Ja, maar wie zouden de kapers dan moeten zijn? Het is toch veel logischer dat de piloot de kaper is, of de leider van de kapersgroep of whatever?quote:Op zondag 16 maart 2014 09:49 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Goed, dat klopt inderdaad. Is het nietmogelijk die vliegroutes uit te zoeken? Of hem daar gewoon op auto te zetten? En wat ook kan is dat de kapers de piloten gewoonwegbedreigd hebben. Met een geweer in de nek dwingen via A naar B te vliegen. Just saying.
waarom zou een kaper dat niet weten?quote:Op zondag 16 maart 2014 09:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ok, maar hoe verklaar je dan het exact volgen van de vliegroutes boven de Straat van Malakka? Een kaper weet dat niet. Een piloot die kaapt wel.
Dat de piloot er niet bij betrokken is, lijkt me veel minder logisch dan wel. Ockhams scheermes.
Er moet ook iemand bij geweest zijn die de passagiers rustig heeft gehouden.quote:Op zondag 16 maart 2014 09:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, maar wie zouden de kapers dan moeten zijn? Het is toch veel logischer dat de piloot de kaper is, of de leider van de kapersgroep of whatever?
Denk je niet dat als de kapers niet bij de crew horen, ze allang overmeesterd waren of op zijn minst het vliegpatroon dat moet laten zien?
Gezien de achtergronden van de piloot is het ook onlogischer, lijkt me.
Hmm tja daar zeg je wat.quote:Op zondag 16 maart 2014 09:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, maar wie zouden de kapers dan moeten zijn? Het is toch veel logischer dat de piloot de kaper is, of de leider van de kapersgroep of whatever?
Denk je niet dat als de kapers niet bij de crew horen, ze allang overmeesterd waren of op zijn minst het vliegpatroon dat moet laten zien?
Gezien de achtergronden van de piloot is het ook onlogischer, lijkt me.
Exact. Daarom: piloot + crew denk ik.quote:Op zondag 16 maart 2014 09:54 schreef Uccie het volgende:
[..]
Er moet ook iemand bij geweest zijn die de passagiers rustig heeft gehouden.
238 mensen laten zich niet als makke schapen naar de slachtbank vliegen.
Nee, niks geen lid, waarom?quote:Op zondag 16 maart 2014 09:56 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Hmm tja daar zeg je wat.
Maar je bedoelt dus dat de piloot kaper is en niet zelfmoord oid. Dus lid van terreur groep of iets dergelijkd.
Ja of passagiers op valse papieren. Is al aangetoond dat dat geen problemen opleverde.quote:Op zondag 16 maart 2014 09:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Exact. Daarom: piloot + crew denk ik.
Jep. Hoeveel oppositieleden zaten in dat toestel?? Misschien kende Zaharie die wel van de congressen van die partij, weet jij veel.quote:Op zondag 16 maart 2014 09:59 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ja of passagiers op valse papieren. Is al aangetoond dat dat geen problemen opleverde.
Wellicht wel in combi met grondpersoneel.
Dat kan natuurlijk ook nog, ik dacht steeds, wat wl je met een 777 gaan doen.quote:Op zondag 16 maart 2014 09:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, niks geen lid, waarom?
Handel. Die mensen zijn een hoooop waard....
Landen op een verlaten vliegveld of Tibet en met handlangers op de grond die lui verbergen en losgeld gaan eisen.
En voor 95% met Achtergronden.quote:Op zondag 16 maart 2014 09:57 schreef danos het volgende:
Pf dit topic heeft maar voor 5% nog met NWS te maken.
Ohzo. Kan ook inderdaad. Handlangers moeten er dan idd zijn. Maar dan zou je je afvragen dat er toch wel iemand ergens iets gezien moet hebben.quote:Op zondag 16 maart 2014 09:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, niks geen lid, waarom?
Handel. Die mensen zijn een hoooop waard....
Landen op een verlaten vliegveld of Tibet en met handlangers op de grond die lui verbergen en losgeld gaan eisen.
Maar waardoor? Hoe? Overmoed van Zaharie?quote:Op zondag 16 maart 2014 10:01 schreef Uccie het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk ook nog, ik dacht steeds, wat wl je met een 777 gaan doen.
Maar het kan natuurlijk puur een middel zijn om geld te verkrijgen, voor iets anders.
Overigens ben ik er nog steeds van overtuigd dat het wel mislukt is.
Genoeg Tibetanen die zoiets willen doen als het oppositie tegen de Chinese en Maieise regering gecombineerd is...;)quote:Op zondag 16 maart 2014 10:02 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Ohzo. Kan ook inderdaad. Handlangers moeten er dan idd zijn. Maar dan zou je je afvragen dat er toch wel iemand ergens iets gezien moet hebben.
Misschien verkeerde inschatting, misschien is er toch geweld aan te pas gekomen liep het uit de hand.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar waardoor? Hoe? Overmoed van Zaharie?
Passagiers zullen zich wel verzetten, maar zich niet opofferen om dood te gaan. Tenslotte hebben ze een piloot nodig...
Je vergeet een heel kritisch punt. Die mensen hebben lama's om te verzorgen. Daarom moest hij eerst boven die golf rondvliegen; tijd vullen totdat de kudde bijeen was gedrevenquote:Op zondag 16 maart 2014 10:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Genoeg Tibetanen die zoiets willen doen als het oppositie tegen de Chinese en Maieise regering gecombineerd is...;)
Zaharie over Skype: "Hey Chan, kun je zaterdag ff helpen wat mensen te stallen in je yakstal?
"Ja is goed, toch niks te doen, hoe laat kom je aanvliegen?"
"ergens vroeg in de ochtend, weet niet precies hoe laat want ik ga eerst nog wat rondvliegen over de Golf van Thailand om ze op een dwaalspoor te brengen"
"is goed man, zie je zaterdag wel verschijnen"
"over en uit"
dat is dan ook meteen een verklaring waarom er niks gebeurt ook al hebben passagiers door dat er iets niet klopt, wat kunnen ze doen? Zelf vliegen?quote:Op zondag 16 maart 2014 10:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar waardoor? Hoe? Overmoed van Zaharie?
Passagiers zullen zich wel verzetten, maar zich niet opofferen om dood te gaan. Tenslotte hebben ze een piloot nodig...
Nee, geen lama's die komen alleen hier voor, banaan.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:06 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Je vergeet een heel kritisch punt. Die mensen hebben lama's om te verzorgen. Daarom moest hij eerst boven die golf rondvliegen; tijd vullen totdat de kudde bijeen was gedreven
Godver, je moet ook altijd je gelijk hebben.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, geen lama's die komen alleen hier voor, banaan.
Yaks.
Nee, klopt. Mijn punt was meer dat men zei dat die niets zouden merken. Beetje oplettende frequent flyer wel, dat was mijn punt.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:07 schreef Marrije het volgende:
[..]
dat is dan ook meteen een verklaring waarom er niks gebeurt ook al hebben passagiers door dat er iets niet klopt, wat kunnen ze doen? Zelf vliegen?
Maar dan ga je er vanuit dat het een gelukte gijzeling is, waarbij nu in het geheim wordt onderhandeld met de Maleisische overheid?quote:Op zondag 16 maart 2014 10:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Genoeg Tibetanen die zoiets willen doen als het oppositie tegen de Chinese en Maieise regering gecombineerd is...;)
Zaharie over Skype: "Hey Chan Li, kun je zaterdag ff helpen wat mensen te stallen in je yakstal?
"Ja is goed, toch niks te doen, hoe laat kom je aanvliegen?"
"ergens vroeg in de ochtend, weet niet precies hoe laat want ik ga eerst nog wat rondvliegen over de Golf van Thailand om ze op een dwaalspoor te brengen"
"is goed man, zie je zaterdag wel verschijnen"
"over en uit"
Ja, irritant, ik weet het. Maar dit was gewoon ff wat biologie.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:08 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Godver, je moet ook altijd je gelijk hebben.
Hehe nee. En koud! En ijle lucht. Geen pretje, zo op je vakantiereisje (Frans gezinnetje)...Wel fucking mooi gebied.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:09 schreef Uccie het volgende:
[..]
Maar dan ga je er vanuit dat het een gelukte gijzeling is, waarbij nu in het geheim wordt onderhandeld met de Maleisische overheid?
Ja, het zou kunnen, daar boven in Tibet tussen de Himalaya, heb je natuurlijk ook geen ruk aan je fancy smartphone met 4G.
Een afwijking op je route merk je meteen.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, klopt. Mijn punt was meer dat men zei dat die niets zouden merken. Beetje oplettende frequent flyer wel, dat was mijn punt.
Nee, uiteindelijk is de piloot de baas, of een kaper die hem onder schot houdt, maar Zaharie lijkt me genoeg reden om zelf gefrustreerd genoeg te zijn...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |