+++++ GELIEVE AL HET NIEUWS ONDER "!UPDATES:" TE PLAATSEN. ZO STAAT HET IN CHRONOLOGISCHE VOLGORDE ONDER DE BASISINFORMATIE! +++++ ------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kaart van het eilandje Pulau Perak, waar volgens eerdere berichten iets op de grondradar te zien zou zijn wat mogelijk (onbevestigd!) het vliegtuig zou kunnen zijn:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.==============================================================
• Gezagvoerder (piloot) Zaharie Ahmad Shah (53) - meer dan 18.000 vlieguren - fervent flightsim-liefhebber met een eigengebouwde simulator thuis
• Eerste officier (co-piloot) Fariq Abdul Hamid (27) - meer dan 2763 vlieguren - nodigde blonde vrouwen uit in zijn cockpit en rookte sigaretjes met ze
• Surti Dahlia (50) - Nederlands-Indische vrouw uit Osdorp, Amsterdam - voor familiebezoek in Indonesië en op (mislukte) date met internetliefde
• Pouria Nourmohammadi Mehrdad (18) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Oostenrijker Christian Kozel (30)) reisde naar AMS en door naar FRA (Frankfurt) • Seyed Mohammed Reza Delavar (29) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Italiaan Luigi Maraldi (37)) reisde naar AMS en door naar CPH (Kopenhagen)
BBC: • Philip Wood (51, VS) - IBM-ingenieur die pas 3 maanden in KL werkte in data storage • 19 Chinezen, geleid door Hou Bo, calligrafie-artiesten en wetenschappers - "very famous in China" • Dr. Yuchen Li - recent doctoral engineering graduate from Cambridge University in England
• October 2, 1990: A hijacker (1tje?) seized a plane from China which later crashed as it tried to land in Guangzhou, killing 128 people.
• 1993: Russian Aeroflot passenger jet flying from Perm to Moscow diverted to Gardermoen airport, Oslo by two Iranian brothers. Hijackers surrendered and hostages went free. The hijackers were later given asylum in Norway for humanitarian reasons.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.straitstimes.c(...)s-likely-scenarios-2 • Bewusteloosheid door decompressie en beviezing - op autopiloot 4 uur doorvliegen • Raketaanval - vraag wie verantwoordelijk? - Noord-Korea, waar er juist verkiezingen waren, wordt gespeculeerd • Bomaanslag - vreemd; geen motief gegeven • Kaping waardevolle lading/passagiers - idem • Zelfmoordactie (co)piloot? • Vervroegde 1-aprilgrap - vliegtuig staat gewoon aan de gate en in een Beijings barretje lachen die gasten zich het schompes om ons • Afleidingsmanoeuvre - veel nu op zoek naar het vliegtuig dus niet beschikbaar voor bescherming (burger)doelen? • Anders - ?
• Er blijkt nog contact geweest te zijn met MA370 vlak na de radio oproep toen het toestel van de radar verdween. De piloot van een vlucht een stukje voor het toestel hoorde meerdere stemmen in de cockpit en was er vrij zeker van met de co-piloot gesproken te hebben. http://www.freerepublic.com/focus/f-news/3131319/posts • The story so far, video:
• Langzame decompressie zou een probleem kunnen zijn - http://www.themalaysianin(...)nconscious-says-blog • Werknemer van boorplatform Mike McKay stuurt email met observatie van mogelijk brandend toestel. Er wordt bevestigd dat er een Nieuw-Zeelander Michael McKay op het platform werkt en de email vanaf daar verstuurd heeft.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OUD NIEUWS
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.=============================================================
LAATSTE UPDATES:
• Het vliegtuig zou na van de radar verdwenen te zijn nog 4 uur doorgevlogen te hebben - Bronnen: TIME en nu.nl
In theorie is dit het gebied waar het vliegtuig gebleven kan zijn:
• Straal 4-uurscirkel ~ 2000 nautische mijlen ~ 3500 km • Oppervlakte ~ 38.500.000 km2 • ~40% land, 60% zee • ~1,3-1,5 miljard inwoners
• 2 communicatiekanalen werden op 2 aparte momenten uitgeschakeld; om 01:07 AM (pinging satellieten) en 14 minuten later om 01:21 (het moment dat het van de radar valt) - The data reporting system, they believe, was shut down 1:07 a.m. The transponder -- which transmits location and altitude -- shut down at 1:21 a.m.
This indicates it may well have been a deliberate act."
Reuters (Reuters) - Military radar-tracking evidence suggests a Malaysia Airlines jetliner missing for nearly a week was deliberately flown across the Malay peninsula towards the Andaman Islands, sources familiar with the investigation told Reuters on Friday.
Two sources said an unidentified aircraft that investigators believe was Flight MH370 was following a route between navigational waypoints - indicating it was being flown by someone with aviation training - when it was last plotted on military radar off the country's northwest coast.
The last plot on the military radar's tracking suggested the plane was flying toward India's Andaman Islands, a chain of isles between the Andaman Sea and the Bay of Bengal, they said.
Waypoints are geographic locations, worked out by calculating longitude and latitude, that help pilots navigate along established air corridors.
[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 14-03-2014 16:52:15 ]
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.neuh, toch maar niet...
Ben geen malijer.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Als ze geland waren, hadden ze inmiddels wel contact gehad. Of het nou kapers zijn of een crash landing. Dit vliegtuig is helaas gewoon in de zee neergestort. Niks geen kansberekening, gewoon 100% in zee.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
Op vrijdag 14 maart 2014 01:51 schreef SuperHarregarre het volgende: Als ze geland waren, hadden ze inmiddels wel contact gehad. Of het nou kapers zijn of een crash landing. Dit vliegtuig is helaas gewoon in de zee neergestort. Niks geen kansberekening, gewoon 100% in zee.
Waarom zouden ze al contact hebben gehad, dat weet jij helemaal niet, jij weet niet waarom iemand dat vliegtuig heeft gekaapt en elders doen laten landen .
vast heel gek hoor maar kunnen ze geen satelliet beelden van de dag zelf bekijken? kan mij namelijk nauwelijks voorstellen dat er pas de zaterdag of zondag na de verdwijning een satelliet beeld is gemaakt van de desbetreffende plek..
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.neuh, toch maar niet...
Ben geen malijer.
Ze blijven ook gewoon volhouden dat dat vliegtuig daar is gebleven.
Waarom zouden ze al contact hebben gehad, dat weet jij helemaal niet, jij weet niet waarom iemand dat vliegtuig heeft gekaapt en elders doen laten landen .
Er zijn makkelijkere manieren om mensen te gijzelen. En als het om een 9/11 kaping gaat, waarom dan eerst dat vliegtuig aan de grond zetten? Gaan ze dat ding overspuiten voor ze de aanslag plegen? Kerosine taken?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
Op vrijdag 14 maart 2014 01:51 schreef SuperHarregarre het volgende: Als ze geland waren, hadden ze inmiddels wel contact gehad. Of het nou kapers zijn of een crash landing. Dit vliegtuig is helaas gewoon in de zee neergestort. Niks geen kansberekening, gewoon 100% in zee.
Niet op land?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Er zijn makkelijkere manieren om mensen te gijzelen. En als het om een 9/11 kaping gaat, waarom dan eerst dat vliegtuig aan de grond zetten? Gaan ze dat ding overspuiten voor ze de aanslag plegen? Kerosine taken?
Misschien wel, misschien ging het inderdaad alleen om de lading of toch bepaalde mensen aan boord, wie weet wat er met de rest is gebeurd.
Er zijn makkelijkere manieren om mensen te gijzelen. En als het om een 9/11 kaping gaat, waarom dan eerst dat vliegtuig aan de grond zetten? Gaan ze dat ding overspuiten voor ze de aanslag plegen? Kerosine taken?
Een vlucht vol Chinese zakenlieden biedt een aardige onderhandelingspositie anders...
Hebben de Palestijnen niet ook iets met gijzelingen en vliegtuigen gedaan?
Naar duidelijk blijkt kan het anno 2014 makkelijk en word je zelfs na 6 dagen niets, maar dan ook niets wijzer.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op land zou er vast rook te zien zijn en waren ze al gevonden.
Azië is groot en kent nog best wat onherbergzame plekken.
Maar inderdaad; getuigenverklaringen zou je genoeg moeten vinden. Maar dat zou je van die Golf van Thailand waar het vliegtuig zeker is geweest ook denken. De score tot nu toe: 1 discutabele email van 1 Nieuw-Zeelander op 1 boorplatform.
In een gebied waar ~1,2-1,5 miljard mensen wonen (de cirkel in de OP).
Het spreekt elkaar allemaal tegen, dat is juist het hele punt.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Een vlucht vol Chinese zakenlieden biedt een aardige onderhandelingspositie anders...
Hebben de Palestijnen niet ook iets met gijzelingen en vliegtuigen gedaan?
Naar duidelijk blijkt kan het anno 2014 makkelijk en word je zelfs na 6 dagen niets, maar dan ook niets wijzer.
Maar goed, de complottheorieën zijn altijd spannender dan het helaas sneue ware verhaal. Probleem is alleen dat hoe langer de kist niet wordt gevonden, hoe meer hoop er is dat het iets specials is. En dan komt het extra hard aan straks...
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
Maar goed, de complottheorieën zijn altijd spannender dan het helaas sneue ware verhaal. Probleem is alleen dat hoe langer de kist niet wordt gevonden, hoe meer hoop er is dat het iets specials is. En dan komt het extra hard aan straks...
Het is al behoorlijk bijzonder, maar wie weet, wat er nog kan gebeuren inderdaad dat is afwachten!!
Maar goed, de complottheorieën zijn altijd spannender dan het helaas sneue ware verhaal. Probleem is alleen dat hoe langer de kist niet wordt gevonden, hoe meer hoop er is dat het iets specials is. En dan komt het extra hard aan straks...
Ik denk niet in hoop en complottheorieen, speculeer er maar wat op los. De aanwijzingen voor meer dan een ongeluk (tijdsspanne tussen contactverlies lijkt bewust gedaan) zijn helaas (of beter; ik zie liever een kaping dan dat ik morgen in een Boeing stap die in zee lazert door Probleem X wat alleen met de kennis van deze ramp op te lossen is) ruim aanwezig. Dat leidt tot speculatie.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Tja, in mijn ogen is de enige hoop dat we ze nog levend terugzien een kaping waarbij ofwel alleen het vliegtuig/lading belangrijk was ofwel alleen een select deel van de passagiers.
In de andere gevallen is er sprake van een crash. Zelfs als ze dat in eerste instantie overleven zijn we nu een week verder zonder contact. Dat betekent dat ze geen voedsel hebben, en eventuele gewonden niet hebben kunnen verzorgen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
De Chinese wetenschappers die experts waren in electronic warfare maken het verdacht genoeg. Amerikanen Russen ja zelfs Noord Koreanen zouden graag deze kennis willen hebben. Dat kan zelfs al genoeg zijn om een vliegtuig te laten verdwijnen maar de wetenschappers toch te laten leven.
Het is een hersenspinsel maar de geheime diensten zullen best tot dit soort dingen in staat kunnen zijn
In staat ja, maar ermee wegkomen is een ander verhaal. Bovendien zou het dan makkelijker zijn om dat toestel gewoon te laten crashen. Wetenschappers uit de weg geruimd, Afserveren als gewone crash.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
Op vrijdag 14 maart 2014 02:08 schreef gijsman het volgende: De Chinese wetenschappers die experts waren in electronic warfare maken het verdacht genoeg. Amerikanen Russen ja zelfs Noord Koreanen zouden graag deze kennis willen hebben. Dat kan zelfs al genoeg zijn om een vliegtuig te laten verdwijnen maar de wetenschappers toch te laten leven.
Het is een hersenspinsel maar de geheime diensten zullen best tot dit soort dingen in staat kunnen zijn
Ach ja, sommigen met oogkleppen op vinden BNW (ik noem het liever een alternatieve kijk op gebeurtenissen) iets voor gekkies.
Het is veel filterwerk, maar er blijkt toch overduidelijk dat mensen in staat zijn tot de vreemdste, meest laffe, wetenschapsverkrachtende en ronduit liegende dingen...
Een "simpel" ongeluk zoals Gare Harrie stelt (hoe is de stemming in Peking? Wordt men niet gek daar of leeft het net zo weinig als hier?) heeft misschien de meest "logische" kans (kapingen zijn zeldzaam), maar de weinige aanwijzingen duiden er niet echt op...
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op CNN snappen de experts nauwelijks hoe die pings werken waar Amerika het over heeft. Een kerel dacht zelfs dat ze pas werken na aanraking met water wat dus schijnbaar niet het geval is in dit geval.
Op vrijdag 14 maart 2014 02:12 schreef SuperHarregarre het volgende: In staat ja, maar ermee wegkomen is een ander verhaal. Bovendien zou het dan makkelijker zijn om dat toestel gewoon te laten crashen. Wetenschappers uit de weg geruimd, Afserveren als gewone crash.
Jij weet als geen ander hoe Aziaten in menselijk kapitaal denken. Alleen de levensverzekering van die passagiers is zo'n 200 miljoen waard... Tel daar kennis, eventuele waardevolle bagage en het vliegtuig bij op...
De incentive is groot, maakt dat het risico erop niet ook groter? Iets met pakkans?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ja, ik maakte wat rekenfoutjes in het vorige topic. Ondertussen ook in miljoenen jaren denken, remlof.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Nog steeds vermist, staat ergens op een afgelegen vliegveld. Ondertussen worden de Chinese wetenschappers uitgehoord over hun kennis, krijgen miljoenen om hun kop te houden. Over het lot van de rest van de passagiers kan ik niks zeggen. Anyway ik ga maar eens proberen af te sluiten, zie morgen wel weer of er wat nieuws is of meteen ontkracht wordt door de autoriteiten.
Toch interessant dat die CNN-expert zegt dat de gebeurtenissen zo in elkaar kijken te zitten dat het waarschijnlijk ergens is geland voor wat voor reden dan ook daar.
Op vrijdag 14 maart 2014 02:30 schreef breaky het volgende: Er zijn in Azie zat afgelegen plekken te vinden waar zo'n vliegtuig kan landen zonder opgemerkt te worden.
Door mensen, maar primaire radar heb je toch op vreselijk veel plekken?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op vrijdag 14 maart 2014 02:30 schreef breaky het volgende: Er zijn in Azie zat afgelegen plekken te vinden waar zo'n vliegtuig kan landen zonder opgemerkt te worden.
Maar eerlijk gezegd denk ik dat het vliegtuig in stukken op de oceaanbodem ligt....
En na de landing besluiten ze om collectief geen contract op te nemen? Een week lang? Als ze gevonden willen worden hadden ze een rubber band in de fik kunnen steken.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
En na de landing besluiten ze om collectief geen contract op te nemen? Een week lang? Als ze gevonden willen worden hadden ze een rubber band in de fik kunnen steken.
Daarom denk ik ook dat het vliegtuig ergens op de zeebodem ligt
Als het vliegtuig ergens geland is, dan moet men moedwillig de transponders en alle andere radio's en telefoons uitgezet hebben, anders was het vliegtuig allang ontdekt.
Modus Vivendi! Beetje aan het werk @ Lao P.D.R. Soda water en Earl Grey :-)
Ik weet het niet hoor. Ik zie geen reden waarom er veel primaire radars zullen staan, behalve dan bij een militaire basis, vliegveld of grote stad...
De Chinese kust is natuurlijk wat meer bewaakt dan de andere landen, maar kan me niet voorstellen dat geen enkel ander land ook maar 1 radartje heeft staan...
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
En na de landing besluiten ze om collectief geen contract op te nemen? Een week lang? Als ze gevonden willen worden hadden ze een rubber band in de fik kunnen steken.
Landing op een geprepareerde plek waar de gijzelaars vastgehouden worden zonder communicatie zou natuurlijk prima kunnen.
Het extra lang laten duren voor contact opnemen door eventuele gijzelnemers zou allerlei redenen kunnen hebben.
Waar ik ook nog aan denk; nu sturen al die landen al dat materieel daarheen. Datzelfde materieel kan niet elders ingezet worden... misschien toch iets geopolitieks?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Als er ergens genoeg vliegvelden zijn waar dit type vliegtuig ongezien kan landen is het deze regio van de wereld. Er zijn veel verlaten luchtmachtbases en daarnaast zijn de observatiemogelijkheden zeker niet hetzelfde als hier. Deze piloot, wie dat dan ook is, heeft tot dusverre zo gevlogen dat hij zelfs bij Thailand, Indonesie, en Maleisie redelijk ongezien voorbij is gevlogen. Dan verwacht ik niet dat het in landen als Bangladesh en Myanmar veel beter is. Laat staan wat sie landen met andere landen willen delen.
Wat ook interessant is is dat iemand in de cockpit wist hoe twee signalen uit te zetten maar die pieper waarmee ws het vliegtuig is gedecteerd niet. Wellicht is er dan toch een indringer geweest in de cockpit.
Interessante docu, die uit de OP, over de effecten van hypoxia, een tekort aan zuurstof, bij de crash van de Helios 522, het zwaarste ongeluk in Europa voor de crash van Turkish Airlines bij Schiphol.:
De presentator beweerde dat hij 21 was, toen hij slechts 4 minuten in een ruimte onder lage druk zat...
Zuurstofmaskers werken maar 15 minuten op deze Boeing 737 (een kleintje dus), daarna raakt iedereen bewusteloos..
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
De Chinese kust is natuurlijk wat meer bewaakt dan de andere landen, maar kan me niet voorstellen dat geen enkel ander land ook maar 1 radartje heeft staan...
Hmmm laat ik het zo stellen: In Laos bijvoorbeeld is veel apparatuur ernstig verouderd (vaak nog van Russische makelij) of werkt niet goed meer. Ik neem dat Birma en Cambodja ook niet over hypermoderne apparatuur zullen beschikken. Bovenop komt dan nog dat (militair en overheid) personeel in deze contreien vaak onderbetaald en niet goed opgeleid is en dus niet constant radars aan het monitoren zullen zijn...
Modus Vivendi! Beetje aan het werk @ Lao P.D.R. Soda water en Earl Grey :-)
Zo'n cockpitdeur is toch niet volledig ondoordringbaar, het vliegtuig vloog nog uren door, dat is ook onwaarschijnlijk voor een zelfdmoordmissie, erg benieuwd wat er dan precies aan boord was, of wie, daarmee zijn wellicht vragen te beantwoorden, vooral waarom het is gebeurd zo.
Het is volgens de laatste berichten niet bevestigd dat het vliegtuig nog uren doorvloog.
Volgens mij weten ze gewoon helemaal niks en dat is zeer pijnlijk en beschamend.
Ergens belachelijk dat overheden waarschijnlijk al mijn e-mail in kunnen zien en dat google elk moment van de de dag aan kan geven waar ik zit, zolang ik mijn telefoon maar bij me heb, maar dat zo'n groot vliegtuig gewoon zoek kan raken, nog geen 30 minuten vliegen uit de kust.
Modus Vivendi! Beetje aan het werk @ Lao P.D.R. Soda water en Earl Grey :-)
Op vrijdag 14 maart 2014 05:00 schreef breaky het volgende: Ergens belachelijk dat overheden waarschijnlijk al mijn e-mail in kunnen zien en dat google elk moment van de de dag aan kan geven waar ik zit, zolang ik mijn telefoon maar bij me heb, maar dat zo'n groot vliegtuig gewoon zoek kan raken, nog geen 30 minuten vliegen uit de kust.
Dit, maar zonder dat "ergens".
Heb de OP trouwens aangepast met: • plaatjes uit vorige topic • het meeste van de schade van eerder op de dag hersteld - moet nog wat, dat komt morgen • lessen uit eerdere vliegtuigongelukken toegevoegd.
En nu vrij. Morgenavond wel weer meer. Zet dingen voor in de OP niet in een quote-tag please, ik zet het erin als ik online ben. Belangrijke OP-informatie een DMmetje porfa.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door El_Matador op 14-03-2014 08:07:02 ]
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op vrijdag 14 maart 2014 05:00 schreef breaky het volgende: Ergens belachelijk dat overheden waarschijnlijk al mijn e-mail in kunnen zien en dat google elk moment van de de dag aan kan geven waar ik zit, zolang ik mijn telefoon maar bij me heb, maar dat zo'n groot vliegtuig gewoon zoek kan raken, nog geen 30 minuten vliegen uit de kust.
volgens de laatste berichten vloog het vliegtuig juist niet door en over de rest heb ik maar 1 ding te zeggen:
[ Bericht 44% gewijzigd door MrTorture op 14-03-2014 07:10:39 ]
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Op vrijdag 14 maart 2014 04:10 schreef El_Matador het volgende: Interessante docu, die uit de OP, over de effecten van hypoxia, een tekort aan zuurstof, bij de crash van de Helios 522, het zwaarste ongeluk in Europa voor de crash van Turkish Airlines bij Schiphol.:
Denk dat het idd zoiets is, vliegtuig ligt ergens in zee.
Denk dat het idd zoiets is, vliegtuig ligt ergens in zee.
Opstijgen - 00:50 1e contactverlies - 01:07 2e contactverlies - 01:21
In 17 minuten kan precies de zuurstof opgebruikt zijn; in zijn roes drukt de copiloot per ongeluk het eerste knopje om? Daarna raakt iedereen bewusteloos en vliegt het op de automatische piloot langzaam maar zeker de zee in?
Hoe verklaar jij dat 2e contactverlies? Kortsluiting? Een wakkere steward met een zuurstoffles (hoeveel hebben ze daarvan in zo'n vliegtuig?) die per ongeluk het 2e knopje uitdrukt?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps! Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e Ik luister NL-Talig
Ik vind de theorie dat het om bepaalde passagiers te doen zou zijn wat vergezocht. Hoe weet je dat precies deze personen in het vliegtuig zitten? Zoiets moet toch flink voorbereid worden denk ik.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Op vrijdag 14 maart 2014 09:05 schreef MaJo het volgende: Ik vind de theorie dat het om bepaalde passagiers te doen zou zijn wat vergezocht. Hoe weet je dat precies deze personen in het vliegtuig zitten? Zoiets moet toch flink voorbereid worden denk ik.
Tenzij je ze uitnodigt...
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Lekker is dat, een stel kapers toelaten tot je land.
Heel erg "humanitair" voor de Noorse vrouwen die met zo'n tikkende tijdbom aanpappen.
[ Bericht 20% gewijzigd door El_Matador op 14-03-2014 09:12:27 ]
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op vrijdag 14 maart 2014 09:05 schreef MaJo het volgende: Ik vind de theorie dat het om bepaalde passagiers te doen zou zijn wat vergezocht. Hoe weet je dat precies deze personen in het vliegtuig zitten? Zoiets moet toch flink voorbereid worden denk ik.
De speculaties worden sowieso met de dag vreemder. Teveel mensen zijn te erg geobsedeerd. Gisteren zag ik op hart van Nederland dat er iemand bijna de hele dag loopt te zoeken via de pc. Dat is te ziek en daar komt ook foute info van
De speculaties worden sowieso met de dag vreemder. Teveel mensen zijn te erg geobsedeerd. Gisteren zag ik op hart van Nederland dat er iemand bijna de hele dag loopt te zoeken via de pc. Dat is te ziek en daar komt ook foute info van
Net als die Ruben & Julian-zoekers die met broodtrommeltje, stok en vrouw en kinderen op de vrije woensdagmiddag even mee komen helpen.
Volgens de woordvoerder van het Witte Huis, Jay Carney, is ''nieuwe informatie'' daar de reden van. Hij liet wel weten dat de aanwijzingen niet heel concreet zijn.
Bronnen melden dat het toestel bewust richting de Andaman-eilanden is gevlogen, zo meldt persbureau Reuters India.
Ze weten de coordinaten mag ik hopen
quote:
The airplane went down within an approximate 20 mile radius of N13 30' 00''/E97 30' 00''
Indien ze in westelijke richting zijn gevlogen zouden ze een heel eind hebben kunnen komen. Ik stelde eerder dat Somalië net haalbaar was maar ik denk nu dat ze tot diep in Afrika zouden hebben kunnen komen. Immers, bij het oorspronkelijke vluchtplan richting Bejing is er voornamelijk sprake van tegenwind in het geval van trading winds (passaat). In westelijke richting, laten we zeggen op de 30e breedtegraad onder de evenaar is er alleen maar meewind en als ze in de kern van de daar heersende jetstream (straalstroom) hebben kunnen komen kun je zo 1000nm (1.805km) bij het bereik optellen. Op langeafstandsvluchten wordt vaak gebruik gemaakt van jetstreams omdat het en tijd bespaard en brandstof. Om een beeld te geven, windsnelheden in de kern van een straalstroom zijn doorgaans iets van 200km/u, maar kunnen oplopen tot 350km/u.
quote:
Bij de planning van een vlucht met een (verkeers)vliegtuig wordt altijd rekening gehouden met de ligging en sterkte van de straalstroom. Het vliegtuig "lift" mee met de straalstroom als dat van pas komt (of probeert de straalstroom te vermijden als die nadelig is voor de te vliegen route). Een nadeel van het vliegen in of nabij de straalstroom is de turbulentie die vaak optreedt bij de straalstroom.
3) Season: All year - Season peak: Late August to early September 4) Season: April to June and October to December - Season peak: May and November 5) Season: October to May - Season peak: mid January to early March
[ Bericht 2% gewijzigd door niels0 op 14-03-2014 09:46:22 ]
Juist waterdrinker. Erg voor nabestaanden zoiets. Berekeningen of/en speculaties zijn altijd nutteloos omdat je niet de juiste info hebt als buitenstaander.
De speculaties worden sowieso met de dag vreemder. Teveel mensen zijn te erg geobsedeerd. Gisteren zag ik op hart van Nederland dat er iemand bijna de hele dag loopt te zoeken via de pc. Dat is te ziek en daar komt ook foute info van
hahaha, Het is maar goed dat die site het vrijwel nooit doet dan. Alsof je daarop ook maar iets kan vinden eigenlijk.. Het moet al redelijk groot zijn wil je het daarop kunnen zien. Het is niet dat je bijvoorbeeld een zwemvest kan zien drijven of een koffer.
Op vrijdag 14 maart 2014 09:29 schreef niels0 het volgende: Indien ze in westelijke richting zijn gevlogen zouden ze een heel eind hebben kunnen komen. Ik stelde eerder dat Somalië net haalbaar was maar ik denk nu dat ze tot diep in Afrika zouden hebben kunnen komen. Immers, bij het oorspronkelijke vluchtplan richting Bejing is er voornamelijk sprake van tegenwind in het geval van trading winds (passaat). In westelijke richting, laten we zeggen op de 30e breedtegraad onder de evenaar is er alleen maar meewind en als ze in de kern van de daar heersende jetstream (straalstroom) hebben kunnen komen kun je zo 1000nm (1.805km) bij het bereik optellen. Op langeafstandsvluchten wordt vaak gebruik gemaakt van jetstreams omdat het en tijd bespaard en brandstof. Om een beeld te geven, windsnelheden in de kern van een straalstroom zijn doorgaans iets van 200km/u, maar kunnen oplopen tot 350km/u.
[..]
goed punt en je kan ook nog de draaiing van de Aarde meenemen. Die werkt ook in je voordeel. Die cirkel is meer een soort hobbelige (door de jet stream) ellips.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op vrijdag 14 maart 2014 09:29 schreef niels0 het volgende: Indien ze in westelijke richting zijn gevlogen zouden ze een heel eind hebben kunnen komen. Ik stelde eerder dat Somalië net haalbaar was maar ik denk nu dat ze tot diep in Afrika zouden hebben kunnen komen.
Hoe denk je daar onopgemerkt te kunnen komen vanaf maleisie?
hahaha, Het is maar goed dat die site het vrijwel nooit doet dan. Alsof je daarop ook maar iets kan vinden eigenlijk.. Het moet al redelijk groot zijn wil je het daarop kunnen zien. Het is niet dat je bijvoorbeeld een zwemvest kan zien drijven of een koffer.
jawel, makkelijk.
20 m = 1 cm ongeveer, met mijn schermresolutie.
De schaal is juist veel te gedetailleerd en je kan niet uitzoomen. Alleen voor die Golf van Thailand zou je met 1 sec per plaatje al 555 uur nodig hebben, laat staan voor de Indische Oceaan.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Hoe denk je daar onopgemerkt te kunnen komen vanaf maleisie?
Hoe denk je dat het nu opgemerkt wordt? Het is bijna 7 volle dagen van de aardbodem verdwenen...
Je kan nu alles verwachten, als zelfs een miniem zeetje als de Golf van Thailand al zoveel moeite kost iets te ontdekken...
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
goed punt en je kan ook nog de draaiing van de Aarde meenemen. Die werkt ook in je voordeel. Die cirkel is meer een soort hobbelige (door de jet stream) ellips.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ja, ik zag het. Mooi. De Aarde draait rond de evenaar met zo'n 1500 km/u. Dan kom je nog een heel eind Afrika in (Tsjaad?) met die paar uur brandstof...
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Wat? Ik zag zo'n geel lichtgevend ding in het water drijven.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op vrijdag 14 maart 2014 04:10 schreef El_Matador het volgende: Interessante docu, die uit de OP, over de effecten van hypoxia, een tekort aan zuurstof, bij de crash van de Helios 522, het zwaarste ongeluk in Europa voor de crash van Turkish Airlines bij Schiphol.:
De presentator beweerde dat hij 21 was, toen hij slechts 4 minuten in een ruimte onder lage druk zat...
Zuurstofmaskers werken maar 15 minuten op deze Boeing 737 (een kleintje dus), daarna raakt iedereen bewusteloos..
Voor passagiers werken de zuurstofmaskers (zuurstof komt uit chemische oxygen generators) 15 minuten, de flight crew heeft grotere zuurstofflessen. De flight crew moet in 15 minuten tijd kunnen dalen naar 10.000ft zodat passagiers gewoon kunnen ademen.
Voor passagiers werken de zuurstofmaskers (zuurstof komt uit chemische oxygen generators) 15 minuten, de flight crew heeft grotere zuurstofflessen. De flight crew moet in 15 minuten tijd kunnen dalen naar 10.000ft zodat passagiers gewoon kunnen ademen.
Hier lijkt het alsof 1 steward 1 flesje draagbare O2 had. Vond ik ook heel vaag, maar hoe je het dan verklaart weet ik niet...
Hoeveel van die flessen zijn er aan boord van een 777-200, weet je dat? En hoe lang kunnen de passagiers zuurstof happen?
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
goed punt en je kan ook nog de draaiing van de Aarde meenemen. Die werkt ook in je voordeel. Die cirkel is meer een soort hobbelige (door de jet stream) ellips.
Nee, de draaiing van de aarde werkt niet mee, die is alleen voor raketlanceringen tot in de ruimte interessant en ook nog eens in oostelijke richting (zon komt op in het oosten). Het gratis zetje is dan 40.000 (omtrek aarde) gedeeld door 24 (uur) = 1.666km/u.
De passaatwind heeft wel z'n oorsprong in de draaiing van de aarde dus eigenlijk werkt de draaiing van de aarde wel mee, het is maar hoe je het bekijkt.
[ Bericht 4% gewijzigd door niels0 op 14-03-2014 10:02:36 ]
De schaal is juist veel te gedetailleerd en je kan niet uitzoomen. Alleen voor die Golf van Thailand zou je met 1 sec per plaatje al 555 uur nodig hebben, laat staan voor de Indische Oceaan.
Volgens mij kun je niet eens zien in welke zee of op welke locatie dat je aan het zoeken bent.
Lijkt me zonde van de tijd als je daar de Golf van Thailand zit af te speuren. Die Golf van Thailand is heel ondiep. Ik mee me te herinneren dat op CNN werd gezegd 60m max. Dan mag je toch wel aannemen dat ze het black box signaal daar inmiddels al opgepikt zouden hebben. Daarnaast is het de afgelopen dagen waarschijnlijk het drukst bevaren, bevlogen en bekeken stuk zee ter wereld geweest.
Volgens mij kun je niet eens zien in welke zee of op welke locatie dat je aan het zoeken bent.
Lijkt me zonde van de tijd als je daar de Golf van Thailand zit af te speuren. Die Golf van Thailand is heel ondiep. Ik mee me te herinneren dat op CNN werd gezegd 60m max. Dan mag je toch wel aannemen dat ze het black box signaal daar inmiddels al opgepikt zouden hebben. Daarnaast is het de afgelopen dagen waarschijnlijk het drukst bevaren, bevlogen en bekeken stuk zee ter wereld geweest.
Ja, precies. Al zit ik nu dieper dan 45 meter, wat het gemiddelde schijnt te zijn. Water is duidelijk donkerder. En die drukte idd, al die getuigen, in die Golf. Maar als die kist niet (ver) weg is gevlogen, zou die daar moeten liggen. Het is het meest logische, al geloof ik zelf van niet.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Nee, de draaiing van de aarde werkt niet mee, die is alleen voor raketlanceringen tot in de ruimte interessant en ook nog eens in oostelijke richting (zon komt op in het oosten). Het gratis zetje is dan 40.000 (omtrek aarde) gedeeld door 24 (uur) = 1.666km/u.
ja ik zit net verkeerd om, klopt. bedtijd.
Je merkt wel verschil met vliegen maar dat kan idd ook met de jet stream te maken hebben.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Using little more than a few perforated sheets of plastic and a staggering amount of number crunching, Duke engineers have demonstrated the world’s first three-dimensional acoustic cloak. The new device reroutes sound waves to create the impression that both the cloak and anything beneath it are not there.
The acoustic cloaking device works in all three dimensions, no matter which direction the sound is coming from or where the observer is located, and holds potential for future applications such as sonar avoidance and architectural acoustics.
The study appears online in Nature Materials.
Bogdan Popa, a graduate student in electrical and computer engineering, shows off the 3D acoustic cloak he helped design and build as a member of Steven Cummer’s laboratory.
“The particular trick we’re performing is hiding an object from sound waves,” said Steven Cummer, professor of electrical and computer engineering at Duke University. “By placing this cloak around an object, the sound waves behave like there is nothing more than a flat surface in their path.”
To achieve this new trick, Cummer and his colleagues turned to the developing field of metamaterials—the combination of natural materials in repeating patterns to achieve unnatural properties. In the case of the new acoustic cloak, the materials manipulating the behavior of sound waves are simply plastic and air. Once constructed, the device looks like several plastic plates with a repeating pattern of holes poked through them stacked on top of one another to form a sort of pyramid.
A close up view of the 3D acoustic cloak. The geometry of the plastic sheets and placement of the holes interacts with sound waves to make it appear as if it isn’t there. To give the illusion that it isn’t there, the cloak must alter the waves’ trajectory to match what they would look like had they had reflected off a flat surface. Because the sound is not reaching the surface beneath, it is traveling a shorter distance and its speed must be slowed to compensate.
“The structure that we built might look really simple,” said Cummer. “But I promise you that it’s a lot more difficult and interesting than it looks. We put a lot of energy into calculating how sound waves would interact with it. We didn’t come up with this overnight.”
To test the cloaking device, researchers covered a small sphere with the cloak and “pinged” it with short bursts of sound from various angles. Using a microphone, they mapped how the waves responded and produced videos of them traveling through the air.
Cummer and his team then compared the videos to those created with both an unobstructed flat surface and an uncloaked sphere blocking the way. The results clearly show that the cloaking device makes it appear as though the sound waves reflected off an empty surface.
Although the experiment is a simple demonstration showing that the technology is possible and concealing an evil super-genius’ underwater lair is a long ways away, Cummer believes that the technique has several potential commercial applications.
“We conducted our tests in the air, but sound waves behave similarly underwater, so one obvious potential use is sonar avoidance,” said Cummer. “But there’s also the design of auditoriums or concert halls—any space where you need to control the acoustics. If you had to put a beam somewhere for structural reasons that was going to mess up the sound, perhaps you could fix the acoustics by cloaking it.”
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
A “seismic event” consistent with an airplane crash has been detected on the sea floor close to where the missing Malaysia Airlines jet lost contact with air traffic control on Saturday, Chinese scientists said Friday.
Each ping that came from the 777's SATCOM included GPS, altitude and speed data http://on.wsj.com/1fuZM8d #MH370
quote:
The satellites also received speed and altitude information about the plane from its intermittent "pings," the people said. The final ping was sent from over water, at what one of these people called a normal cruising altitude. They added that it was unclear why the pings stopped. One of the people, an industry official, said it was possible that the system sending them had been disabled by someone on board.
Niels ik ben trouwens benieuwd over een post van jou over de radar, is deze afhankelijk van de gegevens die het toestel verzend via de transponder voor de snelheid en hoogte van het toestel? En zo ja, stel dat de meters niet optimaal werken zou het toestel dan lager gevlogen kunnen hebben dan word aangenomen?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
Die pings geven geen info, daarom zijn het pings. Een ping is niets meer dan "Hoi, hebben we nog verbinding?" "Ja, we hebben nog verbinding"
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Heeft er al iemand op tomnod een marine schip gezien? Ik vind het nogal raar dat ik er nog geen een ben tegengekomen terwijl er toch zo'n 25 rond zouden varen.
Naar ik weet niet, maar het is een enorm druk gebied met veel scheepvaart en vliegverkeer. na 92 uur zou men wel IETS gevonden moeten hebben, zou je zeggen.
Bovendien heeft men daar ook seismometers. Bij een klap op de zeebodem/wateroppervlak zou je dat moeten kunnen registreren lijkt me.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op vrijdag 14 maart 2014 10:31 schreef bedachtzaam het volgende: Niels ik ben trouwens benieuwd over een post van jou over de radar, is deze afhankelijk van de gegevens die het toestel verzend via de transponder voor de snelheid en hoogte van het toestel? En zo ja, stel dat de meters niet optimaal werken zou het toestel dan lager gevlogen kunnen hebben dan word aangenomen?
Primary Surveillance Radar berekent hoogte zelf. Namelijk: Radar zendt een puls, vliegtuig reflecteert die, en de radar ontvangt 'em terug. Aan de hand van de tijd die dit duurt kan de afstand berekend worden. De hoek waarmee de teruggekaatste puls wordt ontvangen wordt ook geregistreerd. Met de sinusregel (sinus vd hoek = overstaande zijde / schuine zijde) kan dan de hoogte berekend worden. Dit werkt onafhankelijk van de boordinstrumenten dus. Snelheid en richting kunnen óók bepaald worden door horizontale en vertikale hoekverdraaiing met betrekking tot het tijdsverschil met de vorige puls.
Secondary Surveillance Radar doet dit ook maar werkt iets anders, daarbij wordt er bij SSR ook nog data van de boordinstrumenten teruggezonden als zijnde een downlink data stream. Die transponder moet dan wel aanstaan natuurlijk anders werkt SSR in het geheel niet.
Het beste is dus beide te gebruiken en dat ziet er dan zou uit:
SSR boven, PSR onder:
Ik zal je maar niet gaan vervelen met valse reflecties, garbling effect, multi path, fruiting effect etc.
Die pings geven geen info, daarom zijn het pings. Een ping is niets meer dan "Hoi, hebben we nog verbinding?" "Ja, we hebben nog verbinding"
De berichten komen van de kranten, die weten niet exact hoe alles werkt, net zo min als wij. Misschien noemt iedereen het een ping, maar is het net ff iets anders.
Misschien kunnen ze uit de satellietdata gegevens halen waar de ping vandaan kwam en kunnen ze zo snelheid en route bepalen.
Het klinkt mij in ieder geval niet in de oren als onmogelijk.
Misschien kunnen ze uit de satellietdata gegevens halen waar de ping vandaan kwam en kunnen ze zo snelheid en route bepalen.
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken. Als minstens drie satellieten tegelijk één ping opgevangen hebben kun je in elk geval de locatie bepalen. Daar hoeft de 'datastroom' inderdaad niet voor geactiveerd te zijn.