Probleem is dat dit systeem in het vliegtuig verbinding maakt met 1 satelliet, maar goed. Alles is mogelijk nu, lijkt het wel.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:55 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken. Als minstens drie satellieten tegelijk één ping opgevangen hebben kun je in elk geval de locatie bepalen. Daar hoeft de 'datastroom' inderdaad niet voor geactiveerd te zijn.
Dat is Pulau Purak, Malacca Strait.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:42 schreef daeiron het volgende:
Iemand een idee welk eiland dit is? http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014/map/93739
http://www.reuters.com/ar(...)witter&dlvrit=992637quote:(Reuters) - Military radar-tracking evidence suggests a Malaysia Airlines jetliner missing for nearly a week was deliberately flown across the Malay peninsula towards the Andaman Islands, sources familiar with the investigation told Reuters on Friday.
Two sources said an unidentified aircraft that investigators believe was Flight MH370 was following a route between navigational waypoints - indicating it was being flown by someone with aviation training - when it was last plotted on military radar off the country's northwest coast.
The last plot on the military radar's tracking suggested the plane was flying toward India's Andaman Islands, a chain of isles between the Andaman Sea and the Bay of Bengal, they said.
Waypoints are geographic locations, worked out by calculating longitude and latitude, that help pilots navigate along established air corridors.
Breaking.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:02 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
http://www.reuters.com/ar(...)witter&dlvrit=992637
Dan zou hij over druk bevolkte gebieden gevlogen moeten zijn zoals boven Thailand en Myanmar. Beide landen zouden dat dan toch wel opgemerkt moeten hebben? Eventueel met militaire radarsystemen. Een land als Myanmar zou dat echt niet zomaar toestaan.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:02 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
http://www.reuters.com/ar(...)witter&dlvrit=992637
These rumours are also not the truthquote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:02 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
http://www.reuters.com/ar(...)witter&dlvrit=992637
Hoezo? Over Maleisië en dan richting de Andaman Islands, dan vlieg je toch alleen over zee?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:09 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Dan zou hij over druk bevolkte gebieden gevlogen moeten zijn zoals boven Thailand en Myanmar. Beide landen zouden dat dan toch wel opgemerkt moeten hebben? Eventueel met militaire radarsystemen. Een land als Myanmar zou dat echt niet zomaar toestaan.
Volgens radar gegevens vloog ie eerst richting Vietnam, daar is het contact kwijt geraakt. Is het dan niet erg onwaarschijnlijk dat ie dan weer richting Maleisië vliegt terwijl over land via Thailand het veel sneller is om daar te komen?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:13 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Hoezo? Over Maleisië en dan richting de Andaman Islands, dan vlieg je toch alleen over zee?
Als je vanaf het punt waar het vliegtuig contact verloor een lijn trekt naar het noordwesten, dan kom je uit bij de Andaman Islands, een geoefend vlieger kan dan een route volgen waarbij je alleen het noorden van Maleisië passeert.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:15 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Volgens radar gegevens vloog ie eerst richting Vietnam, daar is het contact kwijt geraakt. Is het dan niet erg onwaarschijnlijk dat ie dan weer richting Maleisië vliegt terwijl over land via Thailand het veel sneller is om daar te komen?
Op welk punt is het contact precies verloren?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:22 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Als je vanaf het punt waar het vliegtuig contact verloor een lijn trekt naar het noordwesten, dan kom je uit bij de Andaman Islands, een geoefend vlieger kan dan een route volgen waarbij je alleen het noorden van Maleisië passeert.
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:23 schreef Ludacriss het volgende:
[..]
Op welk punt is het contact precies verloren?
Het kan natuurlijk heel goed zijn dat dit nog steeds gebaseerd is op die waarneming van een Unidentified radar target op 12 mrt, afgebeeld op bovenstaande kaart. Aangezien er waarschijnlijk niet veel radars staan tussen Maleisië en die eilanden.quote:The last plot on the military radar's tracking suggested the plane was flying toward India's Andaman Islands, a chain of isles between the Andaman Sea and the Bay of Bengal, they said.
De reikwijdte misschien niet ver genoeg?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:31 schreef eigendeegcookie het volgende:
Ik snap niet dat er alleen met schepen en vliegtuigen gezocht wordt.
Waarom niet ook met drones? kan iedereen online meehelpen.
Het gaat om mensenlevens hoorquote:
quote:"Two oil slicks have been discovered near the position of last contact, one of these oil slicks contained jet fuel, however, it is not clear whether this jet fuel comes from MH-370 or not."
terwijl een kenner zegt dat hij vrijwel altijd van te voren niet te verklaren is.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:31 schreef Gisteren. het volgende:
Guys, alles wat er in deze wereld gebeurt, is onder toeziend oog van de hedendaagse hegemonie Amuricah. Maleisie wil niks prijsgeven, de USA gaat nu "het wrak" vinden. Dikke ballen, na al die uren -deliberately en afwijkend-vliegen. Een 772 vlieg je niet in zee na het met moeite ontwijken van de points. Er zit een doel, purpose achter. De 772 staat ergens aan de grond. Dit zeg ik met logisch verstand.
Kan je ergens unibet doen?
Nou, de Maleisische overheid heeft weer iets om te ontkennen, volgens mij kennen ze het woord verificatie daar niet.quote:
Tsja dat snap ik, maar op een punt kan je niet meer zo denken. Zoveel bewustheid, zo weinig concreet/helder nieuws en zoveel mysterie ;-)quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:40 schreef Marrije het volgende:
[..]
terwijl een kenner zegt dat hij vrijwel altijd van te voren niet te verklaren is.
Maar met een technisch defect of kaping of zelfmoord zit je al snel goed natuurlijk.
Ja natuurlijk. Zelfs in de lucht is hij - volgens de berichtgeving - makkelijk opgepikt.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 11:37 schreef Twiitch het volgende:
Die complotheorieen weer
Als dat ding ergens anders was dan onder water dan hadden ze wel al iets opgepikt.
20 werknemers van Freescale; maar er werd niet gespecificeerd van welke tak binnen het bedrijf ze werkzaam waren. Freescale houdt zich bezig met verschillende applicaties in allerlei industrieen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:00 schreef Revolution-NL het volgende:
Zaten er nu 20 Experts van de DoD aanboord die expertise hadden over elektrische wapens of is dit onzin?
Wat is DoD? Er waren 20 man aan boord van Texas Instruments in ieder geval.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:00 schreef Revolution-NL het volgende:
Zaten er nu 20 Experts van de DoD aanboord die expertise hadden over elektrische wapens of is dit onzin?
Dat is hier:quote:Twee van de bronnen waar Reuters mee sprak, gaven zeer specifieke informatie over de navigatiepunten die het vliegtuig volgde. Na de laatste officiële waarneming op de radar, zou vlucht MH 370 naar navigatiepunt 'Vampi' zijn gevlogen, ten noordoosten van de Indonesische provincie Atjeh.
Daarna zou het vliegtuig naar navigatiepunt 'Gival' zijn gevolgen, ten zuiden van het Thaise eiland Phuket. Vervolgens zou de Boeing richting 'Igrex' zijn gevlogen, dat vliegtuigen over de Andaman-eilanden leidt. De Andamanen liggen noordwestelijk van Kuala Lumpur.
quote:Twee van de bronnen waar Reuters mee sprak, gaven zeer specifieke informatie over de navigatiepunten die het vliegtuig volgde. Na de laatste officiële waarneming op de radar, zou vlucht MH 370 naar navigatiepunt 'Vampi' zijn gevlogen, ten noordoosten van de Indonesische provincie Atjeh.
Daarna zou het vliegtuig naar navigatiepunt 'Gival' zijn gevolgen, ten zuiden van het Thaise eiland Phuket. Vervolgens zou de Boeing richting 'Igrex' zijn gevlogen, dat vliegtuigen over de Andaman-eilanden leidt. De Andamanen liggen noordwestelijk van Kuala Lumpur.
Dat ligt dus totaal niet in de buurtquote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:07 schreef RVer het volgende:
[..]
Dat is hier:
https://www.google.nl/map(...)80055648fccb2c?hl=nl
Volgens de remote viewer zou het vliegtuig hier ergens zijn neergestort, dat ligt wel in de buurt
https://www.google.es/map(...)d=0x0&output=classic
http://www.nu.nl/buitenla(...)euwe-informatie.htmlquote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:13 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Dat ligt dus totaal niet in de buurt
Wat is eigenlijk de bron hiervan?
en vanaf het laatste punt daar (NO van dat vierkantje) is het signaal dus gestopt, wat mogelijk ook handmatig uitgeschakeld kan zijn.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:22 schreef Drebbelman het volgende:
Het rare is dat hij wel bestaande waypoints gebruikt heeft maar niet bestaande flight paths tussen die waypoints in.. of de gegeven informatie is incompleet en ze noemen alleen de grotere waypoints. Misschien dat niels0 hier meer over kan vertellen.
Als dit waar is zou het ook de radar waarneming van vlakbij Phuket kunnen verklaren.
edit: voor mensen die willen 'spelen' met de waypoints: http://skyvector.com/
Department of Defense, en ze zijn niet van Texas Instruments , maar van Freescale Semiconductorquote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:05 schreef iksnaperniksvan het volgende:
[..]
Wat is DoD? Er waren 20 man aan boord van Texas Instruments in ieder geval.
http://www.abc15.com/news(...)ployees-aboard-mh370
Aangezien op de site van Texas Instruments zelfs een bericht daarover staat, zouden we met zekerheid kunnen zeggen dat dat in ieder geval klopt.
quote:Freescale Semiconductor has been developing microprocessors, sensors and other technology for the past 50 years. The technology it creates is commonly referred to as embedded processors, which according to the firm are "stand-alone semiconductors that perform dedicated computing functions in electronic systems."
The technology is used in a variety of things, including smartphones, appliances and automobiles.
The company has more than 18,000 employees and operates manufacturing facilities, design centers and sales offices throughout the world. About 5,900 employees work in the United States; there are about 3,000 in Malaysia and about 4,000 in China.
Mocht zo'n ding door decompressie uit elkaar vallen dan hadden ze dat nu wel gevonden dunkt mij..quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:16 schreef Asskicker14 het volgende:
Dit sluit cabine decompressie dan uit als de vliegtuig daadwerkelijk deze route heeft afgelegd.
Of de zeequote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:36 schreef Drebbelman het volgende:
Als hij deze route echt gevlogen heeft kun je er dus vanuit gaan dat de piloot een bewust koers heeft ingezet.
De mogelijkheden vanaf dit laatste waypoint is dat hij ofwel door is gevlogen naar de Andaman eilanden (waar een vliegveld ligt dus waarschijnlijk zou hij daar wel opgepikt zijn door de radar), dit vliegveld bewust ontweken heeft en koers heeft gezet naar India, of naar het noorden is afgebogen en dan kom je in Myanmar uit.
The plot thickens..
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:39 schreef RVer het volgende:
[..]
Of de zee
https://www.google.es/map(...)d=0x0&output=classic
Ik denk dat ie ergens in Hyderabad in Pakistan staat, nieuwe paintjob, even bijtanken en dan richting Israel..quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:49 schreef RVer het volgende:
Kan bijna niet anders of bepaalde landen weten heel goed wat en waar dat vliegtuig is
Om onduidelijke redenen maken ze dat alleen niet bekend
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:56 schreef niels0 het volgende:
Eindelijk een lijstje gevonden met alle radarstations in Malaysia.Dat wordt even intekenen het komende uur.
Weet niet of dit haalbaar is. Elke dag zijn er meer dan 90.000 vliegbewegingen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:58 schreef xzaz het volgende:
Ik kom er nog steeds niet over uit hoe je nou een vliegtuig in 2014 kan kwijtraken. Die dingen moeten toch gewoon 24/7 worden gemonitord.
En anno 2014 niet eens iets van GPS in bijvoorbeeld de zwarte doos...quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:58 schreef xzaz het volgende:
Ik kom er nog steeds niet over uit hoe je nou een vliegtuig in 2014 kan kwijtraken. Die dingen moeten toch gewoon 24/7 worden gemonitord.
"Kan bijna niet anders". Euh nee, het kan makkelijk anders. Er zijn 1001 scenario's denkbaar en voor 1001 scenario's is wel wat te zeggen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:49 schreef RVer het volgende:
Kan bijna niet anders of bepaalde landen weten heel goed wat en waar dat vliegtuig is
Om onduidelijke redenen maken ze dat alleen niet bekend
Transponder manipuleren, en je hebt het perfecte stealth wapenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:52 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Ik denk dat ie ergens in Hyderabad in Pakistan staat, nieuwe paintjob, even bijtanken en dan richting Israel..
Hoe gaat GPS onder water werken dan?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:01 schreef Infection het volgende:
[..]
En anno 2014 niet eens iets van GPS in bijvoorbeeld de zwarte doos...
Leg eens uit hoe dat moet werken danquote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:01 schreef Infection het volgende:
[..]
En anno 2014 niet eens iets van GPS in bijvoorbeeld de zwarte doos...
Elke zoekopdracht bij Google wordt opgeslagen en volledig geanalyseerd. De hoeveelheid data moet geen probleem zijn.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:00 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Weet niet of dit haalbaar is. Elke dag zijn er meer dan 90.000 vliegbewegingen.
Technisch is het zeker mogelijk, maar waarschijnlijk nooit voor echt noodzakelijk geacht.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:04 schreef Twiitch het volgende:
Als het allemaal zo makkelijk was dan gebeurde het wel.
Weinig dingen zijn erger voor een vliegtuigmaatschappij dan een dodelijke ramp met een van hun toestellen.
En hoe moet die data boven zee dan verstuurd worden?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:12 schreef xzaz het volgende:
[..]
Elke zoekopdracht bij Google wordt opgeslagen en volledig geanalyseerd. De hoeveelheid data moet geen probleem zijn.
Waarom zou dat moeten?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:58 schreef xzaz het volgende:
Ik kom er nog steeds niet over uit hoe je nou een vliegtuig in 2014 kan kwijtraken. Die dingen moeten toch gewoon 24/7 worden gemonitord.
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:15 schreef Marrije het volgende:
Iemand meneer banaan al een dm gestuurd met de laatste update?
Zijn hele korte berichtjes via de satelliet of VHF, met een hele lage bandbreedte.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:16 schreef Westerling het volgende:
[..]
Waarom zou dat moeten?
Het enige wat ik enigzins vreemd vind is dat die onderhoudsberichten wel van elke plek verstuurd kunnen worden. Maarja, de luchtvaart is nou eenmaal een hele conservatieve wereld.
Bij laatste GPS positie weet je genoeg toch? Het gaat niet om de positie wanneer die niet vliegt die is statisch.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:15 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
En hoe moet die data boven zee dan verstuurd worden?
Echt, is een kosten baten verhaal. Hoe vaak komt dit voor?
Het lijkt mij ook niet heel moeilijk allemaal. En soiweso...welke achterlijke verzint het dat de piloten alle transponders kunnen uitzettenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:17 schreef xzaz het volgende:
[..]
Bij laatste GPS positie weet je genoeg toch? Het gaat niet om de positie wanneer die niet vliegt die is statisch.
De GPS positie is bekend in het vliegtuig, niet op de grond.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:17 schreef xzaz het volgende:
[..]
Bij laatste GPS positie weet je genoeg toch? Het gaat niet om de positie wanneer die niet vliegt die is statisch.
quote:In the wake of the crash of Air France Flight 447, there has been discussion about making ACARS an "online-black-box."[4] If such a system were in place, it would avoid the loss of data due to: (1) black-box destruction, and (2) inability to locate the black-box following loss of the aircraft. However, due to high bandwidth requirements, the cost would be excessive and there have in fact been very few incidents where the black boxes were not recoverable.
Ja oke dat weet ikquote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:17 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Zijn hele korte berichtjes via de satelliet of VHF, met een hele lage bandbreedte.
Is al eerder genoemd, basis veiligheidsregel in de luchtvaart: Alle systemen waar spanning op staat dienen te kunnen worden uitgeschakeld om brand te voorkomen in geval van storing/kortsluiting.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:20 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook niet heel moeilijk allemaal. En soiweso...welke achterlijke verzint het dat de piloten alle transponders kunnen uitzetten
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:21 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
De GPS positie is bekend in het vliegtuig, niet op de grond.
Die GPS gegevens worden verstuurd via een transponder, dit in dit geval uitgevallen of uitgezet is.
[..]
Is waarschijnlijk gewoon de zekeringenkast.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:20 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook niet heel moeilijk allemaal. En soiweso...welke achterlijke verzint het dat de piloten alle transponders kunnen uitzetten
Waarom hebben ze het niet zo gedaan dan?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:22 schreef Westerling het volgende:
[..]
Is waarschijnlijk gewoon de zekeringenkast.
mr banaan1 als ik het goed heb, user hier, heeft gevraagd om een dm bij een update, maar om niet de zoveelste te zijn dacht ik, kvraag het even...quote:
Ik ben niet helemaal op de hoogte van GPRS, maar heeft dat niet gewoon dezeflde coverage als het GSM netwerk? Dus niet op oceanen?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:23 schreef xzaz het volgende:
[..]
Waarom hebben ze het niet zo gedaan dan?
GPS -> GPRS om de minuut live tracking van GPS positie (of andere locatie systeem zoals van de Russen of Chinezen). Ikke niet snappe.
Dat ze het systeem kunnen uitzetten lijkt me handig en ook lekker veilig.
Klopt, maar er zijn 100derden andere technieken die gewoon niet worden toegepast.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:28 schreef Westerling het volgende:
[..]
Ik ben niet helemaal op de hoogte van GPRS, maar heeft dat niet gewoon dezeflde coverage als het GSM netwerk? Dus niet op oceanen?
Ja, dat sowieso. Maar dat moge duidelijk zijn als die maintenance updates wel wereldwijd verstuurd kunnen worden.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:28 schreef xzaz het volgende:
http://www.npr.org/blogs/(...)rcraft-during-flight
Met andere woorden: Technieken zijn er maar ze worden niet toegepast vanwege budgettaire aspecten.
Ah ok. Zou wel vreemd zijn als hij al een dm heeft ontvangen aangezien er geen updates zijn.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:25 schreef Marrije het volgende:
[..]
mr banaan1 als ik het goed heb, user hier, heeft gevraagd om een dm bij een update, maar om niet de zoveelste te zijn dacht ik, kvraag het even...
Klopt, maar dat wordt gedaan wanneer het vliegtuig daarvoor toestemming krijgt op het land. Raar eigenlijk als fabrikant zal ik Real time willen weten hoe mijn motoren preformen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:29 schreef Westerling het volgende:
[..]
Ja, dat sowieso. Maar dat moge duidelijk zijn als die maintenance updates wel wereldwijd verstuurd kunnen worden.
http://www.extremetech.co(...)plane-can-go-missingquote:Why, then, does a plane like the MH370 keep all of its secrets locked up in a black box? Why don’t planes constantly transmit all of their black box data, so that we know their exact location, bearing, altitude, and other important factors, at all times?
The short answer is, there’s no good reason.
deze was nieuw voor mijquote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:32 schreef eight het volgende:
[..]
Ah ok. Zou wel vreemd zijn als hij al een dm heeft ontvangen aangezien er geen updates zijn.
misschien ook voor hemquote:Twee van de bronnen waar Reuters mee sprak, gaven zeer specifieke informatie over de navigatiepunten die het vliegtuig volgde. Na de laatste officiële waarneming op de radar, zou vlucht MH 370 naar navigatiepunt 'Vampi' zijn gevlogen, ten noordoosten van de Indonesische provincie Atjeh.
Daarna zou het vliegtuig naar navigatiepunt 'Gival' zijn gevolgen, ten zuiden van het Thaise eiland Phuket. Vervolgens zou de Boeing richting 'Igrex' zijn gevlogen, dat vliegtuigen over de Andaman-eilanden leidt. De Andamanen liggen noordwestelijk van Kuala Lumpur.
oh, nieuw doelwit? Dus niet meer met zwaaiende f16's naar de nss in den haag, waar hij dan kan worden neergeschoten door nederlandse f16's?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 12:52 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Ik denk dat ie ergens in Hyderabad in Pakistan staat, nieuwe paintjob, even bijtanken en dan richting Israel..
En geen van die technieken werkt boven zee.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:28 schreef xzaz het volgende:
Klopt, maar er zijn 100derden andere technieken die gewoon niet worden toegepast.
Het ontwikkelen in R&D van die satellite transponders, het moeten aanpassen en installeren van dit stuk techniek in bestaande en nieuwe vliegtuigen (de luchtvaartindustrie heeft 150.000+ vliegtuigen), de kosten van het transmitten per vlucht (ervanuitgaande dat er tussen 90.000 en 100.000 vluchten per dag zijn en een gemiddelde vlucht (korte en lange afstand) gemiddeld 4,5 uur is). Daarnaast moet er nieuwe software ontwikkeld worden voor de grond-apparatuur bij Air Traffic Control.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:28 schreef xzaz het volgende:
http://www.npr.org/blogs/(...)rcraft-during-flight
Met andere woorden: Technieken zijn er maar ze worden niet toegepast vanwege budgettaire aspecten.
Jawelquote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:34 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
En geen van die technieken werkt boven zee.
Rolls Royce kríjgt real time updates van hun Boeing 777 motoren, of ze nou boven land of boven zee vliegen. 4 normale berichten per vlucht en meer berichten als er problemen zijn.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:32 schreef xzaz het volgende:
[..]
Klopt, maar dat wordt gedaan wanneer het vliegtuig daarvoor toestemming krijgt op het land. Raar eigenlijk als fabrikant zal ik Real time willen weten hoe mijn motoren preformen.
Dit inderdaad. Men wil in de zomer altijd voor een tientje naar Spanje, maar nu het hardst roepen om dure, maar in de praktijk praktisch nutteloze maatregelen..quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:34 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
En hoeveel onopgeloste incidenten zijn er geweest waarbij de black box niet gevonden is in de laatste 20 jaar? Op 1 hand te tellen. Kosten en baten.
RR baseert (preventieve) onderhoud op de data die ze binnenkrijgen. Met andere woorden, de data gaat in een programma welke na een tijdje bijvoorbeeld de opdracht geeft de verbrandingskamers te inspecteren omdat er afwijkende temperaturen gemeten zijn...quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:32 schreef xzaz het volgende:
[..]
Raar eigenlijk als fabrikant zal ik Real time willen weten hoe mijn motoren preformen.
Wat bedoel je daar precies mee? Wat voor toestemming? Naar mijn weten worden die berichten gewoon periodiek verstuurd.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:32 schreef xzaz het volgende:
[..]
Klopt, maar dat wordt gedaan wanneer het vliegtuig daarvoor toestemming krijgt op het land. Raar eigenlijk als fabrikant zal ik Real time willen weten hoe mijn motoren preformen.
klopt.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:37 schreef Westerling het volgende:
[..]
Wat bedoel je daar precies mee? Wat voor toestemming? Naar mijn weten worden die berichten gewoon periodiek verstuurd.
Weet je hoeveel systemen een vliegtuig heeft die eigenlijk nooit gebruikt worden. Die 3 x dat er per jaar een vliegtuig aan de grond moet zitten en de mensen in het vliegtuig moeten evacueren is eigenlijk te verwaarlozen. Mieter die systemen ook allemaal het vliegtuig uit.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:34 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Het ontwikkelen in R&D van die satellite transponders, het moeten aanpassen en installeren van dit stuk techniek in bestaande en nieuwe vliegtuigen (de luchtvaartindustrie heeft 150.000+ vliegtuigen), de kosten van het transmitten per vlucht (ervanuitgaande dat er tussen 90.000 en 100.000 vluchten per dag zijn en een gemiddelde vlucht (korte en lange afstand) gemiddeld 4,5 uur is). Daarnaast moet er nieuwe software ontwikkeld worden voor de grond-apparatuur bij Air Traffic Control.
Dan komen de totale kosten van het toepassen van deze techniek makkelijk over 1 miljard. Het in stand houden zal dan zelf al bijna 1 miljard per jaar kosten.
Stel je voor hoeveel duurder vliegtickets zouden worden? En hoeveel onopgeloste incidenten zijn er geweest waarbij de black box niet gevonden is in de laatste 20 jaar? Op 1 hand te tellen. Kosten en baten.
Zou theoretisch kunnen, maar als hij toch zelfmoord wilde plegen, waarom zou hij het dan zo moeilijk mogelijk willen maken?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:38 schreef TLC het volgende:
Ik begin toch steeds meer een zelfmoordactie te vermoeden, een van de piloten heeft met opzet alles uitgezet en is in een totaal andere richting doorgevlogen gewoon met als opzet de zoektocht voor iedereen zo moeilijk mogelijk te maken, waarschijnlijk is dan ook een van de piloten die van niets afwist van tevoren op de een of andere manier 'onschadelijk gemaakt'.
Zoals ik begrepen heb periodiek alleen door de transmitters en dus alleen wanneer het vliegtuig netjes land.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:37 schreef Westerling het volgende:
[..]
Wat bedoel je daar precies mee? Wat voor toestemming? Naar mijn weten worden die berichten gewoon periodiek verstuurd.
Ja nogmaals, de luchtvaart is een hele conservatieve wereld. Op den duur gaan die nieuwere technieken wel gebruikt worden, maar dat duurt lang.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:33 schreef xzaz het volgende:
Deze is ook leuk:
[..]
http://www.extremetech.co(...)plane-can-go-missing
Echter die systemen kunnen levens redden. Een realtime datastream levert tijdwinst op bij het zoeken, maar dat heeft tot nu toe niet of nauwelijks geleidt tot het redden van levens.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:38 schreef xzaz het volgende:
[..]
Weet je hoeveel systemen een vliegtuig heeft die eigenlijk nooit gebruikt worden. Die 3 x dat er per jaar een vliegtuig aan de grond moet zitten en de mensen in het vliegtuig moeten evacueren is eigenlijk te verwaarlozen. Mieter die systemen ook allemaal het vliegtuig uit.
Dit is niet alleen met vliegtuigen maar met ALLE vervoersmiddelen.
Dan heb je het verkeerd begrepen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:39 schreef xzaz het volgende:
[..]
Zoals ik begrepen heb periodiek alleen door de transmitters en dus alleen wanneer het vliegtuig netjes land.
Omdat het ook niet geïmplementeerd is. Misschien hebben die mensen levend op het water gedobberd en is elke seconde een leven waard.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:40 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Echter die systemen kunnen levens redden. Een realtime datastream levert tijdwinst op bij het zoeken, maar dat heeft tot nu toe niet of nauwelijks geleidt tot het redden van levens.
Dat is interessant, heb je een linkje?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |