+++++ GELIEVE AL HET NIEUWS ONDER "!UPDATES:" TE PLAATSEN. ZO STAAT HET IN CHRONOLOGISCHE VOLGORDE ONDER DE BASISINFORMATIE! +++++ ------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kaart van het eilandje Pulau Perak, waar volgens eerdere berichten iets op de grondradar te zien zou zijn wat mogelijk (onbevestigd!) het vliegtuig zou kunnen zijn:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.==============================================================
• Gezagvoerder (piloot) Zaharie Ahmad Shah (53) - meer dan 18.000 vlieguren - fervent flightsim-liefhebber met een eigengebouwde simulator thuis
• Eerste officier (co-piloot) Fariq Abdul Hamid (27) - meer dan 2763 vlieguren - nodigde blonde vrouwen uit in zijn cockpit en rookte sigaretjes met ze
• Surti Dahlia (50) - Nederlands-Indische vrouw uit Osdorp, Amsterdam - voor familiebezoek in Indonesië en op (mislukte) date met internetliefde
• Pouria Nourmohammadi Mehrdad (18) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Oostenrijker Christian Kozel (30)) reisde naar AMS en door naar FRA (Frankfurt) • Seyed Mohammed Reza Delavar (29) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Italiaan Luigi Maraldi (37)) reisde naar AMS en door naar CPH (Kopenhagen)
BBC: • Philip Wood (51, VS) - IBM-ingenieur die pas 3 maanden in KL werkte in data storage • 19 Chinezen, geleid door Hou Bo, calligrafie-artiesten en wetenschappers - "very famous in China" • Dr. Yuchen Li - recent doctoral engineering graduate from Cambridge University in England
• October 2, 1990: A hijacker (1tje?) seized a plane from China which later crashed as it tried to land in Guangzhou, killing 128 people.
• 1993: Russian Aeroflot passenger jet flying from Perm to Moscow diverted to Gardermoen airport, Oslo by two Iranian brothers. Hijackers surrendered and hostages went free. The hijackers were later given asylum in Norway for humanitarian reasons.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.straitstimes.c(...)s-likely-scenarios-2 • Bewusteloosheid door decompressie en beviezing - op autopiloot 4 uur doorvliegen • Raketaanval - vraag wie verantwoordelijk? - Noord-Korea, waar er juist verkiezingen waren, wordt gespeculeerd • Bomaanslag - vreemd; geen motief gegeven • Kaping waardevolle lading/passagiers - idem • Zelfmoordactie (co)piloot? • Vervroegde 1-aprilgrap - vliegtuig staat gewoon aan de gate en in een Beijings barretje lachen die gasten zich het schompes om ons • Afleidingsmanoeuvre - veel nu op zoek naar het vliegtuig dus niet beschikbaar voor bescherming (burger)doelen? • Anders - ?
• Er blijkt nog contact geweest te zijn met MA370 vlak na de radio oproep toen het toestel van de radar verdween. De piloot van een vlucht een stukje voor het toestel hoorde meerdere stemmen in de cockpit en was er vrij zeker van met de co-piloot gesproken te hebben. http://www.freerepublic.com/focus/f-news/3131319/posts • The story so far, video:
• Langzame decompressie zou een probleem kunnen zijn - http://www.themalaysianin(...)nconscious-says-blog • Werknemer van boorplatform Mike McKay stuurt email met observatie van mogelijk brandend toestel. Er wordt bevestigd dat er een Nieuw-Zeelander Michael McKay op het platform werkt en de email vanaf daar verstuurd heeft.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OUD NIEUWS
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.=============================================================
LAATSTE UPDATES:
• Het vliegtuig zou na van de radar verdwenen te zijn nog 4 uur doorgevlogen te hebben - Bronnen: TIME en nu.nl
In theorie is dit het gebied waar het vliegtuig gebleven kan zijn:
• Straal 4-uurscirkel ~ 2000 nautische mijlen ~ 3500 km • Oppervlakte ~ 38.500.000 km2 • ~40% land, 60% zee • ~1,3-1,5 miljard inwoners
• 2 communicatiekanalen werden op 2 aparte momenten uitgeschakeld; om 01:07 AM (pinging satellieten) en 14 minuten later om 01:21 (het moment dat het van de radar valt) - The data reporting system, they believe, was shut down 1:07 a.m. The transponder -- which transmits location and altitude -- shut down at 1:21 a.m.
This indicates it may well have been a deliberate act."
Reuters (Reuters) - Military radar-tracking evidence suggests a Malaysia Airlines jetliner missing for nearly a week was deliberately flown across the Malay peninsula towards the Andaman Islands, sources familiar with the investigation told Reuters on Friday.
Two sources said an unidentified aircraft that investigators believe was Flight MH370 was following a route between navigational waypoints - indicating it was being flown by someone with aviation training - when it was last plotted on military radar off the country's northwest coast.
The last plot on the military radar's tracking suggested the plane was flying toward India's Andaman Islands, a chain of isles between the Andaman Sea and the Bay of Bengal, they said.
Waypoints are geographic locations, worked out by calculating longitude and latitude, that help pilots navigate along established air corridors.
[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 14-03-2014 16:52:15 ]
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.neuh, toch maar niet...
Ben geen malijer.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Als ze geland waren, hadden ze inmiddels wel contact gehad. Of het nou kapers zijn of een crash landing. Dit vliegtuig is helaas gewoon in de zee neergestort. Niks geen kansberekening, gewoon 100% in zee.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
Op vrijdag 14 maart 2014 01:51 schreef SuperHarregarre het volgende: Als ze geland waren, hadden ze inmiddels wel contact gehad. Of het nou kapers zijn of een crash landing. Dit vliegtuig is helaas gewoon in de zee neergestort. Niks geen kansberekening, gewoon 100% in zee.
Waarom zouden ze al contact hebben gehad, dat weet jij helemaal niet, jij weet niet waarom iemand dat vliegtuig heeft gekaapt en elders doen laten landen .
vast heel gek hoor maar kunnen ze geen satelliet beelden van de dag zelf bekijken? kan mij namelijk nauwelijks voorstellen dat er pas de zaterdag of zondag na de verdwijning een satelliet beeld is gemaakt van de desbetreffende plek..
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.neuh, toch maar niet...
Ben geen malijer.
Ze blijven ook gewoon volhouden dat dat vliegtuig daar is gebleven.
Waarom zouden ze al contact hebben gehad, dat weet jij helemaal niet, jij weet niet waarom iemand dat vliegtuig heeft gekaapt en elders doen laten landen .
Er zijn makkelijkere manieren om mensen te gijzelen. En als het om een 9/11 kaping gaat, waarom dan eerst dat vliegtuig aan de grond zetten? Gaan ze dat ding overspuiten voor ze de aanslag plegen? Kerosine taken?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
Op vrijdag 14 maart 2014 01:51 schreef SuperHarregarre het volgende: Als ze geland waren, hadden ze inmiddels wel contact gehad. Of het nou kapers zijn of een crash landing. Dit vliegtuig is helaas gewoon in de zee neergestort. Niks geen kansberekening, gewoon 100% in zee.
Niet op land?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Er zijn makkelijkere manieren om mensen te gijzelen. En als het om een 9/11 kaping gaat, waarom dan eerst dat vliegtuig aan de grond zetten? Gaan ze dat ding overspuiten voor ze de aanslag plegen? Kerosine taken?
Misschien wel, misschien ging het inderdaad alleen om de lading of toch bepaalde mensen aan boord, wie weet wat er met de rest is gebeurd.
Er zijn makkelijkere manieren om mensen te gijzelen. En als het om een 9/11 kaping gaat, waarom dan eerst dat vliegtuig aan de grond zetten? Gaan ze dat ding overspuiten voor ze de aanslag plegen? Kerosine taken?
Een vlucht vol Chinese zakenlieden biedt een aardige onderhandelingspositie anders...
Hebben de Palestijnen niet ook iets met gijzelingen en vliegtuigen gedaan?
Naar duidelijk blijkt kan het anno 2014 makkelijk en word je zelfs na 6 dagen niets, maar dan ook niets wijzer.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op land zou er vast rook te zien zijn en waren ze al gevonden.
Azië is groot en kent nog best wat onherbergzame plekken.
Maar inderdaad; getuigenverklaringen zou je genoeg moeten vinden. Maar dat zou je van die Golf van Thailand waar het vliegtuig zeker is geweest ook denken. De score tot nu toe: 1 discutabele email van 1 Nieuw-Zeelander op 1 boorplatform.
In een gebied waar ~1,2-1,5 miljard mensen wonen (de cirkel in de OP).
Het spreekt elkaar allemaal tegen, dat is juist het hele punt.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Een vlucht vol Chinese zakenlieden biedt een aardige onderhandelingspositie anders...
Hebben de Palestijnen niet ook iets met gijzelingen en vliegtuigen gedaan?
Naar duidelijk blijkt kan het anno 2014 makkelijk en word je zelfs na 6 dagen niets, maar dan ook niets wijzer.
Maar goed, de complottheorieën zijn altijd spannender dan het helaas sneue ware verhaal. Probleem is alleen dat hoe langer de kist niet wordt gevonden, hoe meer hoop er is dat het iets specials is. En dan komt het extra hard aan straks...
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
Maar goed, de complottheorieën zijn altijd spannender dan het helaas sneue ware verhaal. Probleem is alleen dat hoe langer de kist niet wordt gevonden, hoe meer hoop er is dat het iets specials is. En dan komt het extra hard aan straks...
Het is al behoorlijk bijzonder, maar wie weet, wat er nog kan gebeuren inderdaad dat is afwachten!!
Maar goed, de complottheorieën zijn altijd spannender dan het helaas sneue ware verhaal. Probleem is alleen dat hoe langer de kist niet wordt gevonden, hoe meer hoop er is dat het iets specials is. En dan komt het extra hard aan straks...
Ik denk niet in hoop en complottheorieen, speculeer er maar wat op los. De aanwijzingen voor meer dan een ongeluk (tijdsspanne tussen contactverlies lijkt bewust gedaan) zijn helaas (of beter; ik zie liever een kaping dan dat ik morgen in een Boeing stap die in zee lazert door Probleem X wat alleen met de kennis van deze ramp op te lossen is) ruim aanwezig. Dat leidt tot speculatie.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Tja, in mijn ogen is de enige hoop dat we ze nog levend terugzien een kaping waarbij ofwel alleen het vliegtuig/lading belangrijk was ofwel alleen een select deel van de passagiers.
In de andere gevallen is er sprake van een crash. Zelfs als ze dat in eerste instantie overleven zijn we nu een week verder zonder contact. Dat betekent dat ze geen voedsel hebben, en eventuele gewonden niet hebben kunnen verzorgen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
De Chinese wetenschappers die experts waren in electronic warfare maken het verdacht genoeg. Amerikanen Russen ja zelfs Noord Koreanen zouden graag deze kennis willen hebben. Dat kan zelfs al genoeg zijn om een vliegtuig te laten verdwijnen maar de wetenschappers toch te laten leven.
Het is een hersenspinsel maar de geheime diensten zullen best tot dit soort dingen in staat kunnen zijn
In staat ja, maar ermee wegkomen is een ander verhaal. Bovendien zou het dan makkelijker zijn om dat toestel gewoon te laten crashen. Wetenschappers uit de weg geruimd, Afserveren als gewone crash.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
Op vrijdag 14 maart 2014 02:08 schreef gijsman het volgende: De Chinese wetenschappers die experts waren in electronic warfare maken het verdacht genoeg. Amerikanen Russen ja zelfs Noord Koreanen zouden graag deze kennis willen hebben. Dat kan zelfs al genoeg zijn om een vliegtuig te laten verdwijnen maar de wetenschappers toch te laten leven.
Het is een hersenspinsel maar de geheime diensten zullen best tot dit soort dingen in staat kunnen zijn
Ach ja, sommigen met oogkleppen op vinden BNW (ik noem het liever een alternatieve kijk op gebeurtenissen) iets voor gekkies.
Het is veel filterwerk, maar er blijkt toch overduidelijk dat mensen in staat zijn tot de vreemdste, meest laffe, wetenschapsverkrachtende en ronduit liegende dingen...
Een "simpel" ongeluk zoals Gare Harrie stelt (hoe is de stemming in Peking? Wordt men niet gek daar of leeft het net zo weinig als hier?) heeft misschien de meest "logische" kans (kapingen zijn zeldzaam), maar de weinige aanwijzingen duiden er niet echt op...
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op CNN snappen de experts nauwelijks hoe die pings werken waar Amerika het over heeft. Een kerel dacht zelfs dat ze pas werken na aanraking met water wat dus schijnbaar niet het geval is in dit geval.
Op vrijdag 14 maart 2014 02:12 schreef SuperHarregarre het volgende: In staat ja, maar ermee wegkomen is een ander verhaal. Bovendien zou het dan makkelijker zijn om dat toestel gewoon te laten crashen. Wetenschappers uit de weg geruimd, Afserveren als gewone crash.
Jij weet als geen ander hoe Aziaten in menselijk kapitaal denken. Alleen de levensverzekering van die passagiers is zo'n 200 miljoen waard... Tel daar kennis, eventuele waardevolle bagage en het vliegtuig bij op...
De incentive is groot, maakt dat het risico erop niet ook groter? Iets met pakkans?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ja, ik maakte wat rekenfoutjes in het vorige topic. Ondertussen ook in miljoenen jaren denken, remlof.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Nog steeds vermist, staat ergens op een afgelegen vliegveld. Ondertussen worden de Chinese wetenschappers uitgehoord over hun kennis, krijgen miljoenen om hun kop te houden. Over het lot van de rest van de passagiers kan ik niks zeggen. Anyway ik ga maar eens proberen af te sluiten, zie morgen wel weer of er wat nieuws is of meteen ontkracht wordt door de autoriteiten.
Toch interessant dat die CNN-expert zegt dat de gebeurtenissen zo in elkaar kijken te zitten dat het waarschijnlijk ergens is geland voor wat voor reden dan ook daar.
Op vrijdag 14 maart 2014 02:30 schreef breaky het volgende: Er zijn in Azie zat afgelegen plekken te vinden waar zo'n vliegtuig kan landen zonder opgemerkt te worden.
Door mensen, maar primaire radar heb je toch op vreselijk veel plekken?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op vrijdag 14 maart 2014 02:30 schreef breaky het volgende: Er zijn in Azie zat afgelegen plekken te vinden waar zo'n vliegtuig kan landen zonder opgemerkt te worden.
Maar eerlijk gezegd denk ik dat het vliegtuig in stukken op de oceaanbodem ligt....
En na de landing besluiten ze om collectief geen contract op te nemen? Een week lang? Als ze gevonden willen worden hadden ze een rubber band in de fik kunnen steken.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
En na de landing besluiten ze om collectief geen contract op te nemen? Een week lang? Als ze gevonden willen worden hadden ze een rubber band in de fik kunnen steken.
Daarom denk ik ook dat het vliegtuig ergens op de zeebodem ligt
Als het vliegtuig ergens geland is, dan moet men moedwillig de transponders en alle andere radio's en telefoons uitgezet hebben, anders was het vliegtuig allang ontdekt.
Modus Vivendi! Beetje aan het werk @ Lao P.D.R. Soda water en Earl Grey :-)
Ik weet het niet hoor. Ik zie geen reden waarom er veel primaire radars zullen staan, behalve dan bij een militaire basis, vliegveld of grote stad...
De Chinese kust is natuurlijk wat meer bewaakt dan de andere landen, maar kan me niet voorstellen dat geen enkel ander land ook maar 1 radartje heeft staan...
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
En na de landing besluiten ze om collectief geen contract op te nemen? Een week lang? Als ze gevonden willen worden hadden ze een rubber band in de fik kunnen steken.
Landing op een geprepareerde plek waar de gijzelaars vastgehouden worden zonder communicatie zou natuurlijk prima kunnen.
Het extra lang laten duren voor contact opnemen door eventuele gijzelnemers zou allerlei redenen kunnen hebben.
Waar ik ook nog aan denk; nu sturen al die landen al dat materieel daarheen. Datzelfde materieel kan niet elders ingezet worden... misschien toch iets geopolitieks?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Als er ergens genoeg vliegvelden zijn waar dit type vliegtuig ongezien kan landen is het deze regio van de wereld. Er zijn veel verlaten luchtmachtbases en daarnaast zijn de observatiemogelijkheden zeker niet hetzelfde als hier. Deze piloot, wie dat dan ook is, heeft tot dusverre zo gevlogen dat hij zelfs bij Thailand, Indonesie, en Maleisie redelijk ongezien voorbij is gevlogen. Dan verwacht ik niet dat het in landen als Bangladesh en Myanmar veel beter is. Laat staan wat sie landen met andere landen willen delen.
Wat ook interessant is is dat iemand in de cockpit wist hoe twee signalen uit te zetten maar die pieper waarmee ws het vliegtuig is gedecteerd niet. Wellicht is er dan toch een indringer geweest in de cockpit.
Interessante docu, die uit de OP, over de effecten van hypoxia, een tekort aan zuurstof, bij de crash van de Helios 522, het zwaarste ongeluk in Europa voor de crash van Turkish Airlines bij Schiphol.:
De presentator beweerde dat hij 21 was, toen hij slechts 4 minuten in een ruimte onder lage druk zat...
Zuurstofmaskers werken maar 15 minuten op deze Boeing 737 (een kleintje dus), daarna raakt iedereen bewusteloos..
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
De Chinese kust is natuurlijk wat meer bewaakt dan de andere landen, maar kan me niet voorstellen dat geen enkel ander land ook maar 1 radartje heeft staan...
Hmmm laat ik het zo stellen: In Laos bijvoorbeeld is veel apparatuur ernstig verouderd (vaak nog van Russische makelij) of werkt niet goed meer. Ik neem dat Birma en Cambodja ook niet over hypermoderne apparatuur zullen beschikken. Bovenop komt dan nog dat (militair en overheid) personeel in deze contreien vaak onderbetaald en niet goed opgeleid is en dus niet constant radars aan het monitoren zullen zijn...
Modus Vivendi! Beetje aan het werk @ Lao P.D.R. Soda water en Earl Grey :-)
Zo'n cockpitdeur is toch niet volledig ondoordringbaar, het vliegtuig vloog nog uren door, dat is ook onwaarschijnlijk voor een zelfdmoordmissie, erg benieuwd wat er dan precies aan boord was, of wie, daarmee zijn wellicht vragen te beantwoorden, vooral waarom het is gebeurd zo.
Het is volgens de laatste berichten niet bevestigd dat het vliegtuig nog uren doorvloog.
Volgens mij weten ze gewoon helemaal niks en dat is zeer pijnlijk en beschamend.
Ergens belachelijk dat overheden waarschijnlijk al mijn e-mail in kunnen zien en dat google elk moment van de de dag aan kan geven waar ik zit, zolang ik mijn telefoon maar bij me heb, maar dat zo'n groot vliegtuig gewoon zoek kan raken, nog geen 30 minuten vliegen uit de kust.
Modus Vivendi! Beetje aan het werk @ Lao P.D.R. Soda water en Earl Grey :-)
Op vrijdag 14 maart 2014 05:00 schreef breaky het volgende: Ergens belachelijk dat overheden waarschijnlijk al mijn e-mail in kunnen zien en dat google elk moment van de de dag aan kan geven waar ik zit, zolang ik mijn telefoon maar bij me heb, maar dat zo'n groot vliegtuig gewoon zoek kan raken, nog geen 30 minuten vliegen uit de kust.
Dit, maar zonder dat "ergens".
Heb de OP trouwens aangepast met: • plaatjes uit vorige topic • het meeste van de schade van eerder op de dag hersteld - moet nog wat, dat komt morgen • lessen uit eerdere vliegtuigongelukken toegevoegd.
En nu vrij. Morgenavond wel weer meer. Zet dingen voor in de OP niet in een quote-tag please, ik zet het erin als ik online ben. Belangrijke OP-informatie een DMmetje porfa.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door El_Matador op 14-03-2014 08:07:02 ]
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op vrijdag 14 maart 2014 05:00 schreef breaky het volgende: Ergens belachelijk dat overheden waarschijnlijk al mijn e-mail in kunnen zien en dat google elk moment van de de dag aan kan geven waar ik zit, zolang ik mijn telefoon maar bij me heb, maar dat zo'n groot vliegtuig gewoon zoek kan raken, nog geen 30 minuten vliegen uit de kust.
volgens de laatste berichten vloog het vliegtuig juist niet door en over de rest heb ik maar 1 ding te zeggen:
[ Bericht 44% gewijzigd door MrTorture op 14-03-2014 07:10:39 ]
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Op vrijdag 14 maart 2014 04:10 schreef El_Matador het volgende: Interessante docu, die uit de OP, over de effecten van hypoxia, een tekort aan zuurstof, bij de crash van de Helios 522, het zwaarste ongeluk in Europa voor de crash van Turkish Airlines bij Schiphol.:
Denk dat het idd zoiets is, vliegtuig ligt ergens in zee.
Denk dat het idd zoiets is, vliegtuig ligt ergens in zee.
Opstijgen - 00:50 1e contactverlies - 01:07 2e contactverlies - 01:21
In 17 minuten kan precies de zuurstof opgebruikt zijn; in zijn roes drukt de copiloot per ongeluk het eerste knopje om? Daarna raakt iedereen bewusteloos en vliegt het op de automatische piloot langzaam maar zeker de zee in?
Hoe verklaar jij dat 2e contactverlies? Kortsluiting? Een wakkere steward met een zuurstoffles (hoeveel hebben ze daarvan in zo'n vliegtuig?) die per ongeluk het 2e knopje uitdrukt?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps! Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e Ik luister NL-Talig
Ik vind de theorie dat het om bepaalde passagiers te doen zou zijn wat vergezocht. Hoe weet je dat precies deze personen in het vliegtuig zitten? Zoiets moet toch flink voorbereid worden denk ik.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Op vrijdag 14 maart 2014 09:05 schreef MaJo het volgende: Ik vind de theorie dat het om bepaalde passagiers te doen zou zijn wat vergezocht. Hoe weet je dat precies deze personen in het vliegtuig zitten? Zoiets moet toch flink voorbereid worden denk ik.
Tenzij je ze uitnodigt...
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Lekker is dat, een stel kapers toelaten tot je land.
Heel erg "humanitair" voor de Noorse vrouwen die met zo'n tikkende tijdbom aanpappen.
[ Bericht 20% gewijzigd door El_Matador op 14-03-2014 09:12:27 ]
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op vrijdag 14 maart 2014 09:05 schreef MaJo het volgende: Ik vind de theorie dat het om bepaalde passagiers te doen zou zijn wat vergezocht. Hoe weet je dat precies deze personen in het vliegtuig zitten? Zoiets moet toch flink voorbereid worden denk ik.
De speculaties worden sowieso met de dag vreemder. Teveel mensen zijn te erg geobsedeerd. Gisteren zag ik op hart van Nederland dat er iemand bijna de hele dag loopt te zoeken via de pc. Dat is te ziek en daar komt ook foute info van
De speculaties worden sowieso met de dag vreemder. Teveel mensen zijn te erg geobsedeerd. Gisteren zag ik op hart van Nederland dat er iemand bijna de hele dag loopt te zoeken via de pc. Dat is te ziek en daar komt ook foute info van
Net als die Ruben & Julian-zoekers die met broodtrommeltje, stok en vrouw en kinderen op de vrije woensdagmiddag even mee komen helpen.
Volgens de woordvoerder van het Witte Huis, Jay Carney, is ''nieuwe informatie'' daar de reden van. Hij liet wel weten dat de aanwijzingen niet heel concreet zijn.
Bronnen melden dat het toestel bewust richting de Andaman-eilanden is gevlogen, zo meldt persbureau Reuters India.
Ze weten de coordinaten mag ik hopen
quote:
The airplane went down within an approximate 20 mile radius of N13 30' 00''/E97 30' 00''
Indien ze in westelijke richting zijn gevlogen zouden ze een heel eind hebben kunnen komen. Ik stelde eerder dat Somalië net haalbaar was maar ik denk nu dat ze tot diep in Afrika zouden hebben kunnen komen. Immers, bij het oorspronkelijke vluchtplan richting Bejing is er voornamelijk sprake van tegenwind in het geval van trading winds (passaat). In westelijke richting, laten we zeggen op de 30e breedtegraad onder de evenaar is er alleen maar meewind en als ze in de kern van de daar heersende jetstream (straalstroom) hebben kunnen komen kun je zo 1000nm (1.805km) bij het bereik optellen. Op langeafstandsvluchten wordt vaak gebruik gemaakt van jetstreams omdat het en tijd bespaard en brandstof. Om een beeld te geven, windsnelheden in de kern van een straalstroom zijn doorgaans iets van 200km/u, maar kunnen oplopen tot 350km/u.
quote:
Bij de planning van een vlucht met een (verkeers)vliegtuig wordt altijd rekening gehouden met de ligging en sterkte van de straalstroom. Het vliegtuig "lift" mee met de straalstroom als dat van pas komt (of probeert de straalstroom te vermijden als die nadelig is voor de te vliegen route). Een nadeel van het vliegen in of nabij de straalstroom is de turbulentie die vaak optreedt bij de straalstroom.
3) Season: All year - Season peak: Late August to early September 4) Season: April to June and October to December - Season peak: May and November 5) Season: October to May - Season peak: mid January to early March
[ Bericht 2% gewijzigd door niels0 op 14-03-2014 09:46:22 ]
Juist waterdrinker. Erg voor nabestaanden zoiets. Berekeningen of/en speculaties zijn altijd nutteloos omdat je niet de juiste info hebt als buitenstaander.
De speculaties worden sowieso met de dag vreemder. Teveel mensen zijn te erg geobsedeerd. Gisteren zag ik op hart van Nederland dat er iemand bijna de hele dag loopt te zoeken via de pc. Dat is te ziek en daar komt ook foute info van
hahaha, Het is maar goed dat die site het vrijwel nooit doet dan. Alsof je daarop ook maar iets kan vinden eigenlijk.. Het moet al redelijk groot zijn wil je het daarop kunnen zien. Het is niet dat je bijvoorbeeld een zwemvest kan zien drijven of een koffer.
Op vrijdag 14 maart 2014 09:29 schreef niels0 het volgende: Indien ze in westelijke richting zijn gevlogen zouden ze een heel eind hebben kunnen komen. Ik stelde eerder dat Somalië net haalbaar was maar ik denk nu dat ze tot diep in Afrika zouden hebben kunnen komen. Immers, bij het oorspronkelijke vluchtplan richting Bejing is er voornamelijk sprake van tegenwind in het geval van trading winds (passaat). In westelijke richting, laten we zeggen op de 30e breedtegraad onder de evenaar is er alleen maar meewind en als ze in de kern van de daar heersende jetstream (straalstroom) hebben kunnen komen kun je zo 1000nm (1.805km) bij het bereik optellen. Op langeafstandsvluchten wordt vaak gebruik gemaakt van jetstreams omdat het en tijd bespaard en brandstof. Om een beeld te geven, windsnelheden in de kern van een straalstroom zijn doorgaans iets van 200km/u, maar kunnen oplopen tot 350km/u.
[..]
goed punt en je kan ook nog de draaiing van de Aarde meenemen. Die werkt ook in je voordeel. Die cirkel is meer een soort hobbelige (door de jet stream) ellips.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op vrijdag 14 maart 2014 09:29 schreef niels0 het volgende: Indien ze in westelijke richting zijn gevlogen zouden ze een heel eind hebben kunnen komen. Ik stelde eerder dat Somalië net haalbaar was maar ik denk nu dat ze tot diep in Afrika zouden hebben kunnen komen.
Hoe denk je daar onopgemerkt te kunnen komen vanaf maleisie?
hahaha, Het is maar goed dat die site het vrijwel nooit doet dan. Alsof je daarop ook maar iets kan vinden eigenlijk.. Het moet al redelijk groot zijn wil je het daarop kunnen zien. Het is niet dat je bijvoorbeeld een zwemvest kan zien drijven of een koffer.
jawel, makkelijk.
20 m = 1 cm ongeveer, met mijn schermresolutie.
De schaal is juist veel te gedetailleerd en je kan niet uitzoomen. Alleen voor die Golf van Thailand zou je met 1 sec per plaatje al 555 uur nodig hebben, laat staan voor de Indische Oceaan.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Hoe denk je daar onopgemerkt te kunnen komen vanaf maleisie?
Hoe denk je dat het nu opgemerkt wordt? Het is bijna 7 volle dagen van de aardbodem verdwenen...
Je kan nu alles verwachten, als zelfs een miniem zeetje als de Golf van Thailand al zoveel moeite kost iets te ontdekken...
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
goed punt en je kan ook nog de draaiing van de Aarde meenemen. Die werkt ook in je voordeel. Die cirkel is meer een soort hobbelige (door de jet stream) ellips.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ja, ik zag het. Mooi. De Aarde draait rond de evenaar met zo'n 1500 km/u. Dan kom je nog een heel eind Afrika in (Tsjaad?) met die paar uur brandstof...
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Wat? Ik zag zo'n geel lichtgevend ding in het water drijven.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op vrijdag 14 maart 2014 04:10 schreef El_Matador het volgende: Interessante docu, die uit de OP, over de effecten van hypoxia, een tekort aan zuurstof, bij de crash van de Helios 522, het zwaarste ongeluk in Europa voor de crash van Turkish Airlines bij Schiphol.:
De presentator beweerde dat hij 21 was, toen hij slechts 4 minuten in een ruimte onder lage druk zat...
Zuurstofmaskers werken maar 15 minuten op deze Boeing 737 (een kleintje dus), daarna raakt iedereen bewusteloos..
Voor passagiers werken de zuurstofmaskers (zuurstof komt uit chemische oxygen generators) 15 minuten, de flight crew heeft grotere zuurstofflessen. De flight crew moet in 15 minuten tijd kunnen dalen naar 10.000ft zodat passagiers gewoon kunnen ademen.
Voor passagiers werken de zuurstofmaskers (zuurstof komt uit chemische oxygen generators) 15 minuten, de flight crew heeft grotere zuurstofflessen. De flight crew moet in 15 minuten tijd kunnen dalen naar 10.000ft zodat passagiers gewoon kunnen ademen.
Hier lijkt het alsof 1 steward 1 flesje draagbare O2 had. Vond ik ook heel vaag, maar hoe je het dan verklaart weet ik niet...
Hoeveel van die flessen zijn er aan boord van een 777-200, weet je dat? En hoe lang kunnen de passagiers zuurstof happen?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
goed punt en je kan ook nog de draaiing van de Aarde meenemen. Die werkt ook in je voordeel. Die cirkel is meer een soort hobbelige (door de jet stream) ellips.
Nee, de draaiing van de aarde werkt niet mee, die is alleen voor raketlanceringen tot in de ruimte interessant en ook nog eens in oostelijke richting (zon komt op in het oosten). Het gratis zetje is dan 40.000 (omtrek aarde) gedeeld door 24 (uur) = 1.666km/u.
De passaatwind heeft wel z'n oorsprong in de draaiing van de aarde dus eigenlijk werkt de draaiing van de aarde wel mee, het is maar hoe je het bekijkt.
[ Bericht 4% gewijzigd door niels0 op 14-03-2014 10:02:36 ]
De schaal is juist veel te gedetailleerd en je kan niet uitzoomen. Alleen voor die Golf van Thailand zou je met 1 sec per plaatje al 555 uur nodig hebben, laat staan voor de Indische Oceaan.
Volgens mij kun je niet eens zien in welke zee of op welke locatie dat je aan het zoeken bent.
Lijkt me zonde van de tijd als je daar de Golf van Thailand zit af te speuren. Die Golf van Thailand is heel ondiep. Ik mee me te herinneren dat op CNN werd gezegd 60m max. Dan mag je toch wel aannemen dat ze het black box signaal daar inmiddels al opgepikt zouden hebben. Daarnaast is het de afgelopen dagen waarschijnlijk het drukst bevaren, bevlogen en bekeken stuk zee ter wereld geweest.
Volgens mij kun je niet eens zien in welke zee of op welke locatie dat je aan het zoeken bent.
Lijkt me zonde van de tijd als je daar de Golf van Thailand zit af te speuren. Die Golf van Thailand is heel ondiep. Ik mee me te herinneren dat op CNN werd gezegd 60m max. Dan mag je toch wel aannemen dat ze het black box signaal daar inmiddels al opgepikt zouden hebben. Daarnaast is het de afgelopen dagen waarschijnlijk het drukst bevaren, bevlogen en bekeken stuk zee ter wereld geweest.
Ja, precies. Al zit ik nu dieper dan 45 meter, wat het gemiddelde schijnt te zijn. Water is duidelijk donkerder. En die drukte idd, al die getuigen, in die Golf. Maar als die kist niet (ver) weg is gevlogen, zou die daar moeten liggen. Het is het meest logische, al geloof ik zelf van niet.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Nee, de draaiing van de aarde werkt niet mee, die is alleen voor raketlanceringen tot in de ruimte interessant en ook nog eens in oostelijke richting (zon komt op in het oosten). Het gratis zetje is dan 40.000 (omtrek aarde) gedeeld door 24 (uur) = 1.666km/u.
ja ik zit net verkeerd om, klopt. bedtijd.
Je merkt wel verschil met vliegen maar dat kan idd ook met de jet stream te maken hebben.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Using little more than a few perforated sheets of plastic and a staggering amount of number crunching, Duke engineers have demonstrated the world’s first three-dimensional acoustic cloak. The new device reroutes sound waves to create the impression that both the cloak and anything beneath it are not there.
The acoustic cloaking device works in all three dimensions, no matter which direction the sound is coming from or where the observer is located, and holds potential for future applications such as sonar avoidance and architectural acoustics.
The study appears online in Nature Materials.
Bogdan Popa, a graduate student in electrical and computer engineering, shows off the 3D acoustic cloak he helped design and build as a member of Steven Cummer’s laboratory.
“The particular trick we’re performing is hiding an object from sound waves,” said Steven Cummer, professor of electrical and computer engineering at Duke University. “By placing this cloak around an object, the sound waves behave like there is nothing more than a flat surface in their path.”
To achieve this new trick, Cummer and his colleagues turned to the developing field of metamaterials—the combination of natural materials in repeating patterns to achieve unnatural properties. In the case of the new acoustic cloak, the materials manipulating the behavior of sound waves are simply plastic and air. Once constructed, the device looks like several plastic plates with a repeating pattern of holes poked through them stacked on top of one another to form a sort of pyramid.
A close up view of the 3D acoustic cloak. The geometry of the plastic sheets and placement of the holes interacts with sound waves to make it appear as if it isn’t there. To give the illusion that it isn’t there, the cloak must alter the waves’ trajectory to match what they would look like had they had reflected off a flat surface. Because the sound is not reaching the surface beneath, it is traveling a shorter distance and its speed must be slowed to compensate.
“The structure that we built might look really simple,” said Cummer. “But I promise you that it’s a lot more difficult and interesting than it looks. We put a lot of energy into calculating how sound waves would interact with it. We didn’t come up with this overnight.”
To test the cloaking device, researchers covered a small sphere with the cloak and “pinged” it with short bursts of sound from various angles. Using a microphone, they mapped how the waves responded and produced videos of them traveling through the air.
Cummer and his team then compared the videos to those created with both an unobstructed flat surface and an uncloaked sphere blocking the way. The results clearly show that the cloaking device makes it appear as though the sound waves reflected off an empty surface.
Although the experiment is a simple demonstration showing that the technology is possible and concealing an evil super-genius’ underwater lair is a long ways away, Cummer believes that the technique has several potential commercial applications.
“We conducted our tests in the air, but sound waves behave similarly underwater, so one obvious potential use is sonar avoidance,” said Cummer. “But there’s also the design of auditoriums or concert halls—any space where you need to control the acoustics. If you had to put a beam somewhere for structural reasons that was going to mess up the sound, perhaps you could fix the acoustics by cloaking it.”
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
A “seismic event” consistent with an airplane crash has been detected on the sea floor close to where the missing Malaysia Airlines jet lost contact with air traffic control on Saturday, Chinese scientists said Friday.
Each ping that came from the 777's SATCOM included GPS, altitude and speed data http://on.wsj.com/1fuZM8d #MH370
quote:
The satellites also received speed and altitude information about the plane from its intermittent "pings," the people said. The final ping was sent from over water, at what one of these people called a normal cruising altitude. They added that it was unclear why the pings stopped. One of the people, an industry official, said it was possible that the system sending them had been disabled by someone on board.
Niels ik ben trouwens benieuwd over een post van jou over de radar, is deze afhankelijk van de gegevens die het toestel verzend via de transponder voor de snelheid en hoogte van het toestel? En zo ja, stel dat de meters niet optimaal werken zou het toestel dan lager gevlogen kunnen hebben dan word aangenomen?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
Die pings geven geen info, daarom zijn het pings. Een ping is niets meer dan "Hoi, hebben we nog verbinding?" "Ja, we hebben nog verbinding"
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Heeft er al iemand op tomnod een marine schip gezien? Ik vind het nogal raar dat ik er nog geen een ben tegengekomen terwijl er toch zo'n 25 rond zouden varen.
Naar ik weet niet, maar het is een enorm druk gebied met veel scheepvaart en vliegverkeer. na 92 uur zou men wel IETS gevonden moeten hebben, zou je zeggen.
Bovendien heeft men daar ook seismometers. Bij een klap op de zeebodem/wateroppervlak zou je dat moeten kunnen registreren lijkt me.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op vrijdag 14 maart 2014 10:31 schreef bedachtzaam het volgende: Niels ik ben trouwens benieuwd over een post van jou over de radar, is deze afhankelijk van de gegevens die het toestel verzend via de transponder voor de snelheid en hoogte van het toestel? En zo ja, stel dat de meters niet optimaal werken zou het toestel dan lager gevlogen kunnen hebben dan word aangenomen?
Primary Surveillance Radar berekent hoogte zelf. Namelijk: Radar zendt een puls, vliegtuig reflecteert die, en de radar ontvangt 'em terug. Aan de hand van de tijd die dit duurt kan de afstand berekend worden. De hoek waarmee de teruggekaatste puls wordt ontvangen wordt ook geregistreerd. Met de sinusregel (sinus vd hoek = overstaande zijde / schuine zijde) kan dan de hoogte berekend worden. Dit werkt onafhankelijk van de boordinstrumenten dus. Snelheid en richting kunnen óók bepaald worden door horizontale en vertikale hoekverdraaiing met betrekking tot het tijdsverschil met de vorige puls.
Secondary Surveillance Radar doet dit ook maar werkt iets anders, daarbij wordt er bij SSR ook nog data van de boordinstrumenten teruggezonden als zijnde een downlink data stream. Die transponder moet dan wel aanstaan natuurlijk anders werkt SSR in het geheel niet.
Het beste is dus beide te gebruiken en dat ziet er dan zou uit:
SSR boven, PSR onder:
Ik zal je maar niet gaan vervelen met valse reflecties, garbling effect, multi path, fruiting effect etc.
Die pings geven geen info, daarom zijn het pings. Een ping is niets meer dan "Hoi, hebben we nog verbinding?" "Ja, we hebben nog verbinding"
De berichten komen van de kranten, die weten niet exact hoe alles werkt, net zo min als wij. Misschien noemt iedereen het een ping, maar is het net ff iets anders.
Misschien kunnen ze uit de satellietdata gegevens halen waar de ping vandaan kwam en kunnen ze zo snelheid en route bepalen.
Het klinkt mij in ieder geval niet in de oren als onmogelijk.
Misschien kunnen ze uit de satellietdata gegevens halen waar de ping vandaan kwam en kunnen ze zo snelheid en route bepalen.
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken. Als minstens drie satellieten tegelijk één ping opgevangen hebben kun je in elk geval de locatie bepalen. Daar hoeft de 'datastroom' inderdaad niet voor geactiveerd te zijn.
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken. Als minstens drie satellieten tegelijk één ping opgevangen hebben kun je in elk geval de locatie bepalen. Daar hoeft de 'datastroom' inderdaad niet voor geactiveerd te zijn.
Probleem is dat dit systeem in het vliegtuig verbinding maakt met 1 satelliet, maar goed. Alles is mogelijk nu, lijkt het wel.
(Reuters) - Military radar-tracking evidence suggests a Malaysia Airlines jetliner missing for nearly a week was deliberately flown across the Malay peninsula towards the Andaman Islands, sources familiar with the investigation told Reuters on Friday.
Two sources said an unidentified aircraft that investigators believe was Flight MH370 was following a route between navigational waypoints - indicating it was being flown by someone with aviation training - when it was last plotted on military radar off the country's northwest coast.
The last plot on the military radar's tracking suggested the plane was flying toward India's Andaman Islands, a chain of isles between the Andaman Sea and the Bay of Bengal, they said.
Waypoints are geographic locations, worked out by calculating longitude and latitude, that help pilots navigate along established air corridors.
Dan zou hij over druk bevolkte gebieden gevlogen moeten zijn zoals boven Thailand en Myanmar. Beide landen zouden dat dan toch wel opgemerkt moeten hebben? Eventueel met militaire radarsystemen. Een land als Myanmar zou dat echt niet zomaar toestaan.
het kan ook dat alles angstvallig stil wordt gehouden omdat hij daadwerkelijk gekaapt is, ze niet exact weten waar hij is en willen voorkomen dat de terroristen iets te weten komen (je kan ze beter laten denken dat je denkt dat ze zijn gecrasht)
althans, dat soort vormen begint dit steeds meer aan te nemen nu
Dan zou hij over druk bevolkte gebieden gevlogen moeten zijn zoals boven Thailand en Myanmar. Beide landen zouden dat dan toch wel opgemerkt moeten hebben? Eventueel met militaire radarsystemen. Een land als Myanmar zou dat echt niet zomaar toestaan.
Hoezo? Over Maleisië en dan richting de Andaman Islands, dan vlieg je toch alleen over zee?
Hoezo? Over Maleisië en dan richting de Andaman Islands, dan vlieg je toch alleen over zee?
Volgens radar gegevens vloog ie eerst richting Vietnam, daar is het contact kwijt geraakt. Is het dan niet erg onwaarschijnlijk dat ie dan weer richting Maleisië vliegt terwijl over land via Thailand het veel sneller is om daar te komen?
Als hij een 'geldige' route aan het vliegen was kan niels0 vast wel uitpuzzelen welke route dat geweest kan zijn. Hij hoeft in elk geval niet over Myanmar gevlogen te hebben, en het noordelijk deel van Maleisië lijkt vol te liggen met national parks, zo druk bevolkt ziet het daar niet uit. De vraag is natuurlijk of daar radars staan die hem opgepikt moeten hebben als hij laag over kwam.
Volgens radar gegevens vloog ie eerst richting Vietnam, daar is het contact kwijt geraakt. Is het dan niet erg onwaarschijnlijk dat ie dan weer richting Maleisië vliegt terwijl over land via Thailand het veel sneller is om daar te komen?
Als je vanaf het punt waar het vliegtuig contact verloor een lijn trekt naar het noordwesten, dan kom je uit bij de Andaman Islands, een geoefend vlieger kan dan een route volgen waarbij je alleen het noorden van Maleisië passeert.
Als je vanaf het punt waar het vliegtuig contact verloor een lijn trekt naar het noordwesten, dan kom je uit bij de Andaman Islands, een geoefend vlieger kan dan een route volgen waarbij je alleen het noorden van Maleisië passeert.
Guys, alles wat er in deze wereld gebeurt, is onder toeziend oog van de hedendaagse hegemonie Amuricah. Maleisie wil niks prijsgeven, de USA gaat nu "het wrak" vinden. Dikke ballen, na al die uren -deliberately en afwijkend-vliegen. Een 772 vlieg je niet in zee na het met moeite ontwijken van de points. Er zit een doel, purpose achter. De 772 staat ergens aan de grond. Dit zeg ik met logisch verstand.
The last plot on the military radar's tracking suggested the plane was flying toward India's Andaman Islands, a chain of isles between the Andaman Sea and the Bay of Bengal, they said.
Het kan natuurlijk heel goed zijn dat dit nog steeds gebaseerd is op die waarneming van een Unidentified radar target op 12 mrt, afgebeeld op bovenstaande kaart. Aangezien er waarschijnlijk niet veel radars staan tussen Maleisië en die eilanden.
Anders moeten er al toevallig marineschepen op die koers hebben gelegen die het vliegtuig op hun radar hebben opgepikt.
Op vrijdag 14 maart 2014 11:31 schreef eigendeegcookie het volgende: Ik snap niet dat er alleen met schepen en vliegtuigen gezocht wordt. Waarom niet ook met drones? kan iedereen online meehelpen.
De reikwijdte misschien niet ver genoeg?
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps! Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e Ik luister NL-Talig
"Two oil slicks have been discovered near the position of last contact, one of these oil slicks contained jet fuel, however, it is not clear whether this jet fuel comes from MH-370 or not."
Op vrijdag 14 maart 2014 11:31 schreef Gisteren. het volgende: Guys, alles wat er in deze wereld gebeurt, is onder toeziend oog van de hedendaagse hegemonie Amuricah. Maleisie wil niks prijsgeven, de USA gaat nu "het wrak" vinden. Dikke ballen, na al die uren -deliberately en afwijkend-vliegen. Een 772 vlieg je niet in zee na het met moeite ontwijken van de points. Er zit een doel, purpose achter. De 772 staat ergens aan de grond. Dit zeg ik met logisch verstand.
Kan je ergens unibet doen?
terwijl een kenner zegt dat hij vrijwel altijd van te voren niet te verklaren is. Maar met een technisch defect of kaping of zelfmoord zit je al snel goed natuurlijk.
Het is allemaal een behoorlijk rommeltje aan het worden met al die partijen die weer van iets anders overtuigd zijn. Waar het vliegtuig ook ligt, als dit verhaal voorbij is zijn er een aantal lessen die we hierdoor geleerd hebben, namelijk - dat er een hoop rommel in de oceaan drijft waarvan we niet weten wat het is, - dat een groot deel daarvan oliesporen zijn - dat er een hoop signalen heen en weer gebeamd worden waarvan niet bekend is wie de zender is, - dat er een hoop spul op de radar voorbijkomt waarvan onbekend is wat het is, - dat er brandende dingen in de lucht gespot worden vanaf boorplatforms, - dat er life rafts in zee drijven, - dat het valse-paspoorten-detectie-systeem voor geen meter werkt - dat Malaysian Airlines zich niet abonneert op zaken die de veiligheid van hun vloot ten goede komt. - dat ons luchtruim een gatenkaas is zelfs rond een van de centrale hubs in zuid oost azië
Het lijkt allemaal zo'n groot raadsel, maar het zou me niets verbazen als het juist de betrokken instanties zijn die er een mysterie van maken en dat de werkelijkheid straks gewoon al die tijd voor de hand heeft gelegen, maar niet is opgemerkt omdat het al snel zo'n warboel was. Iets met door de bomen het bos niet zien.
Nou, de Maleisische overheid heeft weer iets om te ontkennen, volgens mij kennen ze het woord verificatie daar niet.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent. Is he able, but not willing? Then he is malevolent. Is he both able and willing? Then whence cometh evil? Is he neither able nor willing? Then why call him God?
terwijl een kenner zegt dat hij vrijwel altijd van te voren niet te verklaren is. Maar met een technisch defect of kaping of zelfmoord zit je al snel goed natuurlijk.
Tsja dat snap ik, maar op een punt kan je niet meer zo denken. Zoveel bewustheid, zo weinig concreet/helder nieuws en zoveel mysterie ;-)
Op vrijdag 14 maart 2014 11:37 schreef Twiitch het volgende: Die complotheorieen weer Als dat ding ergens anders was dan onder water dan hadden ze wel al iets opgepikt.
Ja natuurlijk. Zelfs in de lucht is hij - volgens de berichtgeving - makkelijk opgepikt.
Op vrijdag 14 maart 2014 12:00 schreef Revolution-NL het volgende: Zaten er nu 20 Experts van de DoD aanboord die expertise hadden over elektrische wapens of is dit onzin?
20 werknemers van Freescale; maar er werd niet gespecificeerd van welke tak binnen het bedrijf ze werkzaam waren. Freescale houdt zich bezig met verschillende applicaties in allerlei industrieen.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent. Is he able, but not willing? Then he is malevolent. Is he both able and willing? Then whence cometh evil? Is he neither able nor willing? Then why call him God?
Op vrijdag 14 maart 2014 12:00 schreef Revolution-NL het volgende: Zaten er nu 20 Experts van de DoD aanboord die expertise hadden over elektrische wapens of is dit onzin?
Twee van de bronnen waar Reuters mee sprak, gaven zeer specifieke informatie over de navigatiepunten die het vliegtuig volgde. Na de laatste officiële waarneming op de radar, zou vlucht MH 370 naar navigatiepunt 'Vampi' zijn gevlogen, ten noordoosten van de Indonesische provincie Atjeh.
Daarna zou het vliegtuig naar navigatiepunt 'Gival' zijn gevolgen, ten zuiden van het Thaise eiland Phuket. Vervolgens zou de Boeing richting 'Igrex' zijn gevlogen, dat vliegtuigen over de Andaman-eilanden leidt. De Andamanen liggen noordwestelijk van Kuala Lumpur.
Ik zoek iets, maar kijk ik er nou gewoon overheen? Een kaartje met deze plaatsen:
quote:
Twee van de bronnen waar Reuters mee sprak, gaven zeer specifieke informatie over de navigatiepunten die het vliegtuig volgde. Na de laatste officiële waarneming op de radar, zou vlucht MH 370 naar navigatiepunt 'Vampi' zijn gevlogen, ten noordoosten van de Indonesische provincie Atjeh.
Daarna zou het vliegtuig naar navigatiepunt 'Gival' zijn gevolgen, ten zuiden van het Thaise eiland Phuket. Vervolgens zou de Boeing richting 'Igrex' zijn gevlogen, dat vliegtuigen over de Andaman-eilanden leidt. De Andamanen liggen noordwestelijk van Kuala Lumpur.
Dit sluit cabine decompressie dan uit als de vliegtuig daadwerkelijk deze route heeft afgelegd.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent. Is he able, but not willing? Then he is malevolent. Is he both able and willing? Then whence cometh evil? Is he neither able nor willing? Then why call him God?
Het rare is dat hij wel bestaande waypoints gebruikt heeft maar niet bestaande flight paths tussen die waypoints in.. of de gegeven informatie is incompleet en ze noemen alleen de grotere waypoints. Misschien dat niels0 hier meer over kan vertellen.
Als dit waar is zou het ook de radar waarneming van vlakbij Phuket kunnen verklaren.
Op vrijdag 14 maart 2014 12:22 schreef Drebbelman het volgende: Het rare is dat hij wel bestaande waypoints gebruikt heeft maar niet bestaande flight paths tussen die waypoints in.. of de gegeven informatie is incompleet en ze noemen alleen de grotere waypoints. Misschien dat niels0 hier meer over kan vertellen.
Als dit waar is zou het ook de radar waarneming van vlakbij Phuket kunnen verklaren.
Aangezien op de site van Texas Instruments zelfs een bericht daarover staat, zouden we met zekerheid kunnen zeggen dat dat in ieder geval klopt.
Department of Defense, en ze zijn niet van Texas Instruments , maar van Freescale Semiconductor Staat ook gewoon in het artikel:
quote:
Freescale Semiconductor has been developing microprocessors, sensors and other technology for the past 50 years. The technology it creates is commonly referred to as embedded processors, which according to the firm are "stand-alone semiconductors that perform dedicated computing functions in electronic systems."
The technology is used in a variety of things, including smartphones, appliances and automobiles.
The company has more than 18,000 employees and operates manufacturing facilities, design centers and sales offices throughout the world. About 5,900 employees work in the United States; there are about 3,000 in Malaysia and about 4,000 in China.
Op vrijdag 14 maart 2014 12:16 schreef Asskicker14 het volgende: Dit sluit cabine decompressie dan uit als de vliegtuig daadwerkelijk deze route heeft afgelegd.
Mocht zo'n ding door decompressie uit elkaar vallen dan hadden ze dat nu wel gevonden dunkt mij..
Kaping, tja.. Dan niet door your average terrorist. Eerder vanuit een overheid.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
Als de laatste berichten accuraat zijn, was de vliegtuig in de richting van India / Pakistan / Afghanistan gevlogen. Of ze daadwerkelijk genoeg kerosine hadden om die plekken te bereiken, is een tweede. Maar als je die laatste twee waypoints met een lineaal doortrekt kom je gewoon bij Pakistan/Afghanistan uit. Creepy shit.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent. Is he able, but not willing? Then he is malevolent. Is he both able and willing? Then whence cometh evil? Is he neither able nor willing? Then why call him God?
Als hij deze route echt gevlogen heeft kun je er dus vanuit gaan dat de piloot een bewust koers heeft ingezet. De mogelijkheden vanaf dit laatste waypoint is dat hij ofwel door is gevlogen naar de Andaman eilanden (waar een vliegveld ligt dus waarschijnlijk zou hij daar wel opgepikt zijn door de radar), dit vliegveld bewust ontweken heeft en koers heeft gezet naar India, of naar het noorden is afgebogen en dan kom je in Myanmar uit.
Op vrijdag 14 maart 2014 12:36 schreef Drebbelman het volgende: Als hij deze route echt gevlogen heeft kun je er dus vanuit gaan dat de piloot een bewust koers heeft ingezet. De mogelijkheden vanaf dit laatste waypoint is dat hij ofwel door is gevlogen naar de Andaman eilanden (waar een vliegveld ligt dus waarschijnlijk zou hij daar wel opgepikt zijn door de radar), dit vliegveld bewust ontweken heeft en koers heeft gezet naar India, of naar het noorden is afgebogen en dan kom je in Myanmar uit.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent. Is he able, but not willing? Then he is malevolent. Is he both able and willing? Then whence cometh evil? Is he neither able nor willing? Then why call him God?
Op vrijdag 14 maart 2014 12:49 schreef RVer het volgende: Kan bijna niet anders of bepaalde landen weten heel goed wat en waar dat vliegtuig is Om onduidelijke redenen maken ze dat alleen niet bekend
Ik denk dat ie ergens in Hyderabad in Pakistan staat, nieuwe paintjob, even bijtanken en dan richting Israel..
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent. Is he able, but not willing? Then he is malevolent. Is he both able and willing? Then whence cometh evil? Is he neither able nor willing? Then why call him God?
Op vrijdag 14 maart 2014 12:56 schreef niels0 het volgende: Eindelijk een lijstje gevonden met alle radarstations in Malaysia. Dat wordt even intekenen het komende uur.
Op vrijdag 14 maart 2014 12:58 schreef xzaz het volgende: Ik kom er nog steeds niet over uit hoe je nou een vliegtuig in 2014 kan kwijtraken. Die dingen moeten toch gewoon 24/7 worden gemonitord.
Weet niet of dit haalbaar is. Elke dag zijn er meer dan 90.000 vliegbewegingen.
Op vrijdag 14 maart 2014 12:58 schreef xzaz het volgende: Ik kom er nog steeds niet over uit hoe je nou een vliegtuig in 2014 kan kwijtraken. Die dingen moeten toch gewoon 24/7 worden gemonitord.
En anno 2014 niet eens iets van GPS in bijvoorbeeld de zwarte doos...
Op vrijdag 14 maart 2014 12:49 schreef RVer het volgende: Kan bijna niet anders of bepaalde landen weten heel goed wat en waar dat vliegtuig is Om onduidelijke redenen maken ze dat alleen niet bekend
"Kan bijna niet anders". Euh nee, het kan makkelijk anders. Er zijn 1001 scenario's denkbaar en voor 1001 scenario's is wel wat te zeggen.
Als het allemaal zo makkelijk was dan gebeurde het wel. Weinig dingen zijn erger voor een vliegtuigmaatschappij dan een dodelijke ramp met een van hun toestellen.
Boh, na een paar uur kijk ik weer eens en weer iets heel anders nieuws. Wat een film joh.
Laten we van een kant nog hopen op een kaping. Niet dat dat positief is voor de passagiers en hun familie, maar in iedergeval meer overlevingskans dan een crash.
Wederom dank voor de mensen die zich inzetten voor updates. Hier is het beter bij te houden dan waar ook.
Op vrijdag 14 maart 2014 13:04 schreef Twiitch het volgende: Als het allemaal zo makkelijk was dan gebeurde het wel. Weinig dingen zijn erger voor een vliegtuigmaatschappij dan een dodelijke ramp met een van hun toestellen.
Technisch is het zeker mogelijk, maar waarschijnlijk nooit voor echt noodzakelijk geacht. Vrijwel altijd heeft de piloot nog tijd om een signaal uit te zenden en in het geval van een plotselinge explosie kan het vliegtuig nooit heel ver van zijn koers af zijn, waardoor hij snel gevonden kan worden.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Op vrijdag 14 maart 2014 12:58 schreef xzaz het volgende: Ik kom er nog steeds niet over uit hoe je nou een vliegtuig in 2014 kan kwijtraken. Die dingen moeten toch gewoon 24/7 worden gemonitord.
Waarom zou dat moeten?
Het enige wat ik enigzins vreemd vind is dat die onderhoudsberichten wel van elke plek verstuurd kunnen worden. Maarja, de luchtvaart is nou eenmaal een hele conservatieve wereld.
Het enige wat ik enigzins vreemd vind is dat die onderhoudsberichten wel van elke plek verstuurd kunnen worden. Maarja, de luchtvaart is nou eenmaal een hele conservatieve wereld.
Zijn hele korte berichtjes via de satelliet of VHF, met een hele lage bandbreedte.
Bij laatste GPS positie weet je genoeg toch? Het gaat niet om de positie wanneer die niet vliegt die is statisch.
De GPS positie is bekend in het vliegtuig, niet op de grond.
Die GPS gegevens worden verstuurd via een transponder, dit in dit geval uitgevallen of uitgezet is.
quote:
In the wake of the crash of Air France Flight 447, there has been discussion about making ACARS an "online-black-box."[4] If such a system were in place, it would avoid the loss of data due to: (1) black-box destruction, and (2) inability to locate the black-box following loss of the aircraft. However, due to high bandwidth requirements, the cost would be excessive and there have in fact been very few incidents where the black boxes were not recoverable.
Zijn hele korte berichtjes via de satelliet of VHF, met een hele lage bandbreedte.
Ja oke dat weet ik . Ik bedoelde dat het op het eerste oog vreemd is dat luchtverkeersleidingen dit niet gebruiken.
Maar als je er langer over nadenkt wel logisch, deze vorm van communicatie wordt minder betrouwbaar geacht dus volledig overgaan doen ze niet. Dan vervolgens nog een parallel systeem hanteren leidt inderdaad tot hoge kosten.
Zelfde met GPS. Nog steeds moeten vliegtuigen zonder GPS kunnen navigeren, terwijl het het nauwkeurigste navigatiemiddel is. Maar de beschikbaarheid is niet gegarandeerd.
Het lijkt mij ook niet heel moeilijk allemaal. En soiweso...welke achterlijke verzint het dat de piloten alle transponders kunnen uitzetten
Is al eerder genoemd, basis veiligheidsregel in de luchtvaart: Alle systemen waar spanning op staat dienen te kunnen worden uitgeschakeld om brand te voorkomen in geval van storing/kortsluiting.
Ja, dat sowieso. Maar dat moge duidelijk zijn als die maintenance updates wel wereldwijd verstuurd kunnen worden.
Klopt, maar dat wordt gedaan wanneer het vliegtuig daarvoor toestemming krijgt op het land. Raar eigenlijk als fabrikant zal ik Real time willen weten hoe mijn motoren preformen.
Why, then, does a plane like the MH370 keep all of its secrets locked up in a black box? Why don’t planes constantly transmit all of their black box data, so that we know their exact location, bearing, altitude, and other important factors, at all times?
Ah ok. Zou wel vreemd zijn als hij al een dm heeft ontvangen aangezien er geen updates zijn.
deze was nieuw voor mij
quote:
Twee van de bronnen waar Reuters mee sprak, gaven zeer specifieke informatie over de navigatiepunten die het vliegtuig volgde. Na de laatste officiële waarneming op de radar, zou vlucht MH 370 naar navigatiepunt 'Vampi' zijn gevlogen, ten noordoosten van de Indonesische provincie Atjeh.
Daarna zou het vliegtuig naar navigatiepunt 'Gival' zijn gevolgen, ten zuiden van het Thaise eiland Phuket. Vervolgens zou de Boeing richting 'Igrex' zijn gevlogen, dat vliegtuigen over de Andaman-eilanden leidt. De Andamanen liggen noordwestelijk van Kuala Lumpur.
Met andere woorden: Technieken zijn er maar ze worden niet toegepast vanwege budgettaire aspecten.
Het ontwikkelen in R&D van die satellite transponders, het moeten aanpassen en installeren van dit stuk techniek in bestaande en nieuwe vliegtuigen (de luchtvaartindustrie heeft 150.000+ vliegtuigen), de kosten van het transmitten per vlucht (ervanuitgaande dat er tussen 90.000 en 100.000 vluchten per dag zijn en een gemiddelde vlucht (korte en lange afstand) gemiddeld 4,5 uur is). Daarnaast moet er nieuwe software ontwikkeld worden voor de grond-apparatuur bij Air Traffic Control.
Dan komen de totale kosten van het toepassen van deze techniek makkelijk over 1 miljard. Het in stand houden zal dan zelf al bijna 1 miljard per jaar kosten.
Stel je voor hoeveel duurder vliegtickets zouden worden? En hoeveel onopgeloste incidenten zijn er geweest waarbij de black box niet gevonden is in de laatste 20 jaar? Op 1 hand te tellen. Kosten en baten.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent. Is he able, but not willing? Then he is malevolent. Is he both able and willing? Then whence cometh evil? Is he neither able nor willing? Then why call him God?
Klopt, maar dat wordt gedaan wanneer het vliegtuig daarvoor toestemming krijgt op het land. Raar eigenlijk als fabrikant zal ik Real time willen weten hoe mijn motoren preformen.
Rolls Royce kríjgt real time updates van hun Boeing 777 motoren, of ze nou boven land of boven zee vliegen. 4 normale berichten per vlucht en meer berichten als er problemen zijn.
[..] En hoeveel onopgeloste incidenten zijn er geweest waarbij de black box niet gevonden is in de laatste 20 jaar? Op 1 hand te tellen. Kosten en baten.
Dit inderdaad. Men wil in de zomer altijd voor een tientje naar Spanje, maar nu het hardst roepen om dure, maar in de praktijk praktisch nutteloze maatregelen..
Raar eigenlijk als fabrikant zal ik Real time willen weten hoe mijn motoren preformen.
RR baseert (preventieve) onderhoud op de data die ze binnenkrijgen. Met andere woorden, de data gaat in een programma welke na een tijdje bijvoorbeeld de opdracht geeft de verbrandingskamers te inspecteren omdat er afwijkende temperaturen gemeten zijn...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe C. Sagan
Klopt, maar dat wordt gedaan wanneer het vliegtuig daarvoor toestemming krijgt op het land. Raar eigenlijk als fabrikant zal ik Real time willen weten hoe mijn motoren preformen.
Wat bedoel je daar precies mee? Wat voor toestemming? Naar mijn weten worden die berichten gewoon periodiek verstuurd.
Het ontwikkelen in R&D van die satellite transponders, het moeten aanpassen en installeren van dit stuk techniek in bestaande en nieuwe vliegtuigen (de luchtvaartindustrie heeft 150.000+ vliegtuigen), de kosten van het transmitten per vlucht (ervanuitgaande dat er tussen 90.000 en 100.000 vluchten per dag zijn en een gemiddelde vlucht (korte en lange afstand) gemiddeld 4,5 uur is). Daarnaast moet er nieuwe software ontwikkeld worden voor de grond-apparatuur bij Air Traffic Control.
Dan komen de totale kosten van het toepassen van deze techniek makkelijk over 1 miljard. Het in stand houden zal dan zelf al bijna 1 miljard per jaar kosten.
Stel je voor hoeveel duurder vliegtickets zouden worden? En hoeveel onopgeloste incidenten zijn er geweest waarbij de black box niet gevonden is in de laatste 20 jaar? Op 1 hand te tellen. Kosten en baten.
Weet je hoeveel systemen een vliegtuig heeft die eigenlijk nooit gebruikt worden. Die 3 x dat er per jaar een vliegtuig aan de grond moet zitten en de mensen in het vliegtuig moeten evacueren is eigenlijk te verwaarlozen. Mieter die systemen ook allemaal het vliegtuig uit.
Dit is niet alleen met vliegtuigen maar met ALLE vervoersmiddelen.
Ik begin toch steeds meer een zelfmoordactie te vermoeden, een van de piloten heeft met opzet alles uitgezet en is in een totaal andere richting doorgevlogen gewoon met als opzet de zoektocht voor iedereen zo moeilijk mogelijk te maken, waarschijnlijk is dan ook een van de piloten die van niets afwist van tevoren op de een of andere manier 'onschadelijk gemaakt'.
Op vrijdag 14 maart 2014 13:38 schreef TLC het volgende: Ik begin toch steeds meer een zelfmoordactie te vermoeden, een van de piloten heeft met opzet alles uitgezet en is in een totaal andere richting doorgevlogen gewoon met als opzet de zoektocht voor iedereen zo moeilijk mogelijk te maken, waarschijnlijk is dan ook een van de piloten die van niets afwist van tevoren op de een of andere manier 'onschadelijk gemaakt'.
Zou theoretisch kunnen, maar als hij toch zelfmoord wilde plegen, waarom zou hij het dan zo moeilijk mogelijk willen maken?
Ja nogmaals, de luchtvaart is een hele conservatieve wereld. Op den duur gaan die nieuwere technieken wel gebruikt worden, maar dat duurt lang.
En dat heeft inderdaad veel met geld te maken. Kosten-baten analyse werd hier al genoemd. Nu zouden de kosten niet heel spectaculair zijn, maar de baten ook niet echt. Er is weinig mee te winnen.
Weet je hoeveel systemen een vliegtuig heeft die eigenlijk nooit gebruikt worden. Die 3 x dat er per jaar een vliegtuig aan de grond moet zitten en de mensen in het vliegtuig moeten evacueren is eigenlijk te verwaarlozen. Mieter die systemen ook allemaal het vliegtuig uit.
Dit is niet alleen met vliegtuigen maar met ALLE vervoersmiddelen.
Echter die systemen kunnen levens redden. Een realtime datastream levert tijdwinst op bij het zoeken, maar dat heeft tot nu toe niet of nauwelijks geleidt tot het redden van levens.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe C. Sagan
Echter die systemen kunnen levens redden. Een realtime datastream levert tijdwinst op bij het zoeken, maar dat heeft tot nu toe niet of nauwelijks geleidt tot het redden van levens.
Omdat het ook niet geïmplementeerd is. Misschien hebben die mensen levend op het water gedobberd en is elke seconde een leven waard.
Zou theoretisch kunnen, maar als hij toch zelfmoord wilde plegen, waarom zou hij het dan zo moeilijk mogelijk willen maken?
dan wordt er tenminste nog een aflevering air crash investigations aangewijd. Of als klokkenluider, dat je toch nog redelijk ongezien of pas erg laat gezien eea kunt uitvoeren in de lucht.
Dan komen de totale kosten van het toepassen van deze techniek makkelijk over 1 miljard. Het in stand houden zal dan zelf al bijna 1 miljard per jaar kosten.
Stel je voor hoeveel duurder vliegtickets zouden worden? En hoeveel onopgeloste incidenten zijn er geweest waarbij de black box niet gevonden is in de laatste 20 jaar? Op 1 hand te tellen. Kosten en baten.
Een schijntje dus vergeleken met de kosten van terrorismebestrijding.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
One of the initial applications for ACARS was to automatically detect and report changes to the major flight phases (Out of the gate, Off the ground, On the ground, and Into the gate), referred to in the industry as OOOI.[3] These OOOI events are determined by algorithms that use aircraft sensors (such as doors, parking brake and strut switch sensors) as inputs. At the start of each flight phase, a digital message is transmitted to the ground containing the flight phase, the time at which it occurred, and other related information such as the amount of fuel on board or the flight origin and destination. These messages are used to track the status of aircraft and crews.
Als er geen bijzonderheden zijn, worden er dus 4 berichten per vlucht verstuurd.
Het ontwikkelen in R&D van die satellite transponders, het moeten aanpassen en installeren van dit stuk techniek in bestaande en nieuwe vliegtuigen (de luchtvaartindustrie heeft 150.000+ vliegtuigen), de kosten van het transmitten per vlucht (ervanuitgaande dat er tussen 90.000 en 100.000 vluchten per dag zijn en een gemiddelde vlucht (korte en lange afstand) gemiddeld 4,5 uur is). Daarnaast moet er nieuwe software ontwikkeld worden voor de grond-apparatuur bij Air Traffic Control.
Dan komen de totale kosten van het toepassen van deze techniek makkelijk over 1 miljard. Het in stand houden zal dan zelf al bijna 1 miljard per jaar kosten.
Stel je voor hoeveel duurder vliegtickets zouden worden? En hoeveel onopgeloste incidenten zijn er geweest waarbij de black box niet gevonden is in de laatste 20 jaar? Op 1 hand te tellen. Kosten en baten.
Aannemende dat een vlucht gemiddeld 100 passagiers bevat: 100.000 vluchten * 100 passagiers * 365 dagen = 3.65 miljard 1 miljard jaarlijkse kosten leveren dus ongeveer 30ct extra kosten per vliegticket
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
Ja nogmaals, de luchtvaart is een hele conservatieve wereld. Op den duur gaan die nieuwere technieken wel gebruikt worden, maar dat duurt lang.
En dat heeft inderdaad veel met geld te maken. Kosten-baten analyse werd hier al genoemd. Nu zouden de kosten niet heel spectaculair zijn, maar de baten ook niet echt. Er is weinig mee te winnen.
ik denk dat alle kosten van deze en eerdere zoekacties toch een hoop mee te winnen valt
Zou theoretisch kunnen, maar als hij toch zelfmoord wilde plegen, waarom zou hij het dan zo moeilijk mogelijk willen maken?
Naar mijn weten zijn er twee cases bekend van zelfmoord door de piloten. Een aziaat, daar weet ik het fijne niet van. En een Amerikaan die financieel in de problemen zat en zijn levensverzekering voor zijn dochter zijn studie wilde achterlaten. Maar dan moet er natuurlijk wel sprake zijn van een ongeluk. Misschien dat hier de gedachte is dat als het vleigtuig nooit gevonden wordt, opzet niet bewezen kan worden.
Lijkt me overigens vreemd, want het moet wel heel raar lopen wil dit vliegtuig nooit gevonden worden.
ik denk dat alle kosten van deze en eerdere zoekacties toch een hoop mee te winnen valt
Zolang dat niet in de miljarden loopt, denk ik van niet. Meestal duren zoekacties ook niet zo lang. Toevallig een paar jaar geleden ook een keer gebeurd brij Brazilie, maar dat zij uitzonderingen (simpelweg omdat in kruisvlucht relatief erg weinig ongelukken gebeuren).
Naar mijn weten zijn er twee cases bekend van zelfmoord door de piloten.
Heb ze niet gechecked, maar dit komt uit de comments van avherald.com
quote:
Previous plane crashes involving suicide on planes 1982 : Japan Air Lines, Tokyo Captain 24 died 1987 : Pacific Southwest Airlines 1771 Passenger 44 died 1991 : American Airlines Flight 11 Hijackers 92 died United Airlines Flight 175 Hijackers 65 died American Airlines Flight 77 Hijackers 58 died United Airlines Flight 93 Hijackers 77 died 1994 : Royal Air Maroc Captain 44 died 1997 : Silk Air flight 185 Captain 104 died 1999 : Egypt Air Flight 990 Captain 217 died 2013 : Mozambique Airlines Flight TM470 Captain 33 died
Omdat het ook niet geïmplementeerd is. Misschien hebben die mensen levend op het water gedobberd en is elke seconde een leven waard.
Is nu niets over te zeggen,echter ook al zou dat waar zijn, dan hebben we nu een geval. Nu weet ik niet precies welke systemen jij bedoelde met je opmerking, maar ik durf te zeggen dat ze allemaal al vaker levens gered hebben.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe C. Sagan
ik denk dat alle kosten van deze en eerdere zoekacties toch een hoop mee te winnen valt
Hoe zou de verdeling van de kosten eigenlijk geregeld zijn? Komt het allemaal voor rekening van Malaysia Airlines en/of Boeing of is de hulp meer een gratis dienst?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Hoe zou de verdeling van de kosten eigenlijk geregeld zijn? Komt het allemaal voor rekening van Malaysia Airlines en/of Boeing of is de hulp meer een gratis dienst?
Ik denk het laatste. Klinkt stom maar waarom zou Boeing/Malaysia Airlines ervoor moeten betalen. Uiteindelijk gaat de schuldige de schade vergoeden. Maar naar mijn weten hebben de Airlines en Boeing geen enkele invloed op de zoekactie en de kosten daarvan, dus zou vreemd zijn ze daarvoor te laten betalen.
Naar mijn weten zijn er twee cases bekend van zelfmoord door de piloten. Een aziaat, daar weet ik het fijne niet van. En een Amerikaan die financieel in de problemen zat en zijn levensverzekering voor zijn dochter zijn studie wilde achterlaten. Maar dan moet er natuurlijk wel sprake zijn van een ongeluk. Misschien dat hier de gedachte is dat als het vleigtuig nooit gevonden wordt, opzet niet bewezen kan worden.
Lijkt me overigens vreemd, want het moet wel heel raar lopen wil dit vliegtuig nooit gevonden worden.
Ik denk het laatste. Klinkt stom maar waarom zou Boeing/Malaysia Airlines ervoor moeten betalen. Uiteindelijk gaat de schuldige de schade vergoeden. Maar naar mijn weten hebben de Airlines en Boeing geen enkele invloed op de zoekactie en de kosten daarvan, dus zou vreemd zijn ze daarvoor te laten betalen.
Ik denk eerder dat de belastingbetaler het gaat betalen.
Vrijwel allemaal jaren '80 en '90. Komt tegenwoordig dus nog maar nauwelijks voor.
Dit lijkt er toch wel op, een kaping lijkt me vrijwel uitgesloten, dan zou er ook meer radioverkeer zijn geweest want een kaping moet wel 'enige nut hebben' anders doe je zo iets niet. Bovendien zouden de kapers dan alles uit moeten zetten, en ik kan me niet voorstellen dat ze dan zo technisch begaafd zijn dat ze weten hoe dat te doen, zelfs onder dwang zou een piloot dan iig een signaal kunnen openlaten zodat ze van de grond uit zijn te volgen,
Dat sluit een ongeval dus uit? Ze kunnen natuurlijk alsnog in zee gestort zijn, maar als dit waar is, dan is de apparatuur dus bewust uitgezet en ws onder druk een alternatieve route gekozen.
Voor zowel zelfmoord als een technisch mankement zou een directe duikvlucht logischer zijn
To discover new counterintuitive things, boil things down to their fundamental truths and reason up from there, as opposed to reasoning by analogy. - E.M.
Op vrijdag 14 maart 2014 13:39 schreef Jorwol het volgende: Zou theoretisch kunnen, maar als hij toch zelfmoord wilde plegen, waarom zou hij het dan zo moeilijk mogelijk willen maken?
Om precies dit wat er nu gebeurd. Laten denken dat het een kaping is oid. Minder sporen na te laten. En om zijn dood wereldnieuws te maken.
-Primary Surveillance Radar grid is volledig dekkend maar heeft een beperking met minimum en maximum hoogte ivm beam hoogte. -Secondary Surveillance Radar grid is volledig dekkend maar werkt niet als de transponder uitstaat. -Terminal Approach Radar grid heeft een beperkte dekking met bereik en hoogte.
quote:
In the Kuala Lumpur and Kota Kinabalu FIRs, radar services are provided using the following civil/military ATC Radars: a) A 200 NM long range en-route SSR located at Bt. Chin Chin, Genting Highlands, 23 NM east of Subang - Sultan Abdul Aziz Shah Airport; b) A 60 NM Terminal Primary Approach Radar co-mounted with a 200 NM monopulse SSR located to the west of Johor Bahru-Sultan Ismail Airport runway, c) A 60 NM Primary Surveillance Radar (PSR) co-mounted with 200 NM monopulse SSR located on Bt. Subang, 1 NM west of Subang-Sultan Abdul Aziz Shah Airport; d) A Transportable Radar, 60 NM Primary Surveillance Radar (PSR) co-mounted with 200 NM monopulse SSR located at KL International Airport; e) KL International Airport Terminal Approach Radar - A 60 NM Primary Surveillance Radar (PSR) comounted with 200 NM monopulse SSR located at KL International Airport, f) A 60 NM Primary Surveillance Radar (PSR) co-mounted with 200 NM monopulse SSR located on Hill Chengkuang 1.5 NM NE of Langkawi International Airport, g) A 60 NM Terminal Primary Approach Radar co-mounted with a 200 NM monopulse SSR located to the south of Kota Bharu-Sultan Ismail Petra Airport runway. h) A 60 NM Primary Surveillance Radar (PSR) co-mounted with 200 NM monopulse SSR located on Bukit Kepayang, 1 NM NE of Kota Kinabalu International Airport; i) A 60 NM Primary Surveillance Radar (PSR) co-mounted with 200 NM monopulse SSR located in Kuching International Airport; j) A 60 NM Terminal Primary Approach Radar co-mounted with a 200 NM monopulse SSR located at Miri Airport. k) A 50 NM Terminal Approach Radar with co-mounted 250 NM conventional SSR located one each at Butterworth, Labuan and Kuantan Air Forces Bases;
Conclusie: Als de transponder uitstaat is er met een uitgekiend vluchtplan onzichtbaar over Maleisië te vliegen en koers te zetten naar de Andaman Islands.
Zou India dan misschien achter de 'kaping' zitten? India en China zijn aartsrivalen.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Dat dacht ik ook, maar dan is ongezien van de ene naar de andere kant te vliegen onmogelijk.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Hoeft niks te zeggen natuurlijk, er zijn genoeg mensen die een flight simulator hebben. Toch kan het in deze ook zijn dat hij niet enkel een luchtvaardnerd was maar e.e.a. hier met heeft voorbereid. Het onderzoeken waard denk ik.
Die cirkels met een streep erdoor en een grote cirkel er omheen zijn vliegvelden.
Nee, het centrum van die cirkels zijn radiobakens. Deze dingen: Kijk maar: http://skyvector.com/?ll=(...)624&chart=304&zoom=1 Die kleine rondjes met een streep zijn indd vliegvelden. En die streep stelt dan de landingsbaan voor. Zie je gelijk wat voor richting ze hebben.
RadarBox24.com RadarBox24.com - News (BBC) - The US has sent surveillance teams to the Indian Ocean to help search for the missing Malaysian plane, after claims emerged that it may have flown for longer than investigators had thought.
Unnamed officials said the plane sent signals to satellites for up to five hours after its apparent disappearance.
Heb ze niet gechecked, maar dit komt uit de comments van avherald.com
[..]
Mogge allen, issie al gevonden?
Een aantal (wel gecheckt) staan in de OP. Meer kan er n.a.v. deze post bij, maar dat mag een volgende kandidaat doen.
Verder is de OP geupdate met eight zijn DM.
Mist er iets? Ik ben af en toe online vandaag, niet zo ziek meer als afgelopen dagen...
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op vrijdag 14 maart 2014 15:16 schreef DaKKiE1984 het volgende: Ze zijn al 6 dagen geen steek verder gekomen De speculaties zijn ook wel 'op' nu. Wat blijft er dan nog over??
Collectieve zelfmoord boven Angkor Wat.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op vrijdag 14 maart 2014 13:59 schreef TLC het volgende: Dit lijkt er toch wel op, een kaping lijkt me vrijwel uitgesloten, dan zou er ook meer radioverkeer zijn geweest want een kaping moet wel 'enige nut hebben' anders doe je zo iets niet.
Het is mogelijk een mislukt kapingsplan. Het eerste doel van de kapers was in dat geval om detectie te vermijden, het vliegtuig op de gewenste lokatie te landen en onder kontrole te brengen. Daarna kunnen ze eisen stellen.
Om de een of andere reden is het vliegtuig toch neergestort. Het heeft dan voor de handlangers van de kapers geen zin meer om eisen te stellen. De gebeurtenis zou dan nog als aanslag op te eisen zijn en dit is misschien ook gebeurd, maar is niet serieus genomen of wordt nog geheim gehouden.
Op vrijdag 14 maart 2014 15:40 schreef DaKKiE1984 het volgende: Het gaat wel vooruit eigenlijk, want in het vorige topic was hij 170 uur vermist en nu nog maar 150 uur.
Klopt, was een rekenfoutje in het vorige topic.
Nu off.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Het is nu toch onderhand wel duidelijk dat de vliegtuig van zijn oorspronkelijke koers afgeweken was en richting de Andaman-eilanden vloog? Of is dat ook nog steeds speculatie.
Op vrijdag 14 maart 2014 16:28 schreef Merkie het volgende: Het is nu toch onderhand wel duidelijk dat de vliegtuig van zijn oorspronkelijke koers afgeweken was en richting de Andaman-eilanden vloog? Of is dat ook nog steeds speculatie.
Ook dat is nog steeds speculatie. Erg genoeg, het enige feit wat ze hebben is de plek waar het van de radar verdween. Wat er daarna gebeurd is is ALLEMAAL speculatie.
Op vrijdag 14 maart 2014 16:28 schreef Merkie het volgende: Het is nu toch onderhand wel duidelijk dat de vliegtuig van zijn oorspronkelijke koers afgeweken was en richting de Andaman-eilanden vloog? Of is dat ook nog steeds speculatie.
Het is raar dat China en Maeleisie de aandacht de hele tijd focussen op de Maleisische oostkust, terwijl er steeds meer aanwijzingen zijn voor de westkust maar die komen dan wel van anonieme bronnen of bvb Amerika, ik denk dat er iets of iemand aan boord was van dat vliegtuig waarvan China en Maleisie niet willen dat een andere partij het zal vinden.
Die van Air France werd pas na 2 jaar gevonden, maar daar waren toch wel al eerder brokstukken van aangespoeld en lijken? Volgens mij was het de zwarte doos die pas na 2 jaar werd gevonden.
Gezien de ondiepte van de zee daar en de hoeveelheid dat er naar zoekt zou je zeggen dat ze vrijwel zeker ergens anders naar toe zijn gevlogen alvorens [..] .
Ook dat is nog steeds speculatie. Erg genoeg, het enige feit wat ze hebben is de plek waar het van de radar verdween. Wat er daarna gebeurd is is ALLEMAAL speculatie.
Tis dan wel apart dat ze gewoon de exacte waypoints kunnen noemen waar hij waarschijnlijk gevlogen heeft. Waar komt die informatie dan vandaan? Zulke Waypoints verzin je niet.
Of je hebt feitelijke aanwijzingen, of je hebt ze niet. Die Amerikanen gaan niet op basis van een gerucht nu 'effe' de Indische oceaan afspeuren. Ik snap dan ook niet dat als zij die aanwijzingen gewoon hebben, de Maleisische autoriteiten dat gewoon nog steeds kunnen ontkennen. Kennelijk delen zij het feitelijk materiaal dat ze hebben niet met elkaar.
Tis dan wel apart dat ze gewoon de exacte waypoints kunnen noemen waar hij waarschijnlijk gevlogen heeft. Waar komt die informatie dan vandaan? Zulke Waypoints verzin je niet.
Of je hebt feitelijke aanwijzingen, of je hebt ze niet. Die Amerikanen gaan niet op basis van een gerucht nu 'effe' de Indische oceaan afspeuren. Ik snap dan ook niet dat als zij die aanwijzingen gewoon hebben, de Maleisische autoriteiten dat gewoon nog steeds kunnen ontkennen. Kennelijk delen zij het feitelijk materiaal dat ze hebben niet met elkaar.
Nee, ze kunnen met zekerheid zeggen waar hij gevlogen is ALS dit gebeurd is of ALS dat gebeurd is. Die Waypoint verzinnen ze niet, maar de reden voor die Waypoints zijn speculaties voor zover ik begrijp.
Die van Air France werd pas na 2 jaar gevonden, maar daar waren toch wel al eerder brokstukken van aangespoeld en lijken? Volgens mij was het de zwarte doos die pas na 2 jaar werd gevonden.
Aangespoeld niet, maar na 5 dagen zijn wel brokstukken en lijken gevonden.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
Tis dan wel apart dat ze gewoon de exacte waypoints kunnen noemen waar hij waarschijnlijk gevlogen heeft. Waar komt die informatie dan vandaan? Zulke Waypoints verzin je niet.
Of je hebt feitelijke aanwijzingen, of je hebt ze niet. Die Amerikanen gaan niet op basis van een gerucht nu 'effe' de Indische oceaan afspeuren. Ik snap dan ook niet dat als zij die aanwijzingen gewoon hebben, de Maleisische autoriteiten dat gewoon nog steeds kunnen ontkennen. Kennelijk delen zij het feitelijk materiaal dat ze hebben niet met elkaar.
dat komt hier vandaan:
quote:
Persbureau Reuters sprak met verschillende anonieme bronnen die betrokken zijn bij het onderzoek. Zij claimen dat uit gegevens van de Maleisische militaire radar blijkt dat het toestel bewust richting de Andaman-eilanden is gevlogen.
Het vliegtuig hield daarbij volgens de onderzoekers vaste navigatiepunten aan, wat er op zou kunnen wijzen dat het toestel werd bestuurd door iemand met vliegtraining of -ervaring.
Twee van de bronnen waar Reuters mee sprak, gaven zeer specifieke informatie over de navigatiepunten die het vliegtuig volgde. Na de laatste officiële waarneming op de radar, zou vlucht MH 370 naar navigatiepunt 'Vampi' zijn gevlogen, ten noordoosten van de Indonesische provincie Atjeh.
Klopt inderdaad, maar dat zijn dus geen feiten. Daarbij weten ze niet zeker of het MH370 was, wel weten ze dat het een vliegtuig zonder transponder was.
Klopt inderdaad, maar dat zijn dus geen feiten. Daarbij weten ze niet zeker of het MH370 was, wel weten ze dat het een vliegtuig zonder transponder was.
Oh maar dat beweer ik ook niet, geef alleen aan waar het vandaan komt, want dat vroeg hij.
Het wordt ook tegengesproken:
quote:
Woensdag meldden Amerikaanse media dat de Boeing nadat het contact verloren was gegaan, mogelijk nog uren in de lucht is geweest. Dat zou zijn opgemaakt uit automatisch doorgestuurde signalen over de motoren.
Maar volgens de Maleisische autoriteiten klopte die bewering niet. Ook vrijdagochtend (Nederlandse tijd) sprak de Maleisische minister van Transport dergelijke beweringen tegen.
Nee, ze kunnen met zekerheid zeggen waar hij gevlogen is ALS dit gebeurd is of ALS dat gebeurd is. Die Waypoint verzinnen ze niet, maar de reden voor die Waypoints zijn speculaties voor zover ik begrijp.
Moeilijk te zeggen of het speculaties zijn of keiharde feiten, dat ligt eraan of je de bronnen (die van binnenuit het onderzoeksteam zouden komen) wil geloven. Het onderzoeksteam maakt niet al hun kennis openbaar. Het kan voor dit team natuurlijk nog steeds een feit zijn, ongeacht of een bron het naar buiten brengt of niet.
Feit is inmiddels dat er enerzijds bronnen zijn die zeggen dat het vliegtuig nog pings aan satellieten heeft afgegeven die info hebben verstrekt over locatie/speed/altitude. Deze pings stopten op een gegeven moment. Wellicht dat het 'uitgezet' is. Informatie over de locatie wilde de bron niet zeggen. Gevolg zou zijn dat de US nu, vanwege deze info, aan het zoeken is in de Indian Ocean richting de Andaman eilanden.
Anderzijds is er de informatie dat military radar het spoor van het vliegtuig heeft opgepikt en dat zou aantonen dat het vliegtuig een aantal waypoints heeft gevolgd. Ook dit zou wijzen naar de Andaman eilanden. Dit spoor stopte, wss omdat het vliegtuig buiten het bereik van de radar kwam.
Is het toeval dat beide routes stoppen rond de Andaman eilanden? Of haalt de media twee verhalen door elkaar?
Malaysia Airlines' missing jet transmitted its location repeatedly to satellites over the course of five hours after it disappeared from radar, people briefed on the matter said, as searchers zeroed in on new target areas hundreds of miles west of the plane's original course.
The satellites also received speed and altitude information about the plane from its intermittent "pings," the people said. The final ping was sent from over water, at what one of these people called a normal cruising altitude. They added that it was unclear why the pings stopped. One of the people, an industry official, said it was possible that the system sending them had been disabled by someone on board.
The people, who included a military official, the industry official and others, declined to say what specific path the transmissions revealed. But the U.S. planned to move surveillance planes into an area of the Indian Ocean 1,000 miles or more west of the Malay peninsula where the plane took off, said Cmdr. William Marks, the spokesman for the U.S. Seventh Fleet.
Military radar data suggests a Malaysia Airlines jetliner missing for nearly a week was deliberately flown hundreds of miles off course, heightening suspicions of foul play among investigators, sources told Reuters on Friday.
Analysis of the Malaysia data suggests the plane, with 239 people on board, diverted from its intended northeast route from Kuala Lumpur to Beijing and flew west instead, using airline flight corridors normally employed for routes to the Middle East and Europe, said sources familiar with investigations into the Boeing 777's disappearance.
Two sources said an unidentified aircraft that investigators believe was Flight MH370 was following a route between navigational waypoints when it was last plotted on military radar off the country's northwest coast.
[ Bericht 1% gewijzigd door Drebbelman op 14-03-2014 17:21:41 ]
ja dat weet ik.. maar die bronnen hebben het ook ergens van.. ik bedoel meer van het feit dat er dus ineens wel meerdere military radars zijn geweest die het vliegtuig opgepikt hebben, anders kun je niet zo'n gedetailleerde route geven.
Al acht ik zelf de kans waarschijnlijk dat iemand (pers of de persoon die het 'gelekt' heeft) twee dingen door elkaar heeft gehaald, en dat die route niet door radar maar door die pings is achterhaald.
Klopt inderdaad, maar dat zijn dus geen feiten. Daarbij weten ze niet zeker of het MH370 was, wel weten ze dat het een vliegtuig zonder transponder was.
Ik snap wat je bedoelt, maar zolang het niet als feiten naar buiten wordt gebracht zijn het dus geen feiten. Je moet er natuurlijk wel vanuit gaan dat ze meer weten dan 'wij' dus misschien zijn het voor hun feiten, maar vooralsnog wordt er vanuit gegaan dat het speculaties zijn. Het enige wat je op CNN hoort is, may have, could have been, has been possibly..... and so on.
ja dat weet ik.. maar die bronnen hebben het ook ergens van.. ik bedoel meer van het feit dat er dus ineens wel meerdere military radars zijn geweest die het vliegtuig opgepikt hebben, anders kun je niet zo'n gedetailleerde route geven.
Al acht ik zelf de kans waarschijnlijk dat iemand (pers of de persoon die het 'gelekt' heeft) twee dingen door elkaar heeft gehaald, en dat die route niet door radar maar door die pings is achterhaald.
ik ben het spoor bijster... Pings worden vanuit het vliegtuig zelf verzonden dacht ik? Maar is dat dan met zekerheid dit vliegtuig? Of kan dat dan elk vliegtuig geweest maar ze weten nog niet welke en omdat ze niet weten welke, KAN dat dit vliegtuig zijn?
Ik kom net uit m'n werk en ik zie nu die nieuwe plaatjes Het toestel zou dus ook richting Afghanistan/Pakistan gevlogen kunnen zijn als je de koers bekijkt?
Klopt inderdaad, maar dat zijn dus geen feiten. Daarbij weten ze niet zeker of het MH370 was, wel weten ze dat het een vliegtuig zonder transponder was.
ja, en omdat er verder geen vliegtuig zonder tranpoder vloog waarvan men weet moet het dan deze zijn geweest
Op vrijdag 14 maart 2014 17:28 schreef Arthur_Spooner het volgende: Ik kom net uit m'n werk en ik zie nu die nieuwe plaatjes Het toestel zou dus ook richting Afghanistan/Pakistan gevlogen kunnen zijn als je de koers bekijkt?
Het verhaal wordt met de dag bizarder.
ja, alleen heb ik daar nog niet over gehoord dat ze ook aan het zoeken zijn
File photographs of clouds hanging over the North Sentinel Island, in India's southeastern Andaman and Nicobar Islands. India used heat sensors on flights over hundreds of uninhabited Andaman Sea islands on Friday, and will expand its search for the missing Malaysia Airlines jet farther west into the Bay of Bengal, officials said.
ja, en omdat er verder geen vliegtuig zonder tranpoder vloog waarvan men weet moet het dan deze zijn geweest
Daar zou ik persoonlijk wel vanuit gaan ja maar aangezien de berichtgeving rondt deze situatie nogal 'chaotisch' is kun je eigenlijk nergens vanuit gaan...
Daar zou ik persoonlijk wel vanuit gaan ja maar aangezien de berichtgeving rondt deze situatie nogal 'chaotisch' is kun je eigenlijk nergens vanuit gaan...
Ja, maar zolang je het vliegtuig niet vindt mag dat dus geen feit zijn. Dus dan blijf je tot je het vindt in speculaties hangen, om het daarom minder geloofwaardig te vinden is dan ook weer zo wat. Anders blijf je tussen Maleisie en Vietnam hangen en daar is (ook) nog steeds niks gevonden.
The Arleigh Burke-class guided-missile destroyers USS Kidd and USS Pinckney are seen en transit in the Pacific Ocean in this US Navy picture taken May 2011.
Gestolen: Boeing 727 Op 25 mei 2003 wordt een Boeing 727 gestolen. Een vliegtuigtechnicus gaat er mee vandoor vanaf een vliegveld in Angola. De verkeerstoren probeert nog in contact te komen met de piloot, maar hij reageert niet. Het vliegtuig vertrekt met de noorderzon. Je zou zeggen dat een metalen bakbeest van 50 meter lang en 30 meter breed moeilijk te verstoppen is. Maar de 727 is nooit teruggevonden. De CIA en FBI stortten zich op de zaak. Helaas, zonder resultaat. http://en.wikipedia.org/wiki/2003_Boeing_727-223_disappearance
Ook bizar eigenlijk.
Transponder uitgezet en nooit meer iets van gehoord. Niet eens zo gek lang geleden.
Hier in Europa, en de US, als ze een ongeïdentificeerd stipje op het scherm zien, zijn er binnen een paar minuten 2 jachtvliegtuigen gemobiliseerd om dat te gaan onderzoeken. Blijken het meestal van die TU-95s te zijn van de russen, maar daar... 'Oh ja we zagen iets op het scherm en we zagen niet wat het was en toen verdween het weer, dus ja.'
Op vrijdag 14 maart 2014 17:37 schreef Waterdrinker het volgende: Gestolen: Boeing 727 Op 25 mei 2003 wordt een Boeing 727 gestolen. Een vliegtuigtechnicus gaat er mee vandoor vanaf een vliegveld in Angola. De verkeerstoren probeert nog in contact te komen met de piloot, maar hij reageert niet. Het vliegtuig vertrekt met de noorderzon. Je zou zeggen dat een metalen bakbeest van 50 meter lang en 30 meter breed moeilijk te verstoppen is. Maar de 727 is nooit teruggevonden. De CIA en FBI stortten zich op de zaak. Helaas, zonder resultaat. http://en.wikipedia.org/wiki/2003_Boeing_727-223_disappearance
Ook bizar eigenlijk.
Transponder uitgezet en nooit meer iets van gehoord. Niet eens zo gek lang geleden.
Zeker bizar, maar weer aangeeft dat het dus wel mogelijk is om te verdwijnen met zo'n bakbeest, met of zonder passagiers.
Op vrijdag 14 maart 2014 17:38 schreef niels0 het volgende: Hier in Europa, en de US, als ze een ongeïdentificeerd stipje op het scherm zien, zijn er binnen een paar minuten 2 jachtvliegtuigen gemobiliseerd om dat te gaan onderzoeken. Blijken het meestal van die TU-95s te zijn van de russen, maar daar... 'Oh ja we zagen iets op het scherm en we zagen niet wat het was en toen verdween het weer, dus ja.'
Military radar-tracking evidence suggests the plane was deliberately flown across the Malay peninsula towards the Andaman Islands, according to Reuters. Its sources said the plane appeared to have flown between navigational waypoints west of Malaysia indicating it was being flown by someone with aviation training.
Ik snap wat je bedoelt, maar zolang het niet als feiten naar buiten wordt gebracht zijn het dus geen feiten. Je moet er natuurlijk wel vanuit gaan dat ze meer weten dan 'wij' dus misschien zijn het voor hun feiten, maar vooralsnog wordt er vanuit gegaan dat het speculaties zijn. Het enige wat je op CNN hoort is, may have, could have been, has been possibly..... and so on.
Op dit moment zijn er twee kanten, de Maleisische en de Amerikaanse kant, waar experts zeggen die meewerken aan het onderzoek dat de Maleisiers van alles roepen om het vervolgens te ontkennen of te ontkrachten zeggen ze dat dit bij oud-onderzoek, zoals bij Air France, pas iets naar buiten werd gebracht na enorme voorzichtigheid.
Mede op basis daarvan ga ik af op wat de Amerikanen zeggen, of dit vliegtuig is neergestort of geland is speculatie, maae de koers richting het noordwesten zie ii niet meer als speculatie dus.
Op vrijdag 14 maart 2014 17:38 schreef niels0 het volgende: Hier in Europa, en de US, als ze een ongeïdentificeerd stipje op het scherm zien, zijn er binnen een paar minuten 2 jachtvliegtuigen gemobiliseerd om dat te gaan onderzoeken. Blijken het meestal van die TU-95s te zijn van de russen, maar daar... 'Oh ja we zagen iets op het scherm en we zagen niet wat het was en toen verdween het weer, dus ja.'
Dat is niet waar, eerst contact leggen en kijken wat of wie het is aan de hand van een radar bijvoorbeeld, vliegtuigen de lucht in sturen gebeurt ook niet hier elke keer.
Misschien toch die Oeigoer met vliegtraining in Zweden
En die weet ook alle ins en outs van zo'n toestel om de transponders uit te zetten? Ik geloof er niks van. Dit moet wel het werk zijn van de piloot en/of de copiloot.
En die weet ook alle ins en outs van zo'n toestel om de transponders uit te zetten? Ik geloof er niks van. Dit moet wel het werk zijn van de piloot en/of de copiloot.
En de druk in de cabine veranderen zodat de passagiers bewusteloos raken ofzo? Die raak je niet zomaar kwijt ofzo.