Dat laatste weet ik ook niet. Maar ik vermoed dat langs die grens regelmatig luchtpatrouilles worden uitgevoerd.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:51 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Daar was ik mij niet van bewust, maar ik weet niet in hoeverre zij toezicht houden op wat er zich allemaal in de jungle plaatsvind een paar honderd kilometers verderop. Ik weet niet wat het zichtbereik is in de nacht in de jungle van een neerstortend vliegtuig en de vlammenzee dat dat veroorzaakt.
welke locatie is dit eigenlijk want het is verrekte lastig dat je maar een beperkt gebied heb om te doorzoeken, en het het lijkt op een bootquote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:52 schreef Mistico het volgende:
Een boot? (Midden in de map) Ziet eruit als een vliegtuig.
http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014/map/8021
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:57 schreef gijsman het volgende:
[..]
welke locatie is dit eigenlijk want het is verrekte lastig dat je maar een beperkt gebied heb om te doorzoeken
lijkt me een boot.quote:
Volgens het tag voorbeeld plaatje echt oil slicksquote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:12 schreef OEM het volgende:
[..]
Oil slicks of http://en.wikipedia.org/wiki/Trichodesmium ?
Ik heb geen idee waar ik zoek, en hoe ik dat aanpasquote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:16 schreef El_Matador het volgende:
Zoeken jullie ook in de Straat van Malakka of alleen de Golf van Thailand/Zuid-Chinese Zee?
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:16 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar ik zoek, en hoe ik dat aanpas
Nu in de omgeving veel grotere boten gevonden en een boorplatform.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:03 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
lijkt me een boot.
website loopt vrij soepel nu overigens
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:26 schreef oompaloompa het volgende:
Heb niet alle paginas gelezen dus misschien al eerder gepost, maar in de volkskrant van vandaag staat een stuk over gestolen paspoorten maar daarin dat 2013 meer dan een miljard keer met valse paspoorten is gevlogen.
Jij wilt hier toch niet gaan beweren dat jij GEEN gestolen paspoort bezit?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:26 schreef oompaloompa het volgende:
Heb niet alle paginas gelezen dus misschien al eerder gepost, maar in de volkskrant van vandaag staat een stuk over gestolen paspoorten maar daarin dat 2013 meer dan een miljard keer met valse paspoorten is gevlogen.
Alsof het de eerste keer zou zijn dat een piloot dit doet:quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Natuurlijk kunnen piloten zelfmoordneigingen hebben, als ieder ander mens. Het lijkt me alleen bijzonder onlogisch en ik maak me eerlijk gezegd zorgen de volgende keer dat ik in het vliegtuig stap (voorheen wekelijks, nu wat minder)...
Natuurlijk wel, ik vlieg er allen niet meequote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:39 schreef eight het volgende:
[..]
Jij wilt hier toch hier niet gaan beweren dat jij GEEN gestolen paspoort bezit?
Dat staat haast gelijk aan roepen dat je geen mobiele telefoon hebt..
Meest idiote vorm van zelfmoord natuurlijkquote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:39 schreef MartijnA3 het volgende:
Alsof het de eerste keer zou zijn dat een piloot dit doet:
http://en.wikipedia.org/wiki/EgyptAir_Flight_990
http://en.wikipedia.org/wiki/SilkAir_Flight_185
Werk-issues? Je werkgever keihard pakken?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Meest idiote vorm van zelfmoord natuurlijkWaarom, waarom neem je al die mensen met je mee
nee, maar bij deze ongelukken zijn het vermoedens, geen bewijzen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:39 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Alsof het de eerste keer zou zijn dat een piloot dit doet:
http://en.wikipedia.org/wiki/EgyptAir_Flight_990
http://en.wikipedia.org/wiki/SilkAir_Flight_185
Niemand weet of dat ding nou in mallaca straight, de Thaise golf of de zuid Chinese zee is terecht gekomen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
nee, maar bij deze ongelukken zijn het vermoedens, geen bewijzen.
Bovendien wordt vermoed dat Malaysia Airlines nog 500 km vloog...
Was net op 3fm op het nieuws iddquote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:26 schreef oompaloompa het volgende:
Heb niet alle paginas gelezen dus misschien al eerder gepost, maar in de volkskrant van vandaag staat een stuk over gestolen paspoorten maar daarin dat 2013 meer dan een miljard keer met valse paspoorten is gevlogen.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:32 schreef El_Matador het volgende:
Malaysia's military believes a jetliner missing for almost four days turned and flew hundreds of kilometers to the west after it last made contact with civilian air traffic control off the country's east coast, a senior officer told Reuters on Tuesday.
"It changed course after Kota Bharu and took a lower altitude. It made it into the Malacca Strait," the senior military officer, who has been briefed on investigations, told Reuters.
That would appear to rule out sudden catastrophic mechanical failure, as it would mean the plane flew around 500 km (350 miles) at least after its last contact with air traffic control, although its transponder and other tracking systems were off.
A non-military source familiar with the investigations said the report was one of several theories and was being checked.
Malaysia's Berita Harian newspaper quoted air force chief Rodzali Daud as saying the plane was last detected at 2.40 a.m. by military radar near the island of Pulau Perak at the northern end of the Strait of Malacca. It was flying about 1,000 meters lower than its previous altitude, he was quoted as saying.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
There was no word on what happened to the plane thereafter.
The effect of turning off the transponder is to make the aircraft inert to secondary radar, so civil controllers cannot identify it. Secondary radar interrogates the transponder and gets information about the plane's identity, speed and height.
It would however still be visible to primary radar, which is used by militaries.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA2701720140311
Wat het niet vinden na grondig uitkammen in een drukke Golf zou kunnen verklaren...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goeie vraag. Wellicht moest men uitzoeken of het wel hetzelfde vliegtuig was?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]![]()
Dit is toch wel weer een bizarre wending.
Hoezo komen ze nu pas met het bericht dat het toestel nog op die militaire radar is gezien of was dat al eerder bekend?
ik zie een national geographic docu aankomen met als titel het mysterie van mas 370. dit verder is wel apartquote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:56 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]![]()
Dit is toch wel weer een bizarre wending.
Hoezo komen ze nu pas met het bericht dat het toestel nog op die militaire radar is gezien of was dat al eerder bekend?
Nee, lijkt me niet. Gewoon "drag" van die bootjes bovenin.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:59 schreef Razor21 het volgende:
Wat is dit dan? Onderin lijkt wel een oliespoor...
http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014/map/8021
[ afbeelding ]
Zouden er nog meer militaire radarposten in dat gebied zijn?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Goeie vraag. Wellicht moest men uitzoeken of het wel hetzelfde vliegtuig was?
Het is ook maar een "theorie" (hypothese zou ik zeggen) van de Maleiers.
Volgens mij zit ik op 100 meter nu. Maar het in en uitzoomen is een ramp momenteel.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, lijkt me niet. Gewoon "drag" van die bootjes bovenin.
Het andere plaatje lijkt me ook geen oliespoor.
Hoe hoog "vliegen" jullie?
De hele site is niet geweldigquote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:04 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Volgens mij zit ik op 100 meter nu. Maar het in en uitzoomen is een ramp momenteel.
Dat haal je niet met nog 6 uur brandstof. Myanmar lijkt me logischer, eerlijk gezegd. Of Tibet.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:03 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Zouden er nog meer militaire radarposten in dat gebied zijn?
Als het toestel niet meer gedetecteerd kan worden vanaf Palau Perak zou het theoretisch zelfs naar Afrika gevlogen kunnen zijn.
Oef, da's laag. Dan is het sowieso geen kerosinespoor van het vliegtuig. Lijkt me ook dat dat veel eerder verdwijnt in de golven dan drijvend materiaal van het vliegtuig?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:04 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Volgens mij zit ik op 100 meter nu. Maar het in en uitzoomen is een ramp momenteel.
Gewoon om eens ff lekker op je eigen koers door het luchtruim te sjeesen?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het kán. maar Proximo's argumenten hierboven lijken me sterk genoeg om dit als onwaarschijnlijk te bestempelen. Waarom eerst nog 500 km vliegen als je zelfmoord wil plegen? En WAAROM? die gast heeft alles wat ie kan krijgen, zeker die jongere.
Zelfmoord lijkt me echt de meest onwaarschijnlijke optie (na een spontane explosie na een technisch defect).
We kunnen niets uitsluiten, maar ik acht de kans nihil eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:13 schreef Marrije het volgende:
[..]
Gewoon om eens ff lekker op je eigen koers door het luchtruim te sjeesen?
Of hij lijdt aan het snowdencomplex, even duidelijk maken dat je vliegverkeer maar bertrekkelijk kunt volgen? Dat het niet zo veilig is als het lijkt? Dat het al begint met de piepende detectiepoortjes en dat je dan gewoon kunt doorwandelen na wat fouilleren. En dat je vervolgens dus uren kunt vliegen zonder dat iemand weet waar je uithangt en dat je daarna ook nog eens spooorloos kunt verdwijnen?
quote:Spy satellites find no evidence of explosion
Also raising doubts about the possibility of an attack is that the United States extensively reviewed imagery taken by spy satellites for evidence of a mid-air explosion, but saw none, a US government source said.
The source described US satellite coverage of the region as thorough.
Interpol says it is checking whether others on board the flight had been using false identity documents.
Electronic evidence indicates the flight may have turned back towards the Malaysian capital of Kuala Lumpur before disappearing.
Heb je een linkje?quote:
strakke woordkeuzequote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:04 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Volgens mij zit ik op 100 meter nu. Maar het in en uitzoomen is een ramp momenteel.
Om een waterhoofd van te krijgen.quote:
http://www.abc.net.au/new(...)ian-jetliner/5312848quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Heb je een linkje?
Die mid-air explosie kunnen we dus wel als onwaarschijnlijk wegzetten...
Hier denk ik zelf ook aan. Voor de passagiers hoop ik in elk geval dat dit het geval is.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 18:18 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Het begint toch steeds meer te lijken op een kaping of een situatie waarbij het toestel 'gestolen' is. Het zou toch wat zijn als het gewoon ergens veilig op de grond geparkeerd staat en alle passagiers nog in leven zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |