quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Is IAA niet internationaal, of zijn dat vliegveldcodes?
welke smaak wil je hebben?quote:Indianapolis Airport Authority
Iran Aseman Airlines (call-sign IAA)
Irish Aviation Authority
Israel Airports Authority
International Academy of Astronautics
Dat kan ik niet, ik moet wachten op de lapo.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:37 schreef MrBanaan1 het volgende:
Update de OP dan ff? Heb nu een paar dingen langs zien komen die er wel in kunnen!
Voor zover ik begreep van de vliegtuigkenners OEM en Red_85 2 topics terug ofzo heeft dit vliegtuig geen SATCOM, het vrijwel identieke vliegtuig dat eerst in de OP stond (MRQ in plaats van MRO als nummer), heeft dat wel.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:39 schreef MrBanaan1 het volgende:
Maar, die scheur bij de antenne is een paar delen terug al langsgekomen, alleen bleek het toen om een ander toestel te gaan. Is het dit keer dus wel bevestigt voor dit toestel ook?
En is er verder nog echt concreet groot nieuws/updates?
Dus dan is dit nieuws, over die scheur, niet relevant voor dit?quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Voor zover ik begreep van de vliegtuigkenners OEM en Red_85 2 topics terug ofzo heeft dit vliegtuig geen SATCOM, het vrijwel identieke vliegtuig dat eerst in de OP stond (MRQ in plaats van MRO als nummer), heeft dat wel.
1. dat verhaal geldt voor de 200, 200F, 200LR, 300, 300ER. De Malaysian is een 200ERquote:
Hierboven en onder jouw post staat het antwoord. Lijkt me niet relevant, tenzij er ook zonder die antenne corrosie kan ontstaan.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:41 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Dus dan is dit nieuws, over die scheur, niet relevant voor dit?
Ok. Wilde even duidelijkheid want er stond erg veel door elkaar.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hierboven en onder jouw post staat het antwoord. Lijkt me niet relevant, tenzij er ook zonder die antenne corrosie kan ontstaan.
Hij heeft niet de satcom antenne op het dak, maar hij blijkt toch weldegelijk satcom te hebben. De antennes (flat plate) zitten aan beide kanten van de romp, zie reply 28 in http://www.airliners.net/(...)read.main/6015734/1/quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Voor zover ik begreep van de vliegtuigkenners OEM en Red_85 2 topics terug ofzo heeft dit vliegtuig geen SATCOM, het vrijwel identieke vliegtuig dat eerst in de OP stond (MRQ in plaats van MRO als nummer), heeft dat wel.
Dan is de vraag of die corrosie/metaalmoeheid ook bij de zij-antennes kan optreden, of alleen bij de dak-antenne... Dat zou ik echt niet weten.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:44 schreef OEM het volgende:
[..]
Hij heeft niet de satcom antenne op het dak, maar hij blijkt toch weldegelijk satcom te hebben. De antennes zitten aan beide kanten van de romp, zie reply 28 in http://www.airliners.net/(...)read.main/6015734/1/
Een A-check volgens de Malaysia-mevrouw. Weet jij wat ze controleren in een A-check? (ik niet iig).quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:30 schreef DeParo het volgende:
In ieder geval is het vliegtuig vrij recent gecontroleerd.
En of het alleen bij de satcom-antenne kan, of bij al die antenne's op het dakquote:Op woensdag 12 maart 2014 00:46 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Dan is de vraag of die corrosie/metaalmoeheid ook bij de zij-antennes kan optreden, of alleen bij de dak-antenne... Dat zou ik echt niet weten.
Klopt, daarnaast heeft de maatschappij wat financiële problemen, hoe dan ook is corrosie volgens mij een van de voornaamste zaken waar ze naar kijken.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:47 schreef OEM het volgende:
[..]
Een A-check volgens de Malaysia-mevrouw. Weet jij wat ze controleren in een A-check? (ik niet iig).
Ik verwacht dat ie tussen 3 en 4 uur beschikbaar isquote:Op woensdag 12 maart 2014 00:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat kan ik niet, ik moet wachten op de lapo.
Als Nederland slaapt.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:48 schreef eight het volgende:
[..]
Ik verwacht dat ie tussen 3 en 4 uur beschikbaar is
Wat ik zo snel kan vinden is dat er pas bij een C-check naar de structure gekeken wordt. A en B is het betere tegen-de-banden-aan-schoppen werk.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:48 schreef DeParo het volgende:
[..]
Klopt, daarnaast heeft de maatschappij wat financiële problemen, hoe dan ook is corrosie volgens mij een van de voornaamste zaken waar ze naar kijken.
Ik volg het niet helemaal (wat zijn bijvoorbeeld "SAR efforts"), maar 02:40 is het moment dat het van de primaire (dus grondradar) verdween. Dat kan dus het punt bij het eilandje zijn in het westen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:50 schreef matthijst het volgende:
Ook aardig:
- The loss of primary radar contact at 2:40 EXACTLY matches what was initially reported by MAS in their very first statement (still on their website). This was subsequently modified to 1:21 when transponder signal was lost (as reported by FR24), and a seemingly plausible explanation was given that the 2:40 is to be understood as when Subang centre notified MAS on the loss of comms.
- In a press conference on the 9th March, the Air Force chief already hinted that the aircraft 'may have' turned around. This was downplayed in the next couple of days, as SAR efforts concentrated around the last known transponder position.
- Clearly in the mean time significant SAR efforts have commenced in the Straits of Malacca, however in the past 2 days they were not commented on, or were dismissed with 'we are exploring all possibilities'. Only after if became clear to anyone with some knowledge that the search is now concentrated to the west of the Malay peninsula was the admission made.
From the initial slips of tongues (understandable in the evolving crisis situation) it would appear that already at the start of the events this was known, and possibly much more. In light of above, any official statement on (non)existing ACARS messages need to be treated with a good degree of caution.
All this is combined with the well known dread of 'losing face' in the region, which may result is some quite irrational decisions even quite high up in the hierarchy.
top.quote:
Staat ook bij dat de vervolginspectie pas later dit jaar zou plaatsvinden.quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:54 schreef OEM het volgende:
[..]
Wat ik zo snel kan vinden is dat er pas bij een C-check naar de structure gekeken wordt. A en B is het betere tegen-de-banden-aan-schoppen werk.
Maleisie en Iran zijn vrij close (Islam en anti-Israel), dus Maleisie inkomen voor een Iranier is waarschijnlijk niet zo moeilijk. In China, Europa raken is misschien wat moeilijker.quote:Op woensdag 12 maart 2014 02:58 schreef iksnaperniksvan het volgende:
Ik las net in dit artikel van CNN hetvolgende:
"The two passengers who have dominated headlines the last two days entered Malaysia using valid Iranian passports, Noble said. But they used stolen Austrian and Italian passports to board the missing Malaysian plane, he said."
Maar, waarom? Waarom zou je, als je gewoon een goed Iraans paspoort hebt, waarmee je schijnbaar zonder problemen het land in bent gekomen, toch kiezen voor een gestolen paspoort? Natuurlijk, ze zouden allebei hun paspoort toevallig kwijt kunnen zijn geraakt, maar daarnaast? Wat zou een reden kunnen zijn? Lijkt me dat je het jezelf alleen maar moeilijker maakt met vervalste paspoorten...
Misschien iets met het verkrijgen van een visum ofzo?
Ok, goeie nieuwe info.quote:Op woensdag 12 maart 2014 02:58 schreef iksnaperniksvan het volgende:
Ik las net in dit artikel van CNN hetvolgende:
"The two passengers who have dominated headlines the last two days entered Malaysia using valid Iranian passports, Noble said. But they used stolen Austrian and Italian passports to board the missing Malaysian plane, he said."
Maar, waarom? Waarom zou je, als je gewoon een goed Iraans paspoort hebt, waarmee je schijnbaar zonder problemen het land in bent gekomen, toch kiezen voor een gestolen paspoort? Natuurlijk, ze zouden allebei hun paspoort toevallig kwijt kunnen zijn geraakt, maar daarnaast? Wat zou een reden kunnen zijn? Lijkt me dat je het jezelf alleen maar moeilijker maakt met vervalste paspoorten...
Misschien iets met het verkrijgen van een visum ofzo?
In dit artikel wordt uitgelegd waarom:quote:Op woensdag 12 maart 2014 02:58 schreef iksnaperniksvan het volgende:
Ik las net in dit artikel van CNN hetvolgende:
"The two passengers who have dominated headlines the last two days entered Malaysia using valid Iranian passports, Noble said. But they used stolen Austrian and Italian passports to board the missing Malaysian plane, he said."
Maar, waarom? Waarom zou je, als je gewoon een goed Iraans paspoort hebt, waarmee je schijnbaar zonder problemen het land in bent gekomen, toch kiezen voor een gestolen paspoort? Natuurlijk, ze zouden allebei hun paspoort toevallig kwijt kunnen zijn geraakt, maar daarnaast? Wat zou een reden kunnen zijn? Lijkt me dat je het jezelf alleen maar moeilijker maakt met vervalste paspoorten...
Misschien iets met het verkrijgen van een visum ofzo?
Niels, ik snap echt niets van je eerste deel. Singapore ligt ten zuiden van Maleisie, het vliegtuig gaat naar het noorden, van Maleisisch luchtruim naar Vietnamees/Cambodjaans luchtruim.quote:Op woensdag 12 maart 2014 06:02 schreef niels0 het volgende:
Wat ik verdacht vind is dat het toestel van de flighttracker verdween op het moment dat 'ie schijnbaar over het waypoint IGARI vloog. Dat is vlak voor de overgang van Singapore ATC naar Ho Chi Minh ATC.
In de nieuwsberichten wordt echter gesproken van verlies radiocontact met Kuala Lumpur ATC.
Volgens de enroute kaart kan daar geen sprake van zijn. Er hoort op die lokatie een handover plaats te vinden tussen Singapore ATC en Ho Chi Minh ATC.
Gaat om de overgang van airway R208 via IGARI en airway M765 om via BITOD aan te sluiten op airway M755 richting Ho Chi Minh.
http://skyvector.com/?ll=(...)944&chart=304&zoom=2
Dit bevind zich ongeveer 100 nautische mijlen vanaf de kust van Maleisië.
Wat ik verder onbegrijpelijk vind is dat men zelfs ten westen van Maleisië in de Andaman Zee een zoekgebied heeft ingesteld. Da's toch wel een heel eind uit de richting.
Klik even op m'n link dan snap je wat ik bedoel. Die lokatie valt onder de verkeersleiding van Singaporequote:Op woensdag 12 maart 2014 06:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niels, ik snap echt niets van je eerste deel. Singapore ligt ten zuiden van Maleisie, het vliegtuig gaat naar het noorden, van Maleisisch luchtruim naar Vietnamees/Cambodjaans luchtruim.
Over het laatste stukje; lees de OP, daar staat de kaart waar het vliegtuig mogelijk (nog steeds niet bevestigd) is "gezien" (grondradar) vanaf het eilandje Palau Perak
Vaag, hoe kan Singapore zo'n groot gebied en zo ver naar het noorden hebben dan? En waarom hebben zij iets te maken met een vliegtuig dat niet in Singapore landt, geen Singaporezen aan boord heeft en niet over Singapore vliegt?quote:Op woensdag 12 maart 2014 06:08 schreef niels0 het volgende:
[..]
Klik even op m'n link dan snap je wat ik bedoel. Die lokatie valt onder de verkeersleiding van Singapore
Je vragen heb ik geen antwoord op maar die kaart liegt er niet om.quote:Op woensdag 12 maart 2014 06:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vaag, hoe kan Singapore zo'n groot gebied en zo ver naar het noorden hebben dan? En waarom hebben zij iets te maken met een vliegtuig dat niet in Singapore landt, geen Singaporezen aan boord heeft en niet over Singapore vliegt?
Mooi kaartmateriaal trouwens.
Ehm ja, maar is dit de enige scheiding mogelijk? Ik kan me niet voorstellen dat er niet gewoon een luchtruim van Maleisie is ten noorden van het schiereiland... Maar goed, ik zit totaal niet in die wereld, jij nog in de nautische kant ervan.quote:Op woensdag 12 maart 2014 06:17 schreef niels0 het volgende:
[..]
Je vragen heb ik geen antwoord op maar die kaart liegt er niet om.
Deze kaart gaat alleen over verkeerleiding en niet over territorium. Kijk maar 'ns tot hoe ver Singpapore ATC richting de Filippijnen reikt. Singapore neemt dat gewoon voor haar rekening. Misschien is de reden dat Singapore in dat gebied relatief veel vluchtbewegingen heeft die wèl met haar eigen luchthaven hebben te maken.quote:Op woensdag 12 maart 2014 06:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ehm ja, maar is dit de enige scheiding mogelijk? Ik kan me niet voorstellen dat er niet gewoon een luchtruim van Maleisie is ten noorden van het schiereiland... Maar goed, ik zit totaal niet in die wereld, jij nog in de nautische kant ervan.
Het punt was meer dat in oorspronkelijke berichten 02:40 werd genoemd en het omkeren van het vliegtuig. Daarna werd 1:21 genoemd en van omkeren niet meer gesproken. S&R werd vooral "op" de route gedaan leek het, maar schijnbaar heeft Maleisië zelf al wel vanaf het begin ook gen Westen gezocht. Waarom niet meteen eerlijk en zeggen: hij is om 2:40 verdwenen van de radar op locatie xxx?quote:Op woensdag 12 maart 2014 00:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik volg het niet helemaal (wat zijn bijvoorbeeld "SAR efforts"), maar 02:40 is het moment dat het van de primaire (dus grondradar) verdween. Dat kan dus het punt bij het eilandje zijn in het westen.
01:21 was dan het moment dat de transponder het niet meer deed en de secundaire hoge radar het vliegtuig dus niet meer spotte.
In 1:19 van de Golf van Thailand naar de Straat van Malakka vliegen lijkt me niet zo moeilijk.
==
Dat laatste is trouwens zeker een cultureel dingetje.
Geen idee.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:21 schreef matthijst het volgende:
[..]
Het punt was meer dat in oorspronkelijke berichten 02:40 werd genoemd en het omkeren van het vliegtuig. Daarna werd 1:21 genoemd en van omkeren niet meer gesproken. S&R werd vooral "op" de route gedaan leek het, maar schijnbaar heeft Maleisië zelf al wel vanaf het begin ook gen Westen gezocht. Waarom niet meteen eerlijk en zeggen: hij is om 2:40 verdwenen van de radar op locatie xxx?
Of ueberhaupt dat hij nog 1:20 heeft gevlogen vanaf laatst bekende positie (wat vliegt zo'n ding? 800km/uur ofzo?
Verstandig, denk niet dat er iets te vinden is in die Golf van Thailand. Jammer van je werk, niels, maar het vliegtuig is allang weg daar.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:32 schreef matthijst het volgende:
UPDATE [11.21am]: The search for MH370 has been expanded into the Andaman Sea, hundreds of kilometres to the northwest of the original search radius.
UPDATE [10.20am]: Vietnam is scaling back the search for MH370 in Vietnam waters. Its deputy transport minister said they have plans to search with a few flights today but have suspended other activities.
Route was hetzelfde als de 2 dagen ervoor werd pas gemeld? Zei die gast van luchtverkeersleiding bij P&W ook nog gisteren, dacht ik: dat de route normaal was, vergelijkbaar met een autobaan, waar je ook niet recht van a naar b rijdt.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:32 schreef niels0 het volgende:
Meest logische route Kuala Lumpur, Sepang Int'l - Bejing Capital Int'l. Even vluchtplan gemaakt hoe ik zou vliegen (korste route).
WMKK - PIBOS - R208 - VKR - R208 - IGARI - M765 - BITOD - M755 - PNH - B329 - PAK - B329 - VILAO - B329 - NHA - W1 - NOB - R474 - NL - R474 - NNG - R343 - LLC - R343 - LKO - R343 - WHA - R343 - HOK - A461 - ZHO - A461 - WXI - A461 - HG - A461 - VYK - ZBAA
IGARI komt hier ook in voor dus. Aangezien het toestel ook daar van de flighttracker verdween zou ik daar maar gaan zoeken als ik hun was.
Zoeken in de Straat van Malacca is óók niet logisch, daar lopen geen routes in noord-oostelijke richting. Na opstijgen pak je waypoint PIBOS. Dat is namelijk de Standard Instrument Departure. Kijk maar op kaart 20-3A en 20-3B (North East Departures) van WMKK
Ja maar hoe zit het dan met de flighttracker? Die moet dan wel behoorlijk gefaked zijn.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:35 schreef matthijst het volgende:
[..]
Alls zoekacties nu lijken gebaseerd op gerucht dat vliegtuig gedraaid is.
Dit speelt inderdaad mee. Iemand met een hogere rang, een hogere leeftijd of uit een 'betere' familie zal niet zo snel tegengesproken worden. Belangrijke informatie kan daardoor achterblijven of vertraagd naar buiten komen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:25 schreef El_Matador het volgende:
Maar dit: "Waarom niet meteen eerlijk en zeggen"
is de cultuur daar.
bron: nosquote:China heeft de zoektocht naar de vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines uitgebreid. Er worden twee extra vliegtuigen ingezet, die ook op land moeten gaan zoeken.
Ook zijn er acht nieuwe reddingsschepen in het gebied aangekomen waar het toestel neergestort zou kunnen zijn.
Ondertussen is Vietnam juist minder intensief gaan zoeken naar het verdwenen toestel. Het land zet geen schepen meer in, maar zal nog wel enkele vliegtuigen gebruiken om te zoeken.
Malakka
Een generaal van de Maleisische luchtmacht laat weten dat eerdere berichten over de Boeing die gezien zou zijn bij de Straat van Malakka, onjuist zijn. Gisteren meldden verschillende media dat het vliegtuig daar op de radar was opgedoken.
De Straat van Malakka ligt honderden kilometers ten westen van waar nu wordt gezocht.
De Boeing 777 was zaterdag onderweg van Kuala Lumpur naar Peking. Het toestel vloog in noordoostelijke richting over de Zuid-Chinese Zee. Halverwege Maleisië en Vietnam werd het contact met het toestel verbroken.
Met onschuldige bruiloftgangers opblazen is waarschijnlijk meer geld te verdienen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:42 schreef El_Matador het volgende:
Ben ik nou de enige die het wel een beetje vreemd vindt dat "we" (als mensheid) miljarden besteden aan drones om onschuldige bruiloftsgangers op te blazen, maar geen drones hebben om vliegtuigen te zoeken?
Nou nee, een generaal beweert dat het onjuist is. Wel vreemd dat men ondertussen wel juist in die hoek gaat zoeken....quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:46 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
bron: nos
Het eerdere gerucht dat het vliegtuig om 2.40am nog gezien is blijkt dus onjuist.
De levensverzekeringen van al die zakenlui lopen ook wel in de miljoenen, plus het vliegtuig zelf, de imagoschade, etc.quote:Op woensdag 12 maart 2014 07:50 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Met onschuldige bruiloftgangers opblazen is waarschijnlijk meer geld te verdienen.
Alsof de fabrikant van drones dat moet betalenquote:Op woensdag 12 maart 2014 07:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De levensverzekeringen van al die zakenlui lopen ook wel in de miljoenen, plus het vliegtuig zelf, de imagoschade, etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |