10 schreef gijsman het volgende:
[..]
Als er kapers zouden zijn waarom houden ze zich zo lang stil? het is dus een mening
In Tibet een vlakke plek vinden groot genoeg om een 777 te laten landen is al lastig genoeg, Myanmar is relatief onbekend.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
230 mensen gijzelen lijkt me niet makkelijk. Ze naar Myanmar/Tibet/andere afgelegen maar redelijk vlakke plek brengen is ook niet al te gemakkelijk. Dan de eisen formuleren, zorgen dat je niet gepakt wordt (even naar een postbus lopen op de Tibetaanse Hoogvlakte lijkt me wat lastig zeg maar), etc.
Op de hoogvlakte niet. Maar dan moet je over veel teveel land en dat wordt opgepikt. Myanmar is relatief onbekend, maar niet bepaald rustig. Een vliegtuig vol Chinese zakenlieden zou natuurlijk wel een flinke prijs opleveren voor een stel kapers.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:15 schreef gijsman het volgende:
[..]
In Tibet een vlakke plek vinden groot genoeg om een 777 te laten landen is al lastig genoeg, Myanmar is relatief onbekend.
Afgezien van wat missende scenario's (bv zelfmoord), het tegen-een-berg-aanvliegen-scenario (wtf?) en het negeren van het argument dat er geen transpondersignaal is in bepaalde scenario's zal het vast wel een beetje kloppen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:09 schreef El_Matador het volgende:
Heb nog wat toegevoegd over signalen, klopt dat zo een beetje?
Nee, decompressie na/tijdens de U-turn zou kunnen?quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:22 schreef DeParo het volgende:
Decompressie verklaart de U-turn niet, dat ze buiten bewustzijn zijn geraakt dat kan bij decompressie, maar dan hadden ze ook geen tijd meer om de bocht te maken, daarnaast waarom zou het vliegtuig dan zo veel lager zijn gaan vliegen? Bovendien zou het vliegtuig niet zo snel van de radar zijn verdwenen, dan zou het geleidelijk aan zijn gaan zakken, laat staan de reden waarom al het contact is weggevallen!
Het vliegtuig is 12 dagen voor de vermissing geïnspecteerd zonder noemenswaardige problemen, daarnaast kan een piloot best bewusteloos raken, maar dan hadden ze ook niet meer de handelingen kunnen uitvoeren die zijn uitgevoerd.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:23 schreef matthijst het volgende:
Vrij goed klinkende theorie hier:
http://www.lowyat.net/201(...)ng-777-200-aircraft/
Melding van de Federal Aviation Administration (FAA) in juni 2013:
We received a report of cracking and corrosion in the fuselage skin underneath the SATCOM antenna adapter. During a maintenance planning data inspection, one operator reported a 16-inch crack under the 3-bay SATCOM antenna adapter plate in the crown skin of the fuselage on an airplane that was 14 years old with approximately 14,000 total flight cycles. Subsequent to this crack finding, the same operator inspected 42 other airplanes that are between 6 and 16 years old and found some local corrosion, but no other cracking. Cracking and corrosion in the fuselage skin, if not corrected, could lead to rapid decompression and loss of structural integrity of the airplane.
Satcom antenne:
[ afbeelding ]
Als daar langzaam een scheur is ontstaan zou het verklaren waarom piloten en pasagiers 'afwezig' raakten door gebrek aan zuurstof (gesprek met de piloot op het andere vliegtuig zou dan ook verklaard zijn; die gaf aan dat het een slechte verbinding was/brabbeltaal was, voor verschillende uitleg vatbaar). Als op 35.000 voet de hele antenne eraf gescheurd is, is daarmee het gebrek aan communicatie verklaard. Piloten proberen vervolgens het vliegtuig zsm te laten dalen en om te keren naar het vliegveld. Piloten zetten vervolgens vliegtuig op autopilot en ding crashed als de kerosine op is
Waarom zouden ze die U-turn dan hebben gemaakt bovendien zonder het te melden? Daarnaast als er eens kans is op decompressie dan zetten piloten vrijwel altijd direct de zuurstofmaskers op en koersen naar veilige hoogte. Op bepaalde hoogte hadden de piloten al lang weer normaal adem kunnen halen!quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, decompressie na/tijdens de U-turn zou kunnen?
Het vliegtuig verdween van de secundaire radar, de actieve (als het vliegtuig de transponder uitzet, wordt het niet opgepikt). Of het ook van de primaire (passieve) radar gevallen is, weten we niet, want er was geen grondradar actief op het punt waar hij van de hoge/secundaire/actieve/transponder radar verdween...
Dit is wel een van de betere ja.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:23 schreef matthijst het volgende:
Vrij goed klinkende theorie hier:
http://www.lowyat.net/201(...)ng-777-200-aircraft/
Melding van de Federal Aviation Administration (FAA) in juni 2013:
We received a report of cracking and corrosion in the fuselage skin underneath the SATCOM antenna adapter. During a maintenance planning data inspection, one operator reported a 16-inch crack under the 3-bay SATCOM antenna adapter plate in the crown skin of the fuselage on an airplane that was 14 years old with approximately 14,000 total flight cycles. Subsequent to this crack finding, the same operator inspected 42 other airplanes that are between 6 and 16 years old and found some local corrosion, but no other cracking. Cracking and corrosion in the fuselage skin, if not corrected, could lead to rapid decompression and loss of structural integrity of the airplane.
Satcom antenne:
[ afbeelding ]
Als daar langzaam een scheur is ontstaan zou het verklaren waarom piloten en pasagiers 'afwezig' raakten door gebrek aan zuurstof (gesprek met de piloot op het andere vliegtuig zou dan ook verklaard zijn; die gaf aan dat het een slechte verbinding was/brabbeltaal was, voor verschillende uitleg vatbaar). Als op 35.000 voet de hele antenne eraf gescheurd is, is daarmee het gebrek aan communicatie verklaard. Piloten proberen vervolgens het vliegtuig zsm te laten dalen en om te keren naar het vliegveld. Piloten zetten vervolgens vliegtuig op autopilot en ding crashed als de kerosine op is
Ik las ergens 10, heb jij een bron van die 12?quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:26 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het vliegtuig is 12 dagen voor de vermissing geïnspecteerd
Zonder noemenswaardige problemen: de vraag is dan hoe goed ze gekeken hebben natuurlijk, blijft mensenwerkquote:Op woensdag 12 maart 2014 00:26 schreef DeParo het volgende:
Het vliegtuig is 12 dagen voor de vermissing geïnspecteerd zonder noemenswaardige problemen, daarnaast kan een piloot best bewusteloos raken, maar dan hadden ze ook niet meer de handelingen kunnen uitvoeren die zijn uitgevoerd.
Dit was toch bij een ander; ouder type??quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:27 schreef eight het volgende:
[..]
Dit is wel een van de betere ja.
Het euvel was blijkbaar wel bekend dus je mag aannemen dat ze tijdens het groot onderhoud/controle van een paar weken geleden hier extra op gelet hebben.
• Misschien probeerden ze dat duidelijk te maken aan dat andere vliegtuig dat 30 minuten ervoor vloogquote:Op woensdag 12 maart 2014 00:27 schreef DeParo het volgende:
[..]
Waarom zouden ze die U-turn dan hebben gemaakt bovendien zonder het te melden?
Dat lijkt me ook, zeker met geoefende piloten. Maar het zou kunnen dat ze beiden afgeleid/afwezig waren?quote:Daarnaast als er eens kans is op decompressie dan zetten piloten vrijwel altijd direct de zuurstofmaskers op en koersen naar veilige hoogte. Op bepaalde hoogte hadden de piloten al lang weer normaal adem kunnen halen!
Antenne van het dak gescheurdquote:Op woensdag 12 maart 2014 00:27 schreef DeParo het volgende:
[..]
Waarom zouden ze die U-turn dan hebben gemaakt bovendien zonder het te melden? Daarnaast als er eens kans is op decompressie dan zetten piloten vrijwel altijd direct de zuurstofmaskers op en koersen naar veilige hoogte. Op bepaalde hoogte hadden de piloten al lang weer normaal adem kunnen halen!
In de link onder staat tien dagen inderdaadquote:Op woensdag 12 maart 2014 00:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik las ergens 10, heb jij een bron van die 12?
Ik kan me zo voorstellen dat alles vrijwel direct bevriest (temperaturen van -50 tot -60 en een druk van 0,x atm) en zonder zuurstof zul je het inderdaad niet lang volhouden, lijkt me.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:27 schreef matthijst het volgende:
En je bent niet in 1x out als er een scheur in de romp komt?
Maar waarom maakten ze die U-turn dan, ook al is er decompressie heb je nog even de tijd om je zuurstofmasker op te doen, je gaat niet eerst handelingen uitvoeren en dan pas ervoor zorgen dat je die handelingen kan uitvoeren dat zou een rare actie zijn, daarnaast, op bepaalde hoogte was het zuurstofniveau voldoende geweest en hadden ze kunnen ademen dus wat dat betreft zijn er nog veel open vragen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:29 schreef matthijst het volgende:
[..]
Antenne van het dak gescheurd
Klinkt goed. En "kans op decompressie"? Wat dacht je van: ene seconde heb je nog een dak, seconde later zit er een scheur?
Top, voor in de OP.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:30 schreef DeParo het volgende:
[..]
In de link onder staat tien dagen inderdaad![]()
:
http://www.nydailynews.co(...)ol-article-1.1715717
In ieder geval is het vliegtuig vrij recent gecontroleerd.
Inderdaad daarnaast zouden meer vliegtuigen het dan wellicht kunnen hebben.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Top, voor in de OP.
Het lijkt me dat als dit SATCOM (dit vliegtuig had toch geen SATCOM, die MRQ wel toch?) probleem bekend is, dat ze daar sinds juni 2013 (link boven) daar wel grondig(er) op controleren?
quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:34 schreef matthijst het volgende:
Meer sites nemen het over:
http://www.telegraph.co.u(...)g-777-weak-spot.html
The Federal Aviation Administration in Washington drew up an Airworthiness Directive in November. It was triggered by reports of cracking in the fuselage skin underneath a Boeing aircraft's satellite antennae.
FAA klinkt als: Amerikaans, niet wereldwijd?
quote:The Federal Aviation Administration is the national aviation authority of the United States. An agency of the United States Department of Transportation, it has authority to regulate and oversee all aspects of American civil aviation.
Is IAA niet internationaal, of zijn dat vliegveldcodes? Nee, dat is IATA.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:34 schreef matthijst het volgende:
Meer sites nemen het over:
http://www.telegraph.co.u(...)g-777-weak-spot.html
The Federal Aviation Administration in Washington drew up an Airworthiness Directive in November. It was triggered by reports of cracking in the fuselage skin underneath a Boeing aircraft's satellite antennae.
FAA klinkt als: Amerikaans, niet wereldwijd?
quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Is IAA niet internationaal, of zijn dat vliegveldcodes?
welke smaak wil je hebben?quote:Indianapolis Airport Authority
Iran Aseman Airlines (call-sign IAA)
Irish Aviation Authority
Israel Airports Authority
International Academy of Astronautics
Dat kan ik niet, ik moet wachten op de lapo.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:37 schreef MrBanaan1 het volgende:
Update de OP dan ff? Heb nu een paar dingen langs zien komen die er wel in kunnen!
Voor zover ik begreep van de vliegtuigkenners OEM en Red_85 2 topics terug ofzo heeft dit vliegtuig geen SATCOM, het vrijwel identieke vliegtuig dat eerst in de OP stond (MRQ in plaats van MRO als nummer), heeft dat wel.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:39 schreef MrBanaan1 het volgende:
Maar, die scheur bij de antenne is een paar delen terug al langsgekomen, alleen bleek het toen om een ander toestel te gaan. Is het dit keer dus wel bevestigt voor dit toestel ook?
En is er verder nog echt concreet groot nieuws/updates?
Dus dan is dit nieuws, over die scheur, niet relevant voor dit?quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Voor zover ik begreep van de vliegtuigkenners OEM en Red_85 2 topics terug ofzo heeft dit vliegtuig geen SATCOM, het vrijwel identieke vliegtuig dat eerst in de OP stond (MRQ in plaats van MRO als nummer), heeft dat wel.
1. dat verhaal geldt voor de 200, 200F, 200LR, 300, 300ER. De Malaysian is een 200ERquote:
Hierboven en onder jouw post staat het antwoord. Lijkt me niet relevant, tenzij er ook zonder die antenne corrosie kan ontstaan.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:41 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Dus dan is dit nieuws, over die scheur, niet relevant voor dit?
Ok. Wilde even duidelijkheid want er stond erg veel door elkaar.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hierboven en onder jouw post staat het antwoord. Lijkt me niet relevant, tenzij er ook zonder die antenne corrosie kan ontstaan.
Hij heeft niet de satcom antenne op het dak, maar hij blijkt toch weldegelijk satcom te hebben. De antennes (flat plate) zitten aan beide kanten van de romp, zie reply 28 in http://www.airliners.net/(...)read.main/6015734/1/quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Voor zover ik begreep van de vliegtuigkenners OEM en Red_85 2 topics terug ofzo heeft dit vliegtuig geen SATCOM, het vrijwel identieke vliegtuig dat eerst in de OP stond (MRQ in plaats van MRO als nummer), heeft dat wel.
Dan is de vraag of die corrosie/metaalmoeheid ook bij de zij-antennes kan optreden, of alleen bij de dak-antenne... Dat zou ik echt niet weten.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:44 schreef OEM het volgende:
[..]
Hij heeft niet de satcom antenne op het dak, maar hij blijkt toch weldegelijk satcom te hebben. De antennes zitten aan beide kanten van de romp, zie reply 28 in http://www.airliners.net/(...)read.main/6015734/1/
Een A-check volgens de Malaysia-mevrouw. Weet jij wat ze controleren in een A-check? (ik niet iig).quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:30 schreef DeParo het volgende:
In ieder geval is het vliegtuig vrij recent gecontroleerd.
En of het alleen bij de satcom-antenne kan, of bij al die antenne's op het dakquote:Op woensdag 12 maart 2014 00:46 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Dan is de vraag of die corrosie/metaalmoeheid ook bij de zij-antennes kan optreden, of alleen bij de dak-antenne... Dat zou ik echt niet weten.
Klopt, daarnaast heeft de maatschappij wat financiële problemen, hoe dan ook is corrosie volgens mij een van de voornaamste zaken waar ze naar kijken.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:47 schreef OEM het volgende:
[..]
Een A-check volgens de Malaysia-mevrouw. Weet jij wat ze controleren in een A-check? (ik niet iig).
Ik verwacht dat ie tussen 3 en 4 uur beschikbaar isquote:Op woensdag 12 maart 2014 00:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat kan ik niet, ik moet wachten op de lapo.
Als Nederland slaapt.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:48 schreef eight het volgende:
[..]
Ik verwacht dat ie tussen 3 en 4 uur beschikbaar is
Wat ik zo snel kan vinden is dat er pas bij een C-check naar de structure gekeken wordt. A en B is het betere tegen-de-banden-aan-schoppen werk.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:48 schreef DeParo het volgende:
[..]
Klopt, daarnaast heeft de maatschappij wat financiële problemen, hoe dan ook is corrosie volgens mij een van de voornaamste zaken waar ze naar kijken.
Ik volg het niet helemaal (wat zijn bijvoorbeeld "SAR efforts"), maar 02:40 is het moment dat het van de primaire (dus grondradar) verdween. Dat kan dus het punt bij het eilandje zijn in het westen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:50 schreef matthijst het volgende:
Ook aardig:
- The loss of primary radar contact at 2:40 EXACTLY matches what was initially reported by MAS in their very first statement (still on their website). This was subsequently modified to 1:21 when transponder signal was lost (as reported by FR24), and a seemingly plausible explanation was given that the 2:40 is to be understood as when Subang centre notified MAS on the loss of comms.
- In a press conference on the 9th March, the Air Force chief already hinted that the aircraft 'may have' turned around. This was downplayed in the next couple of days, as SAR efforts concentrated around the last known transponder position.
- Clearly in the mean time significant SAR efforts have commenced in the Straits of Malacca, however in the past 2 days they were not commented on, or were dismissed with 'we are exploring all possibilities'. Only after if became clear to anyone with some knowledge that the search is now concentrated to the west of the Malay peninsula was the admission made.
From the initial slips of tongues (understandable in the evolving crisis situation) it would appear that already at the start of the events this was known, and possibly much more. In light of above, any official statement on (non)existing ACARS messages need to be treated with a good degree of caution.
All this is combined with the well known dread of 'losing face' in the region, which may result is some quite irrational decisions even quite high up in the hierarchy.
top.quote:
Staat ook bij dat de vervolginspectie pas later dit jaar zou plaatsvinden.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:54 schreef OEM het volgende:
[..]
Wat ik zo snel kan vinden is dat er pas bij een C-check naar de structure gekeken wordt. A en B is het betere tegen-de-banden-aan-schoppen werk.
Maleisie en Iran zijn vrij close (Islam en anti-Israel), dus Maleisie inkomen voor een Iranier is waarschijnlijk niet zo moeilijk. In China, Europa raken is misschien wat moeilijker.quote:Op woensdag 12 maart 2014 02:58 schreef iksnaperniksvan het volgende:
Ik las net in dit artikel van CNN hetvolgende:
"The two passengers who have dominated headlines the last two days entered Malaysia using valid Iranian passports, Noble said. But they used stolen Austrian and Italian passports to board the missing Malaysian plane, he said."
Maar, waarom? Waarom zou je, als je gewoon een goed Iraans paspoort hebt, waarmee je schijnbaar zonder problemen het land in bent gekomen, toch kiezen voor een gestolen paspoort? Natuurlijk, ze zouden allebei hun paspoort toevallig kwijt kunnen zijn geraakt, maar daarnaast? Wat zou een reden kunnen zijn? Lijkt me dat je het jezelf alleen maar moeilijker maakt met vervalste paspoorten...
Misschien iets met het verkrijgen van een visum ofzo?
Ok, goeie nieuwe info.quote:Op woensdag 12 maart 2014 02:58 schreef iksnaperniksvan het volgende:
Ik las net in dit artikel van CNN hetvolgende:
"The two passengers who have dominated headlines the last two days entered Malaysia using valid Iranian passports, Noble said. But they used stolen Austrian and Italian passports to board the missing Malaysian plane, he said."
Maar, waarom? Waarom zou je, als je gewoon een goed Iraans paspoort hebt, waarmee je schijnbaar zonder problemen het land in bent gekomen, toch kiezen voor een gestolen paspoort? Natuurlijk, ze zouden allebei hun paspoort toevallig kwijt kunnen zijn geraakt, maar daarnaast? Wat zou een reden kunnen zijn? Lijkt me dat je het jezelf alleen maar moeilijker maakt met vervalste paspoorten...
Misschien iets met het verkrijgen van een visum ofzo?
In dit artikel wordt uitgelegd waarom:quote:Op woensdag 12 maart 2014 02:58 schreef iksnaperniksvan het volgende:
Ik las net in dit artikel van CNN hetvolgende:
"The two passengers who have dominated headlines the last two days entered Malaysia using valid Iranian passports, Noble said. But they used stolen Austrian and Italian passports to board the missing Malaysian plane, he said."
Maar, waarom? Waarom zou je, als je gewoon een goed Iraans paspoort hebt, waarmee je schijnbaar zonder problemen het land in bent gekomen, toch kiezen voor een gestolen paspoort? Natuurlijk, ze zouden allebei hun paspoort toevallig kwijt kunnen zijn geraakt, maar daarnaast? Wat zou een reden kunnen zijn? Lijkt me dat je het jezelf alleen maar moeilijker maakt met vervalste paspoorten...
Misschien iets met het verkrijgen van een visum ofzo?
Niels, ik snap echt niets van je eerste deel. Singapore ligt ten zuiden van Maleisie, het vliegtuig gaat naar het noorden, van Maleisisch luchtruim naar Vietnamees/Cambodjaans luchtruim.quote:Op woensdag 12 maart 2014 06:02 schreef niels0 het volgende:
Wat ik verdacht vind is dat het toestel van de flighttracker verdween op het moment dat 'ie schijnbaar over het waypoint IGARI vloog. Dat is vlak voor de overgang van Singapore ATC naar Ho Chi Minh ATC.
In de nieuwsberichten wordt echter gesproken van verlies radiocontact met Kuala Lumpur ATC.
Volgens de enroute kaart kan daar geen sprake van zijn. Er hoort op die lokatie een handover plaats te vinden tussen Singapore ATC en Ho Chi Minh ATC.
Gaat om de overgang van airway R208 via IGARI en airway M765 om via BITOD aan te sluiten op airway M755 richting Ho Chi Minh.
http://skyvector.com/?ll=(...)944&chart=304&zoom=2
Dit bevind zich ongeveer 100 nautische mijlen vanaf de kust van Maleisië.
Wat ik verder onbegrijpelijk vind is dat men zelfs ten westen van Maleisië in de Andaman Zee een zoekgebied heeft ingesteld. Da's toch wel een heel eind uit de richting.
Klik even op m'n link dan snap je wat ik bedoel. Die lokatie valt onder de verkeersleiding van Singaporequote:Op woensdag 12 maart 2014 06:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niels, ik snap echt niets van je eerste deel. Singapore ligt ten zuiden van Maleisie, het vliegtuig gaat naar het noorden, van Maleisisch luchtruim naar Vietnamees/Cambodjaans luchtruim.
Over het laatste stukje; lees de OP, daar staat de kaart waar het vliegtuig mogelijk (nog steeds niet bevestigd) is "gezien" (grondradar) vanaf het eilandje Palau Perak
Vaag, hoe kan Singapore zo'n groot gebied en zo ver naar het noorden hebben dan? En waarom hebben zij iets te maken met een vliegtuig dat niet in Singapore landt, geen Singaporezen aan boord heeft en niet over Singapore vliegt?quote:Op woensdag 12 maart 2014 06:08 schreef niels0 het volgende:
[..]
Klik even op m'n link dan snap je wat ik bedoel. Die lokatie valt onder de verkeersleiding van Singapore
Je vragen heb ik geen antwoord op maar die kaart liegt er niet om.quote:Op woensdag 12 maart 2014 06:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vaag, hoe kan Singapore zo'n groot gebied en zo ver naar het noorden hebben dan? En waarom hebben zij iets te maken met een vliegtuig dat niet in Singapore landt, geen Singaporezen aan boord heeft en niet over Singapore vliegt?
Mooi kaartmateriaal trouwens.
Ehm ja, maar is dit de enige scheiding mogelijk? Ik kan me niet voorstellen dat er niet gewoon een luchtruim van Maleisie is ten noorden van het schiereiland... Maar goed, ik zit totaal niet in die wereld, jij nog in de nautische kant ervan.quote:Op woensdag 12 maart 2014 06:17 schreef niels0 het volgende:
[..]
Je vragen heb ik geen antwoord op maar die kaart liegt er niet om.
Deze kaart gaat alleen over verkeerleiding en niet over territorium. Kijk maar 'ns tot hoe ver Singpapore ATC richting de Filippijnen reikt. Singapore neemt dat gewoon voor haar rekening. Misschien is de reden dat Singapore in dat gebied relatief veel vluchtbewegingen heeft die wèl met haar eigen luchthaven hebben te maken.quote:Op woensdag 12 maart 2014 06:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ehm ja, maar is dit de enige scheiding mogelijk? Ik kan me niet voorstellen dat er niet gewoon een luchtruim van Maleisie is ten noorden van het schiereiland... Maar goed, ik zit totaal niet in die wereld, jij nog in de nautische kant ervan.
Het punt was meer dat in oorspronkelijke berichten 02:40 werd genoemd en het omkeren van het vliegtuig. Daarna werd 1:21 genoemd en van omkeren niet meer gesproken. S&R werd vooral "op" de route gedaan leek het, maar schijnbaar heeft Maleisië zelf al wel vanaf het begin ook gen Westen gezocht. Waarom niet meteen eerlijk en zeggen: hij is om 2:40 verdwenen van de radar op locatie xxx?quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik volg het niet helemaal (wat zijn bijvoorbeeld "SAR efforts"), maar 02:40 is het moment dat het van de primaire (dus grondradar) verdween. Dat kan dus het punt bij het eilandje zijn in het westen.
01:21 was dan het moment dat de transponder het niet meer deed en de secundaire hoge radar het vliegtuig dus niet meer spotte.
In 1:19 van de Golf van Thailand naar de Straat van Malakka vliegen lijkt me niet zo moeilijk.
==
Dat laatste is trouwens zeker een cultureel dingetje.
Geen idee.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:21 schreef matthijst het volgende:
[..]
Het punt was meer dat in oorspronkelijke berichten 02:40 werd genoemd en het omkeren van het vliegtuig. Daarna werd 1:21 genoemd en van omkeren niet meer gesproken. S&R werd vooral "op" de route gedaan leek het, maar schijnbaar heeft Maleisië zelf al wel vanaf het begin ook gen Westen gezocht. Waarom niet meteen eerlijk en zeggen: hij is om 2:40 verdwenen van de radar op locatie xxx?
Of ueberhaupt dat hij nog 1:20 heeft gevlogen vanaf laatst bekende positie (wat vliegt zo'n ding? 800km/uur ofzo?
Verstandig, denk niet dat er iets te vinden is in die Golf van Thailand. Jammer van je werk, niels, maar het vliegtuig is allang weg daar.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:32 schreef matthijst het volgende:
UPDATE [11.21am]: The search for MH370 has been expanded into the Andaman Sea, hundreds of kilometres to the northwest of the original search radius.
UPDATE [10.20am]: Vietnam is scaling back the search for MH370 in Vietnam waters. Its deputy transport minister said they have plans to search with a few flights today but have suspended other activities.
Route was hetzelfde als de 2 dagen ervoor werd pas gemeld? Zei die gast van luchtverkeersleiding bij P&W ook nog gisteren, dacht ik: dat de route normaal was, vergelijkbaar met een autobaan, waar je ook niet recht van a naar b rijdt.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:32 schreef niels0 het volgende:
Meest logische route Kuala Lumpur, Sepang Int'l - Bejing Capital Int'l. Even vluchtplan gemaakt hoe ik zou vliegen (korste route).
WMKK - PIBOS - R208 - VKR - R208 - IGARI - M765 - BITOD - M755 - PNH - B329 - PAK - B329 - VILAO - B329 - NHA - W1 - NOB - R474 - NL - R474 - NNG - R343 - LLC - R343 - LKO - R343 - WHA - R343 - HOK - A461 - ZHO - A461 - WXI - A461 - HG - A461 - VYK - ZBAA
IGARI komt hier ook in voor dus. Aangezien het toestel ook daar van de flighttracker verdween zou ik daar maar gaan zoeken als ik hun was.
Zoeken in de Straat van Malacca is óók niet logisch, daar lopen geen routes in noord-oostelijke richting. Na opstijgen pak je waypoint PIBOS. Dat is namelijk de Standard Instrument Departure. Kijk maar op kaart 20-3A en 20-3B (North East Departures) van WMKK
Ja maar hoe zit het dan met de flighttracker? Die moet dan wel behoorlijk gefaked zijn.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:35 schreef matthijst het volgende:
[..]
Alls zoekacties nu lijken gebaseerd op gerucht dat vliegtuig gedraaid is.
Dit speelt inderdaad mee. Iemand met een hogere rang, een hogere leeftijd of uit een 'betere' familie zal niet zo snel tegengesproken worden. Belangrijke informatie kan daardoor achterblijven of vertraagd naar buiten komen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:25 schreef El_Matador het volgende:
Maar dit: "Waarom niet meteen eerlijk en zeggen"
is de cultuur daar.
bron: nosquote:China heeft de zoektocht naar de vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines uitgebreid. Er worden twee extra vliegtuigen ingezet, die ook op land moeten gaan zoeken.
Ook zijn er acht nieuwe reddingsschepen in het gebied aangekomen waar het toestel neergestort zou kunnen zijn.
Ondertussen is Vietnam juist minder intensief gaan zoeken naar het verdwenen toestel. Het land zet geen schepen meer in, maar zal nog wel enkele vliegtuigen gebruiken om te zoeken.
Malakka
Een generaal van de Maleisische luchtmacht laat weten dat eerdere berichten over de Boeing die gezien zou zijn bij de Straat van Malakka, onjuist zijn. Gisteren meldden verschillende media dat het vliegtuig daar op de radar was opgedoken.
De Straat van Malakka ligt honderden kilometers ten westen van waar nu wordt gezocht.
De Boeing 777 was zaterdag onderweg van Kuala Lumpur naar Peking. Het toestel vloog in noordoostelijke richting over de Zuid-Chinese Zee. Halverwege Maleisië en Vietnam werd het contact met het toestel verbroken.
Met onschuldige bruiloftgangers opblazen is waarschijnlijk meer geld te verdienen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:42 schreef El_Matador het volgende:
Ben ik nou de enige die het wel een beetje vreemd vindt dat "we" (als mensheid) miljarden besteden aan drones om onschuldige bruiloftsgangers op te blazen, maar geen drones hebben om vliegtuigen te zoeken?
Nou nee, een generaal beweert dat het onjuist is. Wel vreemd dat men ondertussen wel juist in die hoek gaat zoeken....quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:46 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
bron: nos
Het eerdere gerucht dat het vliegtuig om 2.40am nog gezien is blijkt dus onjuist.
De levensverzekeringen van al die zakenlui lopen ook wel in de miljoenen, plus het vliegtuig zelf, de imagoschade, etc.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:50 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Met onschuldige bruiloftgangers opblazen is waarschijnlijk meer geld te verdienen.
Alsof de fabrikant van drones dat moet betalenquote:Op woensdag 12 maart 2014 07:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De levensverzekeringen van al die zakenlui lopen ook wel in de miljoenen, plus het vliegtuig zelf, de imagoschade, etc.
Lijkt me goedkoper dan met tientallen vliegtuigen die zee afkammen, niet? Drones kan je uitrusten met infrarood en andere snufjes om dat op te sporen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:57 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Alsof de fabrikant van drones dat moet betalen
Nee, maar serieus, een heel leger van drones puur voor SAR redenen is veel en veel te duur.
Niet aangezien die vliegtuigen ook nog voor andere doeleinden gebruikt worden. Maar wie weet is het iets voor de toekomst.quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Lijkt me goedkoper dan met tientallen vliegtuigen die zee afkammen, niet? Drones kan je uitrusten met infrarood en andere snufjes om dat op te sporen.
Los daarvan is dingen afmeten naar/aan (wat is het, ik ga slapen) hun prijs natuurlijk niet de manier.
De NOS interpreteert dit imho onjuist. De generaal ontkent slechts dat hij gezegd heeft dat vlucht MH370 gesignaleerd is.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:46 schreef arj1o1 het volgende:
bron: nos
Het eerdere gerucht dat het vliegtuig om 2.40am nog gezien is blijkt dus onjuist.
Danku!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:21 schreef Toto69 het volgende:
Nou is die Ms. Roos ook wel een topmodelletje hoor
RVer, kun je de bronnen bij je stukjes plaatsen bitte?quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:52 schreef RVer het volgende:
Updated: Wednesday March 12, 2014 MYT 12:55:37 PM
Missing MH370: 'Alright, good night' were pilot's last heard words
BEIJING: "Alright, good night" were the last heard words from the missing Malaysian Airlines (MAS) flight MH370 - which were revealed for the first time at a meeting in Beijing on Wednesday morning between the Malaysian government and Chinese relatives.
The flight then disappeared from radar screens, said Malaysia's civil aviation officials at the meeting fronted by its envoy to China, Datuk Iskandar Sarudin, and held in a packed room with nearly 400 relatives at the Metropark Lido hotel.
Sure:quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
RVer, kun je de bronnen bij je stukjes plaatsen bitte?
Wanneer en aan wie waren deze "laatste woorden"? Aan het adres van het 30 minuten verder vliegende vliegtuig (dat tot voor kort alleen "gemompel" had gehoord) of een ander contact?
Gracias.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:00 schreef RVer het volgende:
[..]
Sure:
http://www.thestar.com.my(...)ng-plane-last-words/
quote:In a confusing exchange, the male official was asked repeatedly by family members if military-grade radar had picked up the plane. Military air data and technology would go beyond the civilian ones, they said.
The official replied that the Malaysian military was assisting investigations "at a high level."
Pressed repeatedly on what information the military had given authorities, he finally replied that "now is not the time" to reveal it.
http://devel.malaysiandig(...)y-disappearance.htmlquote:AS many as 19 families of missing passengers have apparently been connected to their loved ones despite there still being no clue as to what happened to them.
The mystery of the missing Malaysia Airlines flight is getting deeper and deeper.
It has emerged that phones taken on board flight MH370 are still ringing FOUR DAYS after the plane's disappearance.
Reports suggest as many as 19 families have managed to call phones of their missing loved ones, while the airline itself has got through to some of the missing crew's handsets.
According to Chinese media, the 19 families have signed a joint statement confirming they made calls which connected to the missing passengers but without an answer.
In addition a Malaysia Airlines official confirmed that they too had tried to get in touch with cellphones of missing crew members, but again without a response.
And even more bizarrely, some social media sites have shown missing passengers as still being 'online'.
het telefoonsignaal is afhankelijk van providers. sommige providers (en vaker bij roaming) geveb het 'overgaan-signaal' als ze het telefoonnummer aan het opzoeken zijn. Is eerder in dit topic al voorbij gekomen, dat het een paar dagen later nog altijd overgaat lijkt me eenzelfde laken een pak.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:10 schreef RVer het volgende:
[..]
http://devel.malaysiandig(...)y-disappearance.html
Een Chinese dienst vergelijkbaar met WhatsApp (QQ?) had ook al laten weten dat statussen niet altijd betrouwbaar zijn.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:28 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
het telefoonsignaal is afhankelijk van providers. sommige providers (en vaker bij roaming) geveb het 'overgaan-signaal' als ze het telefoonnummer aan het opzoeken zijn. Is eerder in dit topic al voorbij gekomen, dat het een paar dagen later nog altijd overgaat lijkt me eenzelfde laken een pak.
De social media klinkt wel als nieuw, maar dat kan natuurlijk net zo goed een facebook-inlog (oid) zijn vanaf een vaste pc met onthouden inloggegegevens. Als mensen ter plekke internet zouden hebben zou er vast wel een *help* geklonken hebben, en zouden ze via track&trace al lang gevonden zijn lijkt me
Nope. Iedereen en alles is te vinden binnen enkele seconden, maar een verdwenen vliegtuig is inmiddels 4 dagen zoek.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:42 schreef El_Matador het volgende:
Ben ik nou de enige die het wel een beetje vreemd vindt dat "we" (als mensheid) miljarden besteden aan drones om onschuldige bruiloftsgangers op te blazen, maar geen drones hebben om vliegtuigen te zoeken?
Wat is daar nou zo raar aan?quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nope. Iedereen en alles is te vinden binnen enkele seconden, maar een verdwenen vliegtuig is inmiddels 4 dagen zoek.
Que?
Ik heb de middelen niet, dus ik heb geen enkel idee. Overheden hebben die middelen wel. In ruime mate.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:45 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Wat is daar nou zo raar aan?
Boven zee: Geen rarad, geen mobiele ontvangst, geen dataverbinding met wie dan ook. Alleen contact via een responder die om welke reden dan ook stopte. Of het vliegtuig daarna doorvloog of ter plekke uit er kaar geknald is, is onduidelijk. Waar ga jij dan zoeken?
we kunnen met drones en satellieten mensen tot op 5 meter (give or take a few..) nauwkeurig volgen, een vliegtuig zijn we boven zee "kwijt" en hij kan werkelijk alle kanten opgegaan zijnquote:Op woensdag 12 maart 2014 09:45 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Wat is daar nou zo raar aan?
Boven zee: Geen radar, geen mobiele ontvangst, geen dataverbinding met wie dan ook. Alleen contact via een responder die om welke reden dan ook stopte. Of het vliegtuig daarna doorvloog of ter plekke uit er kaar geknald is, is onduidelijk. Waar ga jij dan zoeken?
Composite foto's.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:48 schreef matthijst het volgende:
Waarom heeft die dude links, de benen van die dude rechts
[ [url=http://l.yimg.com/bt/api/res/1.2/ZbLe4OvJ4GxoP71qm7OLdg--/YXBwaWQ9eW5ld3M7Zmk9aW5zZXQ7aD0zMjU7cT03NTt3PTUxMg--/http://media.zenfs.com/en(...)01203.JPG]afbeelding[/url] ]
- Infraroodquote:
We kunnen individuen volgen, niet elk persoon of vliegtuig wordt constant gemonitoredquote:Op woensdag 12 maart 2014 09:48 schreef mschol het volgende:
[..]
we kunnen met drones en satellieten mensen tot op 5 meter (give or take a few..) nauwkeurig volgen, een vliegtuig zijn we boven zee "kwijt" en hij kan werkelijk alle kanten opgegaan zijn
De kers van de bruidstaart is geen probleem om naar Allah te blazen en give or take a few bodies erbij, maar een vliegtuig van 60 meter lang in een straal van 6 uur vliegen kunnen we na 4,5 dag nog niet vinden?quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:48 schreef mschol het volgende:
[..]
we kunnen met drones en satellieten mensen tot op 5 meter (give or take a few..) nauwkeurig volgen, een vliegtuig zijn we boven zee "kwijt" en hij kan werkelijk alle kanten opgegaan zijn
Wel eens in Maleisië geweest? De economie bloeit daar een stuk meer dan in Europa. In Kuala Lumpur vind je modernere snufjes dan hier. Zo was 4G daar twee jaar geleden al overal beschikbaar om maar een voorbeeld te noemen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:56 schreef MartijnA3 het volgende:
Echt, jullie hebben maar een vage kijk op de wereld. Infrarood?![]()
We hebben het over het gebied tussen Maleisië en Vietnam, niet echt landen met de beste apparatuur.
Niet veel wereldevaring heb je dan..quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:56 schreef MartijnA3 het volgende:
Echt, jullie hebben maar een vage kijk op de wereld. Infrarood?![]()
We hebben het over het gebied tussen Maleisië en Vietnam, niet echt landen met de beste apparatuur.
als je dadelijk de OP gaat maken, misschien dat stukje over de telefoons, inclusief de uitleg, plaatsen in de OP, zodat hetniet meer langskomt?quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De kers van de bruidstaart is geen probleem om naar Allah te blazen en give or take a few bodies erbij, maar een vliegtuig van 60 meter lang in een straal van 6 uur vliegen kunnen we na 4,5 dag nog niet vinden?
Ik wacht al veel te lang op die OP, ben nog niet echt moe, maar het is fokking 4:06... weet niet of ik hem haal.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:06 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
als je dadelijk de OP gaat maken, misschien dat stukje over de telefoons, inclusief de uitleg, plaatsen in de OP, zodat hetniet meer langskomt?
o jij zit ergens andersquote:Op woensdag 12 maart 2014 10:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik wacht al veel te lang op die OP, ben nog niet echt moe, maar het is fokking 4:06... weet niet of ik hem haal.
Ik dacht, leuk...een kaartje, maar ik kan er geen touw aan vastknopen, hoe kan ik op dat kaartje dan zien wat bij Singapore hoort en wat bij Maleisie? Ik zie enkel een blauw gebiedje in Indonesie, bij Borneo en andere bij Australie.quote:Op woensdag 12 maart 2014 06:02 schreef niels0 het volgende:
Wat ik verdacht vind is dat het toestel van de flighttracker verdween op het moment dat 'ie schijnbaar over het waypoint IGARI vloog. Dat is vlak voor de overgang van Singapore ATC naar Ho Chi Minh ATC.
In de nieuwsberichten wordt echter gesproken van verlies radiocontact met Kuala Lumpur ATC.
Volgens de enroute kaart kan daar geen sprake van zijn. Er hoort op die lokatie een handover plaats te vinden tussen Singapore ATC en Ho Chi Minh ATC.
Gaat om de overgang van airway R208 via IGARI en airway M765 om via BITOD aan te sluiten op airway M755 richting Phnom Penh International Airport.
http://skyvector.com/?ll=(...)944&chart=304&zoom=2
Dit bevindt zich ongeveer 100 nautische mijlen vanaf de kust van Maleisië.
Wat ik verder onbegrijpelijk vind is dat men zelfs ten westen van Maleisië in de Andaman Zee een zoekgebied heeft ingesteld. Da's toch wel een heel eind uit de richting.
Lijkt me afwezig, gewoon amateurisme/geen andere benen over, dus maar dezelfde. Het viel mij ook op aan zijn broek en schoenen, maar ach, verder niet echt belangrijk.quote:
Track & trace van voertuigen werkt via het mobiele telecom netwerk, dat heb je niet boven zee en op vlieghoogte.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:04 schreef HiZ het volgende:
Ik blijf het kostenargument tegen het online houden van bijvoorbeeld locatiegegevens van een vliegtuig zo vreemd vinden; logistieke bedrijven hebben letterlijk duizenden wagens real life in beeld en een vliegmaatschappij kan hetzelfde niet doen met een beduidend lager aantal?
Dat blijkt!quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:10 schreef MartijnA3 het volgende:
En dan nog: trek de zekering van het apparaatje eruit en je bent niet meer te volgen.
Waarom zou een vliegtuigbouwer dat interesseren?quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:22 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind het naief van de vliegtuigbouwers om ervan uit te gaan dat er nooit een piloot zou komen die misbruik zou maken van wat er mogelijk is, bijv. een vliegtuig zoekmaken.
Waarom zou een drone dit vliegtuig in de gaten hebben gehouden?quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De kers van de bruidstaart is geen probleem om naar Allah te blazen en give or take a few bodies erbij, maar een vliegtuig van 60 meter lang in een straal van 6 uur vliegen kunnen we na 4,5 dag nog niet vinden?
Het is indd verbazingwekkend om hier te lezen dat men denkt dat we alles op deze wereldbol onder controle hebben.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:20 schreef Drebbelman het volgende:
Ik denk dat we allemaal iets te goedgelovig zijn geworden door maar alles wat ons in Amerikaanse detectives wordt voorgeschoteld voor waar aan te nemen. In series als 24, Person of Interest of Homeland zouden ze nu gewoon even de vlucht van het vliegtuig op gearchiveerde satelietbeelden terug kijken en blijven volgen.
Misschien nog wel een van de beste en meest waarschijnlijke scenario's in mijn ogen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:23 schreef matthijst het volgende:
Ook wel een aardige:
Let's say MH370 definitely was the unknown item picked up by military radar crossing the Malaysian peninsula and tracked to near Palau Perak.
Lets also examine the report by the eight people sitting on the beach at Bandar Marang on the NE coast of the Malay peninsula at 1:30AM, who heard a "loud and frightening noise" that "seemed to come from Kapas Island."
We all know that sounds reverberate and bounce off large solid objects. What if the eight people on the beach heard an explosive decompression of MH370? (they would have been within hearing distance of waypoint IGARI, and sound carries a long way at night, and through the sky).
Let's say an oxygen bottle in the cabin exploded and caused major decompression, and took out a heap of electrical wiring and comms, including the transponder.
The crew immediately commenced a left turn to return to KL and initiated a rapid descent.
However, hypoxia took over prior to reaching a low level and the crew became unconscious. The aircraft continued to fly in a gentle arc, back over the Malay peninsula, at a steadily reducing height, or at a low height preset by the crew on the AP.
In that case, there's a strong possibility the aircraft crashed into the Gunung Leuser National Park - one of the largest, largely unpopulated, mountainous wilderness areas in Northern Sumatra.
An aircraft crashing into a high-elevation area of this park at 3:00AM local time would be heard by very few people - and it would disappear into the jungle just as GOL 1907 did.
"Gunung Leuser National Park is 150 km long, over 100 km wide and is mostly mountainous. 40% of the park, which is mainly in the north, is steep, and over 1,500 m. 12% of the park only, in the lower southern half, is below 600 metres but for 25 km runs down the coast. 11 peaks are over 2,700 m and the highest point is Gunung Leuser, which 3,466 m high".
Dit klinkt in elk geval redelijk. Nu nog kijken of er dan ook iets te vinden is. Wel raar dat ze er nu pas meekomen dan en niet gelijk toen ze een brandend vliegtuig zagenquote:Op woensdag 12 maart 2014 10:32 schreef matthijst het volgende:
BBC is reporting just now, that oil rig workers saw a burning aircraft off the coast of Veitnam. Search aircraft are being sent to the area.
Ander nieuws: Life Raft gevonden, 10 nautical miles from Port Dickson town at 12pm yesterday.
Read more: MISSING MH370: Fishermen find life raft near PD - Latest - New Straits Times http://www.nst.com.my/lat(...)509222#ixzz2vjtzXbOM
[ afbeelding ]
Verbazend hoe zoiets pas gemeld wordt nadat al een paar dagen een van de grootste zoekacties in de geschiedenis gaande is. Alsof een brandend vliegtuig daar iets is wat toch regelmatig voorkomt en niet het melden meer waard is.quote:BBC is reporting just now, that oil rig workers saw a burning aircraft off the coast of Veitnam. Search aircraft are being sent to the area.
Maar het strookt niet met dit nieuwsbericht van zojuist:quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:38 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Misschien nog wel een van de beste en meest waarschijnlijke scenario's in mijn ogen.
quote:Iskandar Sarudin, de Maleisische ambassadeur in China, onthulde dat gezagvoerder Zaharie Ahmad Shah van vlucht MH370 'All right, good night' zei tijdens het laatste contact met het verdwenen toestel. De woorden werden volgens Sarudin gesproken toen het vliegtuig het Maleisische luchtruim inruilde voor het Vietnamese.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |