abonnement Unibet Coolblue
pi_137621114
Malaysia's military believes a jetliner missing for almost four days turned and flew hundreds of kilometers to the west after it last made contact with civilian air traffic control off the country's east coast, a senior officer told Reuters on Tuesday.

"It changed course after Kota Bharu and took a lower altitude. It made it into the Malacca Strait," the senior military officer, who has been briefed on investigations, told Reuters.

That would appear to rule out sudden catastrophic mechanical failure, as it would mean the plane flew around 500 km (350 miles) at least after its last contact with air traffic control, although its transponder and other tracking systems were off.

A non-military source familiar with the investigations said the report was one of several theories and was being checked.

Malaysia's Berita Harian newspaper quoted air force chief Rodzali Daud as saying the plane was last detected at 2.40 a.m. by military radar near the island of Pulau Perak at the northern end of the Strait of Malacca. It was flying about 1,000 meters lower than its previous altitude, he was quoted as saying.





There was no word on what happened to the plane thereafter.

The effect of turning off the transponder is to make the aircraft inert to secondary radar, so civil controllers cannot identify it. Secondary radar interrogates the transponder and gets information about the plane's identity, speed and height.

It would however still be visible to primary radar, which is used by militaries.



http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA2701720140311

Wat het niet vinden na grondig uitkammen in een drukke Golf zou kunnen verklaren...

[ Bericht 7% gewijzigd door El_Matador op 11-03-2014 16:39:37 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137621147
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:30 schreef OEM het volgende:

[..]

Mijn excuses aan alle users in dit topic wiens geliefde in MH370 zat.... oh wacht.
Oh wacht ook daar heb jij geen enkel idee van. En oh wacht wat verschrikkelijk om te hopen dat ze misschien nog leven. Oh wacht zeg.............

Stel je niet zo aan kerel en laat mensen in hun waarde gewoon.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 16:33:25 #178
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_137621169
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:32 schreef DeParo het volgende:

[..]

Oh wacht ook daar heb jij geen enkel idee van. En oh wacht wat verschrikkelijk om te hopen dat ze misschien nog leven. Oh wacht zeg.............

Stel je niet zo aan kerel en laat mensen in hun waarde gewoon.
Dit ben ik wel met je eens. Een beetje meer respect mag wel OEM.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_137621216
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:32 schreef El_Matador het volgende:
Malaysia's military believes a jetliner missing for almost four days turned and flew hundreds of kilometers to the west after it last made contact with civilian air traffic control off the country's east coast, a senior officer told Reuters on Tuesday.

"It changed course after Kota Bharu and took a lower altitude. It made it into the Malacca Strait," the senior military officer, who has been briefed on investigations, told Reuters.

That would appear to rule out sudden catastrophic mechanical failure, as it would mean the plane flew around 500 km (350 miles) at least after its last contact with air traffic control, although its transponder and other tracking systems were off.

A non-military source familiar with the investigations said the report was one of several theories and was being checked.

http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA2701720140311

Wat het niet vinden na grondig uitkammen in een drukke Golf zou kunnen verklaren...
Het komt een beetje over als een zelfmoordactie van een piloot langzaam.
pi_137621252
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:34 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het komt een beetje over als een zelfmoordactie van een piloot langzaam.
Of een draai richting Myanmar?

Zelfmoord van de piloten lijkt me zo enorm onlogisch, zeker van die jonge gast. Die "oude" begon al op zijn 20e (!) bij Malaysia Airlines, vast niet als piloot.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 11 maart 2014 @ 16:36:32 #181
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_137621296
Wat is er dan met de andere piloot gebeurd?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_137621344
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:36 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is er dan met de andere piloot gebeurd?
Wat bedoel je?

2 piloten van 53 en 27, beide ervaren (de jongere vloog pas net op de grote 777-200) en geen aanwijzingen voor zelfmoordgevoelens?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 11 maart 2014 @ 16:38:01 #183
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137621361
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:37 schreef El_Matador het volgende:
2 piloten van 53 en 27, beide ervaren en geen aanwijzingen voor zelfmoordgevoelens?
Je kent ze allebei?
  dinsdag 11 maart 2014 @ 16:38:15 #184
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_137621368
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat bedoel je?

2 piloten van 53 en 27, beide ervaren (de jongere vloog pas net op de grote 777-200) en geen aanwijzingen voor zelfmoordgevoelens?
Stel dat die jongste zelfmoord wilde plegen, hoe kan hij dat dan doen? Neem aan dat die andere piloot dan ingrijpt?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 16:38:55 #185
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137621399
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:36 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is er dan met de andere piloot gebeurd?
Is het niet zo dat ze elkaar, eenmaal op cruise hoogte, ook aflossen? Of neemt er dan altijd een derde plaats op de lege stoel?
Cockpit deur vervolgens niet van buiten te openen...

Gaat het speculeren weer. :+
pi_137621432
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Of een draai richting Myanmar?

Zelfmoord van de piloten lijkt me zo enorm onlogisch, zeker van die jonge gast. Die "oude" begon al op zijn 20e (!) bij Malaysia Airlines, vast niet als piloot.
Klopt het is niet logisch maar zo van koers veranderen en geen contact opnemen met een vliegveld en alle detectiemogelijkheden uitzetten (wat schijnbaar vanuit de cockpit kan worden gedaan) is toch vrij vreemd voor piloten met best veel ervaring (laten we ook biet vergeten dat een ander vliegtuig wel contact met ze kon krijgen).

De Myanmar-theorie ben ik volgens mij niet bekend mee wat moeten ze daar doen?
  dinsdag 11 maart 2014 @ 16:39:44 #187
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137621440
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:38 schreef kanovinnie het volgende:
Stel dat die jongste zelfmoord wilde plegen, hoe kan hij dat dan doen? Neem aan dat die andere piloot dan ingrijpt?
Je geeft de ander een knal voor z'n harses? Of de flight attendant die z'n plaats inneemt alstie moet pissen?
  dinsdag 11 maart 2014 @ 16:39:47 #188
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137621442
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Is het niet zo dat ze elkaar, eenmaal op cruise hoogte, ook aflossen? Of neemt er dan altijd een derde plaats op de lege stoel?
Cockpit deur vervolgens niet van buiten te openen...

Gaat het speculeren weer. :+
Mag toch? Dat houdt het nieuw en interessant.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 16:40:10 #189
155616 Proximo
For god, king & country
pi_137621461
Bij een zelfmoord verwacht je een worsteling in de cabine, uitschakelen auto pilot, daarna ook nog alle communicatie doorsnijden en dan het ding ook nog eens loodrecht naar beneden laten gaan.

Waarom zoveel moeite doen om het vliegtuig spoorloos te laten gaan?

En dat alles binnen één radar sweep?
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  dinsdag 11 maart 2014 @ 16:40:13 #190
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_137621467
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:30 schreef OEM het volgende:

[..]

Mijn excuses aan alle users in dit topic wiens geliefde in MH370 zat.... oh wacht.
Stel je niet aan. Het is vooralsnog een mysterie als een puzzel die men graag opgelost ziet. Helemaal als nieuwsjunk. Een beetje medeleven voor de passagiers en familie en vrienden is heel gepast in deze.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_137621489
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:36 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is er dan met de andere piloot gebeurd?
Op een zelfmoordvlucht wachtte een piloot tot zijn collega naar de toilet ging, of iig uit de cockpit, en vergrendelde toen de deur.
pi_137621503
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:39 schreef DeParo het volgende:

[..]

Klopt het is niet logisch maar zo van koers veranderen en geen contact opnemen met een vliegveld en alle detectiemogelijkheden uitzetten (wat schijnbaar vanuit de cockpit kan worden gedaan) is toch vrij vreemd voor piloten met best veel ervaring (laten we ook biet vergeten dat een ander vliegtuig wel contact met ze kon krijgen).

De Myanmar-theorie ben ik volgens mij niet bekend mee wat moeten ze daar doen?
Het kan ook een technisch defect zijn dat de communicatie uitschakelde, maar ja, waarom dan niet landen op KL...

Myanmar is geen theorie, gewoon een los scenario van mij, het is een mogelijkheid, als het die richting uitvliegt...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137621527
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat bedoel je?

2 piloten van 53 en 27, beide ervaren (de jongere vloog pas net op de grote 777-200) en geen aanwijzingen voor zelfmoordgevoelens?
Klopt, zover wij weten, maar door de vreemde omstandigheden kan het niet worden uitgesloten.
pi_137621576
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:40 schreef DeParo het volgende:

[..]

Op een zelfmoordvlucht wachtte een piloot tot zijn collega naar de toilet ging, of iig uit de cockpit, en vergrendelde toen de deur.
Het kán. maar Proximo's argumenten hierboven lijken me sterk genoeg om dit als onwaarschijnlijk te bestempelen. Waarom eerst nog 500 km vliegen als je zelfmoord wil plegen? En WAAROM? die gast heeft alles wat ie kan krijgen, zeker die jongere.

Zelfmoord lijkt me echt de meest onwaarschijnlijke optie (na een spontane explosie na een technisch defect).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137621593
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het kan ook een technisch defect zijn dat de communicatie uitschakelde, maar ja, waarom dan niet landen op KL...

Myanmar is geen theorie, gewoon een los scenario van mij, het is een mogelijkheid, als het die richting uitvliegt...
Maar dat andere vliegtuig kon wel contact krijgen met dit vliegtuig en met een dergelijke storing kunnen er volgens mij nog steeds signalen worden afgegeven.
pi_137621658
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:40 schreef Proximo het volgende:
Bij een zelfmoord verwacht je een worsteling in de cabine, uitschakelen auto pilot, daarna ook nog alle communicatie doorsnijden en dan het ding ook nog eens loodrecht naar beneden laten gaan.

Waarom zoveel moeite doen om het vliegtuig spoorloos te laten gaan?

En dat alles binnen één radar sweep?
Een van de piloten kan hebben gewacht tot zijn collega buiten de cockpit was maar dat is dan ook een van de weinige verklaringen inderdaad.
pi_137621676
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:43 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar dat andere vliegtuig kon wel contact krijgen met dit vliegtuig en met een dergelijke storing kunnen er volgens mij nog steeds signalen worden afgegeven.
Dat vloog 30 minuten verder weg geloof ik en dat contact werd gemaakt rond de U-turn.

Heb jij of iemand anders een gedetailleerde timeline (op de seconde) van de gebeurtenissen:

00:41 - opstijgen KL
01:30 - kruishoogte (~11.000 m)
- moment van radarverlies
- moment van oppikken door de luchtvaartorganisaties dat het vliegtuig verdween
- moment van contact door andere vliegtuig
- moment van U-turn
02:40 -
- observatie bij eilandje Pulau Perak in Straat van Malakka (zie boven voor kaart) - 1000 meter lager? Lager dan wat? - zie artikel hierboven
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 11 maart 2014 @ 16:46:22 #198
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_137621691
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:40 schreef DeParo het volgende:

[..]

Op een zelfmoordvlucht wachtte een piloot tot zijn collega naar de toilet ging, of iig uit de cockpit, en vergrendelde toen de deur.
In hoeverre zou je kunnen stellen dat een civiele piloot er weet van heeft hoe hij ongezien van koers kan veranderen? Dus alle relevante apparatuur uitschakelen? En kennis om gebieden met civiele/militaire radar dekking te ontwijken?

quote:
6s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het kán. maar Proximo's argumenten hierboven lijken me sterk genoeg om dit als onwaarschijnlijk te bestempelen. Waarom eerst nog 500 km vliegen als je zelfmoord wil plegen? En WAAROM? die gast heeft alles wat ie kan krijgen, zeker die jongere.
Het eerste wat je moet weten bij zelfmoord gevallen is dat mensen zover heen kunnen zijn dat iedere vorm van een logische gedachtegang weg kan zijn.
Hij kan nog zo gelukkig, geslaagd en weet ik veel wat lijken aan de buitenkant. Maar jij kan als buitenstaander niet zien wat er in zijn hoofd om gaat.
Reken maar dat er op het moment flink gespit wordt in de achtergronden van deze mannen, ieder vuiltje komt uiteindelijk wel boven drijven.
pi_137621763
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 15:45 schreef Asskicker14 het volgende:
Maar zoals je kunt zien, is de radius van het zoekgebied gigantisch. En authoriteiten kunnen niet eens zeggen of het in water of op land gecrasht was. De jungles van Cambodja en Laos zijn zo goed als onbevolkt en de mensen die daar wonen hebben zeker geen toegang tot technologie, dus ik zou zeker ook een vloot aan vliegtuigen en helikopters daar laten zoeken.
Maar er zijn daar in dat gebied natuurlijk wel grensbewakingsposten die waarschijnlijk wel met goede technologie zijn uitgerust. Cambodja en Thailand zijn immers niet altijd even goede vrienden.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 16:50:27 #200
155616 Proximo
For god, king & country
pi_137621842
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 16:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

In hoeverre zou je kunnen stellen dat een civiele piloot er weet van heeft hoe hij ongezien van koers kan veranderen? Dus alle relevante apparatuur uitschakelen? En kennis om gebieden met civiele/militaire radar dekking te ontwijken?

[..]

Het eerste wat je moet weten bij zelfmoord gevallen is dat mensen zover heen kunnen zijn dat iedere vorm van een logische gedachtegang weg kan zijn.
Hij kan nog zo gelukkig, geslaagd en weet ik veel wat lijken aan de buitenkant. Maar jij kan als buitenstaander niet zien wat er in zijn hoofd om gaat.
Reken maar dat er op het moment flink gespit wordt in de achtergronden van deze mannen, ieder vuiltje komt uiteindelijk wel boven drijven.
Dat onderzoeken gebeurt zeker, maar dat neemt niet weg dat de bewuste zelfmoordenaar in dit scenario wel een aantal hele knappe dingen heeft geflikt en in lucht lijkt te zijn opgegaan.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')