Dat is hier al een paar keer beweerd door mensen die veel meer weten van vliegtuigen dan ik. Dus ik neem aan dat dat waar is, was er net zo verbaasd over als jij.quote:Op zondag 16 maart 2014 02:13 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Heb je daar bewijs voor dat je een black box uit kan zetten? Of is dat door iemand in dit topic gesuggereerd?
Gevalletje het zogenaamde "lets roll"als in Flight 93?quote:Op zondag 16 maart 2014 02:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Neergestort na verzet van de passagiers? Wat zou jij doen als je ontvoerd wordt?
Als ie noordwest blijft vliegen en ergens in Myanmar landt, kan het nog. 7 uur rondvliegen en dan nog overleven, lijkt me sterk.
Als je het officiële verhaal volgt, wel ja. Zoals ook bij die EthiopianAirlines in de OP, waar ongeveer de helft overleefde, inclusief de piloten die geinterviewd worden (!):quote:Op zondag 16 maart 2014 02:17 schreef gijsman het volgende:
[..]
Gevalletje het zogenaamde "lets roll"als in Flight 93?
Het officiële verhaal volg ik al een tijdje niet meer, YT filmpje staat in mn playlist.quote:Op zondag 16 maart 2014 02:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als je het officiële verhaal volgt, wel ja. Zoals ook bij die EthiopianAirlines in de OP, waar ongeveer de helft overleefde, inclusief de piloten die geinterviewd worden (!):
Klopt idd. De zwarte doos met cockpitopnames wist men zeker dat je deze uit kunt zetten, over die andere zwarte doos bestond twijfel. Het wordt wel aangenomen dat je die ook uit kunt zetten.quote:Op zondag 16 maart 2014 02:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is hier al een paar keer beweerd door mensen die veel meer weten van vliegtuigen dan ik. Dus ik neem aan dat dat waar is, was er net zo verbaasd over als jij.
Ernstig bizar dat dat kan.quote:Op zondag 16 maart 2014 02:24 schreef eight het volgende:
[..]
Klopt idd. De zwarte doos met cockpitopnames wist men zeker dat je deze uit kunt zetten, over die andere zwarte doos bestond twijfel. Het wordt wel aangenomen dat je die ook uit kunt zetten.
Fuck, goeie vraag.quote:Stel dat ze tijdens de vlucht zijn uitgeschakeld, activeren die zwarte dozen zichzelf dan op het moment dat ze in het water liggen? Of is uit gewoon definitief uit?
de CVR kan ook gewist worden door de crew?quote:Op zondag 16 maart 2014 02:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ernstig bizar dat dat kan.
[..]
Fuck, goeie vraag.
Die CVR kun je uitzetten ja, dat is al eerder gebeurd bij een crash, weet ff niet meer welke.quote:Op zondag 16 maart 2014 02:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ernstig bizar dat dat kan.
[..]
Fuck, goeie vraag.
Gewist? Uitgezet lees ik zo snel? De reden vind ik vaag, het editen logisch.quote:Op zondag 16 maart 2014 02:31 schreef mschol het volgende:
[..]
de CVR kan ook gewist worden door de crew?
http://www.airliners.net/(...)ion/read.main/61151/
quote:It looks like if MH370 turned after lost contact at 0130 and followed the track back over Malaysia and along the way points previously discussed, it would be in the position shown at 0215, which is 200NM NW of Penang.
This position is only about 30NM behind the 0215 position of SQ68 which is also a 777.
If MH370 followed SQ68 along its path NW over India (as I had speculated it did previously), after 5 hours, SQ68 is indeed over Pakistan.
Across Bay of Bengal
Across India to Pakistan
Five hours from last known 0215 position
So, by closely following SQ68 at a similar altitude and speed, it's likely that any Indian radar operator would not notice or question two closely placed primary radar returns as long as he had the expected squawk from SQ68.
http://www.reddit.com/r/n(...)lines_flight/cg2uht6
30 zeemijlen (~55 kilometer!) is "close volgen"?? En' zo close dat je niet opgepikt wordt door radar met een bereik van ? km? Wow. En hoe lang moet je dan richting Barcelona vliegen en waar buig je af om een ander te slipstreamen...quote:Op zondag 16 maart 2014 02:38 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Oké aluhoedje of plausibel?
Ik las net het idee dat MH370 mogelijk in de slipstream van een ander toestel, SQ68, is gevlogen om zo radardetectie te ontlopen.
[ afbeelding ]
[..]
Als hij er precies boven vliegtquote:Op zondag 16 maart 2014 02:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
30 zeemijlen (~55 kilometer!) is "close volgen"?? En' zo close dat je niet opgepikt wordt door radar met een bereik van ? km? Wow.
Hmm ja uiteraard.quote:
Strak plan.quote:Op zondag 16 maart 2014 02:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gewist? Uitgezet lees ik zo snel? De reden vind ik vaag, het editen logisch.
De Black Box registreert de vliegbewegingen en de CVR de gesprekken? En die black box kan je niet uitzetten en de CVR wel?
Als er duidelijkheid is daarover, gaat het de OP in.
Ik denk aluhoedje. Zou wel gaaf zijn als blijkt dat het toch plausibel is.quote:Op zondag 16 maart 2014 02:38 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Oké aluhoedje of plausibel?
Ik las net het idee dat MH370 mogelijk in de slipstream van een ander toestel, SQ68, is gevlogen om zo radardetectie te ontlopen.
[ afbeelding ]
[..]
Done, belangrijkste nieuws staat bovenaan, de rest van de OP is ongewijzigd. Nieuwe OPmakers hoeven alleen het deel erbij te zetten en het laatste nieuws bovenaan toevoegen.quote:Op zondag 16 maart 2014 03:00 schreef eight het volgende:
[..]
Strak plan.
[..]
Ik denk aluhoedje. Zou wel gaaf zijn als blijkt dat het toch plausibel is.
Dus alle aziatische 'slimmerikken' hebben een vrijetijdscursus sterrenkunde gedaan en kunnen een vliegtuig besturen?quote:Op zondag 16 maart 2014 01:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hij was zeker grappig. Jammer dat haar gevoel voor humor niet het mijne is.
Denigrerend is zij naar de Aziatische slimmeriken aan boord.
Nee, maar in een vliegtuig vol ingenieurs en fysici verwacht ik toch wel minstens 1 iemand die oplet en uit het raam kijkt naar de sterren. Dan weet je dat je niet goed gaat, hoef je echt geen PhD sterrenkunde voor te hebben, gewoon interesse en observatievermogen.quote:Op zondag 16 maart 2014 07:39 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Dus alle aziatische 'slimmerikken' hebben een vrijetijdscursus sterrenkunde gedaan en kunnen een vliegtuig besturen?
Of veilig in Tibet, of diep in de oceaan voor de kust van Australië. 8)quote:Op zondag 16 maart 2014 07:36 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik vind het maar een rare koers als hij op de rode lijn wordt verwacht.... dat 'ie na het punt van de 'last contact with military radar' weer naar het noorden over Thailand is gaan vliegen.
Ik had een verder vervolg van de koers naar het westen verwacht.
Of hij wilde over Myanmar heen vliegen, dat zou dan misschien nog kunnen.
Kan best hoor, maar dit zijn allemaal aannames natuurlijk. Daarnaast weet ik uit ervaring dat snachts op verzoek van de crew de raampjes omlaag 'moeten'. Zou er vast wel enkele personen tussen zitten die hem toch open hebben, maar dan moeten dat maar net die slimmeriken zijn.quote:Op zondag 16 maart 2014 07:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, maar in een vliegtuig vol ingenieurs en fysici verwacht ik toch wel minstens 1 iemand die oplet en uit het raam kijkt naar de sterren. Dan weet je dat je niet goed gaat, hoef je echt geen PhD sterrenkunde voor te hebben, gewoon interesse en observatievermogen.
Dat is meestal met volle maan ja.quote:Op zondag 16 maart 2014 07:53 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Kan best hoor, maar dit zijn allemaal aannames natuurlijk. Daarnaast weet ik uit ervaring dat snachts op verzoek van de crew de raampjes omlaag 'moeten'. Zou er vast wel enkele personen tussen zitten die hem toch open hebben, maar dan moeten dat maar net die slimmeriken zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |