SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.==========================================================
Nieuwsbronnen:
• Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html
• nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/
• Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates
• Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0
• NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date
==========================================================
Eerder verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen:
• Overzicht van zelfmoordvluchten - NOS
• Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl
YouTube-filmpjes vergelijkbare vliegtuigongelukken:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.---------------------------------------------------------------------------------------------------
Eerdere kapingen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mogelijke motieven/scenario's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.==========================================================
EERDERE UPDATES:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.==========================================================
Deze OP is (mede) tot stand gekomen door de tomeloze inzet van:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
& Me_Wesley, RVer, OEM, matthijst, MartijnA3, ...
Vorige delen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!NWS dankt al deze bijdragers voor hun harde werk
==========================================================
Topics andere subfora:
• BNW / De verdwijning van Malaysia Airlines Flight MH370
• NWS / Vliegtuig Malaysia Airlines is neergestort in zee
• ONZ / Vind een vliegtuig
• ONZ / Beveiliger vind vlucht MH370 ...niet (fotoverhaal!)
• KLB / Vliegtuigen die neerstorten in zee.
==========================================================
• Status na 197 uur (8 dagen, 5 uur): 2 Kokosnoten, nog geen vliegtuig![]()
• Maleisische overheid ontkent alle bevindingen van anderen; 'Geen vliegtuigen in Kuala Lumpur.'
==========================================================
[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 16-03-2014 13:20:27 ]The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Mij lijkt de Noordelijke boog een stuk logischer...quote:Op zondag 16 maart 2014 04:13 schreef El_Matador het volgende:
[ afbeelding ]
Windrichtingen in juli (a) en januari (b).
+
[ afbeelding ]
Vaag hoe de windrichtingen in maart zijn, maar de Intertropical Convergence Zone zou een rol kunnen spelen in bepalen waar het vliegtuig heengegaan is.
Als het 7,5 uur gevlogen heeft (1,5 uur verder dan Peking), zou ie heel zuinig en dus met meewind gevlogen moeten zijn...
Kijk de jetstream: naar Australië is veel rustiger dan de Himalaya over (Tibet). Maar waarom dan eerst 308 NW daarheen vliegen?:
http://www.stormsurfing.com/stormuser2/images/dods/glob_250.swf![]()
Normaliter heb je op die tv schermen van die kaartjes met huidige positie, snelheid en ETA van het vliegtuig.
Dat zal hij wel uitgezet hebben. Als passagier hoeft dat nog niet per se verdacht te zijn, onder het mom van technisch mankement.How can I make this topic about me?![]()
Maar het zou de stewardessen niet opvallen? Die zullen niet even naar de cockpit gaan en er melding van maken? Dan zal de piloot, of de co-piloot, welke niet de boel wil verneuken, daar toch zijn vraagtekens bij gaan zetten?quote:Op zondag 16 maart 2014 08:00 schreef gebrokenglas het volgende:
Normaliter heb je op die tv schermen van die kaartjes met huidige positie, snelheid en ETA van het vliegtuig.
Dat zal hij wel uitgezet hebben. Als passagier hoeft dat nog niet per se verdacht te zijn, onder het mom van technisch mankement.![]()
Een technisch mankement dat een andere route mogelijk maakt?quote:Op zondag 16 maart 2014 08:00 schreef gebrokenglas het volgende:
Normaliter heb je op die tv schermen van die kaartjes met huidige positie, snelheid en ETA van het vliegtuig.
Dat zal hij wel uitgezet hebben. Als passagier hoeft dat nog niet per se verdacht te zijn, onder het mom van technisch mankement.
Daar fool je geen 237 mensen mee. Er is ook een aerotechnisch ingenieur ofzo aan boord. Die merkt dat sowieso wel. Ook 10 crew fool je niet. Behalve als die in het complot zitten, natuurlijk...The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Eigenlijk durf ik nu wel met zekerheid te zeggen dat het niet op zee gecrashed is. Anders waren er wel brokstukken al gevonden.![]()
Ga jij opeens vragen stellen in een vliegtuig als er een bocht van 70 graden gemaakt wordt? Ik niet hoorquote:Op zondag 16 maart 2014 08:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een technisch mankement dat een andere route mogelijk maakt?
Daar fool je geen 237 mensen mee. Er is ook een aerotechnisch ingenieur ofzo aan boord. Die merkt dat sowieso wel. Ook 10 crew fool je niet. Behalve als die in het complot zitten, natuurlijk...![]()
![]()
Ja want de zee is gelukkig niet zo groot.quote:Op zondag 16 maart 2014 08:03 schreef MrBanaan1 het volgende:
Eigenlijk durf ik nu wel met zekerheid te zeggen dat het niet op zee gecrashed is. Anders waren er wel brokstukken al gevonden.![]()
In het geval van een kaping met meerdere mensen zou ik zeggen de noordelijke boog is logischer, maar dan geef ik het ook nog wel een kans dat ze aan de grond staan. En als ze zijn neergestort dan na een worsteling ofzo.quote:Op zondag 16 maart 2014 04:13 schreef El_Matador het volgende:
[ afbeelding ]
Windrichtingen in juli (a) en januari (b).
+
[ afbeelding ]
Vaag hoe de windrichtingen in maart zijn, maar de Intertropical Convergence Zone zou een rol kunnen spelen in bepalen waar het vliegtuig heengegaan is.
Als het 7,5 uur gevlogen heeft (1,5 uur verder dan Peking), zou ie heel zuinig en dus met meewind gevlogen moeten zijn...
Kijk de jetstream: naar Australië is veel rustiger dan de Himalaya over (Tibet). Maar waarom dan eerst 308 NW daarheen vliegen?:
http://www.stormsurfing.com/stormuser2/images/dods/glob_250.swf
Als het toch zelfmoord van de piloot is dan lijkt het mij logischer dat hij richting het zuiden is gevlogen. Om het vliegtuig onvindbaar te maken.![]()
Als ik wakker ben, er is geen vluchtinformatie op die schermpjes en als ik merk dat het totaal afwijkt van de rechte lijn (veel frequent flyers aan boord), ja tuurlijk, jij niet?quote:Op zondag 16 maart 2014 08:03 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ga jij opeens vragen stellen in een vliegtuig als er een bocht van 70 graden gemaakt wordt? Ik niet hoorThe only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Stromingen ed. zorgen normaal wel ervoor dat wel IETS aan spoelt...quote:Op zondag 16 maart 2014 08:03 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ja want de zee is gelukkig niet zo groot.![]()
Ehh, Air France 447?quote:Op zondag 16 maart 2014 08:04 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Stromingen ed. zorgen normaal wel ervoor dat wel IETS aan spoelt...
Die viel heel langzaam, dus werden er delen gevonden. Maar veel delen en lichamen zijn nog niet geborgen. De zwarte doos werd pas 2 jaar later ontdekt...
En daar was het gebied nog redelijk beperkt. Hier is het immens...
Zei jij niet eerst dat het "nooit gevonden zou worden"? Hoe kom je er nu ineens bij dat dat allang had gemoeten?The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Ja, na een week of 12 misschien.quote:Op zondag 16 maart 2014 08:04 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Stromingen ed. zorgen normaal wel ervoor dat wel IETS aan spoelt...
De Indische oceaan is 140 keer Frankrijk![]()
![]()
Nee, denk het niet. 't is ten slotte nacht dus je kunt niet naar buiten kijken om te weten waar je zit. De richting adhv de stand van de sterren bepalen zou misschien kunnen maar tsja.... wie verwacht nou als passagier dat er zoiets aan de hand is?quote:Op zondag 16 maart 2014 08:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als ik wakker ben, er is geen vluchtinformatie op die schermpjes en als ik merk dat het totaal afwijkt van de rechte lijn (veel frequent flyers aan boord), ja tuurlijk, jij niet?
Ik zou dan meer veronderstellen dat het vliegtuig een andere route neemt wegens bijvoorbeeld te verwachten turbulentie verderop.
Zeker als de crew gewoon rustig hun werk doet.How can I make this topic about me?![]()
Oh fuck ik ben een stuk vergeten te typen hehe. Ik bedoelde dat het niet in dat stuk zee waar in 1e instantie gezocht werd ligt. Golf van Thailand/Zuid Chinese zee.quote:Op zondag 16 maart 2014 08:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ehh, Air France 447?
Die viel heel langzaam, dus werden er delen gevonden. Maar veel delen en lichamen zijn nog niet geborgen. De zwarte doos werd pas 2 jaar later ontdekt...
En daar was het gebied nog redelijk beperkt. Hier is het immens...
Zei jij niet eerst dat het "nooit gevonden zou worden"? Hoe kom je er nu ineens bij dat dat allang had gemoeten?
Los van wat de radar zegt, daar had ik het over met die brokstukken.
Kijk F1 dus was ff niet op aan het letten toen ik dat postte hehe.![]()
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA2E0JT20140315quote:(Reuters) - Whatever truly happened to missing Malaysian Airlines flight MH370, its apparently unchallenged wanderings through Asian skies point to major gaps in regional - and perhaps wider - air defenses.
More than a decade after al Qaeda hijackers turned airliners into weapons on September 11, 2001, a large commercial aircraft completely devoid of stealth features appeared to vanish with relative ease.
On Saturday, Malaysia's Prime Minister Najib Razak said authorities now believed the Boeing 777 flew for nearly seven hours after disappearing early on March 8. Either its crew or someone else on the plane disabled the on-board transponder civilian air traffic radar used to track it, investigators believe.
It appears to have first flown back across the South China Sea - an area of considerable geopolitical tension and military activity - before overflying northern Malaysia and then heading out towards India without any alarm being raised.
The reality, analysts and officials say, is that much of the airspace over water - and in many cases over land - lacks sophisticated or properly monitored radar coverage.
Analysts say the gaps in Southeast Asia's air defenses are likely to be mirrored in other parts of the developing world, and may be much greater in areas with considerably lower geopolitical tensions.
"Several nations will be embarrassed by how easy it is to trespass their airspace," said Air Vice Marshal Michael Harwood, a retired British Royal Air Force pilot and ex-defense attache to Washington DC. "Too many movies and Predator (unmanned military drone) feeds from Afghanistan have suckered people into thinking we know everything and see everything. You get what you pay for. And the world, by and large, does not pay."
Al gepost waarschijnlijk maar ze denken nu dat het vliegtuig voor 7u is doorgevlogen?? Dat maakt het gebied wel heel groot dan.![]()
Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die alarm zou slaan. Er zijn genoeg mensen die braaf doen wat de crew zegt en anderen die vragen gaan stellen. Heel normaal.quote:Op zondag 16 maart 2014 08:09 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Nee, denk het niet. 't is ten slotte nacht dus je kunt niet naar buiten kijken om te weten waar je zit. De richting adhv de stand van de sterren bepalen zou misschien kunnen maar tsja.... wie verwacht nou als passagier dat er zoiets aan de hand is?
Ik zou dan meer veronderstellen dat het vliegtuig een andere route neemt wegens bijvoorbeeld te verwachten turbulentie verderop.
Zeker als de crew gewoon rustig hun werk doet.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Was nog niet gepost deze volgens mij.quote:Op zondag 16 maart 2014 08:12 schreef Speculant. het volgende:
[..]
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA2E0JT20140315
Al gepost waarschijnlijk maar ze denken nu dat het vliegtuig voor 7u is doorgevlogen?? Dat maakt het gebied wel heel groot dan.
Ja, en als ie maar voor ongeveer 7 uur brandstof bij zich had (6 uur vlucht + 1 uurtje speling) moet ie wel precies de straalstroom volgen...The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
En omdat je een kaping vermoed stomp je de piloot maar neer?quote:Op zondag 16 maart 2014 08:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als ik wakker ben, er is geen vluchtinformatie op die schermpjes en als ik merk dat het totaal afwijkt van de rechte lijn (veel frequent flyers aan boord), ja tuurlijk, jij niet?![]()
![]()
Denk je dan die noordelijke richting/cirkel of die zuidelijke?quote:Op zondag 16 maart 2014 08:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Was nog niet gepost deze volgens mij.
Ja, en als ie maar voor ongeveer 7 uur brandstof bij zich had (6 uur vlucht + 1 uurtje speling) moet ie wel precies de straalstroom volgen...![]()
7u brandstof lijkt me ook erg krap eigenlijk maar als ze zo lang gevlogen hebben is dat idd op het randje. Als ze hem dan vervolgens geland hebben ergens dan is er misschien nu dit gebeurd:quote:Op zondag 16 maart 2014 08:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Was nog niet gepost deze volgens mij.
Ja, en als ie maar voor ongeveer 7 uur brandstof bij zich had (6 uur vlucht + 1 uurtje speling) moet ie wel precies de straalstroom volgen...
![]()
Noord.quote:Op zondag 16 maart 2014 08:17 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Denk je dan die noordelijke richting/cirkel of die zuidelijke?
Het zou raar zijn eerst puur west en noord te vliegen en dan ineens te denken "hee, ik wil naar Australië (maar ik heb niet genoeg brandstof)"
Maar die zelfmoord piloot lijkt niet zo onwaarschijnlijk na het bericht -als het klopt, het blijft een baggerroddelblaadje- in The Mirror van zijn vrouw en kinderen die de dag ervoor uit huis getrokken zijn...?
Teveel uurtjes achter de flight sim, eten een keer niet lekker en vrouw en kids pakken de biezen? Of is er meer aan de hand?The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Waar zou die dan uit komen na 7 uur ongeveer? Welke landen zijn mogelijk zegmaar.quote:Op zondag 16 maart 2014 08:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Noord.
Het zou raar zijn eerst puur west en noord te vliegen en dan ineens te denken "hee, ik wil naar Australië (maar ik heb niet genoeg brandstof)"![]()
Ik denk dat hij het land niet gehaald heeft, anders was er aan die enorm drukke Bengaalse kust allang iets geregistreerd, hetzij qua radar hetzij qua ooggetuigenverslagen...quote:Op zondag 16 maart 2014 08:21 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Waar zou die dan uit komen na 7 uur ongeveer? Welke landen zijn mogelijk zegmaar.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Hmm. Ja ik ken de topografie niet, maar is het mogelijk dat er op een eilandje daar in debuurt geland is? Just asking he. Onderhand blijft geen enkele optie mogelijkquote:Op zondag 16 maart 2014 08:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het land niet gehaald heeft, anders was er aan die enorm drukke Bengaalse kust allang iets geregistreerd, hetzij qua radar hetzij qua ooggetuigenverslagen...![]()
![]()
Als ze schijnbaar Maleisië al over kunnen vliegen zonder problemen dan zal dat ook wel lukken met het gebied tussen Bangladesh en Birma. Vlieg je daarna over Bhutan en je zit in niemands land.quote:Op zondag 16 maart 2014 08:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het land niet gehaald heeft, anders was er aan die enorm drukke Bengaalse kust allang iets geregistreerd, hetzij qua radar hetzij qua ooggetuigenverslagen...![]()
Ja, geen idee, ik ken het er ook niet, maar die eilandjes zijn klein en het vliegtuig groot. En dan stilhouden?quote:Op zondag 16 maart 2014 08:25 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Hmm. Ja ik ken de topografie niet, maar is het mogelijk dat er op een eilandje daar in debuurt geland is? Just asking he. Onderhand blijft geen enkele optie mogelijk
De eilanden zijn allemaal voor de kust van Myanmar/Thailand; Andamanen en Nicobaren. Meer naar het noorden heb je niet zoveel.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Ja, dat leek mij ook de meest logische route naar Tibet, maar toch, het stikt er ook van de andere vliegtuigen in dat gebied. Boven een ander vliegtuig (dat van Singapore Airlines naar Barcelona uit de OP) vliegen zou kunnen inderdaad.quote:Op zondag 16 maart 2014 08:27 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Als ze schijnbaar Maleisië al over kunnen vliegen zonder problemen dan zal dat ook wel lukken met het gebied tussen Bangladesh en Birma. Vlieg je daarna over Bhutan en je zit in niemands land.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Dat bedoelde ik ja. Hmm. Hopen op een breakthrough, zo die hele oceaan af scannen is idd onbegonnen werk.quote:Op zondag 16 maart 2014 08:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, geen idee, ik ken het er ook niet, maar die eilandjes zijn klein en het vliegtuig groot. En dan stilhouden?
De eilanden zijn allemaal voor de kust van Myanmar/Thailand; Andamanen en Nicobaren. Meer naar het noorden heb je niet zoveel.![]()
In het geval van een wilde actie van de piloot, is het trouwens veel logischer om de co-piloot niet te vermoorden (je hebt hem nodig), maar over te halen. Die jonge Fariq is natuurlijk chantabel:
"Fariq, laten we vandaag es wat anders gaan doen, we gaan vliegen naar A en dan B, ok?"
"Ja, maar piloot, dat mag toch niet"
"Blonde meisjes in de cockpit uitnodigen en roken mag ook niet, wil je dat ik dat aan je baas vertel?"The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Onze grote matadorvriend krijgt geen bevredigend antwoord van de stewardessen, die meldt dat er een technisch mankement is en dat ze daarom uitwijken. Hij wordt vervolgens pislink en stapt uit zijn stoel en een heftige woordenwisseling ontstaat tussen hem en de stewardess, waarbij ook nog een andere crewmember is gekomen. Op een gegeven moment brult ie "I want to speak with the captain, I don't want that WE ALL GONNA DIE" Die laatste woorden maken veel passagiers wakker en lichte paniek ontstaat. Die lawaaiige passagier is een kaper denken velen! Na een worsteling tussen hem en de crew is hij overmeesterd, compleet uitgekleed (geen onderbroekbommen though), prop in de mond en vastgebonden. Het vliegtuig koerst weer vrolijk verder.quote:Op zondag 16 maart 2014 08:16 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
En omdat je een kaping vermoed stomp je de piloot maar neer?<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>![]()
Bijgetankt of vol van tevoren?quote:Op zondag 16 maart 2014 08:37 schreef Speculant. het volgende:
Dat het vliegtuig niet is volgetankt zijn ze wel 100% zeker van?
Geen idee, zou kunnen dat hij na een korte tussenstop op Peking verder vloog? Het komt 's ochtends vroeg aan, klaar voor een nieuwe vracht passagiers? Is de kerosine in Maleisie goedkoper dan in China zelfs met het extra gewicht?The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
quote:Op zondag 16 maart 2014 08:39 schreef Falco het volgende:
[..]
Onze grote matadorvriend krijgt geen bevredigend antwoord van de stewardessen, die meldt dat er een technisch mankement is en dat ze daarom uitwijken. Hij wordt vervolgens pislink en stapt uit zijn stoel en een heftige woordenwisseling ontstaat tussen hem en de stewardess, waarbij ook nog een andere crewmember is gekomen. Op een gegeven moment brult ie "I want to speak with the captain, I don't want that WE ALL GONNA DIE" Die laatste woorden maken veel passagiers wakker en lichte paniek ontstaat. Die lawaaiige passagier is een kaper denken velen! Na een worsteling tussen hem en de crew is hij overmeesterd, compleet uitgekleed (geen onderbroekbommen though), prop in de mond en vastgebonden. Het vliegtuig koerst weer vrolijk verder.
Een rijke fantasie, mooi.
Nee, ik ben niet bepaald iemand die afwachtend in een hoekje blijft zitten.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Misschien zat/zit jij stiekem wel in dat toestel.... IELOEMIENATIEquote:Op zondag 16 maart 2014 08:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een rijke fantasie, mooi.
Nee, ik ben niet bepaald iemand die afwachtend in een hoekje blijft zitten.![]()
Vol getankt. Als alles toch al zo gepland lijkt te zijn waarom dan niet het vliegtuig voltanken voor vertrek.quote:Op zondag 16 maart 2014 08:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Bijgetankt of vol van tevoren?
Geen idee, zou kunnen dat hij na een korte tussenstop op Peking verder vloog? Het komt 's ochtends vroeg aan, klaar voor een nieuwe vracht passagiers? Is de kerosine in Maleisie goedkoper dan in China zelfs met het extra gewicht?![]()
Die gast is 27 niet 7. Jezus wat een lulverhaal.quote:Op zondag 16 maart 2014 08:38 schreef El_Matador het volgende:
In het geval van een wilde actie van de piloot, is het trouwens veel logischer om de co-piloot niet te vermoorden (je hebt hem nodig), maar over te halen. Die jonge Fariq is natuurlijk chantabel:
"Fariq, laten we vandaag es wat anders gaan doen, we gaan vliegen naar A en dan B, ok?"
"Ja, maar piloot, dat mag toch niet"
"Blonde meisjes in de cockpit uitnodigen en roken mag ook niet, wil je dat ik dat aan je baas vertel?"![]()
![]()
Ja, werkt dat zo? Je geeft het tankmannetje een paar ringgit en hij tankt hem helemaal vol? Dat merkt Malaysian Airlines niet, denk je??quote:Op zondag 16 maart 2014 08:45 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Vol getankt. Als alles toch al zo gepland lijkt te zijn waarom dan niet het vliegtuig voltanken voor vertrek.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Ja, als je gaat vliegen kan je beter met 2 zijn, dan in je eentje, niet? En hij is niet chantabel?quote:Op zondag 16 maart 2014 08:45 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Die gast is 27 niet 7. Jezus wat een lulverhaal.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
als die co piloot betrokken was dan had die wel door het luikje kunnen gaan om onder de cockpit dat pingding uit te zetten.quote:Op zondag 16 maart 2014 08:38 schreef El_Matador het volgende:
In het geval van een wilde actie van de piloot, is het trouwens veel logischer om de co-piloot niet te vermoorden (je hebt hem nodig), maar over te halen. Die jonge Fariq is natuurlijk chantabel:
"Fariq, laten we vandaag es wat anders gaan doen, we gaan vliegen naar A en dan B, ok?"
"Ja, maar piloot, dat mag toch niet"
"Blonde meisjes in de cockpit uitnodigen en roken mag ook niet, wil je dat ik dat aan je baas vertel?"![]()
Met een varkensrollade, better safe than sorry!quote:Op zondag 16 maart 2014 08:16 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
En omdat je een kaping vermoed stomp je de piloot maar neer?You wear your smile like it was going out of fashion...![]()
Precies.quote:Op zondag 16 maart 2014 08:52 schreef Marrije het volgende:
[..]
als die co piloot betrokken was dan had die wel door het luikje kunnen gaan om onder de cockpit dat pingding uit te zetten.
Als het een "kaping" betreft, denk ik eerder aan piloten + de crew, dan aan alleen de piloot of minder waarschijnlijk; kapers aan boord.
Het vliegtuig vloog precies langs de gebruikelijke lijnen en waypoints in de Straat van Malakka.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
ja en in dat geval was er vast wel iemand die dat pingding uit kon zetten, in geval van kaping.quote:Op zondag 16 maart 2014 08:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Precies.
Als het een "kaping" betreft, denk ik eerder aan piloten + de crew, dan aan alleen de piloot of minder waarschijnlijk; kapers aan boord.
Het vliegtuig vloog precies langs de gebruikelijke lijnen en waypoints in de Straat van Malakka.
Tenzij de kapers daar geen weet van hadden. Maar gezien alle andere kennis die is toegepast lijkt me dat onwaarschijnlijk.
Ik neig naar zelfmoord door de piloot.
En of dat nou is omdat zn gezin m had verlaten of omdat ie homo zou zijn of een mogelijk conflict met zn werkgever, what ever, maar ik denk dat ie het al een tijdje had voorbereid. Bewust een nachtvlucht heeft uitgekozen en zo nog wat dingen.![]()
Ik weet niet hoe die systemen werken. Een kaping op deze manier lijkt me een keurig uitgewerkte operatie aangezien niemand iets weet dus een volgetankt vliegtuig zou toch ook wel moeten lukken dan.quote:Op zondag 16 maart 2014 08:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, werkt dat zo? Je geeft het tankmannetje een paar ringgit en hij tankt hem helemaal vol? Dat merkt Malaysian Airlines niet, denk je??![]()
Lijkt me dat de computer voorprogrammeert hoeveel kerosine erin gaat. Het niet zo lekker draaiende bedrijf houdt die hoge kosten nauwgezet bij.quote:Op zondag 16 maart 2014 09:03 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe die systemen werken. Een kaping op deze manier lijkt me een keurig uitgewerkte operatie aangezien niemand iets weet dus een volgetankt vliegtuig zou toch ook wel moeten lukken dan.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
klopt. En er wordt niet meer brandstof bijgetankt dan nodig voor de vlucht. Allemaal onnodig extra gewicht en dus hoger verbruik om het allemaal mee te torsen.How can I make this topic about me?![]()
Maleisië vraagt hulp bij zoektocht Boeing
Maleisië heeft circa vijftien landen om hulp gevraagd bij de zoektocht naar het passagiersvliegtuig dat sinds ruim een week wordt gemist.
Het ministerie van Verkeer liet zondag weten dat onder meer om bijstand is gevraagd aan Kazachstan, India, Australië en Frankrijk.
nu.nl![]()
Jaaa, goed punt.quote:Op zondag 16 maart 2014 09:07 schreef TLC het volgende:
Dat vliegtuig kan ook zomaar ergens in de middle of nowhere in de Himalaya zijn gecrasht
[ afbeelding ]
Hopelijk hoeven ze elkaar niet op te eten als ze nog leven
Als je nou echt spectaculair wil eindigen (en je hebt het eindeloos op je flight sim geoefend, dan tegen de Mount Everest.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Nederland is normaal wel betrokken bij haar landgenoten. Beetje vreemd dat het nu zo stil is, terwijl er toch een Nederlandse aan boord is.quote:Op zondag 16 maart 2014 09:09 schreef Marrije het volgende:
Maleisië vraagt hulp bij zoektocht Boeing
Maleisië heeft circa vijftien landen om hulp gevraagd bij de zoektocht naar het passagiersvliegtuig dat sinds ruim een week wordt gemist.
Het ministerie van Verkeer liet zondag weten dat onder meer om bijstand is gevraagd aan Kazachstan, India, Australië en Frankrijk.
nu.nl
Bovendien vlogen die beide asielzoekers door naar Amsterdam en wie weet hoeveel Maleiers nog meer.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Franse toeristen aan boord.quote:
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
quote:Op zondag 16 maart 2014 09:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jaaa, goed punt.
Als je nou echt spectaculair wil eindigen (en je hebt het eindeloos op je flight sim geoefend, dan tegen de Mount Everest.meneer het matadortje klinkt een beetje geirriteerd ? awwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Huh? Helemaal niet man. Ik complimenteer je met je goeie punt.quote:Op zondag 16 maart 2014 09:11 schreef TLC het volgende:
[..]
meneer het matadortje klinkt een beetje geirriteerd ? aww
Is er iets?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
oh sorry dat stond eronder, maar dacht niet belangrijkquote:![]()
Wegens ervaring.quote:In 2009 leidde Frankrijk de zoektocht naar een vliegtuig van Air France dat in de Atlantische Oceaan was neergestort. Alle 228 inzittenden kwamen om door het ongeval met vlucht AF 447. Enkele dagen na de crash werden wrakstukken van het vliegtuig gespot.![]()
quote:Op zondag 16 maart 2014 09:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Huh? Helemaal niet man. Ik complimenteer je met je goeie punt.
Is er iets?dan heb ik je post verkeerd begrepen, hier krijg je n kus
"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Dat zou een aanwijzing kunnen zijn; gisteren hebben ze die flight sim bij Zaharie thuis gecheckt en de laatste vlucht geladen...quote:Op zondag 16 maart 2014 09:15 schreef Speculant. het volgende:
Maleisië is wel erg aan het klungelen eigenlijk. Nu pas echt gaan zoeken in de Indische oceaan
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
quote:Op zondag 16 maart 2014 09:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jaaa, goed punt.
Als je nou echt spectaculair wil eindigen (en je hebt het eindeloos op je flight sim geoefend, dan tegen de Mount Everest.dan zorg je ervoor dat de hele wereld in rep en roer is omdat ze denken dat het een kaping betreft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of je zet het vliegtuig vervolgens in het midden van de indian ocean en ze vinden het nooit (nou ja nooit, pas veel later dan) terug, of je zet het ergens aan land op een verlaten eiland en snijdt dan je polsen door. Ok, dat eerste is misschien niet zo spectaculair, maar dat tweede toch wel.![]()
Maar even copy and paste van de site van de NOS ;
De Maleisische autoriteiten laten vluchtsimulators onderzoeken die in beslag zijn genomen tijdens de huiszoekingen van de piloot en de co-piloot van de verdwenen Boeing 777. Het onderzoek werd gedaan nadat bekend was geworden dat de communicatie-apparatuur van het toestel zo vakkundig is uitgezet tijdens de vlucht dat dat alleen door professionals gedaan kan zijn.
Doordat alle communicatieapparatuur werd uitgeschakeld, was de Boeing 777 vrijwel niet meer te traceren. Het vliegtuig was op dat moment ruim een uur in de lucht en kon daarna nog ruim 7 uur verder vliegen.
Doordat de koers van het toestel niet bekend is, wordt het zoeken naar de Boeing een hels karwei. Het wrak kan op de berghellingen van de Himalaya liggen, maar ook op de bodem van de Indische Oceaan.
Speculaties
Intussen gaan de Maleisische media onverminderd door met speculeren over wat er gebeurd kan zijn. Er wordt geschreven dat de 53-jarige gezagvoerder Zaharie Ahmad Shah sterke banden zou hebben met de grootste oppositiepartij en dat zijn gezin een dag voor het ongeluk halsoverkop van huis zou zijn vertrokken. Maar er zijn ook berichten dat de man een voorbeeldige piloot was die nooit iets onwettigs zou doen.
De co-piloot is de 27-jarige Fariq Abdul Hamid. Hij vloog nog niet lang in een Boeing 777. Beide piloten wonen in Kuala Lumpur, de hoofdstad van Maleisië"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Ik denk in zo'n scenario niet zozeer zelfmoord als wel "spel". Wat kan ik allemaal met een echt vliegtuig nu ik toch vrij(gezel) ben. Laatste flight sim nog es overdoen... En dan misschien eindigen, maar dat zal denk ik niet zo in zijn hoofd. "Gewoon" gek geworden met misschien op het eind de echte zelfmoordneiging?quote:Op zondag 16 maart 2014 09:20 schreef Marrije het volgende:
[..]
dan zorg je ervoor dat de hele wereld in rep en roer is omdat ze denken dat het een kaping betreft.
Of je zet het vliegtuig vervolgens in het midden van de indian ocean en ze vinden het nooit (nou ja nooit, pas veel later dan) terug, of je zet het ergens aan land op een verlaten eiland en snijdt dan je polsen door. Ok, dat eerste is misschien niet zo spectaculair, maar dat tweede toch wel.
In zee vliegen is psychologisch "zachter" dan op land crashen, maar het kan ook zijn dat hij juist graag hard wilde crashen...
Ik ben toch meer in je punt gaan zien van die piloot.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Ik denk geen zelfmoord en ga er van uit dat de opzet is geslaagd. Wat de opzet is weet ik niet, dat kan variëren van bepaalde defensietactieken en - mogelijkheden beter in kaart krijgen tot ehhh..iets heel anders.Maar ik ga ervan uit dat dit in principe gelukt is.
Of het vliegtuig geland is? Mijn gok is van wel. Met deze skills zou ik ze niet te snel afschrijven. Maar ook al hebben ze het niet overleefd; het doel kan toch zijn bereikt. Het kunnen zomaar slechts pionnen zijn in het grotere geheel.
Ik denk niet dat de héle crew hiervan wist; dat lijken me teveel mensen en dus ook teveel risico.![]()
Als er onder de crew genoeg fans van de oppositie zitten, zoals de piloot dat blijkbaar ook was, zou je best wat kunnen plannen denk ik. Ontevredenheid met de werkgever erbij...?quote:Op zondag 16 maart 2014 09:29 schreef Dehelerambam het volgende:
Ik denk geen zelfmoord en ga er van uit dat de opzet is geslaagd. Wat de opzet is weet ik niet, dat kan variëren van bepaalde defensietactieken en - mogelijkheden beter in kaart krijgen tot ehhh..iets heel anders.Maar ik ga ervan uit dat dit in principe gelukt is.
Of het vliegtuig geland is? Mijn gok is van wel. Met deze skills zou ik ze niet te snel afschrijven. Maar ook al hebben ze het niet overleefd; het doel kan toch zijn bereikt. Het kunnen zomaar slechts pionnen zijn in het grotere geheel.
Ik denk niet dat de héle crew hiervan wist; dat lijken me teveel mensen en dus ook teveel risico.
Wat is het grotere geheel dat je vermoedt?!The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Als dat verhaal klopt dat de piloot een aanhanger was van de Maleisische oppositie dan kun je een moslimextremistisch motief ook wel afstrepen.
Een kaping door passagiers begint ook steeds minder realistisch te worden gezien alle handelingen die meer dan basiskennis vereisen. Begin steeds meer te geloven in wraak/zelfmoord maar dan wel nog een motief graag. En niet: de geschiedenisboeken halen. Waarom is zijn gezin vertrokken? Wisten zij op voorhand al meer of is er sprake van een breuk? Ik vind het bijv. wel een plausibel verhaal dat uitgekomen is dat hij homoseksueel is bijv. Ok pure speculatie![]()
![]()
Ik denk dat er een hoog spelgehalte in zijn zelfmoord zit.quote:Op zondag 16 maart 2014 09:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik denk in zo'n scenario niet zozeer zelfmoord als wel "spel". Wat kan ik allemaal met een echt vliegtuig nu ik toch vrij(gezel) ben. Laatste flight sim nog es overdoen... En dan misschien eindigen, maar dat zal denk ik niet zo in zijn hoofd. "Gewoon" gek geworden met misschien op het eind de echte zelfmoordneiging?
In zee vliegen is psychologisch "zachter" dan op land crashen, maar het kan ook zijn dat hij juist graag hard wilde crashen...
Ik ben toch meer in je punt gaan zien van die piloot.
Het zou enorm knullig zijn als het echt zijn laatste flight sim is, ik weet niet hoe het werkt en of het alle gespeelde vluchten opslaat, maar je zult vast kunnen opslaan en verwijderen? Dan zal ie betreffende route ongetwijfeld gespeeld hebben. Maar ik betwijfel of die er dan nog tussen staat.![]()
Als dat vliegtuig gelandt is en stel dat het nog onopgemerkt gebleven is ook ;
waar verstop je zo'n gigantisch vliegtuig en waar wil je ineens 239 man gevangen houden ?"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Nog wat gemist vannacht?
Ik zie dat er wat vraagtekens zijn bij de piloot.
Ben er eigenlijk wel van overtuigd dat minimaal 1 piloot erbij betrokken is, maar vind een zelfmoordactie anders dan met een terroristische inslag nog steeds niet plausibel.
En ook niet dat hij veilig aan de grond staat.
Een United 93 scenario eindigend tegen bergwand of op de bodem van de Indische oceaan kan ik wel wat bij voorstellen.Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!![]()
Oh jij interpreteert halsoverkop vertrokken als dat zijn vrouw hem verlaten heeft.quote:Op zondag 16 maart 2014 09:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik denk in zo'n scenario niet zozeer zelfmoord als wel "spel". Wat kan ik allemaal met een echt vliegtuig nu ik toch vrij(gezel) ben. Laatste flight sim nog es overdoen... En dan misschien eindigen, maar dat zal denk ik niet zo in zijn hoofd. "Gewoon" gek geworden met misschien op het eind de echte zelfmoordneiging?
In zee vliegen is psychologisch "zachter" dan op land crashen, maar het kan ook zijn dat hij juist graag hard wilde crashen...
Ik ben toch meer in je punt gaan zien van die piloot.
Ik dacht eerder, met voorkennis ondergedoken.Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!![]()
Ja, dat is de vraag:quote:Op zondag 16 maart 2014 09:44 schreef Uccie het volgende:
[..]
Oh jij interpreteert halsoverkop vertrokken als dat zijn vrouw hem verlaten heeft.
Ik dacht eerder, met voorkennis ondergedoken.
• bewuste kaping door piloot en wellicht anderen - politiek motief + beetje MAS pesten = vrouw en kinderen veilig gestald
• spel en uiteindelijke zelfmoord - persoonlijke motief; niks meer te verliezen = vanwege vrouw en kinderen wegThe only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Je moet een ding niet vergeten. STEL het is een kaping van een van de passagiers (terrorist whatever), dan betekent dat niet bij voorbaat dat deze geen kennis van zaken heeft. Die terroristen kunnen net zo goed een vliegbrevet gehaald hebben en flink geoefend hebben. Tuurlijk hebben ze dan geen ervaring in grote toestellen, maar als zij goed kunnen vliegen in de wat kleindere toestellen is het echt niet onmogelijk om in een groot toestel ook te kunnen manouvreren. Alleen de landing is dan echt heel veel moeilijker lijkt mij.quote:Op zondag 16 maart 2014 09:38 schreef alpeko het volgende:
Als dat verhaal klopt dat de piloot een aanhanger was van de Maleisische oppositie dan kun je een moslimextremistisch motief ook wel afstrepen.
Een kaping door passagiers begint ook steeds minder realistisch te worden gezien alle handelingen die meer dan basiskennis vereisen. Begin steeds meer te geloven in wraak/zelfmoord maar dan wel nog een motief graag. En niet: de geschiedenisboeken halen. Waarom is zijn gezin vertrokken? Wisten zij op voorhand al meer of is er sprake van een breuk? Ik vind het bijv. wel een plausibel verhaal dat uitgekomen is dat hij homoseksueel is bijv. Ok pure speculatie
Inb4 gezeik: nee ik ben geen piloot, maar dit is gebaseerd op algemene kennis en inschatting.![]()
Het grotere geheel kan ik alleen maar naar gissen. Er zijn zoveel mogelijkheden zolang we geen richting hebben voor wie er mogelijk achter kan zitten. Behalve nu de oppositie dan. Van de politieke situatie daar weet ik niet veel. Jij wel? Dat zou nog wel interessant zijn om daar meer over te weten. Voor het in diskrediet brengen van de zittende partijen gaat het een beetje ver misschienquote:Op zondag 16 maart 2014 09:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als er onder de crew genoeg fans van de oppositie zitten, zoals de piloot dat blijkbaar ook was, zou je best wat kunnen plannen denk ik. Ontevredenheid met de werkgever erbij...?
Wat is het grotere geheel dat je vermoedt?!![]()
Maar als je alles bij elkaar optelt, dan lijkt het mij veel te veel gepland, veel te veel moeite, veel te veel benodigde skills om zomaar random te zijn.
En vaak zijn uitvoerders van zeer risicovolle plannen pionnen in het 'spel', net als bijvoorbeeld de kapers van 9/11 dat waren. Zij spelen hun rol in het geheel, maar het is niet het hele spel. Eerder een zet.![]()
Ok, maar hoe verklaar je dan het exact volgen van de vliegroutes boven de Straat van Malakka? Een kaper weet dat niet. Een piloot die kaapt wel.quote:Op zondag 16 maart 2014 09:46 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Je moet een ding niet vergeten. STEL het is een kaping van een van de passagiers (terrorist whatever), dan betekent dat niet bij voorbaat dat deze geen kennis van zaken heeft. Die terroristen kunnen net zo goed een vliegbrevet gehaald hebben en flink geoefend hebben. Tuurlijk hebben ze dan geen ervaring in grote toestellen, maar als zij goed kunnen vliegen in de wat kleindere toestellen is het echt niet onmogelijk om in een groot toestel ook te kunnen manouvreren. Alleen de landing is dan echt heel veel moeilijker lijkt mij.
Inb4 gezeik: nee ik ben geen piloot, maar dit is gebaseerd op algemene kennis en inschatting.
Dat de piloot er niet bij betrokken is, lijkt me veel minder logisch dan wel. Ockhams scheermes.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Goed, dat klopt inderdaad. Is het nietmogelijk die vliegroutes uit te zoeken? Of hem daar gewoon op auto te zetten? En wat ook kan is dat de kapers de piloten gewoonwegbedreigd hebben. Met een geweer in de nek dwingen via A naar B te vliegen. Just saying.quote:Op zondag 16 maart 2014 09:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ok, maar hoe verklaar je dan het exact volgen van de vliegroutes boven de Straat van Malakka? Een kaper weet dat niet. Een piloot die kaapt wel.
Dat de piloot er niet bij betrokken is, lijkt me veel minder logisch dan wel. Ockhams scheermes.![]()
Ok, ik volg je, maar welk doel heeft dit dan? Media-onzekerheid? 9/11 oplepelen; "kijk eens hoe bang jullie moeten zijn, mensen"?quote:Op zondag 16 maart 2014 09:47 schreef Dehelerambam het volgende:
[..]
Het grotere geheel kan ik alleen maar naar gissen. Er zijn zoveel mogelijkheden zolang we geen richting hebben voor wie er mogelijk achter kan zitten. Behalve nu de oppositie dan. Van de politieke situatie daar weet ik niet veel. Jij wel? Dat zou nog wel interessant zijn om daar meer over te weten. Voor het in diskrediet brengen van de zittende partijen gaat het een beetje ver misschien![]()
Maar als je alles bij elkaar optelt, dan lijkt het mij veel te veel gepland, veel te veel moeite, veel te veel benodigde skills om zomaar random te zijn.
En vaak zijn uitvoerders van zeer risicovolle plannen pionnen in het 'spel', net als bijvoorbeeld de kapers van 9/11 dat waren. Zij spelen hun rol in het geheel, maar het is niet het hele spel. Eerder een zet.
Nee, weet niks van de politieke situatie daar.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Ja, maar wie zouden de kapers dan moeten zijn? Het is toch veel logischer dat de piloot de kaper is, of de leider van de kapersgroep of whatever?quote:Op zondag 16 maart 2014 09:49 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Goed, dat klopt inderdaad. Is het nietmogelijk die vliegroutes uit te zoeken? Of hem daar gewoon op auto te zetten? En wat ook kan is dat de kapers de piloten gewoonwegbedreigd hebben. Met een geweer in de nek dwingen via A naar B te vliegen. Just saying.
Denk je niet dat als de kapers niet bij de crew horen, ze allang overmeesterd waren of op zijn minst het vliegpatroon dat moet laten zien?
Gezien de achtergronden van de piloot is het ook onlogischer, lijkt me.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
waarom zou een kaper dat niet weten?quote:Op zondag 16 maart 2014 09:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ok, maar hoe verklaar je dan het exact volgen van de vliegroutes boven de Straat van Malakka? Een kaper weet dat niet. Een piloot die kaapt wel.
Dat de piloot er niet bij betrokken is, lijkt me veel minder logisch dan wel. Ockhams scheermes.
Die info ligt nu ook op straat. Volgens mij is dat een soort van basiskennis als je vliegt? Maar dat is een wilde gok.![]()
Er moet ook iemand bij geweest zijn die de passagiers rustig heeft gehouden.quote:Op zondag 16 maart 2014 09:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, maar wie zouden de kapers dan moeten zijn? Het is toch veel logischer dat de piloot de kaper is, of de leider van de kapersgroep of whatever?
Denk je niet dat als de kapers niet bij de crew horen, ze allang overmeesterd waren of op zijn minst het vliegpatroon dat moet laten zien?
Gezien de achtergronden van de piloot is het ook onlogischer, lijkt me.
238 mensen laten zich niet als makke schapen naar de slachtbank vliegen.Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!![]()
Hmm tja daar zeg je wat.quote:Op zondag 16 maart 2014 09:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, maar wie zouden de kapers dan moeten zijn? Het is toch veel logischer dat de piloot de kaper is, of de leider van de kapersgroep of whatever?
Denk je niet dat als de kapers niet bij de crew horen, ze allang overmeesterd waren of op zijn minst het vliegpatroon dat moet laten zien?
Gezien de achtergronden van de piloot is het ook onlogischer, lijkt me.
Maar je bedoelt dus dat de piloot kaper is en niet zelfmoord oid. Dus lid van terreur groep of iets dergelijkd.![]()
Exact. Daarom: piloot + crew denk ik.quote:Op zondag 16 maart 2014 09:54 schreef Uccie het volgende:
[..]
Er moet ook iemand bij geweest zijn die de passagiers rustig heeft gehouden.
238 mensen laten zich niet als makke schapen naar de slachtbank vliegen.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Nee, niks geen lid, waarom?quote:Op zondag 16 maart 2014 09:56 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Hmm tja daar zeg je wat.
Maar je bedoelt dus dat de piloot kaper is en niet zelfmoord oid. Dus lid van terreur groep of iets dergelijkd.
Handel. Die mensen zijn een hoooop waard....
Landen op een verlaten vliegveld of Tibet en met handlangers op de grond die lui verbergen en losgeld gaan eisen.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Ja of passagiers op valse papieren. Is al aangetoond dat dat geen problemen opleverde.quote:Op zondag 16 maart 2014 09:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Exact. Daarom: piloot + crew denk ik.
Wellicht wel in combi met grondpersoneel.Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!![]()
Jep. Hoeveel oppositieleden zaten in dat toestel?? Misschien kende Zaharie die wel van de congressen van die partij, weet jij veel.quote:Op zondag 16 maart 2014 09:59 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ja of passagiers op valse papieren. Is al aangetoond dat dat geen problemen opleverde.
Wellicht wel in combi met grondpersoneel.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Dat kan natuurlijk ook nog, ik dacht steeds, wat wl je met een 777 gaan doen.quote:Op zondag 16 maart 2014 09:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, niks geen lid, waarom?
Handel. Die mensen zijn een hoooop waard....
Landen op een verlaten vliegveld of Tibet en met handlangers op de grond die lui verbergen en losgeld gaan eisen.
Maar het kan natuurlijk puur een middel zijn om geld te verkrijgen, voor iets anders.
Overigens ben ik er nog steeds van overtuigd dat het wel mislukt is.Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!![]()
En voor 95% met Achtergronden.quote:Op zondag 16 maart 2014 09:57 schreef danos het volgende:
Pf dit topic heeft maar voor 5% nog met NWS te maken.
Er is nu eenmaal weinig nieuws.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Ohzo. Kan ook inderdaad. Handlangers moeten er dan idd zijn. Maar dan zou je je afvragen dat er toch wel iemand ergens iets gezien moet hebben.quote:Op zondag 16 maart 2014 09:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, niks geen lid, waarom?
Handel. Die mensen zijn een hoooop waard....
Landen op een verlaten vliegveld of Tibet en met handlangers op de grond die lui verbergen en losgeld gaan eisen.![]()
Maar waardoor? Hoe? Overmoed van Zaharie?quote:Op zondag 16 maart 2014 10:01 schreef Uccie het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk ook nog, ik dacht steeds, wat wl je met een 777 gaan doen.
Maar het kan natuurlijk puur een middel zijn om geld te verkrijgen, voor iets anders.
Overigens ben ik er nog steeds van overtuigd dat het wel mislukt is.
Passagiers zullen zich wel verzetten, maar zich niet opofferen om dood te gaan. Tenslotte hebben ze een piloot nodig...The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Genoeg Tibetanen die zoiets willen doen als het oppositie tegen de Chinese en Maieise regering gecombineerd is...;)quote:Op zondag 16 maart 2014 10:02 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Ohzo. Kan ook inderdaad. Handlangers moeten er dan idd zijn. Maar dan zou je je afvragen dat er toch wel iemand ergens iets gezien moet hebben.
Zaharie over Skype: "Hey Chan Li, kun je zaterdag ff helpen wat mensen te stallen in je yakstal?
"Ja is goed, toch niks te doen, hoe laat kom je aanvliegen?"
"ergens vroeg in de ochtend, weet niet precies hoe laat want ik ga eerst nog wat rondvliegen over de Golf van Thailand om ze op een dwaalspoor te brengen"
"is goed man, zie je zaterdag wel verschijnen"
"over en uit"
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Misschien verkeerde inschatting, misschien is er toch geweld aan te pas gekomen liep het uit de hand.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar waardoor? Hoe? Overmoed van Zaharie?
Passagiers zullen zich wel verzetten, maar zich niet opofferen om dood te gaan. Tenslotte hebben ze een piloot nodig...
Zoals eerder aangehaald een United 93 scenario waarbij de passagiers dachten het sowieso niet te overleven. In blinde paniek kan van alles gebeuren.Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!![]()
Je vergeet een heel kritisch punt. Die mensen hebben lama's om te verzorgen. Daarom moest hij eerst boven die golf rondvliegen; tijd vullen totdat de kudde bijeen was gedrevenquote:Op zondag 16 maart 2014 10:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Genoeg Tibetanen die zoiets willen doen als het oppositie tegen de Chinese en Maieise regering gecombineerd is...;)
Zaharie over Skype: "Hey Chan, kun je zaterdag ff helpen wat mensen te stallen in je yakstal?
"Ja is goed, toch niks te doen, hoe laat kom je aanvliegen?"
"ergens vroeg in de ochtend, weet niet precies hoe laat want ik ga eerst nog wat rondvliegen over de Golf van Thailand om ze op een dwaalspoor te brengen"
"is goed man, zie je zaterdag wel verschijnen"
"over en uit"![]()
![]()
dat is dan ook meteen een verklaring waarom er niks gebeurt ook al hebben passagiers door dat er iets niet klopt, wat kunnen ze doen? Zelf vliegen?quote:Op zondag 16 maart 2014 10:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar waardoor? Hoe? Overmoed van Zaharie?
Passagiers zullen zich wel verzetten, maar zich niet opofferen om dood te gaan. Tenslotte hebben ze een piloot nodig...![]()
Nee, geen lama's die komen alleen hier voor, banaan.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:06 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Je vergeet een heel kritisch punt. Die mensen hebben lama's om te verzorgen. Daarom moest hij eerst boven die golf rondvliegen; tijd vullen totdat de kudde bijeen was gedreven
Yaks.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Godver, je moet ook altijd je gelijk hebben.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, geen lama's die komen alleen hier voor, banaan.
Yaks.![]()
![]()
Nee, klopt. Mijn punt was meer dat men zei dat die niets zouden merken. Beetje oplettende frequent flyer wel, dat was mijn punt.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:07 schreef Marrije het volgende:
[..]
dat is dan ook meteen een verklaring waarom er niks gebeurt ook al hebben passagiers door dat er iets niet klopt, wat kunnen ze doen? Zelf vliegen?
Nee, uiteindelijk is de piloot de baas, of een kaper die hem onder schot houdt, maar Zaharie lijkt me genoeg reden om zelf gefrustreerd genoeg te zijn...The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Maar dan ga je er vanuit dat het een gelukte gijzeling is, waarbij nu in het geheim wordt onderhandeld met de Maleisische overheid?quote:Op zondag 16 maart 2014 10:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Genoeg Tibetanen die zoiets willen doen als het oppositie tegen de Chinese en Maieise regering gecombineerd is...;)
Zaharie over Skype: "Hey Chan Li, kun je zaterdag ff helpen wat mensen te stallen in je yakstal?
"Ja is goed, toch niks te doen, hoe laat kom je aanvliegen?"
"ergens vroeg in de ochtend, weet niet precies hoe laat want ik ga eerst nog wat rondvliegen over de Golf van Thailand om ze op een dwaalspoor te brengen"
"is goed man, zie je zaterdag wel verschijnen"
"over en uit"
Ja, het zou kunnen, daar boven in Tibet tussen de Himalaya, heb je natuurlijk ook geen ruk aan je fancy smartphone met 4G.Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!![]()
Ja, irritant, ik weet het. Maar dit was gewoon ff wat biologie.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:08 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Godver, je moet ook altijd je gelijk hebben.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Hehe nee. En koud! En ijle lucht. Geen pretje, zo op je vakantiereisje (Frans gezinnetje)...Wel fucking mooi gebied.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:09 schreef Uccie het volgende:
[..]
Maar dan ga je er vanuit dat het een gelukte gijzeling is, waarbij nu in het geheim wordt onderhandeld met de Maleisische overheid?
Ja, het zou kunnen, daar boven in Tibet tussen de Himalaya, heb je natuurlijk ook geen ruk aan je fancy smartphone met 4G.
Het zou een politieke stunt kunnen zijn natuurlijk; een pressiemiddel. Luister, je krijg je vliegtuig en de passagiers als je een eerlijke democratie van Maleisie maakt, zoiets.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Een afwijking op je route merk je meteen.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, klopt. Mijn punt was meer dat men zei dat die niets zouden merken. Beetje oplettende frequent flyer wel, dat was mijn punt.
Nee, uiteindelijk is de piloot de baas, of een kaper die hem onder schot houdt, maar Zaharie lijkt me genoeg reden om zelf gefrustreerd genoeg te zijn...
De laatste keer dat ik op Bangkok vloog, ben ik halverwege ook informatie gaan inwinnen, omdat ik het gevoel had dat we anders vlogen dan de 4 keer ervoor. En dat klopte ook, maar met een korte uitleg van de stewardess en een ijsje heb ik me wel laten afschepen en ben weer gaan zitten.Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!![]()
Ik ben na het laatste nieuws weer wat zekerder van mijn zaak: dat zaharie hierbij een grote rol speelt. Zoniet de hoofdrol.
De co heeft nog wat gemoppeld tegen het ander vliegtuig, dus dan is er nog maar een over.
Daarnaast zou zijn weg gegaan gezin duiden op relatie problematiek of voor genomen actie.
Ik ga uit van het eerste.
Zaharie had dit natuurlijk al eerder in zijn hoofd en is meer dan impulsief zelfmoord.
Hij hield nav sim van lekker vrij vliegen.
Dus voor zijn dood heeft hij dat nog een paar uur gedaan in het echt.
Co piloot zat naast hem dood.
Passagiers grotendeels slapend.
Crew tsja dat weet ik niet, denk dat die in zulk land de captain geloven.
Smakelijk eten voor nu![]()
![]()
Ja, of gewoon een paar miljard om daarna een staatsgreep te plegen.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hehe nee. En koud! En ijle lucht. Geen pretje, zo op je vakantiereisje (Frans gezinnetje)...Wel fucking mooi gebied.
Het zou een politieke stunt kunnen zijn natuurlijk; een pressiemiddel. Luister, je krijg je vliegtuig en de passagiers als je een eerlijke democratie van Maleisie maakt, zoiets.
Die kijken natuurlijk naar de zooi in Thailand en denken....zoveel moeite gaan wij niet doen!Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!![]()
Ehh, wat bedoel je hier?quote:Op zondag 16 maart 2014 10:13 schreef Draailamp het volgende:
De co heeft nog wat gemoppeld tegen het ander vliegtuig, dus dan is er nog maar een over.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Misschien was het juist de Co-piloot, die door zijn mindere ervaring, de zee in dook.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:13 schreef Draailamp het volgende:
Ik ben na het laatste nieuws weer wat zekerder van mijn zaak: dat zaharie hierbij een grote rol speelt. Zoniet de hoofdrol.
De co heeft nog wat gemoppeld tegen het ander vliegtuig, dus dan is er nog maar een over.
Daarnaast zou zijn weg gegaan gezin duiden op relatie problematiek of voor genomen actie.
Ik ga uit van het eerste.
Zaharie had dit natuurlijk al eerder in zijn hoofd en is meer dan impulsief zelfmoord.
Hij hield nav sim van lekker vrij vliegen.
Dus voor zijn dood heeft hij dat nog een paar uur gedaan in het echt.
Co piloot zat naast hem dood.
Passagiers grotendeels slapend.
Crew tsja dat weet ik niet, denk dat die in zulk land de captain geloven.
Smakelijk eten voor nuOok bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!![]()
Als ik me goed herinner is boven de oostzee voor de draai nog contact geweest met een ander vliegtuig, dat 30 km voor vloog.quote:
Die piloot heeft toen de co piloot gehoord, mompelen en niet alert. Meen ik!![]()
quote:Op zondag 16 maart 2014 10:16 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Als ik me goed herinner is boven de oostzee voor de draai nog contact geweest met een ander vliegtuig, dat 30 km voor vloog.
Die piloot heeft toen de co piloot gehoord, mompelen en niet alert. Meen ik!![]()
![]()
Ok, weer een kansberekeningetje. Percentages zijn weer subjectief.
Noordelijke route = 50%
Zuidelijke route = 50%
Noord -> landen dichtbij Maleisie/Myanmar/Bangladesh = 80% slagen -> veilig geland
landen ver weg; Tibet/Iran = 20% slagen -> anders tegen berg geknald/op land gecrasht
Zuid -> 100% in zee gestort
Kans op in zee gestort = 50%,
kans op veilig is 40% en
kans op crash op land is 10%
[ Bericht 2% gewijzigd door El_Matador op 16-03-2014 10:25:36 ]The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Dat was NA het radarverlies waarbij men dacht dat het vliegtuig enorm veel hoogte had verloren. Dat gemompel kan van alles zijn. De kans dat de piloot medewerking zoekt als hij niet gelijk met zijn neus zelfmoord wil plegen, is groter dan dat hij zijn compagnon vermoordt/knevelt. Dan heb je niks meer aan hem, niet handig als je nog 7 uur wil vliegen...quote:Op zondag 16 maart 2014 10:16 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Als ik me goed herinner is boven de oostzee voor de draai nog contact geweest met een ander vliegtuig, dat 30 km voor vloog.
Die piloot heeft toen de co piloot gehoord, mompelen en niet alert. Meen ik!
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Als ik denk aan een kaping, dan past het aan laten van dat pingding onder de cockpit niet in het plaatje omdat ik niet geloof dat ze dat niet wisten. Het lijkt mij meer dat de piloot niet uit de cockpit wilde komen.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, klopt. Mijn punt was meer dat men zei dat die niets zouden merken. Beetje oplettende frequent flyer wel, dat was mijn punt.
Nee, uiteindelijk is de piloot de baas, of een kaper die hem onder schot houdt, maar Zaharie lijkt me genoeg reden om zelf gefrustreerd genoeg te zijn...
Ook denk ik dat als het om een kaping gaat de kans groter is dat ze naar land wilden en dan moeten ze echt wel opgemerkt zijn op de radar. Misschien niet meteen, maar inmiddels wel.![]()
Hij moet sowieso de passagiers rustighouden. Hetzij met geweld (decompressie en zelf aan de zuurstof), hetzij met geruststelling van zijn medekapers (de crew en/of enkele passagiers).quote:Op zondag 16 maart 2014 10:30 schreef Draailamp het volgende:
Klopt Marije. Was hij uit de cockpit gekomen was hij wellicht overmeesterd
De passagiers wakker, niet wetend wat er gebeurt en als de crew niet meedoet, rammen ze met een karretje zo die cockpitdeur open met zijn 237en...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Dat verklaart de snelle daling, iedereen stond voorin tegen de deur te trappenquote:Op zondag 16 maart 2014 10:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hij moet sowieso de passagiers rustighouden. Hetzij met geweld (decompressie en zelf aan de zuurstof), hetzij met geruststelling van zijn medekapers (de crew en/of enkele passagiers).
De passagiers wakker, niet wetend wat er gebeurt en als de crew niet meedoet, rammen ze met een karretje zo die cockpitdeur open met zijn 237en...
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.![]()
Als ik denk aan een kaping, dan denk ik aan een goed voorbereide actie.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:28 schreef Marrije het volgende:
[..]
Als ik denk aan een kaping, dan past het aan laten van dat pingding onder de cockpit niet in het plaatje omdat ik niet geloof dat ze dat niet wisten. Het lijkt mij meer dat de piloot niet uit de cockpit wilde komen.
Ook denk ik dat als het om een kaping gaat de kans groter is dat ze naar land wilden en dan moeten ze echt wel opgemerkt zijn op de radar. Misschien niet meteen, maar inmiddels wel.
Dan is dat gebied ook vanuit de lucht bestudeerd...als jij daar met je twee motorig vliegtuigje erachter komt dat geen radar je ontdekt, dan durf je het risico wel te nemen met het pingding.Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!![]()
Trouwens, het verleden erbij pakkend...:
• March 26, 1991: Singapore Airlines Flight 117 hijacked by 4 individuals claiming to be members of the Pakistan Peoples Party.
• 1999-2000: Pakistan-based hijackers hijacked Indian Airlines Flight 814 en route from Kathmandu and diverted it to Amritsar, Lahore, Dubai and finally Kandahar. After a week-long stand-off India agreed to release three jailed Pakistani men in exchange for the hostages.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
als de piloot omroept dat hij opdracht heeft gekregen vanuit de verkeerstoren van KL dat hij terug moet keren dan geloof ik dat. En als hij dan boven de straat van malakka hangt en omroept dat het nogal druk is dat hij nog niet mag / kan landen, geloof ik dat ook. Als hij zegt dat hij daarom maar even boven de zee gaat vliegen geloof ik dat misschien OOK nog wel. Heb zelf ook een paar keer gehad dat het vliegtuig niet kon landen ivm drukte of slecht weer en dat duurde in het eerste geval ook een half uurtje. Dat was ook in Azie, dus als me dat wordt verteld bij KL dan neem ik dat maar aan.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hij moet sowieso de passagiers rustighouden. Hetzij met geweld (decompressie en zelf aan de zuurstof), hetzij met geruststelling van zijn medekapers (de crew en/of enkele passagiers).
De passagiers wakker, niet wetend wat er gebeurt en als de crew niet meedoet, rammen ze met een karretje zo die cockpitdeur open met zijn 237en...![]()
Ja. Heb je een gebied in gedachten?quote:Op zondag 16 maart 2014 10:35 schreef Uccie het volgende:
[..]
Als ik denk aan een kaping, dan denk ik aan een goed voorbereide actie.
Dan is dat gebied ook vanuit de lucht bestudeerd...als jij daar met je twee motorig vliegtuigje erachter komt dat geen radar je ontdekt, dan durf je het risico wel te nemen met het pingding.![]()
Het is nacht dus hij kan claimen dat veel vliegvelden dicht zijn inderdaad. Maar je merkt als ervaren passagier of crew heus dat je niet naar Peking of KL gaat of op Ho Chi Minh wat om de hoek is, maar ver weg van je oorspronkelijke doel. Zeker die rare bocht is een moment dat iedereen weet dat dit niet klopt.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:39 schreef Marrije het volgende:
[..]
als de piloot omroept dat hij opdracht heeft gekregen vanuit de verkeerstoren van KL dat hij terug moet keren dan geloof ik dat. En als hij dan boven de straat van malakka hangt en omroept dat het nogal druk is dat hij nog niet mag / kan landen, geloof ik dat ook. Als hij zegt dat hij daarom maar even boven de zee gaat vliegen geloof ik dat misschien OOK nog wel. Heb zelf ook een paar keer gehad dat het vliegtuig niet kon landen ivm drukte of slecht weer en dat duurde in het eerste geval ook een half uurtje. Dat was ook in Azie, dus als me dat wordt verteld bij KL dan neem ik dat maar aan.
Er zitten zoveel slimme koppen daar aan boord dat dat moment echt veel eerder komt, denk ik. Die lui zijn niet gek. De piloot lijkt dat meer.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Dank. Gaat in de OP, en filmpjes naar die zelfmoordacties ga ik zoeken.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:40 schreef RVer het volgende:
Als de piloot de dader is
http://nos.nl/artikel/623956-als-de-piloot-de-dader-is.htmlThe only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Veel te ver gezocht. Als het nacht is, zijn bijna alle raampjes afgeschermd omdat mensen willen slapen, vooral de ervaren passagiers. De cabin crew staat het meest van de tijd, dus die zien geen sterren oid.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is nacht dus hij kan claimen dat veel vliegvelden dicht zijn inderdaad. Maar je merkt als ervaren passagier of crew heus dat je niet naar Peking of KL gaat of op Ho Chi Minh wat om de hoek is, maar ver weg van je oorspronkelijke doel. Zeker die rare bocht is een moment dat iedereen weet dat dit niet klopt.
Er zitten zoveel slimme koppen daar aan boord dat dat moment echt veel eerder komt, denk ik. Die lui zijn niet gek. De piloot lijkt dat meer.
En een piloot kan bochten maken zonder dat iemand in het toestel dat merkt.![]()
Dan die noordelijke route, over land.quote:Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!![]()
Die van Silk Air is helemaal niet zo duidelijk.. Na Amerikaans onderzoek hebben nabestaanden tientallen miljoenen schadevergoeding gekregen omdat zou zijn aangetoond dat er sprake was van technische mankementen.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:40 schreef RVer het volgende:
Als de piloot de dader is
http://nos.nl/artikel/623956-als-de-piloot-de-dader-is.html
Mijn gevoel over deze zaak zegt echter dat het wel zelfmoord was van de piloot![]()
Maar die rare bocht valt nog wel te verklaren, wat Marrije ook zei. Als hij zegt dat ze moeten keren om wat voor reden dan ook, dan zal daar nog niet veel twijfel bij zijn. Maar de uren daarna, verklaar die dan maar eens als piloot.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is nacht dus hij kan claimen dat veel vliegvelden dicht zijn inderdaad. Maar je merkt als ervaren passagier of crew heus dat je niet naar Peking of KL gaat of op Ho Chi Minh wat om de hoek is, maar ver weg van je oorspronkelijke doel. Zeker die rare bocht is een moment dat iedereen weet dat dit niet klopt.
Er zitten zoveel slimme koppen daar aan boord dat dat moment echt veel eerder komt, denk ik. Die lui zijn niet gek. De piloot lijkt dat meer.Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!![]()
India en dan richting Pakistan wellicht.quote:
Ik denk ook alleen maar hardop hoor en geef toe, ik heb misschien tunnelvisie op het kapingsverhaal.Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!![]()
Dat ze allemaal een PhD hebben in weet ik veel wat, maakt ze nog geen Michael Scofields hoor.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is nacht dus hij kan claimen dat veel vliegvelden dicht zijn inderdaad. Maar je merkt als ervaren passagier of crew heus dat je niet naar Peking of KL gaat of op Ho Chi Minh wat om de hoek is, maar ver weg van je oorspronkelijke doel. Zeker die rare bocht is een moment dat iedereen weet dat dit niet klopt.
Er zitten zoveel slimme koppen daar aan boord dat dat moment echt veel eerder komt, denk ik. Die lui zijn niet gek. De piloot lijkt dat meer.![]()
Prison Break referencequote:Op zondag 16 maart 2014 10:49 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Dat ze allemaal een PhD hebben in weet ik veel wat, maakt ze nog geen Michael Scofields hoor.Held!
![]()
Ah vandaar, ik had al geen idee wie ie bedoelde.quote:
Prima, jullie merken het niet, Uccie, Marrije en ik waarschijnlijk wel.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Klinkt op zich niet heel gek, maar dan zit dat kaartje ernaast met laatste satelliet bereik (dezequote:Op zondag 16 maart 2014 10:49 schreef Uccie het volgende:
[..]
India en dan richting Pakistan wellicht.
Ik denk ook alleen maar hardop hoor en geef toe, ik heb misschien tunnelvisie op het kapingsverhaal.)
![]()
Dat houd je misschien 2 uurtjes na 01:21 vol. Niet tot 07:50 (wat ze vermoeden)...quote:Op zondag 16 maart 2014 10:44 schreef MartijnA3 het volgende:
En een piloot kan bochten maken zonder dat iemand in het toestel dat merkt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Dat er nog steeds mensen zijn die denken aan een kaping, al dan niet in samenwerking met de (co)piloot begrijp ik niet.. Er zijn er een paar die zinnige dingen zeggen, zoals Draailamp en Matador, maar bij de meesten lijkt de fantasie toch een beetje door te draaien..![]()
Als hij op het meest westelijke deel zit over Bangladesh, kan het misschien.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:55 schreef Marrije het volgende:
[..]
Klinkt op zich niet heel gek, maar dan zit dat kaartje ernaast met laatste satelliet bereik (deze [ afbeelding ])
Via Thailand Laos, was hij denk ik inderdaad wel eerder gespot.Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!![]()
Myanmar, Tibet of Kazachstan (als doorvoerhaven naar Rusland, die zijn nu toch bezig met geopolitiek).quote:Op zondag 16 maart 2014 10:55 schreef Marrije het volgende:
[..]
Klinkt op zich niet heel gek, maar dan zit dat kaartje ernaast met laatste satelliet bereik (deze [ afbeelding ])
Er is zeer opvallend weinig op RT te vinden over deze ramp. Interesseert het de Russen niet dat er een landgenoot en 2 Oekraieners (tenminste, met zo'n paspoort, het kunnen ook Russen zijn) zaten?
Of dat zijn de kapers? 1 Rus en 2 Oekraieners?
Oleg Chustrak 45 - Ukraine &.Sergii Deineka 45 - Ukraine & Nikolai Brodskii 43 - Russia > a Jewish professional diver & sportsman - TwitterThe only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Maar als je éen heel lange bocht maakt zoals op het kaartje is dat zo geleidelijk dat je het niet merkt; door de kromming van de aarde voelt dat over zo'n lange afstand net als rechtdoorgaan. Of ging het daar niet over?quote:Op zondag 16 maart 2014 10:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat houd je misschien 2 uurtjes na 01:21 vol. Niet tot 07:50 (wat ze vermoeden)...![]()
ok, dan hebben ze het door boven de indian ocean, en dan, zelf vliegen? Misschien hebben ze die cockpit wel opengeramd na een uur of drie en gezien dat de co piloot dood in zn stoel lag. Dan die piloot ombrengen? Dan stort het vliegtuig op zeker neer.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:56 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat houd je misschien 2 uurtjes na 01:21 vol. Niet tot 07:50 (wat ze vermoeden)...
Piloot bedreigen? Dan kan ie zeggen 'ok ok () , ik vlieg naar australie, dat redden we net'. Om daar alsnog het vliegtuig 1600 km van de westkust te parkeren.
![]()
Als Russen en Oekrainers samen een vliegtuig kapen dan gaat dat (met al dat gedoe op de krim momenteel) wel heel erg diepquote:Op zondag 16 maart 2014 10:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Myanmar, Tibet of Kazachstan (als doorvoerhaven naar Rusland, die zijn nu toch bezig met geopolitiek).
Er is zeer opvallend weinig op RT te vinden over deze ramp. Interesseert het de Russen niet dat er een landgenoot en 2 Oekraieners (tenminste, met zo'n paspoort, het kunnen ook Russen zijn) zaten?
Of dat zijn de kapers? 1 Rus en 2 Oekraieners?
https://twitter.com/GaeMar01/status/443461599735853056![]()
![]()
Maar die lui aan boord waren superslim jonge, die laten zich echt niet makkelijk in de luren leggen.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:00 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dan kan ie zeggen 'ok ok () , ik vlieg naar australie, dat redden we net'. Om daar alsnog het vliegtuig 1600 km van de westkust te parkeren.
![]()
Om 1:21 zijn ze in de Golf van Thailand, daar maken ze een Uturn en vliegen 263-025-308. Daarna is het onduidelijk. Maar als ze boven de Andamaneilanden zitten, is er echt wel 1 oplettende passagier die denkt; heee, dit klopt niet helemaal.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:00 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Maar als je éen heel lange bocht maakt zoals op het kaartje is dat zo geleidelijk dat je het niet merkt; door de kromming van de aarde voelt dat over zo'n lange afstand net als rechtdoorgaan. Of ging het daar niet over?The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
- Er is een vliegtuig verongelukt, 239 doden.quote:Op zondag 16 maart 2014 10:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Myanmar, Tibet of Kazachstan (als doorvoerhaven naar Rusland, die zijn nu toch bezig met geopolitiek).
Er is zeer opvallend weinig op RT te vinden over deze ramp. Interesseert het de Russen niet dat er een landgenoot en 2 Oekraieners (tenminste, met zo'n paspoort, het kunnen ook Russen zijn) zaten?
Of dat zijn de kapers? 1 Rus en 2 Oekraieners?
https://twitter.com/GaeMar01/status/443461599735853056
- ohja, vervelend
- zat een Nederlander bij
- OOOOOHHHH NEEEE WAT VRESELIJK, is er al een condoleanceregister!!
Ik heb het idee dat dit echt iets Nederlands is. Dus die desinteresse vind ik niet zo raar.Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!![]()
Ohnee die Uturn in zo'n klein gebied merk je wel denk ik, maar ik doelde op die onbekende koers; route van het kaartje zegmaar.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Om 1:21 zijn ze in de Golf van Thailand, daar maken ze een Uturn en vliegen 263-025-308. Daarna is het onduidelijk. Maar als ze boven de Andamaneilanden zitten, is er echt wel 1 oplettende passagier die denkt; heee, dit klopt niet helemaal.![]()
ik sluit het niet uitquote:Op zondag 16 maart 2014 10:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Myanmar, Tibet of Kazachstan (als doorvoerhaven naar Rusland, die zijn nu toch bezig met geopolitiek).
Er is zeer opvallend weinig op RT te vinden over deze ramp. Interesseert het de Russen niet dat er een landgenoot en 2 Oekraieners (tenminste, met zo'n paspoort, het kunnen ook Russen zijn) zaten?
Of dat zijn de kapers? 1 Rus en 2 Oekraieners?
Oleg Chustrak 45 - Ukraine &.Sergii Deineka 45 - Ukraine & Nikolai Brodskii 43 - Russia > a Jewish professional diver & sportsman - Twitter
Maar als ze dan toch zo goed bezig waren hadden ze ook wel dat pingding onder de cockpit kunnen uitschakelen. Kleine moeite.![]()
Triest is dat altijd hequote:Op zondag 16 maart 2014 11:02 schreef Uccie het volgende:
[..]
- Er is een vliegtuig verongelukt, 239 doden.
- ohja, vervelend
- zat een Nederlander bij
- OOOOOHHHH NEEEE WAT VRESELIJK, is er al een condoleanceregister!!
Ik heb het idee dat dit echt iets Nederlands is. Dus die desinteresse vind ik niet zo raar.![]()
![]()
Maar wat kunnen ze er tegen doen?quote:Op zondag 16 maart 2014 11:02 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Maar die lui aan boord waren superslim jonge, die laten zich echt niet makkelijk in de luren leggen.![]()
Nederlanders leven over het algemeen wat meer mee met rampen waar dan ook ter wereld. Dat er nu 1 Nederlander bij zit had daar niks aan veranderd. Daarnaast bericht RT gewoon hierover hoor. Ze slaan alleen de speculatie over.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:02 schreef Uccie het volgende:
[..]
- Er is een vliegtuig verongelukt, 239 doden.
- ohja, vervelend
- zat een Nederlander bij
- OOOOOHHHH NEEEE WAT VRESELIJK, is er al een condoleanceregister!!
Ik heb het idee dat dit echt iets Nederlands is. Dus die desinteresse vind ik niet zo raar.![]()
Nee, want mensen met een Oekraiens paspoort kunnen makkelijk Russen zijn, Banaan. Van de Krim, uit Odessa of het oosten bijvoorbeeld...quote:Op zondag 16 maart 2014 11:01 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Als Russen en Oekrainers samen een vliegtuig kapen dan gaat dat (met al dat gedoe op de krim momenteel) wel heel erg diep
Al denk ik dat Sergii Oekraiens is en geen Russisch, maar goed.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Nee joh, dat is niet Nederlands. Dat is volkomen normaal. En terecht; zorg voor je landgenoten. Mag het verdomme, je hebt niet voor niets zo'n paspoort.quote:Op zondag 16 maart 2014 11:02 schreef Uccie het volgende:
[..]
- Er is een vliegtuig verongelukt, 239 doden.
- ohja, vervelend
- zat een Nederlander bij
- OOOOOHHHH NEEEE WAT VRESELIJK, is er al een condoleanceregister!!
Ik heb het idee dat dit echt iets Nederlands is. Dus die desinteresse vind ik niet zo raar.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Dat vliegtuig ligt gewoon ergens op de bodem van de Indische Oceaan. Boven land is het niet meer gekomen anders was het wel opgemerkt. En een kaping geloof ik al helemaal niet in want wat doe je met 239 passagiers..![]()
Bedoel je die rode lijnen? Dat is niet de gevlogen route van het toestel he, maar mogelijke posities op basis van het laatste signaal wat die satelliet heeft opgepikt (uit die info is blijkbaar alleen een afstand te achterhalen, geen positie).quote:Op zondag 16 maart 2014 11:03 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Ohnee die Uturn in zo'n klein gebied merk je wel denk ik, maar ik doelde op die onbekende koers; route van het kaartje zegmaar.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: