Als jij met je partner in het vliegtuig zit, en je ziet dat je niet volgens 1 lijn gaat maar rare bochten, stoot jij je partner niet aan? Je praat niet met je buren? Die zien het ook en het verspreidt zich als een lopend vuurtje??quote:Op zondag 16 maart 2014 00:50 schreef Soury het volgende:
[..]
Eerder nogal wazig. en alle 227 zaten aan het raam
Nee, ik weet niet wat er gebeurd is. Maar er werd plotseling een scenario gepresenteerd waarin een hele groep kapers in het vliegtuig zat die kinderen bedreigden. Ik twijfel aan de effectiviteit van zo'n methode.quote:Op zondag 16 maart 2014 00:51 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maar nogmaals, we weten niet wat er gebeurd is aan boord, als het de piloot was dan was het geen gewone kaping, dan leek er zelfs lange tijd weinig aan de hand, dus wat dat betreft.
Dat was niet mijn scenarioquote:Op zondag 16 maart 2014 00:53 schreef HiZ het volgende:
[..]
Nee, ik weet niet wat er gebeurd is. Maar er werd plotseling een scenario gepresenteerd waarin een hele groep kapers in het vliegtuig zat die kinderen bedreigden. Ik twijfel aan de effectiviteit van zo'n methode.
Klopt.quote:Op zondag 16 maart 2014 00:53 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, we weten geen ene fuck van wat er in dat vliegtuig gebeurd is, allemaal hersenspinsels en misschien zit er wel een goede tussen...
Ja je komt nog al eens over of alle scenario's die jij schetst heel goed mogelijk kunnen zijn en absoluut niet ontkracht mogen worden door anderen. Maar ik stoor me er verder niet aan hoor, vind alleen dat je je nogal 'bazig' opstelt hier...quote:Op zondag 16 maart 2014 00:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Klopt.
Maar niet gepresenteerd als "feiten" en daar beschuldigde Gisteren. mij wel van.
Nee eigenlijk niet. Ik heb geen flauw idee hoe en wat. Ik ben er geen verstand van en laat het hele vlieg gebeuren gewoon als een angst haas over me heen komen. En kom er lachend uit als dat kreng weer op de grond staatquote:Op zondag 16 maart 2014 00:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als jij met je partner in het vliegtuig zit, en je ziet dat je niet volgens 1 lijn gaat maar rare bochten, stoot jij je partner niet aan? Je praat niet met je buren? Die zien het ook en het verspreidt zich als een lopend vuurtje??
Idem dito hier...quote:Op zondag 16 maart 2014 00:56 schreef Soury het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet. Ik heb geen flauw idee hoe en wat. Ik ben er geen verstand van en laat het hele vlieg gebeuren gewoon als een angst haas over me heen komen. En kom er lachend uit als dat kreng weer op de grond staat
Zit ook te kijken.quote:Op zondag 16 maart 2014 01:00 schreef Draailamp het volgende:
Nee dat niet alleen, staat vast ook op de cnn site
Piloten als in meer ?quote:Op zondag 16 maart 2014 00:59 schreef Draailamp het volgende:
Cnn nieuws;
Piloten lijken meer en meer verdacht!!
Ik heb meer gevlogen dan de meeste mensen hier, en ik denk ook niet dat ik 'typisch' ben voor de gemiddelde passagier, maar ik zou wel degelijk raar om me heen gaan kijken. Ik zou als ik samen reisde met iemand ook praten over het rare vliegpatroon. En ik zou het zelfs niet onmogelijk achten dat ik eventjes iets zou vragen aan iemand van de crew. Niet iedereen zou dat doen, maar het zou wel heel erg toevallig zijn als er in dat hele vliegtuig niemand zou zitten die door zou hebben dat het vliegtuig niet naar zijn geplande bestemming vloog.quote:Op zondag 16 maart 2014 00:56 schreef Soury het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet. Ik heb geen flauw idee hoe en wat. Ik ben er geen verstand van en laat het hele vlieg gebeuren gewoon als een angst haas over me heen komen. En kom er lachend uit als dat kreng weer op de grond staat
Als de deur dicht is?quote:Op zondag 16 maart 2014 00:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Denk je echt dat er van 238 mensen níemand is die na 7 uur (!) die piloot es heeft overmeesterd??
Mijn ervaring is toch dat iedereen zich over geeft. Bochtjes maken voel je wel maar dat kan ook metquote:Op zondag 16 maart 2014 01:02 schreef HiZ het volgende:
[quote]Op zondag 16 maart 2014 01:02 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik heb meer gevlogen dan de meeste mensen hier, en ik denk ook niet dat ik 'typisch' ben voor de gemiddelde passagier, maar ik zou wel degelijk raar om me heen gaan kijken. Ik zou als ik samen reisde met iemand ook praten over het rare vliegpatroon. En ik zou het zelfs niet onmogelijk achten dat ik eventjes iets zou vragen aan iemand van de crew. Niet iedereen zou dat doen, maar het zou wel heel erg toevallig zijn als er in dat hele vliegtuig niemand zou zitten die door zou hebben dat het vliegtuig niet naar zijn geplande bestemming vloog.
Het kan natuurlijk dat er mensen in het vliegtuig zitten die deze route al heel vaak hebben gevlogen, die worden dan wel achterdochtig ja en zullen zeker vragen gaan stellen.quote:Op zondag 16 maart 2014 01:07 schreef Soury het volgende:
[..]
[..]
Mijn ervaring is toch dat iedereen zich over geeft. Bochtjes maken voel je wel maar dat kan ook met
de weersomstandigheden te maken hebben. Ga je dan al naar de crew lopen of paniek zaaien. ?
Paniek zaaien na een bocht is iets anders dan het registeren. Erop reageren door vragen te stellen is al een stap verder. Paniek zaaien na uren lang signalen zien dat je niet de goede kant op vliegt? Zeker weten.quote:Op zondag 16 maart 2014 01:07 schreef Soury het volgende:
[..]
Mijn ervaring is toch dat iedereen zich over geeft. Bochtjes maken voel je wel maar dat kan ook met
de weersomstandigheden te maken hebben. Ga je dan al naar de crew lopen of paniek zaaien. ?
Jemig wat een raar verhaal al met alquote:Op zondag 16 maart 2014 01:06 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Ze verdenken hen serieus.
Zie mijn cnn link
Precies, over dat verschil heb ik het. Iemand die zo'n route voor het eerst vliegt merkt niet zoveel. Maar als je de route kent dan is elke afwijking er een die ook meteen opvalt. Op een gegeven ogenblik weet je wanneer je kunt verwachten dat een vliegtuig gaat dalen of wanneer je bepaalde bergen in zicht moet gaan krijgen. Of wanneer je aan de horizon licht moet gaan zien.quote:Op zondag 16 maart 2014 01:08 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk dat er mensen in het vliegtuig zitten die deze route al heel vaak hebben gevlogen, die worden dan wel achterdochtig ja en zullen zeker vragen gaan stellen.
De verklaring kan dus zijn dat de piloot vertelde dat ze ergens anders moesten landen, wat ik begreep van cnnquote:Op zondag 16 maart 2014 01:08 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk dat er mensen in het vliegtuig zitten die deze route al heel vaak hebben gevlogen, die worden dan wel achterdochtig ja en zullen zeker vragen gaan stellen.
Ja maar ook dat gaat na 2 of 3 uur niet meer opquote:Op zondag 16 maart 2014 01:15 schreef Soury het volgende:
[..]
De verklaring kan dus zijn dat de piloot vertelde dat ze ergens anders moesten landen, wat ik begreep van cnn
Waarom niet, het weer een defect aan het toestel. Je pikt dat toch als passagierquote:Op zondag 16 maart 2014 01:16 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Ja maar ook dat gaat na 2 of 3 uur niet meer op
Natuurlijk moeten ze hem serieus verdenken. Zij zaten toch in de cockpit op het moment dat iemand met kennis van het vliegtuig de zenders uitzette? Dan zou het raar zijn om ze niet als serieuze verdachten te zien.quote:Op zondag 16 maart 2014 01:06 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Ze verdenken hen serieus.
Zie mijn cnn link
Ik denk het niet, misschien het grootste gedeelte wel, maar zeker niet iedereen.quote:Op zondag 16 maart 2014 01:17 schreef Soury het volgende:
[..]
Waarom niet, het weer een defect aan het toestel. Je pikt dat toch als passagier
Echt niet alles hoor. Er komt een punt dat mensen die een beetje kunnen inschatten wat normaal was geweest het niet meer pikken. En dan hoeven ze nog niet eens te denken aan een kaping. Heel bot gesteld; als een piloot zo'n geintje zou proberen uit te halen met een vliegtuig waar ik in zat, dan zou ik mijn telefoon aan gaan zetten.quote:Op zondag 16 maart 2014 01:17 schreef Soury het volgende:
[..]
Waarom niet, het weer een defect aan het toestel. Je pikt dat toch als passagier
Wie zijn die niet iedereen dan, dat is wel interessant ? De passagiers zijn over het algemeen mensen zoals jij en ik. De steward's en essen? Die weten wel meerquote:Op zondag 16 maart 2014 01:18 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Ik denk het niet, misschien het grootste gedeelte wel, maar zeker niet iedereen.
Ik kan me dat voorstellen als je elke week de zelfde route vliegtquote:Op zondag 16 maart 2014 01:20 schreef HiZ het volgende:
[..]
Echt niet alles hoor. Er komt een punt dat mensen die een beetje kunnen inschatten wat normaal was geweest het niet meer pikken. En dan hoeven ze nog niet eens te denken aan een kaping. Heel bot gesteld; als een piloot zo'n geintje zou proberen uit te halen met een vliegtuig waar ik in zat, dan zou ik mijn telefoon aan gaan zetten.
Mensen die veel vliegen en die vaak dezelfde route vliegen. Ik heb bijna dan 500.000 km heen en weer tussen Amsterdam en Istanbul onder de gordel. Ik weet wat ik van de piloot kan verwachten. En als de piloot heel andere dingen gaat doen, dan ga ik twijfelen of ik hem met mijn leven kan vertrouwen.quote:Op zondag 16 maart 2014 01:22 schreef Soury het volgende:
[..]
Wie zijn die niet iedereen dan, dat is wel interessant ? De passagiers zijn over het algemeen mensen zoals jij en ik. De steward's en essen? Die weten wel meer
Excuses als het zo overkomt, niet de bedoeling.quote:Op zondag 16 maart 2014 00:56 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Ja je komt nog al eens over of alle scenario's die jij schetst heel goed mogelijk kunnen zijn en absoluut niet ontkracht mogen worden door anderen. Maar ik stoor me er verder niet aan hoor, vind alleen dat je je nogal 'bazig' opstelt hier...
Ja zie mijn post boven, dat snap ik.quote:Op zondag 16 maart 2014 01:26 schreef HiZ het volgende:
[..]
Mensen die veel vliegen en die vaak dezelfde route vliegen. Ik heb bijna dan 500.000 km heen en weer tussen Amsterdam en Istanbul onder de gordel. Ik weet wat ik van de piloot kan verwachten. En als de piloot heel andere dingen gaat doen, dan ga ik twijfelen of ik hem met mijn leven kan vertrouwen.
Dat had ik ook al voorgesteld maar we moesten het wetenschappelijk houden werd me verteldquote:Op zondag 16 maart 2014 01:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Excuses als het zo overkomt, niet de bedoeling.
Ik weet net zo weinig als jullie, maar scenario's afgaan is leuk.
De OP is bijna perfect, er mist nog 1 ding aan dit topic, een poll:
Wat denk jij dat er met het vliegtuig gebeurd is?
• Kaping door kapers
• Kaping door piloten + crew
• Zelfmoordactie piloot
• Ongeluk en automatische piloot, communicatieverlies op 2 momenten door technische mankementen
Wat vinden jullie? Hoort erbij toch?
Mensen zoals jij en ik? Dan hebben we er al 2; een die in doodsangst zit te nagelbijten en niets wil weten en een die geinteresseerd naar buiten kijkt. Komt HiZ er nog bij met vliegervaring en dan hebben we al 3 heul verschillende passagiers...quote:Op zondag 16 maart 2014 01:22 schreef Soury het volgende:
[..]
Wie zijn die niet iedereen dan, dat is wel interessant ? De passagiers zijn over het algemeen mensen zoals jij en ik. De steward's en essen? Die weten wel meer
Ik vind een poll niet zo relevant.quote:Op zondag 16 maart 2014 01:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Excuses als het zo overkomt, niet de bedoeling.
Ik weet net zo weinig als jullie, maar scenario's afgaan is leuk.
De OP is bijna perfect, er mist nog 1 ding aan dit topic, een poll:
Wat denk jij dat er met het vliegtuig gebeurd is?
• Kaping door kapers
• Kaping door piloten + crew
• Zelfmoordactie piloot
• Ongeluk en automatische piloot, communicatieverlies op 2 momenten door technische mankementen
Wat vinden jullie? Hoort erbij toch?
Van CNN weet ik nooit zo goed wat ik ermee aanmoet. Het zijn echt sensatiezoekers die het enerzijds al heel vaak bij het verkeerde eind hebben gehad, maar anderzijds ook vaak als eerste met het juiste nieuws kwamen.quote:Op zondag 16 maart 2014 01:06 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Ze verdenken hen serieus.
Zie mijn cnn link
Dat is het!quote:Op zondag 16 maart 2014 01:28 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Dat had ik ook al voorgesteld maar we moesten het wetenschappelijk houden werd me verteld![]()
Dat is het mooie van polls; als je het niet relevant vindt, stem je niet mee. De poll is er voor de mensen die het relevant vinden.quote:
Die "ingenieurs" hadden net zo veel verstand van vliegen als broodjes bakken. Die vlieger gaat niet op. Die gingen van A naar B. Net zoals de restquote:Op zondag 16 maart 2014 01:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mensen zoals jij en ik? Dan hebben we er al 2; een die in doodsangst zit te nagelbijten en niets wil weten en een die geinteresseerd naar buiten kijkt. Komt HiZ er nog bij met vliegervaring en dan hebben we al 3 heul verschillende passagiers...
In dit vliegtuig zaten veel ingenieurs. Niet allemaal aan het raam, maar genoeg wel.
quote:That last communication, Najib said, was in one of two possible traffic corridors shown on a map released to the press. A northern arc stretches from the border of Kazakhstan and Turkmenistan to northern Thailand, and a southern arc spans from Indonesia to the southern Indian Ocean.
"Due to the type of satellite data, we are unable to confirm the precise location of the plane when it last made contact with the satellite," Najib said.
Because the northern parts of the traffic corridor include some tightly guarded airspace over India, Pakistan, and even some U.S. installations in Afghanistan, U.S. authorities believe it more likely the aircraft crashed into waters outside of the reach of radar south of India, one U.S. official told CNN. If it had flown farther north, it's likely it would have been detected by radar.
quote:Op zondag 16 maart 2014 01:37 schreef Soury het volgende:
[..]
Die "ingenieurs" hadden net zo veel verstand van vliegen als broodjes bakken. Die vlieger gaat niet op. Die gingen van A naar B. Net zoals de rest
Dat blijkt.quote:Op zondag 16 maart 2014 00:56 schreef Soury het volgende:
Ik heb geen flauw idee hoe en wat. Ik ben er geen verstand van en laat het hele vlieg gebeuren gewoon als een angst haas over me heen komen
Ja, als ze naar het noorden zijn gevlogen, dan zou het complot nog veel groter moeten zijn dan een 'normale' kaping, dat volgt wel een beetje uit die schatting van het gebied waar het vliegtuig zou kunnen zijn.quote:
Uh nou je moet zo nodig je gelijk halen ofzo. Wat kinderachtig.quote:Op zondag 16 maart 2014 01:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[..]
Dat blijkt.
Partner: "Hmmm, we maken wel veel draaien voor een tripje KL-Peking (rechte lijn), schat, wat denk jij?"
Soury: "joah, geun ideu woar we zijn hoar, ik sloap toch, en bin blai als we wear op de grond stoan"
Indiërs (nationaliteit) op de vlucht:quote:
quote:Op zondag 16 maart 2014 01:44 schreef Soury het volgende:
[..]
Uh nou je moet zo nodig je gelijk halen ofzo. Wat kinderachtig.Maak een poll
My best guess is dat hij op de bodemzee van de golf van bengalen ligt.quote:Op zondag 16 maart 2014 01:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, als ze naar het noorden zijn gevlogen, dan zou het complot nog veel groter moeten zijn dan een 'normale' kaping, dat volgt wel een beetje uit die schatting van het gebied waar het vliegtuig zou kunnen zijn.
Ja dit topic gaat ook ten gronde. Oh en ik spreek ABN (dat is geen bank)quote:
ABN is wel een bankquote:Op zondag 16 maart 2014 01:50 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja dit topic gaat ook ten gronde. Oh en ik spreek ABN (dat is geen bank)
Wat een vriendelijke reply, waarom zo vijandig meiske?quote:
Deze kan eigenlijk wel in de OP onder het kopje 'verdachten'quote:Op zondag 16 maart 2014 01:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
als we dan toch gaan beginnen over wie nou eigenlijk schuldig is aan deze hele vreemde zaak.
Zeebodem.quote:Op zondag 16 maart 2014 01:54 schreef gijsman het volgende:
Kunnen we er van uitgaan dat het vliegtuig gewoon ergens in de oceaan ligt? of staat ie op 1 of ander obscuur vliegveld en wachten we op een statement van de kapers?
Meiske jezus man whaha, als je nou eens niet zo denigrerend deed tegen haar was ze misschien nog wel lief tegen je, maar je kleineert haar nog al en je vindt het nog grappig ookquote:Op zondag 16 maart 2014 01:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat een vriendelijke reply, waarom zo vijandig meiske?
Hij was zeker grappig. Jammer dat haar gevoel voor humor niet het mijne is.quote:Op zondag 16 maart 2014 01:55 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Meiske jezus man whaha, als je nou eens niet zo denigrerend deed tegen haar was ze misschien nog wel lief tegen je, maar je kleineert haar nog al en je vindt het nog grappig ook
Mwah meestal kom je er toch wel op uit dat ie gecrasht is, voor mij gaat het er meer om waarom de crash, en waarom zo ver off route. Het lijkt me echt heel sterk dat het vliegtuig in z'n geheel aan de grond staat.quote:Op zondag 16 maart 2014 02:00 schreef gijsman het volgende:
[..]
tja bijna 20 topics vol speculaties uiteindelijk ligt MH370 gewoon ergens onder water
1 of beide piloten die zelfmoord neigingen hebben, anders kapers of vanwege de aanwezige wetenschappers die waarschijnlijk te veel wisten.quote:Op zondag 16 maart 2014 02:02 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Mwah meestal kom je er toch wel op uit dat ie gecrasht is, voor mij gaat het er meer om waarom de crash, en waarom zo ver off route. Het lijkt me echt heel sterk dat het vliegtuig in z'n geheel aan de grond staat.
Levend zijn mensen meer waard dan dood, gijs.quote:Op zondag 16 maart 2014 02:04 schreef gijsman het volgende:
[..]
1 of beide piloten die zelfmoord neigingen hebben, anders kapers of vanwege de aanwezige wetenschappers die waarschijnlijk te veel wisten.
Maar dat is meer richting BNW.
Als het in zee ligt, wordt het heel moeilijk erachter te komen waar ze heen wilden en wat het motief was. In dit topic leerden we dat je de zwarte dozen "uit kan zetten", dus zelfs als die gevonden worden, zou het een raadsel kunnen blijven...quote:Op zondag 16 maart 2014 02:02 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Mwah meestal kom je er toch wel op uit dat ie gecrasht is, voor mij gaat het er meer om waarom de crash, en waarom zo ver off route. Het lijkt me echt heel sterk dat het vliegtuig in z'n geheel aan de grond staat.
klopt maar waar zijn ze dan!quote:Op zondag 16 maart 2014 02:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Levend zijn mensen meer waard dan dood, gijs.
Een plan van de piloten (+ crew/kapers/grondpersoneel) is toch zinvoller dan een domme zelfmoord?
quote:Op zondag 16 maart 2014 02:11 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Misschien was de piloot wel een enorme sadist en wilde hij de passagiers nog even lekker bang maken voordat hij uiteindelijk zelfmoord pleegde. Eerst zorgde hij ervoor dat hij zichzelf opsloot in de cabine en vervolgens heeft hij 7 uur lang de passagiers bang zitten maken via het omroepsysteem. 'To those who're about to die'.
Heb je daar bewijs voor dat je een black box uit kan zetten? Of is dat door iemand in dit topic gesuggereerd?quote:Op zondag 16 maart 2014 02:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als het in zee ligt, wordt het heel moeilijk erachter te komen waar ze heen wilden en wat het motief was. In dit topic leerden we dat je de zwarte dozen "uit kan zetten", dus zelfs als die gevonden worden, zou het een raadsel kunnen blijven...
Dat is echt een fout in het systeem. Die dingen moeten altijd blijven werken, anders leren we er nog niks van. Dan maar een eigen accu van een paar 10k dollar, boeit niet.
Neergestort na verzet van de passagiers? Wat zou jij doen als je ontvoerd wordt?quote:
Dat is hier al een paar keer beweerd door mensen die veel meer weten van vliegtuigen dan ik. Dus ik neem aan dat dat waar is, was er net zo verbaasd over als jij.quote:Op zondag 16 maart 2014 02:13 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Heb je daar bewijs voor dat je een black box uit kan zetten? Of is dat door iemand in dit topic gesuggereerd?
Gevalletje het zogenaamde "lets roll"als in Flight 93?quote:Op zondag 16 maart 2014 02:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Neergestort na verzet van de passagiers? Wat zou jij doen als je ontvoerd wordt?
Als ie noordwest blijft vliegen en ergens in Myanmar landt, kan het nog. 7 uur rondvliegen en dan nog overleven, lijkt me sterk.
Als je het officiële verhaal volgt, wel ja. Zoals ook bij die EthiopianAirlines in de OP, waar ongeveer de helft overleefde, inclusief de piloten die geinterviewd worden (!):quote:Op zondag 16 maart 2014 02:17 schreef gijsman het volgende:
[..]
Gevalletje het zogenaamde "lets roll"als in Flight 93?
Het officiële verhaal volg ik al een tijdje niet meer, YT filmpje staat in mn playlist.quote:Op zondag 16 maart 2014 02:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als je het officiële verhaal volgt, wel ja. Zoals ook bij die EthiopianAirlines in de OP, waar ongeveer de helft overleefde, inclusief de piloten die geinterviewd worden (!):
Klopt idd. De zwarte doos met cockpitopnames wist men zeker dat je deze uit kunt zetten, over die andere zwarte doos bestond twijfel. Het wordt wel aangenomen dat je die ook uit kunt zetten.quote:Op zondag 16 maart 2014 02:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is hier al een paar keer beweerd door mensen die veel meer weten van vliegtuigen dan ik. Dus ik neem aan dat dat waar is, was er net zo verbaasd over als jij.
Ernstig bizar dat dat kan.quote:Op zondag 16 maart 2014 02:24 schreef eight het volgende:
[..]
Klopt idd. De zwarte doos met cockpitopnames wist men zeker dat je deze uit kunt zetten, over die andere zwarte doos bestond twijfel. Het wordt wel aangenomen dat je die ook uit kunt zetten.
Fuck, goeie vraag.quote:Stel dat ze tijdens de vlucht zijn uitgeschakeld, activeren die zwarte dozen zichzelf dan op het moment dat ze in het water liggen? Of is uit gewoon definitief uit?
de CVR kan ook gewist worden door de crew?quote:Op zondag 16 maart 2014 02:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ernstig bizar dat dat kan.
[..]
Fuck, goeie vraag.
Die CVR kun je uitzetten ja, dat is al eerder gebeurd bij een crash, weet ff niet meer welke.quote:Op zondag 16 maart 2014 02:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ernstig bizar dat dat kan.
[..]
Fuck, goeie vraag.
Gewist? Uitgezet lees ik zo snel? De reden vind ik vaag, het editen logisch.quote:Op zondag 16 maart 2014 02:31 schreef mschol het volgende:
[..]
de CVR kan ook gewist worden door de crew?
http://www.airliners.net/(...)ion/read.main/61151/
quote:It looks like if MH370 turned after lost contact at 0130 and followed the track back over Malaysia and along the way points previously discussed, it would be in the position shown at 0215, which is 200NM NW of Penang.
This position is only about 30NM behind the 0215 position of SQ68 which is also a 777.
If MH370 followed SQ68 along its path NW over India (as I had speculated it did previously), after 5 hours, SQ68 is indeed over Pakistan.
Across Bay of Bengal
Across India to Pakistan
Five hours from last known 0215 position
So, by closely following SQ68 at a similar altitude and speed, it's likely that any Indian radar operator would not notice or question two closely placed primary radar returns as long as he had the expected squawk from SQ68.
http://www.reddit.com/r/n(...)lines_flight/cg2uht6
30 zeemijlen (~55 kilometer!) is "close volgen"?? En' zo close dat je niet opgepikt wordt door radar met een bereik van ? km? Wow. En hoe lang moet je dan richting Barcelona vliegen en waar buig je af om een ander te slipstreamen...quote:Op zondag 16 maart 2014 02:38 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Oké aluhoedje of plausibel?
Ik las net het idee dat MH370 mogelijk in de slipstream van een ander toestel, SQ68, is gevlogen om zo radardetectie te ontlopen.
[ afbeelding ]
[..]
Als hij er precies boven vliegtquote:Op zondag 16 maart 2014 02:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
30 zeemijlen (~55 kilometer!) is "close volgen"?? En' zo close dat je niet opgepikt wordt door radar met een bereik van ? km? Wow.
Hmm ja uiteraard.quote:
Strak plan.quote:Op zondag 16 maart 2014 02:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Gewist? Uitgezet lees ik zo snel? De reden vind ik vaag, het editen logisch.
De Black Box registreert de vliegbewegingen en de CVR de gesprekken? En die black box kan je niet uitzetten en de CVR wel?
Als er duidelijkheid is daarover, gaat het de OP in.
Ik denk aluhoedje. Zou wel gaaf zijn als blijkt dat het toch plausibel is.quote:Op zondag 16 maart 2014 02:38 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Oké aluhoedje of plausibel?
Ik las net het idee dat MH370 mogelijk in de slipstream van een ander toestel, SQ68, is gevlogen om zo radardetectie te ontlopen.
[ afbeelding ]
[..]
Done, belangrijkste nieuws staat bovenaan, de rest van de OP is ongewijzigd. Nieuwe OPmakers hoeven alleen het deel erbij te zetten en het laatste nieuws bovenaan toevoegen.quote:Op zondag 16 maart 2014 03:00 schreef eight het volgende:
[..]
Strak plan.
[..]
Ik denk aluhoedje. Zou wel gaaf zijn als blijkt dat het toch plausibel is.
Dus alle aziatische 'slimmerikken' hebben een vrijetijdscursus sterrenkunde gedaan en kunnen een vliegtuig besturen?quote:Op zondag 16 maart 2014 01:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hij was zeker grappig. Jammer dat haar gevoel voor humor niet het mijne is.
Denigrerend is zij naar de Aziatische slimmeriken aan boord.
Nee, maar in een vliegtuig vol ingenieurs en fysici verwacht ik toch wel minstens 1 iemand die oplet en uit het raam kijkt naar de sterren. Dan weet je dat je niet goed gaat, hoef je echt geen PhD sterrenkunde voor te hebben, gewoon interesse en observatievermogen.quote:Op zondag 16 maart 2014 07:39 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Dus alle aziatische 'slimmerikken' hebben een vrijetijdscursus sterrenkunde gedaan en kunnen een vliegtuig besturen?
Of veilig in Tibet, of diep in de oceaan voor de kust van Australië. 8)quote:Op zondag 16 maart 2014 07:36 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik vind het maar een rare koers als hij op de rode lijn wordt verwacht.... dat 'ie na het punt van de 'last contact with military radar' weer naar het noorden over Thailand is gaan vliegen.
Ik had een verder vervolg van de koers naar het westen verwacht.
Of hij wilde over Myanmar heen vliegen, dat zou dan misschien nog kunnen.
Kan best hoor, maar dit zijn allemaal aannames natuurlijk. Daarnaast weet ik uit ervaring dat snachts op verzoek van de crew de raampjes omlaag 'moeten'. Zou er vast wel enkele personen tussen zitten die hem toch open hebben, maar dan moeten dat maar net die slimmeriken zijn.quote:Op zondag 16 maart 2014 07:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, maar in een vliegtuig vol ingenieurs en fysici verwacht ik toch wel minstens 1 iemand die oplet en uit het raam kijkt naar de sterren. Dan weet je dat je niet goed gaat, hoef je echt geen PhD sterrenkunde voor te hebben, gewoon interesse en observatievermogen.
Dat is meestal met volle maan ja.quote:Op zondag 16 maart 2014 07:53 schreef Zinedinho het volgende:
[..]
Kan best hoor, maar dit zijn allemaal aannames natuurlijk. Daarnaast weet ik uit ervaring dat snachts op verzoek van de crew de raampjes omlaag 'moeten'. Zou er vast wel enkele personen tussen zitten die hem toch open hebben, maar dan moeten dat maar net die slimmeriken zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |