Wel eens in Maleisië geweest? De economie bloeit daar een stuk meer dan in Europa. In Kuala Lumpur vind je modernere snufjes dan hier. Zo was 4G daar twee jaar geleden al overal beschikbaar om maar een voorbeeld te noemen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:56 schreef MartijnA3 het volgende:
Echt, jullie hebben maar een vage kijk op de wereld. Infrarood?![]()
We hebben het over het gebied tussen Maleisië en Vietnam, niet echt landen met de beste apparatuur.
Niet veel wereldevaring heb je dan..quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:56 schreef MartijnA3 het volgende:
Echt, jullie hebben maar een vage kijk op de wereld. Infrarood?![]()
We hebben het over het gebied tussen Maleisië en Vietnam, niet echt landen met de beste apparatuur.
als je dadelijk de OP gaat maken, misschien dat stukje over de telefoons, inclusief de uitleg, plaatsen in de OP, zodat hetniet meer langskomt?quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De kers van de bruidstaart is geen probleem om naar Allah te blazen en give or take a few bodies erbij, maar een vliegtuig van 60 meter lang in een straal van 6 uur vliegen kunnen we na 4,5 dag nog niet vinden?
Ik wacht al veel te lang op die OP, ben nog niet echt moe, maar het is fokking 4:06... weet niet of ik hem haal.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:06 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
als je dadelijk de OP gaat maken, misschien dat stukje over de telefoons, inclusief de uitleg, plaatsen in de OP, zodat hetniet meer langskomt?
o jij zit ergens andersquote:Op woensdag 12 maart 2014 10:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik wacht al veel te lang op die OP, ben nog niet echt moe, maar het is fokking 4:06... weet niet of ik hem haal.
Ik dacht, leuk...een kaartje, maar ik kan er geen touw aan vastknopen, hoe kan ik op dat kaartje dan zien wat bij Singapore hoort en wat bij Maleisie? Ik zie enkel een blauw gebiedje in Indonesie, bij Borneo en andere bij Australie.quote:Op woensdag 12 maart 2014 06:02 schreef niels0 het volgende:
Wat ik verdacht vind is dat het toestel van de flighttracker verdween op het moment dat 'ie schijnbaar over het waypoint IGARI vloog. Dat is vlak voor de overgang van Singapore ATC naar Ho Chi Minh ATC.
In de nieuwsberichten wordt echter gesproken van verlies radiocontact met Kuala Lumpur ATC.
Volgens de enroute kaart kan daar geen sprake van zijn. Er hoort op die lokatie een handover plaats te vinden tussen Singapore ATC en Ho Chi Minh ATC.
Gaat om de overgang van airway R208 via IGARI en airway M765 om via BITOD aan te sluiten op airway M755 richting Phnom Penh International Airport.
http://skyvector.com/?ll=(...)944&chart=304&zoom=2
Dit bevindt zich ongeveer 100 nautische mijlen vanaf de kust van Maleisië.
Wat ik verder onbegrijpelijk vind is dat men zelfs ten westen van Maleisië in de Andaman Zee een zoekgebied heeft ingesteld. Da's toch wel een heel eind uit de richting.
Lijkt me afwezig, gewoon amateurisme/geen andere benen over, dus maar dezelfde. Het viel mij ook op aan zijn broek en schoenen, maar ach, verder niet echt belangrijk.quote:
Track & trace van voertuigen werkt via het mobiele telecom netwerk, dat heb je niet boven zee en op vlieghoogte.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:04 schreef HiZ het volgende:
Ik blijf het kostenargument tegen het online houden van bijvoorbeeld locatiegegevens van een vliegtuig zo vreemd vinden; logistieke bedrijven hebben letterlijk duizenden wagens real life in beeld en een vliegmaatschappij kan hetzelfde niet doen met een beduidend lager aantal?
Dat blijkt!quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:10 schreef MartijnA3 het volgende:
En dan nog: trek de zekering van het apparaatje eruit en je bent niet meer te volgen.
Waarom zou een vliegtuigbouwer dat interesseren?quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:22 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind het naief van de vliegtuigbouwers om ervan uit te gaan dat er nooit een piloot zou komen die misbruik zou maken van wat er mogelijk is, bijv. een vliegtuig zoekmaken.
Waarom zou een drone dit vliegtuig in de gaten hebben gehouden?quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De kers van de bruidstaart is geen probleem om naar Allah te blazen en give or take a few bodies erbij, maar een vliegtuig van 60 meter lang in een straal van 6 uur vliegen kunnen we na 4,5 dag nog niet vinden?
Het is indd verbazingwekkend om hier te lezen dat men denkt dat we alles op deze wereldbol onder controle hebben.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:20 schreef Drebbelman het volgende:
Ik denk dat we allemaal iets te goedgelovig zijn geworden door maar alles wat ons in Amerikaanse detectives wordt voorgeschoteld voor waar aan te nemen. In series als 24, Person of Interest of Homeland zouden ze nu gewoon even de vlucht van het vliegtuig op gearchiveerde satelietbeelden terug kijken en blijven volgen.
Misschien nog wel een van de beste en meest waarschijnlijke scenario's in mijn ogen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:23 schreef matthijst het volgende:
Ook wel een aardige:
Let's say MH370 definitely was the unknown item picked up by military radar crossing the Malaysian peninsula and tracked to near Palau Perak.
Lets also examine the report by the eight people sitting on the beach at Bandar Marang on the NE coast of the Malay peninsula at 1:30AM, who heard a "loud and frightening noise" that "seemed to come from Kapas Island."
We all know that sounds reverberate and bounce off large solid objects. What if the eight people on the beach heard an explosive decompression of MH370? (they would have been within hearing distance of waypoint IGARI, and sound carries a long way at night, and through the sky).
Let's say an oxygen bottle in the cabin exploded and caused major decompression, and took out a heap of electrical wiring and comms, including the transponder.
The crew immediately commenced a left turn to return to KL and initiated a rapid descent.
However, hypoxia took over prior to reaching a low level and the crew became unconscious. The aircraft continued to fly in a gentle arc, back over the Malay peninsula, at a steadily reducing height, or at a low height preset by the crew on the AP.
In that case, there's a strong possibility the aircraft crashed into the Gunung Leuser National Park - one of the largest, largely unpopulated, mountainous wilderness areas in Northern Sumatra.
An aircraft crashing into a high-elevation area of this park at 3:00AM local time would be heard by very few people - and it would disappear into the jungle just as GOL 1907 did.
"Gunung Leuser National Park is 150 km long, over 100 km wide and is mostly mountainous. 40% of the park, which is mainly in the north, is steep, and over 1,500 m. 12% of the park only, in the lower southern half, is below 600 metres but for 25 km runs down the coast. 11 peaks are over 2,700 m and the highest point is Gunung Leuser, which 3,466 m high".
Dit klinkt in elk geval redelijk. Nu nog kijken of er dan ook iets te vinden is. Wel raar dat ze er nu pas meekomen dan en niet gelijk toen ze een brandend vliegtuig zagenquote:Op woensdag 12 maart 2014 10:32 schreef matthijst het volgende:
BBC is reporting just now, that oil rig workers saw a burning aircraft off the coast of Veitnam. Search aircraft are being sent to the area.
Ander nieuws: Life Raft gevonden, 10 nautical miles from Port Dickson town at 12pm yesterday.
Read more: MISSING MH370: Fishermen find life raft near PD - Latest - New Straits Times http://www.nst.com.my/lat(...)509222#ixzz2vjtzXbOM
[ afbeelding ]
Verbazend hoe zoiets pas gemeld wordt nadat al een paar dagen een van de grootste zoekacties in de geschiedenis gaande is. Alsof een brandend vliegtuig daar iets is wat toch regelmatig voorkomt en niet het melden meer waard is.quote:BBC is reporting just now, that oil rig workers saw a burning aircraft off the coast of Veitnam. Search aircraft are being sent to the area.
Maar het strookt niet met dit nieuwsbericht van zojuist:quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:38 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Misschien nog wel een van de beste en meest waarschijnlijke scenario's in mijn ogen.
quote:Iskandar Sarudin, de Maleisische ambassadeur in China, onthulde dat gezagvoerder Zaharie Ahmad Shah van vlucht MH370 'All right, good night' zei tijdens het laatste contact met het verdwenen toestel. De woorden werden volgens Sarudin gesproken toen het vliegtuig het Maleisische luchtruim inruilde voor het Vietnamese.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |