sorry ik begrijp je even nietquote:Op zondag 16 maart 2014 11:12 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hoezo snap ik die 20 min fuel over en 60 minuten fuel over niet?
Ik bedoel de bovenkant van die 60 minuten over, daar zou toch minder over moeten zijn dan bij die 20 minuten over lijn???
Ja, 14 minuten verschil toch?quote:Op zondag 16 maart 2014 11:20 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
bron: http://www.theguardian.co(...)41bce4b05ba05a3f8dc9
Misschien word je wel door meer mensen gezien op een drukke route, maar valt het minder op.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, absoluut, maar dat dacht ik dus ook van die Golf van Thailand, die veel drukker is dan een rustige route over de bergen van Birma kiezen...En daar is het vliegtuig zeker geweest en heeft zich zeker raar gedragen.
Dat plaatje. Daar staat een gebeid van 20 minuten fuel over aangegeven en een gebied van 60 minuten fuel over aangegeven.quote:
http://www.theguardian.co(...)goes-on-live-updatesquote:'There is more information coming in from the press conference during the Q&A: one of the transponder systems was switched off before the last communication from the pilot and his message - “good night”.'
Ja, heb je gelijk in. Hoe goed werken die radars ook, worden die constant in de gaten gehouden? Als er 1 vliegtuigje bij zit, die niet op de transponder zit, valt dat op?quote:Op zondag 16 maart 2014 11:21 schreef Uccie het volgende:
[..]
Misschien word je wel door meer mensen gezien op een drukke route, maar valt het minder op.
Als ik in de spits over de A4 rijd, en je vraagt me in Amsterdam of ik een grijze VW Golf heb gezien met een blonde bestuurder, dan zeg ik waarschijnlijk wel, maar zeker weten doe ik het niet.
Als je me dat vraagt over een zondagmiddagrit ergens op een verlaten provinciale weg in Groningen, dan kan ik met veel meer zekerheid ja of nee zeggen.
Zoals ik het bekijk, afhankelijk van bepaalde luchtdruk ofzo weten ze niet hoeveel kerosine het vliegtuig exact nog over had. Misschien nog genoeg voor 20 min, dus de kleinste ring. Misschien nog genoeg voor 60 min, dus verder weg en een ruimere ring.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:22 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat plaatje. Daar staat een gebeid van 20 minuten fuel over aangegeven en een gebied van 60 minuten fuel over aangegeven.
Daar waar de 60 minuten benzine over aangegeven wordt is verder weg van het laatste contact als daar waar 20 minuten benzine over aangegeven wordt.
Je kan toch niet en verder vliegen en 40 minuten meer benzine over hebben??
Je kan het wel zo interpreteren, maar zo staat het er niet. Er staat letterlijk:quote:Op zondag 16 maart 2014 11:26 schreef Marrije het volgende:
[..]
Zoals ik het bekijk, afhankelijk van bepaalde luchtdruk ofzo weten ze niet hoeveel kerosine het vliegtuig exact nog over had. Misschien nog genoeg voor 20 min, dus de kleinste ring. Misschien nog genoeg voor 60 min, dus verder weg en een ruimere ring.
quote:• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14)
• Er wordt in de territories van 11 landen gezocht.
• Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getanked.
• Focus is nu op crew en passagiers.
• De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht.
• Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken geeisd.
• Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board.
• Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond.
• Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.
Die rode lijnen zijn de mogelijke posities op het moment van de laatste satelliet-ping. Met die gebieden bedoelen ze de mogelijke posities als er na die laatste "ping" nog 20 of 60 minuten is doorgevlogen. Met als uitgangspunt die rode lijn dus.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:22 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat plaatje. Daar staat een gebeid van 20 minuten fuel over aangegeven en een gebied van 60 minuten fuel over aangegeven.
Daar waar de 60 minuten benzine over aangegeven wordt is verder weg van het laatste contact als daar waar 20 minuten benzine over aangegeven wordt.
Je kan toch niet en verder vliegen en 40 minuten meer benzine over hebben??
Ben niet helemaal helder meerquote:Op zondag 16 maart 2014 11:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
http://www.theguardian.co(...)goes-on-live-updates
Als het de piloot was die toen communiceerde zou dit kunnen betekenen dat hij op dat moment volledige controle had en er geen kapers in het spel zijn. Tenzij hij natuurlijk onder druk werd gezet.
Zo staat het er nietquote:Op zondag 16 maart 2014 11:30 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Die rode lijnen zijn de mogelijke posities op het moment van de laatste satelliet-ping. Met die gebieden bedoelen ze de mogelijke posities als er na die laatste "ping" nog 20 of 60 minuten is doorgevlogen. Met als uitgangspunt die rode lijn dus.
Dank, staat bovenaan in de OP, heb je een directe link?quote:Op zondag 16 maart 2014 11:30 schreef Drebbelman het volgende:
Enkele feiten uit de persconferentie van vandaag (van AVherald)
[..]
Waarom zouden ze geen extra kerosine meegenomen hebben, ze kunnen ook op de grond geholpen zijn om meer brandstof te krijgen zodat ze langer in de lucht konden blijven?quote:Op zondag 16 maart 2014 11:30 schreef Drebbelman het volgende:
Enkele feiten uit de persconferentie van vandaag (van AVherald)
[..]
quote:Op zondag 16 maart 2014 11:36 schreef Co_OL het volgende:
[..]
Waarom zouden ze geen extra kerosine meegenomen hebben, ze kunnen ook op de grond geholpen zijn om meer brandstof te krijgen zodat ze langer in de lucht konden blijven?
quote:Op zondag 16 maart 2014 08:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, werkt dat zo? Je geeft het tankmannetje een paar ringgit en hij tankt hem helemaal vol? Dat merkt Malaysian Airlines niet, denk je??
Je kopt de bal voor mijn inkopper weg. Netjes. Dat wilde ik precies zeggenquote:
http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0quote:Op zondag 16 maart 2014 11:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dank, staat bovenaan in de OP, heb je een directe link?
quote:On Mar 16th 2014 Malaysia's Minister of Transport said, that the search has become much more difficult now including 25 instead of so far 14 countries including diplomatic efforts. Areas of land in 11 countries are being searched. Satellite data, primary and secondary radar data as well as search aircraft and ships are being requested. The aircraft took off with the fuel planned according to flight plan, there was no additional fuel loaded. The investigation refocussed on crew, all passengers as well as all ground personnel handling the aircraft. The crew homes have been searched, the captain's flight simulator equipment was dismantled and re-assembled at police premises for further investigation. The crew members had not requested to fly together. The team of Inmarsat have arrived in Malaysia supporting the investigation. Priority is still on the search and rescue operation. There have been no attempts to contact Malaysia, the airline or any other party in order to seek ransom or other compensation in exchange for occupants or the aircraft. There was no hazardeous cargo on board, the cargo has been checked according to standard operating procedures. The satellite signals could also have been sent while the aircraft was on the ground as long as there was electrical power available.
oa ook omdat men het uit zetquote:Op zondag 16 maart 2014 11:36 schreef mschol het volgende:
dit hele gebeuren maakt iniedergeval pijnlijk duidelijk dat alle monitoring systemen (rader, satelliet en dat wat in het vliegtuig zit) niet deugen en teveel gaten bevat..
het kan uitzettenquote:
Is volgens mij de locatie van de zeebeving die in december 2004 de grote tsunami toen heeft veroorzaakt.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je kopt de bal voor mijn inkopper weg. Netjes. Dat wilde ik precies zeggen
Ik zocht op dieptekaarten voor Arthur en deze kwam voorbij. Wel mooi die zeebodem te zien. Die ster zal wel een jonge vulkaan zijn ofzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |