quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Is IAA niet internationaal, of zijn dat vliegveldcodes?
welke smaak wil je hebben?quote:Indianapolis Airport Authority
Iran Aseman Airlines (call-sign IAA)
Irish Aviation Authority
Israel Airports Authority
International Academy of Astronautics
Dat kan ik niet, ik moet wachten op de lapo.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:37 schreef MrBanaan1 het volgende:
Update de OP dan ff? Heb nu een paar dingen langs zien komen die er wel in kunnen!
Voor zover ik begreep van de vliegtuigkenners OEM en Red_85 2 topics terug ofzo heeft dit vliegtuig geen SATCOM, het vrijwel identieke vliegtuig dat eerst in de OP stond (MRQ in plaats van MRO als nummer), heeft dat wel.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:39 schreef MrBanaan1 het volgende:
Maar, die scheur bij de antenne is een paar delen terug al langsgekomen, alleen bleek het toen om een ander toestel te gaan. Is het dit keer dus wel bevestigt voor dit toestel ook?
En is er verder nog echt concreet groot nieuws/updates?
Dus dan is dit nieuws, over die scheur, niet relevant voor dit?quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Voor zover ik begreep van de vliegtuigkenners OEM en Red_85 2 topics terug ofzo heeft dit vliegtuig geen SATCOM, het vrijwel identieke vliegtuig dat eerst in de OP stond (MRQ in plaats van MRO als nummer), heeft dat wel.
1. dat verhaal geldt voor de 200, 200F, 200LR, 300, 300ER. De Malaysian is een 200ERquote:
Hierboven en onder jouw post staat het antwoord. Lijkt me niet relevant, tenzij er ook zonder die antenne corrosie kan ontstaan.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:41 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Dus dan is dit nieuws, over die scheur, niet relevant voor dit?
Ok. Wilde even duidelijkheid want er stond erg veel door elkaar.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hierboven en onder jouw post staat het antwoord. Lijkt me niet relevant, tenzij er ook zonder die antenne corrosie kan ontstaan.
Hij heeft niet de satcom antenne op het dak, maar hij blijkt toch weldegelijk satcom te hebben. De antennes (flat plate) zitten aan beide kanten van de romp, zie reply 28 in http://www.airliners.net/(...)read.main/6015734/1/quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Voor zover ik begreep van de vliegtuigkenners OEM en Red_85 2 topics terug ofzo heeft dit vliegtuig geen SATCOM, het vrijwel identieke vliegtuig dat eerst in de OP stond (MRQ in plaats van MRO als nummer), heeft dat wel.
Dan is de vraag of die corrosie/metaalmoeheid ook bij de zij-antennes kan optreden, of alleen bij de dak-antenne... Dat zou ik echt niet weten.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:44 schreef OEM het volgende:
[..]
Hij heeft niet de satcom antenne op het dak, maar hij blijkt toch weldegelijk satcom te hebben. De antennes zitten aan beide kanten van de romp, zie reply 28 in http://www.airliners.net/(...)read.main/6015734/1/
Een A-check volgens de Malaysia-mevrouw. Weet jij wat ze controleren in een A-check? (ik niet iig).quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:30 schreef DeParo het volgende:
In ieder geval is het vliegtuig vrij recent gecontroleerd.
En of het alleen bij de satcom-antenne kan, of bij al die antenne's op het dakquote:Op woensdag 12 maart 2014 00:46 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Dan is de vraag of die corrosie/metaalmoeheid ook bij de zij-antennes kan optreden, of alleen bij de dak-antenne... Dat zou ik echt niet weten.
Klopt, daarnaast heeft de maatschappij wat financiële problemen, hoe dan ook is corrosie volgens mij een van de voornaamste zaken waar ze naar kijken.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:47 schreef OEM het volgende:
[..]
Een A-check volgens de Malaysia-mevrouw. Weet jij wat ze controleren in een A-check? (ik niet iig).
Ik verwacht dat ie tussen 3 en 4 uur beschikbaar isquote:Op woensdag 12 maart 2014 00:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat kan ik niet, ik moet wachten op de lapo.
Als Nederland slaapt.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:48 schreef eight het volgende:
[..]
Ik verwacht dat ie tussen 3 en 4 uur beschikbaar is
Wat ik zo snel kan vinden is dat er pas bij een C-check naar de structure gekeken wordt. A en B is het betere tegen-de-banden-aan-schoppen werk.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:48 schreef DeParo het volgende:
[..]
Klopt, daarnaast heeft de maatschappij wat financiële problemen, hoe dan ook is corrosie volgens mij een van de voornaamste zaken waar ze naar kijken.
Ik volg het niet helemaal (wat zijn bijvoorbeeld "SAR efforts"), maar 02:40 is het moment dat het van de primaire (dus grondradar) verdween. Dat kan dus het punt bij het eilandje zijn in het westen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:50 schreef matthijst het volgende:
Ook aardig:
- The loss of primary radar contact at 2:40 EXACTLY matches what was initially reported by MAS in their very first statement (still on their website). This was subsequently modified to 1:21 when transponder signal was lost (as reported by FR24), and a seemingly plausible explanation was given that the 2:40 is to be understood as when Subang centre notified MAS on the loss of comms.
- In a press conference on the 9th March, the Air Force chief already hinted that the aircraft 'may have' turned around. This was downplayed in the next couple of days, as SAR efforts concentrated around the last known transponder position.
- Clearly in the mean time significant SAR efforts have commenced in the Straits of Malacca, however in the past 2 days they were not commented on, or were dismissed with 'we are exploring all possibilities'. Only after if became clear to anyone with some knowledge that the search is now concentrated to the west of the Malay peninsula was the admission made.
From the initial slips of tongues (understandable in the evolving crisis situation) it would appear that already at the start of the events this was known, and possibly much more. In light of above, any official statement on (non)existing ACARS messages need to be treated with a good degree of caution.
All this is combined with the well known dread of 'losing face' in the region, which may result is some quite irrational decisions even quite high up in the hierarchy.
top.quote:
Staat ook bij dat de vervolginspectie pas later dit jaar zou plaatsvinden.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:54 schreef OEM het volgende:
[..]
Wat ik zo snel kan vinden is dat er pas bij een C-check naar de structure gekeken wordt. A en B is het betere tegen-de-banden-aan-schoppen werk.
Maleisie en Iran zijn vrij close (Islam en anti-Israel), dus Maleisie inkomen voor een Iranier is waarschijnlijk niet zo moeilijk. In China, Europa raken is misschien wat moeilijker.quote:Op woensdag 12 maart 2014 02:58 schreef iksnaperniksvan het volgende:
Ik las net in dit artikel van CNN hetvolgende:
"The two passengers who have dominated headlines the last two days entered Malaysia using valid Iranian passports, Noble said. But they used stolen Austrian and Italian passports to board the missing Malaysian plane, he said."
Maar, waarom? Waarom zou je, als je gewoon een goed Iraans paspoort hebt, waarmee je schijnbaar zonder problemen het land in bent gekomen, toch kiezen voor een gestolen paspoort? Natuurlijk, ze zouden allebei hun paspoort toevallig kwijt kunnen zijn geraakt, maar daarnaast? Wat zou een reden kunnen zijn? Lijkt me dat je het jezelf alleen maar moeilijker maakt met vervalste paspoorten...
Misschien iets met het verkrijgen van een visum ofzo?
Ok, goeie nieuwe info.quote:Op woensdag 12 maart 2014 02:58 schreef iksnaperniksvan het volgende:
Ik las net in dit artikel van CNN hetvolgende:
"The two passengers who have dominated headlines the last two days entered Malaysia using valid Iranian passports, Noble said. But they used stolen Austrian and Italian passports to board the missing Malaysian plane, he said."
Maar, waarom? Waarom zou je, als je gewoon een goed Iraans paspoort hebt, waarmee je schijnbaar zonder problemen het land in bent gekomen, toch kiezen voor een gestolen paspoort? Natuurlijk, ze zouden allebei hun paspoort toevallig kwijt kunnen zijn geraakt, maar daarnaast? Wat zou een reden kunnen zijn? Lijkt me dat je het jezelf alleen maar moeilijker maakt met vervalste paspoorten...
Misschien iets met het verkrijgen van een visum ofzo?
In dit artikel wordt uitgelegd waarom:quote:Op woensdag 12 maart 2014 02:58 schreef iksnaperniksvan het volgende:
Ik las net in dit artikel van CNN hetvolgende:
"The two passengers who have dominated headlines the last two days entered Malaysia using valid Iranian passports, Noble said. But they used stolen Austrian and Italian passports to board the missing Malaysian plane, he said."
Maar, waarom? Waarom zou je, als je gewoon een goed Iraans paspoort hebt, waarmee je schijnbaar zonder problemen het land in bent gekomen, toch kiezen voor een gestolen paspoort? Natuurlijk, ze zouden allebei hun paspoort toevallig kwijt kunnen zijn geraakt, maar daarnaast? Wat zou een reden kunnen zijn? Lijkt me dat je het jezelf alleen maar moeilijker maakt met vervalste paspoorten...
Misschien iets met het verkrijgen van een visum ofzo?
Niels, ik snap echt niets van je eerste deel. Singapore ligt ten zuiden van Maleisie, het vliegtuig gaat naar het noorden, van Maleisisch luchtruim naar Vietnamees/Cambodjaans luchtruim.quote:Op woensdag 12 maart 2014 06:02 schreef niels0 het volgende:
Wat ik verdacht vind is dat het toestel van de flighttracker verdween op het moment dat 'ie schijnbaar over het waypoint IGARI vloog. Dat is vlak voor de overgang van Singapore ATC naar Ho Chi Minh ATC.
In de nieuwsberichten wordt echter gesproken van verlies radiocontact met Kuala Lumpur ATC.
Volgens de enroute kaart kan daar geen sprake van zijn. Er hoort op die lokatie een handover plaats te vinden tussen Singapore ATC en Ho Chi Minh ATC.
Gaat om de overgang van airway R208 via IGARI en airway M765 om via BITOD aan te sluiten op airway M755 richting Ho Chi Minh.
http://skyvector.com/?ll=(...)944&chart=304&zoom=2
Dit bevind zich ongeveer 100 nautische mijlen vanaf de kust van Maleisië.
Wat ik verder onbegrijpelijk vind is dat men zelfs ten westen van Maleisië in de Andaman Zee een zoekgebied heeft ingesteld. Da's toch wel een heel eind uit de richting.
Klik even op m'n link dan snap je wat ik bedoel. Die lokatie valt onder de verkeersleiding van Singaporequote:Op woensdag 12 maart 2014 06:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niels, ik snap echt niets van je eerste deel. Singapore ligt ten zuiden van Maleisie, het vliegtuig gaat naar het noorden, van Maleisisch luchtruim naar Vietnamees/Cambodjaans luchtruim.
Over het laatste stukje; lees de OP, daar staat de kaart waar het vliegtuig mogelijk (nog steeds niet bevestigd) is "gezien" (grondradar) vanaf het eilandje Palau Perak
Vaag, hoe kan Singapore zo'n groot gebied en zo ver naar het noorden hebben dan? En waarom hebben zij iets te maken met een vliegtuig dat niet in Singapore landt, geen Singaporezen aan boord heeft en niet over Singapore vliegt?quote:Op woensdag 12 maart 2014 06:08 schreef niels0 het volgende:
[..]
Klik even op m'n link dan snap je wat ik bedoel. Die lokatie valt onder de verkeersleiding van Singapore
Je vragen heb ik geen antwoord op maar die kaart liegt er niet om.quote:Op woensdag 12 maart 2014 06:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vaag, hoe kan Singapore zo'n groot gebied en zo ver naar het noorden hebben dan? En waarom hebben zij iets te maken met een vliegtuig dat niet in Singapore landt, geen Singaporezen aan boord heeft en niet over Singapore vliegt?
Mooi kaartmateriaal trouwens.
Ehm ja, maar is dit de enige scheiding mogelijk? Ik kan me niet voorstellen dat er niet gewoon een luchtruim van Maleisie is ten noorden van het schiereiland... Maar goed, ik zit totaal niet in die wereld, jij nog in de nautische kant ervan.quote:Op woensdag 12 maart 2014 06:17 schreef niels0 het volgende:
[..]
Je vragen heb ik geen antwoord op maar die kaart liegt er niet om.
Deze kaart gaat alleen over verkeerleiding en niet over territorium. Kijk maar 'ns tot hoe ver Singpapore ATC richting de Filippijnen reikt. Singapore neemt dat gewoon voor haar rekening. Misschien is de reden dat Singapore in dat gebied relatief veel vluchtbewegingen heeft die wèl met haar eigen luchthaven hebben te maken.quote:Op woensdag 12 maart 2014 06:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ehm ja, maar is dit de enige scheiding mogelijk? Ik kan me niet voorstellen dat er niet gewoon een luchtruim van Maleisie is ten noorden van het schiereiland... Maar goed, ik zit totaal niet in die wereld, jij nog in de nautische kant ervan.
