abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137788248
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:50 schreef Soury het volgende:

[..]

Eerder nogal wazig. en alle 227 zaten aan het raam
Als jij met je partner in het vliegtuig zit, en je ziet dat je niet volgens 1 lijn gaat maar rare bochten, stoot jij je partner niet aan? Je praat niet met je buren? Die zien het ook en het verspreidt zich als een lopend vuurtje??
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137788249
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:51 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar nogmaals, we weten niet wat er gebeurd is aan boord, als het de piloot was dan was het geen gewone kaping, dan leek er zelfs lange tijd weinig aan de hand, dus wat dat betreft.
Nee, ik weet niet wat er gebeurd is. Maar er werd plotseling een scenario gepresenteerd waarin een hele groep kapers in het vliegtuig zat die kinderen bedreigden. Ik twijfel aan de effectiviteit van zo'n methode.
pi_137788254
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:53 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee, ik weet niet wat er gebeurd is. Maar er werd plotseling een scenario gepresenteerd waarin een hele groep kapers in het vliegtuig zat die kinderen bedreigden. Ik twijfel aan de effectiviteit van zo'n methode.
Dat was niet mijn scenario ;) ;) ;) ;).
pi_137788277
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:53 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, we weten geen ene fuck van wat er in dat vliegtuig gebeurd is, allemaal hersenspinsels en misschien zit er wel een goede tussen...
Klopt.

Maar niet gepresenteerd als "feiten" en daar beschuldigde Gisteren. mij wel van. ;)
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_137788314
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Klopt.

Maar niet gepresenteerd als "feiten" en daar beschuldigde Gisteren. mij wel van. ;)
Ja je komt nog al eens over of alle scenario's die jij schetst heel goed mogelijk kunnen zijn en absoluut niet ontkracht mogen worden door anderen. Maar ik stoor me er verder niet aan hoor, vind alleen dat je je nogal 'bazig' opstelt hier...
pi_137788323
quote:
12s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als jij met je partner in het vliegtuig zit, en je ziet dat je niet volgens 1 lijn gaat maar rare bochten, stoot jij je partner niet aan? Je praat niet met je buren? Die zien het ook en het verspreidt zich als een lopend vuurtje??
Nee eigenlijk niet. Ik heb geen flauw idee hoe en wat. Ik ben er geen verstand van en laat het hele vlieg gebeuren gewoon als een angst haas over me heen komen. En kom er lachend uit als dat kreng weer op de grond staat ;)
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_137788350
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:56 schreef Soury het volgende:

[..]

Nee eigenlijk niet. Ik heb geen flauw idee hoe en wat. Ik ben er geen verstand van en laat het hele vlieg gebeuren gewoon als een angst haas over me heen komen. En kom er lachend uit als dat kreng weer op de grond staat ;)
Idem dito hier...
pi_137788383
Cnn nieuws;
Piloten lijken meer en meer verdacht!!
pi_137788397
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:59 schreef Draailamp het volgende:
Cnn nieuws;
Piloten lijken verdacht!!
Ja, omdat ie een simulator heeft :')
pi_137788412
Nee dat niet alleen, staat vast ook op de cnn site
pi_137788420
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:00 schreef Draailamp het volgende:
Nee dat niet alleen, staat vast ook op de cnn site
Zit ook te kijken.
pi_137788429
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:59 schreef Draailamp het volgende:
Cnn nieuws;
Piloten lijken meer en meer verdacht!!

Piloten als in meer ?
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_137788456
quote:

[..]

Ik heb meer gevlogen dan de meeste mensen hier, en ik denk ook niet dat ik 'typisch' ben voor de gemiddelde passagier, maar ik zou wel degelijk raar om me heen gaan kijken. Ik zou als ik samen reisde met iemand ook praten over het rare vliegpatroon. En ik zou het zelfs niet onmogelijk achten dat ik eventjes iets zou vragen aan iemand van de crew. Niet iedereen zou dat doen, maar het zou wel heel erg toevallig zijn als er in dat hele vliegtuig niemand zou zitten die door zou hebben dat het vliegtuig niet naar zijn geplande bestemming vloog.
  zondag 16 maart 2014 @ 01:06:34 #215
155616 Proximo
For god, king & country
pi_137788533
Ik begin te hopen dat dat ding wel in de oceaan ligt, in handen van kapers op een onbekende plek, daar kan nog veel mee gebeuren.

Als de piloten in het plot zitten dan zal het commando wel ergens in het midden oosten liggen.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_137788543
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:01 schreef Soury het volgende:

[..]

