Vliegtuigen hebben behoorlijk wat kerosine aan boord, zeker een 777.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:44 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Dit zou heel veel dingen verklaren inderdaad.
-Niks op zee te vinden
-Geen radiocontact, want daar is het ook heel afgelegen
-Niet zichtbaar, want enorm dichtbegroeid en afgelegen
-Telefoons werken nog, misschien net in range van een mast
Zou het realistisch zijn om 'snachts met laagvliegende helikopters/vliegtuigen de jungle met hitt-camera's af te sporen?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:45 schreef Asskicker14 het volgende:
Maar zoals je kunt zien, is de radius van het zoekgebied gigantisch. En authoriteiten kunnen niet eens zeggen of het in water of op land gecrasht was. De jungles van Cambodja en Laos zijn zo goed als onbevolkt en de mensen die daar wonen hebben zeker geen toegang tot technologie, dus ik zou zeker ook een vloot aan vliegtuigen en helikopters daar laten zoeken.
een maximum startgewicht van 229 tot 247 ton. Afhankelijk van de stoelindeling passen er 301 tot 440 passagiers in het toestel.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zo'n klap geeft dat ook weer niet denk ik.
Klopt idd, niet aan gedacht. Nu hoeft het natuurlijk niet perse vlam te vatten.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:47 schreef imikethat het volgende:
[..]
Vliegtuigen hebben behoorlijk wat kerosine aan boord, zeker een 777.
De brand die dan ontstaat vernietigt behoorlijk veel, inclusief telefoons en bomen
800?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
een maximum startgewicht van 229 tot 247 ton. Afhankelijk van de stoelindeling passen er 301 tot 440 passagiers in het toestel.
De 777-200 is niet meer in productie, er zijn in totaal 88 toestellen gebouwd.[1] In januari 2014 waren er nog 86 in gebruik. - http://nl.wikipedia.org/wiki/Boeing_777
Zeg:
230 ton + 227 passagiers * 60 kilo (het zijn Chineesjes) + 227 * 25 kilo bagage ~ 250 ton met 800 km/u dat op de zeebodem/wateroppervlak knalt.
Lijkt me wel dat dat registreerbaar is.
Ja, maar de kustregio's worden juist wel bevolkt en er zijn veel vissers actief in de Golf van Thailand. Dan zou er toch minstens 1 verslag moeten zijn dat er een vliegtuig laag overvloog richting het noorden...quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:45 schreef Asskicker14 het volgende:
...De jungles van Cambodja en Laos zijn zo goed als onbevolkt...
Kan zelfs worden gedumpt... meen ik te weten.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:48 schreef MrBanaan1 het volgende:
Klopt idd, niet aan gedacht. Nu hoeft het natuurlijk niet perse vlam te vatten.
http://www.theguardian.co(...)back-say-authoritiesquote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, maar de kustregio's worden juist wel bevolkt en er zijn veel vissers actief in de Golf van Thailand. Dan zou er toch minstens 1 verslag moeten zijn dat er een vliegtuig laag overvloog richting het noorden...
Bovendien verklaart het de U-turn niet waarvan werd gesproken (iemand een goeie bron?).
naja, zal iets minder zijn, ik weet niet hoe hoog die impactsnelheid is.quote:
Tsja als hij vol gas naar beneden gaat kan da tmisschien wel, maar als hij gewoon valt niet. Als mens kan je (meen ik) max 250 km/uur omdat je op een gegeven moment aan je maximale snelheid zit.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
naja, zal iets minder zijn, ik weet niet hoe hoog die impactsnelheid is.
Ja, dan stopt de versnelling door de zwaartekracht. Ik weet echter niet hoe dit bij een zwaarder, aerodynamisch vliegtuig is...quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja als hij vol gas naar beneden gaat kan da tmisschien wel, maar als hij gewoon valt niet. Als mens kan je (meen ik) max 250 km/uur omdat je op een gegeven moment aan je maximale snelheid zit.
Dank.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:50 schreef Toto69 het volgende:
[..]
http://www.theguardian.co(...)back-say-authorities
Alles blijft een speculatie, dus dat scheelt.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dank.
Bewijs is niet zo heeeeeeel erg sterk, zullen we maar zeggen:
Malaysia’s air force chief had previously said military radar suggested the aircraft might have made a U-turn.
Gewicht heeft er niets mee te maken.... Aerodynamisch, tsja, wel een (veel) groter oppervlakte.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:52 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Ja, dan stopt de versnelling door de zwaartekracht. Ik weet echter niet hoe dit bij een zwaarder, aerodynamisch vliegtuig is...
Baumgartner ging meer dan Mach 1 in zijn afdaling. Ok, dat was zonder luchtweerstand op 39-20 km hoogte, maar toch.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja als hij vol gas naar beneden gaat kan da tmisschien wel, maar als hij gewoon valt niet. Als mens kan je (meen ik) max 250 km/uur omdat je op een gegeven moment aan je maximale snelheid zit.
Zwaartekracht is niet afhankelijk van gewicht. Het is ook niet de zwaartekracht die ophoudt, maar de luchtweerstand die te groot wordt.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:52 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Ja, dan stopt de versnelling door de zwaartekracht. Ik weet echter niet hoe dit bij een zwaarder, aerodynamisch vliegtuig is...
Tsja, daar zeg je het al. Op zijn moment van impact veel minder. In de ruimte gaat het ISS station nog harder.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Baumgartner ging meer dan Mach 1 in zijn afdaling. Ok, dat was zonder luchtweerstand op 39-20 km hoogte, maar toch.
-200 zijn er 88 geproduceerd. Van dat type MH370 9M-MRO zijn er 400+ van.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
een maximum startgewicht van 229 tot 247 ton. Afhankelijk van de stoelindeling passen er 301 tot 440 passagiers in het toestel.
De 777-200 is niet meer in productie, er zijn in totaal 88 toestellen gebouwd.[1] In januari 2014 waren er nog 86 in gebruik. - http://nl.wikipedia.org/wiki/Boeing_777
Zeg:
230 ton + 227 passagiers * 60 kilo (het zijn Chineesjes) + 227 * 25 kilo bagage ~ 250 ton met 800 km/u dat op de zeebodem/wateroppervlak knalt.
Lijkt me wel dat dat registreerbaar is.
Wikipedia is berucht slecht/incompleet inderdaad.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
-200 zijn er 88 geproduceerd. Van dat type MH370 9M-MRO zijn er 400+ van.
Of je moet gewoon goed lezenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wikipedia is berucht slecht/incompleet inderdaad.
Natuurlijk wel; er komt meer energie vrij (wat geregistreerd wordt door golfbewegingen) als er meer massa neerstort dan als er minder massa neerstort.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gewicht heeft er niets mee te maken.... Aerodynamisch, tsja, wel een (veel) groter oppervlakte.
Ik heb een quote gepakt, ga niet een heel artikel lezen nee.quote:
Tja, wat willen ze anders....quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:57 schreef Asskicker14 het volgende:
Het is natuurlijk te beschamend voor woorden voor de authoriteiten dat ze in 3 verschillende wateren zitten te zoeken (South China Sea ten oosten van Vietnam; Strait of Malacca ter hoogte van ongeveer Langkawi tot aan Kuala Lumpur en de Golf van Thailand ten noorden van Maleisie). Het geeft aan dat ze waarschijnlijk net zo min weten als ons en gewoon lukraak een radiusgebied aan het uitzetten zijn.
Ja, daarom lijkt me een impact in de Golf van Thailand nagenoeg uitgesloten:quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:57 schreef Asskicker14 het volgende:
Het is natuurlijk te beschamend voor woorden voor de authoriteiten dat ze in 3 verschillende wateren zitten te zoeken (South China Sea ten oosten van Vietnam; Strait of Malacca ter hoogte van ongeveer Langkawi tot aan Kuala Lumpur en de Golf van Thailand ten noorden van Maleisie). Het geeft aan dat ze waarschijnlijk net zo min weten als ons en gewoon lukraak een radiusgebied aan het uitzetten zijn.
Maar niet met de valsnelheid en daar had ik het over. Hier heb je wel gelijk in. Al is natuurlijk de vraag of het toestel als 1 brok neerkomt. Als de motoren bijvoorbeeld afbreken verlies je relatief veel gewicht. Die motoren zullen door hun gewicht dwars door het wateroppervlakte slaan en daardoor relatief weinig golven veroorzaken. De romp daarintegen komt wel met een flinke knal neer.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Natuurlijk wel; er komt meer energie vrij (wat geregistreerd wordt door golfbewegingen) als er meer massa neerstort dan als er minder massa neerstort.
Waarom is dat beschamend?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:57 schreef Asskicker14 het volgende:
Het is natuurlijk te beschamend voor woorden voor de authoriteiten dat ze in 3 verschillende wateren zitten te zoeken (South China Sea ten oosten van Vietnam; Strait of Malacca ter hoogte van ongeveer Langkawi tot aan Kuala Lumpur en de Golf van Thailand ten noorden van Maleisie). Het geeft aan dat ze waarschijnlijk net zo min weten als ons en gewoon lukraak een radiusgebied aan het uitzetten zijn.
We denken langs precies dezelfde lijnen. Je laatste opmerking maakte ik ook al gelijk de eerste dag. Men beweerde dat het dan moeilijker was omdat het gebied groter is. Maar dat maakte de kans op vinden alleen maar groter, niet kleiner.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Maar niet met de valsnelheid en daar had ik het over. Hier heb je wel gelijk in. Al is natuurlijk de vraag of het toestel als 1 brok neerkomt. Als de motoren bijvoorbeeld afbreken verlies je relatief veel gewicht. Die motoren zullen door hun gewicht dwars door het wateroppervlakte slaan en daardoor relatief weinig golven veroorzaken. De romp daarintegen komt wel met een flinke knal neer.
Vergelijk het met het zwembad vroeger. Spring je er recht op in zijn er weinig spetters en golven, maar bij een bommetje des te meer.
Stel dat het vliegtuig in de lucht al uit elkaar gevallen is dan blijft er weinig van over wat voor grote golven maakt doordat het zich verspreid over een groot gebied.
Maar als dat gebeurd blijven er gegarandeerd dingen drijven en dat zou je moeten kunnen vinden.
hitt? hite bedoel je?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:59 schreef MrBanaan1 het volgende:
Net geen antwoord gekregen, dus nog eens: Zou het realistisch zijn om 'snachts met laagvliegende helikopters/vliegtuigen de jungle met hitt-camera's af te sporen?
Dat wist ik nietquote:
Niet mijn post, maar het is toch eigenlijk wel beschamend dat ze een passagiersvliegtuig met 240 mensen aan boord niet in de gaten kunnen houden. Mag toch niet gebeuren dat ze niet eens weten wat de laatste positie van dat vliegtuig was, amateuristisch.quote:
Ik kan slechts gissen. Misschien hebben we daar wel ongelijk in. Al lijkt dat me van nietquote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
We denken langs precies dezelfde lijnen. Je laatste opmerking maakte ik ook al gelijk de eerste dag. Men beweerde dat het dan moeilijker was omdat het gebied groter is. Maar dat maakte de kans op vinden alleen maar groter, niet kleiner.
Ze gaan over en Whatsapp/QQ (Chinese Whatsapp?) deden het nog.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat wist ik niethoe weten ze dat en waarom doen ze geen driepuntsmetingen?
Het is helemaal niet zeker dat telefoons nog werkenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat wist ik niethoe weten ze dat en waarom doen ze geen driepuntsmetingen?
Zeg je nou dat er nooit iets fout mag gaan?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:03 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Niet mijn post, maar het is toch eigenlijk wel beschamend dat ze een passagiersvliegtuig met 240 mensen aan boord niet in de gaten kunnen houden. Mag toch niet gebeuren dat ze niet eens weten wat de laatste positie van dat vliegtuig was, amateuristisch.
Heb je enig idee van de complexiteit van de technieken die er mee gemoeid zijn? Heb jij een verbetervoorstel? Op allebei de vragen ja, dan kan ik je antwoord serieus nemen, op allebei nee, ga alstjeblieft niet meer zomaar dingen lopen roepen. Je bent onwetend.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:03 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Niet mijn post, maar het is toch eigenlijk wel beschamend dat ze een passagiersvliegtuig met 240 mensen aan boord niet in de gaten kunnen houden. Mag toch niet gebeuren dat ze niet eens weten wat de laatste positie van dat vliegtuig was, amateuristisch.
Misschien hebben ze thuis nog hun iPad/laptop op hun oplader hangen. Wat betreft die QQ/Whatsapp status kun je niets over concluderen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ze gaan over en Whatsapp/QQ (Chinese Whatsapp?) deden het nog.
Niet 1 keer, maar bij meerdere toestellen, en live op film, dus geen opmerking van Lin Mi Tokkie ofzo.
Dan zou je ze toch zo moeten traceren?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ze gaan over en Whatsapp/QQ (Chinese Whatsapp?) deden het nog.
Niet 1 keer, maar bij meerdere toestellen, en live op film, dus geen opmerking van Lin Mi Tokkie ofzo.
Ik hoor er nu pas voor het eerst van, vandaar mijn verbazingquote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:04 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Het is helemaal niet zeker dat telefoons nog werken
Hou toch op, er vliegen genoeg vliegtuigen over de hele wereld waar we niet exact weten waar ze vliegen. Hele vliegindustrie is dus amateuristisch?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:03 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Niet mijn post, maar het is toch eigenlijk wel beschamend dat ze een passagiersvliegtuig met 240 mensen aan boord niet in de gaten kunnen houden. Mag toch niet gebeuren dat ze niet eens weten wat de laatste positie van dat vliegtuig was, amateuristisch.
Eum ja je MOET er juist vanuit gaan dat er iets fout kan gaan. In dit geval weten ze niet eens waar het vliegtuig in de problemen is gekomen. Het zou omgekeerd kunnen zijn. Hoe kan dat vliegtuig omkeren zonder dat iemand daar iets van af weet? Dat vind ik amateuristisch.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Zeg je nou dat er nooit iets fout mag gaan?
Dacht ik ook al. Als je met spotter vliegtuigjes laag vliegt kun je heel veel zien, felle kleuren pik je er zo uit.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:06 schreef El_Matador het volgende:
Die zee is 300x400 km (ongeveer 120.000 km ~ 3 keer Nederland):
- in 48 uur daglicht (het vliegtuig is nu 92,5 uur verdwenen) kun je dat met al die schepen en vliegtuigen makkelijk analyseren
- het is ondiep
- er zijn zoveel getuigen daar
- iedereen heeft mobiele telefoons en velen smartphones, ja, zelfs in arme landen
Je vergeet je telefoon als je naar China gaat? Lijkt me lichtjes sterk.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:05 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Misschien hebben ze thuis nog hun iPad/laptop op hun oplader hangen. Wat betreft die QQ/Whatsapp status kun je niets over concluderen.
En wat is dus de conclusie wat betreft al die droeftoeters die roepen dat de telefoons het nog doen? Negeren.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:05 schreef kanovinnie het volgende:
Dan zou je ze toch zo moeten traceren?
Reageer eens op mijn post aub?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:07 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Eum ja je MOET er juist vanuit gaan dat er iets fout kan gaan. In dit geval weten ze niet eens waar het vliegtuig in de problemen is gekomen. Het zou omgekeerd kunnen zijn. Hoe kan dat vliegtuig omkeren zonder dat iemand daar iets van af weet? Dat vind ik amateuristisch.
Precies. Die zwemvesten gaan wel drijven. En anders de stoelen, vleugels, staartstuk, etc. Allemaal superlicht en makkelijk te spotten.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:07 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Dacht ik ook al. Als je met spotter vliegtuigjes laag vliegt kun je heel veel zien, felle kleuren pik je er zo uit.
Nee vriend, ik heb geen ene fuck verstand van techniek. Maar ik weet wel dat er een karretje rond rijdt op Mars. Maar een Boeing 777 kunnen we niet in de gaten houdenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb je enig idee van de complexiteit van de technieken die er mee gemoeid zijn? Heb jij een verbetervoorstel? Op allebei de vragen ja, dan kan ik je antwoord serieus nemen, op allebei nee, ga alstjeblieft niet meer zomaar dingen lopen roepen. Je bent onwetend.
Godverdomme wat een achterlijke vergelijking. Je weet dat ze ook niet precies weten waar dat karretje rijd op dit moment?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:08 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Nee vriend, ik heb geen ene fuck verstand van techniek. Maar ik weet wel dat er een karretje rond rijdt op Mars. Maar een Boeing 777 kunnen we niet in de gaten houdenMaar goed, ik laat het aan jullie de "kenners" over
Verklaringen dat het klinkt alsof ze overgaan, bedoel je.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je vergeet je telefoon als je naar China gaat? Lijkt me lichtjes sterk.
Dat kan 1 geval verklaren, maar er zijn een tiental verklaringen dat de telefoons nog werken.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:08 schreef OEM het volgende:
[..]
En wat is dus de conclusie wat betreft al die droeftoeters die roepen dat de telefoons het nog doen? Negeren.
Wat hebben Willem-Alexander en Beatrix ermee te maken?quote:
Hoe hoog vlieg je dan en hoe groot is de strook die je in de gaten kan houden? Vergeet niet dat je vanwege de stroming ook nog eens gebieden dubbel moet checken. Ik denk dat je schrikt hoe weinig je kan checken per uur.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Precies. Die zwemvesten gaan wel drijven. En anders de stoelen, vleugels, staartstuk, etc. Allemaal superlicht en makkelijk te spotten.
Het 9/11 topic zal onder de indruk zijn van je "bewijzen".quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:09 schreef El_Matador het volgende:
De bewijzen voor die telefoons werden live op film gegeven, zie het vorige topic of het daarvoor.
Nee ik zie hem ookquote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:10 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wat hebben Willem-Alexander en Beatrix ermee te maken?
Of ben ik de enige die de gelijkenis ziet?
Dat vliegtuig ligt daar gewoonquote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:10 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wat hebben Willem-Alexander en Beatrix ermee te maken?
Of ben ik de enige die de gelijkenis ziet?
bron: http://www.telegraph.co.u(...)lane-crash-live.htmlquote:14.44 We have looked into reports that the mobile phones of those onboard are still ringing (according to some relatives). We couldn't get a definitive answer from anyone except that, well, sometimes they do. The authorities have been aware of it from day one, and have all the numbers, so presumably if it was possible to triangulate the location of the plane from mobile phone signals that were still alive, they would have done so?
Some of the relatives have said passenger QQ accounts (a Chinese web chat service like Gmail Chat) are still online. Tencent, the company that administers QQ, says if a user has not logged out of QQ, but merely turned their phone or computer off, they could still seem to be there, even if they are not.
Die filmpjes bewijzen niet dat de telefoons werken. Het geluid van overgaan komt van de lokale netwerkcentrale daar. Zegt niks over de activiteit van de telefoon.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kan je ook normaal meedoen met een open discussie over iets waar niemand iets van weet?
De bewijzen voor die telefoons werden live op film gegeven, zie het vorige topic of het daarvoor.
Dat is nog niet door officiele berichten weerlegd als ik het goed heb. Het is dus nog steeds een optie die zeker niet te "negeren" (een onderzoek met zoveel onbekenden moet je juist niet zo uitsluiten)quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:13 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Die filmpjes bewijzen niet dat de telefoons werken. Het geluid van overgaan komt van de lokale netwerkcentrale daar. Zegt niks over de activiteit van de telefoon.
Staan helaas geen dieptes bij vermeldquote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:28 schreef El_Matador het volgende:
Hey, er is een plaatje weg uit de OP, mag die terug aub?
het gaat om deze:
[ afbeelding ]
Nee, maar jij doet het overkomen alsof het een feit is dat ze nog werken. Natuurlijk moet er gekeken worden of die telefoons nog pingen met een centrale.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is nog niet door officiele berichten weerlegd als ik het goed heb. Het is dus nog steeds een optie die zeker niet te "negeren" (een onderzoek met zoveel onbekenden moet je juist niet zo uitsluiten)
nee, maar de overgang van het continentaal plat (de Golf van Thailand is modderig door al die tropische delta's die erin uitmonden) naar de diepzee is wel duidelijk te zien aan beide kanten van het Zuidoost Aziatisch schiereiland.quote:
Ik nam het mee als feit in 1 scenario, klopt. Ik vind niet dat je het moet uitsluiten in ieder geval.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:16 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nee, maar jij doet het overkomen alsof het een feit is dat ze nog werken. Natuurlijk moet er gekeken worden of die telefoons nog pingen met een centrale.
Zal ook vast wel gebeuren.
Paar honderd meter, lijkt me?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe hoog vlieg je dan en hoe groot is de strook die je in de gaten kan houden? Vergeet niet dat je vanwege de stroming ook nog eens gebieden dubbel moet checken. Ik denk dat je schrikt hoe weinig je kan checken per uur.
Uitgaande van 500 mter moet je dus 800 stroken doen (van die 300x400). Stel je vliegt 300 km per uur, heb je 800 uur nodig. Heb je dus 16 vliegtuigen nodig die non stop vliegen gedurende die 48 uur licht.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Paar honderd meter, lijkt me?
Stromingspatronen kan je incalculeren, die wijken niet opeens af.
Droeftoeters?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:08 schreef OEM het volgende:
[..]
En wat is dus de conclusie wat betreft al die droeftoeters die roepen dat de telefoons het nog doen? Negeren.
Er waren alleen in die Golf op zondag al 45 boten en 22 vliegers EXTRA actief (het gewone scheepvaart en vliegverkeer gaat gewoon door). Dat zullen er inmiddels veul meer zijn lijkt me.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Uitgaande van 500 mter moet je dus 800 stroken doen (van die 300x400). Stel je vliegt 300 km per uur, heb je 800 uur nodig. Heb je dus 16 vliegtuigen nodig die non stop vliegen gedurende die 48 uur licht.
Dan zou je zeggen dat ze gevonden zouden moeten zijn. Maja, je zal het toch willen dubbelchecken enzo dus het verbaasd me opzich ook neit dat ze nog niet gevonden zijn.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er waren alleen in die Golf op zondag al 45 boten en 22 vliegers actief. Dat zullen er inmiddels veul meer zijn lijkt me.
Mijn excuses aan alle users in dit topic wiens geliefde in MH370 zat.... oh wacht.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:27 schreef DeParo het volgende:
Familieleden die nog vage hoop hebben dat hun geliefden nog ergens leven!
Ik vrees het ook..quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:20 schreef Staal het volgende:
Die overgaande telefoons kunnen vast nog drie topics mee.
Oh wacht ook daar heb jij geen enkel idee van. En oh wacht wat verschrikkelijk om te hopen dat ze misschien nog leven. Oh wacht zeg.............quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:30 schreef OEM het volgende:
[..]
Mijn excuses aan alle users in dit topic wiens geliefde in MH370 zat.... oh wacht.
Dit ben ik wel met je eens. Een beetje meer respect mag wel OEM.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
Oh wacht ook daar heb jij geen enkel idee van. En oh wacht wat verschrikkelijk om te hopen dat ze misschien nog leven. Oh wacht zeg.............
Stel je niet zo aan kerel en laat mensen in hun waarde gewoon.
Het komt een beetje over als een zelfmoordactie van een piloot langzaam.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:32 schreef El_Matador het volgende:
Malaysia's military believes a jetliner missing for almost four days turned and flew hundreds of kilometers to the west after it last made contact with civilian air traffic control off the country's east coast, a senior officer told Reuters on Tuesday.
"It changed course after Kota Bharu and took a lower altitude. It made it into the Malacca Strait," the senior military officer, who has been briefed on investigations, told Reuters.
That would appear to rule out sudden catastrophic mechanical failure, as it would mean the plane flew around 500 km (350 miles) at least after its last contact with air traffic control, although its transponder and other tracking systems were off.
A non-military source familiar with the investigations said the report was one of several theories and was being checked.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA2701720140311
Wat het niet vinden na grondig uitkammen in een drukke Golf zou kunnen verklaren...
Of een draai richting Myanmar?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:34 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het komt een beetje over als een zelfmoordactie van een piloot langzaam.
Wat bedoel je?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:36 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is er dan met de andere piloot gebeurd?
Je kent ze allebei?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:37 schreef El_Matador het volgende:
2 piloten van 53 en 27, beide ervaren en geen aanwijzingen voor zelfmoordgevoelens?
Stel dat die jongste zelfmoord wilde plegen, hoe kan hij dat dan doen? Neem aan dat die andere piloot dan ingrijpt?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat bedoel je?
2 piloten van 53 en 27, beide ervaren (de jongere vloog pas net op de grote 777-200) en geen aanwijzingen voor zelfmoordgevoelens?
Is het niet zo dat ze elkaar, eenmaal op cruise hoogte, ook aflossen? Of neemt er dan altijd een derde plaats op de lege stoel?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:36 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is er dan met de andere piloot gebeurd?
Klopt het is niet logisch maar zo van koers veranderen en geen contact opnemen met een vliegveld en alle detectiemogelijkheden uitzetten (wat schijnbaar vanuit de cockpit kan worden gedaan) is toch vrij vreemd voor piloten met best veel ervaring (laten we ook biet vergeten dat een ander vliegtuig wel contact met ze kon krijgen).quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Of een draai richting Myanmar?
Zelfmoord van de piloten lijkt me zo enorm onlogisch, zeker van die jonge gast. Die "oude" begon al op zijn 20e (!) bij Malaysia Airlines, vast niet als piloot.
Je geeft de ander een knal voor z'n harses? Of de flight attendant die z'n plaats inneemt alstie moet pissen?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:38 schreef kanovinnie het volgende:
Stel dat die jongste zelfmoord wilde plegen, hoe kan hij dat dan doen? Neem aan dat die andere piloot dan ingrijpt?
Mag toch? Dat houdt het nieuw en interessant.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Is het niet zo dat ze elkaar, eenmaal op cruise hoogte, ook aflossen? Of neemt er dan altijd een derde plaats op de lege stoel?
Cockpit deur vervolgens niet van buiten te openen...
Gaat het speculeren weer.
Stel je niet aan. Het is vooralsnog een mysterie als een puzzel die men graag opgelost ziet. Helemaal als nieuwsjunk. Een beetje medeleven voor de passagiers en familie en vrienden is heel gepast in deze.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:30 schreef OEM het volgende:
[..]
Mijn excuses aan alle users in dit topic wiens geliefde in MH370 zat.... oh wacht.
Op een zelfmoordvlucht wachtte een piloot tot zijn collega naar de toilet ging, of iig uit de cockpit, en vergrendelde toen de deur.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:36 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is er dan met de andere piloot gebeurd?
Het kan ook een technisch defect zijn dat de communicatie uitschakelde, maar ja, waarom dan niet landen op KL...quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:39 schreef DeParo het volgende:
[..]
Klopt het is niet logisch maar zo van koers veranderen en geen contact opnemen met een vliegveld en alle detectiemogelijkheden uitzetten (wat schijnbaar vanuit de cockpit kan worden gedaan) is toch vrij vreemd voor piloten met best veel ervaring (laten we ook biet vergeten dat een ander vliegtuig wel contact met ze kon krijgen).
De Myanmar-theorie ben ik volgens mij niet bekend mee wat moeten ze daar doen?
Klopt, zover wij weten, maar door de vreemde omstandigheden kan het niet worden uitgesloten.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat bedoel je?
2 piloten van 53 en 27, beide ervaren (de jongere vloog pas net op de grote 777-200) en geen aanwijzingen voor zelfmoordgevoelens?
Het kán. maar Proximo's argumenten hierboven lijken me sterk genoeg om dit als onwaarschijnlijk te bestempelen. Waarom eerst nog 500 km vliegen als je zelfmoord wil plegen? En WAAROM? die gast heeft alles wat ie kan krijgen, zeker die jongere.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:40 schreef DeParo het volgende:
[..]
Op een zelfmoordvlucht wachtte een piloot tot zijn collega naar de toilet ging, of iig uit de cockpit, en vergrendelde toen de deur.
Maar dat andere vliegtuig kon wel contact krijgen met dit vliegtuig en met een dergelijke storing kunnen er volgens mij nog steeds signalen worden afgegeven.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het kan ook een technisch defect zijn dat de communicatie uitschakelde, maar ja, waarom dan niet landen op KL...
Myanmar is geen theorie, gewoon een los scenario van mij, het is een mogelijkheid, als het die richting uitvliegt...
Een van de piloten kan hebben gewacht tot zijn collega buiten de cockpit was maar dat is dan ook een van de weinige verklaringen inderdaad.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:40 schreef Proximo het volgende:
Bij een zelfmoord verwacht je een worsteling in de cabine, uitschakelen auto pilot, daarna ook nog alle communicatie doorsnijden en dan het ding ook nog eens loodrecht naar beneden laten gaan.
Waarom zoveel moeite doen om het vliegtuig spoorloos te laten gaan?
En dat alles binnen één radar sweep?
Dat vloog 30 minuten verder weg geloof ik en dat contact werd gemaakt rond de U-turn.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maar dat andere vliegtuig kon wel contact krijgen met dit vliegtuig en met een dergelijke storing kunnen er volgens mij nog steeds signalen worden afgegeven.
In hoeverre zou je kunnen stellen dat een civiele piloot er weet van heeft hoe hij ongezien van koers kan veranderen? Dus alle relevante apparatuur uitschakelen? En kennis om gebieden met civiele/militaire radar dekking te ontwijken?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:40 schreef DeParo het volgende:
[..]
Op een zelfmoordvlucht wachtte een piloot tot zijn collega naar de toilet ging, of iig uit de cockpit, en vergrendelde toen de deur.
Het eerste wat je moet weten bij zelfmoord gevallen is dat mensen zover heen kunnen zijn dat iedere vorm van een logische gedachtegang weg kan zijn.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het kán. maar Proximo's argumenten hierboven lijken me sterk genoeg om dit als onwaarschijnlijk te bestempelen. Waarom eerst nog 500 km vliegen als je zelfmoord wil plegen? En WAAROM? die gast heeft alles wat ie kan krijgen, zeker die jongere.
Maar er zijn daar in dat gebied natuurlijk wel grensbewakingsposten die waarschijnlijk wel met goede technologie zijn uitgerust. Cambodja en Thailand zijn immers niet altijd even goede vrienden.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:45 schreef Asskicker14 het volgende:
Maar zoals je kunt zien, is de radius van het zoekgebied gigantisch. En authoriteiten kunnen niet eens zeggen of het in water of op land gecrasht was. De jungles van Cambodja en Laos zijn zo goed als onbevolkt en de mensen die daar wonen hebben zeker geen toegang tot technologie, dus ik zou zeker ook een vloot aan vliegtuigen en helikopters daar laten zoeken.
Dat onderzoeken gebeurt zeker, maar dat neemt niet weg dat de bewuste zelfmoordenaar in dit scenario wel een aantal hele knappe dingen heeft geflikt en in lucht lijkt te zijn opgegaan.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
In hoeverre zou je kunnen stellen dat een civiele piloot er weet van heeft hoe hij ongezien van koers kan veranderen? Dus alle relevante apparatuur uitschakelen? En kennis om gebieden met civiele/militaire radar dekking te ontwijken?
[..]
Het eerste wat je moet weten bij zelfmoord gevallen is dat mensen zover heen kunnen zijn dat iedere vorm van een logische gedachtegang weg kan zijn.
Hij kan nog zo gelukkig, geslaagd en weet ik veel wat lijken aan de buitenkant. Maar jij kan als buitenstaander niet zien wat er in zijn hoofd om gaat.
Reken maar dat er op het moment flink gespit wordt in de achtergronden van deze mannen, ieder vuiltje komt uiteindelijk wel boven drijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |