Ja, of gewoon een paar miljard om daarna een staatsgreep te plegen.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hehe nee. En koud! En ijle lucht. Geen pretje, zo op je vakantiereisje (Frans gezinnetje)...Wel fucking mooi gebied.
Het zou een politieke stunt kunnen zijn natuurlijk; een pressiemiddel. Luister, je krijg je vliegtuig en de passagiers als je een eerlijke democratie van Maleisie maakt, zoiets.
Ehh, wat bedoel je hier?quote:Op zondag 16 maart 2014 10:13 schreef Draailamp het volgende:
De co heeft nog wat gemoppeld tegen het ander vliegtuig, dus dan is er nog maar een over.
Misschien was het juist de Co-piloot, die door zijn mindere ervaring, de zee in dook.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:13 schreef Draailamp het volgende:
Ik ben na het laatste nieuws weer wat zekerder van mijn zaak: dat zaharie hierbij een grote rol speelt. Zoniet de hoofdrol.
De co heeft nog wat gemoppeld tegen het ander vliegtuig, dus dan is er nog maar een over.
Daarnaast zou zijn weg gegaan gezin duiden op relatie problematiek of voor genomen actie.
Ik ga uit van het eerste.
Zaharie had dit natuurlijk al eerder in zijn hoofd en is meer dan impulsief zelfmoord.
Hij hield nav sim van lekker vrij vliegen.
Dus voor zijn dood heeft hij dat nog een paar uur gedaan in het echt.
Co piloot zat naast hem dood.
Passagiers grotendeels slapend.
Crew tsja dat weet ik niet, denk dat die in zulk land de captain geloven.
Smakelijk eten voor nu
Als ik me goed herinner is boven de oostzee voor de draai nog contact geweest met een ander vliegtuig, dat 30 km voor vloog.quote:
quote:Op zondag 16 maart 2014 10:16 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Als ik me goed herinner is boven de oostzee voor de draai nog contact geweest met een ander vliegtuig, dat 30 km voor vloog.
Die piloot heeft toen de co piloot gehoord, mompelen en niet alert. Meen ik!
Dat was NA het radarverlies waarbij men dacht dat het vliegtuig enorm veel hoogte had verloren. Dat gemompel kan van alles zijn. De kans dat de piloot medewerking zoekt als hij niet gelijk met zijn neus zelfmoord wil plegen, is groter dan dat hij zijn compagnon vermoordt/knevelt. Dan heb je niks meer aan hem, niet handig als je nog 7 uur wil vliegen...quote:Op zondag 16 maart 2014 10:16 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Als ik me goed herinner is boven de oostzee voor de draai nog contact geweest met een ander vliegtuig, dat 30 km voor vloog.
Die piloot heeft toen de co piloot gehoord, mompelen en niet alert. Meen ik!
Als ik denk aan een kaping, dan past het aan laten van dat pingding onder de cockpit niet in het plaatje omdat ik niet geloof dat ze dat niet wisten. Het lijkt mij meer dat de piloot niet uit de cockpit wilde komen.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, klopt. Mijn punt was meer dat men zei dat die niets zouden merken. Beetje oplettende frequent flyer wel, dat was mijn punt.
Nee, uiteindelijk is de piloot de baas, of een kaper die hem onder schot houdt, maar Zaharie lijkt me genoeg reden om zelf gefrustreerd genoeg te zijn...
Hij moet sowieso de passagiers rustighouden. Hetzij met geweld (decompressie en zelf aan de zuurstof), hetzij met geruststelling van zijn medekapers (de crew en/of enkele passagiers).quote:Op zondag 16 maart 2014 10:30 schreef Draailamp het volgende:
Klopt Marije. Was hij uit de cockpit gekomen was hij wellicht overmeesterd
Dat verklaart de snelle daling, iedereen stond voorin tegen de deur te trappenquote:Op zondag 16 maart 2014 10:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hij moet sowieso de passagiers rustighouden. Hetzij met geweld (decompressie en zelf aan de zuurstof), hetzij met geruststelling van zijn medekapers (de crew en/of enkele passagiers).
De passagiers wakker, niet wetend wat er gebeurt en als de crew niet meedoet, rammen ze met een karretje zo die cockpitdeur open met zijn 237en...
Als ik denk aan een kaping, dan denk ik aan een goed voorbereide actie.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:28 schreef Marrije het volgende:
[..]
Als ik denk aan een kaping, dan past het aan laten van dat pingding onder de cockpit niet in het plaatje omdat ik niet geloof dat ze dat niet wisten. Het lijkt mij meer dat de piloot niet uit de cockpit wilde komen.
Ook denk ik dat als het om een kaping gaat de kans groter is dat ze naar land wilden en dan moeten ze echt wel opgemerkt zijn op de radar. Misschien niet meteen, maar inmiddels wel.
als de piloot omroept dat hij opdracht heeft gekregen vanuit de verkeerstoren van KL dat hij terug moet keren dan geloof ik dat. En als hij dan boven de straat van malakka hangt en omroept dat het nogal druk is dat hij nog niet mag / kan landen, geloof ik dat ook. Als hij zegt dat hij daarom maar even boven de zee gaat vliegen geloof ik dat misschien OOK nog wel. Heb zelf ook een paar keer gehad dat het vliegtuig niet kon landen ivm drukte of slecht weer en dat duurde in het eerste geval ook een half uurtje. Dat was ook in Azie, dus als me dat wordt verteld bij KL dan neem ik dat maar aan.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hij moet sowieso de passagiers rustighouden. Hetzij met geweld (decompressie en zelf aan de zuurstof), hetzij met geruststelling van zijn medekapers (de crew en/of enkele passagiers).
De passagiers wakker, niet wetend wat er gebeurt en als de crew niet meedoet, rammen ze met een karretje zo die cockpitdeur open met zijn 237en...
Ja. Heb je een gebied in gedachten?quote:Op zondag 16 maart 2014 10:35 schreef Uccie het volgende:
[..]
Als ik denk aan een kaping, dan denk ik aan een goed voorbereide actie.
Dan is dat gebied ook vanuit de lucht bestudeerd...als jij daar met je twee motorig vliegtuigje erachter komt dat geen radar je ontdekt, dan durf je het risico wel te nemen met het pingding.
Het is nacht dus hij kan claimen dat veel vliegvelden dicht zijn inderdaad. Maar je merkt als ervaren passagier of crew heus dat je niet naar Peking of KL gaat of op Ho Chi Minh wat om de hoek is, maar ver weg van je oorspronkelijke doel. Zeker die rare bocht is een moment dat iedereen weet dat dit niet klopt.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:39 schreef Marrije het volgende:
[..]
als de piloot omroept dat hij opdracht heeft gekregen vanuit de verkeerstoren van KL dat hij terug moet keren dan geloof ik dat. En als hij dan boven de straat van malakka hangt en omroept dat het nogal druk is dat hij nog niet mag / kan landen, geloof ik dat ook. Als hij zegt dat hij daarom maar even boven de zee gaat vliegen geloof ik dat misschien OOK nog wel. Heb zelf ook een paar keer gehad dat het vliegtuig niet kon landen ivm drukte of slecht weer en dat duurde in het eerste geval ook een half uurtje. Dat was ook in Azie, dus als me dat wordt verteld bij KL dan neem ik dat maar aan.
Dank. Gaat in de OP, en filmpjes naar die zelfmoordacties ga ik zoeken.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:40 schreef RVer het volgende:
Als de piloot de dader is
http://nos.nl/artikel/623956-als-de-piloot-de-dader-is.html
Veel te ver gezocht. Als het nacht is, zijn bijna alle raampjes afgeschermd omdat mensen willen slapen, vooral de ervaren passagiers. De cabin crew staat het meest van de tijd, dus die zien geen sterren oid.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is nacht dus hij kan claimen dat veel vliegvelden dicht zijn inderdaad. Maar je merkt als ervaren passagier of crew heus dat je niet naar Peking of KL gaat of op Ho Chi Minh wat om de hoek is, maar ver weg van je oorspronkelijke doel. Zeker die rare bocht is een moment dat iedereen weet dat dit niet klopt.
Er zitten zoveel slimme koppen daar aan boord dat dat moment echt veel eerder komt, denk ik. Die lui zijn niet gek. De piloot lijkt dat meer.
Dan die noordelijke route, over land.quote:
Die van Silk Air is helemaal niet zo duidelijk.. Na Amerikaans onderzoek hebben nabestaanden tientallen miljoenen schadevergoeding gekregen omdat zou zijn aangetoond dat er sprake was van technische mankementen.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:40 schreef RVer het volgende:
Als de piloot de dader is
http://nos.nl/artikel/623956-als-de-piloot-de-dader-is.html
Maar die rare bocht valt nog wel te verklaren, wat Marrije ook zei. Als hij zegt dat ze moeten keren om wat voor reden dan ook, dan zal daar nog niet veel twijfel bij zijn. Maar de uren daarna, verklaar die dan maar eens als piloot.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is nacht dus hij kan claimen dat veel vliegvelden dicht zijn inderdaad. Maar je merkt als ervaren passagier of crew heus dat je niet naar Peking of KL gaat of op Ho Chi Minh wat om de hoek is, maar ver weg van je oorspronkelijke doel. Zeker die rare bocht is een moment dat iedereen weet dat dit niet klopt.
Er zitten zoveel slimme koppen daar aan boord dat dat moment echt veel eerder komt, denk ik. Die lui zijn niet gek. De piloot lijkt dat meer.
India en dan richting Pakistan wellicht.quote:
Dat ze allemaal een PhD hebben in weet ik veel wat, maakt ze nog geen Michael Scofields hoor.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is nacht dus hij kan claimen dat veel vliegvelden dicht zijn inderdaad. Maar je merkt als ervaren passagier of crew heus dat je niet naar Peking of KL gaat of op Ho Chi Minh wat om de hoek is, maar ver weg van je oorspronkelijke doel. Zeker die rare bocht is een moment dat iedereen weet dat dit niet klopt.
Er zitten zoveel slimme koppen daar aan boord dat dat moment echt veel eerder komt, denk ik. Die lui zijn niet gek. De piloot lijkt dat meer.
Prison Break referencequote:Op zondag 16 maart 2014 10:49 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Dat ze allemaal een PhD hebben in weet ik veel wat, maakt ze nog geen Michael Scofields hoor.
Ah vandaar, ik had al geen idee wie ie bedoelde.quote:
Klinkt op zich niet heel gek, maar dan zit dat kaartje ernaast met laatste satelliet bereik (dezequote:Op zondag 16 maart 2014 10:49 schreef Uccie het volgende:
[..]
India en dan richting Pakistan wellicht.
Ik denk ook alleen maar hardop hoor en geef toe, ik heb misschien tunnelvisie op het kapingsverhaal.
Dat houd je misschien 2 uurtjes na 01:21 vol. Niet tot 07:50 (wat ze vermoeden)...quote:Op zondag 16 maart 2014 10:44 schreef MartijnA3 het volgende:
En een piloot kan bochten maken zonder dat iemand in het toestel dat merkt.
Als hij op het meest westelijke deel zit over Bangladesh, kan het misschien.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:55 schreef Marrije het volgende:
[..]
Klinkt op zich niet heel gek, maar dan zit dat kaartje ernaast met laatste satelliet bereik (deze [ afbeelding ])
Myanmar, Tibet of Kazachstan (als doorvoerhaven naar Rusland, die zijn nu toch bezig met geopolitiek).quote:Op zondag 16 maart 2014 10:55 schreef Marrije het volgende:
[..]
Klinkt op zich niet heel gek, maar dan zit dat kaartje ernaast met laatste satelliet bereik (deze [ afbeelding ])
Maar als je éen heel lange bocht maakt zoals op het kaartje is dat zo geleidelijk dat je het niet merkt; door de kromming van de aarde voelt dat over zo'n lange afstand net als rechtdoorgaan. Of ging het daar niet over?quote:Op zondag 16 maart 2014 10:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat houd je misschien 2 uurtjes na 01:21 vol. Niet tot 07:50 (wat ze vermoeden)...
ok, dan hebben ze het door boven de indian ocean, en dan, zelf vliegen? Misschien hebben ze die cockpit wel opengeramd na een uur of drie en gezien dat de co piloot dood in zn stoel lag. Dan die piloot ombrengen? Dan stort het vliegtuig op zeker neer.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat houd je misschien 2 uurtjes na 01:21 vol. Niet tot 07:50 (wat ze vermoeden)...
Als Russen en Oekrainers samen een vliegtuig kapen dan gaat dat (met al dat gedoe op de krim momenteel) wel heel erg diepquote:Op zondag 16 maart 2014 10:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Myanmar, Tibet of Kazachstan (als doorvoerhaven naar Rusland, die zijn nu toch bezig met geopolitiek).
Er is zeer opvallend weinig op RT te vinden over deze ramp. Interesseert het de Russen niet dat er een landgenoot en 2 Oekraieners (tenminste, met zo'n paspoort, het kunnen ook Russen zijn) zaten?
Of dat zijn de kapers? 1 Rus en 2 Oekraieners?
https://twitter.com/GaeMar01/status/443461599735853056
Maar die lui aan boord waren superslim jonge, die laten zich echt niet makkelijk in de luren leggen.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:00 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dan kan ie zeggen 'ok ok () , ik vlieg naar australie, dat redden we net'. Om daar alsnog het vliegtuig 1600 km van de westkust te parkeren.
Om 1:21 zijn ze in de Golf van Thailand, daar maken ze een Uturn en vliegen 263-025-308. Daarna is het onduidelijk. Maar als ze boven de Andamaneilanden zitten, is er echt wel 1 oplettende passagier die denkt; heee, dit klopt niet helemaal.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:00 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Maar als je éen heel lange bocht maakt zoals op het kaartje is dat zo geleidelijk dat je het niet merkt; door de kromming van de aarde voelt dat over zo'n lange afstand net als rechtdoorgaan. Of ging het daar niet over?
- Er is een vliegtuig verongelukt, 239 doden.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Myanmar, Tibet of Kazachstan (als doorvoerhaven naar Rusland, die zijn nu toch bezig met geopolitiek).
Er is zeer opvallend weinig op RT te vinden over deze ramp. Interesseert het de Russen niet dat er een landgenoot en 2 Oekraieners (tenminste, met zo'n paspoort, het kunnen ook Russen zijn) zaten?
Of dat zijn de kapers? 1 Rus en 2 Oekraieners?
https://twitter.com/GaeMar01/status/443461599735853056
Ohnee die Uturn in zo'n klein gebied merk je wel denk ik, maar ik doelde op die onbekende koers; route van het kaartje zegmaar.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Om 1:21 zijn ze in de Golf van Thailand, daar maken ze een Uturn en vliegen 263-025-308. Daarna is het onduidelijk. Maar als ze boven de Andamaneilanden zitten, is er echt wel 1 oplettende passagier die denkt; heee, dit klopt niet helemaal.
ik sluit het niet uitquote:Op zondag 16 maart 2014 10:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Myanmar, Tibet of Kazachstan (als doorvoerhaven naar Rusland, die zijn nu toch bezig met geopolitiek).
Er is zeer opvallend weinig op RT te vinden over deze ramp. Interesseert het de Russen niet dat er een landgenoot en 2 Oekraieners (tenminste, met zo'n paspoort, het kunnen ook Russen zijn) zaten?
Of dat zijn de kapers? 1 Rus en 2 Oekraieners?
Oleg Chustrak 45 - Ukraine &.Sergii Deineka 45 - Ukraine & Nikolai Brodskii 43 - Russia > a Jewish professional diver & sportsman - Twitter
Triest is dat altijd hequote:Op zondag 16 maart 2014 11:02 schreef Uccie het volgende:
[..]
- Er is een vliegtuig verongelukt, 239 doden.
- ohja, vervelend
- zat een Nederlander bij
- OOOOOHHHH NEEEE WAT VRESELIJK, is er al een condoleanceregister!!
Ik heb het idee dat dit echt iets Nederlands is. Dus die desinteresse vind ik niet zo raar.
Maar wat kunnen ze er tegen doen?quote:Op zondag 16 maart 2014 11:02 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Maar die lui aan boord waren superslim jonge, die laten zich echt niet makkelijk in de luren leggen.
Nederlanders leven over het algemeen wat meer mee met rampen waar dan ook ter wereld. Dat er nu 1 Nederlander bij zit had daar niks aan veranderd. Daarnaast bericht RT gewoon hierover hoor. Ze slaan alleen de speculatie over.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:02 schreef Uccie het volgende:
[..]
- Er is een vliegtuig verongelukt, 239 doden.
- ohja, vervelend
- zat een Nederlander bij
- OOOOOHHHH NEEEE WAT VRESELIJK, is er al een condoleanceregister!!
Ik heb het idee dat dit echt iets Nederlands is. Dus die desinteresse vind ik niet zo raar.
Nee, want mensen met een Oekraiens paspoort kunnen makkelijk Russen zijn, Banaan. Van de Krim, uit Odessa of het oosten bijvoorbeeld...quote:Op zondag 16 maart 2014 11:01 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Als Russen en Oekrainers samen een vliegtuig kapen dan gaat dat (met al dat gedoe op de krim momenteel) wel heel erg diep
Nee joh, dat is niet Nederlands. Dat is volkomen normaal. En terecht; zorg voor je landgenoten. Mag het verdomme, je hebt niet voor niets zo'n paspoort.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:02 schreef Uccie het volgende:
[..]
- Er is een vliegtuig verongelukt, 239 doden.
- ohja, vervelend
- zat een Nederlander bij
- OOOOOHHHH NEEEE WAT VRESELIJK, is er al een condoleanceregister!!
Ik heb het idee dat dit echt iets Nederlands is. Dus die desinteresse vind ik niet zo raar.
Bedoel je die rode lijnen? Dat is niet de gevlogen route van het toestel he, maar mogelijke posities op basis van het laatste signaal wat die satelliet heeft opgepikt (uit die info is blijkbaar alleen een afstand te achterhalen, geen positie).quote:Op zondag 16 maart 2014 11:03 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Ohnee die Uturn in zo'n klein gebied merk je wel denk ik, maar ik doelde op die onbekende koers; route van het kaartje zegmaar.
Doodnormaal dat mensen meer interesse hebbeb in zaken die dichterbij zijn en waar ze meer mee te maken hebben.quote:
http://oceana.org/en/explore/marine-places/java-trenchquote:Op zondag 16 maart 2014 11:01 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Heeft er iemand kaartjes met dieptes van de zuid Indische Oceaan?
Er is toch lichtelijk gebleken dat radars nou niet bepaald zo werken dat alles maar gemonitord wordt. Het over radars vliegen kan nog best, maar als het er veel worden wordt het een probleem lijkt me. Bovendien kan je boven een ander vliegtuig vliegen om de radar te ontwijken.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:07 schreef Pleun2011 het volgende:
Boven land is het niet meer gekomen anders was het wel opgemerkt.
Dan zal het wel aan mij liggen, ik vind het voor allemaal vreselijk en het valt me op, dat een Nederlands slachtoffer ervoor zorgt dat iets sneller op de voorpagina staat van de krant dan anders.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee joh, dat is niet Nederlands. Dat is volkomen normaal. En terecht; zorg voor je landgenoten. Mag het verdomme, je hebt niet voor niets zo'n paspoort.
Wat niet? Ze hebben een PhD, ze weten waar alle sterren staan, dan hebben ze ook vast wel een zwarte band in karate. Een vliegtuigje besturen mag dan ook geen probleem zijn lijkt me.quote:
quote:Op zondag 16 maart 2014 09:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jaaa, goed punt.
Als je nou echt spectaculair wil eindigen (en je hebt het eindeloos op je flight sim geoefend, dan tegen de Mount Everest.Om hier nog even op terug te komen. De Everest regio begint rond deze dagen vol te druppelen met klimmers. Sherpa's zijn al aanwezig voor de voorbereidingen voor het komende klimseizoen. Een crashend vliegtuig, of een extreem laag overkomende boeing was ongetwijfeld opgevallen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In the coolest little capital of the world
Blij dat we het ook 100% eens kunnen zijn, Fierce.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:08 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Doodnormaal dat mensen meer interesse hebbeb in zaken die dichterbij zijn en waar ze meer mee te maken hebben.
Ze hebben met hun knappe hoofden uitgerekend hoe lang het zou duren voor de kerosine op was en zijn toen het drankkarretje gaan plunderen.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:10 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Wat niet? Ze hebben een PhD, ze weten waar alle sterren staan, dan hebben ze ook vast wel een zwarte band in karate. Een vliegtuigje besturen mag dan ook geen probleem zijn lijkt me.
Tussen de 3 & 6 km diep dus...quote:Op zondag 16 maart 2014 11:08 schreef Marrije het volgende:
[..]
http://oceana.org/en/explore/marine-places/java-trench
Ja, logisch toch? Misschien is het iemand die je kent?quote:Op zondag 16 maart 2014 11:10 schreef Uccie het volgende:
[..]
Dan zal het wel aan mij liggen, ik vind het voor allemaal vreselijk en het valt me op, dat een Nederlands slachtoffer ervoor zorgt dat iets sneller op de voorpagina staat van de krant dan anders.
Hoezo snap ik die 20 min fuel over en 60 minuten fuel over niet?quote:Op zondag 16 maart 2014 10:55 schreef Marrije het volgende:
[..]
Klinkt op zich niet heel gek, maar dan zit dat kaartje ernaast met laatste satelliet bereik (deze [ afbeelding ])
Sterk argument, Drebbel.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:10 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Om hier nog even op terug te komen. De Everest regio begint rond deze dagen vol te druppelen met klimmers. Sherpa's zijn al aanwezig voor de voorbereidingen voor het komende klimseizoen. Een crashend vliegtuig, of een extreem laag overkomende boeing was ongetwijfeld opgevallen.
Nee, maar ik heb het nu over een situatie waarin ik niemand ken.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, logisch toch? Misschien is het iemand die je kent?
Een of ander vliegtuigongeluk in Zambia interesseert me ook minder als er geen dan als er wel Nederlanders bij betrokken zijn. Zo werkt de menselijke geest, wat Fierce al perfect omschrijft.
Iedereen even belangrijk vinden vind ik immoreel. Hoeveel is je schatje je dan waard?
Als het boven land was gekomen zou het toch wel zijn opgemerkt door individuen op de grond, vissers, boeren, weet ik veel wat. Hoe onherbergzaam een gebied ook is, er wonen 6 miljard mensen op aarde dus 1 van hen zou dat vliegtuig dan wel hebben gespot..quote:Op zondag 16 maart 2014 11:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er is toch lichtelijk gebleken dat radars nou niet bepaald zo werken dat alles maar gemonitord wordt. Het over radars vliegen kan nog best, maar als het er veel worden wordt het een probleem lijkt me. Bovendien kan je boven een ander vliegtuig vliegen om de radar te ontwijken.
Dan nog interesseert het me meer, heb jij dat niet?quote:Op zondag 16 maart 2014 11:14 schreef Uccie het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb het nu over een situatie waarin ik niemand ken.
Als het een bekende is, kan het me geen ruk meer schelen of de rest er nog is. Als die ene persoon er nog maar is, dat wil ik dan ook wel toegeven.
uiteraard, die man die vlieglessen in zweden heeft gevolgdquote:Op zondag 16 maart 2014 11:10 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Wat niet? Ze hebben een PhD, ze weten waar alle sterren staan, dan hebben ze ook vast wel een zwarte band in karate. Een vliegtuigje besturen mag dan ook geen probleem zijn lijkt me.
Ja, absoluut, maar dat dacht ik dus ook van die Golf van Thailand, die veel drukker is dan een rustige route over de bergen van Birma kiezen...quote:Op zondag 16 maart 2014 11:14 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Als het boven land was gekomen zou het toch wel zijn opgemerkt door individuen op de grond, vissers, boeren, weet ik veel wat. Hoe onherbergzaam een gebied ook is, er wonen 6 miljard mensen op aarde dus 1 van hen zou dat vliegtuig dan wel hebben gespot..
Nee, deze casus was voor mij net zo interessant geweest als er geen Nederlandse in had gezeten.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dan nog interesseert het me meer, heb jij dat niet?
Slimme zijweg pak je. Ja, voor mij ook uiteraard.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:16 schreef Uccie het volgende:
[..]
Nee, deze casus was voor mij net zo interessant geweest als er geen Nederlandse in had gezeten.
Maleisië is een apart land.. strenge moslimstaat maar er wonen bijvoorbeeld ook veel Chinezen. Een van de redenen dat dit onderwerp mij wat meer boeit is dat mijn schoonzus Maleisische is (Chinese roots) en dat ik er een keer ben geweest met Malaysian Airlines.. perfecte service, modern, mooie stewardessen.. Vind het sneu dat hun imago in een klap naar de klote is, want in mijn beleving was het de perfecte vliegmaatschappij, samen met nog een paar andere.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:14 schreef El_Matador het volgende:
Ik begrijp nu ook beter waarom de Maleise overheid zo raar reageert. Er is politiek bij betrokken. Die oppositiepartij zal ook wel zitten te kijken... Lijkt me niet dat het daar zo braaf gaat als tussen Pechtold en Wilders. Politieke strijd is in olielanden echt wat heftiger...
Dat heb ik nu ook. Ik vlieg veel met Malaysia Airlines (AMS-HAN vooral), en het is echt een super maatschappij, zowel qua luxe als veiligheid...quote:Op zondag 16 maart 2014 11:18 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Maleisië is een apart land.. strenge moslimstaat maar er wonen bijvoorbeeld ook veel Chinezen. Een van de redenen dat dit onderwerp mij wat meer boeit is dat mijn schoonzus Maleisische is (Chinese roots) en dat ik er een keer ben geweest met Malaysian Airlines.. perfecte service, modern, mooie stewardessen.. Vind het sneu dat hun imago in een klap naar de klote is, want in mijn beleving was het de perfecte vliegmaatschappij, samen met nog een paar andere.
bron: http://www.theguardian.co(...)41bce4b05ba05a3f8dc9quote:There is more information coming in from the press conference during the Q&A: one of the transponder systems was switched off before the last communication from the pilot and his message , “All right, good night”.
sorry ik begrijp je even nietquote:Op zondag 16 maart 2014 11:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hoezo snap ik die 20 min fuel over en 60 minuten fuel over niet?
Ik bedoel de bovenkant van die 60 minuten over, daar zou toch minder over moeten zijn dan bij die 20 minuten over lijn???
Ja, 14 minuten verschil toch?quote:Op zondag 16 maart 2014 11:20 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
bron: http://www.theguardian.co(...)41bce4b05ba05a3f8dc9
Misschien word je wel door meer mensen gezien op een drukke route, maar valt het minder op.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, absoluut, maar dat dacht ik dus ook van die Golf van Thailand, die veel drukker is dan een rustige route over de bergen van Birma kiezen...En daar is het vliegtuig zeker geweest en heeft zich zeker raar gedragen.
Dat plaatje. Daar staat een gebeid van 20 minuten fuel over aangegeven en een gebied van 60 minuten fuel over aangegeven.quote:
http://www.theguardian.co(...)goes-on-live-updatesquote:'There is more information coming in from the press conference during the Q&A: one of the transponder systems was switched off before the last communication from the pilot and his message - “good night”.'
Ja, heb je gelijk in. Hoe goed werken die radars ook, worden die constant in de gaten gehouden? Als er 1 vliegtuigje bij zit, die niet op de transponder zit, valt dat op?quote:Op zondag 16 maart 2014 11:21 schreef Uccie het volgende:
[..]
Misschien word je wel door meer mensen gezien op een drukke route, maar valt het minder op.
Als ik in de spits over de A4 rijd, en je vraagt me in Amsterdam of ik een grijze VW Golf heb gezien met een blonde bestuurder, dan zeg ik waarschijnlijk wel, maar zeker weten doe ik het niet.
Als je me dat vraagt over een zondagmiddagrit ergens op een verlaten provinciale weg in Groningen, dan kan ik met veel meer zekerheid ja of nee zeggen.
Zoals ik het bekijk, afhankelijk van bepaalde luchtdruk ofzo weten ze niet hoeveel kerosine het vliegtuig exact nog over had. Misschien nog genoeg voor 20 min, dus de kleinste ring. Misschien nog genoeg voor 60 min, dus verder weg en een ruimere ring.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:22 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat plaatje. Daar staat een gebeid van 20 minuten fuel over aangegeven en een gebied van 60 minuten fuel over aangegeven.
Daar waar de 60 minuten benzine over aangegeven wordt is verder weg van het laatste contact als daar waar 20 minuten benzine over aangegeven wordt.
Je kan toch niet en verder vliegen en 40 minuten meer benzine over hebben??
Je kan het wel zo interpreteren, maar zo staat het er niet. Er staat letterlijk:quote:Op zondag 16 maart 2014 11:26 schreef Marrije het volgende:
[..]
Zoals ik het bekijk, afhankelijk van bepaalde luchtdruk ofzo weten ze niet hoeveel kerosine het vliegtuig exact nog over had. Misschien nog genoeg voor 20 min, dus de kleinste ring. Misschien nog genoeg voor 60 min, dus verder weg en een ruimere ring.
quote:• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14)
• Er wordt in de territories van 11 landen gezocht.
• Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getanked.
• Focus is nu op crew en passagiers.
• De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht.
• Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken geeisd.
• Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board.
• Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond.
• Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.
Die rode lijnen zijn de mogelijke posities op het moment van de laatste satelliet-ping. Met die gebieden bedoelen ze de mogelijke posities als er na die laatste "ping" nog 20 of 60 minuten is doorgevlogen. Met als uitgangspunt die rode lijn dus.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:22 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat plaatje. Daar staat een gebeid van 20 minuten fuel over aangegeven en een gebied van 60 minuten fuel over aangegeven.
Daar waar de 60 minuten benzine over aangegeven wordt is verder weg van het laatste contact als daar waar 20 minuten benzine over aangegeven wordt.
Je kan toch niet en verder vliegen en 40 minuten meer benzine over hebben??
Ben niet helemaal helder meerquote:Op zondag 16 maart 2014 11:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
http://www.theguardian.co(...)goes-on-live-updates
Als het de piloot was die toen communiceerde zou dit kunnen betekenen dat hij op dat moment volledige controle had en er geen kapers in het spel zijn. Tenzij hij natuurlijk onder druk werd gezet.
Zo staat het er nietquote:Op zondag 16 maart 2014 11:30 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Die rode lijnen zijn de mogelijke posities op het moment van de laatste satelliet-ping. Met die gebieden bedoelen ze de mogelijke posities als er na die laatste "ping" nog 20 of 60 minuten is doorgevlogen. Met als uitgangspunt die rode lijn dus.
Dank, staat bovenaan in de OP, heb je een directe link?quote:Op zondag 16 maart 2014 11:30 schreef Drebbelman het volgende:
Enkele feiten uit de persconferentie van vandaag (van AVherald)
[..]
Waarom zouden ze geen extra kerosine meegenomen hebben, ze kunnen ook op de grond geholpen zijn om meer brandstof te krijgen zodat ze langer in de lucht konden blijven?quote:Op zondag 16 maart 2014 11:30 schreef Drebbelman het volgende:
Enkele feiten uit de persconferentie van vandaag (van AVherald)
[..]
quote:Op zondag 16 maart 2014 11:36 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Waarom zouden ze geen extra kerosine meegenomen hebben, ze kunnen ook op de grond geholpen zijn om meer brandstof te krijgen zodat ze langer in de lucht konden blijven?
quote:Op zondag 16 maart 2014 08:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, werkt dat zo? Je geeft het tankmannetje een paar ringgit en hij tankt hem helemaal vol? Dat merkt Malaysian Airlines niet, denk je??
Je kopt de bal voor mijn inkopper weg. Netjes. Dat wilde ik precies zeggenquote:
http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0quote:Op zondag 16 maart 2014 11:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dank, staat bovenaan in de OP, heb je een directe link?
quote:On Mar 16th 2014 Malaysia's Minister of Transport said, that the search has become much more difficult now including 25 instead of so far 14 countries including diplomatic efforts. Areas of land in 11 countries are being searched. Satellite data, primary and secondary radar data as well as search aircraft and ships are being requested. The aircraft took off with the fuel planned according to flight plan, there was no additional fuel loaded. The investigation refocussed on crew, all passengers as well as all ground personnel handling the aircraft. The crew homes have been searched, the captain's flight simulator equipment was dismantled and re-assembled at police premises for further investigation. The crew members had not requested to fly together. The team of Inmarsat have arrived in Malaysia supporting the investigation. Priority is still on the search and rescue operation. There have been no attempts to contact Malaysia, the airline or any other party in order to seek ransom or other compensation in exchange for occupants or the aircraft. There was no hazardeous cargo on board, the cargo has been checked according to standard operating procedures. The satellite signals could also have been sent while the aircraft was on the ground as long as there was electrical power available.
oa ook omdat men het uit zetquote:Op zondag 16 maart 2014 11:36 schreef mschol het volgende:
dit hele gebeuren maakt iniedergeval pijnlijk duidelijk dat alle monitoring systemen (rader, satelliet en dat wat in het vliegtuig zit) niet deugen en teveel gaten bevat..
het kan uitzettenquote:
Is volgens mij de locatie van de zeebeving die in december 2004 de grote tsunami toen heeft veroorzaakt.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je kopt de bal voor mijn inkopper weg. Netjes. Dat wilde ik precies zeggen
Ik zocht op dieptekaarten voor Arthur en deze kwam voorbij. Wel mooi die zeebodem te zien. Die ster zal wel een jonge vulkaan zijn ofzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |