Nee, de draaiing van de aarde werkt niet mee, die is alleen voor raketlanceringen tot in de ruimte interessant en ook nog eens in oostelijke richting (zon komt op in het oosten).quote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
goed punt en je kan ook nog de draaiing van de Aarde meenemen. Die werkt ook in je voordeel. Die cirkel is meer een soort hobbelige (door de jet stream) ellips.
Volgens mij kun je niet eens zien in welke zee of op welke locatie dat je aan het zoeken bent.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
jawel, makkelijk.
20 m = 1 cm ongeveer, met mijn schermresolutie.
De schaal is juist veel te gedetailleerd en je kan niet uitzoomen. Alleen voor die Golf van Thailand zou je met 1 sec per plaatje al 555 uur nodig hebben, laat staan voor de Indische Oceaan.
Ja, precies. Al zit ik nu dieper dan 45 meter, wat het gemiddelde schijnt te zijn. Water is duidelijk donkerder. En die drukte idd, al die getuigen, in die Golf. Maar als die kist niet (ver) weg is gevlogen, zou die daar moeten liggen. Het is het meest logische, al geloof ik zelf van niet.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:52 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Volgens mij kun je niet eens zien in welke zee of op welke locatie dat je aan het zoeken bent.
Lijkt me zonde van de tijd als je daar de Golf van Thailand zit af te speuren.
Die Golf van Thailand is heel ondiep. Ik mee me te herinneren dat op CNN werd gezegd 60m max. Dan mag je toch wel aannemen dat ze het black box signaal daar inmiddels al opgepikt zouden hebben. Daarnaast is het de afgelopen dagen waarschijnlijk het drukst bevaren, bevlogen en bekeken stuk zee ter wereld geweest.
ja ik zit net verkeerd om, klopt.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 09:51 schreef niels0 het volgende:
[..]
Nee, de draaiing van de aarde werkt niet mee, die is alleen voor raketlanceringen tot in de ruimte interessant en ook nog eens in oostelijke richting (zon komt op in het oosten).
Het gratis zetje is dan 40.000 (omtrek aarde) gedeeld door 24 (uur) = 1.666km/u.
Ik wilde net zeggen, moet jij niet eens gaan slapen?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
ja ik zit net verkeerd om, klopt.bedtijd.
Je merkt wel verschil met vliegen maar dat kan idd ook met de jet stream te maken hebben.
Geldt alleen niet voor een radar, denk ik zo.quote:Using little more than a few perforated sheets of plastic and a staggering amount of number crunching, Duke engineers have demonstrated the world’s first three-dimensional acoustic cloak. The new device reroutes sound waves to create the impression that both the cloak and anything beneath it are not there.
The acoustic cloaking device works in all three dimensions, no matter which direction the sound is coming from or where the observer is located, and holds potential for future applications such as sonar avoidance and architectural acoustics.
The study appears online in Nature Materials.
Bogdan Popa, a graduate student in electrical and computer engineering, shows off the 3D acoustic cloak he helped design and build as a member of Steven Cummer’s laboratory.
“The particular trick we’re performing is hiding an object from sound waves,” said Steven Cummer, professor of electrical and computer engineering at Duke University. “By placing this cloak around an object, the sound waves behave like there is nothing more than a flat surface in their path.”
To achieve this new trick, Cummer and his colleagues turned to the developing field of metamaterials—the combination of natural materials in repeating patterns to achieve unnatural properties. In the case of the new acoustic cloak, the materials manipulating the behavior of sound waves are simply plastic and air. Once constructed, the device looks like several plastic plates with a repeating pattern of holes poked through them stacked on top of one another to form a sort of pyramid.
A close up view of the 3D acoustic cloak. The geometry of the plastic sheets and placement of the holes interacts with sound waves to make it appear as if it isn’t there.
To give the illusion that it isn’t there, the cloak must alter the waves’ trajectory to match what they would look like had they had reflected off a flat surface. Because the sound is not reaching the surface beneath, it is traveling a shorter distance and its speed must be slowed to compensate.
“The structure that we built might look really simple,” said Cummer. “But I promise you that it’s a lot more difficult and interesting than it looks. We put a lot of energy into calculating how sound waves would interact with it. We didn’t come up with this overnight.”
To test the cloaking device, researchers covered a small sphere with the cloak and “pinged” it with short bursts of sound from various angles. Using a microphone, they mapped how the waves responded and produced videos of them traveling through the air.
Cummer and his team then compared the videos to those created with both an unobstructed flat surface and an uncloaked sphere blocking the way. The results clearly show that the cloaking device makes it appear as though the sound waves reflected off an empty surface.
Although the experiment is a simple demonstration showing that the technology is possible and concealing an evil super-genius’ underwater lair is a long ways away, Cummer believes that the technique has several potential commercial applications.
“We conducted our tests in the air, but sound waves behave similarly underwater, so one obvious potential use is sonar avoidance,” said Cummer. “But there’s also the design of auditoriums or concert halls—any space where you need to control the acoustics. If you had to put a beam somewhere for structural reasons that was going to mess up the sound, perhaps you could fix the acoustics by cloaking it.”
~30 dagenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:08 schreef Metalfreak het volgende:
Hoe lang blijft zo'n black box trouwens een signaal uitzenden?
quote:A “seismic event” consistent with an airplane crash has been detected on the sea floor close to where the missing Malaysia Airlines jet lost contact with air traffic control on Saturday, Chinese scientists said Friday.
Interessant, deze mag best in de OP.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:25 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.nbcnews.com/#/(...)na-scientists-n52516
quote:Each ping that came from the 777's SATCOM included GPS, altitude and speed data http://on.wsj.com/1fuZM8d #MH370
quote:The satellites also received speed and altitude information about the plane from its intermittent "pings," the people said. The final ping was sent from over water, at what one of these people called a normal cruising altitude. They added that it was unclear why the pings stopped. One of the people, an industry official, said it was possible that the system sending them had been disabled by someone on board.
Nee, wel een zender.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:21 schreef Elan het volgende:
Zit er niet een sterke ontvanger in die zwarte dozen of zo?
Die pings geven geen info, daarom zijn het pings. Een ping is niets meer dan "Hoi, hebben we nog verbinding?" "Ja, we hebben nog verbinding"quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:29 schreef MartijnA3 het volgende:
Deze knakker schijnt erg goed op de hoogte te zijn, via forum van airliners.net:
https://twitter.com/jonostrower
Geeft toch wel "breaking info", als dit waar is:
[..]
[..]
Done.quote:
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 15:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Naar ik weet niet, maar het is een enorm druk gebied met veel scheepvaart en vliegverkeer. na 92 uur zou men wel IETS gevonden moeten hebben, zou je zeggen.
Bovendien heeft men daar ook seismometers. Bij een klap op de zeebodem/wateroppervlak zou je dat moeten kunnen registreren lijkt me.
Primary Surveillance Radar berekent hoogte zelf. Namelijk: Radar zendt een puls, vliegtuig reflecteert die, en de radar ontvangt 'em terug. Aan de hand van de tijd die dit duurt kan de afstand berekend worden. De hoek waarmee de teruggekaatste puls wordt ontvangen wordt ook geregistreerd.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:31 schreef bedachtzaam het volgende:
Niels ik ben trouwens benieuwd over een post van jou over de radar, is deze afhankelijk van de gegevens die het toestel verzend via de transponder voor de snelheid en hoogte van het toestel?
En zo ja, stel dat de meters niet optimaal werken zou het toestel dan lager gevlogen kunnen hebben dan word aangenomen?
De berichten komen van de kranten, die weten niet exact hoe alles werkt, net zo min als wij. Misschien noemt iedereen het een ping, maar is het net ff iets anders.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:37 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Die pings geven geen info, daarom zijn het pings. Een ping is niets meer dan "Hoi, hebben we nog verbinding?" "Ja, we hebben nog verbinding"
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken. Als minstens drie satellieten tegelijk één ping opgevangen hebben kun je in elk geval de locatie bepalen. Daar hoeft de 'datastroom' inderdaad niet voor geactiveerd te zijn.quote:Misschien kunnen ze uit de satellietdata gegevens halen waar de ping vandaan kwam en kunnen ze zo snelheid en route bepalen.
Lijkt me een bootquote:Op vrijdag 14 maart 2014 10:47 schreef daeiron het volgende:
vond net dit:
http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014/map/99010
Boot of stuk vliegtuig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |