Radar heeft maar een beperkt bereik, dus het luchtruim van een ander land in de gaten houden is nogal lastig volgens mij.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:08 schreef DeParo het volgende:
Misschien een rare vraag maar hoe zit het precies met radars, mogen landen alleen hun eigen luchtruim onder radarcontrole houden,
Dat klopt niet wat je nou zegt.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:10 schreef iksnaperniksvan het volgende:
[..]
Amerikanen schijnbaar wel, en vandaar dat zij dus wel die informatie konden interpreteren.
Ik dacht dat ik dat wel zei, maar okquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:12 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Dat klopt niet wat je nou zegt.
Het gaat erom dat Malaysia Airlines niet geabonneerd is en daarom er geen verdere gegevensoverdacht met de satelliet heeft plaatsgevonden.
Ik haal niks meer weg wat "ontkracht" is. Veelal is het berichtgeving van de Maleiers die het tegendeel stelt, dat maakt het nog niet waar.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:02 schreef eight het volgende:
Topic gaat hard zeg..
Als ik kijk bij laatste update in de OP staat het 4 uur doorvliegen nog vermeld. Dit was toch ontkracht??
Nog wat anders gebeurt?
Dan is het Thaise luchtruim behoorlijk lekquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:11 schreef DeParo het volgende:
Een kleine theorie is dat de piloot, wie dat op dat moment dan ook was, dacht via het luchtruim van Myanmar ongezien weg te komen maar dat Myanmar dit met de Verenigde Staten heeft gedeeld (zie hun recente toenadering).
quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:10 schreef iksnaperniksvan het volgende:
While the troubleshooting systems were functioning, no data links were opened, the sources said, because the companies involved had not subscribed to that level of service from the satellite operator, the sources said.
Dus de Maleisische overheid hoorde/zagen die "pings" wel binnen komen, maar konden er niets mee omdat ze niet geabboneerd waren op die service. Amerikanen schijnbaar wel, en vandaar dat zij dus wel die informatie konden interpreteren.
Nee, de eigenaar van de satelliet (serviceprovider) heeft de pings ontvangen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:10 schreef iksnaperniksvan het volgende:
Dus de Maleisische overheid hoorde/zagen die "pings" wel binnen komen, maar konden er niets mee omdat ze niet geabboneerd waren op die service. Amerikanen schijnbaar wel, en vandaar dat zij dus wel die informatie konden interpreteren.
Ik zeg het een beetje krom, maar ik bedoelde dat de Amerikanen ook de informatie niet hebben.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:14 schreef iksnaperniksvan het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik dat wel zei, maar okik vind het in ieder geval opmerkelijk dat ze er niet geabonneerd op zijn. Lijkt me toch vrij handig als luchthaven zijnde...
Dat is toch helemaal niet raar? Boeing bouwt de mogelijkheden en de software, maar gaan dan toch niet het data abonnement van elke luchtvaartmaatschappij betalen?quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:14 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat zulke dingen met abonnementen werken zeg. Strak blijkt nog dat de autopiloot de crash niet verhinderde, omdat dat een aparte in-app aankoop vereiste.
twitter:RealKimJong_Un twitterde op woensdag 12-03-2014 om 21:33:05Excited about my new #MalaysiaAirlines 777 that should be arriving soon! reageer retweet
quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:21 schreef artm het volgende:
twitter:RealKimJong_Un twitterde op woensdag 12-03-2014 om 21:33:05Excited about my new #MalaysiaAirlines 777 that should be arriving soon! reageer retweet
Misschien is de volgende info nog een goede toevoeging aan de OP waarin staat beschreven dat het toestel mogelijk 4 uur heeft doorgevlogen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik haal niks meer weg wat "ontkracht" is. Veelal is het berichtgeving van de Maleiers die het tegendeel stelt, dat maakt het nog niet waar.
Als Boeing of Rolls Royce met zo'n bericht komt, wie zijn wij -of de Maleisische overheid- dan om daar aan te twijfelen?
quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:21 schreef artm het volgende:
twitter:RealKimJong_Un twitterde op woensdag 12-03-2014 om 21:33:05Excited about my new #MalaysiaAirlines 777 that should be arriving soon! reageer retweet
Het zou wel een goede afleider zijn geweestquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
cadeautje voor zijn herverkiezing.
Zou je denken dat die Noord-Koreanen precies in het verkiezingsweekend een vliegtuig kapen? Hebben ze daar tijd voor, ja?
Ah op die fiets! Toch opmerkelijk dat ze daar niet op geabonneerd waren dan imo, geen idee hoe dat bij andere luchtvaartmaatschappijen zit eigenlijk. Maar het lijkt me dat je all grounds covered wilt hebben op dat gebied..quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:17 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ik zeg het een beetje krom, maar ik bedoelde dat de Amerikanen ook de informatie niet hebben.
De gegevens worden dacht ik alleen verstuurd als de maatschappij geabonneerd is. Nu is er alleen waargenomen dat het toestel iets wilde versturen.
http://www.theguardian.co(...)1f0ce4b0b23261daf452quote:On Saturday, the US Navy will contribute new state-of-the-art surveillance aircraft to the search for MH370, according to a Navy press release:
The aircraft has a maximum speed of 490 knots, a ceiling of 41,000 feet, and provides a range of more than 1,200 nautical miles with four hours on station. For a mission such as the MH370 search, the P-8 will typically fly at 5,000 to 10,000 feet at 350 knots, with a search time of approximately 8-9 hours depending on distance to search area.
The P-3C Orion will “remain on station to assist with the search in a daily rotation with the P-8,” the navy said, adding that it was sending the USS Pinckney, a destroyer, “to Singapore for planned maintenance and routine voyage repairs”:
With the search area expanding into the Strait of Malacca Pinckney is not currently needed until follow-on information is available and planning occurs. She will continue searching during her transit south today.
Als je over water vliegt dat stuk valt het wellicht mee, toentertijd bij Air France zag je ook dat maar een paar kilometer buiten de kustlijn van Brazilië de radars al min of meer ophielden, dus wat dat betreft.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:15 schreef APK het volgende:
[..]
Dan is het Thaise luchtruim behoorlijk lek
Mooi plaatjequote:Op donderdag 13 maart 2014 22:27 schreef gijsman het volgende:
http://www.washingtonpost(...)62f9996_graphic.html
Tenzij het vliegtuig teruggekeerd was naar Maleisie kon het niet naar Myanmar vliegen zonder over Thailand te vliegen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:31 schreef DeParo het volgende:
Als je over water vliegt dat stuk valt het wellicht mee, toentertijd bij Air France zag je ook dat maar een paar kilometer buiten de kustlijn van Brazilië de radars al min of meer ophielden, dus wat dat betreft.
Dus daarom vraag ik of dat stuk bij de grens afgedekt is met radarquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:34 schreef APK het volgende:
[..]
Tenzij het vliegtuig teruggekeerd was naar Maleisie kon het niet naar Myanmar vliegen zonder over Thailand te vliegen.
Lijkt mij een beetje vergezocht dus
quote:De doos zendt een signaal uit dat men kan opvangen om het opzoeken te vergemakkelijken, het signaal wordt tot 30 dagen uitgezonden door een zogenaamde beacon locator en kan worden opgevangen op dieptes tot 6 km.
Hoe kom je er bij dat men niet op zoek is?quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:36 schreef Robuustheid het volgende:
Ik vraag mij af waarom er niet gezocht wordt naar de 'zwarte' doos? Die geeft toch een signaal af?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |