abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137789668
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 02:13 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Heb je daar bewijs voor dat je een black box uit kan zetten? Of is dat door iemand in dit topic gesuggereerd?
Dat is hier al een paar keer beweerd door mensen die veel meer weten van vliegtuigen dan ik. Dus ik neem aan dat dat waar is, was er net zo verbaasd over als jij. ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137789686
quote:
6s.gif Op zondag 16 maart 2014 02:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Neergestort na verzet van de passagiers? Wat zou jij doen als je ontvoerd wordt?

Als ie noordwest blijft vliegen en ergens in Myanmar landt, kan het nog. 7 uur rondvliegen en dan nog overleven, lijkt me sterk.
Gevalletje het zogenaamde "lets roll"als in Flight 93?
pi_137789695
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 02:17 schreef gijsman het volgende:

[..]

Gevalletje het zogenaamde "lets roll"als in Flight 93?
Als je het officiële verhaal volgt, wel ja. Zoals ook bij die EthiopianAirlines in de OP, waar ongeveer de helft overleefde, inclusief de piloten die geinterviewd worden (!):

Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_137789732
quote:
12s.gif Op zondag 16 maart 2014 02:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als je het officiële verhaal volgt, wel ja. Zoals ook bij die EthiopianAirlines in de OP, waar ongeveer de helft overleefde, inclusief de piloten die geinterviewd worden (!):

Het officiële verhaal volg ik al een tijdje niet meer, YT filmpje staat in mn playlist.
pi_137789736
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 02:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is hier al een paar keer beweerd door mensen die veel meer weten van vliegtuigen dan ik. Dus ik neem aan dat dat waar is, was er net zo verbaasd over als jij. ;)
Klopt idd. De zwarte doos met cockpitopnames wist men zeker dat je deze uit kunt zetten, over die andere zwarte doos bestond twijfel. Het wordt wel aangenomen dat je die ook uit kunt zetten.

Stel dat ze tijdens de vlucht zijn uitgeschakeld, activeren die zwarte dozen zichzelf dan op het moment dat ze in het water liggen? Of is uit gewoon definitief uit?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137789747
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 02:24 schreef eight het volgende:

[..]

Klopt idd. De zwarte doos met cockpitopnames wist men zeker dat je deze uit kunt zetten, over die andere zwarte doos bestond twijfel. Het wordt wel aangenomen dat je die ook uit kunt zetten.
Ernstig bizar dat dat kan.

quote:
Stel dat ze tijdens de vlucht zijn uitgeschakeld, activeren die zwarte dozen zichzelf dan op het moment dat ze in het water liggen? Of is uit gewoon definitief uit?
Fuck, goeie vraag.

pi_137789749
In dit filmpje gaan ze proberen de plotselinge daling van 45000ft naar 23000ft proberen na te bootsen:

http://edition.cnn.com/vi(...)-simulation.cnn.html
pi_137789785
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 02:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

Fuck, goeie vraag.
de CVR kan ook gewist worden door de crew?
http://www.airliners.net/(...)ion/read.main/61151/
pi_137789789
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 02:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

Fuck, goeie vraag.
Die CVR kun je uitzetten ja, dat is al eerder gebeurd bij een crash, weet ff niet meer welke.
Maar die black box in de staart van het toestel kan ik niks over vinden.
pi_137789817
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 02:31 schreef mschol het volgende:

[..]

de CVR kan ook gewist worden door de crew?
http://www.airliners.net/(...)ion/read.main/61151/
Gewist? Uitgezet lees ik zo snel? De reden vind ik vaag, het editen logisch.

De Black Box registreert de vliegbewegingen en de CVR de gesprekken? En die black box kan je niet uitzetten en de CVR wel?

Als er duidelijkheid is daarover, gaat het de OP in.

pi_137789825
Oké aluhoedje of plausibel?

Ik las net het idee dat MH370 mogelijk in de slipstream van een ander toestel, SQ68, is gevlogen om zo radardetectie te ontlopen.

quote:
It looks like if MH370 turned after lost contact at 0130 and followed the track back over Malaysia and along the way points previously discussed, it would be in the position shown at 0215, which is 200NM NW of Penang.
This position is only about 30NM behind the 0215 position of SQ68 which is also a 777.
If MH370 followed SQ68 along its path NW over India (as I had speculated it did previously), after 5 hours, SQ68 is indeed over Pakistan.
Across Bay of Bengal
Across India to Pakistan
Five hours from last known 0215 position
So, by closely following SQ68 at a similar altitude and speed, it's likely that any Indian radar operator would not notice or question two closely placed primary radar returns as long as he had the expected squawk from SQ68.

http://www.reddit.com/r/n(...)lines_flight/cg2uht6
pi_137789855
quote:
11s.gif Op zondag 16 maart 2014 02:38 schreef Arthur_Spooner het volgende:

Ik las net het idee dat MH370 mogelijk in de slipstream van een ander toestel, SQ68, is gevlogen om zo radardetectie te ontlopen.

[ afbeelding ]

[..]

30 zeemijlen (~55 kilometer!) is "close volgen"?? En' zo close dat je niet opgepikt wordt door radar met een bereik van ? km? Wow. En hoe lang moet je dan richting Barcelona vliegen en waar buig je af om een ander te slipstreamen...

Het zou wel die bizarre bocht in de Straat van Malakka kunnen verklaren...?

bizar, iemand met vliegkennis die dat kan ophelderen?

pi_137789863
quote:
11s.gif Op zondag 16 maart 2014 02:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

30 zeemijlen (~55 kilometer!) is "close volgen"?? En' zo close dat je niet opgepikt wordt door radar met een bereik van ? km? Wow.
Als hij er precies boven vliegt O-)
pi_137789868
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 02:43 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Als hij er precies boven vliegt O-)
Hmm ja uiteraard. 8)7 Waarom hebben we nog radar en geen vaste niet-uitschakelbare transponder, zou je zeggen.

pi_137789980
quote:
11s.gif Op zondag 16 maart 2014 02:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gewist? Uitgezet lees ik zo snel? De reden vind ik vaag, het editen logisch.

De Black Box registreert de vliegbewegingen en de CVR de gesprekken? En die black box kan je niet uitzetten en de CVR wel?

Als er duidelijkheid is daarover, gaat het de OP in.
Strak plan.

quote:
11s.gif Op zondag 16 maart 2014 02:38 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[ afbeelding ]

[..]

Ik denk aluhoedje. Zou wel gaaf zijn als blijkt dat het toch plausibel is.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137790181
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 03:00 schreef eight het volgende:

[..]

Strak plan.

[..]

Ik denk aluhoedje. Zou wel gaaf zijn als blijkt dat het toch plausibel is.
Done, belangrijkste nieuws staat bovenaan, de rest van de OP is ongewijzigd. Nieuwe OPmakers hoeven alleen het deel erbij te zetten en het laatste nieuws bovenaan toevoegen.

pi_137790195

Windrichtingen in juli (a) en januari (b).
+

Vaag hoe de windrichtingen in maart zijn, maar de Intertropical Convergence Zone zou een rol kunnen spelen in bepalen waar het vliegtuig heengegaan is.

Als het 7,5 uur gevlogen heeft (1,5 uur verder dan Peking), zou ie heel zuinig en dus met meewind gevlogen moeten zijn...

Kijk de jetstream: naar Australië is veel rustiger dan de Himalaya over (Tibet). Maar waarom dan eerst 308 NW daarheen vliegen?:

http://www.stormsurfing.com/stormuser2/images/dods/glob_250.swf

[ Bericht 2% gewijzigd door El_Matador op 16-03-2014 04:53:53 ]

zondag 16 maart 2014 @ 07:36:09 #293
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_137790752
Ik vind het maar een rare koers als hij op de rode lijn wordt verwacht.... dat 'ie na het punt van de 'last contact with military radar' weer naar het noorden over Thailand is gaan vliegen.
Ik had een verder vervolg van de koers naar het westen verwacht.

Of hij wilde over Myanmar heen vliegen, dat zou dan misschien nog kunnen.
Lack of common cents
pi_137790770
quote:
6s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hij was zeker grappig. Jammer dat haar gevoel voor humor niet het mijne is.

Denigrerend is zij naar de Aziatische slimmeriken aan boord. ;)
Dus alle aziatische 'slimmerikken' hebben een vrijetijdscursus sterrenkunde gedaan en kunnen een vliegtuig besturen?
pi_137790788
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 07:39 schreef Zinedinho het volgende:

[..]

Dus alle aziatische 'slimmerikken' hebben een vrijetijdscursus sterrenkunde gedaan en kunnen een vliegtuig besturen?
Nee, maar in een vliegtuig vol ingenieurs en fysici verwacht ik toch wel minstens 1 iemand die oplet en uit het raam kijkt naar de sterren. Dan weet je dat je niet goed gaat, hoef je echt geen PhD sterrenkunde voor te hebben, gewoon interesse en observatievermogen. ;)

pi_137790791
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 07:36 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik vind het maar een rare koers als hij op de rode lijn wordt verwacht.... dat 'ie na het punt van de 'last contact with military radar' weer naar het noorden over Thailand is gaan vliegen.
Ik had een verder vervolg van de koers naar het westen verwacht.

Of hij wilde over Myanmar heen vliegen, dat zou dan misschien nog kunnen.
Of veilig in Tibet, of diep in de oceaan voor de kust van Australië. 8)

pi_137790805

Ja, sensatie, want The Mirror, maar toch. .De piloot had wel een visie op de wereld... benieuwd wat hij wilde doen met dit vliegtuig...

We can reveal Captain Zaharie Ahmad Shah was a fervent supporter of his country's opposition leader who was jailed for homosexuality - illegal in Malaysia - only hours before flight MH370 vanished with 239 passengers and crew on board, the Sunday Mirror can reveal.

And in a new twist, it emerged that the pilot's wife and three children moved out of the family's home the day before the plane's disappearance. (??)

pi_137790845
quote:
6s.gif Op zondag 16 maart 2014 07:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, maar in een vliegtuig vol ingenieurs en fysici verwacht ik toch wel minstens 1 iemand die oplet en uit het raam kijkt naar de sterren. Dan weet je dat je niet goed gaat, hoef je echt geen PhD sterrenkunde voor te hebben, gewoon interesse en observatievermogen. ;)
Kan best hoor, maar dit zijn allemaal aannames natuurlijk. Daarnaast weet ik uit ervaring dat snachts op verzoek van de crew de raampjes omlaag 'moeten'. Zou er vast wel enkele personen tussen zitten die hem toch open hebben, maar dan moeten dat maar net die slimmeriken zijn. :P
pi_137790851
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 07:53 schreef Zinedinho het volgende:

[..]

Kan best hoor, maar dit zijn allemaal aannames natuurlijk. Daarnaast weet ik uit ervaring dat snachts op verzoek van de crew de raampjes omlaag 'moeten'. Zou er vast wel enkele personen tussen zitten die hem toch open hebben, maar dan moeten dat maar net die slimmeriken zijn.
Dat is meestal met volle maan ja.

Als je die passagierslijst zo hoorde, zaten er aardig wat ingenieurs op de vlucht. Sowieso is het voorbeeld al nogal onzinnig want iedereen met een beetje orientatievermogen weet wanneer ie verkeerd gaat. ;) Zeker met al die bochten die het vliegtuig maakte.

pi_137790854
sja

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')