abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137790866
+++++ GELIEVE DE LAATSTE NIEUWSFEITEN HIERONDER TOE TE VOEGEN +++++
Een korte beschrijving (paar regels) van het nieuwsfeit met een link naar het volledige artikel is het handigste

==========================================================

Laatste nieuws: MOGELIJKE KAPING, ZOEKGEBIEDEN CENTRAAL-AZIE TOT AUSTRALIE:

Persconferentie via AVherald:

• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14)
• Er wordt in de territories van 11 landen gezocht.
• Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt.
• Focus is nu op crew en passagiers.
• De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht.
• Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist.
• Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board.
• Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond.
• Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.

Maleisische politie doet huiszoeking bij piloot vermist vliegtuig - NRC
Zoekgebied uitgebreid naar India, piloten verdacht - CNN
In a new twist, it emerged that the pilot's wife and three children moved out of the family's home the day before the plane's disappearance - The Mirror
Vliegbewegingen bijna onmogelijk uit te voeren - 1 kaper/piloot is voldoende - passagiers zouden gedood kunnen zijn door middel van decompressie
28 vragen en antwoorden - wat is hier aan de hand? - CNN
Piloten kunnen handmatig Cockpit Voice Recorder - CVR uitzetten - blackbox ook?


New York Times - 16 maart 2014

Bekijk de jet stream live


Bron?

==========================================================

Uitgebreide achtergrondinformatie verdwijning MH370:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
==========================================================

Nieuwsbronnen:

• Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html
• nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/
• Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates
• Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0
• NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date

==========================================================

Eerder verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen:

Overzicht van zelfmoordvluchten - NOS
Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl

YouTube-filmpjes vergelijkbare vliegtuigongelukken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Eerdere kapingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Mogelijke motieven/scenario's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
==========================================================

EERDERE UPDATES:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
==========================================================

Deze OP is (mede) tot stand gekomen door de tomeloze inzet van:

avatarFOK.jpg neal_60.jpg MrB4.png 3350.jpg boot.jpg 1.jpg avatar.jpg
boss.jpg aaaicon.jpg odx0g5R.gif remlof2011.png CokeBottleCap3.png rsz_327514_gif.png avatar%20kleinst.JPG


& Me_Wesley, RVer, OEM, matthijst, MartijnA3, ...

Vorige delen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
FOK!NWS dankt al deze bijdragers voor hun harde werk

==========================================================

Topics andere subfora:

BNW / De verdwijning van Malaysia Airlines Flight MH370
NWS / Vliegtuig Malaysia Airlines is neergestort in zee
ONZ / Vind een vliegtuig
ONZ / Beveiliger vind vlucht MH370 ...niet (fotoverhaal!)
KLB / Vliegtuigen die neerstorten in zee.

==========================================================

• Status na 197 uur (8 dagen, 5 uur): 2 Kokosnoten, nog geen vliegtuig



• Maleisische overheid ontkent alle bevindingen van anderen; 'Geen vliegtuigen in Kuala Lumpur.'

==========================================================

[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 16-03-2014 13:20:27 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137790880
quote:
11s.gif Op zondag 16 maart 2014 04:13 schreef El_Matador het volgende:
[ afbeelding ]

Windrichtingen in juli (a) en januari (b).
+
[ afbeelding ]

Vaag hoe de windrichtingen in maart zijn, maar de Intertropical Convergence Zone zou een rol kunnen spelen in bepalen waar het vliegtuig heengegaan is.

Als het 7,5 uur gevlogen heeft (1,5 uur verder dan Peking), zou ie heel zuinig en dus met meewind gevlogen moeten zijn...

Kijk de jetstream: naar Australië is veel rustiger dan de Himalaya over (Tibet). Maar waarom dan eerst 308 NW daarheen vliegen?:

http://www.stormsurfing.com/stormuser2/images/dods/glob_250.swf
Mij lijkt de Noordelijke boog een stuk logischer...
  zondag 16 maart 2014 @ 08:00:29 #3
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_137790892
Normaliter heb je op die tv schermen van die kaartjes met huidige positie, snelheid en ETA van het vliegtuig.
Dat zal hij wel uitgezet hebben. Als passagier hoeft dat nog niet per se verdacht te zijn, onder het mom van technisch mankement.
How can I make this topic about me?
  Moderator zondag 16 maart 2014 @ 08:02:21 #4
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_137790903
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 08:00 schreef gebrokenglas het volgende:
Normaliter heb je op die tv schermen van die kaartjes met huidige positie, snelheid en ETA van het vliegtuig.
Dat zal hij wel uitgezet hebben. Als passagier hoeft dat nog niet per se verdacht te zijn, onder het mom van technisch mankement.
Maar het zou de stewardessen niet opvallen? Die zullen niet even naar de cockpit gaan en er melding van maken? Dan zal de piloot, of de co-piloot, welke niet de boel wil verneuken, daar toch zijn vraagtekens bij gaan zetten?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_137790904
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 08:00 schreef gebrokenglas het volgende:
Normaliter heb je op die tv schermen van die kaartjes met huidige positie, snelheid en ETA van het vliegtuig.
Dat zal hij wel uitgezet hebben. Als passagier hoeft dat nog niet per se verdacht te zijn, onder het mom van technisch mankement.
Een technisch mankement dat een andere route mogelijk maakt?

Daar fool je geen 237 mensen mee. Er is ook een aerotechnisch ingenieur ofzo aan boord. Die merkt dat sowieso wel. Ook 10 crew fool je niet. Behalve als die in het complot zitten, natuurlijk...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137790910
Eigenlijk durf ik nu wel met zekerheid te zeggen dat het niet op zee gecrashed is. Anders waren er wel brokstukken al gevonden.
  Moderator zondag 16 maart 2014 @ 08:03:14 #7
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_137790913
quote:
12s.gif Op zondag 16 maart 2014 08:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een technisch mankement dat een andere route mogelijk maakt?

Daar fool je geen 237 mensen mee. Er is ook een aerotechnisch ingenieur ofzo aan boord. Die merkt dat sowieso wel. Ook 10 crew fool je niet. Behalve als die in het complot zitten, natuurlijk...
Ga jij opeens vragen stellen in een vliegtuig als er een bocht van 70 graden gemaakt wordt? Ik niet hoor :D
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator zondag 16 maart 2014 @ 08:03:33 #8
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_137790919
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 08:03 schreef MrBanaan1 het volgende:
Eigenlijk durf ik nu wel met zekerheid te zeggen dat het niet op zee gecrashed is. Anders waren er wel brokstukken al gevonden.
Ja want de zee is gelukkig niet zo groot.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zondag 16 maart 2014 @ 08:03:33 #9
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137790920
quote:
11s.gif Op zondag 16 maart 2014 04:13 schreef El_Matador het volgende:
[ afbeelding ]

Windrichtingen in juli (a) en januari (b).
+
[ afbeelding ]

Vaag hoe de windrichtingen in maart zijn, maar de Intertropical Convergence Zone zou een rol kunnen spelen in bepalen waar het vliegtuig heengegaan is.

Als het 7,5 uur gevlogen heeft (1,5 uur verder dan Peking), zou ie heel zuinig en dus met meewind gevlogen moeten zijn...

Kijk de jetstream: naar Australië is veel rustiger dan de Himalaya over (Tibet). Maar waarom dan eerst 308 NW daarheen vliegen?:

http://www.stormsurfing.com/stormuser2/images/dods/glob_250.swf
In het geval van een kaping met meerdere mensen zou ik zeggen de noordelijke boog is logischer, maar dan geef ik het ook nog wel een kans dat ze aan de grond staan. En als ze zijn neergestort dan na een worsteling ofzo.

Als het toch zelfmoord van de piloot is dan lijkt het mij logischer dat hij richting het zuiden is gevlogen. Om het vliegtuig onvindbaar te maken.
pi_137790933
quote:
7s.gif Op zondag 16 maart 2014 08:03 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ga jij opeens vragen stellen in een vliegtuig als er een bocht van 70 graden gemaakt wordt? Ik niet hoor :D
Als ik wakker ben, er is geen vluchtinformatie op die schermpjes en als ik merk dat het totaal afwijkt van de rechte lijn (veel frequent flyers aan boord), ja tuurlijk, jij niet?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 16 maart 2014 @ 08:04:46 #11
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137790934
quote:
9s.gif Op zondag 16 maart 2014 08:03 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Ja want de zee is gelukkig niet zo groot.
Stromingen ed. zorgen normaal wel ervoor dat wel IETS aan spoelt...
pi_137790950
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 08:04 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Stromingen ed. zorgen normaal wel ervoor dat wel IETS aan spoelt...
Ehh, Air France 447?

Die viel heel langzaam, dus werden er delen gevonden. Maar veel delen en lichamen zijn nog niet geborgen. De zwarte doos werd pas 2 jaar later ontdekt...

En daar was het gebied nog redelijk beperkt. Hier is het immens... ;)

Zei jij niet eerst dat het "nooit gevonden zou worden"? Hoe kom je er nu ineens bij dat dat allang had gemoeten?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Moderator zondag 16 maart 2014 @ 08:06:59 #13
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_137790952
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 08:04 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Stromingen ed. zorgen normaal wel ervoor dat wel IETS aan spoelt...
Ja, na een week of 12 misschien.

De Indische oceaan is 140 keer Frankrijk :')
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  zondag 16 maart 2014 @ 08:09:20 #14
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_137790967
quote:
11s.gif Op zondag 16 maart 2014 08:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als ik wakker ben, er is geen vluchtinformatie op die schermpjes en als ik merk dat het totaal afwijkt van de rechte lijn (veel frequent flyers aan boord), ja tuurlijk, jij niet?
Nee, denk het niet. 't is ten slotte nacht dus je kunt niet naar buiten kijken om te weten waar je zit. De richting adhv de stand van de sterren bepalen zou misschien kunnen maar tsja.... wie verwacht nou als passagier dat er zoiets aan de hand is?
Ik zou dan meer veronderstellen dat het vliegtuig een andere route neemt wegens bijvoorbeeld te verwachten turbulentie verderop.
Zeker als de crew gewoon rustig hun werk doet.
How can I make this topic about me?
  zondag 16 maart 2014 @ 08:09:57 #15
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137790972
quote:
6s.gif Op zondag 16 maart 2014 08:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ehh, Air France 447?

Die viel heel langzaam, dus werden er delen gevonden. Maar veel delen en lichamen zijn nog niet geborgen. De zwarte doos werd pas 2 jaar later ontdekt...

En daar was het gebied nog redelijk beperkt. Hier is het immens... ;)

Zei jij niet eerst dat het "nooit gevonden zou worden"? Hoe kom je er nu ineens bij dat dat allang had gemoeten?
Oh fuck ik ben een stuk vergeten te typen hehe. Ik bedoelde dat het niet in dat stuk zee waar in 1e instantie gezocht werd ligt. Golf van Thailand/Zuid Chinese zee.

Los van wat de radar zegt, daar had ik het over met die brokstukken.

Kijk F1 dus was ff niet op aan het letten toen ik dat postte hehe.
pi_137790990
quote:
(Reuters) - Whatever truly happened to missing Malaysian Airlines flight MH370, its apparently unchallenged wanderings through Asian skies point to major gaps in regional - and perhaps wider - air defenses.

More than a decade after al Qaeda hijackers turned airliners into weapons on September 11, 2001, a large commercial aircraft completely devoid of stealth features appeared to vanish with relative ease.

On Saturday, Malaysia's Prime Minister Najib Razak said authorities now believed the Boeing 777 flew for nearly seven hours after disappearing early on March 8. Either its crew or someone else on the plane disabled the on-board transponder civilian air traffic radar used to track it, investigators believe.

It appears to have first flown back across the South China Sea - an area of considerable geopolitical tension and military activity - before overflying northern Malaysia and then heading out towards India without any alarm being raised.

The reality, analysts and officials say, is that much of the airspace over water - and in many cases over land - lacks sophisticated or properly monitored radar coverage.

Analysts say the gaps in Southeast Asia's air defenses are likely to be mirrored in other parts of the developing world, and may be much greater in areas with considerably lower geopolitical tensions.

"Several nations will be embarrassed by how easy it is to trespass their airspace," said Air Vice Marshal Michael Harwood, a retired British Royal Air Force pilot and ex-defense attache to Washington DC. "Too many movies and Predator (unmanned military drone) feeds from Afghanistan have suckered people into thinking we know everything and see everything. You get what you pay for. And the world, by and large, does not pay."
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA2E0JT20140315

Al gepost waarschijnlijk maar ze denken nu dat het vliegtuig voor 7u is doorgevlogen?? Dat maakt het gebied wel heel groot dan.
pi_137790995
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 08:09 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Nee, denk het niet. 't is ten slotte nacht dus je kunt niet naar buiten kijken om te weten waar je zit. De richting adhv de stand van de sterren bepalen zou misschien kunnen maar tsja.... wie verwacht nou als passagier dat er zoiets aan de hand is?
Ik zou dan meer veronderstellen dat het vliegtuig een andere route neemt wegens bijvoorbeeld te verwachten turbulentie verderop.
Zeker als de crew gewoon rustig hun werk doet.
Ik weet zeker dat ik niet de enige ben die alarm zou slaan. Er zijn genoeg mensen die braaf doen wat de crew zegt en anderen die vragen gaan stellen. Heel normaal.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137791007
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 08:12 schreef Speculant. het volgende:

[..]

http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA2E0JT20140315

Al gepost waarschijnlijk maar ze denken nu dat het vliegtuig voor 7u is doorgevlogen?? Dat maakt het gebied wel heel groot dan.
Was nog niet gepost deze volgens mij.

Ja, en als ie maar voor ongeveer 7 uur brandstof bij zich had (6 uur vlucht + 1 uurtje speling) moet ie wel precies de straalstroom volgen...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137791014
quote:
11s.gif Op zondag 16 maart 2014 08:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als ik wakker ben, er is geen vluchtinformatie op die schermpjes en als ik merk dat het totaal afwijkt van de rechte lijn (veel frequent flyers aan boord), ja tuurlijk, jij niet?
En omdat je een kaping vermoed stomp je de piloot maar neer? :P
  zondag 16 maart 2014 @ 08:17:17 #20
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137791016
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 08:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Was nog niet gepost deze volgens mij.

Ja, en als ie maar voor ongeveer 7 uur brandstof bij zich had (6 uur vlucht + 1 uurtje speling) moet ie wel precies de straalstroom volgen...
Denk je dan die noordelijke richting/cirkel of die zuidelijke?
pi_137791019
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 08:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Was nog niet gepost deze volgens mij.

Ja, en als ie maar voor ongeveer 7 uur brandstof bij zich had (6 uur vlucht + 1 uurtje speling) moet ie wel precies de straalstroom volgen...
7u brandstof lijkt me ook erg krap eigenlijk maar als ze zo lang gevlogen hebben is dat idd op het randje. Als ze hem dan vervolgens geland hebben ergens dan is er misschien nu dit gebeurd:

pi_137791027
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 08:17 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Denk je dan die noordelijke richting/cirkel of die zuidelijke?
Noord.

Het zou raar zijn eerst puur west en noord te vliegen en dan ineens te denken "hee, ik wil naar Australië (maar ik heb niet genoeg brandstof)"

Maar die zelfmoord piloot lijkt niet zo onwaarschijnlijk na het bericht -als het klopt, het blijft een baggerroddelblaadje- in The Mirror van zijn vrouw en kinderen die de dag ervoor uit huis getrokken zijn...?

Teveel uurtjes achter de flight sim, eten een keer niet lekker en vrouw en kids pakken de biezen? Of is er meer aan de hand?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 16 maart 2014 @ 08:21:22 #23
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137791043
quote:
6s.gif Op zondag 16 maart 2014 08:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Noord.

Het zou raar zijn eerst puur west en noord te vliegen en dan ineens te denken "hee, ik wil naar Australië (maar ik heb niet genoeg brandstof)"
Waar zou die dan uit komen na 7 uur ongeveer? Welke landen zijn mogelijk zegmaar.
pi_137791070
quote:
14s.gif Op zondag 16 maart 2014 08:21 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Waar zou die dan uit komen na 7 uur ongeveer? Welke landen zijn mogelijk zegmaar.
Ik denk dat hij het land niet gehaald heeft, anders was er aan die enorm drukke Bengaalse kust allang iets geregistreerd, hetzij qua radar hetzij qua ooggetuigenverslagen...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 16 maart 2014 @ 08:25:45 #25
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137791081
quote:
12s.gif Op zondag 16 maart 2014 08:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik denk dat hij het land niet gehaald heeft, anders was er aan die enorm drukke Bengaalse kust allang iets geregistreerd, hetzij qua radar hetzij qua ooggetuigenverslagen...
Hmm. Ja ik ken de topografie niet, maar is het mogelijk dat er op een eilandje daar in debuurt geland is? Just asking he. Onderhand blijft geen enkele optie mogelijk :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')