SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.==============================================================
Zoekgebied:
==============================================================
Het vliegtuig:
De piloten:
• Gezagvoerder Zaharie Ahmad Shah (53) - meer dan 18.000 vlieguren
• Co-piloot Fariq Abdul Hamid (27) - meer dan 2763 vlieguren
De passagiers:
Link naar de passagierslijst: http://www.malaysiaairlin(...)enger%20Manifest.pdf
Bijzondere passagiers:
• Pouria Nourmohammadi Mehrdad (18) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Oostenrijker Christian Kozel (30)) reisde naar AMS en door naar FRA (Frankfurt)
• Seyed Mohammed Reza Delavar (29) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Italiaan Luigi Maraldi (37)) reisde naar AMS en door naar CPH (Kopenhagen)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
BBC:
• Philip Wood (51, VS) - IBM-ingenieur die pas 3 maanden in KL werkte in data storage
• 19 Chinezen, geleid door Hou Bo, "very famous in China"
• Dr. Yuchen Li - recent doctoral engineering graduate from Cambridge University in England
• A further eight Chinese nationals as well as 12 Malaysians were employees of America's Freescale Semiconductor company
De laatste waarneming van flightradar24.com en skyvector.com:
De paarse lijn geeft de koers en wijziging aan (van 025 graden t.o.v. Noord naar 040).
Nieuwsbronnen:
• Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html
• nu.nl - http://www.nu.nl/buitenla(...)msterdam-reizen.html
• Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)turned-around-search
• The Telegraph - http://www.telegraph.co.u(...)as-debris-found.html
• The Mirror (dus niet zo betrouwbaar) - http://www.mirror.co.uk/n(...)light-worlds-3220716
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates
Eerdere verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen:
Air Crash Investigation - Helios 522 - 14 augustus 2005 - Griekenland - decompression?
Air Crash Investigation - AF447 - 1 juni 2009 - Atlantische Oceaan, Brazilië - technisch mankement + fout piloten
Mayday, Air Crash Investigation - Egypt Air 990 - fout piloten dan wel zelfmoord piloot - ook pas laat gevonden, in de Atlantische Oceaan
===============================================================
Help met zoeken via http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014
===============================================================
Mogelijke motieven/scenario's:
• Ongeval/technisch mankement - "extremely unlikely" :SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.straitstimes.c(...)s-likely-scenarios-2
• Bewusteloosheid door decompressie en beviezing - op autopiloot 4 uur doorvliegen
• Raketaanval - vraag wie verantwoordelijk? - Noord-Korea, waar er juist verkiezingen waren, wordt gespeculeerd
• Bomaanslag - vreemd; geen motief gegeven
• Kaping waardevolle lading/passagiers - idem
• Zelfmoordactie (co)piloot?
• Vervroegde 1-aprilgrap - vliegtuig staat gewoon aan de gate en in een Beijings barretje lachen die gasten zich het schompes om ons
• Anders - ?
======================================================================
!!UPDATES:
• Er blijkt nog contact geweest te zijn met MA370 vlak na de radio oproep toen het toestel van de radar verdween. De piloot van een vlucht een stukje voor het toestel hoorde meerdere stemmen in de cockpit en was er vrij zeker van met de co-piloot gesproken te hebben.
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/3131319/posts
• De Telegraaf meldt dat FO van Vlucht 370 een feestbeest was, die graag dames vermaakte in de cockpit. Maar in hoeverre dat relevant is...
• The story so far, video:
• Langzame decompressie zou een probleem kunnen zijn - http://www.themalaysianin(...)nconscious-says-blog
OUD NIEUWSSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.=============================================================
• Het vliegtuig zou na van de radar verdwenen te zijn nog 4 uur doorgevlogen te hebben - Bronnen: TIME en nu.nl
In theorie is dit het gebied waar het vliegtuig gebleven kan zijn:
• Straal ~ 2000 nautische mijlen ~ 3500 km
• Oppervlakte ~ 38.500.000 km2
• ~40% land, 60% zee
• ~1,3-1,5 miljard inwoners
Deze OP is (mede) tot stand gekomen door de tomeloze inzet van:
• remlof - TS deel 1
• Speculant. - TS deel 2
• El_Matador - TS deel 3, deel 5, deel 9, deel 10
• MrBanaan1 - TS deel 4, deel 8
• Kleffe_Dop - TS deel 6
• Toto69 - TS deel 7
• niels0
• Arthur_Spooner
• RVer
• DeParo
• Marrije
• OEM
• matthijst
• MartijnA3
• eight
• Me_Wesley
• ...
FOK!NWS dankt al deze bijdragers voor hun harde werk
STATUS NA 132 UUR (5,5 DAG): VOLLEDIGE ONDUIDELIJKHEID
[ Bericht 2% gewijzigd door Specularium op 13-03-2014 23:37:14 ]The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Nee. Ik snap ook best dat mensen zich hieraan storen.quote:
Maar ik vind het met name bijzonder opvallend dat er continue wordt geroepen dat de piloten onschuldig zijn. Wie de schuldige ook is maakt neit eens zoveel uit, maar wie weet vinden ze bij hen thuis wel info. Een piloot die in zijn vrije tijd continue zit te computeren met vliegtuigspel vind ik sowieso vreemd.
De een noemt het een luchtvaardnerd, ik denk dan trek het eens na![]()
Die piloten vinden het gewoon leuk als mensen geïnteresseerd zijn in hun beroep, dan laten ze je graag even een kijkje nemen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:37 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Ik denk dat de vrouwen beter werden bekeken dan de cockpit. Of de cock beter dan de pit natuurlijk.![]()
Nou....quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:41 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Nee. Ik snap ook best dat mensen zich hieraan storen.
Maar ik vind het met name bijzonder opvallend dat er continue wordt geroepen dat de piloten onschuldig zijn. Wie de schuldige ook is maakt neit eens zoveel uit, maar wie weet vinden ze bij hen thuis wel info. Een piloot die in zijn vrije tijd continue zit te computeren met vliegtuigspel vind ik sowieso vreemd.
De een noemt het een luchtvaardnerd, ik denk dan trek het eens na![]()
Wordt er trouwens nog veel bericht over het Rusland/Oekraine conflict (ik kijk en lees geen nieuws)? Want misschien is dit dan wel een goede afleider.If not now, then when.![]()
Het leeft helemaal niet man. In gesprekken om me heen hebben weinig mensen het erover en 12 delen in 6 dagen is echt niet veel op FOK!....quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:44 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Wordt er trouwens nog veel bericht over het Rusland/Oekraine (ik kijk en lees geen nieuws)? Want misschien is dit dan wel een goede afleider.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Het schijnt dat hij de film flight 93 heeft gekeken.quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:41 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Nee. Ik snap ook best dat mensen zich hieraan storen.
De een noemt het een luchtvaardnerd, ik denk dan trek het eens na
Hoe duidelijk willen de autoriteiten het hebben!![]()
Ah oke.quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het leeft helemaal niet man. In gesprekken om me heen hebben weinig mensen het erover en 12 delen in 6 dagen is echt niet veel op FOK!....If not now, then when.![]()
die ken ik niet, wat is dat voor film dan?quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:46 schreef opgebaarde het volgende:
Het schijnt dat hij de film flight 93 heeft gekeken.![]()
ik ben zeker in de war, maar dacht dat er ooit een vliegtuig dat van new york richting parijs vloog was verdwenen, in 2005 kan ook eerder.. maar kan er niets over vinden![]()
Zelfs de livestream van de fiets onder de auto van de foutparkerende basisschooljuf werd meer bediscussieerdquote:Op donderdag 13 maart 2014 19:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het leeft helemaal niet man. In gesprekken om me heen hebben weinig mensen het erover en 12 delen in 6 dagen is echt niet veel op FOK!....
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?![]()
United 93 (2006) - IMDbquote:Op donderdag 13 maart 2014 19:46 schreef Draailamp het volgende:
[..]
die ken ik niet, wat is dat voor film dan?
die waren gekaapt door al qaida en op weg naar het witte huis, waarschijnlijk![]()
En daar heb ik niet eens weet van dus kon ik ook de aantallen niet opdrijven,quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:47 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Zelfs de livestream van de fiets onder de auto van de foutparkerende basisschooljuf werd meer bediscussieerd
Tel alle SC hier erbij op en er wordt schrikbarend weinig aandacht aan geschonken...
Het BNW-topic is ook geen hoogvlieger (pun intended).The only limit is your own imagination
Maar obsessief bekeken of 1x?quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:49 schreef arjan1112 het volgende:
die waren gekaapt door al qaida en op weg naar het witte huis, waarschijnlijk
Dat is nogal een verschil natuurlijk![]()
Oh ja? Als enige van de 4 "vliegtuigen"?quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:49 schreef arjan1112 het volgende:
United 93 (2006) - IMDb
die waren gekaapt door al qaidaThe only limit is your own imagination
In het Pentagon is geen vliegtuig gegaan en die neergestorte vormde een kuil zonder brokstukken.quote:
Wat er met die torens is gebeurd, is me nog steeds een raadsel, maar het "officiële" verhaal klopt natuurlijk fysiek van geen kanten.The only limit is your own imagination
Zullen we het daar niet hier over hebben? Beetje offtopic lijkt me?quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In het Pentagon is geen vliegtuig gegaan en die neergestorte vormde een kuil zonder brokstukken.
Wat er met die torens is gebeurd, is me nog steeds een raadsel, maar het "officiële" verhaal klopt natuurlijk fysiek van geen kanten.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Heb jij nieuws over dit vliegtuig of zou dat ook in een Pennsylvaanse kuil in het bos liggen?quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zullen we het daar niet hier over hebben? Beetje offtopic lijkt me?The only limit is your own imagination
BNW / 9/11 #80: zelfs amateur video's zijn niet veilig!quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In het Pentagon is geen vliegtuig gegaan en die neergestorte vormde een kuil zonder brokstukken.
Wat er met die torens is gebeurd, is me nog steeds een raadsel, maar het "officiële" verhaal klopt natuurlijk fysiek van geen kanten.
Daarheen en niet terugkomen...You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan![]()
Wat een respect voor de OP.quote:Wat heb jij al bijgedragen?
The only limit is your own imagination
Nounou, wat aardiger mag ook wel.quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:56 schreef The_stranger het volgende:
[..]
BNW / 9/11 #80: zelfs amateur video's zijn niet veilig!
Daarheen en niet terugkomen...Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
http://www.theguardian.co(...)f7e1e4b0b23261daf428quote:US investigators are “pursuing possible leads” in the search for MH370, White House spokesman Jay Carney said in the briefing in which he confirmed a “new search area” had been opened in the Indian Ocean. Reuters quotes Carney:
There are a number of possible scenarios that are being investigated as to what happened to the flight. And we are not in a position at this time to make conclusions about what happened, unfortunately. But we’re actively participating in the search,” Carney told a regular news briefing.
“We’re looking at information, pursuing possible leads, working within the investigation being led by the Malaysian government.”
Carney did not specify the nature of the “new information.”![]()
Je mag blij zijn dat The_stranger hier uberhaupt aanwezig is om vragen aan te stellen en/of informatie van te horenquote:Op donderdag 13 maart 2014 19:58 schreef El_Matador het volgende:
Wat een respect voor de OP.Wat heb jij al bijgedragen?
![]()
In deze "aflevering"? Weinig, in de vorige al welquote:Op donderdag 13 maart 2014 19:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat een respect voor de OP.Wat heb jij al bijgedragen?
Tsja, offtopic BNW gereutel heeft hier geen plek, lijkt me.quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nounou, wat aardiger mag ook wel.You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan![]()
Zolderkamernerd zet internationale succesvolle academicus even weg als idioot.quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nounou, wat aardiger mag ook wel.
Och, we zijn het gewend hier. Dit vliegtuig is nog bizarder dan BNW.
Die piloten, laten we het daar eens over hebben, iemand achtergrondinfo over die gasten?The only limit is your own imagination
geen nieuws dus.quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
http://www.theguardian.co(...)f7e1e4b0b23261daf428The only limit is your own imagination
Zat blijkbaar in zijn vrije tijd enorm veel te vliegen dmv de pc.quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:59 schreef El_Matador het volgende:
Die piloten, laten we het daar eens over hebben, iemand achtergrondinfo over die gasten?
[ Bericht 5% gewijzigd door Draailamp op 13-03-2014 20:08:13 ]![]()
Gisteren ofzo stond zijn facebook online, zal eens kijken of ik die nog ergens vinden kan. Stond volgens mij niet zo heel veel spannends op trouwens..quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zolderkamernerd zet internationale succesvolle academicus even weg als idioot.
Die piloten, laten we het daar eens over hebben, iemand achtergrondinfo over die gasten?![]()
quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die piloten, laten we het daar eens over hebben, iemand achtergrondinfo over die gasten?![]()
![]()
Gefixed voor je (ik neem aan dat je the_stranger bedoelt met zolderkamernerd)quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:59 schreef El_Matador het volgende:
Zolderkamernerd Piloot zet internationale succesvolle academicus even weg als idioot.![]()
Je wil hier zeker niet over uitweiden?quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Bedankt in ieder geval dat ik in je topic mag posten. Heck zelfs mag quoten omg.![]()
Ah issie piloot. Dan verwacht ik gedetailleerde, informatieve posts die ons wijzer maken, niet wegjagen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:02 schreef OEM het volgende:
[..]
Gefixed voor je (ik neem aan dat je the_stranger bedoelt met zolderkamernerd)The only limit is your own imagination
Wil je deze onzin alsjeblieft in een ander topic spuien?quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat er met die torens is gebeurd, is me nog steeds een raadsel, maar het "officiële" verhaal klopt natuurlijk fysiek van geen kanten.![]()
![]()
Draag wat bij, het is team work. Die OP is niet van mij, maar ik heb er wel hard aan gewerkt.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je wil hier zeker niet over uitweiden?
Bedankt in ieder geval dat ik in je topic mag posten. Heck zelfs mag quoten omg.The only limit is your own imagination
Als je over 911 begint, dan verdien je niet beter. 911 heeft z'n eigen plek, maar niet hierquote:Op donderdag 13 maart 2014 20:03 schreef El_Matador het volgende:
Ah issie piloot. Dan verwacht ik gedetailleerde, informatieve posts die ons wijzer maken, niet wegjagen.![]()
Ja precies dus zullen we het er nu niet meer over hebben?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Lijkt mij een prima plan.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:05 schreef kanovinnie het volgende:
Ja precies dus zullen we het er nu niet meer over hebben?![]()
quote:De OP tracht uit te nodigen tot:quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:05 schreef kanovinnie het volgende:
Ja precies dus zullen we het er nu niet meer over hebben?
• inhoudelijke discussie over de bar weinige feiten
• het speculeren naar hoe en wat
• nieuwsupdates en vooral afbeeldingen/filmpjes
Ik nodig de anderen uit in het desbetreffende BNW-topic te discussiëren over die "vliegtuigen" op 11 september 2001 in de VS.
Deal?The only limit is your own imagination
Lijkt me een man met passie voor zijn werk.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:01 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Zat blijkbaar in zijn vrije tijd enorm veel te vliegen dmv de pc.
Ik werk in het weekend en 's nachts ook aan mijn modelletjes.
Aanwijzingen voor?:
• financiële nood
• afpersing door (smokkel)bendes
• vrouwen in het spel
• jaloezie op het werk - vermoedelijke reden voor de Egyptenaar uit de OP (3e filmpje)
• anders, ....The only limit is your own imagination
quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:59 schreef El_Matador het volgende:
Zolderkamernerd zet internationale succesvolle academicus even weg als idioot.![]()
Kan prima hoor![]()
![]()
Weer een stukje met "sources close to the investigation":
http://www.reuters.com/ar(...)A1FA20140313?rpc=401Edit:quote:Modern aircraft can communicate with airline operations bases and sometimes with the headquarters of its manufacturers automatically in order to send maintenance alerts known as ACARS messages. It was this system that sent out the regular ping, which may have lasted for several hours, the sources said.
Airlines can also subscribe to an expanded service that collects more data about the performance of the aircraft and sends it back to maintenance control rooms at the airline and Boeing.
But Malaysia Airlines had not signed up for Boeing's Airplane Health Management system, people familiar with the matter told Reuters this week.
En dit komt uit de comments van avherald:quote:No facts here, but from the For What It Is Worth Department:
The reporter for that (highly respected) major US newspaper insisted about an hour ago that someone (unspecified) was receiving some kind of communications from the aircraft long after the start of the event.
He said that US agencies are in near consensus that this was a hijacking. One can dismiss such reports, but even official reports from top Malaysian officials cannot be trusted.![]()
Update: tijdens een persconferentie hebben de Maleisische autoriteiten laten weten dat ook de nieuwe data over vlucht MH370 niet kloppen. Zo zou het niet zo zijn dat de kist nog vier uur lang heeft gevlogen na het verbeken van het contact.![]()
Elk bericht wat naar buiten komt klopt volgens de Maleisische autoriteiten niet.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:20 schreef Co_OL het volgende:
Update: tijdens een persconferentie hebben de Maleisische autoriteiten laten weten dat ook de nieuwe data over vlucht MH370 niet kloppen. Zo zou het niet zo zijn dat de kist nog vier uur lang heeft gevlogen na het verbeken van het contact.![]()
Precies. Ik geloof er geen bal meer van in ieder geval, van wat zij zeggen. Volgens mij zijn ze heel druk bezig om bepaalde dingen niet boven water te laten komen. (no pun intended)quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:22 schreef gijsman het volgende:
[..]
Elk bericht wat naar buiten komt klopt volgens de Maleisische autoriteiten niet.![]()
Dat is niet waar volgens de Maleisische autoriteitenquote:Op donderdag 13 maart 2014 20:22 schreef gijsman het volgende:
[..]
Elk bericht wat naar buiten komt klopt volgens de Maleisische autoriteiten niet.![]()
Ik snap niet wat er nou zo moeilijk is voor de Maleisische overheid of wie dan ook om even de betreffende landen en instanties te bellen en te vragen of ze data hebben ontvangen van die vlucht en zo ja welke precies.
Het gaat al dagen over of data nu wel of niet is doorgegeven, dat kun je toch in een uurtje hebben geregeld?![]()
Klopt niet volgens hen is er geen data ontvangen, volgens de autoriteiten is het vliegtuig van de radar verdwenen en ergens op dat punt neergestort.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:25 schreef Waterdrinker het volgende:
Ik snap niet wat er nou zo moeilijk is voor de Maleisische overheid of wie dan ook om even de betreffende landen en instanties te bellen en te vragen of ze data hebben ontvangen van die vlucht en zo ja welke precies.
Het gaat al dagen over of data nu wel of niet is doorgegeven, dat kun je toch in een uurtje hebben geregeld?
En is niet omgekeerd en is niet naar het westen doorgevlogen over de Indische Oceaan.
Dat dus en niets anders. in de ogen van de autoriteiten daar.![]()
Misschien proberen ze te verdoezelen dat hun luchtruimbewaking zuigt.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:20 schreef Co_OL het volgende:
Update: tijdens een persconferentie hebben de Maleisische autoriteiten laten weten dat ook de nieuwe data over vlucht MH370 niet kloppen. Zo zou het niet zo zijn dat de kist nog vier uur lang heeft gevlogen na het verbeken van het contact.
Ik ben al aardig wat uurtjes bezig geweest met het verzamelen van informatie over hun radar-grid.
Ik ben er nog steeds niet achter hoe ze de combinatie Primary Surveillance Radar (PSR) en Secondary Surveillance Radar (SSR) hebben geregeld. Voor zover ik dingen heb kunnen vinden is alle data die online wordt gezet aleen van SSRs en dan is men er op websites zoals flightradar24 afhankelijk van of ze in het vliegtuig de transponder aan hebben staan of niet.
Er zijn in het Noorden wel veel blind spots ivm gebergte als men laag genoeg vliegt dus het is, lijkt me, best mogelijk onzichtbaar over te steken van de Gulf of Thailand naar de Malacca Strait.![]()
quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:30 schreef gijsman het volgende:
[..]
Klopt niet volgens hen is er geen data ontvangen, volgens de autoriteiten is het vliegtuig van de radar verdwenen en ergens op dat punt neergestort.
En is niet omgekeerd en is niet naar het westen doorgevlogen over de Indische Oceaan.
Dat dus en niets anders. in de ogen van de autoriteiten daar.
+
=
bingo, zou je zeggen...
De "technologische tijgers" van de wereld... seriously?
-----------
De enige landen in de cirkel die NIET meedoen met de zoektocht zijn:
• Myanmar (!)
• Laos
• Cambodja (??)
• Nepal
• Bhutan
• Bangladesh
Heeft Nederland geen vliegtuigje gestuurd?? The_stranger, ga jij es kijken dan.
Niels, ik leer veel van je, maar het is wel lastig jargon, dat ben ik met anderen eens...quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:31 schreef niels0 het volgende:
[..]
Misschien proberen ze te verdoezelen dat hun luchtruimbewaking zuigt.
Ik ben al aardig wat uurtjes bezig geweest met het verzamelen van informatie over hun radar-grid.
Ik ben er nog steeds niet achte hoe ze de combinatie Primary Surveillance Radar (PSR) en Secondary Surveillance Radar (SSR) hebben geregeld. Voor zover ik dingen heb kunnen vinden is alle data die online wordt gezet aleen van SSRs en dan is men er op websites zoals flightradar24 afhankelijk van of ze in het vliegtuig de transponder aan hebben staan of niet.The only limit is your own imagination
ja dat zou je zeggen, maar die gasten zeggen over elke aanwijzing bruikbaar of niet.."klopt niet"quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
=
bingo, zou je zeggen...
De "technologische tijgers" van de wereld... seriously?
Of ze weten meer maar zeggen niks.![]()
Update: ‘In theorie is het mogelijk dat het toestel nog bestaat, maar dat moet dan wel heel erg goed zijn voorbereid door een kaper’, aldus Joris Melkert van de afdeling Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek van de Technische Universiteit in Delft.![]()
Zie edit. Waarom doet Cambodja niet mee? Het is verdomme in hun voortuin gebeurd.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:35 schreef gijsman het volgende:
[..]
ja dat zou je zeggen, maar die gasten zeggen over elke aanwijzing bruikbaar of niet.."klopt niet"
Of ze weten meer maar zeggen niks.The only limit is your own imagination
Waarom zou het moelijk zijn voor andere landen of instanties om zelf die gegevens naar buiten te brengen als ze die hebben?quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:25 schreef Waterdrinker het volgende:
Het gaat al dagen over of data nu wel of niet is doorgegeven, dat kun je toch in een uurtje hebben geregeld?
De gegevens bestaan (nog) niet of ze worden niet openbaar gemaakt...Who the fuck can sleep with all this shit going on?![]()
Geen materiaal beschikbaar?quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zie edit. Waarom doet Cambodja niet mee? Het is verdomme in hun voortuin gebeurd.![]()
Volgens mij heeft het er ook mee te maken dat Maleisië op dit moment nog de leiding heeft over de hele operatie, en alles dus via hen moet verlopen. En het antwoord wat ze steenvast geven is inmiddels duidelijk.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:37 schreef APK het volgende:
[..]
Waarom zou het moelijk zijn voor andere landen of instanties om zelf die gegevens naar buiten te brengen als ze die hebben?
De gegevens bestaan (nog) niet of ze worden niet openbaar gemaakt...![]()
De marine stelt in iedergeval niet veel voor:quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Royal_Cambodian_Navy![]()
Was het Cor of Don?quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:39 schreef Co_OL het volgende:
Vanmorgen op 538 bij evers staat op het gesprek met een piloot van Cor en Don:![]()
Cambodja is één van de armste landen van Azie. Die kunnen zo'n operatie helemaal niet managen, laat staan betalenquote:Op donderdag 13 maart 2014 20:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zie edit. Waarom doet Cambodja niet mee? Het is verdomme in hun voortuin gebeurd.![]()
Ook dat inderdaad, geldt ook voor Laos en Myanmar.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:40 schreef Blik het volgende:
[..]
Cambodja is één van de armste landen van Azie. Die kunnen zo'n operatie helemaal niet managen, laat staan betalen![]()
Dat komt wmb op hetzelfde neer.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:38 schreef iksnaperniksvan het volgende:
Volgens mij heeft het er ook mee te maken dat Maleisië op dit moment nog de leiding heeft over de hele operatie, en alles dus via hen moet verlopen. En het antwoord wat ze steenvast geven is inmiddels duidelijk.
Als een wereldmacht iets naar buiten wil brengen doen ze dat echt wel, ze geven Maleisie met updates misschien een uurje voorsprong om gezichtsverlies te voorkomen maar dan houdt het waarschijnlijk op, denk ik.Who the fuck can sleep with all this shit going on?![]()
Betalen al die landen die mee helpen zoeken de kosten van die boten en vliegtuigen zelf, of wordt de rekening straks aan die Malaysia Airlines gepresenteerd?How can I make this topic about me?![]()
Een deel van een reactie op het artikel in het NRC
De betrokken organisaties en overheden weten allang wat er met het toestel is gebeurd en waar deze zich bevindt echter in het belang van veiligheid is het beter om dit (nog) niet naar buiten te brengen om bijvoorbeeld massa hysterie te voorkomen.
Men heeft het oa ook over Noord Korea![]()
Dat zou wel wat zijn zeg, als Noord Korea het toestel uit de lucht heeft geschoten... Da's een internationaal diplomatiek incident.How can I make this topic about me?![]()
Wat dan ook bekend is bij iemand met een beetje kennis. Lijkt mij dat er niet voor niks wordt / is gezocht. Misschien niet omdat de aanleiding zo duidelijk is, maar omdat ze het niet uit kunnen sluiten.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:31 schreef niels0 het volgende:
[..]
Misschien proberen ze te verdoezelen dat hun luchtruimbewaking zuigt.
Ik ben er nog steeds niet achter hoe ze de combinatie Primary Surveillance Radar (PSR) en Secondary Surveillance Radar (SSR) hebben geregeld. Voor zover ik dingen heb kunnen vinden is alle data die online wordt gezet aleen van SSRs en dan is men er op websites zoals flightradar24 afhankelijk van of ze in het vliegtuig de transponder aan hebben staan of niet.
Er zijn in het Noorden wel veel blind spots ivm gebergte als men laag genoeg vliegt dus het is, lijkt me, best mogelijk onzichtbaar over te steken van de Gulf of Thailand naar de Malacca Strait.![]()
Daar geloof ik helemaal niks van.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:47 schreef gijsman het volgende:
Een deel van een reactie op het artikel in het NRC
De betrokken organisaties en overheden weten allang wat er met het toestel is gebeurd en waar deze zich bevindt echter in het belang van veiligheid is het beter om dit (nog) niet naar buiten te brengen om bijvoorbeeld massa hysterie te voorkomen.
Men heeft het oa ook over Noord Korea
In een zaak met zoveel wereldwijde aandacht en zoveel betrokken partijen kan zoiets niet lang geheim blijven. Dan is er altijd wel iemand die de informatie naar de media uitlekt.![]()
Ook arme landen hebben vissersboten en zelfs helikopters en jachten.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:40 schreef Blik het volgende:
[..]
Cambodja is één van de armste landen van Azie. Die kunnen zo'n operatie helemaal niet managen, laat staan betalen
Toch heb ik daar meer vertrouwen in dan in de Maleisiërs... Zouden ze al wat hebben gevonden?quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
De marine stelt in iedergeval niet veel voor:
http://en.wikipedia.org/wiki/Royal_Cambodian_Navy
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Vis een optie?![]()
Mooie paintquote:Op donderdag 13 maart 2014 20:55 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Toch heb ik daar meer vertrouwen in dan in de Maleisiërs... Zouden ze al wat hebben gevonden?
[ afbeelding ]
Ik heb nog het meest vertrouwen in de VS, die hebben een aanknopingspunt in de Indische oceaan.![]()
Die zitten op > 4.000km afstand. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat ze het zouden kunnen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:50 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat zou wel wat zijn zeg, als Noord Korea het toestel uit de lucht heeft geschoten... Da's een internationaal diplomatiek incident.No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Vis een optie?![]()
US Officials Have 'Indication' Malaysia Airline Crashed into Indian Ocean
U.S. officials have an "indication" the missing Malaysia Airlines jetliner may have crashed in the Indian Ocean and is moving the USS Kidd to the area to begin searching.
It will take another 24 hours to move the ship into position, a senior Pentagon official told ABC News.
"We have an indication the plane went down in the Indian Ocean," the senior official said.
http://gma.yahoo.com/us-o(...)topstories.html?vp=1![]()
Zal ook een mooie conspiracy/rel worden als de VS hem daar meteen vindtquote:Op donderdag 13 maart 2014 20:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik heb nog het meest vertrouwen in de VS, die hebben een aanknopingspunt in de Indische oceaan.![]()
quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:58 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Die zitten op > 4.000km afstand. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat ze het zouden kunnen.![]()
![]()
Als het een kaping betreft zet ik mijn peso's op de militaire dictatuur (wat nou geen materieel) Myanmar.
OP is aangepast.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ja, nu je het zegt, het is inderdaad een behoorlijke afstand. Plus dat zo'n raket natuurlijk wel gezien zou zijn geweest op de radars van Rusland, China en Japan enzo. Hmmm.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:58 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Die zitten op > 4.000km afstand. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat ze het zouden kunnen.How can I make this topic about me?![]()
quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:01 schreef El_Matador het volgende:
Als het een kaping betreft zet ik mijn peso's op de militaire dictatuur (wat nou geen materieel) Myanmar.
OP is aangepast.Myanmar heeft al aangegeven het luchtruim open te stellen voor de SAR.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.mmtimes.com/in(...)anmar-territory.html![]()
Zijn er dan ook landen die hun luchtruim niet opengezet hebben?quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:06 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Myanmar heeft al aangegeven het luchtruim open te stellen voor de SAR.
http://www.mmtimes.com/in(...)anmar-territory.html
Onmogelijk.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:58 schreef MrTorture het volgende:
Die zitten op > 4.000km afstand. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat ze het zouden kunnen.
Met een ICBM een snel bewegende vliegtuig uit de lucht schieten is nagenoeg onmogelijk. Los gezien van het feit dat een ICBM redelijk snel gespot zou zijn op één van de regionale radars.
Nee, zet deze theorie maar uit je hoofd.![]()
Dat valt me alleszins meequote:Op donderdag 13 maart 2014 21:06 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Myanmar heeft al aangegeven het luchtruim open te stellen voor de SAR.
http://www.mmtimes.com/in(...)anmar-territory.htmlHow can I make this topic about me?![]()
Hoogst waarschijnlijk wordt het voorval binnen 5 jaar gewoon verfilmd.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:09 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Lijkt wel een spannende thriller dit...![]()
In elk geval komt het op Air Crash Investigation op Nat.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:10 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Hoogst waarschijnlijk wordt het voorvla binnen 5 jaar gewoon verfilmd.How can I make this topic about me?![]()
Iets voor in de OP?
Vijf dingen die we wél weten over vlucht MH 370
Wat er is gebeurd met vlucht MH 370, blijft vooralsnog een mysterie.
Het vliegtuig was op weg van de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur naar Peking en raakte tussen Maleisië en het zuiden van Vietnam van de radar. Sindsdien zijn er door de autoriteiten allerlei theorieën verkondigd.
Zo zou het vliegtuig zijn omgekeerd, richting de Straat van Malakka of zelfs verder. Bewijs voor die claims is vooralsnog niet gevonden.
Luchtvaartkenner Hans Heerkens van de Universiteit Twente zegt tegen NU.nl dat gissen naar de oorzaak nutteloos is: "Bij vrijwel alle luchtvaartongevallen blijken er achteraf oorzaken te zijn die men vooraf nooit had kunnen bedenken."
Er is geen noodsignaal verstuurd.
Dat doet vermoeden dat er plotseling iets mis is gegaan, of dat de transponder om de één of andere reden is uitgeschakeld.
Het is mogelijk dat een toestel in de lucht grote schade oploopt, zegt Heerkens. "Dat is bijvoorbeeld een keer gebeurd bij een Boeing 747 van Japan Airlines, waarbij de achterzijde van de drukcabine het begaf. Maar of dat hier ook gebeurd is, durf ik niet te beweren."
Heerkens legt uit dat een vliegtuig een primaire en een secundaire radar heeft. "De primaire radar is de klassieke variant, die het luchtruim afspeurt. De secundaire radar is de transponder van het toestel die de vluchtinformatie verstuurt."
"Als het toestel uit elkaar valt en de secundaire radar stopt met zenden, kan het zo zijn dat de primaire radar enkel nog kleine delen en geen geheel toestel meer waarneemt. Het kan er op de radar bijvoorbeeld uitzien als een grote zwerm vogels."
Een terreurdaad is onwaarschijnlijk, maar niet uitgesloten.
Twee passagiers aan boord reisden op een gestolen paspoort. Zij boekten hun tickets mogelijk samen - in ieder geval nagenoeg tegelijkertijd - via China Southern Airlines. Aanvankelijk gold dit tweetal als verdacht, maar later bleken het asielzoekers te zijn.
Inmiddels is de identiteit van beide personen bekend. Het gaat om de Iraanse asielzoekers Pouria Nour Mohammad Mehrdad en Delavar Seyed Mohammadreza.
Interpol heeft verklaard een terreurdaad uit te sluiten. "Hoe meer informatie we krijgen, hoe meer we geneigd zijn te concluderen dat het geen terroristische daad was", zei Ronald Noble van de internationale politieorganisatie dinsdag. De Amerikaanse inlichtingendienst CIA wil nog niets uitsluiten.
Het is niet gek dat het wrak nog niet is gevonden.
Als een vliegtuig in zee stort, kan het zijn dat het lang duurt voordat het wordt gevonden. Men weet waar het vliegtuig van de radar is geraakt, maar moet toch in een gebied van honderden kilometers zoeken.
In 2009 duurde het vijf dagen voordat het wrak van Air France-vlucht 447 werd gevonden in de Atlantische Oceaan. De zwarte dozen werden pas twee jaar later gevonden. Een vrachtvliegtuig dat in 1979 verdween, is nooit gevonden.
Malaysia Airlines is een gerenommeerde maatschappij
De luchtvaartmaatschappij heeft een uitstekende veiligheidsgeschiedenis. Het vliegtuig, een elf jaar oude Boeing 777, was recentelijk nog gecheckt en goed bevonden.
De piloot was een ervaren 53-jarige man van Maleisische komaf. Hij vloog al sinds 1981 voor Malaysia Airlines en had 18.365 uren vliegervaring![]()
Als het ooit gevonden wordt wel jaquote:Op donderdag 13 maart 2014 21:11 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
In elk geval komt het op Air Crash Investigation op Nat.![]()
![]()
Even een samenvatting van de meest recente ontwikkelingen:http://www.theguardian.co(...)09eae4b0a17a344852c7quote:• The White House said Thursday that an unspecified “possible piece of information, or pieces of information, has led to the possibility that a new search area may be opened up over the Indian Ocean.”
• The Pentagon said it was sending the USS Kidd destroyer northwest through the Strait of Malacca to cover a new search area. It was unclear what new information the Pentagon was acting on.
• Multiple news reports quoting unnamed investigators said an automatic onboard satellite link sent pings from the plane after it lost contact with ground control.
• The Wall Street Journal retracted a report that a system inside the plane’s Rolls-Royce engines had sent signals indicating it was still flying after losing contact with ground control. A different system sent the signals, the paper said.
• Malaysian officials dismissed the Journal’s report that the plane sent out signals hours after it last lost contact with air traffic control.
• Dozens of ships and aircraft from 12 nations joined the search of 35,800 square miles (92,600 square kilometers). Read the full list of search assets here.
• Mutual suspicion and a lack of communication among regional neighbors continued to hamper the search for MH370, Agence France-Presse reported.
• The Malaysian communications minister asked Malaysians not to spread rumors – or criticism of the government – at a “time to unite.”![]()
Helemaal goed, heb je een linkje erbij?quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:13 schreef Co_OL het volgende:
Iets voor in de OP?
Vijf dingen die we wél weten over vlucht MH 370
Wat er is gebeurd met vlucht MH 370, blijft vooralsnog een mysterie.
Het vliegtuig was op weg van de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur naar Peking en raakte tussen Maleisië en het zuiden van Vietnam van de radar. Sindsdien zijn er door de autoriteiten allerlei theorieën verkondigd.
Zo zou het vliegtuig zijn omgekeerd, richting de Straat van Malakka of zelfs verder. Bewijs voor die claims is vooralsnog niet gevonden.
Luchtvaartkenner Hans Heerkens van de Universiteit Twente zegt tegen NU.nl dat gissen naar de oorzaak nutteloos is: "Bij vrijwel alle luchtvaartongevallen blijken er achteraf oorzaken te zijn die men vooraf nooit had kunnen bedenken."
Er is geen noodsignaal verstuurd.
Dat doet vermoeden dat er plotseling iets mis is gegaan, of dat de transponder om de één of andere reden is uitgeschakeld.
Het is mogelijk dat een toestel in de lucht grote schade oploopt, zegt Heerkens. "Dat is bijvoorbeeld een keer gebeurd bij een Boeing 747 van Japan Airlines, waarbij de achterzijde van de drukcabine het begaf. Maar of dat hier ook gebeurd is, durf ik niet te beweren."
Heerkens legt uit dat een vliegtuig een primaire en een secundaire radar heeft. "De primaire radar is de klassieke variant, die het luchtruim afspeurt. De secundaire radar is de transponder van het toestel die de vluchtinformatie verstuurt."
"Als het toestel uit elkaar valt en de secundaire radar stopt met zenden, kan het zo zijn dat de primaire radar enkel nog kleine delen en geen geheel toestel meer waarneemt. Het kan er op de radar bijvoorbeeld uitzien als een grote zwerm vogels."
Een terreurdaad is onwaarschijnlijk, maar niet uitgesloten.
Twee passagiers aan boord reisden op een gestolen paspoort. Zij boekten hun tickets mogelijk samen - in ieder geval nagenoeg tegelijkertijd - via China Southern Airlines. Aanvankelijk gold dit tweetal als verdacht, maar later bleken het asielzoekers te zijn.
Inmiddels is de identiteit van beide personen bekend. Het gaat om de Iraanse asielzoekers Pouria Nour Mohammad Mehrdad en Delavar Seyed Mohammadreza.
Interpol heeft verklaard een terreurdaad uit te sluiten. "Hoe meer informatie we krijgen, hoe meer we geneigd zijn te concluderen dat het geen terroristische daad was", zei Ronald Noble van de internationale politieorganisatie dinsdag. De Amerikaanse inlichtingendienst CIA wil nog niets uitsluiten.
Het is niet gek dat het wrak nog niet is gevonden.
Als een vliegtuig in zee stort, kan het zijn dat het lang duurt voordat het wordt gevonden. Men weet waar het vliegtuig van de radar is geraakt, maar moet toch in een gebied van honderden kilometers zoeken.
In 2009 duurde het vijf dagen voordat het wrak van Air France-vlucht 447 werd gevonden in de Atlantische Oceaan. De zwarte dozen werden pas twee jaar later gevonden. Een vrachtvliegtuig dat in 1979 verdween, is nooit gevonden.
Malaysia Airlines is een gerenommeerde maatschappij
De luchtvaartmaatschappij heeft een uitstekende veiligheidsgeschiedenis. Het vliegtuig, een elf jaar oude Boeing 777, was recentelijk nog gecheckt en goed bevonden.
De piloot was een ervaren 53-jarige man van Maleisische komaf. Hij vloog al sinds 1981 voor Malaysia Airlines en had 18.365 uren vliegervaringThe only limit is your own imagination
Zelfs wanneer niets gevonden wordt, wat hoogst ongebruikelijk is, zullen ze er waarschijnlijk wel een aflevering aan wijden.quote:![]()
Linkjequote:Op donderdag 13 maart 2014 21:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Helemaal goed, heb je een linkje erbij?![]()
En als er dan toch van alles de media ingeslingerd wordt door nauw betrokkenen, ik heb wel behoefte aan een kaart met de gebieden waar men al gezocht heeft, en dan graag in verschillende kleuren waar alleen op het water is gekeken en waar ook de bodem is gecheckt..![]()
Bingo. Hoe moeilijk kan het zijn? Als wij met zijn allen als vrijwilligers een degelijke OP kunnen bouwen, kunnen die duizenden "onderzoekers" toch ook wat goed afleveren, zou je zeggen...quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:21 schreef Marrije het volgende:
En als er dan toch van alles de media ingeslingerd wordt door nauw betrokkenen, ik heb wel behoefte aan een kaart met de gebieden waar men al gezocht heeft, en dan graag in verschillende kleuren waar alleen op het water is gekeken en waar ook de bodem is gecheckt..
Die updates van Arthur gaan er nog bij, nog iets wat er mist? Ik moet echt eens wat werk verrichten.The only limit is your own imagination
Inderdaad. Nu lijkt het alsof ze als een kip zonder kop door elkaar heen lopen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:21 schreef Marrije het volgende:
En als er dan toch van alles de media ingeslingerd wordt door nauw betrokkenen, ik heb wel behoefte aan een kaart met de gebieden waar men al gezocht heeft, en dan graag in verschillende kleuren waar alleen op het water is gekeken en waar ook de bodem is gecheckt..![]()
WSJ heeft een correction op hun eerdere artikel bijgevoegd ( het artikel waarin ze stelde dat het vliegtuig nog 4 uur door heeft gevlogen ) en ze houden zich er aan vast:
Corrections & Amplifications
U.S. investigators suspect Malaysia Airlines Flight 370 flew for hours past the time it reached its last confirmed location, based on an analysis of signals sent through the plane's satellite-communication link designed to automatically transmit the status of onboard systems, according to people familiar with the matter. An earlier version of this article incorrectly said investigators based their suspicions on signals from monitoring systems embedded in the plane's Rolls-Royce PLC engines and described that process.
Hier het hele artikel voor het geval je het nog niet gelezen hebt, geen idee hoe dat kan, maar goed.![]()
Het zal vast wel goed gecoordineerd gaan.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:26 schreef niels0 het volgende:
[..]
Inderdaad. Nu lijkt het alsof ze als een kip zonder kop door elkaar heen lopen.How can I make this topic about me?![]()
quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:28 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het zal vast wel goed gecoordineerd gaan.![]()
![]()
Ja, vast. Ieder voor zich.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:28 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
bij meer dan 4uur doorvliegen ben je bijvoorbeeld voorbij Dhaka en hebben ze Buthan of Nepal kunnen bereiken.![]()
Efficiënt en gecoördineerd jaja. Ik heb lang genoeg in Azië gewerkt om te weten dat het gewoon één grote janboel is, en het maakt echt niet uit of het nou indiërs, chinezen, maleisiërs of wat anders zijn. Het is één pot nat. Alleen japanners snappen het.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:28 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Koreanen dan?quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:33 schreef niels0 het volgende:
[..]
Efficiënt en gecoördineerd jaja. Ik heb lang genoeg in Azië gewerkt om te weten dat het gewoon één grote janboel is, en het maakt echt niet uit of het nou indiërs, chinezen, maleisiërs of wat anders zijn. Het is één pot nat. Alleen japanners snappen het.![]()
![]()
Zuid Korea ben ik ook geweest. Die scheepswerven daar... Wel heel bizar. Had het niet willen missen.quote:![]()
Zuid-Korea lijkt mij echt een heel mooi land om ook eens te bezoeken, ooit. Japan ook trouwens. Maar landen als India lijken me dan weer niets, gek genoeg.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:42 schreef niels0 het volgende:
[..]
Zuid Korea ben ik ook geweest. Die scheepswerven daar... Wel heel bizar. Had het niet willen missen.![]()
Wat ik er van begrijp is dat de SDU (satcom data unit) verbinding houdt met een satelliet, voor het geval een systeem als ACARS data wil verzenden. En dat gebeurd dus dmv een "ping".quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:28 schreef iksnaperniksvan het volgende:
geen idee hoe dat kan, maar goed.[/url]![]()
Niels, Aziaten hebben een efficientie, daar kunnen Europeanen (muv Duitsers) nog wat van leren. Het werkt alleen heel anders dan in Europa waar vanzelfsprekend de Europeaan dan ook niks van snapt.![]()
Japan ben ik ook nooit geweest maar ze zijn de beste scheepsbouwers van Azië. Alles tot in de puntjes door-ontworpen en netjes gebouwd. De chaos van India heeft wel wat vind ik maar daar moet je van houden. Ik werd er na een paar weken wel altijd gek van. Gelukkig altijd een goed verlofschema.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:43 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Zuid-Korea lijkt mij echt een heel mooi land om ook eens te bezoeken, ooit. Japan ook trouwens. Maar landen als India lijken me dan weer niets, gek genoeg.
Waar het om gaat. Organiseren en Azië is geen goeie combinatie, ik heb me kapot gelachen daar.![]()
en de mobieltjes gaan nog steeds over?quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:47 schreef unlimitedzxr het volgende:
Vliegtuig staat gewoon op Diego Garcia...![]()
Neejoh die werken gewoon 60 uur per weekquote:Op donderdag 13 maart 2014 21:46 schreef Gisteren. het volgende:
Niels, Aziaten hebben een efficientie, daar kunnen Europeanen (muv Duitsers) nog wat van leren. Het werkt alleen heel anders dan in Europa waar vanzelfsprekend de Europeaan dan ook niks van snapt.![]()
![]()
Deze?quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Of het deel dat ik los plaatste, over die vrouwen. Vorige topic eerste pagina.
Maar die is toch niet met vrouwen of?Tsjaquote:Op donderdag 13 maart 2014 21:47 schreef unlimitedzxr het volgende:
Vliegtuig staat gewoon op Diego Garcia...
quote:But unlike Malaysia, Indonesia is a defacto Globalist client state, and would immediately cover up such information.![]()
![]()
![]()
Hoezo geven ze niet de radarbeelden vrij dat iedereen kan zoeken?quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:50 schreef Marrije het volgende:
[..]
en de mobieltjes gaan nog steeds over?'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'![]()
Natuurlijk.. die worden onder dwang opgeladenquote:Op donderdag 13 maart 2014 21:50 schreef Marrije het volgende:
[..]
en de mobieltjes gaan nog steeds over?.
Nu even serieus... ik weet echt niet meer wat nu wel of niet mogelijk zou kunnen zijn.. de scenario's vliegen je om de oren als je 10 minuten googled.
![]()
Malaysia jet sent 'pings' after going missing, sources say
http://www.reuters.com/ar(...)dUSBREA2701720140313![]()
Topic gaat hard zeg..
Als ik kijk bij laatste update in de OP staat het 4 uur doorvliegen nog vermeld. Dit was toch ontkracht??
Nog wat anders gebeurt?Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.![]()
Op CNN hebben ze het daar eigenlijk continue over...quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:02 schreef eight het volgende:
Topic gaat hard zeg..
Als ik kijk bij laatste update in de OP staat het 4 uur doorvliegen nog vermeld. Dit was toch ontkracht??
Nog wat anders gebeurt?![]()
Wat ik vreemd vind, kijkend naar het kaartje onder, is dat gezien vanaf het laatste radarpunt tot en met het bliepje aan de westkust van Maleisie het vliegtuig helemaal niet naar het zuidwesten is gevlogen maar enigszins naar het noordwesten dat is toch wel een verschil.![]()
![]()
Misschien een rare vraag maar hoe zit het precies met radars, mogen landen alleen hun eigen luchtruim onder radarcontrole houden, zou het niet kunnen dat dit vliegtuig over de grens van Thailand en Maleisië heeft proberen te vliegen om ongezien weg te komen bijvoorbeeld?![]()
Er werd eerst gezegd dat er informatie van de RR motoren ontvangen zou zijn nadat het contact was weggevallen. Dat is later ontkracht. Maar er schijnt een ander systeem nog wel contact hebben proberen te maken met satellieten.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:02 schreef eight het volgende:
Topic gaat hard zeg..
Nog wat anders gebeurt?http://www.theguardian.co(...)f89ce4b0a17a344852b0quote:Reuters, the Wall Street Journal and CNN [and the Chicago Tribune] are quoting unnamed investigators as saying that MH370 continued to send electronic signals after it lost contract with ground control. The Boeing 777 was equipped with a satellite-communication link “designed to automatically transmit the status of some onboard systems to the ground,” the Journal reports:
Investigators are still working to fully understand the information, according to one person briefed on the matter. The transmissions, this person said, were comparable to the plane “saying I’m here, I’m ready to send data.”
Here’s how Reuters explains the “pings”:
Communications satellites picked up faint electronic pulses from Malaysian Airlines Flight 370 after it went missing on Saturday, but the signals gave no indication about where the stray jet was heading nor its technical condition, a source close to the investigation said on Thursday.
The “pings” equated to an indication that the aircraft’s maintenance troubleshooting systems were ready to communicate with satellites if needed, but no links were opened because Malaysia Airlines and others had not subscribed to the full troubleshooting service, the source said.
The Wall Street Journal continues to build out its report, first published this morning, that the plane flew for hours after “disappearing.” See the subsequent post on this blog about an important correction the WSJ has appended to its initial report: the theory that the plane flew for hours was based not on a signal from a system inside the Rolls-Royce engines but on a signal from a separate satellite communication systems in the plane, the Journal says.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2014 22:08:35 ]![]()
Radar heeft maar een beperkt bereik, dus het luchtruim van een ander land in de gaten houden is nogal lastig volgens mij.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:08 schreef DeParo het volgende:
Misschien een rare vraag maar hoe zit het precies met radars, mogen landen alleen hun eigen luchtruim onder radarcontrole houden,![]()
While the troubleshooting systems were functioning, no data links were opened, the sources said, because the companies involved had not subscribed to that level of service from the satellite operator, the sources said.
Dus de Maleisische overheid hoorde/zagen die "pings" wel binnen komen, maar konden er niets mee omdat ze niet geabboneerd waren op die service. Amerikanen schijnbaar wel, en vandaar dat zij dus wel die informatie konden interpreteren.![]()
Een kleine theorie is dat de piloot, wie dat op dat moment dan ook was, dacht via het luchtruim van Myanmar ongezien weg te komen maar dat Myanmar dit met de Verenigde Staten heeft gedeeld (zie hun recente toenadering).![]()
Dat klopt niet wat je nou zegt.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:10 schreef iksnaperniksvan het volgende:
[..]
Amerikanen schijnbaar wel, en vandaar dat zij dus wel die informatie konden interpreteren.
Het gaat erom dat Malaysia Airlines niet geabonneerd is en daarom er geen verdere gegevensoverdacht met de satelliet heeft plaatsgevonden.![]()
Dat zulke dingen met abonnementen werken zeg. Strak blijkt nog dat de autopiloot de crash niet verhinderde, omdat dat een aparte in-app aankoop vereiste.❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤![]()
Ik dacht dat ik dat wel zei, maar okquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:12 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dat klopt niet wat je nou zegt.
Het gaat erom dat Malaysia Airlines niet geabonneerd is en daarom er geen verdere gegevensoverdacht met de satelliet heeft plaatsgevonden.ik vind het in ieder geval opmerkelijk dat ze er niet geabonneerd op zijn. Lijkt me toch vrij handig als luchthaven zijnde...
![]()
Ik haal niks meer weg wat "ontkracht" is. Veelal is het berichtgeving van de Maleiers die het tegendeel stelt, dat maakt het nog niet waar.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:02 schreef eight het volgende:
Topic gaat hard zeg..
Nog wat anders gebeurt?
Als Boeing of Rolls Royce met zo'n bericht komt, wie zijn wij -of de Maleisische overheid- dan om daar aan te twijfelen?The only limit is your own imagination
Dan is het Thaise luchtruim behoorlijk lekquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:11 schreef DeParo het volgende:
Een kleine theorie is dat de piloot, wie dat op dat moment dan ook was, dacht via het luchtruim van Myanmar ongezien weg te komen maar dat Myanmar dit met de Verenigde Staten heeft gedeeld (zie hun recente toenadering).
Who the fuck can sleep with all this shit going on?![]()
quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:10 schreef iksnaperniksvan het volgende:
While the troubleshooting systems were functioning, no data links were opened, the sources said, because the companies involved had not subscribed to that level of service from the satellite operator, the sources said.
Dus de Maleisische overheid hoorde/zagen die "pings" wel binnen komen, maar konden er niets mee omdat ze niet geabboneerd waren op die service. Amerikanen schijnbaar wel, en vandaar dat zij dus wel die informatie konden interpreteren.Nee, de eigenaar van de satelliet (serviceprovider) heeft de pings ontvangen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:10 schreef iksnaperniksvan het volgende:
Dus de Maleisische overheid hoorde/zagen die "pings" wel binnen komen, maar konden er niets mee omdat ze niet geabboneerd waren op die service. Amerikanen schijnbaar wel, en vandaar dat zij dus wel die informatie konden interpreteren.![]()
Ik zeg het een beetje krom, maar ik bedoelde dat de Amerikanen ook de informatie niet hebben.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:14 schreef iksnaperniksvan het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik dat wel zei, maar okik vind het in ieder geval opmerkelijk dat ze er niet geabonneerd op zijn. Lijkt me toch vrij handig als luchthaven zijnde...
De gegevens worden dacht ik alleen verstuurd als de maatschappij geabonneerd is. Nu is er alleen waargenomen dat het toestel iets wilde versturen.![]()
Dat is toch helemaal niet raar? Boeing bouwt de mogelijkheden en de software, maar gaan dan toch niet het data abonnement van elke luchtvaartmaatschappij betalen?quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:14 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat zulke dingen met abonnementen werken zeg. Strak blijkt nog dat de autopiloot de crash niet verhinderde, omdat dat een aparte in-app aankoop vereiste.
Alsof TomTom voor iedereen lifetraffic gaat betalen.![]()
twitter:RealKimJong_Un twitterde op woensdag 12-03-2014 om 21:33:05Excited about my new #MalaysiaAirlines 777 that should be arriving soon! reageer retweet
![]()
quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:21 schreef artm het volgende:
twitter:RealKimJong_Un twitterde op woensdag 12-03-2014 om 21:33:05Excited about my new #MalaysiaAirlines 777 that should be arriving soon! reageer retweet
If not now, then when.![]()
Misschien is de volgende info nog een goede toevoeging aan de OP waarin staat beschreven dat het toestel mogelijk 4 uur heeft doorgevlogen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik haal niks meer weg wat "ontkracht" is. Veelal is het berichtgeving van de Maleiers die het tegendeel stelt, dat maakt het nog niet waar.
Als Boeing of Rolls Royce met zo'n bericht komt, wie zijn wij -of de Maleisische overheid- dan om daar aan te twijfelen?
NWS / Vlucht MH370 Malaysia Airlines 170 UUR vermist #12![]()
quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:21 schreef artm het volgende:
cadeautje voor zijn herverkiezing.
Zou je denken dat die Noord-Koreanen precies in het verkiezingsweekend een vliegtuig kapen? Hebben ze daar tijd voor, ja?The only limit is your own imagination
Het zou wel een goede afleider zijn geweestquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
cadeautje voor zijn herverkiezing.
Zou je denken dat die Noord-Koreanen precies in het verkiezingsweekend een vliegtuig kapen? Hebben ze daar tijd voor, ja?
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”![]()
Ah op die fiets! Toch opmerkelijk dat ze daar niet op geabonneerd waren dan imo, geen idee hoe dat bij andere luchtvaartmaatschappijen zit eigenlijk. Maar het lijkt me dat je all grounds covered wilt hebben op dat gebied..quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:17 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ik zeg het een beetje krom, maar ik bedoelde dat de Amerikanen ook de informatie niet hebben.
De gegevens worden dacht ik alleen verstuurd als de maatschappij geabonneerd is. Nu is er alleen waargenomen dat het toestel iets wilde versturen.![]()
Murrica
http://www.theguardian.co(...)1f0ce4b0b23261daf452quote:On Saturday, the US Navy will contribute new state-of-the-art surveillance aircraft to the search for MH370, according to a Navy press release:
The aircraft has a maximum speed of 490 knots, a ceiling of 41,000 feet, and provides a range of more than 1,200 nautical miles with four hours on station. For a mission such as the MH370 search, the P-8 will typically fly at 5,000 to 10,000 feet at 350 knots, with a search time of approximately 8-9 hours depending on distance to search area.
The P-3C Orion will “remain on station to assist with the search in a daily rotation with the P-8,” the navy said, adding that it was sending the USS Pinckney, a destroyer, “to Singapore for planned maintenance and routine voyage repairs”:
With the search area expanding into the Strait of Malacca Pinckney is not currently needed until follow-on information is available and planning occurs. She will continue searching during her transit south today.![]()
Als je over water vliegt dat stuk valt het wellicht mee, toentertijd bij Air France zag je ook dat maar een paar kilometer buiten de kustlijn van Brazilië de radars al min of meer ophielden, dus wat dat betreft.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:15 schreef APK het volgende:
[..]
Dan is het Thaise luchtruim behoorlijk lek![]()
Mooi plaatjequote:Op donderdag 13 maart 2014 22:27 schreef gijsman het volgende:
http://www.washingtonpost(...)62f9996_graphic.html![]()
![]()
Tenzij het vliegtuig teruggekeerd was naar Maleisie kon het niet naar Myanmar vliegen zonder over Thailand te vliegen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:31 schreef DeParo het volgende:
Als je over water vliegt dat stuk valt het wellicht mee, toentertijd bij Air France zag je ook dat maar een paar kilometer buiten de kustlijn van Brazilië de radars al min of meer ophielden, dus wat dat betreft.
Lijkt mij een beetje vergezocht dus
Dus daarom vraag ik of dat stuk bij de grens afgedekt is met radarquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:34 schreef APK het volgende:
[..]
Tenzij het vliegtuig teruggekeerd was naar Maleisie kon het niet naar Myanmar vliegen zonder over Thailand te vliegen.
Lijkt mij een beetje vergezocht dus![]()
, het zou me niet verbazen dat daar waar twee radarsystemen elkaar treffen, wellicht een ongedekt stuk is.
Het kan ook kloppen met ooggetuigenverslagen waarbij werd gezegd dat een vliegtuig laag overkwam en richting Bachok vloog wat bijna precies bij de grens ligt.![]()
Ik vraag mij af waarom er niet gezocht wordt naar de 'zwarte' doos? Die geeft toch een signaal af?quote:De doos zendt een signaal uit dat men kan opvangen om het opzoeken te vergemakkelijken, het signaal wordt tot 30 dagen uitgezonden door een zogenaamde beacon locator en kan worden opgevangen op dieptes tot 6 km.![]()
Hoe kom je er bij dat men niet op zoek is?quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:36 schreef Robuustheid het volgende:
Ik vraag mij af waarom er niet gezocht wordt naar de 'zwarte' doos? Die geeft toch een signaal af?![]()
Een signaal met een beperkt bereik, als het diep onder water ligt is het zeer lastig te lokaliseren, dat was bijvoorbeeld ook het geval met het Air France toestel, ze wisten wel ongeveer waar het was neergestort (enigszins althans), maar het duurde alsnog twee jaar om te vinden (en na 30 dagen was de batterij van het signaal al op).quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:36 schreef Robuustheid het volgende:
Ik vraag mij af waarom er niet gezocht wordt naar de 'zwarte' doos? Die geeft toch een signaal af?![]()
quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:36 schreef Robuustheid het volgende:
Ik vraag mij af waarom er niet gezocht wordt naar de 'zwarte' doos? Die geeft toch een signaal af?
[..]![]()
![]()
![]()
Zo'n ding zendt wel uit, maar je moet alsnog redelijk in de buurt zijn om ze op te vangen. Het is niet zo dat als een box een crash meemaakt in Vladivostok, je in Amsterdam dat signaal op pakt met gps en druk gegevens.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:36 schreef Robuustheid het volgende:
Ik vraag mij af waarom er niet gezocht wordt naar de 'zwarte' doos? Die geeft toch een signaal af?
Zou wel handig zijn. Eerlijk is eerlijk.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Hoe goed zijn de grensradars van de landen in die regio?
Mocht het in india meevallen kan het toestel volgens die graph ook makkelijk in iran staan mocht het geland zijn.Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”![]()
OP waardigquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:27 schreef gijsman het volgende:
http://www.washingtonpost(...)62f9996_graphic.htmlNever argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.![]()
Dat dacht ik ook. Dossier MH370/08MAR14/9M-MRO wordt alleen duidelijker.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Vanwege het toerisme zijn er redelijk veel vliegvelden in het zuiden van Thailand, dus ik mag hopen dat ze de boel daar een beetje in de gaten houdenquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:36 schreef DeParo het volgende:
Dus daarom vraag ik of dat stuk bij de grens afgedekt is met radar![]()
, het zou me niet verbazen dat daar waar twee radarsystemen elkaar treffen, wellicht een ongedekt stuk is.
Het kan ook kloppen met ooggetuigenverslagen waarbij werd gezegd dat een vliegtuig laag overkwam en richting Bachok vloog wat bijna precies bij de grens ligt.
En de grens lijkt mij sowieso wel een punt om met radar te coveren.Who the fuck can sleep with all this shit going on?![]()
Er zijn daar geen dieptes van 6000 meter. Dus waarom scannen ze het signaal niet?quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:37 schreef DeParo het volgende:
[..]
Een signaal met een beperkt bereik, als het diep onder water ligt is het zeer lastig te lokaliseren, dat was bijvoorbeeld ook het geval met het Air France toestel, ze wisten wel ongeveer waar het was neergestort (enigszins althans), maar het duurde alsnog twee jaar om te vinden (en na 30 dagen was de batterij van het signaal al op).![]()
Omdat je het signaal op een afstand van 6 km al oppikt. De zee daar is geen 6000 meter diep.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat men niet op zoek is?![]()
Wat was het nut van de verdwijning dan?quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:46 schreef mschol het volgende:
stel hij is niet gecrasht, dan verwacht ik dat ze hem nooit meer terug gaan vinden
Oud ijzer?
Of denk je aan aliens?
dat is natuurlijk een optie al zit een vliegtuig vol met iets als glasvezel ofzo, metaal minder dacht ik, zit vast ook een hoop koper inquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:49 schreef APK het volgende:
[..]
Wat was het nut van de verdwijning dan?
Oud ijzer?uiteraard...quote:Of denk je aan aliens?
beter gezegd: ze gaan hem nooit terugvinden in zijn originele staat, d.w.z.: of volledig omgebouwd naar een lokale airliner.. of volledig verbouwd tot terroristisch voertuiig![]()
Wat een landquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Murrica
[..]
http://www.theguardian.co(...)1f0ce4b0b23261daf452![]()
![]()
Die eerste optie lijkt mij wel een heel erg omslachtige manier om een nieuwe airline te beginnen of een noodleidende maatschappij van vliegtuigen te voorzienquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:51 schreef mschol het volgende:
beter gezegd: ze gaan hem nooit terugvinden in zijn originele staat, d.w.z.: of volledig omgebouwd naar een lokale airliner.. of volledig verbouwd tot terroristisch voertuiig
weinig ijzer in ieder geval, veels te zwaar. Veel alu, en idd aardig wat koper voor de stroom- en datadradenquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:51 schreef mschol het volgende:
[..]
dat is natuurlijk een optie al zit een vliegtuig vol met iets als glasvezel ofzo, metaal minder dacht ik, zit vast ook een hoop koper in[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P![]()
Nu pas weer op Fok, geen tijd 2 delen terug te lezen. Zijn er nog echte updates/nieuws of theorien????![]()
http://mashable.com/2014/(...)ash-com-Tw-main-link
UPDATE: March 13, 2014 at 5:46 p.m. ET — The White House said the search for Flight 370 may expand to the Indian Ocean based on unspecified “new information” showing that the plane was still running four hours after it dropped from the radar, which is detailed in the story below.![]()
Dat klopt maar ik denk dat het bereik van een radar hier een beetje wordt overschat.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:42 schreef APK het volgende:
[..]
Vanwege het toerisme zijn er redelijk veel vliegvelden in het zuiden van Thailand, dus ik mag hopen dat ze de boel daar een beetje in de gaten houden
En de grens lijkt mij sowieso wel een punt om met radar te coveren.![]()
Haha, die stiekeme Amerikanen hebben gewoon in elke Boeing een track-systeem gestopt, en nu het te lang duurt komen ze er mee naar buitenquote:Op donderdag 13 maart 2014 23:10 schreef videonatic het volgende:
http://mashable.com/2014/(...)ash-com-Tw-main-link
UPDATE: March 13, 2014 at 5:46 p.m. ET — The White House said the search for Flight 370 may expand to the Indian Ocean based on unspecified “new information” showing that the plane was still running four hours after it dropped from the radar, which is detailed in the story below.![]()
.
![]()
Of gewoon dat vliegtuig gevolgt met satelieten, zou me echt niks verbazen als Amerika de hele globe 24/7 filmt buiten grote stukken oceaan om.![]()
quote:Sources speaking to The Wall Street Journal say that Malaysia Airlines Flight 370 maintained contact with satellites for several hours after disappearing from radar, raising new questions about where the missing 777 wide-body airliner may be.http://www.theverge.com/2(...)after-it-disappearedquote:Now, with evidence that the aircraft's satellite communication (SATCOM) system was online for roughly four hours after the loss of radar contact, the search area is much larger — WSJ notes that it could've remained in the air for some 2,200 miles based on the 777's cruising speed, taking it as far away as Pakistan. Among other things, SATCOM can be used to send periodic diagnostics to ground crew, but investigators say that the airliner's periodic pings contained no actual data.De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.![]()
Nou ze vonden het wrak al na 5 dagen, maar het lukte ze pas 2 jaar later om de zwarte doos boven water te krijgen omdat het zo diep was.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:37 schreef DeParo het volgende:
[..]
Een signaal met een beperkt bereik, als het diep onder water ligt is het zeer lastig te lokaliseren, dat was bijvoorbeeld ook het geval met het Air France toestel, ze wisten wel ongeveer waar het was neergestort (enigszins althans), maar het duurde alsnog twee jaar om te vinden (en na 30 dagen was de batterij van het signaal al op).Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ik had het over de zwarte doosquote:Op donderdag 13 maart 2014 23:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nou ze vonden het wrak al na 5 dagen, maar het lukte ze pas 2 jaar later om de zwarte doos boven water te krijgen omdat het zo diep was.![]()
, volgens mij hebben ze door de diepte de zwarte doos ook niet gelokaliseerd eerder, dus wat dat betreft.
![]()
Konden ze nog wat uit die zwarte doos halen na 2 jaar? Ding roest officieel namelijk kapot na 30 dagen![]()
Hoe kom je daarbij? Batterij stopt ermee na 30 dagen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:20 schreef videonatic het volgende:
Konden ze nog wat uit die zwarte doos halen na 2 jaar? Ding roest officieel namelijk kapot na 30 dagen
Na 2 jaar onder water:![]()
![]()
Kutzooi, OP verneukt? Kan dat uit de history teruggezet worden door een modje??The only limit is your own imagination
http://abcnews.go.com/Int(...)an/story?id=22894802quote:"U.S. believes that the shutdown of two communication systems happened separately on Malaysia Airlines Flight 370. One source said this indicates the plane did not come out of the sky because of a catastrophic failure.
The data reporting system, they believe, was shut down 1:07 a.m. The transponder -- which transmits location and altitude -- shut down at 1:21 a.m.
This indicates it may well have been a deliberate act, "![]()
WOW!quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:25 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
http://abcnews.go.com/Int(...)an/story?id=22894802The only limit is your own imagination
De Maleisische autoriteiten zullen vast zeggen dat het niet klopt.quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:25 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
http://abcnews.go.com/Int(...)an/story?id=22894802![]()
De Amerikanen zijn duidelijk een actieve rol gaan aannemen want ze zullen het gepruts van de Maleisische autoriteiten wel zat zijn.![]()
Radar of wat ze ook gebruiken.quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:12 schreef DeParo het volgende:
Dat klopt maar ik denk dat het bereik van een radar hier een beetje wordt overschat.
Ik neem aan (hoop) dat Thailand -en elk land- het eigen luchtruim en wat daar over land vliegt goed in de gaten houdt.
But then again...
Ik zal het toch nog even aanstippen, heb er een plaatje bijgemaakt, die zie je hieronder:
Wat ik heel verwarrend vind is dat het vliegtuig op veel plaatjes in een rechte lijn naar het zuidwesten lijkt te zijn gevlogen. Kijkend naar ooggetuigenverslagen (verschillende verhalen van mensen die menen in de buurt van Kota Bharu, Banchok, en Ketereh een groot vliegtuig laag hebben zien overkomen) lijkt het alsof dat in het begin inderdaad zo was maar dat daarna juist richting het noordwesten is gevlogen. De volgende radarpositie is in de buurt van Phuket wat op het plaatje boven enigszins wegvalt.
De Amerikanen zijn nu gaan zoeken volgens berichten in daar waar de Andamanse Zee en de Indische Oceaan elkaar snijden, kortom, dit vliegtuig is een stuk richting het noorden gaan vliegen.
Wellicht dat daar ook nog heel veel interessante eilandjes zijn met vliegvelden uit bijvoorbeeld de Tweede Wereldoorlog![]()
.
![]()
quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:28 schreef gijsman het volgende:
[..]
De Maleisische autoriteiten zullen vast zeggen dat het niet klopt.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”![]()
Hiermee spoor je zo'n ding op en haal je 'em naar boven. We hadden vorig 2 van die dingen aan boord voor assisteren met kabel leggen door een ander schip.quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:20 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik had het over de zwarte doos![]()
, volgens mij hebben ze door de diepte de zwarte doos ook niet gelokaliseerd eerder, dus wat dat betreft.
Dat kost een geld, gewoon absurd, en dan komt het schip er nog bij.![]()
![]()
Damn, lijkt vrij spannend nieuws, maar ik heb zo'n gevoel dat het toch weer ontkracht gaat worden...![]()
hij staat dus in N-Koreaquote:Op donderdag 13 maart 2014 23:25 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
http://abcnews.go.com/Int(...)an/story?id=22894802![]()
toch?![]()
![]()
Dit begint toch vormen aan te nemen van een inter-nationale politieke strijd. Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat dat vliegtuig ergens intact staat op deze aardkloot. Mocht het intentioneel uit zijn gezet dan lijkt het me sterk dat er na een bepaalde tijd vliegen dat ding "toch ff per ongeluk ergens tegen aan is gecrasht"![]()
Misschien moeten ze (USA) dan maar eens man en paard gaan noemen ipv via 'sources' te lekken naar ABC en andere media als ze meer info hebben.quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:45 schreef MrBanaan1 het volgende:
Damn, lijkt vrij spannend nieuws, maar ik heb zo'n gevoel dat het toch weer ontkracht gaat worden...
Maleisie is inmiddels al genoeg gekleineerd wmb
Klopt, maar die kranten/sites daar willen hits en kijkers. Ik vertrouw het pas als het op meerdere gerenomeerde sites komt.quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:49 schreef APK het volgende:
[..]
Misschien moeten ze (USA) dan maar eens man en paard gaan noemen ipv via 'sources' te lekken naar ABC en andere media als ze meer info hebben.
Maleisie is inmiddels al genoeg gekleineerd wmb![]()
Als de Amerikanen er vanuit gaan dat hij is neergestort zou me dat niet verbazenquote:Op donderdag 13 maart 2014 23:49 schreef Gisteren. het volgende:
Dit begint toch vormen aan te nemen van een inter-nationale politieke strijd. Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat dat vliegtuig ergens intact staat op deze aardkloot. Mocht het intentioneel uit zijn gezet dan lijkt het me sterk dat er na een bepaalde tijd vliegen dat ding "toch ff per ongeluk ergens tegen aan is gecrasht"![]()
.
![]()
Top, wat vond je ervan?quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik heb de filmpjes over Egyptian Air overigens gezien![]()
.
Misschien weten ze dat al zeker en willen ze 'die moslims' nog even laten spartelen om te laten zien hoe incompetent 'ze' zijn.quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:51 schreef DeParo het volgende:
Als de Amerikanen er vanuit gaan dat hij is neergestort zou me dat niet verbazen![]()
.
Misschien staat er nog een rekening open?
Fuck, zelfs ik ga Alu-dingen posten
Iemand al gedacht dat het Limburgers zijn die een statement willen maken tegen het haten op Limburg door Hollanders?![]()
Neemaar: ik vrees dat aangezien er nu nog geen enkel brokstuk is gevonden, het nog heel lang kan gaan duren. Ook denk ik hierdoor dat het helemaal niet neergestort is (in zee althans).![]()
quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:55 schreef MrBanaan1 het volgende:
Iemand al gedacht dat het Limburgers zijn die een statement willen maken tegen het haten op Limburg door Hollanders?![]()
![]()
Hoe dat te linken aan een vlucht van Kuala Lumpur naar Beijing?quote:Neemaar: ik vrees dat aangezien er nu nog geen enkel brokstuk is gevonden, het nog heel lang kan gaan duren. Ook denk ik hierdoor dat het helemaal niet neergestort is (in zee althans).'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Details, zien we later welquote:Op donderdag 13 maart 2014 23:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]![]()
Hoe dat te linken aan een vlucht van Kuala Lumpur naar Beijing?
[..]![]()
![]()
Nu pas idd.quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:27 schreef videonatic het volgende:
Het verhaal neemt vreemde wendingen aan.Ten percent faster with a sturdier frame![]()
Nou ja het bevestigt de mogelijkheid van een piloot die zelfmoord pleegt, de vraag blijft wellicht waarom dan niet meteen bij overname van de stuurknuppel (misschien dat hij dus niet gevonden wilde worden), de Egyptische piloot deed het volgens mij vrijwel meteen toen hij in de cockpit plaatsnam achter de stuurknuppel alhoewel die andere piloot nog de koers probeerde te veranderen (als die ene piloot het natuurlijk heeft gedaanquote:![]()
![]()
![]()
).
![]()
Nou ja, eerder dat ze de Maleisiërs de kans hebben gegeven het zelf op te lossen, en nu hun geheime opsporingsmethodes inzetten om het vliegtuig alsnog te vindenquote:Op donderdag 13 maart 2014 23:54 schreef APK het volgende:
[..]
Misschien weten ze dat al zeker en willen ze 'die moslims' nog even laten spartelen om te laten zien hoe incompetent 'ze' zijn.
Misschien staat er nog een rekening open?
Fuck, zelfs ik ga Alu-dingen posten![]()
.
![]()
The plot thickens. Ben erg benieuwd of de waarheid boven tafel komt. Begin zelf ook te twijfelen of het vliegtuig wel neergestort is![]()
![]()
Maar hoe dan ook, de Amerikanen zoeken waarschijnlijk daar waar de Andamanen en de Indische Oceaan elkaar treffen, of ongeveer in het noorden van de straat van Malakka, het lijkt me dat daar ook vliegvelden aanwezig zijn, ben benieuwd waarom ze denken dat het is neergestort daarna.![]()
Hoe groot zijn de kansen?quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:55 schreef MrBanaan1 het volgende:
Neemaar: ik vrees dat aangezien er nu nog geen enkel brokstuk is gevonden, het nog heel lang kan gaan duren. Ook denk ik hierdoor dat het helemaal niet neergestort is (in zee althans).
• Technisch defect - decompressie en op AP 4 uur doorvliegen
• Kaping - kan mislukken (neerstorten) of lukken (landen en verbergen)
Mij lijkt gezien de berichtgeving de kaping het meest logische, voornamelijk vanwege het vermoeden van 2 losse contactverbrekingen.
TD = 20% kans
KA = 80% kans
TD -> Op land crashen = 40% kans
TD -> in zee crashen = 60% kans
KA -> kaping lukt (KL) = 73%
KA -> kaping mislukt (KM) = 27%
KM -> stort op land = 40% kans
KM -> stort op zee = 60% kans
Kans dat het vliegtuig in zee ligt is 0,2 * 0,6 + 0,8 * 0,27 * 0,6 = 0,12 + 0.13 ~ 25%
Kans dat het vliegtuig veilig op het land staat is 0,8 * 0,73 ~ 59%
Kans dat het vliegtuig op land ligt is 0,2 * 0,4 + 0,8 * 0,27 * 0,4 = 0,08 + 0.08 ~ 16%
[ Bericht 2% gewijzigd door El_Matador op 14-03-2014 00:43:51 ]The only limit is your own imagination
Waar baseer je die % op? Is ook gewoon mijn gevoel hoor. Weet niet waarom. Voelt vreemd als er nu nog steeds niks gezien is.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe groot zijn de kansen?
Mij lijkt gezien de berichtgeving de kaping het meest logische, voornamelijk vanwege het vermoeden van 2 losse contactverbrekingen.
TD = 20% kans
KA = 80%
KA -> kaping lukt (KL) = 50%
KA -> kaping mislukt (KM) = 50%
Kans dat het vliegtuig in zee ligt is 0,2 * 0,6 + 0,8 * 0,5 * 0,6 = 0,12 + 0.24 = 36%![]()
Mijn theorie :
Vliegtuig vloog richting beijing, plots doken er 2 noord-koreaanse MiG's op die via de radio schreeuwden : land dat ding in noord-korea of we skieten jullie uit de lucht "
Doodsbange piloten gehoorzamen de schreeuwende noord-koreanen en landen het toestel in noord korea.
De passagiers en bemanning worden ondertussen gemarteld in een afgelegen strafkamp in het kille koreaanse landschap, terwijl het toestel word gestript voor zijn onderdelen en apparatuur.
Aangezien het zo'n gesloten land is dat nauwelijks communiceert met de buitenwereld, is dat waarschijnlijk de reden waarom het hele zooitje spoorloos is.oi mate![]()
Gut feeling.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:04 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Waar baseer je die % op? Is ook gewoon mijn gevoel hoor. Weet niet waarom. Voelt vreemd als er nu nog steeds niks gezien is.
Die percentages land (40) en zee (60) zijn geschatte % van de cirkel op de kaart.The only limit is your own imagination
Heb een theorietje voor je, nu we toch bezig zijn.quote:
Die kist zelf is heel vaak in NL geweest. Op Schiphol. Schiphol ligt in Holland. Boze limburger met hollanderhaat saboteert de kist wanneer niemand kijkt en een paar dagen later is het over.
Daarna had de limbolander gehoopt dat ze tijdens het onderzoek achter een onderhoudsfout waren gekomen, wat terug te herleiden is op de dag dat deze kist in AMS was.
Hollanders krijgen de schuld van de crash.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Jammer alleen dat:quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:04 schreef Bestelbus het volgende:
Mijn theorie :
Vliegtuig vloog richting beijing, plots doken er 2 noord-koreaanse MiG's op die via de radio schreeuwden : land dat ding in noord-korea of we skieten jullie uit de lucht "
Doodsbange piloten gehoorzamen de schreeuwende noord-koreanen en landen het toestel in noord korea.
De passagiers en bemanning worden ondertussen gemarteld in een afgelegen strafkamp in het kille koreaanse landschap, terwijl het toestel word gestript voor zijn onderdelen en apparatuur.
Aangezien het zo'n gesloten land is dat nauwelijks communiceert met de buitenwereld, is dat waarschijnlijk de reden waarom het hele zooitje spoorloos is.
• er geen rare vliegbewegingen zijn gespot vanaf de Vietnamese kust tot aan het Noord-Koreaanse luchtruim
• Pyongyang waarschijnlijk net te ver vliegen is met de hoeveelheid kerosineThe only limit is your own imagination
Maar mensen, ik ben er weer van tussen. Morgen opendag Eindhoven (toevallig nog iemand daar??) en erna weer werken. Na 4 dagen niks doen (waarvan 3 op 1 in de dagstats) heb ik nu weer 2 heel drukke dagen dus mis ik helaas veel nieuws/updates. Als er ECHT iets groots/speciaals bekend wordt, zou iemand me dan even willen DMen? Hoef ik niet alles door te spitten. Brokstukken gevonden bijvoorbeeld, of een heel realistische theorie.
Bijv. dank, en sorry dat ik deze dagen niet actief kan mee helpen/denken.![]()
Met alle respect, maar kom je erkennig te kort in het dagelijks leven?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
TD = 20% kans
KA = 80% kans
Kans dat het vliegtuig in zee ligt is 0,2 * 0,6 + 0,8 * 0,5 * 0,6 = 0,12 + 0.24 = 36%
Kans dat het vliegtuig veilig op het land staat is 0,8 * 0,5 = 40%
Kans dat het vliegtuig op land ligt is 0,2 * 0,4 + 0,8 * 0,5 * 0,4 = 0,08 + 0.16 = 24%
Je bent een zelfgenoemde internationale "academicus" en noemt anderen zolderkamernerds. Je academische skills laat je met deze post wel zien ja.![]()
Zit altijd een veiligheidsmarge in verwerkt. Een kist vertrekt nooit met 'net aan net genoeg' peut. En het afstandsverschil tussen KUL en die 2 steden is ook niet schrikbarend groot. Kan best.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jammer alleen dat:
• er geen rare vliegbewegingen zijn gespot vanaf de Vietnamese kust tot aan het Noord-Koreaanse luchtruim
• Pyongyang waarschijnlijk net te ver vliegen is met de hoeveelheid kerosine
4.400 om 4.700 km.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Simpel berekeningetje man, doe niet zo moeilijk.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:12 schreef Gisteren. het volgende:
[..]
Met alle respect, maar kom je erkennig te kort in het dagelijks leven?
Je bent een zelfgenoemde internationale "academicus" en noemt anderen zolderkamernerds. Je academische skills laat je met deze post wel zien ja.
Als onze piloot interessante kennis gaat toevoegen, zal ik hem van harte steunen. Een beetje triest op anderen gaan hakken, grow up man.The only limit is your own imagination
ik zeg dat de kans dat het vliegtuig tevoorschijn komt 50% is!
50 % mensen!
There are only 151 Pokémon.![]()
Het is een vrij nietszeggende berekening die kennis impliceert die er gewoon niet is. Waarom is de kans op een succesvolle hijack 50%?Waarom is de kans om in water neer te storten evengroot voor technische failure als voor hijack, dat is totaal onlogisch met de kennis die we hebben.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Simpel berekeningetje man, doe niet zo moeilijk.
Als onze piloot interessante kennis gaat toevoegen, zal ik hem van harte steunen. Een beetje triest op anderen gaan hakken, grow up man.
je hebt geen enkele reden gegeven waarom de getallen die jij geeft accurater zijn dan welke willekeurige reeks getallen, die natuurlijk tot totaal andere uitkomsten leiden. Waardoor de uiteindelijke conclusie eigenlijk niets anders kan zijn dat de kans dat het vliegtuig in het water ligt tussen de 0 en de 100% is.Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-![]()
Nee volgens onze huis-academicus is het 66*0,5+50*0,3+62*0,1=50,2. Gebaseerd op mijn gut-feeling. Als anderen niet volgens een hypothesevorming redeneren dan word ik boos.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:15 schreef Eenskijken het volgende:
ik zeg dat de kans dat het vliegtuig tevoorschijn komt 50% is!
50 % mensen!![]()
Hey Banaan, succes op je open dag in EHV, ik heb morgen ook een drukke dag bij klanten.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:12 schreef MrBanaan1 het volgende:
Maar mensen, ik ben er weer van tussen. Morgen opendag Eindhoven (toevallig nog iemand daar??) en erna weer werken. Na 4 dagen niks doen (waarvan 3 op 1 in de dagstats) heb ik nu weer 2 heel drukke dagen dus mis ik helaas veel nieuws/updates. Als er ECHT iets groots/speciaals bekend wordt, zou iemand me dan even willen DMen? Hoef ik niet alles door te spitten. Brokstukken gevonden bijvoorbeeld, of een heel realistische theorie.
Bijv. dank, en sorry dat ik deze dagen niet actief kan mee helpen/denken.
Bedankt voor je werk tot nu toe en als ik iets zie zal ik je even DMmen.The only limit is your own imagination
Ik geef duidelijk aan wat ik aanneem, doe nou niet zo moeilijk. Natuurlijk is het allemaal complexer en stel ik nergens dat het zo IS?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:20 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Het is een vrij nietszeggende berekening die kennis impliceert die er gewoon niet is. Waarom is de kans op een succesvolle hijack 50%?Waarom is de kans om in water neer te storten evengroot voor technische failure als voor hijack, dat is totaal onlogisch met de kennis die we hebben.
je hebt geen enkele reden gegeven waarom de getallen die jij geeft accurater zijn dan welke willekeurige reeks getallen, die natuurlijk tot totaal andere uitkomsten leiden. Waardoor de uiteindelijke conclusie eigenlijk niets anders kan zijn dat de kans dat het vliegtuig in het water ligt tussen de 0 en de 100% is.
Juist in een tijd dat je geen enkel datapunt hebt zijn de vrijheden groot en de marges dus ruim. Maak je eigen "formule" dan.The only limit is your own imagination
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:20 schreef Gisteren. het volgende:
[..]
Nee volgens onze huis-academicus is het 66*0,5+50*0,3+62*0,1=50,2. Gebaseerd op mijn gut-feeling. Als anderen niet volgens een hypothesevorming redeneren dan word ik boos.
Ik probeer wat toe te voegen, jij ook?The only limit is your own imagination
Sure:quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik geef duidelijk aan wat ik aanneem, doe nou niet zo moeilijk. Natuurlijk is het allemaal complexer en stel ik nergens dat het zo IS?
Juist in een tijd dat je geen enkel datapunt hebt zijn de vrijheden groot en de marges dus ruim. Maak je eigen "formule" dan.
Kans dat het gehijacked is (ph): 0-100%
Kans dat het een technical failure is (pt): 0-100%
Kans dat het iets anders is (po): 0-100%
ph+pt+po = 100%
kans dat het in het water is gevallen onder ph: 0-100%
kans dat het in het water ligt onder pt: 0-100%
kans dat het in het water ligt onder po: 0-100%
dus
alles keer elkaar en gaafdoenerij
de kans dat het in het water ligt bereken ik als ergens tussen de 0 en 100%
Heb je ongeveer evenveel aan maar pretendeert geen zekerheid die er niet is.Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-![]()
Ja, door te commentaar te geven op die kolder van jou. Je hebt veel toegevoegd aan dit topic, maar als iemand je aanspreekt op een nutteloze, nietszeggende, skillshowende post van je dan schiet je gelijk in de verdediging. Controlefreak..quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik probeer wat toe te voegen, jij ook?![]()
Hey zowaar, een post die ik snapquote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:25 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Sure:
ph+pt+po = 100%
dus
Heb je ongeveer evenveel aan maar pretendeert geen zekerheid die er niet is.![]()
![]()
![]()
En daar ga je de mist in; dat doe ik ook niet.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:25 schreef oompaloompa het volgende:
maar pretendeert geen zekerheid die er niet is.
In de OP staan observaties en feiten ook gescheiden van de scenario's etc.
Natuurlijk zijn de ranges groot, maar je kan er wel over speculeren, dus zonder het als vaststaand feit te presenteren. Wijs me anders even aan waar ik dat deed.The only limit is your own imagination
Aan de ene kant zeg je dat het 'totaal niet academisch" is en nu is het "skillshowend". Welk etiketje wil je op me plakken?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:27 schreef Gisteren. het volgende:
[..]
Ja, door te commentaar te geven op die kolder van jou. Je hebt veel toegevoegd aan dit topic, maar als iemand je aanspreekt op een nutteloze, nietszeggende, skillshowende post van je dan schiet je gelijk in de verdediging. Controlefreak..
Het is het allebei niet, gewoon een simpel berekeningetje tussendoor die iedere HAVO'er kan maken, met wat aannames.
Als The Stranger hier piloteninformatie komt toevoegen, graag. Daar hoef je anderen die wel hier posten niet voor af te branden...The only limit is your own imagination
Ik denk dat jij dit wel interessant zal vinden:quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:25 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Sure:
ph+pt+po = 100%
dus
Heb je ongeveer evenveel aan maar pretendeert geen zekerheid die er niet is.
http://america.aljazeera.(...)gmalaysianplane.html
Bayes' Theorem![]()
![]()
Zie hierboven ^^quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En daar ga je de mist in; dat doe ik ook niet.
Natuurlijk zijn de ranges groot, maar je kan er wel over speculeren, dus zonder het als vaststaand feit te presenteren. Wijs me anders even aan waar ik dat deed.
(http://america.aljazeera.(...)gmalaysianplane.html)
Je gebruikt veel aannames, maar de zaken meenemen die al bekend zijn kan wel helpen.![]()
doe eens rustig mensen en hou het simpel toestel is gekaapt doorgevlogen en geland op 1 of ander afgelegen vliegveld
Of de 1 van de piloten heeft besloten om zelf moord te plegen, neemt de controle over en vliegt richting de Indische oceaan om daar te crashen.![]()
Ik moet zeggen dat ik toch al dagen dit topic steeds weer lees voor de fantastische theorièn die voorbij komen. Stiekem wel spannend om te speculeren wat er met dat vliegtuig is gebeurd.![]()
![]()
Dank, goed stuk.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:30 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Zie hierboven ^^
(http://america.aljazeera.(...)gmalaysianplane.html)
Je gebruikt veel aannames, maar de zaken meenemen die al bekend zijn kan wel helpen.
Dit:
“It’s a very short, simple equation that says you can start out with hypothesis about something — and it doesn’t matter how good the hypothesis is,” said Sharon Bertsch McGrayne, author of “The Theory That Would Not Die: How Bayes' Rule Cracked the Enigma Code, Hunted Down Russian Submarines, and Emerged Triumphant from Two Centuries of Controversy.”
That’s because the hypothesis can keep changing and improve, and still be used with the theorem, McGrayne told Al Jazeera.
“You are committed to modify that hypothesis every time a new piece of information arises,” McGrayne said.
is exact wat ik ook zeg. Misschien neemt oompa het van deze experts wel aan?The only limit is your own imagination
Dat deed je ook pas toen iemand vroeg waar je de getallen op baseerde...quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik geef duidelijk aan wat ik aanneem, doe nou niet zo moeilijk. Natuurlijk is het allemaal complexer en stel ik nergens dat het zo IS?
Juist in een tijd dat je geen enkel datapunt hebt zijn de vrijheden groot en de marges dus ruim. Maak je eigen "formule" dan.Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah![]()
Nee, druif, kijk mijn eerste post maar na.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:33 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat deed je ook pas toen iemand vroeg waar je de getallen op baseerde...
Ik zeg nergens dat het zo IS en ik stel duidelijk dat ik die % aanneem. De tering, nog meer commentaar in plaats van nuttige, informatieve posts?The only limit is your own imagination
Als gerenomeerd wetenschapper weet je heel goed dat point-estimates niet geschikt zijn om onzekerheid in schattingen te omvatten.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En daar ga je de mist in; dat doe ik ook niet.
Natuurlijk zijn de ranges groot, maar je kan er wel over speculeren, dus zonder het als vaststaand feit te presenteren. Wijs me anders even aan waar ik dat deed.
Anyway, om het wetenschappelijke gehalte maar iets op te krikken, sinds 1970 zijn er 26 hijacks geweest met 1 of meer slachtoffers, daarvan zijn er slechts 7 gecrashet (3 volgens jou) dus 50-50 lijkt me een vrij onwaarschijnlijke schatting.
Getallen op basis van: http://www.planecrashinfo.com/cause.htm en ik zal vast wel ergens verkeerd geteld hebben maar ik maakte de berekening ook nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
Kijk, dat is nuttige info! Je kan er dus wel wat mee, met een simpel formuletje.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:36 schreef oompaloompa het volgende:
Anyway, om het wetenschappelijke gehalte maar iets op te krikken, sinds 1970 zijn er 26 hijacks geweest met 1 of meer slachtoffers, daarvan zijn er slechts 7 gecrashet (3 volgens jou) dus 50-50 lijkt me een vrij onwaarschijnlijke schatting.
Wat bedoel je met 3 volgens mij? 50-50 klopt niet. Afgaan op het verleden is de kans dus 0.73-0.27 voor veilig landen.Dit voegt wat toe, gracias.quote:Getallen op basis van: http://www.planecrashinfo.com/cause.htm en ik zal vast wel ergens verkeerd geteld hebben maar ik maakte de berekening ook niet
Nu al 59% kans dat het vliegtuig veilig is; de families kunnen opgelucht ademhalen. Zo is het namelijk, en niet anders.
[ Bericht 5% gewijzigd door El_Matador op 14-03-2014 00:45:11 ]The only limit is your own imagination
Haha wat is je probleem met me? Ik geef les in Bayesean-statistics, je mag er gratis bij komen zittenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dank, goed stuk.
Dit:
“It’s a very short, simple equation that says you can start out with hypothesis about something — and it doesn’t matter how good the hypothesis is,” said Sharon Bertsch McGrayne, author of “The Theory That Would Not Die: How Bayes' Rule Cracked the Enigma Code, Hunted Down Russian Submarines, and Emerged Triumphant from Two Centuries of Controversy.”
That’s because the hypothesis can keep changing and improve, and still be used with the theorem, McGrayne told Al Jazeera.
“You are committed to modify that hypothesis every time a new piece of information arises,” McGrayne said.
is exact wat ik ook zeg. Misschien neemt oompa het van deze experts wel aan?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:36 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Als gerenomeerd wetenschapper weet je heel goed dat point-estimates niet geschikt zijn om onzekerheid in schattingen te omvatten.
Getallen op basis van: http://www.planecrashinfo.com/cause.htm en ik zal vast wel ergens verkeerd geteld hebben maar ik maakte de berekening ook nietDank, dank. De fles champagne is al leeg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Je stelt het hier gewoon als iets absoluutsquote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
TD = 20% kans
KA = 80% kans
Kans dat het vliegtuig in zee ligt is 0,2 * 0,6 + 0,8 * 0,5 * 0,6 = 0,12 + 0.24 = 36%
Kans dat het vliegtuig veilig op het land staat is 0,8 * 0,5 = 40%
Kans dat het vliegtuig op land ligt is 0,2 * 0,4 + 0,8 * 0,5 * 0,4 = 0,08 + 0.16 = 24%Zoals hierboven ook al werd geschreven, wijzen op de onzin van dit soort kul lijkt mij prima kwalificeren als nuttige bijdrage.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah![]()
Ik stel helemaal niets als iets absoluuts. zo interpreteer jij dat. Logisch, want jouw eendimensionale denkhouding (zie het maanlandingtopic) schrijft je dat voor, hekje.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:39 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je stelt het hier gewoon als iets absoluutsZoals hierboven ook al werd geschreven, wijzen op de onzin van dit soort kul lijkt mij prima kwalificeren als nuttige bijdrage.
Het toestel zal inmiddels wel omgekat zijn naar illuminati airlines
nee skull and bones airlinesquote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:42 schreef Proximo het volgende:
Het toestel zal inmiddels wel omgekat zijn naar illuminati airlines![]()
Begin daar maar niet over, anders val je heel hard door de mand met je gebrek aan middelbare school natuurkunde kennisquote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik stel helemaal niets als iets absoluuts. zo interpreteer jij dat. Logisch, want jouw eendimensionale denkhouding (zie het maanlandingtopic) schrijft je dat voor, hekje.Dat ik nou niet bepaald de enige ben die het zo interpreteerde zou je toch aan het denken moeten zetten. We kunnen het ook omdraaien natuurlijk. Waar in die post geef je aan dat je alles (op land/water verhouding na) maar wat gokt?
Onikaan ni ov dovah![]()
Cheney en bush dansen samen met de ayatollahs naakt een NWO dans eromheen momenteel, uit betrouwbare bron vernomenquote:
voeg daar de bin laden familie maar aan toe... maarre dit is geen bnwquote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:46 schreef Proximo het volgende:
[..]
Cheney en bush dansen samen met de ayatollahs naakt een NWO dans eromheen momenteel, uit betrouwbare bron vernomen![]()
Je bedoelt dat jij zonder kennis wat NASA-linkjes opduikelt en niet ingaat op mijn punten over de atmosfeer" op de Maan? -> ander topic.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:46 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Begin daar maar niet over, anders val je heel hard door de mand met je gebrek aan middelbare school natuurkunde kennisDat ik nou niet bepaald de enige ben die het zo interpreteerde zou je toch aan het denken moeten zetten. We kunnen het ook omdraaien natuurlijk. Waar in die post geef je aan dat je alles (op land/water verhouding na) maar wat gokt?
Die land-water verhouding is versimpeld; uiteindelijk draait het erom wat de verhouding is na die 4 uur vliegen en dan is er meer zee dan land. Ook is de mogelijk preferente richting niet meegenomen.
Dat heb je met versimpelde berekeningetjes. Wil niet zeggen dat ze fout hoeven te zijn, en een verzameling van dit soort berekeningen met ranges geeft je een idee van de totale kansen.
Precies wat ik doe met het modelleren van bekkens op Aarde, heel wat complexer dan dit.The only limit is your own imagination
Niet dat ik weetquote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:49 schreef OEM het volgende:
[..]
[..]
Zijn jullie uit het 911-topic getrapt dat jullie hier gaan lopen bekvechten?
Onikaan ni ov dovah![]()
Dan had je het simpelweg op kunnen lossen door dat toen al te schrijvenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je bedoelt dat jij zonder kennis wat NASA-linkjes opduikelt en niet ingaat op mijn punten over de atmosfeer" op de Maan? -> ander topic.
Die land-water verhouding is versimpeld; uiteindelijk draait het erom wat de verhouding is na die 4 uur vliegen en dan is er meer zee dan land. Ook is de mogelijk preferente richting niet meegenomen.
Dat heb je met versimpelde berekeningetjes. Wil niet zeggen dat ze fout hoeven te zijn, en een verzameling van dit soort berekeningen met ranges geeft je een idee van de totale kansen.
Precies wat ik doe met het modelleren van bekkens op Aarde, heel wat complexer dan dit.Zoals het er nu staat is het gewoon fout en misleidend.
Onikaan ni ov dovah![]()
Nee, zo interpreteer jij dat. Omdat dat is zoals jij denkt. Rechtlijnig.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:52 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dan had je het simpelweg op kunnen lossen door dat toen al te schrijvenZoals het er nu staat is het gewoon fout en misleidend.
Ze zijn net wakker daar dus ze zullen wel weer op pad gaan en waarschijnlijk komt er wel iets nieuws, wat vervolgend door de autoriteiten ontkracht wordt.![]()
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:55 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Het wordt tijd voor een beetje 'nieuws' want dit gaat nergens meer naartoe geloof ik...
GeenStijlThe only limit is your own imagination
Hier, voor wat het waard is (bij gebrek aan beter): een incident op 10 maart met een Air India 777-300ER. Na 3 uur vliegen valt de transponder uit. Vliegtuig keert terug naar India.
Het flashy nieuwsbericht:
http://timesofindia.india(...)cleshow/31776979.cms
Het sobere nieuwsbericht:
http://www.avherald.com/h?article=4713ebe3&opt=6144![]()
Ja ok, lijkt me ook niet te linken aan deze situatie.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:01 schreef OEM het volgende:
Hier, voor wat het waard is (bij gebrek aan beter): een incident op 10 maart met een Air India 777-300ER. Na 3 uur vliegen valt de transponder uit. Vliegtuig keert terug naar India.
Het flashy nieuwsbericht:
http://timesofindia.india(...)cleshow/31776979.cms
Het sobere nieuwsbericht:
http://www.avherald.com/h?article=4713ebe3&opt=6144![]()
Ze gaan nu dus toch uit van die waarneming door de Chinese satelliet waar het vliegtuig richting Indische oceaan vloog. Maar waarvan ze eerst niet wisten of het dat vliegtuig was. Volgens mij zeggen ze wel dat het vliegtuig wat op de radar te zien was, een vliegtuig was zonder werkende transponder.![]()
Waar haal jij die Chinese satelliet plotseling vandaan?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:08 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Ze gaan nu dus toch uit van die waarneming door de Chinese satelliet waar het vliegtuig richting Indische oceaan vloog. Maar waarvan ze eerst niet wisten of het dat vliegtuig was. Volgens mij zeggen ze wel dat het vliegtuig wat op de radar te zien was, een vliegtuig was zonder werkende transponder.![]()
Van CNN toch, of luister ik nou verkeerdquote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:09 schreef DeParo het volgende:
[..]
Waar haal jij die Chinese satelliet plotseling vandaan?![]()
![]()
Nee klopt wel wat ik zeg, kijk CNN maar.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:10 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Van CNN toch, of luister ik nou verkeerd
Edit: Oh dat van die satelliet is van die 'wrakstukken' zeker.![]()
Was dat pingen wellicht naar een Chinese satelliet dat zou kunnen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:10 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Van CNN toch, of luister ik nou verkeerd![]()
Idd, het lijkt mij onmogelijk dat het uitvallen van de transponder tot het neerstorten van het vliegtuig zou leiden. Het enige wat dat ding doet is informatie over hoogte, positie etc. doorgeven naar de buitenwereld. Misschien een storing die meerdere systemen trof... Blijft lastig zo met zo weinig zekere informatie.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:06 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Ja ok, lijkt me ook niet te linken aan deze situatie.Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah![]()
Gebaseerd op wat?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:13 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Volgens een piloot is de transponder met 100% zekerheid uitgezet, en niet uitgevallen.Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah![]()
Is er al iets meer bekend over die abc-claim dat ze met 7(? meen ik me te herinneren) minuten verschil uitgezet waren?Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
Omdat twee systemen niet tegelijkertijd maar volgens mij vlak na elkaar zijn uitgezet terwijl het radiocontact wel bleef werken, zover ik het begreep, overigens.quote:![]()
Dat dus wellicht hahaquote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:14 schreef oompaloompa het volgende:
Is er al iets meer bekend over die abc-claim dat ze met 7(? meen ik me te herinneren) minuten verschil uitgezet waren?![]()
![]()
![]()
.
![]()
Hij zei: de enige reden dat een piloot een transponder uit zou zetten, is vanwege rook in de cockpit en de angst voor een kortsluiting. Wat in dit geval absoluut niet het geval lijkt aangezien het vliegtuig dan direct omgekeerd zou zijn naar dichts bijzijnde vliegveld, en niet zomaar van koers veranderd.quote:![]()
Zonder iets te melden terwijl het radiocontact gewoon functioneerde schijnbaar.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:15 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Hij zei: de enige reden dat een piloot een transponder uit zou zetten, is vanwege rook in de cockpit en de angst voor een kortsluiting. Wat in dit geval absoluut niet het geval lijkt aangezien het vliegtuig dan direct omgekeerd zou zijn naar dichts bijzijnde vliegveld, en niet zomaar van koers veranderd.![]()
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)g-signalen-uit.dhtmlquote:De vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines heeft nog tot bijna vier uur nadat het van de radar verdween signalen uitgezonden naar een satelliet. Dat duidt er volgens een Amerikaanse functionaris op dat het toestel nog zeker honderden kilometers is doorgevlogen, zo zei hij gisteren tijdens een briefing.
Zes dagen na de verdwijning van het vliegtuig met 239 mensen aan boord, is er nog altijd niets van het toestel gevonden. De Maleisische autoriteiten hebben hun zoektocht inmiddels uitgebreid naar India en de Indische Oceaan, nu wordt aangenomen dat het toestel langer heeft doorgevlogen. Alle voorgaande mogelijke scenario's leverden tot op heden nog niks op.
De Amerikaanse functionaris, die anoniem wenste te blijven, zei dat de Boeing 777 nadat het van de radar verdween geen data meer aan de satelliet wist door te geven, maar wel langdurig een signaal uitzond om te probreren het contact te herstellen.
ABC meldt verder uit monde van twee Amerikaanse functionarissen dat de Verenigde Staten ervan uit gaan dat de twee communicatiesystemen in het vliegtuig afzonderlijk van elkaar werden uitgeschakeld. Volgens een bron wijst dit erop dat het toestel van Malaysia Airlines niet door een ongeval of explosie van de radar is verdwenen.
'Menselijke interventie'
Het systeem om gegevens te rapporteren werd om 01u07 's nachts (lokale tijd) afgezet en de zogenaamde transponder, die de locatie en de hoogte van het vliegtuig doorzendt, om 01u21. Dit kan erop wijzen dat het om een bewuste actie gaat. Het Amerikaanse onderzoeksteam 'is er dan ook van overtuigd dat er een menselijke interventie heeft plaatsgevonden om de communicatiesystemen uit te schakelen.'
Lijkt dus een bewuste actie![]()
Als dat van die 7 minuten verschil klopt ja.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:15 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Hij zei: de enige reden dat een piloot een transponder uit zou zetten, is vanwege rook in de cockpit en de angst voor een kortsluiting. Wat in dit geval absoluut niet het geval lijkt aangezien het vliegtuig dan direct omgekeerd zou zijn naar dichts bijzijnde vliegveld, en niet zomaar van koers veranderd.Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah![]()
Van die Maleisiërs word je ook niet goed zeg weer:
http://www.thestar.com.my(...)lised-says-minister/
Bijna alles proberen te ontkrachten, tegenstrijdige berichtgeving, laten we hopen dat de Amerikanen het onderzoek overnemen.![]()
Wie is 'ze'? Heb je een bron?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:22 schreef DaKKiE1984 het volgende:
14 minuten verschil tussen uitzetten verschillende transponders zeggen ze nuEgregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah![]()
Ah op die fietsquote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:25 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Ik kijk gewoon CNN, op tv weet je wel
Onikaan ni ov dovah![]()
Om het vervolgens alsnog te bevestigen, of de mogelijkheid open te houden, zeer verwarrend inderdaad.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:25 schreef Toto69 het volgende:
Dat continue ontkrachten van alles... Bah.![]()
De bron is het AD en is makkelijk te lezen als je ad.nl in tikt dan zie je het bericht vanzelf verschijnen, een paar muisklikjes en je bent bij je bron.quote:![]()
Mijn bron is helemaal niet het ADquote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:26 schreef gijsman het volgende:
[..]
De bron is het AD en is makkelijk te lezen als je ad.nl in tikt dan zie je het bericht vanzelf verschijnen, een paar muisklikjes en je bent bij je bron.![]()
Ok, een paar annonieme amerikaanse functionarisen dus die dit zeggen. Even afwachten dus wat daar verder mee gaat gebeuren.Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah![]()
Ik heb ook moeite om het nog te volgen, daarom lees ik nu meer dan dat ik nog reageer. Want als je iets post is het de minuut daarna ontkrachtquote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:26 schreef DeParo het volgende:
[..]
Om het vervolgens alsnog te bevestigen, of de mogelijkheid open te houden, zeer verwarrend inderdaad.![]()
![]()
wat boeit t welke bron je gebruikt... dat ding is ergens binnen 4 uur vliegen geland in Burma of op een ander afgelegen nauwelijks gebruikt vliegveld.![]()
Bron?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:29 schreef gijsman het volgende:
wat boeit t welke bron je gebruikt... dat ding is ergens binnen 4 uur vliegen geland in Burma of op een ander afgelegen nauwelijks gebruikt vliegveld.![]()
![]()
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:29 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ik heb ook moeite om het nog te volgen, daarom lees ik nu meer dan dat ik nog reageer. Want als je iets post is het de minuut daarna ontkracht
Maar waarom?!quote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:29 schreef gijsman het volgende:
Waardevolle ladingquote:
Waardevolle kennis
Waardevolle gijzelaars
Waardevol vliegtuig
Maar gezien de vliegroute is het vliegtuig ook keurig buiten radarsystemen gebleven, hier en daar wat opgepikt maar ok, dit is voorbereid, en dat alles om het uiteindelijk ongezien te laten neerstorten, twijfelachtig.![]()
Tsja.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waardevolle lading
Waardevolle kennis
Waardevolle gijzelaars
Waardevol vliegtuig![]()
41% kans.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:41 schreef DeParo het volgende:
Maar gezien de vliegroute is het vliegtuig ook keurig buiten radarsystemen gebleven, hier en daar wat opgepikt maar ok, dit is voorbereid, en dat alles om het uiteindelijk ongezien te laten neerstorten, twijfelachtig.
volThe only limit is your own imagination
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Forum Opties Forumhop: Hop naar: