http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014quote:
misschien was de senior ook zo wel.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:27 schreef Speculant. het volgende:
Ja een junior zal dat wel even fiksen. Komt ook goed over bij je supervisor. Ik denk dat het gewoon complete onzin is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gewoon twee boten, dénk ik, maar niet erg duidelijk
Jammer dat ik hier nog geen beeld heb na al uren de pagina aan het vernieuwen te zijn. Had graag mee willen zoeken.quote:
Werkt momenteel primaquote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:34 schreef Infection het volgende:
[..]
Jammer dat ik hier nog geen beeld heb na al uren de pagina aan het vernieuwen te zijn. Had graag mee willen zoeken.
Dan heb jij waarschijnlijk het geluk dat je er doorheen gekomen bent. Ik denk dat als je de pagina vernieuwd je er ook niet meer in komt.quote:
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA280BK20140309quote:
quote:Een andere veel voorkomende verklaring is het bestaan van grote methaanvoorraden die diep in de zee voorkomen. Soms ontsnapt een grote hoeveelheid methaan of methaanhydraat die opstijgt naar het oppervlak (een zogenaamde limnische uitbarsting). De draagkracht van water neemt af als daar gasbelletjes in voorkomen. Hierdoor kunnen schepen in zeer korte tijd zinken zonder dat ze de kans krijgen om nog een noodsignaal uit te zenden. Doordat methaan een lagere dichtheid heeft dan lucht zal het verder stijgen. Een vliegtuig dat door lucht met een grote concentratie methaan vliegt kan daardoor in problemen raken, enerzijds doordat het zuurstofgehalte afneemt en de verbranding in de motoren wordt verstoord, anderzijds doordat het methaan kan ontbranden.
Het wilt niet zeggen dat hij niet van vrouwelijk schoon houdt.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:36 schreef Speculant. het volgende:
ls we dan toch speculeren Volgens dat artikel zou je zeggen dat het onmogelijk aan de piloot kan liggen.
http://www.thestar.com.my(...)lling-at-high-speed/quote:KOTA BARU: The authorities here have their hands full after receiving at least two reports from the public that they saw an aircraft flying low on the same day Malaysian Airlines MH370 vanished.
In his report, the owner of a fishing boat claimed that he saw an airplane flying low while he was at sea with a friend about 14.4km from Kuala Besar in Pantai Cahaya Bulan here at 1.30am on Saturday.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:39 schreef Speculant. het volgende:
[..]
http://www.thestar.com.my(...)lling-at-high-speed/
Was dit al gepost?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit soort dingen vind je dan weer wel gemakkelijk.
Ik blijf de plaatjes in spoilers doen zodat niemand zich ergert aan mijn speurtocht
Gewoon begonnen, heb geen account.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:40 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Had jij een account aangemaakt of gewoon begonnen?
Het stadium van ergernis ben ik hier allang gepasseerd (niet door jou overigens).quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:39 schreef Toto69 het volgende:
Ik blijf de plaatjes in spoilers doen zodat niemand zich ergert aan mijn speurtocht
Gisteren was het chiller hequote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:41 schreef eight het volgende:
[..]
Het stadium van ergernis ben ik hier allang gepasseerd (niet door jou overigens).
Maar ergernissen zullen er altijd zijn in dit soort topics, en das ook niet zo erg, uiteindelijk wil iedereen hier neem ik aan maar één ding en dat is dat het vliegtuig gevonden wordt.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:41 schreef eight het volgende:
[..]
Het stadium van ergernis ben ik hier allang gepasseerd (niet door jou overigens).
Zelfde hier, de rest van het internet werkt prima en snel.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:46 schreef mschol het volgende:
tomnod doet hier echt niks, elke keer "Waiting for map"
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:46 schreef mschol het volgende:
tomnod doet hier echt niks, elke keer "Waiting for map"
Dus ook de status van QQ en overgaande telefoons wil niet veel zeggen.quote:WHY ARE THE PASSENGERS' PHONES STILL RINGING?
After three days, wouldn’t the phone batteries be dead by now?
Not necessarily. Smartphones are renowned for their poor battery life and will typically last up to around 24 hours. But the batteries of older phones can last considerably longer.
For example, the Nokia 100 boasts a standby battery life of a staggering 35 days. Smartphone batteries can also last longer if the handset isn’t being used, and especially if the phone is in Flight Mode.
However, if the phone is in Flight Mode, it switches off all wireless activity meaning calls wouldn’t be able to connect, effectively ruling out this theory.
If the phone batteries are dead, wouldn’t the call go straight to voicemail?
In a word, yes. However, the process of sending the call to voicemail can differ depending on the service provider.
For example, the majority of phones will go straight to voicemail, or callers will get an out of service message if voicemail hasn’t been set up.
This will occur even if the phone is underwater, or not near a cell signal.
However, some service providers will ring once or twice before the phone goes to voicemail, or cut off. This may explain the reports that claimed phones rang before seeming to hang up.
Some reports claim the phones are just ringing and ringing though. How is this possible?
Telecoms expert Alan Spencer told MailOnline that if the phones are really ringing, they can categorically not be under the sea.
He added that the phones will only be ringing if they are ‘switched on, not in water, the battery is charged, and [they are] near a mobile cell site.’
This means that if the phones are genuinely ringing, the plane needs to have landed on land – not in the sea – and be in a location where there is cell service, rather than landing in the middle of a jungle, for example.
Why can’t network operators locate the phones?
A number of family members have asked the network operators why they can’t use the phone’s signal to locate the missing people.
Professor William Webb, a Fellow of the Royal Academy of Engineering, told MailOnline: ‘The phones definitely won't be working. They'll be underwater, out of coverage and by this time out of battery.
‘So there's absolutely no way they could be used for triangulation.
‘As to why they are ‘ringing’ it'll be the same as if they were out of coverage - in some cases it may ring before going to voicemail.’
What about the T3212 timer I’ve read about?
The T3212 is a timer that causes a phone to periodically send a message to the network saying where it is.
But Professor Webb said this only works when the phone is turned on and it is in coverage. It won't work when the battery is dead.
What about reports that passengers are appearing online, on the QQ social network?
When people sign into social networks including QQ, as well as Facebook, they appear online.
This is the case whether they’ve signed in on a phone, tablet, PC, and laptop.
if missing passengers are shown as online, they may not be using the service on their phone. Instead they may still be logged in on another device.
If this other device shuts down or goes into standby, however, or there is a long period of inactivity, the social network will log them out, which may explain why some accounts went from online to offline over a period of three days.
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook
Nee.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:52 schreef imikethat het volgende:
Even een vraagje, de vorige topics overigens niet gelezen, maar is het mogelijk dat een piloot de tracking devices uitschakelt waardoor zijn vliegtuig 'onzichtbaar' wordt, en dat het dan ineens van de radar verdwijnt?
Super uitlegquote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:51 schreef Crazy-M het volgende:
De laatste info omtrent online en telefoons die overgaan:
[..]
Dus ook de status van QQ en overgaande telefoons wil niet veel zeggen.
Kortom: De zoektocht gaat door
Dit vind ik nog het meest opvallende.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:51 schreef Crazy-M het volgende:
Some reports claim the phones are just ringing and ringing though. How is this possible?
Telecoms expert Alan Spencer told MailOnline that if the phones are really ringing, they can categorically not be under the sea.
He added that the phones will only be ringing if they are ‘switched on, not in water, the battery is charged, and [they are] near a mobile cell site.’
This means that if the phones are genuinely ringing, the plane needs to have landed on land – not in the sea – and be in a location where there is cell service, rather than landing in the middle of a jungle, for example.
Niet van de primaire radar. Secundaire radar heeft een transponder nodig.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:52 schreef imikethat het volgende:
Even een vraagje, de vorige topics overigens niet gelezen, maar is het mogelijk dat een piloot de tracking devices uitschakelt waardoor zijn vliegtuig 'onzichtbaar' wordt, en dat het dan ineens van de radar verdwijnt?
In dat geval zouden ze toch ook moeten kunnen traceren via welk netwerk en welke zendmast de telefoons verbinding maken?quote:
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:55 schreef wickedmen het volgende:
Ik zie serieus Liam Neeson ergens nu in een verlate vliegveldje in the dessert mensen in gijzeling nemen.
echter kunnen radars volgens mij pas vanaf een bepaalde hoogte objecten waarnemen (indien je iets lagers wil monitoren heb je dacht ik een andere radar nodig ofzo?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:54 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Nee.
Een radar pikt zowiezo objecten uit de lucht op, wel kan de piloten de transporder uitzetten waardoor het vliegtuig geen hoogte en snelheid meer doorgeeft aan de radar.
idd, dan moet er toch iets zijn waar die telefoons zijn.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ff op het plaatje klikken
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2014 14:59:22 ]
Ooit eens in een boek, ik dacht Tom Clancy, gelezen over een vliegtuig die alle electronice qua radar uitschakelde en laag bleef vliegen zodat het 'verdween' van de radar.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:54 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Nee.
Een radar pikt zowiezo objecten uit de lucht op, wel kan de piloten de transporder uitzetten waardoor het vliegtuig geen hoogte en snelheid meer doorgeeft aan de radar.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:59 schreef Toto69 het volgende:
Wat kan dat vage witte puntje zijn? Springt toch wel in het oog vind ikdooie pixel?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ff op het plaatje klikkenNever argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Noem 1 land ter wereld die niet aan de buitenwereld zou melden wanneer een commerciele jumbo-jet daar een noodlanding zou maken?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:58 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
idd, dan moet er toch iets zijn waar die telefoons zijn.
Een gijzeling zou dan eventueel wel kunnen, maar moet het vliegtuig ergens geland zijn.
Een boeing zet je niet stil op een kleine baan, dus moet dan ook weer een grote openvlakte ergens zijn
Ik heb zo het idee dat Noord-Korea niet bepaald een kandidaat isquote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:02 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Noem 1 land ter wereld die niet aan de buitenwereld zou melden wanneer een commerciele jumbo-jet daar een noodlanding zou maken?
Noord-Korea
Inderdaad: kijk naar het punt van laatste contact. Als je daar besluit om nog even naar NK te vliegen...quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:03 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ik heb zo het idee dat Noord-Korea niet bepaald een kandidaat is
Dat haal je niet, of net. Peking ligt op iets van 2 uur vliegen van NK.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:08 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Inderdaad: kijk naar het punt van laatste contact. Als je daar besluit om nog even naar NK te vliegen...
Denk ook dat dit niet echt een vlucht is om naar NK te gaan... Veel maleise en chinese mensen. Maargoed, nogmaals; ik ben dan ook niet op de hoogte van alle conflicten.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:08 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Inderdaad: kijk naar het punt van laatste contact. Als je daar besluit om nog even naar NK te vliegen...
NK is onzin;quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:09 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Denk ook dat dit niet echt een vlucht is om naar NK te gaan... Veel maleise en chinese mensen. Maargoed, nogmaals; ik ben dan ook niet op de hoogte van alle conflicten.
Denk dat het vliegtuig zo gevonden wordt. Is gewoon uiteen gespat. De meest logische redenatie.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
NK is onzin;
- veel te ver
- kan zich geen ruzie met China permitteren
- Eventjes 7 uur over/langs Chinees luchtruim vliegen zonder opgemerkt te worden?
Als het een kaping blijkt te zijn, wat me eerst logisch leek, maar nu die 2 gestolen paspoorten tot allerminst kaperachtige personen behoren, lijkt het me minder logisch.
http://nos.nl/artikel/621898-wat-weten-we-van-vlucht-mh370.htmlquote:Wat weten we van vlucht MH370?
Het is nog steeds een raadsel wat er is gebeurd met vlucht MH370 van Malaysia Airlines. Afgelopen vrijdag verdween het vliegtuig van de radar. Gevreesd wordt dat de Boeing 777 in zee is gestort voor de kust van Maleisië of Vietnam. Al dagen is een grote zoekactie aan de gang. Veel is onzeker, maar wat weten we wel?
Het toestel van de Maleisische luchtvaartmaatschappij was onderweg van Kuala Lumpur naar Peking. Aan boord bevinden zich 227 passagiers en 12 crewleden. Het merendeel van de passagiers is Chinees. Daarnaast zijn er volgens de passagierslijst 38 Maleisiërs aan boord. Onder de inzittenden is ook een 50-jarige Nederlandse vrouw uit Amsterdam. Later blijkt dat twee passagiers met valse paspoorten reizen.
Ervaren crew
De kapitein van de vlucht, Zaharie Ahmad Shah, is volgens topman Ahmad Jauhari Yahya van Malaysia Airlines zeer ervaren. De 53-jarige piloot heeft ruim 18.000 vlieguren. Hij werkt al sinds 1981 bij de maatschappij. Co-piloot Fariq Ab. Hamid heeft ruim 2700 uur gevlogen. De 27-jarige piloot werkt sinds 2007 bij Malaysia Airlines.
Vrijdagavond werd, twee uur na het opstijgen in de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur, het radiocontact verbroken. Het toestel vloog, naar wordt aangenomen, op dat moment op ongeveer 10 kilometer hoogte boven de Zuid-Chinese Zee. Het vliegtuig heeft geen noodoproep of noodsignaal uitgezonden.
Onzekerheid
De normale route van vlucht MH370 gaat via zee over Cambodja en Vietnam voordat het toestel het Chinese luchtruim in vliegt. Volgens de planning zou het vliegtuig zaterdagochtend rond half zeven (plaatselijke tijd) moeten landen in Peking. Vlak na de verdwijning meldt de Chinese staatstelevisie dat er twee boten naar de Zuid-Chinese Zee zijn gestuurd om te zoeken.
Over de route die het vliegtuig heeft afgelegd is veel onzekerheid. Een hoge officier van de Vietnamese marine beweert zaterdagochtend dat het vliegtuig is neergestort op zo'n 250 kilometer van het Vietnamese eiland Tho Chu. Dit bericht wordt niet bevestigd door Malaysia Airlines en de Maleisische autoriteiten. Er worden geen wrakstukken gevonden in zee. Zeker is wel dat het vliegtuig dan niet meer in de lucht kan zijn, omdat het onvoldoende brandstof heeft om nog te kunnen vliegen.
Oliesporen
Zaterdagmiddag zien Vietnamese gevechtsvliegtuigen twee kilometerslange oliesporen op zee. De olievlekken drijven op zo'n 140 kilometer ten zuiden van het eiland Tho Chu. Later op de dag wordt een drijvend stuk hout voor brokstuk aangezien. Zondag meldt de Vietnamese marine dat er weer een object is gesignaleerd. Volgens de luchtvaartautoriteit in Vietnam was het te donker om vast te stellen of het daadwerkelijk om een restant van het vliegtuig ging.
De aanwezigheid van twee passagiers met valse paspoorten voedden het idee dat er sprake is geweest van een aanslag aan boord door terroristen. De paspoorten zijn van een Italiaan en een Oostenrijker en eerder in Thailand gestolen. Ondertussen is bekend dat de mannen die met het gestolen paspoort aan boord gingen de Iraanse nationaliteit hebben. Er is geen groep of beweging die de verdwijning als aanslag opeist.
Reputatie
Ook wordt rekening gehouden met een technisch mankement. De Boeing van het type 777-200ER staat bekend als een veilig toestel vanwege zijn moderne technologie. Ook Malaysia Airlines heeft een goede reputatie op het gebied van veiligheid. In 1995 verongelukte voor het laatst een toestel van de maatschappij. Wel merkt de BBC op dat de financiële positie van Malaysia Airlines niet best is, wat gevolgen voor de veiligheid kan hebben.
Er is nog steeds geen teken van het toestel en de 239 mensen aan boord. Vandaag melden persbureau Reuters en Maleisische media dat het toestel is gezien bij de Straat van Malakka. Dat is honderden kilometers westelijker dan nu wordt gezocht. Het is niet duidelijk of het gaat om betrouwbare berichten.
Dit geeft nog niet zoveel info:quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:10 schreef xzaz het volgende:
Even ter info: sommige vliegtuigen zijn nooit meer teruggevonden.
Hemelsbreed is Kuala Lumpur-NKorea 5000/5500 km. Is wel te doen hoor....Niet veel verder dan Peking.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
NK is onzin;
- veel te ver
- kan zich geen ruzie met China permitteren
- Eventjes 7 uur over/langs Chinees luchtruim vliegen zonder opgemerkt te worden?
Als het een kaping blijkt te zijn, wat me eerst logisch leek, maar nu die 2 gestolen paspoorten tot allerminst kaperachtige personen behoren, lijkt het me minder logisch.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_aerial_disappearancesquote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dit geeft nog niet zoveel info:
- onder welke omstandigheden?
- in welk jaar zijn die verdwenen?
- waren dat ook zeer betrouwbare Boeings van respectabele vliegmaatschappijen?
10 jaar terug is er 1 gestolen en verdwenen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:13 schreef El_Matador het volgende:
- waren dat ook zeer betrouwbare Boeings van respectabele vliegmaatschappijen?
Verschillende keren naar voren gekomen deze topic reeks.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:14 schreef Toto69 het volgende:
"Wel merkt de BBC op dat de financiële positie van Malaysia Airlines niet best is, wat gevolgen voor de veiligheid kan hebben."
Was dit al bekend? Bij mij in ieder geval niet
Het vliegtuig was 10 dagen voor verdwijning nog onderzocht, las ik al op dag 1, weet niet meer waar. Malaysia Airlines draait slecht omdat ze last hebben van prijsvechterconcurrentie (zoals Iberia en Alitalia in Europa zeg maar).quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:15 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Verschillende keren naar voren gekomen deze topic reeks.
Zou geen invloed mogen hebben op het onderhoud van de vliegtuigen. Zeker niet bij een respectabele maatschappij als Malaysia.
Neehoor. Ze hebben 2 opties, kan net zo goed een van de 2 geweest zijn. Hoeft niet allebei te zijn!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:17 schreef Asskicker14 het volgende:
De enige reden die ik kan bedenken waarom ze ZOWEL in de Straat van Malakka als in de Golf van Thailand zoeken, moet betekenen dat ze vermoeden dat dit de vluchtroute is geweest van het vliegtuig waarbij het vliegtuig ergens gedurende deze route is neergegaan.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:15 schreef xzaz het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_aerial_disappearances
Dank. Allemaal onvergelijkbare gevallen dus.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:15 schreef Speculant. het volgende:
[..]
10 jaar terug is er 1 gestolen en verdwenen.
Al die anderen is niet echt recent of een groot vliegtuig
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_aerial_disappearances
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:17 schreef Asskicker14 het volgende:
De enige reden die ik kan bedenken waarom ze ZOWEL in de Straat van Malakka als in de Golf van Thailand zoeken, moet betekenen dat ze vermoeden dat dit de vluchtroute is geweest van het vliegtuig waarbij het vliegtuig ergens gedurende deze route is neergegaan.
[ afbeelding ]
Maar de 2 opties kunnen niet allebei waar zijn, dat is het punt:quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:19 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Neehoor. Ze hebben 2 opties, kan net zo goed een van de 2 geweest zijn. Hoeft niet allebei te zijn!
Lees het topic even door om op de hoogte te geraken (pun intended).quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:24 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wat is dit voor raar iets dan, ook met die telefoontjes die overgaan enzo.. En die 2 die op valse paspoorten reizen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stel dat het vliegtuig dus is omgedraaid, dan vermoedt men dat hij in de straat van Malakka (linkse pijl ergens) is neergestort. Maar hij kan toch ook andersom omgedraaid zijn (Rechterpijl dus) en daar ergens liggen? Dat is niet echt richting Vietnam, noch richting de straat van Malakka.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:26 schreef Toto69 het volgende:Klopt, dat is de Zuid-Chinese Zee die naar het oosten toe flink snel dieper wordt (zie de topografische en batimetrische kaarten uit de OP).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stel dat het vliegtuig dus is omgedraaid, dan vermoedt men dat hij in de straat van Malakka (linkse pijl ergens) is neergestort. Maar hij kan toch ook andersom omgedraaid zijn (Rechterpijl dus) en daar ergens liggen? Dat is niet echt richting Vietnam, noch richting de straat van Malakka.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ik denk dat mijn prognose vrij aardig overeenkomt met wat de authoriteiten nu aan het uitvogelen zijn. Volgens The Guardian (http://www.theguardian.co(...)back-say-authorities) zijn ze nu bij de grens van Cambodia en Laos aan het zoeken, net zoals in mijn plaatje staat aangegeven. Plus volgens drie ooggetuigen in Kelantan zagen ze aan de kust aan de horizon dat een vliegtuig laag vloog en neerging.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:19 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Neehoor. Ze hebben 2 opties, kan net zo goed een van de 2 geweest zijn. Hoeft niet allebei te zijn!
Maar ik bedoel dat hij echt ver richting het oosten is neergestort, dus meer richting het andere deel van Maleisië, zoeken ze daar ook?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Klopt, dat is de Zuid-Chinese Zee die naar het oosten toe flink snel dieper wordt (zie de topografische en batimetrische kaarten uit de OP).
Naar ik weet niet, maar het is een enorm druk gebied met veel scheepvaart en vliegverkeer. na 92 uur zou men wel IETS gevonden moeten hebben, zou je zeggen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:27 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Maar ik bedoel dat hij echt ver richting het oosten is neergestort, dus meer richting het andere deel van Maleisië, zoeken ze daar ook?
Waarom? Ik had er wat plaatjes uitgesloopt omdat het zo'n enorme waslijst was geworden.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:28 schreef El_Matador het volgende:
Hey, er is een plaatje weg uit de OP, mag die terug aub?
het gaat om deze:
[ afbeelding ]
Daar heb je wel een goed punt ja, maar vond het toch wel een optie dat hij via die kant is omgekeerd.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Naar ik weet niet, maar het is een enorm druk gebied met veel scheepvaart en vliegverkeer. na 92 uur zou men wel IETS gevonden moeten hebben, zou je zeggen.
Bovendien heeft men daar ook seismometers. Bij een klap op de zeebodem/wateroppervlak zou je dat moeten kunnen registreren lijkt me.
Joh die op lezen alleen nieuwe, dus maak m lekker lang. Is prima.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Waarom? Ik had er wat plaatjes uitgesloopt omdat het zo'n enorme waslijst was geworden.
Topografische kaartjes staan er al genoeg in de OP, en een dieptekaartje, nouja dat voegt op dit moment toch niet zo heel veel toe?
Daar had ik helemaal nog niet bij stilgestaanquote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Naar ik weet niet, maar het is een enorm druk gebied met veel scheepvaart en vliegverkeer. na 92 uur zou men wel IETS gevonden moeten hebben, zou je zeggen.
Bovendien heeft men daar ook seismometers. Bij een klap op de zeebodem/wateroppervlak zou je dat moeten kunnen registreren lijkt me.
Doe je ze onder een spoiler toch?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Waarom? Ik had er wat plaatjes uitgesloopt omdat het zo'n enorme waslijst was geworden.
Topografische kaartjes staan er al genoeg in de OP, en een dieptekaartje, nouja dat voegt op dit moment toch niet zo heel veel toe?
Nu staat het weer goed, toch? Op de juiste plek bedoel ik.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:28 schreef El_Matador het volgende:
Hey, er is een plaatje weg uit de OP, mag die terug aub?
het gaat om deze:
[ afbeelding ]
nevermindquote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:30 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Waarom? Ik had er wat plaatjes uitgesloopt omdat het zo'n enorme waslijst was geworden.
Topografische kaartjes staan er al genoeg in de OP, en een dieptekaartje, nouja dat voegt op dit moment toch niet zo heel veel toe?
U is geweldig, gracias!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:33 schreef Snakey het volgende:
[..]
Nu staat het weer goed, toch? Op de juiste plek bedoel ik.
Er vindt sowieso veel olie-exploratie plaats (offshore Vietnam, Thailand en Maleisie, offshore Sarawak (andere deel van Maleisie dat aan Kalimantan vastzit, ten zuiden van de Zuid Chinese zee) en dan heb je sowieso seismiek. Zo'n klap lijkt me wel registreerbaar, maar ben geen expert op dat gebied.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:31 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Daar had ik helemaal nog niet bij stilgestaan
Een piloot zijn betekent dat je qua status op de top van de wereld bent, met meer vrijheid dan bijv. een dokter (die dezelfde hoge status heeft). Vrouwen krijgen is dan heel simpel inderdaad.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:41 schreef El_Matador het volgende:
Je bent copiloot, 27, succesvolle carriere, chickies in je cockpit (zou dat ding expres zo heten?), dan lijkt me een plotselinge zelfmoord heeeeeeul vreemd.
Al is voor Loekie1 voldoende dat ie 27 was, om een terrorist te zijn.
Dan zouden er berichten moeten zijn van laagvliegende vliegtuigen aan die enorm drukke kusten (veel slapende getuigen en wakkere vissers)?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:41 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik denk niet eens zozeer dat het vliegtuig in zee gecrasht hoeft te zijn. In de jungles van Laos, Cambodja of misschien zelfs Thailand kan niet uitgesloten worden.
Zo'n klap geeft dat ook weer niet denk ik.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Naar ik weet niet, maar het is een enorm druk gebied met veel scheepvaart en vliegverkeer. na 92 uur zou men wel IETS gevonden moeten hebben, zou je zeggen.
Bovendien heeft men daar ook seismometers. Bij een klap op de zeebodem/wateroppervlak zou je dat moeten kunnen registreren lijkt me.
Dit zou heel veel dingen verklaren inderdaad.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:41 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik denk niet eens zozeer dat het vliegtuig in zee gecrasht hoeft te zijn. In de jungles van Laos, Cambodja of misschien zelfs Thailand kan niet uitgesloten worden.
Vliegtuigen hebben behoorlijk wat kerosine aan boord, zeker een 777.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:44 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Dit zou heel veel dingen verklaren inderdaad.
-Niks op zee te vinden
-Geen radiocontact, want daar is het ook heel afgelegen
-Niet zichtbaar, want enorm dichtbegroeid en afgelegen
-Telefoons werken nog, misschien net in range van een mast
Zou het realistisch zijn om 'snachts met laagvliegende helikopters/vliegtuigen de jungle met hitt-camera's af te sporen?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:45 schreef Asskicker14 het volgende:
Maar zoals je kunt zien, is de radius van het zoekgebied gigantisch. En authoriteiten kunnen niet eens zeggen of het in water of op land gecrasht was. De jungles van Cambodja en Laos zijn zo goed als onbevolkt en de mensen die daar wonen hebben zeker geen toegang tot technologie, dus ik zou zeker ook een vloot aan vliegtuigen en helikopters daar laten zoeken.
een maximum startgewicht van 229 tot 247 ton. Afhankelijk van de stoelindeling passen er 301 tot 440 passagiers in het toestel.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zo'n klap geeft dat ook weer niet denk ik.
Klopt idd, niet aan gedacht. Nu hoeft het natuurlijk niet perse vlam te vatten.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:47 schreef imikethat het volgende:
[..]
Vliegtuigen hebben behoorlijk wat kerosine aan boord, zeker een 777.
De brand die dan ontstaat vernietigt behoorlijk veel, inclusief telefoons en bomen
800?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
een maximum startgewicht van 229 tot 247 ton. Afhankelijk van de stoelindeling passen er 301 tot 440 passagiers in het toestel.
De 777-200 is niet meer in productie, er zijn in totaal 88 toestellen gebouwd.[1] In januari 2014 waren er nog 86 in gebruik. - http://nl.wikipedia.org/wiki/Boeing_777
Zeg:
230 ton + 227 passagiers * 60 kilo (het zijn Chineesjes) + 227 * 25 kilo bagage ~ 250 ton met 800 km/u dat op de zeebodem/wateroppervlak knalt.
Lijkt me wel dat dat registreerbaar is.
Ja, maar de kustregio's worden juist wel bevolkt en er zijn veel vissers actief in de Golf van Thailand. Dan zou er toch minstens 1 verslag moeten zijn dat er een vliegtuig laag overvloog richting het noorden...quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:45 schreef Asskicker14 het volgende:
...De jungles van Cambodja en Laos zijn zo goed als onbevolkt...
Kan zelfs worden gedumpt... meen ik te weten.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:48 schreef MrBanaan1 het volgende:
Klopt idd, niet aan gedacht. Nu hoeft het natuurlijk niet perse vlam te vatten.
http://www.theguardian.co(...)back-say-authoritiesquote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, maar de kustregio's worden juist wel bevolkt en er zijn veel vissers actief in de Golf van Thailand. Dan zou er toch minstens 1 verslag moeten zijn dat er een vliegtuig laag overvloog richting het noorden...
Bovendien verklaart het de U-turn niet waarvan werd gesproken (iemand een goeie bron?).
naja, zal iets minder zijn, ik weet niet hoe hoog die impactsnelheid is.quote:
Tsja als hij vol gas naar beneden gaat kan da tmisschien wel, maar als hij gewoon valt niet. Als mens kan je (meen ik) max 250 km/uur omdat je op een gegeven moment aan je maximale snelheid zit.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
naja, zal iets minder zijn, ik weet niet hoe hoog die impactsnelheid is.
Ja, dan stopt de versnelling door de zwaartekracht. Ik weet echter niet hoe dit bij een zwaarder, aerodynamisch vliegtuig is...quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja als hij vol gas naar beneden gaat kan da tmisschien wel, maar als hij gewoon valt niet. Als mens kan je (meen ik) max 250 km/uur omdat je op een gegeven moment aan je maximale snelheid zit.
Dank.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:50 schreef Toto69 het volgende:
[..]
http://www.theguardian.co(...)back-say-authorities
Alles blijft een speculatie, dus dat scheelt.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dank.
Bewijs is niet zo heeeeeeel erg sterk, zullen we maar zeggen:
Malaysia’s air force chief had previously said military radar suggested the aircraft might have made a U-turn.
Gewicht heeft er niets mee te maken.... Aerodynamisch, tsja, wel een (veel) groter oppervlakte.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:52 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Ja, dan stopt de versnelling door de zwaartekracht. Ik weet echter niet hoe dit bij een zwaarder, aerodynamisch vliegtuig is...
Baumgartner ging meer dan Mach 1 in zijn afdaling. Ok, dat was zonder luchtweerstand op 39-20 km hoogte, maar toch.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja als hij vol gas naar beneden gaat kan da tmisschien wel, maar als hij gewoon valt niet. Als mens kan je (meen ik) max 250 km/uur omdat je op een gegeven moment aan je maximale snelheid zit.
Zwaartekracht is niet afhankelijk van gewicht. Het is ook niet de zwaartekracht die ophoudt, maar de luchtweerstand die te groot wordt.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:52 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Ja, dan stopt de versnelling door de zwaartekracht. Ik weet echter niet hoe dit bij een zwaarder, aerodynamisch vliegtuig is...
Tsja, daar zeg je het al. Op zijn moment van impact veel minder. In de ruimte gaat het ISS station nog harder.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Baumgartner ging meer dan Mach 1 in zijn afdaling. Ok, dat was zonder luchtweerstand op 39-20 km hoogte, maar toch.
-200 zijn er 88 geproduceerd. Van dat type MH370 9M-MRO zijn er 400+ van.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
een maximum startgewicht van 229 tot 247 ton. Afhankelijk van de stoelindeling passen er 301 tot 440 passagiers in het toestel.
De 777-200 is niet meer in productie, er zijn in totaal 88 toestellen gebouwd.[1] In januari 2014 waren er nog 86 in gebruik. - http://nl.wikipedia.org/wiki/Boeing_777
Zeg:
230 ton + 227 passagiers * 60 kilo (het zijn Chineesjes) + 227 * 25 kilo bagage ~ 250 ton met 800 km/u dat op de zeebodem/wateroppervlak knalt.
Lijkt me wel dat dat registreerbaar is.
Wikipedia is berucht slecht/incompleet inderdaad.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
-200 zijn er 88 geproduceerd. Van dat type MH370 9M-MRO zijn er 400+ van.
Of je moet gewoon goed lezenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wikipedia is berucht slecht/incompleet inderdaad.
Natuurlijk wel; er komt meer energie vrij (wat geregistreerd wordt door golfbewegingen) als er meer massa neerstort dan als er minder massa neerstort.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gewicht heeft er niets mee te maken.... Aerodynamisch, tsja, wel een (veel) groter oppervlakte.
Ik heb een quote gepakt, ga niet een heel artikel lezen nee.quote:
Tja, wat willen ze anders....quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:57 schreef Asskicker14 het volgende:
Het is natuurlijk te beschamend voor woorden voor de authoriteiten dat ze in 3 verschillende wateren zitten te zoeken (South China Sea ten oosten van Vietnam; Strait of Malacca ter hoogte van ongeveer Langkawi tot aan Kuala Lumpur en de Golf van Thailand ten noorden van Maleisie). Het geeft aan dat ze waarschijnlijk net zo min weten als ons en gewoon lukraak een radiusgebied aan het uitzetten zijn.
Ja, daarom lijkt me een impact in de Golf van Thailand nagenoeg uitgesloten:quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:57 schreef Asskicker14 het volgende:
Het is natuurlijk te beschamend voor woorden voor de authoriteiten dat ze in 3 verschillende wateren zitten te zoeken (South China Sea ten oosten van Vietnam; Strait of Malacca ter hoogte van ongeveer Langkawi tot aan Kuala Lumpur en de Golf van Thailand ten noorden van Maleisie). Het geeft aan dat ze waarschijnlijk net zo min weten als ons en gewoon lukraak een radiusgebied aan het uitzetten zijn.
Maar niet met de valsnelheid en daar had ik het over. Hier heb je wel gelijk in. Al is natuurlijk de vraag of het toestel als 1 brok neerkomt. Als de motoren bijvoorbeeld afbreken verlies je relatief veel gewicht. Die motoren zullen door hun gewicht dwars door het wateroppervlakte slaan en daardoor relatief weinig golven veroorzaken. De romp daarintegen komt wel met een flinke knal neer.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Natuurlijk wel; er komt meer energie vrij (wat geregistreerd wordt door golfbewegingen) als er meer massa neerstort dan als er minder massa neerstort.
Waarom is dat beschamend?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:57 schreef Asskicker14 het volgende:
Het is natuurlijk te beschamend voor woorden voor de authoriteiten dat ze in 3 verschillende wateren zitten te zoeken (South China Sea ten oosten van Vietnam; Strait of Malacca ter hoogte van ongeveer Langkawi tot aan Kuala Lumpur en de Golf van Thailand ten noorden van Maleisie). Het geeft aan dat ze waarschijnlijk net zo min weten als ons en gewoon lukraak een radiusgebied aan het uitzetten zijn.
We denken langs precies dezelfde lijnen. Je laatste opmerking maakte ik ook al gelijk de eerste dag. Men beweerde dat het dan moeilijker was omdat het gebied groter is. Maar dat maakte de kans op vinden alleen maar groter, niet kleiner.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar niet met de valsnelheid en daar had ik het over. Hier heb je wel gelijk in. Al is natuurlijk de vraag of het toestel als 1 brok neerkomt. Als de motoren bijvoorbeeld afbreken verlies je relatief veel gewicht. Die motoren zullen door hun gewicht dwars door het wateroppervlakte slaan en daardoor relatief weinig golven veroorzaken. De romp daarintegen komt wel met een flinke knal neer.
Vergelijk het met het zwembad vroeger. Spring je er recht op in zijn er weinig spetters en golven, maar bij een bommetje des te meer.
Stel dat het vliegtuig in de lucht al uit elkaar gevallen is dan blijft er weinig van over wat voor grote golven maakt doordat het zich verspreid over een groot gebied.
Maar als dat gebeurd blijven er gegarandeerd dingen drijven en dat zou je moeten kunnen vinden.
hitt? hite bedoel je?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:59 schreef MrBanaan1 het volgende:
Net geen antwoord gekregen, dus nog eens: Zou het realistisch zijn om 'snachts met laagvliegende helikopters/vliegtuigen de jungle met hitt-camera's af te sporen?
Dat wist ik niet hoe weten ze dat en waarom doen ze geen driepuntsmetingen?quote:
Niet mijn post, maar het is toch eigenlijk wel beschamend dat ze een passagiersvliegtuig met 240 mensen aan boord niet in de gaten kunnen houden. Mag toch niet gebeuren dat ze niet eens weten wat de laatste positie van dat vliegtuig was, amateuristisch.quote:
Ik kan slechts gissen. Misschien hebben we daar wel ongelijk in. Al lijkt dat me van nietquote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
We denken langs precies dezelfde lijnen. Je laatste opmerking maakte ik ook al gelijk de eerste dag. Men beweerde dat het dan moeilijker was omdat het gebied groter is. Maar dat maakte de kans op vinden alleen maar groter, niet kleiner.
Ze gaan over en Whatsapp/QQ (Chinese Whatsapp?) deden het nog.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat wist ik niet hoe weten ze dat en waarom doen ze geen driepuntsmetingen?
Het is helemaal niet zeker dat telefoons nog werkenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat wist ik niet hoe weten ze dat en waarom doen ze geen driepuntsmetingen?
Zeg je nou dat er nooit iets fout mag gaan?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:03 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Niet mijn post, maar het is toch eigenlijk wel beschamend dat ze een passagiersvliegtuig met 240 mensen aan boord niet in de gaten kunnen houden. Mag toch niet gebeuren dat ze niet eens weten wat de laatste positie van dat vliegtuig was, amateuristisch.
Heb je enig idee van de complexiteit van de technieken die er mee gemoeid zijn? Heb jij een verbetervoorstel? Op allebei de vragen ja, dan kan ik je antwoord serieus nemen, op allebei nee, ga alstjeblieft niet meer zomaar dingen lopen roepen. Je bent onwetend.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:03 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Niet mijn post, maar het is toch eigenlijk wel beschamend dat ze een passagiersvliegtuig met 240 mensen aan boord niet in de gaten kunnen houden. Mag toch niet gebeuren dat ze niet eens weten wat de laatste positie van dat vliegtuig was, amateuristisch.
Misschien hebben ze thuis nog hun iPad/laptop op hun oplader hangen. Wat betreft die QQ/Whatsapp status kun je niets over concluderen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ze gaan over en Whatsapp/QQ (Chinese Whatsapp?) deden het nog.
Niet 1 keer, maar bij meerdere toestellen, en live op film, dus geen opmerking van Lin Mi Tokkie ofzo.
Dan zou je ze toch zo moeten traceren?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ze gaan over en Whatsapp/QQ (Chinese Whatsapp?) deden het nog.
Niet 1 keer, maar bij meerdere toestellen, en live op film, dus geen opmerking van Lin Mi Tokkie ofzo.
Ik hoor er nu pas voor het eerst van, vandaar mijn verbazingquote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:04 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Het is helemaal niet zeker dat telefoons nog werken
Hou toch op, er vliegen genoeg vliegtuigen over de hele wereld waar we niet exact weten waar ze vliegen. Hele vliegindustrie is dus amateuristisch?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:03 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Niet mijn post, maar het is toch eigenlijk wel beschamend dat ze een passagiersvliegtuig met 240 mensen aan boord niet in de gaten kunnen houden. Mag toch niet gebeuren dat ze niet eens weten wat de laatste positie van dat vliegtuig was, amateuristisch.
Eum ja je MOET er juist vanuit gaan dat er iets fout kan gaan. In dit geval weten ze niet eens waar het vliegtuig in de problemen is gekomen. Het zou omgekeerd kunnen zijn. Hoe kan dat vliegtuig omkeren zonder dat iemand daar iets van af weet? Dat vind ik amateuristisch.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zeg je nou dat er nooit iets fout mag gaan?
Dacht ik ook al. Als je met spotter vliegtuigjes laag vliegt kun je heel veel zien, felle kleuren pik je er zo uit.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:06 schreef El_Matador het volgende:
Die zee is 300x400 km (ongeveer 120.000 km ~ 3 keer Nederland):
- in 48 uur daglicht (het vliegtuig is nu 92,5 uur verdwenen) kun je dat met al die schepen en vliegtuigen makkelijk analyseren
- het is ondiep
- er zijn zoveel getuigen daar
- iedereen heeft mobiele telefoons en velen smartphones, ja, zelfs in arme landen
Je vergeet je telefoon als je naar China gaat? Lijkt me lichtjes sterk.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:05 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Misschien hebben ze thuis nog hun iPad/laptop op hun oplader hangen. Wat betreft die QQ/Whatsapp status kun je niets over concluderen.
En wat is dus de conclusie wat betreft al die droeftoeters die roepen dat de telefoons het nog doen? Negeren.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:05 schreef kanovinnie het volgende:
Dan zou je ze toch zo moeten traceren?
Reageer eens op mijn post aub?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:07 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Eum ja je MOET er juist vanuit gaan dat er iets fout kan gaan. In dit geval weten ze niet eens waar het vliegtuig in de problemen is gekomen. Het zou omgekeerd kunnen zijn. Hoe kan dat vliegtuig omkeren zonder dat iemand daar iets van af weet? Dat vind ik amateuristisch.
Precies. Die zwemvesten gaan wel drijven. En anders de stoelen, vleugels, staartstuk, etc. Allemaal superlicht en makkelijk te spotten.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:07 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Dacht ik ook al. Als je met spotter vliegtuigjes laag vliegt kun je heel veel zien, felle kleuren pik je er zo uit.
Nee vriend, ik heb geen ene fuck verstand van techniek. Maar ik weet wel dat er een karretje rond rijdt op Mars. Maar een Boeing 777 kunnen we niet in de gaten houden Maar goed, ik laat het aan jullie de "kenners" overquote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb je enig idee van de complexiteit van de technieken die er mee gemoeid zijn? Heb jij een verbetervoorstel? Op allebei de vragen ja, dan kan ik je antwoord serieus nemen, op allebei nee, ga alstjeblieft niet meer zomaar dingen lopen roepen. Je bent onwetend.
Godverdomme wat een achterlijke vergelijking. Je weet dat ze ook niet precies weten waar dat karretje rijd op dit moment? Ik ben zeker geen kenner, maar doe ook geen aanname'squote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:08 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Nee vriend, ik heb geen ene fuck verstand van techniek. Maar ik weet wel dat er een karretje rond rijdt op Mars. Maar een Boeing 777 kunnen we niet in de gaten houden Maar goed, ik laat het aan jullie de "kenners" over
Verklaringen dat het klinkt alsof ze overgaan, bedoel je.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je vergeet je telefoon als je naar China gaat? Lijkt me lichtjes sterk.
Dat kan 1 geval verklaren, maar er zijn een tiental verklaringen dat de telefoons nog werken.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:08 schreef OEM het volgende:
[..]
En wat is dus de conclusie wat betreft al die droeftoeters die roepen dat de telefoons het nog doen? Negeren.
Wat hebben Willem-Alexander en Beatrix ermee te maken?quote:
Hoe hoog vlieg je dan en hoe groot is de strook die je in de gaten kan houden? Vergeet niet dat je vanwege de stroming ook nog eens gebieden dubbel moet checken. Ik denk dat je schrikt hoe weinig je kan checken per uur.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Precies. Die zwemvesten gaan wel drijven. En anders de stoelen, vleugels, staartstuk, etc. Allemaal superlicht en makkelijk te spotten.
Het 9/11 topic zal onder de indruk zijn van je "bewijzen".quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:09 schreef El_Matador het volgende:
De bewijzen voor die telefoons werden live op film gegeven, zie het vorige topic of het daarvoor.
Nee ik zie hem ookquote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:10 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wat hebben Willem-Alexander en Beatrix ermee te maken?
Of ben ik de enige die de gelijkenis ziet?
Dat vliegtuig ligt daar gewoonquote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:10 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wat hebben Willem-Alexander en Beatrix ermee te maken?
Of ben ik de enige die de gelijkenis ziet?
bron: http://www.telegraph.co.u(...)lane-crash-live.htmlquote:14.44 We have looked into reports that the mobile phones of those onboard are still ringing (according to some relatives). We couldn't get a definitive answer from anyone except that, well, sometimes they do. The authorities have been aware of it from day one, and have all the numbers, so presumably if it was possible to triangulate the location of the plane from mobile phone signals that were still alive, they would have done so?
Some of the relatives have said passenger QQ accounts (a Chinese web chat service like Gmail Chat) are still online. Tencent, the company that administers QQ, says if a user has not logged out of QQ, but merely turned their phone or computer off, they could still seem to be there, even if they are not.
Die filmpjes bewijzen niet dat de telefoons werken. Het geluid van overgaan komt van de lokale netwerkcentrale daar. Zegt niks over de activiteit van de telefoon.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kan je ook normaal meedoen met een open discussie over iets waar niemand iets van weet?
De bewijzen voor die telefoons werden live op film gegeven, zie het vorige topic of het daarvoor.
Dat is nog niet door officiele berichten weerlegd als ik het goed heb. Het is dus nog steeds een optie die zeker niet te "negeren" (een onderzoek met zoveel onbekenden moet je juist niet zo uitsluiten)quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:13 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Die filmpjes bewijzen niet dat de telefoons werken. Het geluid van overgaan komt van de lokale netwerkcentrale daar. Zegt niks over de activiteit van de telefoon.
Staan helaas geen dieptes bij vermeldquote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:28 schreef El_Matador het volgende:
Hey, er is een plaatje weg uit de OP, mag die terug aub?
het gaat om deze:
[ afbeelding ]
Nee, maar jij doet het overkomen alsof het een feit is dat ze nog werken. Natuurlijk moet er gekeken worden of die telefoons nog pingen met een centrale.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is nog niet door officiele berichten weerlegd als ik het goed heb. Het is dus nog steeds een optie die zeker niet te "negeren" (een onderzoek met zoveel onbekenden moet je juist niet zo uitsluiten)
nee, maar de overgang van het continentaal plat (de Golf van Thailand is modderig door al die tropische delta's die erin uitmonden) naar de diepzee is wel duidelijk te zien aan beide kanten van het Zuidoost Aziatisch schiereiland.quote:
Ik nam het mee als feit in 1 scenario, klopt. Ik vind niet dat je het moet uitsluiten in ieder geval.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:16 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nee, maar jij doet het overkomen alsof het een feit is dat ze nog werken. Natuurlijk moet er gekeken worden of die telefoons nog pingen met een centrale.
Zal ook vast wel gebeuren.
Paar honderd meter, lijkt me?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe hoog vlieg je dan en hoe groot is de strook die je in de gaten kan houden? Vergeet niet dat je vanwege de stroming ook nog eens gebieden dubbel moet checken. Ik denk dat je schrikt hoe weinig je kan checken per uur.
Uitgaande van 500 mter moet je dus 800 stroken doen (van die 300x400). Stel je vliegt 300 km per uur, heb je 800 uur nodig. Heb je dus 16 vliegtuigen nodig die non stop vliegen gedurende die 48 uur licht.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Paar honderd meter, lijkt me?
Stromingspatronen kan je incalculeren, die wijken niet opeens af.
Droeftoeters?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:08 schreef OEM het volgende:
[..]
En wat is dus de conclusie wat betreft al die droeftoeters die roepen dat de telefoons het nog doen? Negeren.
Er waren alleen in die Golf op zondag al 45 boten en 22 vliegers EXTRA actief (het gewone scheepvaart en vliegverkeer gaat gewoon door). Dat zullen er inmiddels veul meer zijn lijkt me.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Uitgaande van 500 mter moet je dus 800 stroken doen (van die 300x400). Stel je vliegt 300 km per uur, heb je 800 uur nodig. Heb je dus 16 vliegtuigen nodig die non stop vliegen gedurende die 48 uur licht.
Dan zou je zeggen dat ze gevonden zouden moeten zijn. Maja, je zal het toch willen dubbelchecken enzo dus het verbaasd me opzich ook neit dat ze nog niet gevonden zijn.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er waren alleen in die Golf op zondag al 45 boten en 22 vliegers actief. Dat zullen er inmiddels veul meer zijn lijkt me.
Mijn excuses aan alle users in dit topic wiens geliefde in MH370 zat.... oh wacht.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:27 schreef DeParo het volgende:
Familieleden die nog vage hoop hebben dat hun geliefden nog ergens leven!
Ik vrees het ook..quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:20 schreef Staal het volgende:
Die overgaande telefoons kunnen vast nog drie topics mee.
Oh wacht ook daar heb jij geen enkel idee van. En oh wacht wat verschrikkelijk om te hopen dat ze misschien nog leven. Oh wacht zeg.............quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:30 schreef OEM het volgende:
[..]
Mijn excuses aan alle users in dit topic wiens geliefde in MH370 zat.... oh wacht.
Dit ben ik wel met je eens. Een beetje meer respect mag wel OEM.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
Oh wacht ook daar heb jij geen enkel idee van. En oh wacht wat verschrikkelijk om te hopen dat ze misschien nog leven. Oh wacht zeg.............
Stel je niet zo aan kerel en laat mensen in hun waarde gewoon.
Het komt een beetje over als een zelfmoordactie van een piloot langzaam.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:32 schreef El_Matador het volgende:
Malaysia's military believes a jetliner missing for almost four days turned and flew hundreds of kilometers to the west after it last made contact with civilian air traffic control off the country's east coast, a senior officer told Reuters on Tuesday.
"It changed course after Kota Bharu and took a lower altitude. It made it into the Malacca Strait," the senior military officer, who has been briefed on investigations, told Reuters.
That would appear to rule out sudden catastrophic mechanical failure, as it would mean the plane flew around 500 km (350 miles) at least after its last contact with air traffic control, although its transponder and other tracking systems were off.
A non-military source familiar with the investigations said the report was one of several theories and was being checked.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA2701720140311
Wat het niet vinden na grondig uitkammen in een drukke Golf zou kunnen verklaren...
Of een draai richting Myanmar?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:34 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het komt een beetje over als een zelfmoordactie van een piloot langzaam.
Wat bedoel je?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:36 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is er dan met de andere piloot gebeurd?
Je kent ze allebei?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:37 schreef El_Matador het volgende:
2 piloten van 53 en 27, beide ervaren en geen aanwijzingen voor zelfmoordgevoelens?
Stel dat die jongste zelfmoord wilde plegen, hoe kan hij dat dan doen? Neem aan dat die andere piloot dan ingrijpt?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat bedoel je?
2 piloten van 53 en 27, beide ervaren (de jongere vloog pas net op de grote 777-200) en geen aanwijzingen voor zelfmoordgevoelens?
Is het niet zo dat ze elkaar, eenmaal op cruise hoogte, ook aflossen? Of neemt er dan altijd een derde plaats op de lege stoel?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:36 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is er dan met de andere piloot gebeurd?
Klopt het is niet logisch maar zo van koers veranderen en geen contact opnemen met een vliegveld en alle detectiemogelijkheden uitzetten (wat schijnbaar vanuit de cockpit kan worden gedaan) is toch vrij vreemd voor piloten met best veel ervaring (laten we ook biet vergeten dat een ander vliegtuig wel contact met ze kon krijgen).quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Of een draai richting Myanmar?
Zelfmoord van de piloten lijkt me zo enorm onlogisch, zeker van die jonge gast. Die "oude" begon al op zijn 20e (!) bij Malaysia Airlines, vast niet als piloot.
Je geeft de ander een knal voor z'n harses? Of de flight attendant die z'n plaats inneemt alstie moet pissen?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:38 schreef kanovinnie het volgende:
Stel dat die jongste zelfmoord wilde plegen, hoe kan hij dat dan doen? Neem aan dat die andere piloot dan ingrijpt?
Mag toch? Dat houdt het nieuw en interessant.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Is het niet zo dat ze elkaar, eenmaal op cruise hoogte, ook aflossen? Of neemt er dan altijd een derde plaats op de lege stoel?
Cockpit deur vervolgens niet van buiten te openen...
Gaat het speculeren weer.
Stel je niet aan. Het is vooralsnog een mysterie als een puzzel die men graag opgelost ziet. Helemaal als nieuwsjunk. Een beetje medeleven voor de passagiers en familie en vrienden is heel gepast in deze.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:30 schreef OEM het volgende:
[..]
Mijn excuses aan alle users in dit topic wiens geliefde in MH370 zat.... oh wacht.
Op een zelfmoordvlucht wachtte een piloot tot zijn collega naar de toilet ging, of iig uit de cockpit, en vergrendelde toen de deur.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:36 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is er dan met de andere piloot gebeurd?
Het kan ook een technisch defect zijn dat de communicatie uitschakelde, maar ja, waarom dan niet landen op KL...quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:39 schreef DeParo het volgende:
[..]
Klopt het is niet logisch maar zo van koers veranderen en geen contact opnemen met een vliegveld en alle detectiemogelijkheden uitzetten (wat schijnbaar vanuit de cockpit kan worden gedaan) is toch vrij vreemd voor piloten met best veel ervaring (laten we ook biet vergeten dat een ander vliegtuig wel contact met ze kon krijgen).
De Myanmar-theorie ben ik volgens mij niet bekend mee wat moeten ze daar doen?
Klopt, zover wij weten, maar door de vreemde omstandigheden kan het niet worden uitgesloten.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat bedoel je?
2 piloten van 53 en 27, beide ervaren (de jongere vloog pas net op de grote 777-200) en geen aanwijzingen voor zelfmoordgevoelens?
Het kán. maar Proximo's argumenten hierboven lijken me sterk genoeg om dit als onwaarschijnlijk te bestempelen. Waarom eerst nog 500 km vliegen als je zelfmoord wil plegen? En WAAROM? die gast heeft alles wat ie kan krijgen, zeker die jongere.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:40 schreef DeParo het volgende:
[..]
Op een zelfmoordvlucht wachtte een piloot tot zijn collega naar de toilet ging, of iig uit de cockpit, en vergrendelde toen de deur.
Maar dat andere vliegtuig kon wel contact krijgen met dit vliegtuig en met een dergelijke storing kunnen er volgens mij nog steeds signalen worden afgegeven.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het kan ook een technisch defect zijn dat de communicatie uitschakelde, maar ja, waarom dan niet landen op KL...
Myanmar is geen theorie, gewoon een los scenario van mij, het is een mogelijkheid, als het die richting uitvliegt...
Een van de piloten kan hebben gewacht tot zijn collega buiten de cockpit was maar dat is dan ook een van de weinige verklaringen inderdaad.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:40 schreef Proximo het volgende:
Bij een zelfmoord verwacht je een worsteling in de cabine, uitschakelen auto pilot, daarna ook nog alle communicatie doorsnijden en dan het ding ook nog eens loodrecht naar beneden laten gaan.
Waarom zoveel moeite doen om het vliegtuig spoorloos te laten gaan?
En dat alles binnen één radar sweep?
Dat vloog 30 minuten verder weg geloof ik en dat contact werd gemaakt rond de U-turn.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maar dat andere vliegtuig kon wel contact krijgen met dit vliegtuig en met een dergelijke storing kunnen er volgens mij nog steeds signalen worden afgegeven.
In hoeverre zou je kunnen stellen dat een civiele piloot er weet van heeft hoe hij ongezien van koers kan veranderen? Dus alle relevante apparatuur uitschakelen? En kennis om gebieden met civiele/militaire radar dekking te ontwijken?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:40 schreef DeParo het volgende:
[..]
Op een zelfmoordvlucht wachtte een piloot tot zijn collega naar de toilet ging, of iig uit de cockpit, en vergrendelde toen de deur.
Het eerste wat je moet weten bij zelfmoord gevallen is dat mensen zover heen kunnen zijn dat iedere vorm van een logische gedachtegang weg kan zijn.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het kán. maar Proximo's argumenten hierboven lijken me sterk genoeg om dit als onwaarschijnlijk te bestempelen. Waarom eerst nog 500 km vliegen als je zelfmoord wil plegen? En WAAROM? die gast heeft alles wat ie kan krijgen, zeker die jongere.
Maar er zijn daar in dat gebied natuurlijk wel grensbewakingsposten die waarschijnlijk wel met goede technologie zijn uitgerust. Cambodja en Thailand zijn immers niet altijd even goede vrienden.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:45 schreef Asskicker14 het volgende:
Maar zoals je kunt zien, is de radius van het zoekgebied gigantisch. En authoriteiten kunnen niet eens zeggen of het in water of op land gecrasht was. De jungles van Cambodja en Laos zijn zo goed als onbevolkt en de mensen die daar wonen hebben zeker geen toegang tot technologie, dus ik zou zeker ook een vloot aan vliegtuigen en helikopters daar laten zoeken.
Dat onderzoeken gebeurt zeker, maar dat neemt niet weg dat de bewuste zelfmoordenaar in dit scenario wel een aantal hele knappe dingen heeft geflikt en in lucht lijkt te zijn opgegaan.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
In hoeverre zou je kunnen stellen dat een civiele piloot er weet van heeft hoe hij ongezien van koers kan veranderen? Dus alle relevante apparatuur uitschakelen? En kennis om gebieden met civiele/militaire radar dekking te ontwijken?
[..]
Het eerste wat je moet weten bij zelfmoord gevallen is dat mensen zover heen kunnen zijn dat iedere vorm van een logische gedachtegang weg kan zijn.
Hij kan nog zo gelukkig, geslaagd en weet ik veel wat lijken aan de buitenkant. Maar jij kan als buitenstaander niet zien wat er in zijn hoofd om gaat.
Reken maar dat er op het moment flink gespit wordt in de achtergronden van deze mannen, ieder vuiltje komt uiteindelijk wel boven drijven.
Uitsluiten niet, maar zeer onwaarschijnlijk achten wel. Zeker als ze nog gespot zijn door die militaire radar van dat eilandje (als het hetzelfde vliegtuig was!).quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
In hoeverre zou je kunnen stellen dat een civiele piloot er weet van heeft hoe hij ongezien van koers kan veranderen? Dus alle relevante apparatuur uitschakelen? En kennis om gebieden met civiele/militaire radar dekking te ontwijken?
[..]
Het eerste wat je moet weten bij zelfmoord gevallen is dat mensen zover heen kunnen zijn dat iedere vorm van een logische gedachtegang weg kan zijn.
Hij kan nog zo gelukkig, geslaagd en weet ik veel wat lijken aan de buitenkant. Maar jij kan als buitenstaander niet zien wat er in zijn hoofd om gaat.
Reken maar dat er op het moment flink gespit wordt in de achtergronden van deze mannen, ieder vuiltje komt uiteindelijk wel boven drijven.
Daar was ik mij niet van bewust, maar ik weet niet in hoeverre zij toezicht houden op wat er zich allemaal in de jungle plaatsvind een paar honderd kilometers verderop. Ik weet niet wat het zichtbereik is in de nacht in de jungle van een neerstortend vliegtuig en de vlammenzee dat dat veroorzaakt.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:48 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Maar er zijn daar in dat gebied natuurlijk wel grensbewakingsposten die waarschijnlijk wel met goede technologie zijn uitgerust. Cambodja en Thailand zijn immers niet altijd even goede vrienden.
Dat laatste weet ik ook niet. Maar ik vermoed dat langs die grens regelmatig luchtpatrouilles worden uitgevoerd.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:51 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Daar was ik mij niet van bewust, maar ik weet niet in hoeverre zij toezicht houden op wat er zich allemaal in de jungle plaatsvind een paar honderd kilometers verderop. Ik weet niet wat het zichtbereik is in de nacht in de jungle van een neerstortend vliegtuig en de vlammenzee dat dat veroorzaakt.
welke locatie is dit eigenlijk want het is verrekte lastig dat je maar een beperkt gebied heb om te doorzoeken, en het het lijkt op een bootquote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:52 schreef Mistico het volgende:
Een boot? (Midden in de map) Ziet eruit als een vliegtuig.
http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014/map/8021
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:57 schreef gijsman het volgende:
[..]
welke locatie is dit eigenlijk want het is verrekte lastig dat je maar een beperkt gebied heb om te doorzoeken
lijkt me een boot.quote:
Oil slicks of http://en.wikipedia.org/wiki/Trichodesmium ?quote:
Volgens het tag voorbeeld plaatje echt oil slicksquote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:12 schreef OEM het volgende:
[..]
Oil slicks of http://en.wikipedia.org/wiki/Trichodesmium ?
Ik heb geen idee waar ik zoek, en hoe ik dat aanpasquote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:16 schreef El_Matador het volgende:
Zoeken jullie ook in de Straat van Malakka of alleen de Golf van Thailand/Zuid-Chinese Zee?
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:16 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar ik zoek, en hoe ik dat aanpas
Nu in de omgeving veel grotere boten gevonden en een boorplatform.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:03 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
lijkt me een boot.
website loopt vrij soepel nu overigens
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:26 schreef oompaloompa het volgende:
Heb niet alle paginas gelezen dus misschien al eerder gepost, maar in de volkskrant van vandaag staat een stuk over gestolen paspoorten maar daarin dat 2013 meer dan een miljard keer met valse paspoorten is gevlogen.
Jij wilt hier toch niet gaan beweren dat jij GEEN gestolen paspoort bezit?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:26 schreef oompaloompa het volgende:
Heb niet alle paginas gelezen dus misschien al eerder gepost, maar in de volkskrant van vandaag staat een stuk over gestolen paspoorten maar daarin dat 2013 meer dan een miljard keer met valse paspoorten is gevlogen.
Alsof het de eerste keer zou zijn dat een piloot dit doet:quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Natuurlijk kunnen piloten zelfmoordneigingen hebben, als ieder ander mens. Het lijkt me alleen bijzonder onlogisch en ik maak me eerlijk gezegd zorgen de volgende keer dat ik in het vliegtuig stap (voorheen wekelijks, nu wat minder)...
Natuurlijk wel, ik vlieg er allen niet meequote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:39 schreef eight het volgende:
[..]
Jij wilt hier toch hier niet gaan beweren dat jij GEEN gestolen paspoort bezit?
Dat staat haast gelijk aan roepen dat je geen mobiele telefoon hebt..
Meest idiote vorm van zelfmoord natuurlijk Waarom, waarom neem je al die mensen met je meequote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:39 schreef MartijnA3 het volgende:
Alsof het de eerste keer zou zijn dat een piloot dit doet:
http://en.wikipedia.org/wiki/EgyptAir_Flight_990
http://en.wikipedia.org/wiki/SilkAir_Flight_185
Werk-issues? Je werkgever keihard pakken?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Meest idiote vorm van zelfmoord natuurlijk Waarom, waarom neem je al die mensen met je mee
nee, maar bij deze ongelukken zijn het vermoedens, geen bewijzen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:39 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Alsof het de eerste keer zou zijn dat een piloot dit doet:
http://en.wikipedia.org/wiki/EgyptAir_Flight_990
http://en.wikipedia.org/wiki/SilkAir_Flight_185
Niemand weet of dat ding nou in mallaca straight, de Thaise golf of de zuid Chinese zee is terecht gekomen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
nee, maar bij deze ongelukken zijn het vermoedens, geen bewijzen.
Bovendien wordt vermoed dat Malaysia Airlines nog 500 km vloog...
Was net op 3fm op het nieuws iddquote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:26 schreef oompaloompa het volgende:
Heb niet alle paginas gelezen dus misschien al eerder gepost, maar in de volkskrant van vandaag staat een stuk over gestolen paspoorten maar daarin dat 2013 meer dan een miljard keer met valse paspoorten is gevlogen.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:32 schreef El_Matador het volgende:
Malaysia's military believes a jetliner missing for almost four days turned and flew hundreds of kilometers to the west after it last made contact with civilian air traffic control off the country's east coast, a senior officer told Reuters on Tuesday.
"It changed course after Kota Bharu and took a lower altitude. It made it into the Malacca Strait," the senior military officer, who has been briefed on investigations, told Reuters.
That would appear to rule out sudden catastrophic mechanical failure, as it would mean the plane flew around 500 km (350 miles) at least after its last contact with air traffic control, although its transponder and other tracking systems were off.
A non-military source familiar with the investigations said the report was one of several theories and was being checked.
Malaysia's Berita Harian newspaper quoted air force chief Rodzali Daud as saying the plane was last detected at 2.40 a.m. by military radar near the island of Pulau Perak at the northern end of the Strait of Malacca. It was flying about 1,000 meters lower than its previous altitude, he was quoted as saying.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
There was no word on what happened to the plane thereafter.
The effect of turning off the transponder is to make the aircraft inert to secondary radar, so civil controllers cannot identify it. Secondary radar interrogates the transponder and gets information about the plane's identity, speed and height.
It would however still be visible to primary radar, which is used by militaries.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA2701720140311
Wat het niet vinden na grondig uitkammen in een drukke Golf zou kunnen verklaren...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goeie vraag. Wellicht moest men uitzoeken of het wel hetzelfde vliegtuig was?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dit is toch wel weer een bizarre wending.
Hoezo komen ze nu pas met het bericht dat het toestel nog op die militaire radar is gezien of was dat al eerder bekend?
ik zie een national geographic docu aankomen met als titel het mysterie van mas 370. dit verder is wel apartquote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dit is toch wel weer een bizarre wending.
Hoezo komen ze nu pas met het bericht dat het toestel nog op die militaire radar is gezien of was dat al eerder bekend?
Nee, lijkt me niet. Gewoon "drag" van die bootjes bovenin.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:59 schreef Razor21 het volgende:
Wat is dit dan? Onderin lijkt wel een oliespoor...
http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014/map/8021
[ afbeelding ]
Zouden er nog meer militaire radarposten in dat gebied zijn?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Goeie vraag. Wellicht moest men uitzoeken of het wel hetzelfde vliegtuig was?
Het is ook maar een "theorie" (hypothese zou ik zeggen) van de Maleiers.
Volgens mij zit ik op 100 meter nu. Maar het in en uitzoomen is een ramp momenteel.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, lijkt me niet. Gewoon "drag" van die bootjes bovenin.
Het andere plaatje lijkt me ook geen oliespoor.
Hoe hoog "vliegen" jullie?
De hele site is niet geweldigquote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:04 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Volgens mij zit ik op 100 meter nu. Maar het in en uitzoomen is een ramp momenteel.
Dat haal je niet met nog 6 uur brandstof. Myanmar lijkt me logischer, eerlijk gezegd. Of Tibet.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:03 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Zouden er nog meer militaire radarposten in dat gebied zijn?
Als het toestel niet meer gedetecteerd kan worden vanaf Palau Perak zou het theoretisch zelfs naar Afrika gevlogen kunnen zijn.
Oef, da's laag. Dan is het sowieso geen kerosinespoor van het vliegtuig. Lijkt me ook dat dat veel eerder verdwijnt in de golven dan drijvend materiaal van het vliegtuig?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:04 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Volgens mij zit ik op 100 meter nu. Maar het in en uitzoomen is een ramp momenteel.
Gewoon om eens ff lekker op je eigen koers door het luchtruim te sjeesen?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het kán. maar Proximo's argumenten hierboven lijken me sterk genoeg om dit als onwaarschijnlijk te bestempelen. Waarom eerst nog 500 km vliegen als je zelfmoord wil plegen? En WAAROM? die gast heeft alles wat ie kan krijgen, zeker die jongere.
Zelfmoord lijkt me echt de meest onwaarschijnlijke optie (na een spontane explosie na een technisch defect).
We kunnen niets uitsluiten, maar ik acht de kans nihil eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:13 schreef Marrije het volgende:
[..]
Gewoon om eens ff lekker op je eigen koers door het luchtruim te sjeesen?
Of hij lijdt aan het snowdencomplex, even duidelijk maken dat je vliegverkeer maar bertrekkelijk kunt volgen? Dat het niet zo veilig is als het lijkt? Dat het al begint met de piepende detectiepoortjes en dat je dan gewoon kunt doorwandelen na wat fouilleren. En dat je vervolgens dus uren kunt vliegen zonder dat iemand weet waar je uithangt en dat je daarna ook nog eens spooorloos kunt verdwijnen?
quote:Spy satellites find no evidence of explosion
Also raising doubts about the possibility of an attack is that the United States extensively reviewed imagery taken by spy satellites for evidence of a mid-air explosion, but saw none, a US government source said.
The source described US satellite coverage of the region as thorough.
Interpol says it is checking whether others on board the flight had been using false identity documents.
Electronic evidence indicates the flight may have turned back towards the Malaysian capital of Kuala Lumpur before disappearing.
Heb je een linkje?quote:
strakke woordkeuzequote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:04 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Volgens mij zit ik op 100 meter nu. Maar het in en uitzoomen is een ramp momenteel.
Om een waterhoofd van te krijgen.quote:
http://www.abc.net.au/new(...)ian-jetliner/5312848quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Heb je een linkje?
Die mid-air explosie kunnen we dus wel als onwaarschijnlijk wegzetten...
Hier denk ik zelf ook aan. Voor de passagiers hoop ik in elk geval dat dit het geval is.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:18 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Het begint toch steeds meer te lijken op een kaping of een situatie waarbij het toestel 'gestolen' is. Het zou toch wat zijn als het gewoon ergens veilig op de grond geparkeerd staat en alle passagiers nog in leven zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mwah, wat oliesporen (kan geloost zijn, of natuurlijk ontsnappen) en wat bootjes. Niet erg schokkend, maar dank je voor de link.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:22 schreef Razor21 het volgende:
Via Twitter ook veel foto's van mensen die zoeken. Zitten een paar "verdachte" foto's tussen
https://twitter.com/search?q=tomnod&src=typd&mode=photos
Inderdaad bootjesquote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mwah, wat oliesporen (kan geloost zijn, of natuurlijk ontsnappen) en wat bootjes. Niet erg schokkend, maar dank je voor de link.
Over een uur is het exact 4 dagen verdwenen...
Weet het niet zeker, mss heb je het vliegtuig wel gevondenquote:
Ik heb al meer van zulke 'vlekken' gevonden, en aangezien er maar 1 vliegtuig 'vermist' wordt, zullen die vlekken dus wel iets anders zijn...quote:
quote:You may also have heard about the airliner which vanished in Malaysia. Flight 370 was just off the eastern coast over shallow water when it wavered in the air then suddenly dropped from 35,000 feet to 0 and disappeared. At the same time, radar showed a “plane” which suddenly accelerated to 4 or 5 times the speed of any other craft, hovered in one place, then suddenly vanished from the radar screen, seconds before the airliner also disappeared.
I am very pleased to tell you all that the passengers and crew of the airliner are safe and happy in a secret location. There were several ships in the area, and the maneuver was carried out effortlessly. It is very serendipitous that the airplane carried a large number of Lightworkers from many countries who are delighted and very enthusiastic about the proposal we have made to them, that they be used as “hostages” to expedite the following demands:
Their release will be contingent upon an immediate global agreement that all countries now in possession of any weapons of mass destruction relinquish them to be evaporated forthwith.
Is dat ooit wel eens gebeurd eigenlijk?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:34 schreef Razor21 het volgende:
Stel nou dat ze het vliegtuig nooit terug vinden....lijkt mij echt bizar.
Ja.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Is dat ooit wel eens gebeurd eigenlijk?
Vliegtuig staat bij me in de garage, maar sttt mondje dicht he, het was al moeilijk genoeg om dat ding te stelenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:18 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Het begint toch steeds meer te lijken op een kaping of een situatie waarbij het toestel 'gestolen' is. Het zou toch wat zijn als het gewoon ergens veilig op de grond geparkeerd staat en alle passagiers nog in leven zijn.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:42 schreef TLC het volgende:
[..]
Vliegtuig staat bij me in de garage, maar sttt mondje dicht he, het was al moeilijk genoeg om dat ding te stelen
Een keer maar nooit meer
Ja, ook dan.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:42 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Na de tweede wereldoorlog dan wel bedoel ik...
In 1979 met een vrachtvliegtuig blijkbaar. Kan er alleen niet meer info over vindenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Is dat ooit wel eens gebeurd eigenlijk?
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_aerial_disappearancesquote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:42 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Na de tweede wereldoorlog dan wel bedoel ik...
Lijstje. Sterker nog: er ligt waarschijnlijk in de Strait of Malacca nog ergens een vermiste Learjet: http://aviation-safety.ne(...)ent=XXM&lang=&page=2quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Is dat ooit wel eens gebeurd eigenlijk?
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Doe eens een linkje dan ofzo wanneer was dat dan?
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:43 schreef Toto69 het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_aerial_disappearances
Nou, 2 vliegen in klap dus zou ik zeggenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:43 schreef OEM het volgende:
[..]
Lijstje. Sterker nog: er ligt waarschijnlijk in de Strait of Malacca nog ergens een vermiste Learjet: http://aviation-safety.ne(...)ent=XXM&lang=&page=2
Jemig, dat zijn er een hoop en ook best nog recentquote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:43 schreef Toto69 het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_aerial_disappearances
Ja hoe komt hij daar bij? Geen bronnen niks, lastig serieus te nemen zo...quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:44 schreef Razor21 het volgende:
https://twitter.com/IAmPhilChapman/status/443441249492934656
Reports suggest there was a disabled man travelling with a case of hunting knives aboard the missing #MalaysiaAirlines flight
Busted, dat is de vlucht van een dag laterquote:
Busted, kijk maar naar de registration. In dit youtubefilmpje is dat 9M-MRQ.quote:
okquote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:47 schreef OEM het volgende:
[..]
Busted, kijk maar naar de registration. In dit youtubefilmpje is dat 9M-MRG.
Ook gewoon een vliegtuig van het vliegveld zelf stelen, en het valt niemand opquote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:45 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Jemig, dat zijn er een hoop en ook best nog recent
ik vraag me af of al die oliesporen wel echt oliesporen zijn. Het kan nl. ook dit zijn: http://en.wikipedia.org/wiki/Trichodesmiumquote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mwah, wat oliesporen (kan geloost zijn, of natuurlijk ontsnappen) en wat bootjes. Niet erg schokkend, maar dank je voor de link.
Over een uur is het exact 4 dagen verdwenen...
Ja, dat geloof je toch niet ik zag hem er ook tussen staanquote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:50 schreef TLC het volgende:
[..]
Ook gewoon een vliegtuig van het vliegveld zelf stelen, en het valt niemand op
Zeker.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:51 schreef Mula het volgende:
[..]
ik vraag me af of al die oliesporen wel echt oliesporen zijn. Het kan nl. ook dit zijn: http://en.wikipedia.org/wiki/Trichodesmium
Gekke Afrikaquote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:52 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja, dat geloof je toch niet ik zag hem er ook tussen staan
http://en.wikipedia.org/wiki/N844AA#Ben_Charles_Padilla
en dat was in 2003 nog wel...
hij stond al 14 maanden stof te happen en werd verbouwd. 4 miljoen aan parkeerkaartjes...quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:54 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Gekke Afrika
Oh vliegtuig weg? Zal wel typfoutje zijn joh, niks an hut handje.
Vind je het gek, dat ding neemt 20 vakken in beslagquote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
hij stond al 14 maanden stof te happen en werd verbouwd. 4 miljoen aan parkeerkaartjes...
"Oh jee het vliegtuig verdwijnt" (ten noorden van Vietnam).quote:
Maar als hij niet gestolen is dan is er iets anders gebeurd en nooit meer iets van vernomenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:54 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Gekke Afrika
Oh vliegtuig weg? Zal wel typfoutje zijn joh, niks an hut handje.
Jep.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:58 schreef MrBanaan1 het volgende:
Wat, moet het niet onderhand dicht zijn, dit deel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |