abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137793648
quote:
7s.gif Op zondag 16 maart 2014 11:21 schreef Uccie het volgende:

[..]

Misschien word je wel door meer mensen gezien op een drukke route, maar valt het minder op.
Als ik in de spits over de A4 rijd, en je vraagt me in Amsterdam of ik een grijze VW Golf heb gezien met een blonde bestuurder, dan zeg ik waarschijnlijk wel, maar zeker weten doe ik het niet.
Als je me dat vraagt over een zondagmiddagrit ergens op een verlaten provinciale weg in Groningen, dan kan ik met veel meer zekerheid ja of nee zeggen.
Ja, heb je gelijk in. Hoe goed werken die radars ook, worden die constant in de gaten gehouden? Als er 1 vliegtuigje bij zit, die niet op de transponder zit, valt dat op?

Blijkbaar kan een vliegtuig gewoon ongemerkt rondvliegen, dus zo goed werkt die radar ook niet nee.

Zeker niet als je een piloot hebt die dat op zijn sim uitvoerig heeft getest...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 16 maart 2014 @ 11:26:31 #182
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137793667
quote:
7s.gif Op zondag 16 maart 2014 11:22 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat plaatje. Daar staat een gebeid van 20 minuten fuel over aangegeven en een gebied van 60 minuten fuel over aangegeven.

Daar waar de 60 minuten benzine over aangegeven wordt is verder weg van het laatste contact als daar waar 20 minuten benzine over aangegeven wordt.

Je kan toch niet en verder vliegen en 40 minuten meer benzine over hebben?? 8)7
Zoals ik het bekijk, afhankelijk van bepaalde luchtdruk ofzo weten ze niet hoeveel kerosine het vliegtuig exact nog over had. Misschien nog genoeg voor 20 min, dus de kleinste ring. Misschien nog genoeg voor 60 min, dus verder weg en een ruimere ring.
  zondag 16 maart 2014 @ 11:29:14 #183
369251 Geralt
of Rivia
pi_137793727
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 11:26 schreef Marrije het volgende:

[..]

Zoals ik het bekijk, afhankelijk van bepaalde luchtdruk ofzo weten ze niet hoeveel kerosine het vliegtuig exact nog over had. Misschien nog genoeg voor 20 min, dus de kleinste ring. Misschien nog genoeg voor 60 min, dus verder weg en een ruimere ring.
Je kan het wel zo interpreteren, maar zo staat het er niet. Er staat letterlijk:

[q]Estimated range of plane with its remaining fuel if it was flying at the plane's maximum speed.[q/]

Daar staat letterlijk bij de lijn van 20 minuten heeft het vliegtuig nog 20 minuten benzine over. Bij de 60 minuten lijn nog 60 minuten benzine over.

Ze kunnen er allicht heel iets anders mee bedoelen, maar dit is zoals het er letterlijk staat. En dat klopt imo niet.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_137793752
Enkele feiten uit de persconferentie van vandaag (van AVherald)
quote:
• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14)

• Er wordt in de territories van 11 landen gezocht.

• Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getanked.

• Focus is nu op crew en passagiers.

• De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht.

• Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken geeisd.

• Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board.

• Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond.

• Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.
In the coolest little capital of the world
pi_137793753
quote:
7s.gif Op zondag 16 maart 2014 11:22 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat plaatje. Daar staat een gebeid van 20 minuten fuel over aangegeven en een gebied van 60 minuten fuel over aangegeven.

Daar waar de 60 minuten benzine over aangegeven wordt is verder weg van het laatste contact als daar waar 20 minuten benzine over aangegeven wordt.

Je kan toch niet en verder vliegen en 40 minuten meer benzine over hebben?? 8)7
Die rode lijnen zijn de mogelijke posities op het moment van de laatste satelliet-ping. Met die gebieden bedoelen ze de mogelijke posities als er na die laatste "ping" nog 20 of 60 minuten is doorgevlogen. Met als uitgangspunt die rode lijn dus.
pi_137793762
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 11:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

http://www.theguardian.co(...)goes-on-live-updates

Als het de piloot was die toen communiceerde zou dit kunnen betekenen dat hij op dat moment volledige controle had en er geen kapers in het spel zijn. Tenzij hij natuurlijk onder druk werd gezet.
Ben niet helemaal helder meer :7 maar begrijp ik de tijdlijn zo goed?:

• 00:41 - start
• 01:07 - transponder uit
• 01:07-01:21 - bericht "All right, good night"
• 01:21 - 2e communicatie uit
• 02:40 - spot op radar Straat van Malakka
• 07:00 - spot op satelliet in een van de beide halve cirkels
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

zondag 16 maart 2014 @ 11:31:09 #187
369251 Geralt
of Rivia
pi_137793772
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 11:30 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Die rode lijnen zijn de mogelijke posities op het moment van de laatste satelliet-ping. Met die gebieden bedoelen ze de mogelijke posities als er na die laatste "ping" nog 20 of 60 minuten is doorgevlogen. Met als uitgangspunt die rode lijn dus.
Zo staat het er niet :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_137793829
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 11:30 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Dank, staat bovenaan in de OP, heb je een directe link?

pi_137793877
GEVONDEN!

pi_137793881
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 11:30 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Waarom zouden ze geen extra kerosine meegenomen hebben, ze kunnen ook op de grond geholpen zijn om meer brandstof te krijgen zodat ze langer in de lucht konden blijven?
pi_137793883
dit hele gebeuren maakt iniedergeval pijnlijk duidelijk dat alle monitoring systemen (rader, satelliet en dat wat in het vliegtuig zit) niet deugen en teveel gaten bevat..
pi_137793906
quote:
11s.gif Op zondag 16 maart 2014 11:36 schreef El_Matador het volgende:
GEVONDEN!

[ afbeelding ]
dat is een sterretje, geen vliegtuig ;)
pi_137793911
pi_137793914
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 11:36 schreef Co_OL het volgende:

[..]

Waarom zouden ze geen extra kerosine meegenomen hebben, ze kunnen ook op de grond geholpen zijn om meer brandstof te krijgen zodat ze langer in de lucht konden blijven?
quote:
12s.gif Op zondag 16 maart 2014 08:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, werkt dat zo? Je geeft het tankmannetje een paar ringgit en hij tankt hem helemaal vol? Dat merkt Malaysian Airlines niet, denk je??

pi_137793939
quote:
10s.gif Op zondag 16 maart 2014 11:37 schreef mschol het volgende:

[..]

dat is een sterretje, geen vliegtuig ;)
Je kopt de bal voor mijn inkopper weg. Netjes. Dat wilde ik precies zeggen :7

Ik zocht op dieptekaarten voor Arthur en deze kwam voorbij. Wel mooi die zeebodem te zien. Die ster zal wel een jonge vulkaan zijn ofzo.

pi_137793962
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 11:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dank, staat bovenaan in de OP, heb je een directe link?
http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0
quote:
On Mar 16th 2014 Malaysia's Minister of Transport said, that the search has become much more difficult now including 25 instead of so far 14 countries including diplomatic efforts. Areas of land in 11 countries are being searched. Satellite data, primary and secondary radar data as well as search aircraft and ships are being requested. The aircraft took off with the fuel planned according to flight plan, there was no additional fuel loaded. The investigation refocussed on crew, all passengers as well as all ground personnel handling the aircraft. The crew homes have been searched, the captain's flight simulator equipment was dismantled and re-assembled at police premises for further investigation. The crew members had not requested to fly together. The team of Inmarsat have arrived in Malaysia supporting the investigation. Priority is still on the search and rescue operation. There have been no attempts to contact Malaysia, the airline or any other party in order to seek ransom or other compensation in exchange for occupants or the aircraft. There was no hazardeous cargo on board, the cargo has been checked according to standard operating procedures. The satellite signals could also have been sent while the aircraft was on the ground as long as there was electrical power available.
In the coolest little capital of the world
  zondag 16 maart 2014 @ 11:41:33 #197
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137793986
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 11:36 schreef mschol het volgende:
dit hele gebeuren maakt iniedergeval pijnlijk duidelijk dat alle monitoring systemen (rader, satelliet en dat wat in het vliegtuig zit) niet deugen en teveel gaten bevat..
oa ook omdat men het uit zet
pi_137794028
quote:
9s.gif Op zondag 16 maart 2014 11:41 schreef Marrije het volgende:

[..]

oa ook omdat men het uit zet
het kan uitzetten :P

maar ik vind het diep triest, dat dit anno 2014 kan.. maarja.. ben vast niet de enige die er zo overdenkt :P
pi_137794043
Wat opvallend is bij vliegrampen waarbij de oorzaak wordt gevonden in zelfmoord door de piloot, is dat vrijwel altijd de vliegmaatschappij of het land van herkomst deze oorzaak niet wil accepteren. Als vlucht MH370 ooit wordt teruggevonden, kan je dus nu al voorspellen dat er eindeloos zal worden gesteggeld over de oorzaak en dat er mogelijk wel nooit een definitieve, door iedereen geaccepteerd onderzoeksrapport zal komen.
pi_137794053
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 11:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je kopt de bal voor mijn inkopper weg. Netjes. Dat wilde ik precies zeggen :7

Ik zocht op dieptekaarten voor Arthur en deze kwam voorbij. Wel mooi die zeebodem te zien. Die ster zal wel een jonge vulkaan zijn ofzo.
Is volgens mij de locatie van de zeebeving die in december 2004 de grote tsunami toen heeft veroorzaakt.
  zondag 16 maart 2014 @ 11:45:20 #201
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_137794062
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 11:43 schreef mschol het volgende:

[..]

het kan uitzetten :P

maar ik vind het diep triest, dat dit anno 2014 kan.. maarja.. ben vast niet de enige die er zo overdenkt :P
Schijnt te moeten, omdat als ze met z'n allen bij elkaar op een vliegveld staat, het systeem overbelast raakt. Ok eens, dat zou misschien niet moeten kunnen in 2014.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_137794070
Het vliegtuig is allang al gezonken. Waarom zou je een vliegtuig kapen en na een week nog steeds niet iets van jezelf laten horen.
pi_137794089
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 11:45 schreef koekii het volgende:
Het vliegtuig is allang al gezonken. Waarom zou je een vliegtuig kapen en na een week nog steeds niet iets van jezelf laten horen.
omdat je hem op den haag neer wil laten storten tijdens de NSS bijvoorbeeld? :X
pi_137794152
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 11:44 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Is volgens mij de locatie van de zeebeving die in december 2004 de grote tsunami toen heeft veroorzaakt.
Ja, was dat daar? Zou kunnen, ik heb daar toen niet zo ingedoken als dit nu.

zondag 16 maart 2014 @ 11:49:38 #205
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_137794160
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 11:46 schreef mschol het volgende:

[..]

omdat je hem op den haag neer wil laten storten tijdens de NSS bijvoorbeeld? :X
Aan de andere kant klinkt heel onlogisch om dan een vliegtuig 2 weken van te voren aan de andere kant van de wereld te kapen.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_137794173
BREAKING: 3e piloot aan boord vliegtuig!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

pi_137794178
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 11:49 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Aan de andere kant klinkt heel onlogisch om dan een vliegtuig 2 weken van te voren aan de andere kant van de wereld te kapen.
het vergroot de onwaarschijnlijkheid dat het daadwerkelijk gebeurd..? :P
pi_137794188
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 11:49 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Plus dat het met die brandstof (of ze moeten kunnen bijtanken) volgens mij niet te halen valt plus ook nog eens dat je onderweg WEL allerlei radars tegenkomt en bij geen respons als het goed is het ding uit de lucht geschoten zal worden.
pi_137794195
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 11:50 schreef mschol het volgende:

[..]

het vergroot de onwaarschijnlijkheid dat het daadwerkelijk gebeurd..? :P
De nieuwe feiten van AVherald verkleinen de mogelijke opties nogal... ;)

zondag 16 maart 2014 @ 11:51:35 #210
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137794201
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 11:45 schreef koekii het volgende:
omdat je er nog meer wilt kapen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')