Oh wacht ook daar heb jij geen enkel idee van. En oh wacht wat verschrikkelijk om te hopen dat ze misschien nog leven. Oh wacht zeg.............quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:30 schreef OEM het volgende:
[..]
Mijn excuses aan alle users in dit topic wiens geliefde in MH370 zat.... oh wacht.
Dit ben ik wel met je eens. Een beetje meer respect mag wel OEM.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
Oh wacht ook daar heb jij geen enkel idee van. En oh wacht wat verschrikkelijk om te hopen dat ze misschien nog leven. Oh wacht zeg.............
Stel je niet zo aan kerel en laat mensen in hun waarde gewoon.
Het komt een beetje over als een zelfmoordactie van een piloot langzaam.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:32 schreef El_Matador het volgende:
Malaysia's military believes a jetliner missing for almost four days turned and flew hundreds of kilometers to the west after it last made contact with civilian air traffic control off the country's east coast, a senior officer told Reuters on Tuesday.
"It changed course after Kota Bharu and took a lower altitude. It made it into the Malacca Strait," the senior military officer, who has been briefed on investigations, told Reuters.
That would appear to rule out sudden catastrophic mechanical failure, as it would mean the plane flew around 500 km (350 miles) at least after its last contact with air traffic control, although its transponder and other tracking systems were off.
A non-military source familiar with the investigations said the report was one of several theories and was being checked.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA2701720140311
Wat het niet vinden na grondig uitkammen in een drukke Golf zou kunnen verklaren...
Of een draai richting Myanmar?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:34 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het komt een beetje over als een zelfmoordactie van een piloot langzaam.
Wat bedoel je?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:36 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is er dan met de andere piloot gebeurd?
Je kent ze allebei?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:37 schreef El_Matador het volgende:
2 piloten van 53 en 27, beide ervaren en geen aanwijzingen voor zelfmoordgevoelens?
Stel dat die jongste zelfmoord wilde plegen, hoe kan hij dat dan doen? Neem aan dat die andere piloot dan ingrijpt?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat bedoel je?
2 piloten van 53 en 27, beide ervaren (de jongere vloog pas net op de grote 777-200) en geen aanwijzingen voor zelfmoordgevoelens?
Is het niet zo dat ze elkaar, eenmaal op cruise hoogte, ook aflossen? Of neemt er dan altijd een derde plaats op de lege stoel?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:36 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is er dan met de andere piloot gebeurd?
Klopt het is niet logisch maar zo van koers veranderen en geen contact opnemen met een vliegveld en alle detectiemogelijkheden uitzetten (wat schijnbaar vanuit de cockpit kan worden gedaan) is toch vrij vreemd voor piloten met best veel ervaring (laten we ook biet vergeten dat een ander vliegtuig wel contact met ze kon krijgen).quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Of een draai richting Myanmar?
Zelfmoord van de piloten lijkt me zo enorm onlogisch, zeker van die jonge gast. Die "oude" begon al op zijn 20e (!) bij Malaysia Airlines, vast niet als piloot.
Je geeft de ander een knal voor z'n harses? Of de flight attendant die z'n plaats inneemt alstie moet pissen?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:38 schreef kanovinnie het volgende:
Stel dat die jongste zelfmoord wilde plegen, hoe kan hij dat dan doen? Neem aan dat die andere piloot dan ingrijpt?
Mag toch? Dat houdt het nieuw en interessant.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Is het niet zo dat ze elkaar, eenmaal op cruise hoogte, ook aflossen? Of neemt er dan altijd een derde plaats op de lege stoel?
Cockpit deur vervolgens niet van buiten te openen...
Gaat het speculeren weer.
Stel je niet aan. Het is vooralsnog een mysterie als een puzzel die men graag opgelost ziet. Helemaal als nieuwsjunk. Een beetje medeleven voor de passagiers en familie en vrienden is heel gepast in deze.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:30 schreef OEM het volgende:
[..]
Mijn excuses aan alle users in dit topic wiens geliefde in MH370 zat.... oh wacht.
Op een zelfmoordvlucht wachtte een piloot tot zijn collega naar de toilet ging, of iig uit de cockpit, en vergrendelde toen de deur.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:36 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is er dan met de andere piloot gebeurd?
Het kan ook een technisch defect zijn dat de communicatie uitschakelde, maar ja, waarom dan niet landen op KL...quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:39 schreef DeParo het volgende:
[..]
Klopt het is niet logisch maar zo van koers veranderen en geen contact opnemen met een vliegveld en alle detectiemogelijkheden uitzetten (wat schijnbaar vanuit de cockpit kan worden gedaan) is toch vrij vreemd voor piloten met best veel ervaring (laten we ook biet vergeten dat een ander vliegtuig wel contact met ze kon krijgen).
De Myanmar-theorie ben ik volgens mij niet bekend mee wat moeten ze daar doen?
Klopt, zover wij weten, maar door de vreemde omstandigheden kan het niet worden uitgesloten.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat bedoel je?
2 piloten van 53 en 27, beide ervaren (de jongere vloog pas net op de grote 777-200) en geen aanwijzingen voor zelfmoordgevoelens?
Het kán. maar Proximo's argumenten hierboven lijken me sterk genoeg om dit als onwaarschijnlijk te bestempelen. Waarom eerst nog 500 km vliegen als je zelfmoord wil plegen? En WAAROM? die gast heeft alles wat ie kan krijgen, zeker die jongere.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:40 schreef DeParo het volgende:
[..]
Op een zelfmoordvlucht wachtte een piloot tot zijn collega naar de toilet ging, of iig uit de cockpit, en vergrendelde toen de deur.
Maar dat andere vliegtuig kon wel contact krijgen met dit vliegtuig en met een dergelijke storing kunnen er volgens mij nog steeds signalen worden afgegeven.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het kan ook een technisch defect zijn dat de communicatie uitschakelde, maar ja, waarom dan niet landen op KL...
Myanmar is geen theorie, gewoon een los scenario van mij, het is een mogelijkheid, als het die richting uitvliegt...
Een van de piloten kan hebben gewacht tot zijn collega buiten de cockpit was maar dat is dan ook een van de weinige verklaringen inderdaad.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:40 schreef Proximo het volgende:
Bij een zelfmoord verwacht je een worsteling in de cabine, uitschakelen auto pilot, daarna ook nog alle communicatie doorsnijden en dan het ding ook nog eens loodrecht naar beneden laten gaan.
Waarom zoveel moeite doen om het vliegtuig spoorloos te laten gaan?
En dat alles binnen één radar sweep?
Dat vloog 30 minuten verder weg geloof ik en dat contact werd gemaakt rond de U-turn.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maar dat andere vliegtuig kon wel contact krijgen met dit vliegtuig en met een dergelijke storing kunnen er volgens mij nog steeds signalen worden afgegeven.
In hoeverre zou je kunnen stellen dat een civiele piloot er weet van heeft hoe hij ongezien van koers kan veranderen? Dus alle relevante apparatuur uitschakelen? En kennis om gebieden met civiele/militaire radar dekking te ontwijken?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:40 schreef DeParo het volgende:
[..]
Op een zelfmoordvlucht wachtte een piloot tot zijn collega naar de toilet ging, of iig uit de cockpit, en vergrendelde toen de deur.
Het eerste wat je moet weten bij zelfmoord gevallen is dat mensen zover heen kunnen zijn dat iedere vorm van een logische gedachtegang weg kan zijn.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het kán. maar Proximo's argumenten hierboven lijken me sterk genoeg om dit als onwaarschijnlijk te bestempelen. Waarom eerst nog 500 km vliegen als je zelfmoord wil plegen? En WAAROM? die gast heeft alles wat ie kan krijgen, zeker die jongere.
Maar er zijn daar in dat gebied natuurlijk wel grensbewakingsposten die waarschijnlijk wel met goede technologie zijn uitgerust. Cambodja en Thailand zijn immers niet altijd even goede vrienden.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:45 schreef Asskicker14 het volgende:
Maar zoals je kunt zien, is de radius van het zoekgebied gigantisch. En authoriteiten kunnen niet eens zeggen of het in water of op land gecrasht was. De jungles van Cambodja en Laos zijn zo goed als onbevolkt en de mensen die daar wonen hebben zeker geen toegang tot technologie, dus ik zou zeker ook een vloot aan vliegtuigen en helikopters daar laten zoeken.
Dat onderzoeken gebeurt zeker, maar dat neemt niet weg dat de bewuste zelfmoordenaar in dit scenario wel een aantal hele knappe dingen heeft geflikt en in lucht lijkt te zijn opgegaan.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
In hoeverre zou je kunnen stellen dat een civiele piloot er weet van heeft hoe hij ongezien van koers kan veranderen? Dus alle relevante apparatuur uitschakelen? En kennis om gebieden met civiele/militaire radar dekking te ontwijken?
[..]
Het eerste wat je moet weten bij zelfmoord gevallen is dat mensen zover heen kunnen zijn dat iedere vorm van een logische gedachtegang weg kan zijn.
Hij kan nog zo gelukkig, geslaagd en weet ik veel wat lijken aan de buitenkant. Maar jij kan als buitenstaander niet zien wat er in zijn hoofd om gaat.
Reken maar dat er op het moment flink gespit wordt in de achtergronden van deze mannen, ieder vuiltje komt uiteindelijk wel boven drijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |