abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 maart 2014 @ 07:35:34 #241
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137646010
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 07:32 schreef niels0 het volgende:
Meest logische route Kuala Lumpur, Sepang Int'l - Bejing Capital Int'l. Even vluchtplan gemaakt hoe ik zou vliegen (korste route).

WMKK - PIBOS - R208 - VKR - R208 - IGARI - M765 - BITOD - M755 - PNH - B329 - PAK - B329 - VILAO - B329 - NHA - W1 - NOB - R474 - NL - R474 - NNG - R343 - LLC - R343 - LKO - R343 - WHA - R343 - HOK - A461 - ZHO - A461 - WXI - A461 - HG - A461 - VYK - ZBAA

IGARI komt hier ook in voor dus. Aangezien het toestel ook daar van de flighttracker verdween zou ik daar maar gaan zoeken als ik hun was.

Zoeken in de Straat van Malacca is óók niet logisch, daar lopen geen routes in noord-oostelijke richting. Na opstijgen pak je waypoint PIBOS. Dat is namelijk de Standard Instrument Departure. Kijk maar op kaart 20-3A en 20-3B (North East Departures) van WMKK
Route was hetzelfde als de 2 dagen ervoor werd pas gemeld? Zei die gast van luchtverkeersleiding bij P&W ook nog gisteren, dacht ik: dat de route normaal was, vergelijkbaar met een autobaan, waar je ook niet recht van a naar b rijdt.

Alls zoekacties nu lijken gebaseerd op gerucht dat vliegtuig gedraaid is.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137646022
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 07:35 schreef matthijst het volgende:

[..]
Alls zoekacties nu lijken gebaseerd op gerucht dat vliegtuig gedraaid is.
Ja maar hoe zit het dan met de flighttracker? Die moet dan wel behoorlijk gefaked zijn.
pi_137646028
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 07:25 schreef El_Matador het volgende:
Maar dit: "Waarom niet meteen eerlijk en zeggen"

is de cultuur daar.
Dit speelt inderdaad mee. Iemand met een hogere rang, een hogere leeftijd of uit een 'betere' familie zal niet zo snel tegengesproken worden. Belangrijke informatie kan daardoor achterblijven of vertraagd naar buiten komen.

In dit geval speelt echter ook mee dat de 2:40 AM informatie van de radar te Pulau Perak onzeker is. Deze is afkomstig van een 'traditionele radar' die alleen teruggekaatste signalen opvangt. Het kan dus een ander toestel geweest zijn.

The Guardian probeert dit probleem te analyseren in dit artikel: http://www.theguardian.co(...)turned-back-malaysia
pi_137646053
Ben ik nou de enige die het wel een beetje vreemd vindt dat "we" (als mensheid) miljarden besteden aan drones om onschuldige bruiloftsgangers op te blazen, maar geen drones hebben om vliegtuigen te zoeken?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137646078
dubbel
pi_137646080
quote:
China heeft de zoektocht naar de vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines uitgebreid. Er worden twee extra vliegtuigen ingezet, die ook op land moeten gaan zoeken.

Ook zijn er acht nieuwe reddingsschepen in het gebied aangekomen waar het toestel neergestort zou kunnen zijn.

Ondertussen is Vietnam juist minder intensief gaan zoeken naar het verdwenen toestel. Het land zet geen schepen meer in, maar zal nog wel enkele vliegtuigen gebruiken om te zoeken.

Malakka
Een generaal van de Maleisische luchtmacht laat weten dat eerdere berichten over de Boeing die gezien zou zijn bij de Straat van Malakka, onjuist zijn. Gisteren meldden verschillende media dat het vliegtuig daar op de radar was opgedoken.

De Straat van Malakka ligt honderden kilometers ten westen van waar nu wordt gezocht.

De Boeing 777 was zaterdag onderweg van Kuala Lumpur naar Peking. Het toestel vloog in noordoostelijke richting over de Zuid-Chinese Zee. Halverwege Maleisië en Vietnam werd het contact met het toestel verbroken.
bron: nos

Het eerdere gerucht dat het vliegtuig om 2.40am nog gezien is blijkt dus onjuist.
pi_137646106
quote:
15s.gif Op woensdag 12 maart 2014 07:42 schreef El_Matador het volgende:
Ben ik nou de enige die het wel een beetje vreemd vindt dat "we" (als mensheid) miljarden besteden aan drones om onschuldige bruiloftsgangers op te blazen, maar geen drones hebben om vliegtuigen te zoeken?
Met onschuldige bruiloftgangers opblazen is waarschijnlijk meer geld te verdienen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137646140
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 07:46 schreef arj1o1 het volgende:

[..]

Het eerdere gerucht dat het vliegtuig om 2.40am nog gezien is blijkt dus onjuist.
Nou nee, een generaal beweert dat het onjuist is. Wel vreemd dat men ondertussen wel juist in die hoek gaat zoeken....
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_137646147
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 07:50 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Met onschuldige bruiloftgangers opblazen is waarschijnlijk meer geld te verdienen.
De levensverzekeringen van al die zakenlui lopen ook wel in de miljoenen, plus het vliegtuig zelf, de imagoschade, etc.

pi_137646179
quote:
12s.gif Op woensdag 12 maart 2014 07:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De levensverzekeringen van al die zakenlui lopen ook wel in de miljoenen, plus het vliegtuig zelf, de imagoschade, etc.
Alsof de fabrikant van drones dat moet betalen ;)

Nee, maar serieus, een heel leger van drones puur voor SAR redenen is veel en veel te duur.
'And I called your name,
pi_137646215
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 07:57 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Alsof de fabrikant van drones dat moet betalen ;)

Nee, maar serieus, een heel leger van drones puur voor SAR redenen is veel en veel te duur.
Lijkt me goedkoper dan met tientallen vliegtuigen die zee afkammen, niet? Drones kan je uitrusten met infrarood en andere snufjes om dat op te sporen.

Los daarvan is dingen afmeten naar/aan (wat is het, ik ga slapen) hun prijs natuurlijk niet de manier.

pi_137646233
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 08:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Lijkt me goedkoper dan met tientallen vliegtuigen die zee afkammen, niet? Drones kan je uitrusten met infrarood en andere snufjes om dat op te sporen.

Los daarvan is dingen afmeten naar/aan (wat is het, ik ga slapen) hun prijs natuurlijk niet de manier.
Niet aangezien die vliegtuigen ook nog voor andere doeleinden gebruikt worden. Maar wie weet is het iets voor de toekomst.

En dingen aan hun prijs afmeten is absoluut de manier voor degene die ervoor betaalt.

Truste!
'And I called your name,
pi_137646286
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 07:46 schreef arj1o1 het volgende:

De NOS interpreteert dit imho onjuist. De generaal ontkent slechts dat hij gezegd heeft dat vlucht MH370 gesignaleerd is.

http://www.themalaysianin(...)-over-malacca-strait

Het kan dus nog steeds zo zijn dat er een toestel gesignaleerd is om 2:40 am, welke mogelijk vlucht MH370 was.
pi_137646836
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:21 schreef Toto69 het volgende:
Nou is die Ms. Roos ook wel een topmodelletje hoor :~
Danku!

Wel een raar verhaal die verdwijning :{
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_137646876
Updated: Wednesday March 12, 2014 MYT 12:55:37 PM
Missing MH370: 'Alright, good night' were pilot's last heard words

BEIJING: "Alright, good night" were the last heard words from the missing Malaysian Airlines (MAS) flight MH370 - which were revealed for the first time at a meeting in Beijing on Wednesday morning between the Malaysian government and Chinese relatives.

The flight then disappeared from radar screens, said Malaysia's civil aviation officials at the meeting fronted by its envoy to China, Datuk Iskandar Sarudin, and held in a packed room with nearly 400 relatives at the Metropark Lido hotel.
pi_137646957
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 08:52 schreef RVer het volgende:
Updated: Wednesday March 12, 2014 MYT 12:55:37 PM
Missing MH370: 'Alright, good night' were pilot's last heard words

BEIJING: "Alright, good night" were the last heard words from the missing Malaysian Airlines (MAS) flight MH370 - which were revealed for the first time at a meeting in Beijing on Wednesday morning between the Malaysian government and Chinese relatives.

The flight then disappeared from radar screens, said Malaysia's civil aviation officials at the meeting fronted by its envoy to China, Datuk Iskandar Sarudin, and held in a packed room with nearly 400 relatives at the Metropark Lido hotel.
RVer, kun je de bronnen bij je stukjes plaatsen bitte?

Wanneer en aan wie waren deze "laatste woorden"? Aan het adres van het 30 minuten verder vliegende vliegtuig (dat tot voor kort alleen "gemompel" had gehoord) of een ander contact?

woensdag 12 maart 2014 @ 08:59:04 #257
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137646979
Begrijp ik ook niet helemaal want dat zou de copilot geweest zijn en dat artikel heeft het over de pilot.
pi_137647007
quote:
11s.gif Op woensdag 12 maart 2014 08:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

RVer, kun je de bronnen bij je stukjes plaatsen bitte?

Wanneer en aan wie waren deze "laatste woorden"? Aan het adres van het 30 minuten verder vliegende vliegtuig (dat tot voor kort alleen "gemompel" had gehoord) of een ander contact?
Sure:
http://www.thestar.com.my(...)ng-plane-last-words/
pi_137647032
Totaal niets bijzonders, hij zei goedenacht tegen de luchtverkeersleiding omdat ze hun gebied verlieten.
pi_137647061
quote:
Gracias.

The aviation officials said MH370's last heard words were made in response after Malaysian air traffic controllers told the cockpit that they were entering Vietnamese airspace and that air traffic controllers from Ho Chi Minh city were taking over.

nevermind, ik ga nu echt es slapen...

pi_137647102
UIt hetzelfde artikel:

quote:
In a confusing exchange, the male official was asked repeatedly by family members if military-grade radar had picked up the plane. Military air data and technology would go beyond the civilian ones, they said.

The official replied that the Malaysian military was assisting investigations "at a high level."

Pressed repeatedly on what information the military had given authorities, he finally replied that "now is not the time" to reveal it.
pi_137647215
quote:
AS many as 19 families of missing passengers have apparently been connected to their loved ones despite there still being no clue as to what happened to them.

The mystery of the missing Malaysia Airlines flight is getting deeper and deeper.

It has emerged that phones taken on board flight MH370 are still ringing FOUR DAYS after the plane's disappearance.

Reports suggest as many as 19 families have managed to call phones of their missing loved ones, while the airline itself has got through to some of the missing crew's handsets.

According to Chinese media, the 19 families have signed a joint statement confirming they made calls which connected to the missing passengers but without an answer.

In addition a Malaysia Airlines official confirmed that they too had tried to get in touch with cellphones of missing crew members, but again without a response.

And even more bizarrely, some social media sites have shown missing passengers as still being 'online'.
http://devel.malaysiandig(...)y-disappearance.html
pi_137647581
quote:
het telefoonsignaal is afhankelijk van providers. sommige providers (en vaker bij roaming) geveb het 'overgaan-signaal' als ze het telefoonnummer aan het opzoeken zijn. Is eerder in dit topic al voorbij gekomen, dat het een paar dagen later nog altijd overgaat lijkt me eenzelfde laken een pak.
De social media klinkt wel als nieuw, maar dat kan natuurlijk net zo goed een facebook-inlog (oid) zijn vanaf een vaste pc met onthouden inloggegegevens. Als mensen ter plekke internet zouden hebben zou er vast wel een *help* geklonken hebben, en zouden ze via track&trace al lang gevonden zijn lijkt me
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
  woensdag 12 maart 2014 @ 09:37:18 #264
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137647763
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 09:28 schreef ace_eleven het volgende:

[..]

het telefoonsignaal is afhankelijk van providers. sommige providers (en vaker bij roaming) geveb het 'overgaan-signaal' als ze het telefoonnummer aan het opzoeken zijn. Is eerder in dit topic al voorbij gekomen, dat het een paar dagen later nog altijd overgaat lijkt me eenzelfde laken een pak.
De social media klinkt wel als nieuw, maar dat kan natuurlijk net zo goed een facebook-inlog (oid) zijn vanaf een vaste pc met onthouden inloggegegevens. Als mensen ter plekke internet zouden hebben zou er vast wel een *help* geklonken hebben, en zouden ze via track&trace al lang gevonden zijn lijkt me
Een Chinese dienst vergelijkbaar met WhatsApp (QQ?) had ook al laten weten dat statussen niet altijd betrouwbaar zijn.
Is ook al voorbij gekomen.
  woensdag 12 maart 2014 @ 09:40:23 #265
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137647826
quote:
15s.gif Op woensdag 12 maart 2014 07:42 schreef El_Matador het volgende:
Nope. Iedereen en alles is te vinden binnen enkele seconden, maar een verdwenen vliegtuig is inmiddels 4 dagen zoek.

Que?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_137647968
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 09:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nope. Iedereen en alles is te vinden binnen enkele seconden, maar een verdwenen vliegtuig is inmiddels 4 dagen zoek.

Que?
Wat is daar nou zo raar aan?

Boven zee: Geen radar, geen mobiele ontvangst, geen dataverbinding met wie dan ook. Alleen contact via een responder die om welke reden dan ook stopte. Of het vliegtuig daarna doorvloog of ter plekke uit er kaar geknald is, is onduidelijk. Waar ga jij dan zoeken?
  woensdag 12 maart 2014 @ 09:46:48 #267
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137647988
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 09:45 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Boven zee: Geen rarad, geen mobiele ontvangst, geen dataverbinding met wie dan ook. Alleen contact via een responder die om welke reden dan ook stopte. Of het vliegtuig daarna doorvloog of ter plekke uit er kaar geknald is, is onduidelijk. Waar ga jij dan zoeken?
Ik heb de middelen niet, dus ik heb geen enkel idee. Overheden hebben die middelen wel. In ruime mate.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_137648014
Welke middelen?
  woensdag 12 maart 2014 @ 09:48:27 #269
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137648035
Waarom heeft die dude links, de benen van die dude rechts :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137648036
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 09:45 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Boven zee: Geen radar, geen mobiele ontvangst, geen dataverbinding met wie dan ook. Alleen contact via een responder die om welke reden dan ook stopte. Of het vliegtuig daarna doorvloog of ter plekke uit er kaar geknald is, is onduidelijk. Waar ga jij dan zoeken?
we kunnen met drones en satellieten mensen tot op 5 meter (give or take a few..) nauwkeurig volgen, een vliegtuig zijn we boven zee "kwijt" en hij kan werkelijk alle kanten opgegaan zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')