Piloten als in meer ?
Ze verdenken hen serieus.
Zie mijn cnn link
pi_137788546
Ze brengen het als breaking news maar eigenlijk hebben ze weer geen idee hoe het zit, 1 of meerdere piloten, welke piloot? Ook passagiers betrokken of andere crew? Geen antwoorden. Over de hoogteverschillen die gisteren opgemerkt zijn, van kruishoogte naar 45000ft en binnen een minuut terug naar 23000ft zeggen ze dat er misschien een worsteling is geweest in de cockpit. Maar volgens mij is gisteren al gezegd dat van 45000 naar 23000 onmogelijk was en dat die metingen dus niet betrouwbaar zijn.
pi_137788554
quote:
12s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Denk je echt dat er van 238 mensen níemand is die na 7 uur (!) die piloot es heeft overmeesterd??
Als de deur dicht is?
Als de piloot als enige zijn mondkapje op had en er was een probleem met de reguliere zuurstofvoorziening ben je er ook al een deel kwijt...

Als...
pi_137788563
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:02 schreef HiZ het volgende:

[quote]0s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:02 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik heb meer gevlogen dan de meeste mensen hier, en ik denk ook niet dat ik 'typisch' ben voor de gemiddelde passagier, maar ik zou wel degelijk raar om me heen gaan kijken. Ik zou als ik samen reisde met iemand ook praten over het rare vliegpatroon. En ik zou het zelfs niet onmogelijk achten dat ik eventjes iets zou vragen aan iemand van de crew. Niet iedereen zou dat doen, maar het zou wel heel erg toevallig zijn als er in dat hele vliegtuig niemand zou zitten die door zou hebben dat het vliegtuig niet naar zijn geplande bestemming vloog.
Mijn ervaring is toch dat iedereen zich over geeft. Bochtjes maken voel je wel maar dat kan ook met
de weersomstandigheden te maken hebben. Ga je dan al naar de crew lopen of paniek zaaien. ?
pi_137788585
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:07 schreef Soury het volgende:

[..]

[..]

Mijn ervaring is toch dat iedereen zich over geeft. Bochtjes maken voel je wel maar dat kan ook met
de weersomstandigheden te maken hebben. Ga je dan al naar de crew lopen of paniek zaaien. ?
Het kan natuurlijk dat er mensen in het vliegtuig zitten die deze route al heel vaak hebben gevlogen, die worden dan wel achterdochtig ja en zullen zeker vragen gaan stellen.
pi_137788648
Deze piloot heeft het enorm goed voorbereid als hij de dader is, een prima verhaaltje vast ook voor de crew en passagiers
pi_137788662
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:07 schreef Soury het volgende:

[..]

Paniek zaaien na een bocht is iets anders dan het registeren. Erop reageren door vragen te stellen is al een stap verder. Paniek zaaien na uren lang signalen zien dat je niet de goede kant op vliegt? Zeker weten.

Ik kan me een keer herinneren dat ik uit Istanbul vertrok en dat ik meteen na de start merkte dat we duidelijk anders vlogen dan normaal. Toen heb ik wel degelijk aan de eerst passerende stewardess gevraagd wat er aan de hand was.
pi_137788684
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:06 schreef Draailamp het volgende:

[..]

Zie mijn cnn link
Jemig wat een raar verhaal al met al
pi_137788723
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:08 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Het kan natuurlijk dat er mensen in het vliegtuig zitten die deze route al heel vaak hebben gevlogen, die worden dan wel achterdochtig ja en zullen zeker vragen gaan stellen.
Precies, over dat verschil heb ik het. Iemand die zo'n route voor het eerst vliegt merkt niet zoveel. Maar als je de route kent dan is elke afwijking er een die ook meteen opvalt. Op een gegeven ogenblik weet je wanneer je kunt verwachten dat een vliegtuig gaat dalen of wanneer je bepaalde bergen in zicht moet gaan krijgen. Of wanneer je aan de horizon licht moet gaan zien.
pi_137788727
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:08 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

De verklaring kan dus zijn dat de piloot vertelde dat ze ergens anders moesten landen, wat ik begreep van cnn
pi_137788742
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:15 schreef Soury het volgende:

[..]

De verklaring kan dus zijn dat de piloot vertelde dat ze ergens anders moesten landen, wat ik begreep van cnn
Ja maar ook dat gaat na 2 of 3 uur niet meer op
pi_137788776
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:16 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Ja maar ook dat gaat na 2 of 3 uur niet meer op
Waarom niet, het weer een defect aan het toestel. Je pikt dat toch als passagier
pi_137788784
quote:

[..]

Zie mijn cnn link
Natuurlijk moeten ze hem serieus verdenken. Zij zaten toch in de cockpit op het moment dat iemand met kennis van het vliegtuig de zenders uitzette? Dan zou het raar zijn om ze niet als serieuze verdachten te zien.

Dat is net zoiets als dat wanneer iemand thuis wordt vermoord de partner ook altijd een serieuze verdachte is.
pi_137788805
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:17 schreef Soury het volgende:

[..]

Waarom niet, het weer een defect aan het toestel. Je pikt dat toch als passagier
Ik denk het niet, misschien het grootste gedeelte wel, maar zeker niet iedereen.
pi_137788827
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:17 schreef Soury het volgende:

[..]

Echt niet alles hoor. Er komt een punt dat mensen die een beetje kunnen inschatten wat normaal was geweest het niet meer pikken. En dan hoeven ze nog niet eens te denken aan een kaping. Heel bot gesteld; als een piloot zo'n geintje zou proberen uit te halen met een vliegtuig waar ik in zat, dan zou ik mijn telefoon aan gaan zetten.
pi_137788895
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:18 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Ik denk het niet, misschien het grootste gedeelte wel, maar zeker niet iedereen.
Wie zijn die niet iedereen dan, dat is wel interessant ? De passagiers zijn over het algemeen mensen zoals jij en ik. De steward's en essen? Die weten wel meer
pi_137788928
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:20 schreef HiZ het volgende:

[..]

Echt niet alles hoor. Er komt een punt dat mensen die een beetje kunnen inschatten wat normaal was geweest het niet meer pikken. En dan hoeven ze nog niet eens te denken aan een kaping. Heel bot gesteld; als een piloot zo'n geintje zou proberen uit te halen met een vliegtuig waar ik in zat, dan zou ik mijn telefoon aan gaan zetten.
Ik kan me dat voorstellen als je elke week de zelfde route vliegt
pi_137788957
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:22 schreef Soury het volgende:

[..]

Wie zijn die niet iedereen dan, dat is wel interessant ? De passagiers zijn over het algemeen mensen zoals jij en ik. De steward's en essen? Die weten wel meer
Mensen die veel vliegen en die vaak dezelfde route vliegen. Ik heb bijna dan 500.000 km heen en weer tussen Amsterdam en Istanbul onder de gordel. Ik weet wat ik van de piloot kan verwachten. En als de piloot heel andere dingen gaat doen, dan ga ik twijfelen of ik hem met mijn leven kan vertrouwen.
pi_137788979
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 00:56 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Ja je komt nog al eens over of alle scenario's die jij schetst heel goed mogelijk kunnen zijn en absoluut niet ontkracht mogen worden door anderen. Maar ik stoor me er verder niet aan hoor, vind alleen dat je je nogal 'bazig' opstelt hier...
Excuses als het zo overkomt, niet de bedoeling. :)

Ik weet net zo weinig als jullie, maar scenario's afgaan is leuk.

De OP is bijna perfect, er mist nog 1 ding aan dit topic, een poll:

Wat denk jij dat er met het vliegtuig gebeurd is?

• Kaping door kapers
• Kaping door piloten + crew
• Zelfmoordactie piloot
• Ongeluk en automatische piloot, communicatieverlies op 2 momenten door technische mankementen

Wat vinden jullie? Hoort erbij toch?

pi_137788986
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:26 schreef HiZ het volgende:

[..]

Mensen die veel vliegen en die vaak dezelfde route vliegen. Ik heb bijna dan 500.000 km heen en weer tussen Amsterdam en Istanbul onder de gordel. Ik weet wat ik van de piloot kan verwachten. En als de piloot heel andere dingen gaat doen, dan ga ik twijfelen of ik hem met mijn leven kan vertrouwen.
Ja zie mijn post boven, dat snap ik.
pi_137788993
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

• Kaping door kapers
• Zelfmoordactie piloot
• Ongeluk en automatische piloot, communicatieverlies op 2 momenten door technische mankementen

Dat had ik ook al voorgesteld maar we moesten het wetenschappelijk houden werd me verteld :Y :X
pi_137789004
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:22 schreef Soury het volgende:

[..]

Mensen zoals jij en ik? Dan hebben we er al 2; een die in doodsangst zit te nagelbijten en niets wil weten en een die geinteresseerd naar buiten kijkt. Komt HiZ er nog bij met vliegervaring en dan hebben we al 3 heul verschillende passagiers...

In dit vliegtuig zaten veel ingenieurs. Niet allemaal aan het raam, maar genoeg wel. ;)

pi_137789023
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

• Kaping door kapers
• Zelfmoordactie piloot

Ik vind een poll niet zo relevant. ;)
pi_137789024
quote:

[..]

Zie mijn cnn link
Van CNN weet ik nooit zo goed wat ik ermee aanmoet. Het zijn echt sensatiezoekers die het enerzijds al heel vaak bij het verkeerde eind hebben gehad, maar anderzijds ook vaak als eerste met het juiste nieuws kwamen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137789029
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:28 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Dat had ik ook al voorgesteld maar we moesten het wetenschappelijk houden werd me verteld :Y :X
Dat is het!

OP:
- Observaties
- Eerdere gevallen - historie
- Nieuwsflashes
- Speculaties
- Bronvermelding

De poll is wetenschappelijk in die zin dat het een afspiegeling is in wat wij denken; een gratis enquete voor massapsychologen en andere sociale wetenschappers... ;)

pi_137789034
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:30 schreef Soury het volgende:

[..]

Ik vind een poll niet zo relevant. ;)
Dat is het mooie van polls; als je het niet relevant vindt, stem je niet mee. De poll is er voor de mensen die het relevant vinden. ;)

Dus, poll-liefhebbers, zijn er meer opties??

pi_137789041
Ah ja, op CNN zeiden ze trouwens ook dat de alternatieve route die het vliegtuig heeft genomen, voorgeprogrammeerd was.
pi_137789063
Misschien is het geh(ij)acked :')
pi_137789111
quote:
6s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mensen zoals jij en ik? Dan hebben we er al 2; een die in doodsangst zit te nagelbijten en niets wil weten en een die geinteresseerd naar buiten kijkt. Komt HiZ er nog bij met vliegervaring en dan hebben we al 3 heul verschillende passagiers...

In dit vliegtuig zaten veel ingenieurs. Niet allemaal aan het raam, maar genoeg wel. ;)
Die "ingenieurs" hadden net zo veel verstand van vliegen als broodjes bakken. Die vlieger gaat niet op. Die gingen van A naar B. Net zoals de rest
pi_137789134
Quote van CNN site:

quote:
That last communication, Najib said, was in one of two possible traffic corridors shown on a map released to the press. A northern arc stretches from the border of Kazakhstan and Turkmenistan to northern Thailand, and a southern arc spans from Indonesia to the southern Indian Ocean.

"Due to the type of satellite data, we are unable to confirm the precise location of the plane when it last made contact with the satellite," Najib said.

Because the northern parts of the traffic corridor include some tightly guarded airspace over India, Pakistan, and even some U.S. installations in Afghanistan, U.S. authorities believe it more likely the aircraft crashed into waters outside of the reach of radar south of India, one U.S. official told CNN. If it had flown farther north, it's likely it would have been detected by radar.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137789183
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:37 schreef Soury het volgende:

[..]

Die "ingenieurs" hadden net zo veel verstand van vliegen als broodjes bakken. Die vlieger gaat niet op. Die gingen van A naar B. Net zoals de rest
quote:
Ik heb geen flauw idee hoe en wat. Ik ben er geen verstand van en laat het hele vlieg gebeuren gewoon als een angst haas over me heen komen
Dat blijkt.

Partner: "Hmmm, we maken wel veel draaien voor een tripje KL-Peking (rechte lijn), schat, wat denk jij?"
Soury: "joah, geun ideu woar we zijn hoar, ik sloap toch, en bin blai als we wear op de grond stoan"

_O-

pi_137789190
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:38 schreef eight het volgende:
Quote van CNN site:

[..]

Ja, als ze naar het noorden zijn gevlogen, dan zou het complot nog veel groter moeten zijn dan een 'normale' kaping, dat volgt wel een beetje uit die schatting van het gebied waar het vliegtuig zou kunnen zijn.
pi_137789230
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

Dat blijkt.

Partner: "Hmmm, we maken wel veel draaien voor een tripje KL-Peking (rechte lijn), schat, wat denk jij?"
Soury: "joah, geun ideu woar we zijn hoar, ik sloap toch, en bin blai als we wear op de grond stoan"

_O-
Uh nou je moet zo nodig je gelijk halen ofzo. Wat kinderachtig. :') Maak een poll :*
pi_137789296
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:38 schreef eight het volgende:
Quote van CNN site:

[..]

Indiërs (nationaliteit) op de vlucht:
• KOLEKAR/CHETANA (55) ma
• KOLEKAR/SWANAND (23) zoon?
• KOLEKAR/VINOD (59) pa
• SHARMA/CHANDRIKAMS (51) dame van 51
• SHIRSATH/KRANTI (44) dame van 44

zondag 16 maart 2014 @ 01:47:59 #250
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_137789297
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:44 schreef Soury het volgende:

[..]

Uh nou je moet zo nodig je gelijk halen ofzo. Wat kinderachtig. :') Maak een poll :*
pi_137789310
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:42 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja, als ze naar het noorden zijn gevlogen, dan zou het complot nog veel groter moeten zijn dan een 'normale' kaping, dat volgt wel een beetje uit die schatting van het gebied waar het vliegtuig zou kunnen zijn.
My best guess is dat hij op de bodemzee van de golf van bengalen ligt.

Het enige land waar hij ongemerkt overheen had kunnen vliegen (of evt landen) is Myanmar, de rest is onwaarschijnlijk.
En om India heen vliegen richting de Arabische Zee ligt ook niet voor de hand.
pi_137789329
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:47 schreef wickedmen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja dit topic gaat ook ten gronde. Oh en ik spreek ABN (dat is geen bank)
pi_137789341
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:50 schreef Soury het volgende:

[..]

Ja dit topic gaat ook ten gronde. Oh en ik spreek ABN (dat is geen bank)
ABN is wel een bank
pi_137789345
quote:
3s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:50 schreef eight het volgende:

[..]

ABN is wel een bank
Goed punt wel.
pi_137789348
En El_Matador rot op uit mijn DM :W
pi_137789358
* DaKKiE1984 pakt popcorn
pi_137789363
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:47 schreef wickedmen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

als we dan toch gaan beginnen over wie nou eigenlijk schuldig is aan deze hele vreemde zaak.

pi_137789369
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:51 schreef Soury het volgende:
En El_Matador rot op uit mijn DM :W
Wat een vriendelijke reply, waarom zo vijandig meiske? :?

pi_137789375
quote:
12s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

als we dan toch gaan beginnen over wie nou eigenlijk schuldig is aan deze hele vreemde zaak.
Deze kan eigenlijk wel in de OP onder het kopje 'verdachten'
pi_137789388
Ah, het niveau stijgt weer
pi_137789397
Kunnen we er van uitgaan dat het vliegtuig gewoon ergens in de oceaan ligt? of staat ie op 1 of ander obscuur vliegveld en wachten we op een statement van de kapers?
pi_137789419
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:54 schreef gijsman het volgende:
Kunnen we er van uitgaan dat het vliegtuig gewoon ergens in de oceaan ligt? of staat ie op 1 of ander obscuur vliegveld en wachten we op een statement van de kapers?
Zeebodem.
pi_137789424
quote:
18s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat een vriendelijke reply, waarom zo vijandig meiske? :?
Meiske jezus man whaha, als je nou eens niet zo denigrerend deed tegen haar was ze misschien nog wel lief tegen je, maar je kleineert haar nog al en je vindt het nog grappig ook :')
pi_137789461
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:55 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Meiske jezus man whaha, als je nou eens niet zo denigrerend deed tegen haar was ze misschien nog wel lief tegen je, maar je kleineert haar nog al en je vindt het nog grappig ook :')
Hij was zeker grappig. Jammer dat haar gevoel voor humor niet het mijne is.

Denigrerend is zij naar de Aziatische slimmeriken aan boord. ;)

pi_137789469
:O
pi_137789504
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:55 schreef eight het volgende:

[..]

Zeebodem.
tja bijna 20 topics vol speculaties uiteindelijk ligt MH370 gewoon ergens onder water
pi_137789526
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 02:00 schreef gijsman het volgende:

[..]

tja bijna 20 topics vol speculaties uiteindelijk ligt MH370 gewoon ergens onder water
Mwah meestal kom je er toch wel op uit dat ie gecrasht is, voor mij gaat het er meer om waarom de crash, en waarom zo ver off route. Het lijkt me echt heel sterk dat het vliegtuig in z'n geheel aan de grond staat.
pi_137789562
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 02:02 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Mwah meestal kom je er toch wel op uit dat ie gecrasht is, voor mij gaat het er meer om waarom de crash, en waarom zo ver off route. Het lijkt me echt heel sterk dat het vliegtuig in z'n geheel aan de grond staat.
1 of beide piloten die zelfmoord neigingen hebben, anders kapers of vanwege de aanwezige wetenschappers die waarschijnlijk te veel wisten.
Maar dat is meer richting BNW.
pi_137789621
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 02:04 schreef gijsman het volgende:

[..]

1 of beide piloten die zelfmoord neigingen hebben, anders kapers of vanwege de aanwezige wetenschappers die waarschijnlijk te veel wisten.
Maar dat is meer richting BNW.
Levend zijn mensen meer waard dan dood, gijs. ;)

Een plan van de piloten (+ crew/kapers/grondpersoneel) is toch zinvoller dan een domme zelfmoord?

pi_137789640
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 02:02 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Als het in zee ligt, wordt het heel moeilijk erachter te komen waar ze heen wilden en wat het motief was. In dit topic leerden we dat je de zwarte dozen "uit kan zetten", dus zelfs als die gevonden worden, zou het een raadsel kunnen blijven...

Dat is echt een fout in het systeem. Die dingen moeten altijd blijven werken, anders leren we er nog niks van. Dan maar een eigen accu van een paar 10k dollar, boeit niet.

pi_137789644
Misschien was de piloot wel een enorme sadist en wilde hij de passagiers nog even lekker bang maken voordat hij uiteindelijk zelfmoord pleegde. Eerst zorgde hij ervoor dat hij zichzelf opsloot in de cabine en vervolgens heeft hij 7 uur lang de passagiers bang zitten maken via het omroepsysteem. 'To those who're about to die'.
pi_137789646
quote:
6s.gif Op zondag 16 maart 2014 02:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Levend zijn mensen meer waard dan dood, gijs. ;)

Een plan van de piloten (+ crew/kapers/grondpersoneel) is toch zinvoller dan een domme zelfmoord?
klopt maar waar zijn ze dan!
pi_137789655
quote:
6s.gif Op zondag 16 maart 2014 02:11 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Misschien was de piloot wel een enorme sadist en wilde hij de passagiers nog even lekker bang maken voordat hij uiteindelijk zelfmoord pleegde. Eerst zorgde hij ervoor dat hij zichzelf opsloot in de cabine en vervolgens heeft hij 7 uur lang de passagiers bang zitten maken via het omroepsysteem. 'To those who're about to die'.

Keihard over de radio. Wat nou "devoot moslim".

pi_137789663
quote:
12s.gif Op zondag 16 maart 2014 02:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als het in zee ligt, wordt het heel moeilijk erachter te komen waar ze heen wilden en wat het motief was. In dit topic leerden we dat je de zwarte dozen "uit kan zetten", dus zelfs als die gevonden worden, zou het een raadsel kunnen blijven...

Dat is echt een fout in het systeem. Die dingen moeten altijd blijven werken, anders leren we er nog niks van. Dan maar een eigen accu van een paar 10k dollar, boeit niet.
Heb je daar bewijs voor dat je een black box uit kan zetten? Of is dat door iemand in dit topic gesuggereerd?
pi_137789665
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 02:11 schreef gijsman het volgende:

[..]

klopt maar waar zijn ze dan!
Neergestort na verzet van de passagiers? Wat zou jij doen als je ontvoerd wordt?

Als ie noordwest blijft vliegen en ergens in Myanmar landt, kan het nog. 7 uur rondvliegen en dan nog overleven, lijkt me sterk.

pi_137789668
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 02:13 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Heb je daar bewijs voor dat je een black box uit kan zetten? Of is dat door iemand in dit topic gesuggereerd?
Dat is hier al een paar keer beweerd door mensen die veel meer weten van vliegtuigen dan ik. Dus ik neem aan dat dat waar is, was er net zo verbaasd over als jij. ;)

pi_137789686
quote:
6s.gif Op zondag 16 maart 2014 02:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Neergestort na verzet van de passagiers? Wat zou jij doen als je ontvoerd wordt?

Als ie noordwest blijft vliegen en ergens in Myanmar landt, kan het nog. 7 uur rondvliegen en dan nog overleven, lijkt me sterk.
Gevalletje het zogenaamde "lets roll"als in Flight 93?
pi_137789695
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 02:17 schreef gijsman het volgende:

[..]

Gevalletje het zogenaamde "lets roll"als in Flight 93?
Als je het officiële verhaal volgt, wel ja. Zoals ook bij die EthiopianAirlines in de OP, waar ongeveer de helft overleefde, inclusief de piloten die geinterviewd worden (!):

pi_137789732
quote:
12s.gif Op zondag 16 maart 2014 02:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als je het officiële verhaal volgt, wel ja. Zoals ook bij die EthiopianAirlines in de OP, waar ongeveer de helft overleefde, inclusief de piloten die geinterviewd worden (!):

Het officiële verhaal volg ik al een tijdje niet meer, YT filmpje staat in mn playlist.
pi_137789736
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 02:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is hier al een paar keer beweerd door mensen die veel meer weten van vliegtuigen dan ik. Dus ik neem aan dat dat waar is, was er net zo verbaasd over als jij. ;)
Klopt idd. De zwarte doos met cockpitopnames wist men zeker dat je deze uit kunt zetten, over die andere zwarte doos bestond twijfel. Het wordt wel aangenomen dat je die ook uit kunt zetten.

Stel dat ze tijdens de vlucht zijn uitgeschakeld, activeren die zwarte dozen zichzelf dan op het moment dat ze in het water liggen? Of is uit gewoon definitief uit?
pi_137789747
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 02:24 schreef eight het volgende:

[..]

Klopt idd. De zwarte doos met cockpitopnames wist men zeker dat je deze uit kunt zetten, over die andere zwarte doos bestond twijfel. Het wordt wel aangenomen dat je die ook uit kunt zetten.
Ernstig bizar dat dat kan.

quote:
Stel dat ze tijdens de vlucht zijn uitgeschakeld, activeren die zwarte dozen zichzelf dan op het moment dat ze in het water liggen? Of is uit gewoon definitief uit?
Fuck, goeie vraag.

pi_137789749
In dit filmpje gaan ze proberen de plotselinge daling van 45000ft naar 23000ft proberen na te bootsen:

http://edition.cnn.com/vi(...)-simulation.cnn.html
pi_137789785
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 02:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

Fuck, goeie vraag.
de CVR kan ook gewist worden door de crew?
http://www.airliners.net/(...)ion/read.main/61151/
pi_137789789
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 02:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

Fuck, goeie vraag.
Die CVR kun je uitzetten ja, dat is al eerder gebeurd bij een crash, weet ff niet meer welke.
Maar die black box in de staart van het toestel kan ik niks over vinden.
pi_137789817
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 02:31 schreef mschol het volgende:

[..]

de CVR kan ook gewist worden door de crew?
http://www.airliners.net/(...)ion/read.main/61151/
Gewist? Uitgezet lees ik zo snel? De reden vind ik vaag, het editen logisch.

De Black Box registreert de vliegbewegingen en de CVR de gesprekken? En die black box kan je niet uitzetten en de CVR wel?

Als er duidelijkheid is daarover, gaat het de OP in.

pi_137789825
Oké aluhoedje of plausibel?

Ik las net het idee dat MH370 mogelijk in de slipstream van een ander toestel, SQ68, is gevlogen om zo radardetectie te ontlopen.

quote:
It looks like if MH370 turned after lost contact at 0130 and followed the track back over Malaysia and along the way points previously discussed, it would be in the position shown at 0215, which is 200NM NW of Penang.
This position is only about 30NM behind the 0215 position of SQ68 which is also a 777.
If MH370 followed SQ68 along its path NW over India (as I had speculated it did previously), after 5 hours, SQ68 is indeed over Pakistan.
Across Bay of Bengal
Across India to Pakistan
Five hours from last known 0215 position
So, by closely following SQ68 at a similar altitude and speed, it's likely that any Indian radar operator would not notice or question two closely placed primary radar returns as long as he had the expected squawk from SQ68.

http://www.reddit.com/r/n(...)lines_flight/cg2uht6
pi_137789855
quote:
11s.gif Op zondag 16 maart 2014 02:38 schreef Arthur_Spooner het volgende:

Ik las net het idee dat MH370 mogelijk in de slipstream van een ander toestel, SQ68, is gevlogen om zo radardetectie te ontlopen.

[ afbeelding ]

[..]

30 zeemijlen (~55 kilometer!) is "close volgen"?? En' zo close dat je niet opgepikt wordt door radar met een bereik van ? km? Wow. En hoe lang moet je dan richting Barcelona vliegen en waar buig je af om een ander te slipstreamen...

Het zou wel die bizarre bocht in de Straat van Malakka kunnen verklaren...?

bizar, iemand met vliegkennis die dat kan ophelderen?

pi_137789863
quote:
11s.gif Op zondag 16 maart 2014 02:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

30 zeemijlen (~55 kilometer!) is "close volgen"?? En' zo close dat je niet opgepikt wordt door radar met een bereik van ? km? Wow.
Als hij er precies boven vliegt O-)
pi_137789868
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 02:43 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Als hij er precies boven vliegt O-)
Hmm ja uiteraard. 8)7 Waarom hebben we nog radar en geen vaste niet-uitschakelbare transponder, zou je zeggen.

pi_137789980
quote:
11s.gif Op zondag 16 maart 2014 02:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Gewist? Uitgezet lees ik zo snel? De reden vind ik vaag, het editen logisch.

De Black Box registreert de vliegbewegingen en de CVR de gesprekken? En die black box kan je niet uitzetten en de CVR wel?

Als er duidelijkheid is daarover, gaat het de OP in.
Strak plan.

quote:
11s.gif Op zondag 16 maart 2014 02:38 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[ afbeelding ]

[..]

Ik denk aluhoedje. Zou wel gaaf zijn als blijkt dat het toch plausibel is.
pi_137790181
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 03:00 schreef eight het volgende:

[..]

Strak plan.

[..]

Ik denk aluhoedje. Zou wel gaaf zijn als blijkt dat het toch plausibel is.
Done, belangrijkste nieuws staat bovenaan, de rest van de OP is ongewijzigd. Nieuwe OPmakers hoeven alleen het deel erbij te zetten en het laatste nieuws bovenaan toevoegen.

pi_137790195

Windrichtingen in juli (a) en januari (b).
+

Vaag hoe de windrichtingen in maart zijn, maar de Intertropical Convergence Zone zou een rol kunnen spelen in bepalen waar het vliegtuig heengegaan is.

Als het 7,5 uur gevlogen heeft (1,5 uur verder dan Peking), zou ie heel zuinig en dus met meewind gevlogen moeten zijn...

Kijk de jetstream: naar Australië is veel rustiger dan de Himalaya over (Tibet). Maar waarom dan eerst 308 NW daarheen vliegen?:

http://www.stormsurfing.com/stormuser2/images/dods/glob_250.swf

[ Bericht 2% gewijzigd door El_Matador op 16-03-2014 04:53:53 ]

zondag 16 maart 2014 @ 07:36:09 #293
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_137790752
Ik vind het maar een rare koers als hij op de rode lijn wordt verwacht.... dat 'ie na het punt van de 'last contact with military radar' weer naar het noorden over Thailand is gaan vliegen.
Ik had een verder vervolg van de koers naar het westen verwacht.

Of hij wilde over Myanmar heen vliegen, dat zou dan misschien nog kunnen.
Lack of common cents
pi_137790770
quote:
6s.gif Op zondag 16 maart 2014 01:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hij was zeker grappig. Jammer dat haar gevoel voor humor niet het mijne is.

Denigrerend is zij naar de Aziatische slimmeriken aan boord. ;)
Dus alle aziatische 'slimmerikken' hebben een vrijetijdscursus sterrenkunde gedaan en kunnen een vliegtuig besturen?
pi_137790788
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 07:39 schreef Zinedinho het volgende:

[..]

Dus alle aziatische 'slimmerikken' hebben een vrijetijdscursus sterrenkunde gedaan en kunnen een vliegtuig besturen?
Nee, maar in een vliegtuig vol ingenieurs en fysici verwacht ik toch wel minstens 1 iemand die oplet en uit het raam kijkt naar de sterren. Dan weet je dat je niet goed gaat, hoef je echt geen PhD sterrenkunde voor te hebben, gewoon interesse en observatievermogen. ;)

pi_137790791
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 07:36 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik vind het maar een rare koers als hij op de rode lijn wordt verwacht.... dat 'ie na het punt van de 'last contact with military radar' weer naar het noorden over Thailand is gaan vliegen.
Ik had een verder vervolg van de koers naar het westen verwacht.

Of hij wilde over Myanmar heen vliegen, dat zou dan misschien nog kunnen.
Of veilig in Tibet, of diep in de oceaan voor de kust van Australië. 8)

pi_137790805

Ja, sensatie, want The Mirror, maar toch. .De piloot had wel een visie op de wereld... benieuwd wat hij wilde doen met dit vliegtuig...

We can reveal Captain Zaharie Ahmad Shah was a fervent supporter of his country's opposition leader who was jailed for homosexuality - illegal in Malaysia - only hours before flight MH370 vanished with 239 passengers and crew on board, the Sunday Mirror can reveal.

And in a new twist, it emerged that the pilot's wife and three children moved out of the family's home the day before the plane's disappearance. (??)

pi_137790845
quote:
6s.gif Op zondag 16 maart 2014 07:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, maar in een vliegtuig vol ingenieurs en fysici verwacht ik toch wel minstens 1 iemand die oplet en uit het raam kijkt naar de sterren. Dan weet je dat je niet goed gaat, hoef je echt geen PhD sterrenkunde voor te hebben, gewoon interesse en observatievermogen. ;)
Kan best hoor, maar dit zijn allemaal aannames natuurlijk. Daarnaast weet ik uit ervaring dat snachts op verzoek van de crew de raampjes omlaag 'moeten'. Zou er vast wel enkele personen tussen zitten die hem toch open hebben, maar dan moeten dat maar net die slimmeriken zijn. :P
pi_137790851
quote:
1s.gif Op zondag 16 maart 2014 07:53 schreef Zinedinho het volgende:

[..]

Kan best hoor, maar dit zijn allemaal aannames natuurlijk. Daarnaast weet ik uit ervaring dat snachts op verzoek van de crew de raampjes omlaag 'moeten'. Zou er vast wel enkele personen tussen zitten die hem toch open hebben, maar dan moeten dat maar net die slimmeriken zijn.
Dat is meestal met volle maan ja.

Als je die passagierslijst zo hoorde, zaten er aardig wat ingenieurs op de vlucht. Sowieso is het voorbeeld al nogal onzinnig want iedereen met een beetje orientatievermogen weet wanneer ie verkeerd gaat. ;) Zeker met al die bochten die het vliegtuig maakte.

pi_137790854
sja

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')