Het zal vast wel goed gecoordineerd gaan.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:26 schreef niels0 het volgende:
[..]
Inderdaad. Nu lijkt het alsof ze als een kip zonder kop door elkaar heen lopen.
quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:28 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het zal vast wel goed gecoordineerd gaan.
Ja, vast. Ieder voor zich.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:28 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het zal vast wel goed gecoordineerd gaan.
Efficiënt en gecoördineerd jaja. Ik heb lang genoeg in Azië gewerkt om te weten dat het gewoon één grote janboel is, en het maakt echt niet uit of het nou indiërs, chinezen, maleisiërs of wat anders zijn. Het is één pot nat. Alleen japanners snappen het.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:28 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Het zal vast wel goed gecoordineerd gaan.
Koreanen dan?quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:33 schreef niels0 het volgende:
[..]
Efficiënt en gecoördineerd jaja. Ik heb lang genoeg in Azië gewerkt om te weten dat het gewoon één grote janboel is, en het maakt echt niet uit of het nou indiërs, chinezen, maleisiërs of wat anders zijn. Het is één pot nat. Alleen japanners snappen het.
Zuid Korea ben ik ook geweest. Die scheepswerven daar... Wel heel bizar. Had het niet willen missen.quote:
Zuid-Korea lijkt mij echt een heel mooi land om ook eens te bezoeken, ooit. Japan ook trouwens. Maar landen als India lijken me dan weer niets, gek genoeg.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:42 schreef niels0 het volgende:
[..]
Zuid Korea ben ik ook geweest. Die scheepswerven daar... Wel heel bizar. Had het niet willen missen.
Wat ik er van begrijp is dat de SDU (satcom data unit) verbinding houdt met een satelliet, voor het geval een systeem als ACARS data wil verzenden. En dat gebeurd dus dmv een "ping".quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:28 schreef iksnaperniksvan het volgende:
geen idee hoe dat kan, maar goed.[/url]
Japan ben ik ook nooit geweest maar ze zijn de beste scheepsbouwers van Azië. Alles tot in de puntjes door-ontworpen en netjes gebouwd. De chaos van India heeft wel wat vind ik maar daar moet je van houden. Ik werd er na een paar weken wel altijd gek van. Gelukkig altijd een goed verlofschema.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:43 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Zuid-Korea lijkt mij echt een heel mooi land om ook eens te bezoeken, ooit. Japan ook trouwens. Maar landen als India lijken me dan weer niets, gek genoeg.
en de mobieltjes gaan nog steeds over?quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:47 schreef unlimitedzxr het volgende:
Vliegtuig staat gewoon op Diego Garcia...
Neejoh die werken gewoon 60 uur per weekquote:Op donderdag 13 maart 2014 21:46 schreef Gisteren. het volgende:
Niels, Aziaten hebben een efficientie, daar kunnen Europeanen (muv Duitsers) nog wat van leren. Het werkt alleen heel anders dan in Europa waar vanzelfsprekend de Europeaan dan ook niks van snapt.
Deze?quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Of het deel dat ik los plaatste, over die vrouwen. Vorige topic eerste pagina.
Tsjaquote:Op donderdag 13 maart 2014 21:47 schreef unlimitedzxr het volgende:
Vliegtuig staat gewoon op Diego Garcia...
quote:But unlike Malaysia, Indonesia is a defacto Globalist client state, and would immediately cover up such information.
Hoezo geven ze niet de radarbeelden vrij dat iedereen kan zoeken?quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:50 schreef Marrije het volgende:
[..]
en de mobieltjes gaan nog steeds over?
Natuurlijk.. die worden onder dwang opgeladenquote:Op donderdag 13 maart 2014 21:50 schreef Marrije het volgende:
[..]
en de mobieltjes gaan nog steeds over?
Op CNN hebben ze het daar eigenlijk continue over...quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:02 schreef eight het volgende:
Topic gaat hard zeg..
Als ik kijk bij laatste update in de OP staat het 4 uur doorvliegen nog vermeld. Dit was toch ontkracht??
Nog wat anders gebeurt?
Er werd eerst gezegd dat er informatie van de RR motoren ontvangen zou zijn nadat het contact was weggevallen. Dat is later ontkracht. Maar er schijnt een ander systeem nog wel contact hebben proberen te maken met satellieten.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:02 schreef eight het volgende:
Topic gaat hard zeg..
Als ik kijk bij laatste update in de OP staat het 4 uur doorvliegen nog vermeld. Dit was toch ontkracht??
Nog wat anders gebeurt?
http://www.theguardian.co(...)f89ce4b0a17a344852b0quote:Reuters, the Wall Street Journal and CNN [and the Chicago Tribune] are quoting unnamed investigators as saying that MH370 continued to send electronic signals after it lost contract with ground control. The Boeing 777 was equipped with a satellite-communication link “designed to automatically transmit the status of some onboard systems to the ground,” the Journal reports:
Investigators are still working to fully understand the information, according to one person briefed on the matter. The transmissions, this person said, were comparable to the plane “saying I’m here, I’m ready to send data.”
Here’s how Reuters explains the “pings”:
Communications satellites picked up faint electronic pulses from Malaysian Airlines Flight 370 after it went missing on Saturday, but the signals gave no indication about where the stray jet was heading nor its technical condition, a source close to the investigation said on Thursday.
The “pings” equated to an indication that the aircraft’s maintenance troubleshooting systems were ready to communicate with satellites if needed, but no links were opened because Malaysia Airlines and others had not subscribed to the full troubleshooting service, the source said.
The Wall Street Journal continues to build out its report, first published this morning, that the plane flew for hours after “disappearing.” See the subsequent post on this blog about an important correction the WSJ has appended to its initial report: the theory that the plane flew for hours was based not on a signal from a system inside the Rolls-Royce engines but on a signal from a separate satellite communication systems in the plane, the Journal says.
Radar heeft maar een beperkt bereik, dus het luchtruim van een ander land in de gaten houden is nogal lastig volgens mij.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:08 schreef DeParo het volgende:
Misschien een rare vraag maar hoe zit het precies met radars, mogen landen alleen hun eigen luchtruim onder radarcontrole houden,
Dat klopt niet wat je nou zegt.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:10 schreef iksnaperniksvan het volgende:
[..]
Amerikanen schijnbaar wel, en vandaar dat zij dus wel die informatie konden interpreteren.
Ik dacht dat ik dat wel zei, maar okquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:12 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dat klopt niet wat je nou zegt.
Het gaat erom dat Malaysia Airlines niet geabonneerd is en daarom er geen verdere gegevensoverdacht met de satelliet heeft plaatsgevonden.
Ik haal niks meer weg wat "ontkracht" is. Veelal is het berichtgeving van de Maleiers die het tegendeel stelt, dat maakt het nog niet waar.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:02 schreef eight het volgende:
Topic gaat hard zeg..
Als ik kijk bij laatste update in de OP staat het 4 uur doorvliegen nog vermeld. Dit was toch ontkracht??
Nog wat anders gebeurt?
Dan is het Thaise luchtruim behoorlijk lekquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:11 schreef DeParo het volgende:
Een kleine theorie is dat de piloot, wie dat op dat moment dan ook was, dacht via het luchtruim van Myanmar ongezien weg te komen maar dat Myanmar dit met de Verenigde Staten heeft gedeeld (zie hun recente toenadering).
quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:10 schreef iksnaperniksvan het volgende:
While the troubleshooting systems were functioning, no data links were opened, the sources said, because the companies involved had not subscribed to that level of service from the satellite operator, the sources said.
Dus de Maleisische overheid hoorde/zagen die "pings" wel binnen komen, maar konden er niets mee omdat ze niet geabboneerd waren op die service. Amerikanen schijnbaar wel, en vandaar dat zij dus wel die informatie konden interpreteren.
Nee, de eigenaar van de satelliet (serviceprovider) heeft de pings ontvangen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:10 schreef iksnaperniksvan het volgende:
Dus de Maleisische overheid hoorde/zagen die "pings" wel binnen komen, maar konden er niets mee omdat ze niet geabboneerd waren op die service. Amerikanen schijnbaar wel, en vandaar dat zij dus wel die informatie konden interpreteren.
Ik zeg het een beetje krom, maar ik bedoelde dat de Amerikanen ook de informatie niet hebben.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:14 schreef iksnaperniksvan het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik dat wel zei, maar okik vind het in ieder geval opmerkelijk dat ze er niet geabonneerd op zijn. Lijkt me toch vrij handig als luchthaven zijnde...
Dat is toch helemaal niet raar? Boeing bouwt de mogelijkheden en de software, maar gaan dan toch niet het data abonnement van elke luchtvaartmaatschappij betalen?quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:14 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat zulke dingen met abonnementen werken zeg. Strak blijkt nog dat de autopiloot de crash niet verhinderde, omdat dat een aparte in-app aankoop vereiste.
twitter:RealKimJong_Un twitterde op woensdag 12-03-2014 om 21:33:05Excited about my new #MalaysiaAirlines 777 that should be arriving soon! reageer retweet
quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:21 schreef artm het volgende:
twitter:RealKimJong_Un twitterde op woensdag 12-03-2014 om 21:33:05Excited about my new #MalaysiaAirlines 777 that should be arriving soon! reageer retweet
Misschien is de volgende info nog een goede toevoeging aan de OP waarin staat beschreven dat het toestel mogelijk 4 uur heeft doorgevlogen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik haal niks meer weg wat "ontkracht" is. Veelal is het berichtgeving van de Maleiers die het tegendeel stelt, dat maakt het nog niet waar.
Als Boeing of Rolls Royce met zo'n bericht komt, wie zijn wij -of de Maleisische overheid- dan om daar aan te twijfelen?
quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:21 schreef artm het volgende:
twitter:RealKimJong_Un twitterde op woensdag 12-03-2014 om 21:33:05Excited about my new #MalaysiaAirlines 777 that should be arriving soon! reageer retweet
Het zou wel een goede afleider zijn geweestquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
cadeautje voor zijn herverkiezing.
Zou je denken dat die Noord-Koreanen precies in het verkiezingsweekend een vliegtuig kapen? Hebben ze daar tijd voor, ja?
Ah op die fiets! Toch opmerkelijk dat ze daar niet op geabonneerd waren dan imo, geen idee hoe dat bij andere luchtvaartmaatschappijen zit eigenlijk. Maar het lijkt me dat je all grounds covered wilt hebben op dat gebied..quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:17 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ik zeg het een beetje krom, maar ik bedoelde dat de Amerikanen ook de informatie niet hebben.
De gegevens worden dacht ik alleen verstuurd als de maatschappij geabonneerd is. Nu is er alleen waargenomen dat het toestel iets wilde versturen.
http://www.theguardian.co(...)1f0ce4b0b23261daf452quote:On Saturday, the US Navy will contribute new state-of-the-art surveillance aircraft to the search for MH370, according to a Navy press release:
The aircraft has a maximum speed of 490 knots, a ceiling of 41,000 feet, and provides a range of more than 1,200 nautical miles with four hours on station. For a mission such as the MH370 search, the P-8 will typically fly at 5,000 to 10,000 feet at 350 knots, with a search time of approximately 8-9 hours depending on distance to search area.
The P-3C Orion will “remain on station to assist with the search in a daily rotation with the P-8,” the navy said, adding that it was sending the USS Pinckney, a destroyer, “to Singapore for planned maintenance and routine voyage repairs”:
With the search area expanding into the Strait of Malacca Pinckney is not currently needed until follow-on information is available and planning occurs. She will continue searching during her transit south today.
Als je over water vliegt dat stuk valt het wellicht mee, toentertijd bij Air France zag je ook dat maar een paar kilometer buiten de kustlijn van Brazilië de radars al min of meer ophielden, dus wat dat betreft.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:15 schreef APK het volgende:
[..]
Dan is het Thaise luchtruim behoorlijk lek
Mooi plaatjequote:Op donderdag 13 maart 2014 22:27 schreef gijsman het volgende:
http://www.washingtonpost(...)62f9996_graphic.html
Tenzij het vliegtuig teruggekeerd was naar Maleisie kon het niet naar Myanmar vliegen zonder over Thailand te vliegen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:31 schreef DeParo het volgende:
Als je over water vliegt dat stuk valt het wellicht mee, toentertijd bij Air France zag je ook dat maar een paar kilometer buiten de kustlijn van Brazilië de radars al min of meer ophielden, dus wat dat betreft.
Dus daarom vraag ik of dat stuk bij de grens afgedekt is met radarquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:34 schreef APK het volgende:
[..]
Tenzij het vliegtuig teruggekeerd was naar Maleisie kon het niet naar Myanmar vliegen zonder over Thailand te vliegen.
Lijkt mij een beetje vergezocht dus
quote:De doos zendt een signaal uit dat men kan opvangen om het opzoeken te vergemakkelijken, het signaal wordt tot 30 dagen uitgezonden door een zogenaamde beacon locator en kan worden opgevangen op dieptes tot 6 km.
Hoe kom je er bij dat men niet op zoek is?quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:36 schreef Robuustheid het volgende:
Ik vraag mij af waarom er niet gezocht wordt naar de 'zwarte' doos? Die geeft toch een signaal af?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |