abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137792048
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 09:49 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Goed, dat klopt inderdaad. Is het nietmogelijk die vliegroutes uit te zoeken? Of hem daar gewoon op auto te zetten? En wat ook kan is dat de kapers de piloten gewoonwegbedreigd hebben. Met een geweer in de nek dwingen via A naar B te vliegen. Just saying.
Ja, maar wie zouden de kapers dan moeten zijn? Het is toch veel logischer dat de piloot de kaper is, of de leider van de kapersgroep of whatever?

Denk je niet dat als de kapers niet bij de crew horen, ze allang overmeesterd waren of op zijn minst het vliegpatroon dat moet laten zien?

Gezien de achtergronden van de piloot is het ook onlogischer, lijkt me.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 16 maart 2014 @ 09:52:39 #77
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137792053
quote:
12s.gif Op zondag 16 maart 2014 09:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ok, maar hoe verklaar je dan het exact volgen van de vliegroutes boven de Straat van Malakka? Een kaper weet dat niet. Een piloot die kaapt wel. ;)

Dat de piloot er niet bij betrokken is, lijkt me veel minder logisch dan wel. Ockhams scheermes.
waarom zou een kaper dat niet weten?
Die info ligt nu ook op straat. Volgens mij is dat een soort van basiskennis als je vliegt? Maar dat is een wilde gok.
  zondag 16 maart 2014 @ 09:54:10 #78
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137792079
quote:
6s.gif Op zondag 16 maart 2014 09:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, maar wie zouden de kapers dan moeten zijn? Het is toch veel logischer dat de piloot de kaper is, of de leider van de kapersgroep of whatever?

Denk je niet dat als de kapers niet bij de crew horen, ze allang overmeesterd waren of op zijn minst het vliegpatroon dat moet laten zien?

Er moet ook iemand bij geweest zijn die de passagiers rustig heeft gehouden.
238 mensen laten zich niet als makke schapen naar de slachtbank vliegen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137792087
Zouden ze de passagiers gevangen hebben genomen voor mensenhandel?
  zondag 16 maart 2014 @ 09:56:58 #80
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137792117
quote:
6s.gif Op zondag 16 maart 2014 09:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hmm tja daar zeg je wat.
Maar je bedoelt dus dat de piloot kaper is en niet zelfmoord oid. Dus lid van terreur groep of iets dergelijkd.
pi_137792118
Pf dit topic heeft maar voor 5% nog met NWS te maken.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_137792123
quote:
7s.gif Op zondag 16 maart 2014 09:54 schreef Uccie het volgende:

[..]

Er moet ook iemand bij geweest zijn die de passagiers rustig heeft gehouden.
238 mensen laten zich niet als makke schapen naar de slachtbank vliegen.
Exact. Daarom: piloot + crew denk ik.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_137792144
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 09:56 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Hmm tja daar zeg je wat.
Maar je bedoelt dus dat de piloot kaper is en niet zelfmoord oid. Dus lid van terreur groep of iets dergelijkd.
Nee, niks geen lid, waarom?

Handel. Die mensen zijn een hoooop waard....

Landen op een verlaten vliegveld of Tibet en met handlangers op de grond die lui verbergen en losgeld gaan eisen.

zondag 16 maart 2014 @ 09:59:44 #84
211040 Uccie
pi_137792152
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 09:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Exact. Daarom: piloot + crew denk ik.
Ja of passagiers op valse papieren. Is al aangetoond dat dat geen problemen opleverde.
Wellicht wel in combi met grondpersoneel.
pi_137792168
quote:
7s.gif Op zondag 16 maart 2014 09:59 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ja of passagiers op valse papieren. Is al aangetoond dat dat geen problemen opleverde.
Wellicht wel in combi met grondpersoneel.
Jep. Hoeveel oppositieleden zaten in dat toestel?? Misschien kende Zaharie die wel van de congressen van die partij, weet jij veel.

zondag 16 maart 2014 @ 10:01:35 #86
211040 Uccie
pi_137792176
quote:
6s.gif Op zondag 16 maart 2014 09:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Landen op een verlaten vliegveld of Tibet en met handlangers op de grond die lui verbergen en losgeld gaan eisen.
Dat kan natuurlijk ook nog, ik dacht steeds, wat wl je met een 777 gaan doen.
Maar het kan natuurlijk puur een middel zijn om geld te verkrijgen, voor iets anders.
Overigens ben ik er nog steeds van overtuigd dat het wel mislukt is.
pi_137792178
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 09:57 schreef danos het volgende:
Pf dit topic heeft maar voor 5% nog met NWS te maken.
En voor 95% met Achtergronden. ;)

Er is nu eenmaal weinig nieuws.

zondag 16 maart 2014 @ 10:02:25 #88
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137792183
quote:
6s.gif Op zondag 16 maart 2014 09:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ohzo. Kan ook inderdaad. Handlangers moeten er dan idd zijn. Maar dan zou je je afvragen dat er toch wel iemand ergens iets gezien moet hebben.
pi_137792196
quote:
7s.gif Op zondag 16 maart 2014 10:01 schreef Uccie het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk ook nog, ik dacht steeds, wat wl je met een 777 gaan doen.
Maar het kan natuurlijk puur een middel zijn om geld te verkrijgen, voor iets anders.
Overigens ben ik er nog steeds van overtuigd dat het wel mislukt is.
Maar waardoor? Hoe? Overmoed van Zaharie?

Passagiers zullen zich wel verzetten, maar zich niet opofferen om dood te gaan. Tenslotte hebben ze een piloot nodig...

pi_137792234
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 10:02 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Ohzo. Kan ook inderdaad. Handlangers moeten er dan idd zijn. Maar dan zou je je afvragen dat er toch wel iemand ergens iets gezien moet hebben.
Genoeg Tibetanen die zoiets willen doen als het oppositie tegen de Chinese en Maieise regering gecombineerd is...;)

Zaharie over Skype: "Hey Chan Li, kun je zaterdag ff helpen wat mensen te stallen in je yakstal?
"Ja is goed, toch niks te doen, hoe laat kom je aanvliegen?"
"ergens vroeg in de ochtend, weet niet precies hoe laat want ik ga eerst nog wat rondvliegen over de Golf van Thailand om ze op een dwaalspoor te brengen"
"is goed man, zie je zaterdag wel verschijnen"
"over en uit"

:7

zondag 16 maart 2014 @ 10:06:32 #91
211040 Uccie
pi_137792246
quote:
6s.gif Op zondag 16 maart 2014 10:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Passagiers zullen zich wel verzetten, maar zich niet opofferen om dood te gaan. Tenslotte hebben ze een piloot nodig...
Misschien verkeerde inschatting, misschien is er toch geweld aan te pas gekomen liep het uit de hand.
Zoals eerder aangehaald een United 93 scenario waarbij de passagiers dachten het sowieso niet te overleven. In blinde paniek kan van alles gebeuren.
  zondag 16 maart 2014 @ 10:06:44 #92
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137792249
quote:
12s.gif Op zondag 16 maart 2014 10:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Genoeg Tibetanen die zoiets willen doen als het oppositie tegen de Chinese en Maieise regering gecombineerd is...;)

Zaharie over Skype: "Hey Chan, kun je zaterdag ff helpen wat mensen te stallen in je yakstal?
"ergens vroeg in de ochtend, weet niet precies hoe laat want ik ga eerst nog wat rondvliegen over de Golf van Thailand om ze op een dwaalspoor te brengen"
"over en uit"

Je vergeet een heel kritisch punt. Die mensen hebben lama's om te verzorgen. Daarom moest hij eerst boven die golf rondvliegen; tijd vullen totdat de kudde bijeen was gedreven :P
  zondag 16 maart 2014 @ 10:07:15 #93
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137792260
quote:
6s.gif Op zondag 16 maart 2014 10:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

dat is dan ook meteen een verklaring waarom er niks gebeurt ook al hebben passagiers door dat er iets niet klopt, wat kunnen ze doen? Zelf vliegen?
pi_137792272
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 10:06 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Je vergeet een heel kritisch punt. Die mensen hebben lama's om te verzorgen. Daarom moest hij eerst boven die golf rondvliegen; tijd vullen totdat de kudde bijeen was gedreven :P
Nee, geen lama's die komen alleen hier voor, banaan. ;)

Yaks. :P

zondag 16 maart 2014 @ 10:08:28 #95
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137792279
quote:
6s.gif Op zondag 16 maart 2014 10:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, geen lama's die komen alleen hier voor, banaan. ;)

Yaks. :P
Godver, je moet ook altijd je gelijk hebben. :P
pi_137792286
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 10:07 schreef Marrije het volgende:

[..]

dat is dan ook meteen een verklaring waarom er niks gebeurt ook al hebben passagiers door dat er iets niet klopt, wat kunnen ze doen? Zelf vliegen?
Nee, klopt. Mijn punt was meer dat men zei dat die niets zouden merken. Beetje oplettende frequent flyer wel, dat was mijn punt.

Nee, uiteindelijk is de piloot de baas, of een kaper die hem onder schot houdt, maar Zaharie lijkt me genoeg reden om zelf gefrustreerd genoeg te zijn...

zondag 16 maart 2014 @ 10:09:38 #97
211040 Uccie
pi_137792292
quote:
12s.gif Op zondag 16 maart 2014 10:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zaharie over Skype: "Hey Chan Li, kun je zaterdag ff helpen wat mensen te stallen in je yakstal?
"over en uit"

Maar dan ga je er vanuit dat het een gelukte gijzeling is, waarbij nu in het geheim wordt onderhandeld met de Maleisische overheid?
Ja, het zou kunnen, daar boven in Tibet tussen de Himalaya, heb je natuurlijk ook geen ruk aan je fancy smartphone met 4G.
pi_137792297
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 10:08 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Godver, je moet ook altijd je gelijk hebben. :P
Ja, irritant, ik weet het. Maar dit was gewoon ff wat biologie. ;)

pi_137792321
quote:
7s.gif Op zondag 16 maart 2014 10:09 schreef Uccie het volgende:

[..]

Maar dan ga je er vanuit dat het een gelukte gijzeling is, waarbij nu in het geheim wordt onderhandeld met de Maleisische overheid?
Ja, het zou kunnen, daar boven in Tibet tussen de Himalaya, heb je natuurlijk ook geen ruk aan je fancy smartphone met 4G.
Hehe nee. En koud! En ijle lucht. Geen pretje, zo op je vakantiereisje (Frans gezinnetje)...Wel fucking mooi gebied.

Het zou een politieke stunt kunnen zijn natuurlijk; een pressiemiddel. Luister, je krijg je vliegtuig en de passagiers als je een eerlijke democratie van Maleisie maakt, zoiets.

zondag 16 maart 2014 @ 10:12:41 #100
211040 Uccie
pi_137792338
quote:
6s.gif Op zondag 16 maart 2014 10:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, klopt. Mijn punt was meer dat men zei dat die niets zouden merken. Beetje oplettende frequent flyer wel, dat was mijn punt.

Nee, uiteindelijk is de piloot de baas, of een kaper die hem onder schot houdt, maar Zaharie lijkt me genoeg reden om zelf gefrustreerd genoeg te zijn...
Een afwijking op je route merk je meteen.
De laatste keer dat ik op Bangkok vloog, ben ik halverwege ook informatie gaan inwinnen, omdat ik het gevoel had dat we anders vlogen dan de 4 keer ervoor. En dat klopte ook, maar met een korte uitleg van de stewardess en een ijsje heb ik me wel laten afschepen en ben weer gaan zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')