quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:08 schreef OEM het volgende:
[..]
En wat is dus de conclusie wat betreft al die droeftoeters die roepen dat de telefoons het nog doen? Negeren.
Wat hebben Willem-Alexander en Beatrix ermee te maken?quote:
Hoe hoog vlieg je dan en hoe groot is de strook die je in de gaten kan houden? Vergeet niet dat je vanwege de stroming ook nog eens gebieden dubbel moet checken. Ik denk dat je schrikt hoe weinig je kan checken per uur.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Precies. Die zwemvesten gaan wel drijven. En anders de stoelen, vleugels, staartstuk, etc. Allemaal superlicht en makkelijk te spotten.
Het 9/11 topic zal onder de indruk zijn van je "bewijzen".quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:09 schreef El_Matador het volgende:
De bewijzen voor die telefoons werden live op film gegeven, zie het vorige topic of het daarvoor.
Nee ik zie hem ookquote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:10 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wat hebben Willem-Alexander en Beatrix ermee te maken?
Of ben ik de enige die de gelijkenis ziet?
Dat vliegtuig ligt daar gewoonquote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:10 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wat hebben Willem-Alexander en Beatrix ermee te maken?
Of ben ik de enige die de gelijkenis ziet?
bron: http://www.telegraph.co.u(...)lane-crash-live.htmlquote:14.44 We have looked into reports that the mobile phones of those onboard are still ringing (according to some relatives). We couldn't get a definitive answer from anyone except that, well, sometimes they do. The authorities have been aware of it from day one, and have all the numbers, so presumably if it was possible to triangulate the location of the plane from mobile phone signals that were still alive, they would have done so?
Some of the relatives have said passenger QQ accounts (a Chinese web chat service like Gmail Chat) are still online. Tencent, the company that administers QQ, says if a user has not logged out of QQ, but merely turned their phone or computer off, they could still seem to be there, even if they are not.
Die filmpjes bewijzen niet dat de telefoons werken. Het geluid van overgaan komt van de lokale netwerkcentrale daar. Zegt niks over de activiteit van de telefoon.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kan je ook normaal meedoen met een open discussie over iets waar niemand iets van weet?
De bewijzen voor die telefoons werden live op film gegeven, zie het vorige topic of het daarvoor.
Dat is nog niet door officiele berichten weerlegd als ik het goed heb. Het is dus nog steeds een optie die zeker niet te "negeren" (een onderzoek met zoveel onbekenden moet je juist niet zo uitsluiten)quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:13 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Die filmpjes bewijzen niet dat de telefoons werken. Het geluid van overgaan komt van de lokale netwerkcentrale daar. Zegt niks over de activiteit van de telefoon.
Staan helaas geen dieptes bij vermeldquote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:28 schreef El_Matador het volgende:
Hey, er is een plaatje weg uit de OP, mag die terug aub?
het gaat om deze:
[ afbeelding ]
Nee, maar jij doet het overkomen alsof het een feit is dat ze nog werken. Natuurlijk moet er gekeken worden of die telefoons nog pingen met een centrale.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is nog niet door officiele berichten weerlegd als ik het goed heb. Het is dus nog steeds een optie die zeker niet te "negeren" (een onderzoek met zoveel onbekenden moet je juist niet zo uitsluiten)
nee, maar de overgang van het continentaal plat (de Golf van Thailand is modderig door al die tropische delta's die erin uitmonden) naar de diepzee is wel duidelijk te zien aan beide kanten van het Zuidoost Aziatisch schiereiland.quote:
Ik nam het mee als feit in 1 scenario, klopt. Ik vind niet dat je het moet uitsluiten in ieder geval.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:16 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nee, maar jij doet het overkomen alsof het een feit is dat ze nog werken. Natuurlijk moet er gekeken worden of die telefoons nog pingen met een centrale.
Zal ook vast wel gebeuren.
Paar honderd meter, lijkt me?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe hoog vlieg je dan en hoe groot is de strook die je in de gaten kan houden? Vergeet niet dat je vanwege de stroming ook nog eens gebieden dubbel moet checken. Ik denk dat je schrikt hoe weinig je kan checken per uur.
Uitgaande van 500 mter moet je dus 800 stroken doen (van die 300x400). Stel je vliegt 300 km per uur, heb je 800 uur nodig. Heb je dus 16 vliegtuigen nodig die non stop vliegen gedurende die 48 uur licht.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Paar honderd meter, lijkt me?
Stromingspatronen kan je incalculeren, die wijken niet opeens af.
Droeftoeters?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:08 schreef OEM het volgende:
[..]
En wat is dus de conclusie wat betreft al die droeftoeters die roepen dat de telefoons het nog doen? Negeren.
Er waren alleen in die Golf op zondag al 45 boten en 22 vliegers EXTRA actief (het gewone scheepvaart en vliegverkeer gaat gewoon door). Dat zullen er inmiddels veul meer zijn lijkt me.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Uitgaande van 500 mter moet je dus 800 stroken doen (van die 300x400). Stel je vliegt 300 km per uur, heb je 800 uur nodig. Heb je dus 16 vliegtuigen nodig die non stop vliegen gedurende die 48 uur licht.
Dan zou je zeggen dat ze gevonden zouden moeten zijn. Maja, je zal het toch willen dubbelchecken enzo dus het verbaasd me opzich ook neit dat ze nog niet gevonden zijn.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er waren alleen in die Golf op zondag al 45 boten en 22 vliegers actief. Dat zullen er inmiddels veul meer zijn lijkt me.
Mijn excuses aan alle users in dit topic wiens geliefde in MH370 zat.... oh wacht.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:27 schreef DeParo het volgende:
Familieleden die nog vage hoop hebben dat hun geliefden nog ergens leven!
Ik vrees het ook..quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:20 schreef Staal het volgende:
Die overgaande telefoons kunnen vast nog drie topics mee.
Oh wacht ook daar heb jij geen enkel idee van. En oh wacht wat verschrikkelijk om te hopen dat ze misschien nog leven. Oh wacht zeg.............quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:30 schreef OEM het volgende:
[..]
Mijn excuses aan alle users in dit topic wiens geliefde in MH370 zat.... oh wacht.
Dit ben ik wel met je eens. Een beetje meer respect mag wel OEM.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
Oh wacht ook daar heb jij geen enkel idee van. En oh wacht wat verschrikkelijk om te hopen dat ze misschien nog leven. Oh wacht zeg.............
Stel je niet zo aan kerel en laat mensen in hun waarde gewoon.
Het komt een beetje over als een zelfmoordactie van een piloot langzaam.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:32 schreef El_Matador het volgende:
Malaysia's military believes a jetliner missing for almost four days turned and flew hundreds of kilometers to the west after it last made contact with civilian air traffic control off the country's east coast, a senior officer told Reuters on Tuesday.
"It changed course after Kota Bharu and took a lower altitude. It made it into the Malacca Strait," the senior military officer, who has been briefed on investigations, told Reuters.
That would appear to rule out sudden catastrophic mechanical failure, as it would mean the plane flew around 500 km (350 miles) at least after its last contact with air traffic control, although its transponder and other tracking systems were off.
A non-military source familiar with the investigations said the report was one of several theories and was being checked.
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA2701720140311
Wat het niet vinden na grondig uitkammen in een drukke Golf zou kunnen verklaren...
Of een draai richting Myanmar?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:34 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het komt een beetje over als een zelfmoordactie van een piloot langzaam.
Wat bedoel je?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:36 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is er dan met de andere piloot gebeurd?
Je kent ze allebei?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:37 schreef El_Matador het volgende:
2 piloten van 53 en 27, beide ervaren en geen aanwijzingen voor zelfmoordgevoelens?
Stel dat die jongste zelfmoord wilde plegen, hoe kan hij dat dan doen? Neem aan dat die andere piloot dan ingrijpt?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat bedoel je?
2 piloten van 53 en 27, beide ervaren (de jongere vloog pas net op de grote 777-200) en geen aanwijzingen voor zelfmoordgevoelens?
Is het niet zo dat ze elkaar, eenmaal op cruise hoogte, ook aflossen? Of neemt er dan altijd een derde plaats op de lege stoel?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:36 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is er dan met de andere piloot gebeurd?
Klopt het is niet logisch maar zo van koers veranderen en geen contact opnemen met een vliegveld en alle detectiemogelijkheden uitzetten (wat schijnbaar vanuit de cockpit kan worden gedaan) is toch vrij vreemd voor piloten met best veel ervaring (laten we ook biet vergeten dat een ander vliegtuig wel contact met ze kon krijgen).quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Of een draai richting Myanmar?
Zelfmoord van de piloten lijkt me zo enorm onlogisch, zeker van die jonge gast. Die "oude" begon al op zijn 20e (!) bij Malaysia Airlines, vast niet als piloot.
Je geeft de ander een knal voor z'n harses? Of de flight attendant die z'n plaats inneemt alstie moet pissen?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:38 schreef kanovinnie het volgende:
Stel dat die jongste zelfmoord wilde plegen, hoe kan hij dat dan doen? Neem aan dat die andere piloot dan ingrijpt?
Mag toch? Dat houdt het nieuw en interessant.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Is het niet zo dat ze elkaar, eenmaal op cruise hoogte, ook aflossen? Of neemt er dan altijd een derde plaats op de lege stoel?
Cockpit deur vervolgens niet van buiten te openen...
Gaat het speculeren weer.
Stel je niet aan. Het is vooralsnog een mysterie als een puzzel die men graag opgelost ziet. Helemaal als nieuwsjunk. Een beetje medeleven voor de passagiers en familie en vrienden is heel gepast in deze.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:30 schreef OEM het volgende:
[..]
Mijn excuses aan alle users in dit topic wiens geliefde in MH370 zat.... oh wacht.
Op een zelfmoordvlucht wachtte een piloot tot zijn collega naar de toilet ging, of iig uit de cockpit, en vergrendelde toen de deur.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:36 schreef kanovinnie het volgende:
Wat is er dan met de andere piloot gebeurd?
Het kan ook een technisch defect zijn dat de communicatie uitschakelde, maar ja, waarom dan niet landen op KL...quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:39 schreef DeParo het volgende:
[..]
Klopt het is niet logisch maar zo van koers veranderen en geen contact opnemen met een vliegveld en alle detectiemogelijkheden uitzetten (wat schijnbaar vanuit de cockpit kan worden gedaan) is toch vrij vreemd voor piloten met best veel ervaring (laten we ook biet vergeten dat een ander vliegtuig wel contact met ze kon krijgen).
De Myanmar-theorie ben ik volgens mij niet bekend mee wat moeten ze daar doen?
Klopt, zover wij weten, maar door de vreemde omstandigheden kan het niet worden uitgesloten.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat bedoel je?
2 piloten van 53 en 27, beide ervaren (de jongere vloog pas net op de grote 777-200) en geen aanwijzingen voor zelfmoordgevoelens?
Het kán. maar Proximo's argumenten hierboven lijken me sterk genoeg om dit als onwaarschijnlijk te bestempelen. Waarom eerst nog 500 km vliegen als je zelfmoord wil plegen? En WAAROM? die gast heeft alles wat ie kan krijgen, zeker die jongere.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:40 schreef DeParo het volgende:
[..]
Op een zelfmoordvlucht wachtte een piloot tot zijn collega naar de toilet ging, of iig uit de cockpit, en vergrendelde toen de deur.
Maar dat andere vliegtuig kon wel contact krijgen met dit vliegtuig en met een dergelijke storing kunnen er volgens mij nog steeds signalen worden afgegeven.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het kan ook een technisch defect zijn dat de communicatie uitschakelde, maar ja, waarom dan niet landen op KL...
Myanmar is geen theorie, gewoon een los scenario van mij, het is een mogelijkheid, als het die richting uitvliegt...
Een van de piloten kan hebben gewacht tot zijn collega buiten de cockpit was maar dat is dan ook een van de weinige verklaringen inderdaad.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:40 schreef Proximo het volgende:
Bij een zelfmoord verwacht je een worsteling in de cabine, uitschakelen auto pilot, daarna ook nog alle communicatie doorsnijden en dan het ding ook nog eens loodrecht naar beneden laten gaan.
Waarom zoveel moeite doen om het vliegtuig spoorloos te laten gaan?
En dat alles binnen één radar sweep?
Dat vloog 30 minuten verder weg geloof ik en dat contact werd gemaakt rond de U-turn.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maar dat andere vliegtuig kon wel contact krijgen met dit vliegtuig en met een dergelijke storing kunnen er volgens mij nog steeds signalen worden afgegeven.
In hoeverre zou je kunnen stellen dat een civiele piloot er weet van heeft hoe hij ongezien van koers kan veranderen? Dus alle relevante apparatuur uitschakelen? En kennis om gebieden met civiele/militaire radar dekking te ontwijken?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:40 schreef DeParo het volgende:
[..]
Op een zelfmoordvlucht wachtte een piloot tot zijn collega naar de toilet ging, of iig uit de cockpit, en vergrendelde toen de deur.
Het eerste wat je moet weten bij zelfmoord gevallen is dat mensen zover heen kunnen zijn dat iedere vorm van een logische gedachtegang weg kan zijn.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het kán. maar Proximo's argumenten hierboven lijken me sterk genoeg om dit als onwaarschijnlijk te bestempelen. Waarom eerst nog 500 km vliegen als je zelfmoord wil plegen? En WAAROM? die gast heeft alles wat ie kan krijgen, zeker die jongere.
Maar er zijn daar in dat gebied natuurlijk wel grensbewakingsposten die waarschijnlijk wel met goede technologie zijn uitgerust. Cambodja en Thailand zijn immers niet altijd even goede vrienden.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:45 schreef Asskicker14 het volgende:
Maar zoals je kunt zien, is de radius van het zoekgebied gigantisch. En authoriteiten kunnen niet eens zeggen of het in water of op land gecrasht was. De jungles van Cambodja en Laos zijn zo goed als onbevolkt en de mensen die daar wonen hebben zeker geen toegang tot technologie, dus ik zou zeker ook een vloot aan vliegtuigen en helikopters daar laten zoeken.
Dat onderzoeken gebeurt zeker, maar dat neemt niet weg dat de bewuste zelfmoordenaar in dit scenario wel een aantal hele knappe dingen heeft geflikt en in lucht lijkt te zijn opgegaan.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
In hoeverre zou je kunnen stellen dat een civiele piloot er weet van heeft hoe hij ongezien van koers kan veranderen? Dus alle relevante apparatuur uitschakelen? En kennis om gebieden met civiele/militaire radar dekking te ontwijken?
[..]
Het eerste wat je moet weten bij zelfmoord gevallen is dat mensen zover heen kunnen zijn dat iedere vorm van een logische gedachtegang weg kan zijn.
Hij kan nog zo gelukkig, geslaagd en weet ik veel wat lijken aan de buitenkant. Maar jij kan als buitenstaander niet zien wat er in zijn hoofd om gaat.
Reken maar dat er op het moment flink gespit wordt in de achtergronden van deze mannen, ieder vuiltje komt uiteindelijk wel boven drijven.
Uitsluiten niet, maar zeer onwaarschijnlijk achten wel. Zeker als ze nog gespot zijn door die militaire radar van dat eilandje (als het hetzelfde vliegtuig was!).quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
In hoeverre zou je kunnen stellen dat een civiele piloot er weet van heeft hoe hij ongezien van koers kan veranderen? Dus alle relevante apparatuur uitschakelen? En kennis om gebieden met civiele/militaire radar dekking te ontwijken?
[..]
Het eerste wat je moet weten bij zelfmoord gevallen is dat mensen zover heen kunnen zijn dat iedere vorm van een logische gedachtegang weg kan zijn.
Hij kan nog zo gelukkig, geslaagd en weet ik veel wat lijken aan de buitenkant. Maar jij kan als buitenstaander niet zien wat er in zijn hoofd om gaat.
Reken maar dat er op het moment flink gespit wordt in de achtergronden van deze mannen, ieder vuiltje komt uiteindelijk wel boven drijven.
Daar was ik mij niet van bewust, maar ik weet niet in hoeverre zij toezicht houden op wat er zich allemaal in de jungle plaatsvind een paar honderd kilometers verderop. Ik weet niet wat het zichtbereik is in de nacht in de jungle van een neerstortend vliegtuig en de vlammenzee dat dat veroorzaakt.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:48 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Maar er zijn daar in dat gebied natuurlijk wel grensbewakingsposten die waarschijnlijk wel met goede technologie zijn uitgerust. Cambodja en Thailand zijn immers niet altijd even goede vrienden.
Dat laatste weet ik ook niet. Maar ik vermoed dat langs die grens regelmatig luchtpatrouilles worden uitgevoerd.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:51 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Daar was ik mij niet van bewust, maar ik weet niet in hoeverre zij toezicht houden op wat er zich allemaal in de jungle plaatsvind een paar honderd kilometers verderop. Ik weet niet wat het zichtbereik is in de nacht in de jungle van een neerstortend vliegtuig en de vlammenzee dat dat veroorzaakt.
welke locatie is dit eigenlijk want het is verrekte lastig dat je maar een beperkt gebied heb om te doorzoeken, en het het lijkt op een bootquote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:52 schreef Mistico het volgende:
Een boot? (Midden in de map) Ziet eruit als een vliegtuig.
http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014/map/8021
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:57 schreef gijsman het volgende:
[..]
welke locatie is dit eigenlijk want het is verrekte lastig dat je maar een beperkt gebied heb om te doorzoeken
lijkt me een boot.quote:
Volgens het tag voorbeeld plaatje echt oil slicksquote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:12 schreef OEM het volgende:
[..]
Oil slicks of http://en.wikipedia.org/wiki/Trichodesmium ?
Ik heb geen idee waar ik zoek, en hoe ik dat aanpasquote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:16 schreef El_Matador het volgende:
Zoeken jullie ook in de Straat van Malakka of alleen de Golf van Thailand/Zuid-Chinese Zee?
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:16 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee waar ik zoek, en hoe ik dat aanpas
Nu in de omgeving veel grotere boten gevonden en een boorplatform.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:03 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
lijkt me een boot.
website loopt vrij soepel nu overigens
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:26 schreef oompaloompa het volgende:
Heb niet alle paginas gelezen dus misschien al eerder gepost, maar in de volkskrant van vandaag staat een stuk over gestolen paspoorten maar daarin dat 2013 meer dan een miljard keer met valse paspoorten is gevlogen.
Jij wilt hier toch niet gaan beweren dat jij GEEN gestolen paspoort bezit?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:26 schreef oompaloompa het volgende:
Heb niet alle paginas gelezen dus misschien al eerder gepost, maar in de volkskrant van vandaag staat een stuk over gestolen paspoorten maar daarin dat 2013 meer dan een miljard keer met valse paspoorten is gevlogen.
Alsof het de eerste keer zou zijn dat een piloot dit doet:quote:Op dinsdag 11 maart 2014 16:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Natuurlijk kunnen piloten zelfmoordneigingen hebben, als ieder ander mens. Het lijkt me alleen bijzonder onlogisch en ik maak me eerlijk gezegd zorgen de volgende keer dat ik in het vliegtuig stap (voorheen wekelijks, nu wat minder)...
Natuurlijk wel, ik vlieg er allen niet meequote:Op dinsdag 11 maart 2014 17:39 schreef eight het volgende:
[..]
Jij wilt hier toch hier niet gaan beweren dat jij GEEN gestolen paspoort bezit?
Dat staat haast gelijk aan roepen dat je geen mobiele telefoon hebt..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |