Ja, of gewoon een paar miljard om daarna een staatsgreep te plegen.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hehe nee. En koud! En ijle lucht. Geen pretje, zo op je vakantiereisje (Frans gezinnetje)...Wel fucking mooi gebied.
Het zou een politieke stunt kunnen zijn natuurlijk; een pressiemiddel. Luister, je krijg je vliegtuig en de passagiers als je een eerlijke democratie van Maleisie maakt, zoiets.
Ehh, wat bedoel je hier?quote:Op zondag 16 maart 2014 10:13 schreef Draailamp het volgende:
De co heeft nog wat gemoppeld tegen het ander vliegtuig, dus dan is er nog maar een over.
Misschien was het juist de Co-piloot, die door zijn mindere ervaring, de zee in dook.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:13 schreef Draailamp het volgende:
Ik ben na het laatste nieuws weer wat zekerder van mijn zaak: dat zaharie hierbij een grote rol speelt. Zoniet de hoofdrol.
De co heeft nog wat gemoppeld tegen het ander vliegtuig, dus dan is er nog maar een over.
Daarnaast zou zijn weg gegaan gezin duiden op relatie problematiek of voor genomen actie.
Ik ga uit van het eerste.
Zaharie had dit natuurlijk al eerder in zijn hoofd en is meer dan impulsief zelfmoord.
Hij hield nav sim van lekker vrij vliegen.
Dus voor zijn dood heeft hij dat nog een paar uur gedaan in het echt.
Co piloot zat naast hem dood.
Passagiers grotendeels slapend.
Crew tsja dat weet ik niet, denk dat die in zulk land de captain geloven.
Smakelijk eten voor nu
Als ik me goed herinner is boven de oostzee voor de draai nog contact geweest met een ander vliegtuig, dat 30 km voor vloog.quote:
quote:Op zondag 16 maart 2014 10:16 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Als ik me goed herinner is boven de oostzee voor de draai nog contact geweest met een ander vliegtuig, dat 30 km voor vloog.
Die piloot heeft toen de co piloot gehoord, mompelen en niet alert. Meen ik!
Dat was NA het radarverlies waarbij men dacht dat het vliegtuig enorm veel hoogte had verloren. Dat gemompel kan van alles zijn. De kans dat de piloot medewerking zoekt als hij niet gelijk met zijn neus zelfmoord wil plegen, is groter dan dat hij zijn compagnon vermoordt/knevelt. Dan heb je niks meer aan hem, niet handig als je nog 7 uur wil vliegen...quote:Op zondag 16 maart 2014 10:16 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Als ik me goed herinner is boven de oostzee voor de draai nog contact geweest met een ander vliegtuig, dat 30 km voor vloog.
Die piloot heeft toen de co piloot gehoord, mompelen en niet alert. Meen ik!
Als ik denk aan een kaping, dan past het aan laten van dat pingding onder de cockpit niet in het plaatje omdat ik niet geloof dat ze dat niet wisten. Het lijkt mij meer dat de piloot niet uit de cockpit wilde komen.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, klopt. Mijn punt was meer dat men zei dat die niets zouden merken. Beetje oplettende frequent flyer wel, dat was mijn punt.
Nee, uiteindelijk is de piloot de baas, of een kaper die hem onder schot houdt, maar Zaharie lijkt me genoeg reden om zelf gefrustreerd genoeg te zijn...
Hij moet sowieso de passagiers rustighouden. Hetzij met geweld (decompressie en zelf aan de zuurstof), hetzij met geruststelling van zijn medekapers (de crew en/of enkele passagiers).quote:Op zondag 16 maart 2014 10:30 schreef Draailamp het volgende:
Klopt Marije. Was hij uit de cockpit gekomen was hij wellicht overmeesterd
Dat verklaart de snelle daling, iedereen stond voorin tegen de deur te trappenquote:Op zondag 16 maart 2014 10:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hij moet sowieso de passagiers rustighouden. Hetzij met geweld (decompressie en zelf aan de zuurstof), hetzij met geruststelling van zijn medekapers (de crew en/of enkele passagiers).
De passagiers wakker, niet wetend wat er gebeurt en als de crew niet meedoet, rammen ze met een karretje zo die cockpitdeur open met zijn 237en...
Als ik denk aan een kaping, dan denk ik aan een goed voorbereide actie.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:28 schreef Marrije het volgende:
[..]
Als ik denk aan een kaping, dan past het aan laten van dat pingding onder de cockpit niet in het plaatje omdat ik niet geloof dat ze dat niet wisten. Het lijkt mij meer dat de piloot niet uit de cockpit wilde komen.
Ook denk ik dat als het om een kaping gaat de kans groter is dat ze naar land wilden en dan moeten ze echt wel opgemerkt zijn op de radar. Misschien niet meteen, maar inmiddels wel.
als de piloot omroept dat hij opdracht heeft gekregen vanuit de verkeerstoren van KL dat hij terug moet keren dan geloof ik dat. En als hij dan boven de straat van malakka hangt en omroept dat het nogal druk is dat hij nog niet mag / kan landen, geloof ik dat ook. Als hij zegt dat hij daarom maar even boven de zee gaat vliegen geloof ik dat misschien OOK nog wel. Heb zelf ook een paar keer gehad dat het vliegtuig niet kon landen ivm drukte of slecht weer en dat duurde in het eerste geval ook een half uurtje. Dat was ook in Azie, dus als me dat wordt verteld bij KL dan neem ik dat maar aan.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hij moet sowieso de passagiers rustighouden. Hetzij met geweld (decompressie en zelf aan de zuurstof), hetzij met geruststelling van zijn medekapers (de crew en/of enkele passagiers).
De passagiers wakker, niet wetend wat er gebeurt en als de crew niet meedoet, rammen ze met een karretje zo die cockpitdeur open met zijn 237en...
Ja. Heb je een gebied in gedachten?quote:Op zondag 16 maart 2014 10:35 schreef Uccie het volgende:
[..]
Als ik denk aan een kaping, dan denk ik aan een goed voorbereide actie.
Dan is dat gebied ook vanuit de lucht bestudeerd...als jij daar met je twee motorig vliegtuigje erachter komt dat geen radar je ontdekt, dan durf je het risico wel te nemen met het pingding.
Het is nacht dus hij kan claimen dat veel vliegvelden dicht zijn inderdaad. Maar je merkt als ervaren passagier of crew heus dat je niet naar Peking of KL gaat of op Ho Chi Minh wat om de hoek is, maar ver weg van je oorspronkelijke doel. Zeker die rare bocht is een moment dat iedereen weet dat dit niet klopt.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:39 schreef Marrije het volgende:
[..]
als de piloot omroept dat hij opdracht heeft gekregen vanuit de verkeerstoren van KL dat hij terug moet keren dan geloof ik dat. En als hij dan boven de straat van malakka hangt en omroept dat het nogal druk is dat hij nog niet mag / kan landen, geloof ik dat ook. Als hij zegt dat hij daarom maar even boven de zee gaat vliegen geloof ik dat misschien OOK nog wel. Heb zelf ook een paar keer gehad dat het vliegtuig niet kon landen ivm drukte of slecht weer en dat duurde in het eerste geval ook een half uurtje. Dat was ook in Azie, dus als me dat wordt verteld bij KL dan neem ik dat maar aan.
Dank. Gaat in de OP, en filmpjes naar die zelfmoordacties ga ik zoeken.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:40 schreef RVer het volgende:
Als de piloot de dader is
http://nos.nl/artikel/623956-als-de-piloot-de-dader-is.html
Veel te ver gezocht. Als het nacht is, zijn bijna alle raampjes afgeschermd omdat mensen willen slapen, vooral de ervaren passagiers. De cabin crew staat het meest van de tijd, dus die zien geen sterren oid.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is nacht dus hij kan claimen dat veel vliegvelden dicht zijn inderdaad. Maar je merkt als ervaren passagier of crew heus dat je niet naar Peking of KL gaat of op Ho Chi Minh wat om de hoek is, maar ver weg van je oorspronkelijke doel. Zeker die rare bocht is een moment dat iedereen weet dat dit niet klopt.
Er zitten zoveel slimme koppen daar aan boord dat dat moment echt veel eerder komt, denk ik. Die lui zijn niet gek. De piloot lijkt dat meer.
Dan die noordelijke route, over land.quote:
Die van Silk Air is helemaal niet zo duidelijk.. Na Amerikaans onderzoek hebben nabestaanden tientallen miljoenen schadevergoeding gekregen omdat zou zijn aangetoond dat er sprake was van technische mankementen.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:40 schreef RVer het volgende:
Als de piloot de dader is
http://nos.nl/artikel/623956-als-de-piloot-de-dader-is.html
Maar die rare bocht valt nog wel te verklaren, wat Marrije ook zei. Als hij zegt dat ze moeten keren om wat voor reden dan ook, dan zal daar nog niet veel twijfel bij zijn. Maar de uren daarna, verklaar die dan maar eens als piloot.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is nacht dus hij kan claimen dat veel vliegvelden dicht zijn inderdaad. Maar je merkt als ervaren passagier of crew heus dat je niet naar Peking of KL gaat of op Ho Chi Minh wat om de hoek is, maar ver weg van je oorspronkelijke doel. Zeker die rare bocht is een moment dat iedereen weet dat dit niet klopt.
Er zitten zoveel slimme koppen daar aan boord dat dat moment echt veel eerder komt, denk ik. Die lui zijn niet gek. De piloot lijkt dat meer.
India en dan richting Pakistan wellicht.quote:
Dat ze allemaal een PhD hebben in weet ik veel wat, maakt ze nog geen Michael Scofields hoor.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is nacht dus hij kan claimen dat veel vliegvelden dicht zijn inderdaad. Maar je merkt als ervaren passagier of crew heus dat je niet naar Peking of KL gaat of op Ho Chi Minh wat om de hoek is, maar ver weg van je oorspronkelijke doel. Zeker die rare bocht is een moment dat iedereen weet dat dit niet klopt.
Er zitten zoveel slimme koppen daar aan boord dat dat moment echt veel eerder komt, denk ik. Die lui zijn niet gek. De piloot lijkt dat meer.
Prison Break referencequote:Op zondag 16 maart 2014 10:49 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Dat ze allemaal een PhD hebben in weet ik veel wat, maakt ze nog geen Michael Scofields hoor.
Ah vandaar, ik had al geen idee wie ie bedoelde.quote:
Klinkt op zich niet heel gek, maar dan zit dat kaartje ernaast met laatste satelliet bereik (dezequote:Op zondag 16 maart 2014 10:49 schreef Uccie het volgende:
[..]
India en dan richting Pakistan wellicht.
Ik denk ook alleen maar hardop hoor en geef toe, ik heb misschien tunnelvisie op het kapingsverhaal.
Dat houd je misschien 2 uurtjes na 01:21 vol. Niet tot 07:50 (wat ze vermoeden)...quote:Op zondag 16 maart 2014 10:44 schreef MartijnA3 het volgende:
En een piloot kan bochten maken zonder dat iemand in het toestel dat merkt.
Als hij op het meest westelijke deel zit over Bangladesh, kan het misschien.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:55 schreef Marrije het volgende:
[..]
Klinkt op zich niet heel gek, maar dan zit dat kaartje ernaast met laatste satelliet bereik (deze [ afbeelding ])
Myanmar, Tibet of Kazachstan (als doorvoerhaven naar Rusland, die zijn nu toch bezig met geopolitiek).quote:Op zondag 16 maart 2014 10:55 schreef Marrije het volgende:
[..]
Klinkt op zich niet heel gek, maar dan zit dat kaartje ernaast met laatste satelliet bereik (deze [ afbeelding ])
Maar als je éen heel lange bocht maakt zoals op het kaartje is dat zo geleidelijk dat je het niet merkt; door de kromming van de aarde voelt dat over zo'n lange afstand net als rechtdoorgaan. Of ging het daar niet over?quote:Op zondag 16 maart 2014 10:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat houd je misschien 2 uurtjes na 01:21 vol. Niet tot 07:50 (wat ze vermoeden)...
ok, dan hebben ze het door boven de indian ocean, en dan, zelf vliegen? Misschien hebben ze die cockpit wel opengeramd na een uur of drie en gezien dat de co piloot dood in zn stoel lag. Dan die piloot ombrengen? Dan stort het vliegtuig op zeker neer.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat houd je misschien 2 uurtjes na 01:21 vol. Niet tot 07:50 (wat ze vermoeden)...
Als Russen en Oekrainers samen een vliegtuig kapen dan gaat dat (met al dat gedoe op de krim momenteel) wel heel erg diepquote:Op zondag 16 maart 2014 10:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Myanmar, Tibet of Kazachstan (als doorvoerhaven naar Rusland, die zijn nu toch bezig met geopolitiek).
Er is zeer opvallend weinig op RT te vinden over deze ramp. Interesseert het de Russen niet dat er een landgenoot en 2 Oekraieners (tenminste, met zo'n paspoort, het kunnen ook Russen zijn) zaten?
Of dat zijn de kapers? 1 Rus en 2 Oekraieners?
https://twitter.com/GaeMar01/status/443461599735853056
Maar die lui aan boord waren superslim jonge, die laten zich echt niet makkelijk in de luren leggen.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:00 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dan kan ie zeggen 'ok ok () , ik vlieg naar australie, dat redden we net'. Om daar alsnog het vliegtuig 1600 km van de westkust te parkeren.
Om 1:21 zijn ze in de Golf van Thailand, daar maken ze een Uturn en vliegen 263-025-308. Daarna is het onduidelijk. Maar als ze boven de Andamaneilanden zitten, is er echt wel 1 oplettende passagier die denkt; heee, dit klopt niet helemaal.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:00 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Maar als je éen heel lange bocht maakt zoals op het kaartje is dat zo geleidelijk dat je het niet merkt; door de kromming van de aarde voelt dat over zo'n lange afstand net als rechtdoorgaan. Of ging het daar niet over?
- Er is een vliegtuig verongelukt, 239 doden.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Myanmar, Tibet of Kazachstan (als doorvoerhaven naar Rusland, die zijn nu toch bezig met geopolitiek).
Er is zeer opvallend weinig op RT te vinden over deze ramp. Interesseert het de Russen niet dat er een landgenoot en 2 Oekraieners (tenminste, met zo'n paspoort, het kunnen ook Russen zijn) zaten?
Of dat zijn de kapers? 1 Rus en 2 Oekraieners?
https://twitter.com/GaeMar01/status/443461599735853056
Ohnee die Uturn in zo'n klein gebied merk je wel denk ik, maar ik doelde op die onbekende koers; route van het kaartje zegmaar.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Om 1:21 zijn ze in de Golf van Thailand, daar maken ze een Uturn en vliegen 263-025-308. Daarna is het onduidelijk. Maar als ze boven de Andamaneilanden zitten, is er echt wel 1 oplettende passagier die denkt; heee, dit klopt niet helemaal.
ik sluit het niet uitquote:Op zondag 16 maart 2014 10:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Myanmar, Tibet of Kazachstan (als doorvoerhaven naar Rusland, die zijn nu toch bezig met geopolitiek).
Er is zeer opvallend weinig op RT te vinden over deze ramp. Interesseert het de Russen niet dat er een landgenoot en 2 Oekraieners (tenminste, met zo'n paspoort, het kunnen ook Russen zijn) zaten?
Of dat zijn de kapers? 1 Rus en 2 Oekraieners?
Oleg Chustrak 45 - Ukraine &.Sergii Deineka 45 - Ukraine & Nikolai Brodskii 43 - Russia > a Jewish professional diver & sportsman - Twitter
Triest is dat altijd hequote:Op zondag 16 maart 2014 11:02 schreef Uccie het volgende:
[..]
- Er is een vliegtuig verongelukt, 239 doden.
- ohja, vervelend
- zat een Nederlander bij
- OOOOOHHHH NEEEE WAT VRESELIJK, is er al een condoleanceregister!!
Ik heb het idee dat dit echt iets Nederlands is. Dus die desinteresse vind ik niet zo raar.
Maar wat kunnen ze er tegen doen?quote:Op zondag 16 maart 2014 11:02 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Maar die lui aan boord waren superslim jonge, die laten zich echt niet makkelijk in de luren leggen.
Nederlanders leven over het algemeen wat meer mee met rampen waar dan ook ter wereld. Dat er nu 1 Nederlander bij zit had daar niks aan veranderd. Daarnaast bericht RT gewoon hierover hoor. Ze slaan alleen de speculatie over.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:02 schreef Uccie het volgende:
[..]
- Er is een vliegtuig verongelukt, 239 doden.
- ohja, vervelend
- zat een Nederlander bij
- OOOOOHHHH NEEEE WAT VRESELIJK, is er al een condoleanceregister!!
Ik heb het idee dat dit echt iets Nederlands is. Dus die desinteresse vind ik niet zo raar.
Nee, want mensen met een Oekraiens paspoort kunnen makkelijk Russen zijn, Banaan. Van de Krim, uit Odessa of het oosten bijvoorbeeld...quote:Op zondag 16 maart 2014 11:01 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Als Russen en Oekrainers samen een vliegtuig kapen dan gaat dat (met al dat gedoe op de krim momenteel) wel heel erg diep
Nee joh, dat is niet Nederlands. Dat is volkomen normaal. En terecht; zorg voor je landgenoten. Mag het verdomme, je hebt niet voor niets zo'n paspoort.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:02 schreef Uccie het volgende:
[..]
- Er is een vliegtuig verongelukt, 239 doden.
- ohja, vervelend
- zat een Nederlander bij
- OOOOOHHHH NEEEE WAT VRESELIJK, is er al een condoleanceregister!!
Ik heb het idee dat dit echt iets Nederlands is. Dus die desinteresse vind ik niet zo raar.
Bedoel je die rode lijnen? Dat is niet de gevlogen route van het toestel he, maar mogelijke posities op basis van het laatste signaal wat die satelliet heeft opgepikt (uit die info is blijkbaar alleen een afstand te achterhalen, geen positie).quote:Op zondag 16 maart 2014 11:03 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Ohnee die Uturn in zo'n klein gebied merk je wel denk ik, maar ik doelde op die onbekende koers; route van het kaartje zegmaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |