abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 maart 2014 @ 09:09:40 #51
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_137791514
Frankrijk zelfs. Waarom dat?
Lack of common cents
pi_137791525
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 09:09 schreef Marrije het volgende:
Maleisië vraagt hulp bij zoektocht Boeing
Maleisië heeft circa vijftien landen om hulp gevraagd bij de zoektocht naar het passagiersvliegtuig dat sinds ruim een week wordt gemist.

Het ministerie van Verkeer liet zondag weten dat onder meer om bijstand is gevraagd aan Kazachstan, India, Australië en Frankrijk.

nu.nl
Nederland is normaal wel betrokken bij haar landgenoten. Beetje vreemd dat het nu zo stil is, terwijl er toch een Nederlandse aan boord is.

Bovendien vlogen die beide asielzoekers door naar Amsterdam en wie weet hoeveel Maleiers nog meer.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137791533
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 09:09 schreef gebrokenglas het volgende:
Franse toeristen aan boord. ;)
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_137791549
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 09:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jaaa, goed punt.

Als je nou echt spectaculair wil eindigen (en je hebt het eindeloos op je flight sim geoefend, dan tegen de Mount Everest.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
meneer het matadortje klinkt een beetje geirriteerd ? aww ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137791559
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 09:11 schreef TLC het volgende:

[..]

meneer het matadortje klinkt een beetje geirriteerd ? aww ;(
Huh? Helemaal niet man. Ik complimenteer je met je goeie punt.

Is er iets? :?

zondag 16 maart 2014 @ 09:12:40 #56
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137791561
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 09:09 schreef gebrokenglas het volgende:
oh sorry dat stond eronder, maar dacht niet belangrijk :@
Wegens ervaring.

quote:
In 2009 leidde Frankrijk de zoektocht naar een vliegtuig van Air France dat in de Atlantische Oceaan was neergestort. Alle 228 inzittenden kwamen om door het ongeval met vlucht AF 447. Enkele dagen na de crash werden wrakstukken van het vliegtuig gespot.
pi_137791572
quote:
11s.gif Op zondag 16 maart 2014 09:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Huh? Helemaal niet man. Ik complimenteer je met je goeie punt.

Is er iets? :?
:D dan heb ik je post verkeerd begrepen, hier krijg je n kus :*
pi_137791591
Maleisië is wel erg aan het klungelen eigenlijk. Nu pas echt gaan zoeken in de Indische oceaan 8)7
pi_137791621
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 09:15 schreef Speculant. het volgende:
Maleisië is wel erg aan het klungelen eigenlijk. Nu pas echt gaan zoeken in de Indische oceaan 8)7
Dat zou een aanwijzing kunnen zijn; gisteren hebben ze die flight sim bij Zaharie thuis gecheckt en de laatste vlucht geladen... ;)

zondag 16 maart 2014 @ 09:20:10 #60
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137791648
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 09:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jaaa, goed punt.

Als je nou echt spectaculair wil eindigen (en je hebt het eindeloos op je flight sim geoefend, dan tegen de Mount Everest.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dan zorg je ervoor dat de hele wereld in rep en roer is omdat ze denken dat het een kaping betreft.
Of je zet het vliegtuig vervolgens in het midden van de indian ocean en ze vinden het nooit (nou ja nooit, pas veel later dan) terug, of je zet het ergens aan land op een verlaten eiland en snijdt dan je polsen door. Ok, dat eerste is misschien niet zo spectaculair, maar dat tweede toch wel.
pi_137791673
Maar even copy and paste van de site van de NOS ;

De Maleisische autoriteiten laten vluchtsimulators onderzoeken die in beslag zijn genomen tijdens de huiszoekingen van de piloot en de co-piloot van de verdwenen Boeing 777. Het onderzoek werd gedaan nadat bekend was geworden dat de communicatie-apparatuur van het toestel zo vakkundig is uitgezet tijdens de vlucht dat dat alleen door professionals gedaan kan zijn.

Doordat alle communicatieapparatuur werd uitgeschakeld, was de Boeing 777 vrijwel niet meer te traceren. Het vliegtuig was op dat moment ruim een uur in de lucht en kon daarna nog ruim 7 uur verder vliegen.

Doordat de koers van het toestel niet bekend is, wordt het zoeken naar de Boeing een hels karwei. Het wrak kan op de berghellingen van de Himalaya liggen, maar ook op de bodem van de Indische Oceaan.

Speculaties

Intussen gaan de Maleisische media onverminderd door met speculeren over wat er gebeurd kan zijn. Er wordt geschreven dat de 53-jarige gezagvoerder Zaharie Ahmad Shah sterke banden zou hebben met de grootste oppositiepartij en dat zijn gezin een dag voor het ongeluk halsoverkop van huis zou zijn vertrokken. Maar er zijn ook berichten dat de man een voorbeeldige piloot was die nooit iets onwettigs zou doen.

De co-piloot is de 27-jarige Fariq Abdul Hamid. Hij vloog nog niet lang in een Boeing 777. Beide piloten wonen in Kuala Lumpur, de hoofdstad van Maleisië
pi_137791691
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 09:20 schreef Marrije het volgende:

[..]

dan zorg je ervoor dat de hele wereld in rep en roer is omdat ze denken dat het een kaping betreft.
Of je zet het vliegtuig vervolgens in het midden van de indian ocean en ze vinden het nooit (nou ja nooit, pas veel later dan) terug, of je zet het ergens aan land op een verlaten eiland en snijdt dan je polsen door. Ok, dat eerste is misschien niet zo spectaculair, maar dat tweede toch wel.
Ik denk in zo'n scenario niet zozeer zelfmoord als wel "spel". Wat kan ik allemaal met een echt vliegtuig nu ik toch vrij(gezel) ben. Laatste flight sim nog es overdoen... En dan misschien eindigen, maar dat zal denk ik niet zo in zijn hoofd. "Gewoon" gek geworden met misschien op het eind de echte zelfmoordneiging?

In zee vliegen is psychologisch "zachter" dan op land crashen, maar het kan ook zijn dat hij juist graag hard wilde crashen...

Ik ben toch meer in je punt gaan zien van die piloot. ^O^

pi_137791763
Ik denk geen zelfmoord en ga er van uit dat de opzet is geslaagd. Wat de opzet is weet ik niet, dat kan variëren van bepaalde defensietactieken en - mogelijkheden beter in kaart krijgen tot ehhh..iets heel anders. :P Maar ik ga ervan uit dat dit in principe gelukt is.

Of het vliegtuig geland is? Mijn gok is van wel. Met deze skills zou ik ze niet te snel afschrijven. Maar ook al hebben ze het niet overleefd; het doel kan toch zijn bereikt. Het kunnen zomaar slechts pionnen zijn in het grotere geheel.

Ik denk niet dat de héle crew hiervan wist; dat lijken me teveel mensen en dus ook teveel risico.
pi_137791791
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 09:29 schreef Dehelerambam het volgende:
Ik denk geen zelfmoord en ga er van uit dat de opzet is geslaagd. Wat de opzet is weet ik niet, dat kan variëren van bepaalde defensietactieken en - mogelijkheden beter in kaart krijgen tot ehhh..iets heel anders. :P Maar ik ga ervan uit dat dit in principe gelukt is.

Of het vliegtuig geland is? Mijn gok is van wel. Met deze skills zou ik ze niet te snel afschrijven. Maar ook al hebben ze het niet overleefd; het doel kan toch zijn bereikt. Het kunnen zomaar slechts pionnen zijn in het grotere geheel.

Ik denk niet dat de héle crew hiervan wist; dat lijken me teveel mensen en dus ook teveel risico.
Als er onder de crew genoeg fans van de oppositie zitten, zoals de piloot dat blijkbaar ook was, zou je best wat kunnen plannen denk ik. Ontevredenheid met de werkgever erbij...?

Wat is het grotere geheel dat je vermoedt?!

pi_137791873
Als dat verhaal klopt dat de piloot een aanhanger was van de Maleisische oppositie dan kun je een moslimextremistisch motief ook wel afstrepen.
Een kaping door passagiers begint ook steeds minder realistisch te worden gezien alle handelingen die meer dan basiskennis vereisen. Begin steeds meer te geloven in wraak/zelfmoord maar dan wel nog een motief graag. En niet: de geschiedenisboeken halen. Waarom is zijn gezin vertrokken? Wisten zij op voorhand al meer of is er sprake van een breuk? Ik vind het bijv. wel een plausibel verhaal dat uitgekomen is dat hij homoseksueel is bijv. Ok pure speculatie ;)
  zondag 16 maart 2014 @ 09:39:02 #66
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137791877
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 09:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik denk in zo'n scenario niet zozeer zelfmoord als wel "spel". Wat kan ik allemaal met een echt vliegtuig nu ik toch vrij(gezel) ben. Laatste flight sim nog es overdoen... En dan misschien eindigen, maar dat zal denk ik niet zo in zijn hoofd. "Gewoon" gek geworden met misschien op het eind de echte zelfmoordneiging?

In zee vliegen is psychologisch "zachter" dan op land crashen, maar het kan ook zijn dat hij juist graag hard wilde crashen...

Ik denk dat er een hoog spelgehalte in zijn zelfmoord zit.

Het zou enorm knullig zijn als het echt zijn laatste flight sim is, ik weet niet hoe het werkt en of het alle gespeelde vluchten opslaat, maar je zult vast kunnen opslaan en verwijderen? Dan zal ie betreffende route ongetwijfeld gespeeld hebben. Maar ik betwijfel of die er dan nog tussen staat.
pi_137791909
Als dat vliegtuig gelandt is en stel dat het nog onopgemerkt gebleven is ook ;

waar verstop je zo'n gigantisch vliegtuig en waar wil je ineens 239 man gevangen houden ?
  zondag 16 maart 2014 @ 09:41:57 #68
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137791922
Nog wat gemist vannacht?
Ik zie dat er wat vraagtekens zijn bij de piloot.
Ben er eigenlijk wel van overtuigd dat minimaal 1 piloot erbij betrokken is, maar vind een zelfmoordactie anders dan met een terroristische inslag nog steeds niet plausibel.
En ook niet dat hij veilig aan de grond staat.
Een United 93 scenario eindigend tegen bergwand of op de bodem van de Indische oceaan kan ik wel wat bij voorstellen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  zondag 16 maart 2014 @ 09:44:49 #69
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137791955
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 09:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oh jij interpreteert halsoverkop vertrokken als dat zijn vrouw hem verlaten heeft.
Ik dacht eerder, met voorkennis ondergedoken.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137791970
quote:
7s.gif Op zondag 16 maart 2014 09:44 schreef Uccie het volgende:

[..]

Oh jij interpreteert halsoverkop vertrokken als dat zijn vrouw hem verlaten heeft.
Ik dacht eerder, met voorkennis ondergedoken.
Ja, dat is de vraag:
• bewuste kaping door piloot en wellicht anderen - politiek motief + beetje MAS pesten = vrouw en kinderen veilig gestald
• spel en uiteindelijke zelfmoord - persoonlijke motief; niks meer te verliezen = vanwege vrouw en kinderen weg

zondag 16 maart 2014 @ 09:46:33 #71
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137791971
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 09:38 schreef alpeko het volgende:
Als dat verhaal klopt dat de piloot een aanhanger was van de Maleisische oppositie dan kun je een moslimextremistisch motief ook wel afstrepen.
Een kaping door passagiers begint ook steeds minder realistisch te worden gezien alle handelingen die meer dan basiskennis vereisen. Begin steeds meer te geloven in wraak/zelfmoord maar dan wel nog een motief graag. En niet: de geschiedenisboeken halen. Waarom is zijn gezin vertrokken? Wisten zij op voorhand al meer of is er sprake van een breuk? Ik vind het bijv. wel een plausibel verhaal dat uitgekomen is dat hij homoseksueel is bijv. Ok pure speculatie ;)
Je moet een ding niet vergeten. STEL het is een kaping van een van de passagiers (terrorist whatever), dan betekent dat niet bij voorbaat dat deze geen kennis van zaken heeft. Die terroristen kunnen net zo goed een vliegbrevet gehaald hebben en flink geoefend hebben. Tuurlijk hebben ze dan geen ervaring in grote toestellen, maar als zij goed kunnen vliegen in de wat kleindere toestellen is het echt niet onmogelijk om in een groot toestel ook te kunnen manouvreren. Alleen de landing is dan echt heel veel moeilijker lijkt mij.

Inb4 gezeik: nee ik ben geen piloot, maar dit is gebaseerd op algemene kennis en inschatting.
pi_137791985
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 09:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als er onder de crew genoeg fans van de oppositie zitten, zoals de piloot dat blijkbaar ook was, zou je best wat kunnen plannen denk ik. Ontevredenheid met de werkgever erbij...?

Wat is het grotere geheel dat je vermoedt?!
Het grotere geheel kan ik alleen maar naar gissen. Er zijn zoveel mogelijkheden zolang we geen richting hebben voor wie er mogelijk achter kan zitten. Behalve nu de oppositie dan. Van de politieke situatie daar weet ik niet veel. Jij wel? Dat zou nog wel interessant zijn om daar meer over te weten. Voor het in diskrediet brengen van de zittende partijen gaat het een beetje ver misschien ;) :D

Maar als je alles bij elkaar optelt, dan lijkt het mij veel te veel gepland, veel te veel moeite, veel te veel benodigde skills om zomaar random te zijn.

En vaak zijn uitvoerders van zeer risicovolle plannen pionnen in het 'spel', net als bijvoorbeeld de kapers van 9/11 dat waren. Zij spelen hun rol in het geheel, maar het is niet het hele spel. Eerder een zet.
pi_137792002
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 09:46 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Je moet een ding niet vergeten. STEL het is een kaping van een van de passagiers (terrorist whatever), dan betekent dat niet bij voorbaat dat deze geen kennis van zaken heeft. Die terroristen kunnen net zo goed een vliegbrevet gehaald hebben en flink geoefend hebben. Tuurlijk hebben ze dan geen ervaring in grote toestellen, maar als zij goed kunnen vliegen in de wat kleindere toestellen is het echt niet onmogelijk om in een groot toestel ook te kunnen manouvreren. Alleen de landing is dan echt heel veel moeilijker lijkt mij.

Inb4 gezeik: nee ik ben geen piloot, maar dit is gebaseerd op algemene kennis en inschatting.
Ok, maar hoe verklaar je dan het exact volgen van de vliegroutes boven de Straat van Malakka? Een kaper weet dat niet. Een piloot die kaapt wel. ;)

Dat de piloot er niet bij betrokken is, lijkt me veel minder logisch dan wel. Ockhams scheermes.

zondag 16 maart 2014 @ 09:49:42 #74
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137792014
quote:
12s.gif Op zondag 16 maart 2014 09:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ok, maar hoe verklaar je dan het exact volgen van de vliegroutes boven de Straat van Malakka? Een kaper weet dat niet. Een piloot die kaapt wel. ;)

Dat de piloot er niet bij betrokken is, lijkt me veel minder logisch dan wel. Ockhams scheermes.
Goed, dat klopt inderdaad. Is het nietmogelijk die vliegroutes uit te zoeken? Of hem daar gewoon op auto te zetten? En wat ook kan is dat de kapers de piloten gewoonwegbedreigd hebben. Met een geweer in de nek dwingen via A naar B te vliegen. Just saying.
pi_137792023
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 09:47 schreef Dehelerambam het volgende:

[..]

Het grotere geheel kan ik alleen maar naar gissen. Er zijn zoveel mogelijkheden zolang we geen richting hebben voor wie er mogelijk achter kan zitten. Behalve nu de oppositie dan. Van de politieke situatie daar weet ik niet veel. Jij wel? Dat zou nog wel interessant zijn om daar meer over te weten. Voor het in diskrediet brengen van de zittende partijen gaat het een beetje ver misschien ;) :D

Maar als je alles bij elkaar optelt, dan lijkt het mij veel te veel gepland, veel te veel moeite, veel te veel benodigde skills om zomaar random te zijn.

En vaak zijn uitvoerders van zeer risicovolle plannen pionnen in het 'spel', net als bijvoorbeeld de kapers van 9/11 dat waren. Zij spelen hun rol in het geheel, maar het is niet het hele spel. Eerder een zet.
Ok, ik volg je, maar welk doel heeft dit dan? Media-onzekerheid? 9/11 oplepelen; "kijk eens hoe bang jullie moeten zijn, mensen"?

Nee, weet niks van de politieke situatie daar.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')