+++++ GELIEVE DE LAATSTE NIEUWSFEITEN HIERONDER TOE TE VOEGEN +++++ Een korte beschrijving (paar regels) van het nieuwsfeit met een link naar het volledige artikel is het handigste
• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.==========================================================
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.---------------------------------------------------------------------------------------------------
Eerdere kapingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mogelijke motieven/scenario's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.==========================================================
EERDERE UPDATES:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.==========================================================
Deze OP is (mede) tot stand gekomen door de tomeloze inzet van:
& Me_Wesley, RVer, OEM, matthijst, MartijnA3, ...
Vorige delen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!NWS dankt al deze bijdragers voor hun harde werk
[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 16-03-2014 13:20:27 ]
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Windrichtingen in juli (a) en januari (b). + [ afbeelding ]
Vaag hoe de windrichtingen in maart zijn, maar de Intertropical Convergence Zone zou een rol kunnen spelen in bepalen waar het vliegtuig heengegaan is.
Als het 7,5 uur gevlogen heeft (1,5 uur verder dan Peking), zou ie heel zuinig en dus met meewind gevlogen moeten zijn...
Kijk de jetstream: naar Australië is veel rustiger dan de Himalaya over (Tibet). Maar waarom dan eerst 308 NW daarheen vliegen?:
Normaliter heb je op die tv schermen van die kaartjes met huidige positie, snelheid en ETA van het vliegtuig. Dat zal hij wel uitgezet hebben. Als passagier hoeft dat nog niet per se verdacht te zijn, onder het mom van technisch mankement.
Op zondag 16 maart 2014 08:00 schreef gebrokenglas het volgende: Normaliter heb je op die tv schermen van die kaartjes met huidige positie, snelheid en ETA van het vliegtuig. Dat zal hij wel uitgezet hebben. Als passagier hoeft dat nog niet per se verdacht te zijn, onder het mom van technisch mankement.
Maar het zou de stewardessen niet opvallen? Die zullen niet even naar de cockpit gaan en er melding van maken? Dan zal de piloot, of de co-piloot, welke niet de boel wil verneuken, daar toch zijn vraagtekens bij gaan zetten?
Recordhouder aantal posts op één dag. 4045 onlogisch
Op zondag 16 maart 2014 08:00 schreef gebrokenglas het volgende: Normaliter heb je op die tv schermen van die kaartjes met huidige positie, snelheid en ETA van het vliegtuig. Dat zal hij wel uitgezet hebben. Als passagier hoeft dat nog niet per se verdacht te zijn, onder het mom van technisch mankement.
Een technisch mankement dat een andere route mogelijk maakt?
Daar fool je geen 237 mensen mee. Er is ook een aerotechnisch ingenieur ofzo aan boord. Die merkt dat sowieso wel. Ook 10 crew fool je niet. Behalve als die in het complot zitten, natuurlijk...
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Een technisch mankement dat een andere route mogelijk maakt?
Daar fool je geen 237 mensen mee. Er is ook een aerotechnisch ingenieur ofzo aan boord. Die merkt dat sowieso wel. Ook 10 crew fool je niet. Behalve als die in het complot zitten, natuurlijk...
Ga jij opeens vragen stellen in een vliegtuig als er een bocht van 70 graden gemaakt wordt? Ik niet hoor
Recordhouder aantal posts op één dag. 4045 onlogisch
Op zondag 16 maart 2014 08:03 schreef MrBanaan1 het volgende: Eigenlijk durf ik nu wel met zekerheid te zeggen dat het niet op zee gecrashed is. Anders waren er wel brokstukken al gevonden.
Ja want de zee is gelukkig niet zo groot.
Recordhouder aantal posts op één dag. 4045 onlogisch
Windrichtingen in juli (a) en januari (b). + [ afbeelding ]
Vaag hoe de windrichtingen in maart zijn, maar de Intertropical Convergence Zone zou een rol kunnen spelen in bepalen waar het vliegtuig heengegaan is.
Als het 7,5 uur gevlogen heeft (1,5 uur verder dan Peking), zou ie heel zuinig en dus met meewind gevlogen moeten zijn...
Kijk de jetstream: naar Australië is veel rustiger dan de Himalaya over (Tibet). Maar waarom dan eerst 308 NW daarheen vliegen?:
In het geval van een kaping met meerdere mensen zou ik zeggen de noordelijke boog is logischer, maar dan geef ik het ook nog wel een kans dat ze aan de grond staan. En als ze zijn neergestort dan na een worsteling ofzo.
Als het toch zelfmoord van de piloot is dan lijkt het mij logischer dat hij richting het zuiden is gevlogen. Om het vliegtuig onvindbaar te maken.
Ga jij opeens vragen stellen in een vliegtuig als er een bocht van 70 graden gemaakt wordt? Ik niet hoor
Als ik wakker ben, er is geen vluchtinformatie op die schermpjes en als ik merk dat het totaal afwijkt van de rechte lijn (veel frequent flyers aan boord), ja tuurlijk, jij niet?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Stromingen ed. zorgen normaal wel ervoor dat wel IETS aan spoelt...
Ehh, Air France 447?
Die viel heel langzaam, dus werden er delen gevonden. Maar veel delen en lichamen zijn nog niet geborgen. De zwarte doos werd pas 2 jaar later ontdekt...
En daar was het gebied nog redelijk beperkt. Hier is het immens...
Zei jij niet eerst dat het "nooit gevonden zou worden"? Hoe kom je er nu ineens bij dat dat allang had gemoeten?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Als ik wakker ben, er is geen vluchtinformatie op die schermpjes en als ik merk dat het totaal afwijkt van de rechte lijn (veel frequent flyers aan boord), ja tuurlijk, jij niet?
Nee, denk het niet. 't is ten slotte nacht dus je kunt niet naar buiten kijken om te weten waar je zit. De richting adhv de stand van de sterren bepalen zou misschien kunnen maar tsja.... wie verwacht nou als passagier dat er zoiets aan de hand is? Ik zou dan meer veronderstellen dat het vliegtuig een andere route neemt wegens bijvoorbeeld te verwachten turbulentie verderop. Zeker als de crew gewoon rustig hun werk doet.
Die viel heel langzaam, dus werden er delen gevonden. Maar veel delen en lichamen zijn nog niet geborgen. De zwarte doos werd pas 2 jaar later ontdekt...
En daar was het gebied nog redelijk beperkt. Hier is het immens...
Zei jij niet eerst dat het "nooit gevonden zou worden"? Hoe kom je er nu ineens bij dat dat allang had gemoeten?
Oh fuck ik ben een stuk vergeten te typen hehe. Ik bedoelde dat het niet in dat stuk zee waar in 1e instantie gezocht werd ligt. Golf van Thailand/Zuid Chinese zee.
Los van wat de radar zegt, daar had ik het over met die brokstukken.
Kijk F1 dus was ff niet op aan het letten toen ik dat postte hehe.
(Reuters) - Whatever truly happened to missing Malaysian Airlines flight MH370, its apparently unchallenged wanderings through Asian skies point to major gaps in regional - and perhaps wider - air defenses.
More than a decade after al Qaeda hijackers turned airliners into weapons on September 11, 2001, a large commercial aircraft completely devoid of stealth features appeared to vanish with relative ease.
On Saturday, Malaysia's Prime Minister Najib Razak said authorities now believed the Boeing 777 flew for nearly seven hours after disappearing early on March 8. Either its crew or someone else on the plane disabled the on-board transponder civilian air traffic radar used to track it, investigators believe.
It appears to have first flown back across the South China Sea - an area of considerable geopolitical tension and military activity - before overflying northern Malaysia and then heading out towards India without any alarm being raised.
The reality, analysts and officials say, is that much of the airspace over water - and in many cases over land - lacks sophisticated or properly monitored radar coverage.
Analysts say the gaps in Southeast Asia's air defenses are likely to be mirrored in other parts of the developing world, and may be much greater in areas with considerably lower geopolitical tensions.
"Several nations will be embarrassed by how easy it is to trespass their airspace," said Air Vice Marshal Michael Harwood, a retired British Royal Air Force pilot and ex-defense attache to Washington DC. "Too many movies and Predator (unmanned military drone) feeds from Afghanistan have suckered people into thinking we know everything and see everything. You get what you pay for. And the world, by and large, does not pay."
Nee, denk het niet. 't is ten slotte nacht dus je kunt niet naar buiten kijken om te weten waar je zit. De richting adhv de stand van de sterren bepalen zou misschien kunnen maar tsja.... wie verwacht nou als passagier dat er zoiets aan de hand is? Ik zou dan meer veronderstellen dat het vliegtuig een andere route neemt wegens bijvoorbeeld te verwachten turbulentie verderop. Zeker als de crew gewoon rustig hun werk doet.
Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die alarm zou slaan. Er zijn genoeg mensen die braaf doen wat de crew zegt en anderen die vragen gaan stellen. Heel normaal.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Al gepost waarschijnlijk maar ze denken nu dat het vliegtuig voor 7u is doorgevlogen?? Dat maakt het gebied wel heel groot dan.
Was nog niet gepost deze volgens mij.
Ja, en als ie maar voor ongeveer 7 uur brandstof bij zich had (6 uur vlucht + 1 uurtje speling) moet ie wel precies de straalstroom volgen...
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Als ik wakker ben, er is geen vluchtinformatie op die schermpjes en als ik merk dat het totaal afwijkt van de rechte lijn (veel frequent flyers aan boord), ja tuurlijk, jij niet?
En omdat je een kaping vermoed stomp je de piloot maar neer?
Ja, en als ie maar voor ongeveer 7 uur brandstof bij zich had (6 uur vlucht + 1 uurtje speling) moet ie wel precies de straalstroom volgen...
7u brandstof lijkt me ook erg krap eigenlijk maar als ze zo lang gevlogen hebben is dat idd op het randje. Als ze hem dan vervolgens geland hebben ergens dan is er misschien nu dit gebeurd:
Denk je dan die noordelijke richting/cirkel of die zuidelijke?
Noord.
Het zou raar zijn eerst puur west en noord te vliegen en dan ineens te denken "hee, ik wil naar Australië (maar ik heb niet genoeg brandstof)"
Maar die zelfmoord piloot lijkt niet zo onwaarschijnlijk na het bericht -als het klopt, het blijft een baggerroddelblaadje- in The Mirror van zijn vrouw en kinderen die de dag ervoor uit huis getrokken zijn...?
Teveel uurtjes achter de flight sim, eten een keer niet lekker en vrouw en kids pakken de biezen? Of is er meer aan de hand?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Waar zou die dan uit komen na 7 uur ongeveer? Welke landen zijn mogelijk zegmaar.
Ik denk dat hij het land niet gehaald heeft, anders was er aan die enorm drukke Bengaalse kust allang iets geregistreerd, hetzij qua radar hetzij qua ooggetuigenverslagen...
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ik denk dat hij het land niet gehaald heeft, anders was er aan die enorm drukke Bengaalse kust allang iets geregistreerd, hetzij qua radar hetzij qua ooggetuigenverslagen...
Hmm. Ja ik ken de topografie niet, maar is het mogelijk dat er op een eilandje daar in debuurt geland is? Just asking he. Onderhand blijft geen enkele optie mogelijk
Ik denk dat hij het land niet gehaald heeft, anders was er aan die enorm drukke Bengaalse kust allang iets geregistreerd, hetzij qua radar hetzij qua ooggetuigenverslagen...
Als ze schijnbaar Maleisië al over kunnen vliegen zonder problemen dan zal dat ook wel lukken met het gebied tussen Bangladesh en Birma. Vlieg je daarna over Bhutan en je zit in niemands land.
Hmm. Ja ik ken de topografie niet, maar is het mogelijk dat er op een eilandje daar in debuurt geland is? Just asking he. Onderhand blijft geen enkele optie mogelijk
Ja, geen idee, ik ken het er ook niet, maar die eilandjes zijn klein en het vliegtuig groot. En dan stilhouden?
De eilanden zijn allemaal voor de kust van Myanmar/Thailand; Andamanen en Nicobaren. Meer naar het noorden heb je niet zoveel.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Als ze schijnbaar Maleisië al over kunnen vliegen zonder problemen dan zal dat ook wel lukken met het gebied tussen Bangladesh en Birma. Vlieg je daarna over Bhutan en je zit in niemands land.
Ja, dat leek mij ook de meest logische route naar Tibet, maar toch, het stikt er ook van de andere vliegtuigen in dat gebied. Boven een ander vliegtuig (dat van Singapore Airlines naar Barcelona uit de OP) vliegen zou kunnen inderdaad.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
In het geval van een wilde actie van de piloot, is het trouwens veel logischer om de co-piloot niet te vermoorden (je hebt hem nodig), maar over te halen. Die jonge Fariq is natuurlijk chantabel: "Fariq, laten we vandaag es wat anders gaan doen, we gaan vliegen naar A en dan B, ok?" "Ja, maar piloot, dat mag toch niet" "Blonde meisjes in de cockpit uitnodigen en roken mag ook niet, wil je dat ik dat aan je baas vertel?"
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
En omdat je een kaping vermoed stomp je de piloot maar neer?
Onze grote matadorvriend krijgt geen bevredigend antwoord van de stewardessen, die meldt dat er een technisch mankement is en dat ze daarom uitwijken. Hij wordt vervolgens pislink en stapt uit zijn stoel en een heftige woordenwisseling ontstaat tussen hem en de stewardess, waarbij ook nog een andere crewmember is gekomen. Op een gegeven moment brult ie "I want to speak with the captain, I don't want that WE ALL GONNA DIE" Die laatste woorden maken veel passagiers wakker en lichte paniek ontstaat. Die lawaaiige passagier is een kaper denken velen! Na een worsteling tussen hem en de crew is hij overmeesterd, compleet uitgekleed (geen onderbroekbommen though), prop in de mond en vastgebonden. Het vliegtuig koerst weer vrolijk verder.
Geen idee, zou kunnen dat hij na een korte tussenstop op Peking verder vloog? Het komt 's ochtends vroeg aan, klaar voor een nieuwe vracht passagiers? Is de kerosine in Maleisie goedkoper dan in China zelfs met het extra gewicht?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Onze grote matadorvriend krijgt geen bevredigend antwoord van de stewardessen, die meldt dat er een technisch mankement is en dat ze daarom uitwijken. Hij wordt vervolgens pislink en stapt uit zijn stoel en een heftige woordenwisseling ontstaat tussen hem en de stewardess, waarbij ook nog een andere crewmember is gekomen. Op een gegeven moment brult ie "I want to speak with the captain, I don't want that WE ALL GONNA DIE" Die laatste woorden maken veel passagiers wakker en lichte paniek ontstaat. Die lawaaiige passagier is een kaper denken velen! Na een worsteling tussen hem en de crew is hij overmeesterd, compleet uitgekleed (geen onderbroekbommen though), prop in de mond en vastgebonden. Het vliegtuig koerst weer vrolijk verder.
Een rijke fantasie, mooi.
Nee, ik ben niet bepaald iemand die afwachtend in een hoekje blijft zitten.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Geen idee, zou kunnen dat hij na een korte tussenstop op Peking verder vloog? Het komt 's ochtends vroeg aan, klaar voor een nieuwe vracht passagiers? Is de kerosine in Maleisie goedkoper dan in China zelfs met het extra gewicht?
Vol getankt. Als alles toch al zo gepland lijkt te zijn waarom dan niet het vliegtuig voltanken voor vertrek.
Op zondag 16 maart 2014 08:38 schreef El_Matador het volgende: In het geval van een wilde actie van de piloot, is het trouwens veel logischer om de co-piloot niet te vermoorden (je hebt hem nodig), maar over te halen. Die jonge Fariq is natuurlijk chantabel: "Fariq, laten we vandaag es wat anders gaan doen, we gaan vliegen naar A en dan B, ok?" "Ja, maar piloot, dat mag toch niet" "Blonde meisjes in de cockpit uitnodigen en roken mag ook niet, wil je dat ik dat aan je baas vertel?"
Vol getankt. Als alles toch al zo gepland lijkt te zijn waarom dan niet het vliegtuig voltanken voor vertrek.
Ja, werkt dat zo? Je geeft het tankmannetje een paar ringgit en hij tankt hem helemaal vol? Dat merkt Malaysian Airlines niet, denk je??
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ja, als je gaat vliegen kan je beter met 2 zijn, dan in je eentje, niet? En hij is niet chantabel?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op zondag 16 maart 2014 08:38 schreef El_Matador het volgende: In het geval van een wilde actie van de piloot, is het trouwens veel logischer om de co-piloot niet te vermoorden (je hebt hem nodig), maar over te halen. Die jonge Fariq is natuurlijk chantabel: "Fariq, laten we vandaag es wat anders gaan doen, we gaan vliegen naar A en dan B, ok?" "Ja, maar piloot, dat mag toch niet" "Blonde meisjes in de cockpit uitnodigen en roken mag ook niet, wil je dat ik dat aan je baas vertel?"
als die co piloot betrokken was dan had die wel door het luikje kunnen gaan om onder de cockpit dat pingding uit te zetten.
als die co piloot betrokken was dan had die wel door het luikje kunnen gaan om onder de cockpit dat pingding uit te zetten.
Precies.
Als het een "kaping" betreft, denk ik eerder aan piloten + de crew, dan aan alleen de piloot of minder waarschijnlijk; kapers aan boord.
Het vliegtuig vloog precies langs de gebruikelijke lijnen en waypoints in de Straat van Malakka.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Als het een "kaping" betreft, denk ik eerder aan piloten + de crew, dan aan alleen de piloot of minder waarschijnlijk; kapers aan boord.
Het vliegtuig vloog precies langs de gebruikelijke lijnen en waypoints in de Straat van Malakka.
ja en in dat geval was er vast wel iemand die dat pingding uit kon zetten, in geval van kaping. Tenzij de kapers daar geen weet van hadden. Maar gezien alle andere kennis die is toegepast lijkt me dat onwaarschijnlijk.
Ik neig naar zelfmoord door de piloot. En of dat nou is omdat zn gezin m had verlaten of omdat ie homo zou zijn of een mogelijk conflict met zn werkgever, what ever, maar ik denk dat ie het al een tijdje had voorbereid. Bewust een nachtvlucht heeft uitgekozen en zo nog wat dingen.
Ja, werkt dat zo? Je geeft het tankmannetje een paar ringgit en hij tankt hem helemaal vol? Dat merkt Malaysian Airlines niet, denk je??
Ik weet niet hoe die systemen werken. Een kaping op deze manier lijkt me een keurig uitgewerkte operatie aangezien niemand iets weet dus een volgetankt vliegtuig zou toch ook wel moeten lukken dan.
Ik weet niet hoe die systemen werken. Een kaping op deze manier lijkt me een keurig uitgewerkte operatie aangezien niemand iets weet dus een volgetankt vliegtuig zou toch ook wel moeten lukken dan.
Lijkt me dat de computer voorprogrammeert hoeveel kerosine erin gaat. Het niet zo lekker draaiende bedrijf houdt die hoge kosten nauwgezet bij.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
klopt. En er wordt niet meer brandstof bijgetankt dan nodig voor de vlucht. Allemaal onnodig extra gewicht en dus hoger verbruik om het allemaal mee te torsen.
Maleisië vraagt hulp bij zoektocht Boeing Maleisië heeft circa vijftien landen om hulp gevraagd bij de zoektocht naar het passagiersvliegtuig dat sinds ruim een week wordt gemist.
Het ministerie van Verkeer liet zondag weten dat onder meer om bijstand is gevraagd aan Kazachstan, India, Australië en Frankrijk.
Hopelijk hoeven ze elkaar niet op te eten als ze nog leven
Jaaa, goed punt.
Als je nou echt spectaculair wil eindigen (en je hebt het eindeloos op je flight sim geoefend, dan tegen de Mount Everest.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op zondag 16 maart 2014 09:09 schreef Marrije het volgende: Maleisië vraagt hulp bij zoektocht Boeing Maleisië heeft circa vijftien landen om hulp gevraagd bij de zoektocht naar het passagiersvliegtuig dat sinds ruim een week wordt gemist.
Het ministerie van Verkeer liet zondag weten dat onder meer om bijstand is gevraagd aan Kazachstan, India, Australië en Frankrijk.
nu.nl
Nederland is normaal wel betrokken bij haar landgenoten. Beetje vreemd dat het nu zo stil is, terwijl er toch een Nederlandse aan boord is.
Bovendien vlogen die beide asielzoekers door naar Amsterdam en wie weet hoeveel Maleiers nog meer.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
meneer het matadortje klinkt een beetje geirriteerd ? aww
Huh? Helemaal niet man. Ik complimenteer je met je goeie punt.
Is er iets?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
oh sorry dat stond eronder, maar dacht niet belangrijk Wegens ervaring.
quote:
In 2009 leidde Frankrijk de zoektocht naar een vliegtuig van Air France dat in de Atlantische Oceaan was neergestort. Alle 228 inzittenden kwamen om door het ongeval met vlucht AF 447. Enkele dagen na de crash werden wrakstukken van het vliegtuig gespot.
Op zondag 16 maart 2014 09:15 schreef Speculant. het volgende: Maleisië is wel erg aan het klungelen eigenlijk. Nu pas echt gaan zoeken in de Indische oceaan
Dat zou een aanwijzing kunnen zijn; gisteren hebben ze die flight sim bij Zaharie thuis gecheckt en de laatste vlucht geladen...
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Als je nou echt spectaculair wil eindigen (en je hebt het eindeloos op je flight sim geoefend, dan tegen de Mount Everest.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dan zorg je ervoor dat de hele wereld in rep en roer is omdat ze denken dat het een kaping betreft. Of je zet het vliegtuig vervolgens in het midden van de indian ocean en ze vinden het nooit (nou ja nooit, pas veel later dan) terug, of je zet het ergens aan land op een verlaten eiland en snijdt dan je polsen door. Ok, dat eerste is misschien niet zo spectaculair, maar dat tweede toch wel.
De Maleisische autoriteiten laten vluchtsimulators onderzoeken die in beslag zijn genomen tijdens de huiszoekingen van de piloot en de co-piloot van de verdwenen Boeing 777. Het onderzoek werd gedaan nadat bekend was geworden dat de communicatie-apparatuur van het toestel zo vakkundig is uitgezet tijdens de vlucht dat dat alleen door professionals gedaan kan zijn.
Doordat alle communicatieapparatuur werd uitgeschakeld, was de Boeing 777 vrijwel niet meer te traceren. Het vliegtuig was op dat moment ruim een uur in de lucht en kon daarna nog ruim 7 uur verder vliegen.
Doordat de koers van het toestel niet bekend is, wordt het zoeken naar de Boeing een hels karwei. Het wrak kan op de berghellingen van de Himalaya liggen, maar ook op de bodem van de Indische Oceaan.
Speculaties
Intussen gaan de Maleisische media onverminderd door met speculeren over wat er gebeurd kan zijn. Er wordt geschreven dat de 53-jarige gezagvoerder Zaharie Ahmad Shah sterke banden zou hebben met de grootste oppositiepartij en dat zijn gezin een dag voor het ongeluk halsoverkop van huis zou zijn vertrokken. Maar er zijn ook berichten dat de man een voorbeeldige piloot was die nooit iets onwettigs zou doen.
De co-piloot is de 27-jarige Fariq Abdul Hamid. Hij vloog nog niet lang in een Boeing 777. Beide piloten wonen in Kuala Lumpur, de hoofdstad van Maleisië
dan zorg je ervoor dat de hele wereld in rep en roer is omdat ze denken dat het een kaping betreft. Of je zet het vliegtuig vervolgens in het midden van de indian ocean en ze vinden het nooit (nou ja nooit, pas veel later dan) terug, of je zet het ergens aan land op een verlaten eiland en snijdt dan je polsen door. Ok, dat eerste is misschien niet zo spectaculair, maar dat tweede toch wel.
Ik denk in zo'n scenario niet zozeer zelfmoord als wel "spel". Wat kan ik allemaal met een echt vliegtuig nu ik toch vrij(gezel) ben. Laatste flight sim nog es overdoen... En dan misschien eindigen, maar dat zal denk ik niet zo in zijn hoofd. "Gewoon" gek geworden met misschien op het eind de echte zelfmoordneiging?
In zee vliegen is psychologisch "zachter" dan op land crashen, maar het kan ook zijn dat hij juist graag hard wilde crashen...
Ik ben toch meer in je punt gaan zien van die piloot.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ik denk geen zelfmoord en ga er van uit dat de opzet is geslaagd. Wat de opzet is weet ik niet, dat kan variëren van bepaalde defensietactieken en - mogelijkheden beter in kaart krijgen tot ehhh..iets heel anders. Maar ik ga ervan uit dat dit in principe gelukt is.
Of het vliegtuig geland is? Mijn gok is van wel. Met deze skills zou ik ze niet te snel afschrijven. Maar ook al hebben ze het niet overleefd; het doel kan toch zijn bereikt. Het kunnen zomaar slechts pionnen zijn in het grotere geheel.
Ik denk niet dat de héle crew hiervan wist; dat lijken me teveel mensen en dus ook teveel risico.
Op zondag 16 maart 2014 09:29 schreef Dehelerambam het volgende: Ik denk geen zelfmoord en ga er van uit dat de opzet is geslaagd. Wat de opzet is weet ik niet, dat kan variëren van bepaalde defensietactieken en - mogelijkheden beter in kaart krijgen tot ehhh..iets heel anders. Maar ik ga ervan uit dat dit in principe gelukt is.
Of het vliegtuig geland is? Mijn gok is van wel. Met deze skills zou ik ze niet te snel afschrijven. Maar ook al hebben ze het niet overleefd; het doel kan toch zijn bereikt. Het kunnen zomaar slechts pionnen zijn in het grotere geheel.
Ik denk niet dat de héle crew hiervan wist; dat lijken me teveel mensen en dus ook teveel risico.
Als er onder de crew genoeg fans van de oppositie zitten, zoals de piloot dat blijkbaar ook was, zou je best wat kunnen plannen denk ik. Ontevredenheid met de werkgever erbij...?
Wat is het grotere geheel dat je vermoedt?!
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Als dat verhaal klopt dat de piloot een aanhanger was van de Maleisische oppositie dan kun je een moslimextremistisch motief ook wel afstrepen. Een kaping door passagiers begint ook steeds minder realistisch te worden gezien alle handelingen die meer dan basiskennis vereisen. Begin steeds meer te geloven in wraak/zelfmoord maar dan wel nog een motief graag. En niet: de geschiedenisboeken halen. Waarom is zijn gezin vertrokken? Wisten zij op voorhand al meer of is er sprake van een breuk? Ik vind het bijv. wel een plausibel verhaal dat uitgekomen is dat hij homoseksueel is bijv. Ok pure speculatie
Ik denk in zo'n scenario niet zozeer zelfmoord als wel "spel". Wat kan ik allemaal met een echt vliegtuig nu ik toch vrij(gezel) ben. Laatste flight sim nog es overdoen... En dan misschien eindigen, maar dat zal denk ik niet zo in zijn hoofd. "Gewoon" gek geworden met misschien op het eind de echte zelfmoordneiging?
In zee vliegen is psychologisch "zachter" dan op land crashen, maar het kan ook zijn dat hij juist graag hard wilde crashen...
Ik ben toch meer in je punt gaan zien van die piloot.
Ik denk dat er een hoog spelgehalte in zijn zelfmoord zit.
Het zou enorm knullig zijn als het echt zijn laatste flight sim is, ik weet niet hoe het werkt en of het alle gespeelde vluchten opslaat, maar je zult vast kunnen opslaan en verwijderen? Dan zal ie betreffende route ongetwijfeld gespeeld hebben. Maar ik betwijfel of die er dan nog tussen staat.
Nog wat gemist vannacht? Ik zie dat er wat vraagtekens zijn bij de piloot. Ben er eigenlijk wel van overtuigd dat minimaal 1 piloot erbij betrokken is, maar vind een zelfmoordactie anders dan met een terroristische inslag nog steeds niet plausibel. En ook niet dat hij veilig aan de grond staat. Een United 93 scenario eindigend tegen bergwand of op de bodem van de Indische oceaan kan ik wel wat bij voorstellen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Ik denk in zo'n scenario niet zozeer zelfmoord als wel "spel". Wat kan ik allemaal met een echt vliegtuig nu ik toch vrij(gezel) ben. Laatste flight sim nog es overdoen... En dan misschien eindigen, maar dat zal denk ik niet zo in zijn hoofd. "Gewoon" gek geworden met misschien op het eind de echte zelfmoordneiging?
In zee vliegen is psychologisch "zachter" dan op land crashen, maar het kan ook zijn dat hij juist graag hard wilde crashen...
Ik ben toch meer in je punt gaan zien van die piloot.
Oh jij interpreteert halsoverkop vertrokken als dat zijn vrouw hem verlaten heeft. Ik dacht eerder, met voorkennis ondergedoken.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Oh jij interpreteert halsoverkop vertrokken als dat zijn vrouw hem verlaten heeft. Ik dacht eerder, met voorkennis ondergedoken.
Ja, dat is de vraag: • bewuste kaping door piloot en wellicht anderen - politiek motief + beetje MAS pesten = vrouw en kinderen veilig gestald • spel en uiteindelijke zelfmoord - persoonlijke motief; niks meer te verliezen = vanwege vrouw en kinderen weg
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op zondag 16 maart 2014 09:38 schreef alpeko het volgende: Als dat verhaal klopt dat de piloot een aanhanger was van de Maleisische oppositie dan kun je een moslimextremistisch motief ook wel afstrepen. Een kaping door passagiers begint ook steeds minder realistisch te worden gezien alle handelingen die meer dan basiskennis vereisen. Begin steeds meer te geloven in wraak/zelfmoord maar dan wel nog een motief graag. En niet: de geschiedenisboeken halen. Waarom is zijn gezin vertrokken? Wisten zij op voorhand al meer of is er sprake van een breuk? Ik vind het bijv. wel een plausibel verhaal dat uitgekomen is dat hij homoseksueel is bijv. Ok pure speculatie
Je moet een ding niet vergeten. STEL het is een kaping van een van de passagiers (terrorist whatever), dan betekent dat niet bij voorbaat dat deze geen kennis van zaken heeft. Die terroristen kunnen net zo goed een vliegbrevet gehaald hebben en flink geoefend hebben. Tuurlijk hebben ze dan geen ervaring in grote toestellen, maar als zij goed kunnen vliegen in de wat kleindere toestellen is het echt niet onmogelijk om in een groot toestel ook te kunnen manouvreren. Alleen de landing is dan echt heel veel moeilijker lijkt mij.
Inb4 gezeik: nee ik ben geen piloot, maar dit is gebaseerd op algemene kennis en inschatting.
Als er onder de crew genoeg fans van de oppositie zitten, zoals de piloot dat blijkbaar ook was, zou je best wat kunnen plannen denk ik. Ontevredenheid met de werkgever erbij...?
Wat is het grotere geheel dat je vermoedt?!
Het grotere geheel kan ik alleen maar naar gissen. Er zijn zoveel mogelijkheden zolang we geen richting hebben voor wie er mogelijk achter kan zitten. Behalve nu de oppositie dan. Van de politieke situatie daar weet ik niet veel. Jij wel? Dat zou nog wel interessant zijn om daar meer over te weten. Voor het in diskrediet brengen van de zittende partijen gaat het een beetje ver misschien
Maar als je alles bij elkaar optelt, dan lijkt het mij veel te veel gepland, veel te veel moeite, veel te veel benodigde skills om zomaar random te zijn.
En vaak zijn uitvoerders van zeer risicovolle plannen pionnen in het 'spel', net als bijvoorbeeld de kapers van 9/11 dat waren. Zij spelen hun rol in het geheel, maar het is niet het hele spel. Eerder een zet.
Je moet een ding niet vergeten. STEL het is een kaping van een van de passagiers (terrorist whatever), dan betekent dat niet bij voorbaat dat deze geen kennis van zaken heeft. Die terroristen kunnen net zo goed een vliegbrevet gehaald hebben en flink geoefend hebben. Tuurlijk hebben ze dan geen ervaring in grote toestellen, maar als zij goed kunnen vliegen in de wat kleindere toestellen is het echt niet onmogelijk om in een groot toestel ook te kunnen manouvreren. Alleen de landing is dan echt heel veel moeilijker lijkt mij.
Inb4 gezeik: nee ik ben geen piloot, maar dit is gebaseerd op algemene kennis en inschatting.
Ok, maar hoe verklaar je dan het exact volgen van de vliegroutes boven de Straat van Malakka? Een kaper weet dat niet. Een piloot die kaapt wel.
Dat de piloot er niet bij betrokken is, lijkt me veel minder logisch dan wel. Ockhams scheermes.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ok, maar hoe verklaar je dan het exact volgen van de vliegroutes boven de Straat van Malakka? Een kaper weet dat niet. Een piloot die kaapt wel.
Dat de piloot er niet bij betrokken is, lijkt me veel minder logisch dan wel. Ockhams scheermes.
Goed, dat klopt inderdaad. Is het nietmogelijk die vliegroutes uit te zoeken? Of hem daar gewoon op auto te zetten? En wat ook kan is dat de kapers de piloten gewoonwegbedreigd hebben. Met een geweer in de nek dwingen via A naar B te vliegen. Just saying.
Het grotere geheel kan ik alleen maar naar gissen. Er zijn zoveel mogelijkheden zolang we geen richting hebben voor wie er mogelijk achter kan zitten. Behalve nu de oppositie dan. Van de politieke situatie daar weet ik niet veel. Jij wel? Dat zou nog wel interessant zijn om daar meer over te weten. Voor het in diskrediet brengen van de zittende partijen gaat het een beetje ver misschien
Maar als je alles bij elkaar optelt, dan lijkt het mij veel te veel gepland, veel te veel moeite, veel te veel benodigde skills om zomaar random te zijn.
En vaak zijn uitvoerders van zeer risicovolle plannen pionnen in het 'spel', net als bijvoorbeeld de kapers van 9/11 dat waren. Zij spelen hun rol in het geheel, maar het is niet het hele spel. Eerder een zet.
Ok, ik volg je, maar welk doel heeft dit dan? Media-onzekerheid? 9/11 oplepelen; "kijk eens hoe bang jullie moeten zijn, mensen"?
Nee, weet niks van de politieke situatie daar.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Goed, dat klopt inderdaad. Is het nietmogelijk die vliegroutes uit te zoeken? Of hem daar gewoon op auto te zetten? En wat ook kan is dat de kapers de piloten gewoonwegbedreigd hebben. Met een geweer in de nek dwingen via A naar B te vliegen. Just saying.
Ja, maar wie zouden de kapers dan moeten zijn? Het is toch veel logischer dat de piloot de kaper is, of de leider van de kapersgroep of whatever?
Denk je niet dat als de kapers niet bij de crew horen, ze allang overmeesterd waren of op zijn minst het vliegpatroon dat moet laten zien?
Gezien de achtergronden van de piloot is het ook onlogischer, lijkt me.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ok, maar hoe verklaar je dan het exact volgen van de vliegroutes boven de Straat van Malakka? Een kaper weet dat niet. Een piloot die kaapt wel.
Dat de piloot er niet bij betrokken is, lijkt me veel minder logisch dan wel. Ockhams scheermes.
waarom zou een kaper dat niet weten? Die info ligt nu ook op straat. Volgens mij is dat een soort van basiskennis als je vliegt? Maar dat is een wilde gok.
Er moet ook iemand bij geweest zijn die de passagiers rustig heeft gehouden. 238 mensen laten zich niet als makke schapen naar de slachtbank vliegen.
Exact. Daarom: piloot + crew denk ik.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Hmm tja daar zeg je wat. Maar je bedoelt dus dat de piloot kaper is en niet zelfmoord oid. Dus lid van terreur groep of iets dergelijkd.
Nee, niks geen lid, waarom?
Handel. Die mensen zijn een hoooop waard....
Landen op een verlaten vliegveld of Tibet en met handlangers op de grond die lui verbergen en losgeld gaan eisen.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ja of passagiers op valse papieren. Is al aangetoond dat dat geen problemen opleverde. Wellicht wel in combi met grondpersoneel.
Jep. Hoeveel oppositieleden zaten in dat toestel?? Misschien kende Zaharie die wel van de congressen van die partij, weet jij veel.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Landen op een verlaten vliegveld of Tibet en met handlangers op de grond die lui verbergen en losgeld gaan eisen.
Dat kan natuurlijk ook nog, ik dacht steeds, wat wl je met een 777 gaan doen. Maar het kan natuurlijk puur een middel zijn om geld te verkrijgen, voor iets anders. Overigens ben ik er nog steeds van overtuigd dat het wel mislukt is.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Dat kan natuurlijk ook nog, ik dacht steeds, wat wl je met een 777 gaan doen. Maar het kan natuurlijk puur een middel zijn om geld te verkrijgen, voor iets anders. Overigens ben ik er nog steeds van overtuigd dat het wel mislukt is.
Maar waardoor? Hoe? Overmoed van Zaharie?
Passagiers zullen zich wel verzetten, maar zich niet opofferen om dood te gaan. Tenslotte hebben ze een piloot nodig...
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ohzo. Kan ook inderdaad. Handlangers moeten er dan idd zijn. Maar dan zou je je afvragen dat er toch wel iemand ergens iets gezien moet hebben.
Genoeg Tibetanen die zoiets willen doen als het oppositie tegen de Chinese en Maieise regering gecombineerd is...;)
Zaharie over Skype: "Hey Chan Li, kun je zaterdag ff helpen wat mensen te stallen in je yakstal? "Ja is goed, toch niks te doen, hoe laat kom je aanvliegen?" "ergens vroeg in de ochtend, weet niet precies hoe laat want ik ga eerst nog wat rondvliegen over de Golf van Thailand om ze op een dwaalspoor te brengen" "is goed man, zie je zaterdag wel verschijnen" "over en uit"
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Passagiers zullen zich wel verzetten, maar zich niet opofferen om dood te gaan. Tenslotte hebben ze een piloot nodig...
Misschien verkeerde inschatting, misschien is er toch geweld aan te pas gekomen liep het uit de hand. Zoals eerder aangehaald een United 93 scenario waarbij de passagiers dachten het sowieso niet te overleven. In blinde paniek kan van alles gebeuren.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Genoeg Tibetanen die zoiets willen doen als het oppositie tegen de Chinese en Maieise regering gecombineerd is...;)
Zaharie over Skype: "Hey Chan, kun je zaterdag ff helpen wat mensen te stallen in je yakstal? "Ja is goed, toch niks te doen, hoe laat kom je aanvliegen?" "ergens vroeg in de ochtend, weet niet precies hoe laat want ik ga eerst nog wat rondvliegen over de Golf van Thailand om ze op een dwaalspoor te brengen" "is goed man, zie je zaterdag wel verschijnen" "over en uit"
Je vergeet een heel kritisch punt. Die mensen hebben lama's om te verzorgen. Daarom moest hij eerst boven die golf rondvliegen; tijd vullen totdat de kudde bijeen was gedreven
Je vergeet een heel kritisch punt. Die mensen hebben lama's om te verzorgen. Daarom moest hij eerst boven die golf rondvliegen; tijd vullen totdat de kudde bijeen was gedreven
Nee, geen lama's die komen alleen hier voor, banaan.
Yaks.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
dat is dan ook meteen een verklaring waarom er niks gebeurt ook al hebben passagiers door dat er iets niet klopt, wat kunnen ze doen? Zelf vliegen?
Nee, klopt. Mijn punt was meer dat men zei dat die niets zouden merken. Beetje oplettende frequent flyer wel, dat was mijn punt.
Nee, uiteindelijk is de piloot de baas, of een kaper die hem onder schot houdt, maar Zaharie lijkt me genoeg reden om zelf gefrustreerd genoeg te zijn...
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Genoeg Tibetanen die zoiets willen doen als het oppositie tegen de Chinese en Maieise regering gecombineerd is...;)
Zaharie over Skype: "Hey Chan Li, kun je zaterdag ff helpen wat mensen te stallen in je yakstal? "Ja is goed, toch niks te doen, hoe laat kom je aanvliegen?" "ergens vroeg in de ochtend, weet niet precies hoe laat want ik ga eerst nog wat rondvliegen over de Golf van Thailand om ze op een dwaalspoor te brengen" "is goed man, zie je zaterdag wel verschijnen" "over en uit"
Maar dan ga je er vanuit dat het een gelukte gijzeling is, waarbij nu in het geheim wordt onderhandeld met de Maleisische overheid? Ja, het zou kunnen, daar boven in Tibet tussen de Himalaya, heb je natuurlijk ook geen ruk aan je fancy smartphone met 4G.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Ja, irritant, ik weet het. Maar dit was gewoon ff wat biologie.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Maar dan ga je er vanuit dat het een gelukte gijzeling is, waarbij nu in het geheim wordt onderhandeld met de Maleisische overheid? Ja, het zou kunnen, daar boven in Tibet tussen de Himalaya, heb je natuurlijk ook geen ruk aan je fancy smartphone met 4G.
Hehe nee. En koud! En ijle lucht. Geen pretje, zo op je vakantiereisje (Frans gezinnetje)...Wel fucking mooi gebied.
Het zou een politieke stunt kunnen zijn natuurlijk; een pressiemiddel. Luister, je krijg je vliegtuig en de passagiers als je een eerlijke democratie van Maleisie maakt, zoiets.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Nee, klopt. Mijn punt was meer dat men zei dat die niets zouden merken. Beetje oplettende frequent flyer wel, dat was mijn punt.
Nee, uiteindelijk is de piloot de baas, of een kaper die hem onder schot houdt, maar Zaharie lijkt me genoeg reden om zelf gefrustreerd genoeg te zijn...
Een afwijking op je route merk je meteen. De laatste keer dat ik op Bangkok vloog, ben ik halverwege ook informatie gaan inwinnen, omdat ik het gevoel had dat we anders vlogen dan de 4 keer ervoor. En dat klopte ook, maar met een korte uitleg van de stewardess en een ijsje heb ik me wel laten afschepen en ben weer gaan zitten.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!