Het punt was meer dat in oorspronkelijke berichten 02:40 werd genoemd en het omkeren van het vliegtuig. Daarna werd 1:21 genoemd en van omkeren niet meer gesproken. S&R werd vooral "op" de route gedaan leek het, maar schijnbaar heeft Maleisië zelf al wel vanaf het begin ook gen Westen gezocht. Waarom niet meteen eerlijk en zeggen: hij is om 2:40 verdwenen van de radar op locatie xxx?quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik volg het niet helemaal (wat zijn bijvoorbeeld "SAR efforts"), maar 02:40 is het moment dat het van de primaire (dus grondradar) verdween. Dat kan dus het punt bij het eilandje zijn in het westen.
01:21 was dan het moment dat de transponder het niet meer deed en de secundaire hoge radar het vliegtuig dus niet meer spotte.
In 1:19 van de Golf van Thailand naar de Straat van Malakka vliegen lijkt me niet zo moeilijk.
==
Dat laatste is trouwens zeker een cultureel dingetje.
Geen idee.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:21 schreef matthijst het volgende:
[..]
Het punt was meer dat in oorspronkelijke berichten 02:40 werd genoemd en het omkeren van het vliegtuig. Daarna werd 1:21 genoemd en van omkeren niet meer gesproken. S&R werd vooral "op" de route gedaan leek het, maar schijnbaar heeft Maleisië zelf al wel vanaf het begin ook gen Westen gezocht. Waarom niet meteen eerlijk en zeggen: hij is om 2:40 verdwenen van de radar op locatie xxx?
Of ueberhaupt dat hij nog 1:20 heeft gevlogen vanaf laatst bekende positie (wat vliegt zo'n ding? 800km/uur ofzo?
Verstandig, denk niet dat er iets te vinden is in die Golf van Thailand. Jammer van je werk, niels, maar het vliegtuig is allang weg daar.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:32 schreef matthijst het volgende:
UPDATE [11.21am]: The search for MH370 has been expanded into the Andaman Sea, hundreds of kilometres to the northwest of the original search radius.
UPDATE [10.20am]: Vietnam is scaling back the search for MH370 in Vietnam waters. Its deputy transport minister said they have plans to search with a few flights today but have suspended other activities.
Route was hetzelfde als de 2 dagen ervoor werd pas gemeld? Zei die gast van luchtverkeersleiding bij P&W ook nog gisteren, dacht ik: dat de route normaal was, vergelijkbaar met een autobaan, waar je ook niet recht van a naar b rijdt.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:32 schreef niels0 het volgende:
Meest logische route Kuala Lumpur, Sepang Int'l - Bejing Capital Int'l. Even vluchtplan gemaakt hoe ik zou vliegen (korste route).
WMKK - PIBOS - R208 - VKR - R208 - IGARI - M765 - BITOD - M755 - PNH - B329 - PAK - B329 - VILAO - B329 - NHA - W1 - NOB - R474 - NL - R474 - NNG - R343 - LLC - R343 - LKO - R343 - WHA - R343 - HOK - A461 - ZHO - A461 - WXI - A461 - HG - A461 - VYK - ZBAA
IGARI komt hier ook in voor dus. Aangezien het toestel ook daar van de flighttracker verdween zou ik daar maar gaan zoeken als ik hun was.
Zoeken in de Straat van Malacca is óók niet logisch, daar lopen geen routes in noord-oostelijke richting. Na opstijgen pak je waypoint PIBOS. Dat is namelijk de Standard Instrument Departure. Kijk maar op kaart 20-3A en 20-3B (North East Departures) van WMKK
Ja maar hoe zit het dan met de flighttracker? Die moet dan wel behoorlijk gefaked zijn.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:35 schreef matthijst het volgende:
[..]
Alls zoekacties nu lijken gebaseerd op gerucht dat vliegtuig gedraaid is.
Dit speelt inderdaad mee. Iemand met een hogere rang, een hogere leeftijd of uit een 'betere' familie zal niet zo snel tegengesproken worden. Belangrijke informatie kan daardoor achterblijven of vertraagd naar buiten komen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:25 schreef El_Matador het volgende:
Maar dit: "Waarom niet meteen eerlijk en zeggen"
is de cultuur daar.
bron: nosquote:China heeft de zoektocht naar de vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines uitgebreid. Er worden twee extra vliegtuigen ingezet, die ook op land moeten gaan zoeken.
Ook zijn er acht nieuwe reddingsschepen in het gebied aangekomen waar het toestel neergestort zou kunnen zijn.
Ondertussen is Vietnam juist minder intensief gaan zoeken naar het verdwenen toestel. Het land zet geen schepen meer in, maar zal nog wel enkele vliegtuigen gebruiken om te zoeken.
Malakka
Een generaal van de Maleisische luchtmacht laat weten dat eerdere berichten over de Boeing die gezien zou zijn bij de Straat van Malakka, onjuist zijn. Gisteren meldden verschillende media dat het vliegtuig daar op de radar was opgedoken.
De Straat van Malakka ligt honderden kilometers ten westen van waar nu wordt gezocht.
De Boeing 777 was zaterdag onderweg van Kuala Lumpur naar Peking. Het toestel vloog in noordoostelijke richting over de Zuid-Chinese Zee. Halverwege Maleisië en Vietnam werd het contact met het toestel verbroken.
Met onschuldige bruiloftgangers opblazen is waarschijnlijk meer geld te verdienen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:42 schreef El_Matador het volgende:
Ben ik nou de enige die het wel een beetje vreemd vindt dat "we" (als mensheid) miljarden besteden aan drones om onschuldige bruiloftsgangers op te blazen, maar geen drones hebben om vliegtuigen te zoeken?
Nou nee, een generaal beweert dat het onjuist is. Wel vreemd dat men ondertussen wel juist in die hoek gaat zoeken....quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:46 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
bron: nos
Het eerdere gerucht dat het vliegtuig om 2.40am nog gezien is blijkt dus onjuist.
De levensverzekeringen van al die zakenlui lopen ook wel in de miljoenen, plus het vliegtuig zelf, de imagoschade, etc.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:50 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Met onschuldige bruiloftgangers opblazen is waarschijnlijk meer geld te verdienen.
Alsof de fabrikant van drones dat moet betalenquote:Op woensdag 12 maart 2014 07:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De levensverzekeringen van al die zakenlui lopen ook wel in de miljoenen, plus het vliegtuig zelf, de imagoschade, etc.
Lijkt me goedkoper dan met tientallen vliegtuigen die zee afkammen, niet? Drones kan je uitrusten met infrarood en andere snufjes om dat op te sporen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:57 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Alsof de fabrikant van drones dat moet betalen
Nee, maar serieus, een heel leger van drones puur voor SAR redenen is veel en veel te duur.
Niet aangezien die vliegtuigen ook nog voor andere doeleinden gebruikt worden. Maar wie weet is het iets voor de toekomst.quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Lijkt me goedkoper dan met tientallen vliegtuigen die zee afkammen, niet? Drones kan je uitrusten met infrarood en andere snufjes om dat op te sporen.
Los daarvan is dingen afmeten naar/aan (wat is het, ik ga slapen) hun prijs natuurlijk niet de manier.
De NOS interpreteert dit imho onjuist. De generaal ontkent slechts dat hij gezegd heeft dat vlucht MH370 gesignaleerd is.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:46 schreef arj1o1 het volgende:
bron: nos
Het eerdere gerucht dat het vliegtuig om 2.40am nog gezien is blijkt dus onjuist.
Danku!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 19:21 schreef Toto69 het volgende:
Nou is die Ms. Roos ook wel een topmodelletje hoor
RVer, kun je de bronnen bij je stukjes plaatsen bitte?quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:52 schreef RVer het volgende:
Updated: Wednesday March 12, 2014 MYT 12:55:37 PM
Missing MH370: 'Alright, good night' were pilot's last heard words
BEIJING: "Alright, good night" were the last heard words from the missing Malaysian Airlines (MAS) flight MH370 - which were revealed for the first time at a meeting in Beijing on Wednesday morning between the Malaysian government and Chinese relatives.
The flight then disappeared from radar screens, said Malaysia's civil aviation officials at the meeting fronted by its envoy to China, Datuk Iskandar Sarudin, and held in a packed room with nearly 400 relatives at the Metropark Lido hotel.
Sure:quote:Op woensdag 12 maart 2014 08:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
RVer, kun je de bronnen bij je stukjes plaatsen bitte?
Wanneer en aan wie waren deze "laatste woorden"? Aan het adres van het 30 minuten verder vliegende vliegtuig (dat tot voor kort alleen "gemompel" had gehoord) of een ander contact?
Gracias.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:00 schreef RVer het volgende:
[..]
Sure:
http://www.thestar.com.my(...)ng-plane-last-words/
quote:In a confusing exchange, the male official was asked repeatedly by family members if military-grade radar had picked up the plane. Military air data and technology would go beyond the civilian ones, they said.
The official replied that the Malaysian military was assisting investigations "at a high level."
Pressed repeatedly on what information the military had given authorities, he finally replied that "now is not the time" to reveal it.
http://devel.malaysiandig(...)y-disappearance.htmlquote:AS many as 19 families of missing passengers have apparently been connected to their loved ones despite there still being no clue as to what happened to them.
The mystery of the missing Malaysia Airlines flight is getting deeper and deeper.
It has emerged that phones taken on board flight MH370 are still ringing FOUR DAYS after the plane's disappearance.
Reports suggest as many as 19 families have managed to call phones of their missing loved ones, while the airline itself has got through to some of the missing crew's handsets.
According to Chinese media, the 19 families have signed a joint statement confirming they made calls which connected to the missing passengers but without an answer.
In addition a Malaysia Airlines official confirmed that they too had tried to get in touch with cellphones of missing crew members, but again without a response.
And even more bizarrely, some social media sites have shown missing passengers as still being 'online'.
het telefoonsignaal is afhankelijk van providers. sommige providers (en vaker bij roaming) geveb het 'overgaan-signaal' als ze het telefoonnummer aan het opzoeken zijn. Is eerder in dit topic al voorbij gekomen, dat het een paar dagen later nog altijd overgaat lijkt me eenzelfde laken een pak.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:10 schreef RVer het volgende:
[..]
http://devel.malaysiandig(...)y-disappearance.html
Een Chinese dienst vergelijkbaar met WhatsApp (QQ?) had ook al laten weten dat statussen niet altijd betrouwbaar zijn.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:28 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
het telefoonsignaal is afhankelijk van providers. sommige providers (en vaker bij roaming) geveb het 'overgaan-signaal' als ze het telefoonnummer aan het opzoeken zijn. Is eerder in dit topic al voorbij gekomen, dat het een paar dagen later nog altijd overgaat lijkt me eenzelfde laken een pak.
De social media klinkt wel als nieuw, maar dat kan natuurlijk net zo goed een facebook-inlog (oid) zijn vanaf een vaste pc met onthouden inloggegegevens. Als mensen ter plekke internet zouden hebben zou er vast wel een *help* geklonken hebben, en zouden ze via track&trace al lang gevonden zijn lijkt me
Nope. Iedereen en alles is te vinden binnen enkele seconden, maar een verdwenen vliegtuig is inmiddels 4 dagen zoek.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:42 schreef El_Matador het volgende:
Ben ik nou de enige die het wel een beetje vreemd vindt dat "we" (als mensheid) miljarden besteden aan drones om onschuldige bruiloftsgangers op te blazen, maar geen drones hebben om vliegtuigen te zoeken?
Wat is daar nou zo raar aan?quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nope. Iedereen en alles is te vinden binnen enkele seconden, maar een verdwenen vliegtuig is inmiddels 4 dagen zoek.
Que?
Ik heb de middelen niet, dus ik heb geen enkel idee. Overheden hebben die middelen wel. In ruime mate.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:45 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Wat is daar nou zo raar aan?
Boven zee: Geen rarad, geen mobiele ontvangst, geen dataverbinding met wie dan ook. Alleen contact via een responder die om welke reden dan ook stopte. Of het vliegtuig daarna doorvloog of ter plekke uit er kaar geknald is, is onduidelijk. Waar ga jij dan zoeken?
we kunnen met drones en satellieten mensen tot op 5 meter (give or take a few..) nauwkeurig volgen, een vliegtuig zijn we boven zee "kwijt" en hij kan werkelijk alle kanten opgegaan zijnquote:Op woensdag 12 maart 2014 09:45 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Wat is daar nou zo raar aan?
Boven zee: Geen radar, geen mobiele ontvangst, geen dataverbinding met wie dan ook. Alleen contact via een responder die om welke reden dan ook stopte. Of het vliegtuig daarna doorvloog of ter plekke uit er kaar geknald is, is onduidelijk. Waar ga jij dan zoeken?
Composite foto's.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:48 schreef matthijst het volgende:
Waarom heeft die dude links, de benen van die dude rechts
[ [url=http://l.yimg.com/bt/api/res/1.2/ZbLe4OvJ4GxoP71qm7OLdg--/YXBwaWQ9eW5ld3M7Zmk9aW5zZXQ7aD0zMjU7cT03NTt3PTUxMg--/http://media.zenfs.com/en(...)01203.JPG]afbeelding[/url] ]
- Infraroodquote:
We kunnen individuen volgen, niet elk persoon of vliegtuig wordt constant gemonitoredquote:Op woensdag 12 maart 2014 09:48 schreef mschol het volgende:
[..]
we kunnen met drones en satellieten mensen tot op 5 meter (give or take a few..) nauwkeurig volgen, een vliegtuig zijn we boven zee "kwijt" en hij kan werkelijk alle kanten opgegaan zijn
De kers van de bruidstaart is geen probleem om naar Allah te blazen en give or take a few bodies erbij, maar een vliegtuig van 60 meter lang in een straal van 6 uur vliegen kunnen we na 4,5 dag nog niet vinden?quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:48 schreef mschol het volgende:
[..]
we kunnen met drones en satellieten mensen tot op 5 meter (give or take a few..) nauwkeurig volgen, een vliegtuig zijn we boven zee "kwijt" en hij kan werkelijk alle kanten opgegaan zijn
Wel eens in Maleisië geweest? De economie bloeit daar een stuk meer dan in Europa. In Kuala Lumpur vind je modernere snufjes dan hier. Zo was 4G daar twee jaar geleden al overal beschikbaar om maar een voorbeeld te noemen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:56 schreef MartijnA3 het volgende:
Echt, jullie hebben maar een vage kijk op de wereld. Infrarood?![]()
We hebben het over het gebied tussen Maleisië en Vietnam, niet echt landen met de beste apparatuur.
Niet veel wereldevaring heb je dan..quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:56 schreef MartijnA3 het volgende:
Echt, jullie hebben maar een vage kijk op de wereld. Infrarood?![]()
We hebben het over het gebied tussen Maleisië en Vietnam, niet echt landen met de beste apparatuur.
als je dadelijk de OP gaat maken, misschien dat stukje over de telefoons, inclusief de uitleg, plaatsen in de OP, zodat hetniet meer langskomt?quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De kers van de bruidstaart is geen probleem om naar Allah te blazen en give or take a few bodies erbij, maar een vliegtuig van 60 meter lang in een straal van 6 uur vliegen kunnen we na 4,5 dag nog niet vinden?
Ik wacht al veel te lang op die OP, ben nog niet echt moe, maar het is fokking 4:06... weet niet of ik hem haal.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:06 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
als je dadelijk de OP gaat maken, misschien dat stukje over de telefoons, inclusief de uitleg, plaatsen in de OP, zodat hetniet meer langskomt?
o jij zit ergens andersquote:Op woensdag 12 maart 2014 10:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik wacht al veel te lang op die OP, ben nog niet echt moe, maar het is fokking 4:06... weet niet of ik hem haal.
Ik dacht, leuk...een kaartje, maar ik kan er geen touw aan vastknopen, hoe kan ik op dat kaartje dan zien wat bij Singapore hoort en wat bij Maleisie? Ik zie enkel een blauw gebiedje in Indonesie, bij Borneo en andere bij Australie.quote:Op woensdag 12 maart 2014 06:02 schreef niels0 het volgende:
Wat ik verdacht vind is dat het toestel van de flighttracker verdween op het moment dat 'ie schijnbaar over het waypoint IGARI vloog. Dat is vlak voor de overgang van Singapore ATC naar Ho Chi Minh ATC.
In de nieuwsberichten wordt echter gesproken van verlies radiocontact met Kuala Lumpur ATC.
Volgens de enroute kaart kan daar geen sprake van zijn. Er hoort op die lokatie een handover plaats te vinden tussen Singapore ATC en Ho Chi Minh ATC.
Gaat om de overgang van airway R208 via IGARI en airway M765 om via BITOD aan te sluiten op airway M755 richting Phnom Penh International Airport.
http://skyvector.com/?ll=(...)944&chart=304&zoom=2
Dit bevindt zich ongeveer 100 nautische mijlen vanaf de kust van Maleisië.
Wat ik verder onbegrijpelijk vind is dat men zelfs ten westen van Maleisië in de Andaman Zee een zoekgebied heeft ingesteld. Da's toch wel een heel eind uit de richting.
Lijkt me afwezig, gewoon amateurisme/geen andere benen over, dus maar dezelfde. Het viel mij ook op aan zijn broek en schoenen, maar ach, verder niet echt belangrijk.quote:
Track & trace van voertuigen werkt via het mobiele telecom netwerk, dat heb je niet boven zee en op vlieghoogte.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:04 schreef HiZ het volgende:
Ik blijf het kostenargument tegen het online houden van bijvoorbeeld locatiegegevens van een vliegtuig zo vreemd vinden; logistieke bedrijven hebben letterlijk duizenden wagens real life in beeld en een vliegmaatschappij kan hetzelfde niet doen met een beduidend lager aantal?
Dat blijkt!quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:10 schreef MartijnA3 het volgende:
En dan nog: trek de zekering van het apparaatje eruit en je bent niet meer te volgen.
Waarom zou een vliegtuigbouwer dat interesseren?quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:22 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vind het naief van de vliegtuigbouwers om ervan uit te gaan dat er nooit een piloot zou komen die misbruik zou maken van wat er mogelijk is, bijv. een vliegtuig zoekmaken.
Waarom zou een drone dit vliegtuig in de gaten hebben gehouden?quote:Op woensdag 12 maart 2014 09:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De kers van de bruidstaart is geen probleem om naar Allah te blazen en give or take a few bodies erbij, maar een vliegtuig van 60 meter lang in een straal van 6 uur vliegen kunnen we na 4,5 dag nog niet vinden?
Het is indd verbazingwekkend om hier te lezen dat men denkt dat we alles op deze wereldbol onder controle hebben.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:20 schreef Drebbelman het volgende:
Ik denk dat we allemaal iets te goedgelovig zijn geworden door maar alles wat ons in Amerikaanse detectives wordt voorgeschoteld voor waar aan te nemen. In series als 24, Person of Interest of Homeland zouden ze nu gewoon even de vlucht van het vliegtuig op gearchiveerde satelietbeelden terug kijken en blijven volgen.
Misschien nog wel een van de beste en meest waarschijnlijke scenario's in mijn ogen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:23 schreef matthijst het volgende:
Ook wel een aardige:
Let's say MH370 definitely was the unknown item picked up by military radar crossing the Malaysian peninsula and tracked to near Palau Perak.
Lets also examine the report by the eight people sitting on the beach at Bandar Marang on the NE coast of the Malay peninsula at 1:30AM, who heard a "loud and frightening noise" that "seemed to come from Kapas Island."
We all know that sounds reverberate and bounce off large solid objects. What if the eight people on the beach heard an explosive decompression of MH370? (they would have been within hearing distance of waypoint IGARI, and sound carries a long way at night, and through the sky).
Let's say an oxygen bottle in the cabin exploded and caused major decompression, and took out a heap of electrical wiring and comms, including the transponder.
The crew immediately commenced a left turn to return to KL and initiated a rapid descent.
However, hypoxia took over prior to reaching a low level and the crew became unconscious. The aircraft continued to fly in a gentle arc, back over the Malay peninsula, at a steadily reducing height, or at a low height preset by the crew on the AP.
In that case, there's a strong possibility the aircraft crashed into the Gunung Leuser National Park - one of the largest, largely unpopulated, mountainous wilderness areas in Northern Sumatra.
An aircraft crashing into a high-elevation area of this park at 3:00AM local time would be heard by very few people - and it would disappear into the jungle just as GOL 1907 did.
"Gunung Leuser National Park is 150 km long, over 100 km wide and is mostly mountainous. 40% of the park, which is mainly in the north, is steep, and over 1,500 m. 12% of the park only, in the lower southern half, is below 600 metres but for 25 km runs down the coast. 11 peaks are over 2,700 m and the highest point is Gunung Leuser, which 3,466 m high".
Dit klinkt in elk geval redelijk. Nu nog kijken of er dan ook iets te vinden is. Wel raar dat ze er nu pas meekomen dan en niet gelijk toen ze een brandend vliegtuig zagenquote:Op woensdag 12 maart 2014 10:32 schreef matthijst het volgende:
BBC is reporting just now, that oil rig workers saw a burning aircraft off the coast of Veitnam. Search aircraft are being sent to the area.
Ander nieuws: Life Raft gevonden, 10 nautical miles from Port Dickson town at 12pm yesterday.
Read more: MISSING MH370: Fishermen find life raft near PD - Latest - New Straits Times http://www.nst.com.my/lat(...)509222#ixzz2vjtzXbOM
[ afbeelding ]
Verbazend hoe zoiets pas gemeld wordt nadat al een paar dagen een van de grootste zoekacties in de geschiedenis gaande is. Alsof een brandend vliegtuig daar iets is wat toch regelmatig voorkomt en niet het melden meer waard is.quote:BBC is reporting just now, that oil rig workers saw a burning aircraft off the coast of Veitnam. Search aircraft are being sent to the area.
Maar het strookt niet met dit nieuwsbericht van zojuist:quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:38 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Misschien nog wel een van de beste en meest waarschijnlijke scenario's in mijn ogen.
quote:Iskandar Sarudin, de Maleisische ambassadeur in China, onthulde dat gezagvoerder Zaharie Ahmad Shah van vlucht MH370 'All right, good night' zei tijdens het laatste contact met het verdwenen toestel. De woorden werden volgens Sarudin gesproken toen het vliegtuig het Maleisische luchtruim inruilde voor het Vietnamese.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |