Doodnormaal dat mensen meer interesse hebbeb in zaken die dichterbij zijn en waar ze meer mee te maken hebben.quote:
http://oceana.org/en/explore/marine-places/java-trenchquote:Op zondag 16 maart 2014 11:01 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Heeft er iemand kaartjes met dieptes van de zuid Indische Oceaan?
Er is toch lichtelijk gebleken dat radars nou niet bepaald zo werken dat alles maar gemonitord wordt. Het over radars vliegen kan nog best, maar als het er veel worden wordt het een probleem lijkt me. Bovendien kan je boven een ander vliegtuig vliegen om de radar te ontwijken.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:07 schreef Pleun2011 het volgende:
Boven land is het niet meer gekomen anders was het wel opgemerkt.
Dan zal het wel aan mij liggen, ik vind het voor allemaal vreselijk en het valt me op, dat een Nederlands slachtoffer ervoor zorgt dat iets sneller op de voorpagina staat van de krant dan anders.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee joh, dat is niet Nederlands. Dat is volkomen normaal. En terecht; zorg voor je landgenoten. Mag het verdomme, je hebt niet voor niets zo'n paspoort.
Wat niet? Ze hebben een PhD, ze weten waar alle sterren staan, dan hebben ze ook vast wel een zwarte band in karate. Een vliegtuigje besturen mag dan ook geen probleem zijn lijkt me.quote:
quote:Op zondag 16 maart 2014 09:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jaaa, goed punt.
Als je nou echt spectaculair wil eindigen (en je hebt het eindeloos op je flight sim geoefend, dan tegen de Mount Everest.Om hier nog even op terug te komen. De Everest regio begint rond deze dagen vol te druppelen met klimmers. Sherpa's zijn al aanwezig voor de voorbereidingen voor het komende klimseizoen. Een crashend vliegtuig, of een extreem laag overkomende boeing was ongetwijfeld opgevallen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In the coolest little capital of the world
Blij dat we het ook 100% eens kunnen zijn, Fierce.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:08 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Doodnormaal dat mensen meer interesse hebbeb in zaken die dichterbij zijn en waar ze meer mee te maken hebben.
Ze hebben met hun knappe hoofden uitgerekend hoe lang het zou duren voor de kerosine op was en zijn toen het drankkarretje gaan plunderen.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:10 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Wat niet? Ze hebben een PhD, ze weten waar alle sterren staan, dan hebben ze ook vast wel een zwarte band in karate. Een vliegtuigje besturen mag dan ook geen probleem zijn lijkt me.
Tussen de 3 & 6 km diep dus...quote:Op zondag 16 maart 2014 11:08 schreef Marrije het volgende:
[..]
http://oceana.org/en/explore/marine-places/java-trench
Ja, logisch toch? Misschien is het iemand die je kent?quote:Op zondag 16 maart 2014 11:10 schreef Uccie het volgende:
[..]
Dan zal het wel aan mij liggen, ik vind het voor allemaal vreselijk en het valt me op, dat een Nederlands slachtoffer ervoor zorgt dat iets sneller op de voorpagina staat van de krant dan anders.
Hoezo snap ik die 20 min fuel over en 60 minuten fuel over niet?quote:Op zondag 16 maart 2014 10:55 schreef Marrije het volgende:
[..]
Klinkt op zich niet heel gek, maar dan zit dat kaartje ernaast met laatste satelliet bereik (deze [ afbeelding ])
Sterk argument, Drebbel.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:10 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Om hier nog even op terug te komen. De Everest regio begint rond deze dagen vol te druppelen met klimmers. Sherpa's zijn al aanwezig voor de voorbereidingen voor het komende klimseizoen. Een crashend vliegtuig, of een extreem laag overkomende boeing was ongetwijfeld opgevallen.
Nee, maar ik heb het nu over een situatie waarin ik niemand ken.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, logisch toch? Misschien is het iemand die je kent?
Een of ander vliegtuigongeluk in Zambia interesseert me ook minder als er geen dan als er wel Nederlanders bij betrokken zijn. Zo werkt de menselijke geest, wat Fierce al perfect omschrijft.
Iedereen even belangrijk vinden vind ik immoreel. Hoeveel is je schatje je dan waard?
Als het boven land was gekomen zou het toch wel zijn opgemerkt door individuen op de grond, vissers, boeren, weet ik veel wat. Hoe onherbergzaam een gebied ook is, er wonen 6 miljard mensen op aarde dus 1 van hen zou dat vliegtuig dan wel hebben gespot..quote:Op zondag 16 maart 2014 11:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er is toch lichtelijk gebleken dat radars nou niet bepaald zo werken dat alles maar gemonitord wordt. Het over radars vliegen kan nog best, maar als het er veel worden wordt het een probleem lijkt me. Bovendien kan je boven een ander vliegtuig vliegen om de radar te ontwijken.
Dan nog interesseert het me meer, heb jij dat niet?quote:Op zondag 16 maart 2014 11:14 schreef Uccie het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb het nu over een situatie waarin ik niemand ken.
Als het een bekende is, kan het me geen ruk meer schelen of de rest er nog is. Als die ene persoon er nog maar is, dat wil ik dan ook wel toegeven.
uiteraard, die man die vlieglessen in zweden heeft gevolgdquote:Op zondag 16 maart 2014 11:10 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Wat niet? Ze hebben een PhD, ze weten waar alle sterren staan, dan hebben ze ook vast wel een zwarte band in karate. Een vliegtuigje besturen mag dan ook geen probleem zijn lijkt me.
Ja, absoluut, maar dat dacht ik dus ook van die Golf van Thailand, die veel drukker is dan een rustige route over de bergen van Birma kiezen...quote:Op zondag 16 maart 2014 11:14 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Als het boven land was gekomen zou het toch wel zijn opgemerkt door individuen op de grond, vissers, boeren, weet ik veel wat. Hoe onherbergzaam een gebied ook is, er wonen 6 miljard mensen op aarde dus 1 van hen zou dat vliegtuig dan wel hebben gespot..
Nee, deze casus was voor mij net zo interessant geweest als er geen Nederlandse in had gezeten.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan nog interesseert het me meer, heb jij dat niet?
Slimme zijweg pak je. Ja, voor mij ook uiteraard.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:16 schreef Uccie het volgende:
[..]
Nee, deze casus was voor mij net zo interessant geweest als er geen Nederlandse in had gezeten.
Maleisië is een apart land.. strenge moslimstaat maar er wonen bijvoorbeeld ook veel Chinezen. Een van de redenen dat dit onderwerp mij wat meer boeit is dat mijn schoonzus Maleisische is (Chinese roots) en dat ik er een keer ben geweest met Malaysian Airlines.. perfecte service, modern, mooie stewardessen.. Vind het sneu dat hun imago in een klap naar de klote is, want in mijn beleving was het de perfecte vliegmaatschappij, samen met nog een paar andere.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:14 schreef El_Matador het volgende:
Ik begrijp nu ook beter waarom de Maleise overheid zo raar reageert. Er is politiek bij betrokken. Die oppositiepartij zal ook wel zitten te kijken... Lijkt me niet dat het daar zo braaf gaat als tussen Pechtold en Wilders. Politieke strijd is in olielanden echt wat heftiger...
Dat heb ik nu ook. Ik vlieg veel met Malaysia Airlines (AMS-HAN vooral), en het is echt een super maatschappij, zowel qua luxe als veiligheid...quote:Op zondag 16 maart 2014 11:18 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Maleisië is een apart land.. strenge moslimstaat maar er wonen bijvoorbeeld ook veel Chinezen. Een van de redenen dat dit onderwerp mij wat meer boeit is dat mijn schoonzus Maleisische is (Chinese roots) en dat ik er een keer ben geweest met Malaysian Airlines.. perfecte service, modern, mooie stewardessen.. Vind het sneu dat hun imago in een klap naar de klote is, want in mijn beleving was het de perfecte vliegmaatschappij, samen met nog een paar andere.
bron: http://www.theguardian.co(...)41bce4b05ba05a3f8dc9quote:There is more information coming in from the press conference during the Q&A: one of the transponder systems was switched off before the last communication from the pilot and his message , “All right, good night”.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |