Nederland is normaal wel betrokken bij haar landgenoten. Beetje vreemd dat het nu zo stil is, terwijl er toch een Nederlandse aan boord is.quote:Op zondag 16 maart 2014 09:09 schreef Marrije het volgende:
Maleisië vraagt hulp bij zoektocht Boeing
Maleisië heeft circa vijftien landen om hulp gevraagd bij de zoektocht naar het passagiersvliegtuig dat sinds ruim een week wordt gemist.
Het ministerie van Verkeer liet zondag weten dat onder meer om bijstand is gevraagd aan Kazachstan, India, Australië en Frankrijk.
nu.nl
Franse toeristen aan boord.quote:
quote:Op zondag 16 maart 2014 09:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jaaa, goed punt.
Als je nou echt spectaculair wil eindigen (en je hebt het eindeloos op je flight sim geoefend, dan tegen de Mount Everest.meneer het matadortje klinkt een beetje geirriteerd ? awwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"You can call me Susan if it makes you happy"
Huh? Helemaal niet man. Ik complimenteer je met je goeie punt.quote:Op zondag 16 maart 2014 09:11 schreef TLC het volgende:
[..]
meneer het matadortje klinkt een beetje geirriteerd ? aww
oh sorry dat stond eronder, maar dacht niet belangrijkquote:
quote:In 2009 leidde Frankrijk de zoektocht naar een vliegtuig van Air France dat in de Atlantische Oceaan was neergestort. Alle 228 inzittenden kwamen om door het ongeval met vlucht AF 447. Enkele dagen na de crash werden wrakstukken van het vliegtuig gespot.
quote:Op zondag 16 maart 2014 09:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Huh? Helemaal niet man. Ik complimenteer je met je goeie punt.
Is er iets?
Dat zou een aanwijzing kunnen zijn; gisteren hebben ze die flight sim bij Zaharie thuis gecheckt en de laatste vlucht geladen...quote:Op zondag 16 maart 2014 09:15 schreef Speculant. het volgende:
Maleisië is wel erg aan het klungelen eigenlijk. Nu pas echt gaan zoeken in de Indische oceaan
quote:Op zondag 16 maart 2014 09:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jaaa, goed punt.
Als je nou echt spectaculair wil eindigen (en je hebt het eindeloos op je flight sim geoefend, dan tegen de Mount Everest.dan zorg je ervoor dat de hele wereld in rep en roer is omdat ze denken dat het een kaping betreft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of je zet het vliegtuig vervolgens in het midden van de indian ocean en ze vinden het nooit (nou ja nooit, pas veel later dan) terug, of je zet het ergens aan land op een verlaten eiland en snijdt dan je polsen door. Ok, dat eerste is misschien niet zo spectaculair, maar dat tweede toch wel.
Ik denk in zo'n scenario niet zozeer zelfmoord als wel "spel". Wat kan ik allemaal met een echt vliegtuig nu ik toch vrij(gezel) ben. Laatste flight sim nog es overdoen... En dan misschien eindigen, maar dat zal denk ik niet zo in zijn hoofd. "Gewoon" gek geworden met misschien op het eind de echte zelfmoordneiging?quote:Op zondag 16 maart 2014 09:20 schreef Marrije het volgende:
[..]
dan zorg je ervoor dat de hele wereld in rep en roer is omdat ze denken dat het een kaping betreft.
Of je zet het vliegtuig vervolgens in het midden van de indian ocean en ze vinden het nooit (nou ja nooit, pas veel later dan) terug, of je zet het ergens aan land op een verlaten eiland en snijdt dan je polsen door. Ok, dat eerste is misschien niet zo spectaculair, maar dat tweede toch wel.
Als er onder de crew genoeg fans van de oppositie zitten, zoals de piloot dat blijkbaar ook was, zou je best wat kunnen plannen denk ik. Ontevredenheid met de werkgever erbij...?quote:Op zondag 16 maart 2014 09:29 schreef Dehelerambam het volgende:
Ik denk geen zelfmoord en ga er van uit dat de opzet is geslaagd. Wat de opzet is weet ik niet, dat kan variëren van bepaalde defensietactieken en - mogelijkheden beter in kaart krijgen tot ehhh..iets heel anders.Maar ik ga ervan uit dat dit in principe gelukt is.
Of het vliegtuig geland is? Mijn gok is van wel. Met deze skills zou ik ze niet te snel afschrijven. Maar ook al hebben ze het niet overleefd; het doel kan toch zijn bereikt. Het kunnen zomaar slechts pionnen zijn in het grotere geheel.
Ik denk niet dat de héle crew hiervan wist; dat lijken me teveel mensen en dus ook teveel risico.
Ik denk dat er een hoog spelgehalte in zijn zelfmoord zit.quote:Op zondag 16 maart 2014 09:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik denk in zo'n scenario niet zozeer zelfmoord als wel "spel". Wat kan ik allemaal met een echt vliegtuig nu ik toch vrij(gezel) ben. Laatste flight sim nog es overdoen... En dan misschien eindigen, maar dat zal denk ik niet zo in zijn hoofd. "Gewoon" gek geworden met misschien op het eind de echte zelfmoordneiging?
In zee vliegen is psychologisch "zachter" dan op land crashen, maar het kan ook zijn dat hij juist graag hard wilde crashen...
Ik ben toch meer in je punt gaan zien van die piloot.
Oh jij interpreteert halsoverkop vertrokken als dat zijn vrouw hem verlaten heeft.quote:Op zondag 16 maart 2014 09:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik denk in zo'n scenario niet zozeer zelfmoord als wel "spel". Wat kan ik allemaal met een echt vliegtuig nu ik toch vrij(gezel) ben. Laatste flight sim nog es overdoen... En dan misschien eindigen, maar dat zal denk ik niet zo in zijn hoofd. "Gewoon" gek geworden met misschien op het eind de echte zelfmoordneiging?
In zee vliegen is psychologisch "zachter" dan op land crashen, maar het kan ook zijn dat hij juist graag hard wilde crashen...
Ik ben toch meer in je punt gaan zien van die piloot.
Ja, dat is de vraag:quote:Op zondag 16 maart 2014 09:44 schreef Uccie het volgende:
[..]
Oh jij interpreteert halsoverkop vertrokken als dat zijn vrouw hem verlaten heeft.
Ik dacht eerder, met voorkennis ondergedoken.
Je moet een ding niet vergeten. STEL het is een kaping van een van de passagiers (terrorist whatever), dan betekent dat niet bij voorbaat dat deze geen kennis van zaken heeft. Die terroristen kunnen net zo goed een vliegbrevet gehaald hebben en flink geoefend hebben. Tuurlijk hebben ze dan geen ervaring in grote toestellen, maar als zij goed kunnen vliegen in de wat kleindere toestellen is het echt niet onmogelijk om in een groot toestel ook te kunnen manouvreren. Alleen de landing is dan echt heel veel moeilijker lijkt mij.quote:Op zondag 16 maart 2014 09:38 schreef alpeko het volgende:
Als dat verhaal klopt dat de piloot een aanhanger was van de Maleisische oppositie dan kun je een moslimextremistisch motief ook wel afstrepen.
Een kaping door passagiers begint ook steeds minder realistisch te worden gezien alle handelingen die meer dan basiskennis vereisen. Begin steeds meer te geloven in wraak/zelfmoord maar dan wel nog een motief graag. En niet: de geschiedenisboeken halen. Waarom is zijn gezin vertrokken? Wisten zij op voorhand al meer of is er sprake van een breuk? Ik vind het bijv. wel een plausibel verhaal dat uitgekomen is dat hij homoseksueel is bijv. Ok pure speculatie
Het grotere geheel kan ik alleen maar naar gissen. Er zijn zoveel mogelijkheden zolang we geen richting hebben voor wie er mogelijk achter kan zitten. Behalve nu de oppositie dan. Van de politieke situatie daar weet ik niet veel. Jij wel? Dat zou nog wel interessant zijn om daar meer over te weten. Voor het in diskrediet brengen van de zittende partijen gaat het een beetje ver misschienquote:Op zondag 16 maart 2014 09:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als er onder de crew genoeg fans van de oppositie zitten, zoals de piloot dat blijkbaar ook was, zou je best wat kunnen plannen denk ik. Ontevredenheid met de werkgever erbij...?
Wat is het grotere geheel dat je vermoedt?!
Ok, maar hoe verklaar je dan het exact volgen van de vliegroutes boven de Straat van Malakka? Een kaper weet dat niet. Een piloot die kaapt wel.quote:Op zondag 16 maart 2014 09:46 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Je moet een ding niet vergeten. STEL het is een kaping van een van de passagiers (terrorist whatever), dan betekent dat niet bij voorbaat dat deze geen kennis van zaken heeft. Die terroristen kunnen net zo goed een vliegbrevet gehaald hebben en flink geoefend hebben. Tuurlijk hebben ze dan geen ervaring in grote toestellen, maar als zij goed kunnen vliegen in de wat kleindere toestellen is het echt niet onmogelijk om in een groot toestel ook te kunnen manouvreren. Alleen de landing is dan echt heel veel moeilijker lijkt mij.
Inb4 gezeik: nee ik ben geen piloot, maar dit is gebaseerd op algemene kennis en inschatting.
Goed, dat klopt inderdaad. Is het nietmogelijk die vliegroutes uit te zoeken? Of hem daar gewoon op auto te zetten? En wat ook kan is dat de kapers de piloten gewoonwegbedreigd hebben. Met een geweer in de nek dwingen via A naar B te vliegen. Just saying.quote:Op zondag 16 maart 2014 09:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ok, maar hoe verklaar je dan het exact volgen van de vliegroutes boven de Straat van Malakka? Een kaper weet dat niet. Een piloot die kaapt wel.
Dat de piloot er niet bij betrokken is, lijkt me veel minder logisch dan wel. Ockhams scheermes.
Ok, ik volg je, maar welk doel heeft dit dan? Media-onzekerheid? 9/11 oplepelen; "kijk eens hoe bang jullie moeten zijn, mensen"?quote:Op zondag 16 maart 2014 09:47 schreef Dehelerambam het volgende:
[..]
Het grotere geheel kan ik alleen maar naar gissen. Er zijn zoveel mogelijkheden zolang we geen richting hebben voor wie er mogelijk achter kan zitten. Behalve nu de oppositie dan. Van de politieke situatie daar weet ik niet veel. Jij wel? Dat zou nog wel interessant zijn om daar meer over te weten. Voor het in diskrediet brengen van de zittende partijen gaat het een beetje ver misschien![]()
Maar als je alles bij elkaar optelt, dan lijkt het mij veel te veel gepland, veel te veel moeite, veel te veel benodigde skills om zomaar random te zijn.
En vaak zijn uitvoerders van zeer risicovolle plannen pionnen in het 'spel', net als bijvoorbeeld de kapers van 9/11 dat waren. Zij spelen hun rol in het geheel, maar het is niet het hele spel. Eerder een zet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |