abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137712472
Topic gaat hard zeg..
Als ik kijk bij laatste update in de OP staat het 4 uur doorvliegen nog vermeld. Dit was toch ontkracht??
Nog wat anders gebeurt?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137712526
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:02 schreef eight het volgende:
Topic gaat hard zeg..
Als ik kijk bij laatste update in de OP staat het 4 uur doorvliegen nog vermeld. Dit was toch ontkracht??
Nog wat anders gebeurt?
Op CNN hebben ze het daar eigenlijk continue over...
pi_137712542
Wat ik vreemd vind, kijkend naar het kaartje onder, is dat gezien vanaf het laatste radarpunt tot en met het bliepje aan de westkust van Maleisie het vliegtuig helemaal niet naar het zuidwesten is gevlogen maar enigszins naar het noordwesten dat is toch wel een verschil.

pi_137712806
Misschien een rare vraag maar hoe zit het precies met radars, mogen landen alleen hun eigen luchtruim onder radarcontrole houden, zou het niet kunnen dat dit vliegtuig over de grens van Thailand en Maleisië heeft proberen te vliegen om ongezien weg te komen bijvoorbeeld?
pi_137712823
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:02 schreef eight het volgende:
Topic gaat hard zeg..
Als ik kijk bij laatste update in de OP staat het 4 uur doorvliegen nog vermeld. Dit was toch ontkracht??
Nog wat anders gebeurt?
Er werd eerst gezegd dat er informatie van de RR motoren ontvangen zou zijn nadat het contact was weggevallen. Dat is later ontkracht. Maar er schijnt een ander systeem nog wel contact hebben proberen te maken met satellieten.

quote:
Reuters, the Wall Street Journal and CNN [and the Chicago Tribune] are quoting unnamed investigators as saying that MH370 continued to send electronic signals after it lost contract with ground control. The Boeing 777 was equipped with a satellite-communication link “designed to automatically transmit the status of some onboard systems to the ground,” the Journal reports:

Investigators are still working to fully understand the information, according to one person briefed on the matter. The transmissions, this person said, were comparable to the plane “saying I’m here, I’m ready to send data.”

Here’s how Reuters explains the “pings”:

Communications satellites picked up faint electronic pulses from Malaysian Airlines Flight 370 after it went missing on Saturday, but the signals gave no indication about where the stray jet was heading nor its technical condition, a source close to the investigation said on Thursday.

The “pings” equated to an indication that the aircraft’s maintenance troubleshooting systems were ready to communicate with satellites if needed, but no links were opened because Malaysia Airlines and others had not subscribed to the full troubleshooting service, the source said.


The Wall Street Journal continues to build out its report, first published this morning, that the plane flew for hours after “disappearing.” See the subsequent post on this blog about an important correction the WSJ has appended to its initial report: the theory that the plane flew for hours was based not on a signal from a system inside the Rolls-Royce engines but on a signal from a separate satellite communication systems in the plane, the Journal says.
http://www.theguardian.co(...)f89ce4b0a17a344852b0

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2014 22:08:35 ]
pi_137712917
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:08 schreef DeParo het volgende:
Misschien een rare vraag maar hoe zit het precies met radars, mogen landen alleen hun eigen luchtruim onder radarcontrole houden,
Radar heeft maar een beperkt bereik, dus het luchtruim van een ander land in de gaten houden is nogal lastig volgens mij.
pi_137712948
While the troubleshooting systems were functioning, no data links were opened, the sources said, because the companies involved had not subscribed to that level of service from the satellite operator, the sources said.

Dus de Maleisische overheid hoorde/zagen die "pings" wel binnen komen, maar konden er niets mee omdat ze niet geabboneerd waren op die service. Amerikanen schijnbaar wel, en vandaar dat zij dus wel die informatie konden interpreteren.
pi_137713035
Een kleine theorie is dat de piloot, wie dat op dat moment dan ook was, dacht via het luchtruim van Myanmar ongezien weg te komen maar dat Myanmar dit met de Verenigde Staten heeft gedeeld (zie hun recente toenadering).
pi_137713066
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:10 schreef iksnaperniksvan het volgende:
[..]

Amerikanen schijnbaar wel, en vandaar dat zij dus wel die informatie konden interpreteren.
Dat klopt niet wat je nou zegt.
Het gaat erom dat Malaysia Airlines niet geabonneerd is en daarom er geen verdere gegevensoverdacht met de satelliet heeft plaatsgevonden.
  Donald Duck held donderdag 13 maart 2014 @ 22:14:52 #130
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_137713195
Dat zulke dingen met abonnementen werken zeg. Strak blijkt nog dat de autopiloot de crash niet verhinderde, omdat dat een aparte in-app aankoop vereiste.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_137713198
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:12 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dat klopt niet wat je nou zegt.
Het gaat erom dat Malaysia Airlines niet geabonneerd is en daarom er geen verdere gegevensoverdacht met de satelliet heeft plaatsgevonden.
Ik dacht dat ik dat wel zei, maar ok ;) ik vind het in ieder geval opmerkelijk dat ze er niet geabonneerd op zijn. Lijkt me toch vrij handig als luchthaven zijnde...
pi_137713206
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:02 schreef eight het volgende:
Topic gaat hard zeg..
Als ik kijk bij laatste update in de OP staat het 4 uur doorvliegen nog vermeld. Dit was toch ontkracht??
Nog wat anders gebeurt?
Ik haal niks meer weg wat "ontkracht" is. Veelal is het berichtgeving van de Maleiers die het tegendeel stelt, dat maakt het nog niet waar.

Als Boeing of Rolls Royce met zo'n bericht komt, wie zijn wij -of de Maleisische overheid- dan om daar aan te twijfelen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:15:56 #133
6941 APK
Factual, I think.
pi_137713257
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:11 schreef DeParo het volgende:

Een kleine theorie is dat de piloot, wie dat op dat moment dan ook was, dacht via het luchtruim van Myanmar ongezien weg te komen maar dat Myanmar dit met de Verenigde Staten heeft gedeeld (zie hun recente toenadering).
Dan is het Thaise luchtruim behoorlijk lek :o
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_137713271
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:10 schreef iksnaperniksvan het volgende:
While the troubleshooting systems were functioning, no data links were opened, the sources said, because the companies involved had not subscribed to that level of service from the satellite operator, the sources said.

Dus de Maleisische overheid hoorde/zagen die "pings" wel binnen komen, maar konden er niets mee omdat ze niet geabboneerd waren op die service. Amerikanen schijnbaar wel, en vandaar dat zij dus wel die informatie konden interpreteren.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:10 schreef iksnaperniksvan het volgende:

Dus de Maleisische overheid hoorde/zagen die "pings" wel binnen komen, maar konden er niets mee omdat ze niet geabboneerd waren op die service. Amerikanen schijnbaar wel, en vandaar dat zij dus wel die informatie konden interpreteren.
Nee, de eigenaar van de satelliet (serviceprovider) heeft de pings ontvangen.
pi_137713350
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:14 schreef iksnaperniksvan het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik dat wel zei, maar ok ;) ik vind het in ieder geval opmerkelijk dat ze er niet geabonneerd op zijn. Lijkt me toch vrij handig als luchthaven zijnde...
Ik zeg het een beetje krom, maar ik bedoelde dat de Amerikanen ook de informatie niet hebben.
De gegevens worden dacht ik alleen verstuurd als de maatschappij geabonneerd is. Nu is er alleen waargenomen dat het toestel iets wilde versturen.
pi_137713355
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:14 schreef __Saviour__ het volgende:
Dat zulke dingen met abonnementen werken zeg. Strak blijkt nog dat de autopiloot de crash niet verhinderde, omdat dat een aparte in-app aankoop vereiste.
Dat is toch helemaal niet raar? Boeing bouwt de mogelijkheden en de software, maar gaan dan toch niet het data abonnement van elke luchtvaartmaatschappij betalen?

Alsof TomTom voor iedereen lifetraffic gaat betalen.
pi_137713586
RealKimJong_Un twitterde op woensdag 12-03-2014 om 21:33:05 Excited about my new #MalaysiaAirlines 777 that should be arriving soon! reageer retweet
pi_137713688
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:21 schreef artm het volgende:
RealKimJong_Un twitterde op woensdag 12-03-2014 om 21:33:05 Excited about my new #MalaysiaAirlines 777 that should be arriving soon! reageer retweet
_O-
If not now, then when.
pi_137713718
quote:
12s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik haal niks meer weg wat "ontkracht" is. Veelal is het berichtgeving van de Maleiers die het tegendeel stelt, dat maakt het nog niet waar.

Als Boeing of Rolls Royce met zo'n bericht komt, wie zijn wij -of de Maleisische overheid- dan om daar aan te twijfelen?
Misschien is de volgende info nog een goede toevoeging aan de OP waarin staat beschreven dat het toestel mogelijk 4 uur heeft doorgevlogen.

NWS / Vlucht MH370 Malaysia Airlines 170 UUR vermist #12
pi_137713742
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:21 schreef artm het volgende:
RealKimJong_Un twitterde op woensdag 12-03-2014 om 21:33:05 Excited about my new #MalaysiaAirlines 777 that should be arriving soon! reageer retweet
:D

cadeautje voor zijn herverkiezing.

Zou je denken dat die Noord-Koreanen precies in het verkiezingsweekend een vliegtuig kapen? Hebben ze daar tijd voor, ja?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:25:06 #141
155616 Proximo
For god, king & country
pi_137713814
quote:
6s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:D

cadeautje voor zijn herverkiezing.

Zou je denken dat die Noord-Koreanen precies in het verkiezingsweekend een vliegtuig kapen? Hebben ze daar tijd voor, ja?
Het zou wel een goede afleider zijn geweest })
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_137713928
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:17 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Ik zeg het een beetje krom, maar ik bedoelde dat de Amerikanen ook de informatie niet hebben.
De gegevens worden dacht ik alleen verstuurd als de maatschappij geabonneerd is. Nu is er alleen waargenomen dat het toestel iets wilde versturen.
Ah op die fiets! Toch opmerkelijk dat ze daar niet op geabonneerd waren dan imo, geen idee hoe dat bij andere luchtvaartmaatschappijen zit eigenlijk. Maar het lijkt me dat je all grounds covered wilt hebben op dat gebied..
pi_137713991
Murrica :7

quote:
On Saturday, the US Navy will contribute new state-of-the-art surveillance aircraft to the search for MH370, according to a Navy press release:

The aircraft has a maximum speed of 490 knots, a ceiling of 41,000 feet, and provides a range of more than 1,200 nautical miles with four hours on station. For a mission such as the MH370 search, the P-8 will typically fly at 5,000 to 10,000 feet at 350 knots, with a search time of approximately 8-9 hours depending on distance to search area.

The P-3C Orion will “remain on station to assist with the search in a daily rotation with the P-8,” the navy said, adding that it was sending the USS Pinckney, a destroyer, “to Singapore for planned maintenance and routine voyage repairs”:

With the search area expanding into the Strait of Malacca Pinckney is not currently needed until follow-on information is available and planning occurs. She will continue searching during her transit south today.
http://www.theguardian.co(...)1f0ce4b0b23261daf452
pi_137714183
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:15 schreef APK het volgende:

[..]

Dan is het Thaise luchtruim behoorlijk lek :o
Als je over water vliegt dat stuk valt het wellicht mee, toentertijd bij Air France zag je ook dat maar een paar kilometer buiten de kustlijn van Brazilië de radars al min of meer ophielden, dus wat dat betreft.
  donderdag 13 maart 2014 @ 22:34:20 #147
6941 APK
Factual, I think.
pi_137714328
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:31 schreef DeParo het volgende:

Als je over water vliegt dat stuk valt het wellicht mee, toentertijd bij Air France zag je ook dat maar een paar kilometer buiten de kustlijn van Brazilië de radars al min of meer ophielden, dus wat dat betreft.
Tenzij het vliegtuig teruggekeerd was naar Maleisie kon het niet naar Myanmar vliegen zonder over Thailand te vliegen.
Lijkt mij een beetje vergezocht dus :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_137714425
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:34 schreef APK het volgende:

[..]

Tenzij het vliegtuig teruggekeerd was naar Maleisie kon het niet naar Myanmar vliegen zonder over Thailand te vliegen.
Lijkt mij een beetje vergezocht dus :+
Dus daarom vraag ik of dat stuk bij de grens afgedekt is met radar ;) ;), het zou me niet verbazen dat daar waar twee radarsystemen elkaar treffen, wellicht een ongedekt stuk is.

Het kan ook kloppen met ooggetuigenverslagen waarbij werd gezegd dat een vliegtuig laag overkwam en richting Bachok vloog wat bijna precies bij de grens ligt.
pi_137714444
Ik vraag mij af waarom er niet gezocht wordt naar de 'zwarte' doos? Die geeft toch een signaal af?

quote:
De doos zendt een signaal uit dat men kan opvangen om het opzoeken te vergemakkelijken, het signaal wordt tot 30 dagen uitgezonden door een zogenaamde beacon locator en kan worden opgevangen op dieptes tot 6 km.
pi_137714493
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 22:36 schreef Robuustheid het volgende:
Ik vraag mij af waarom er niet gezocht wordt naar de 'zwarte' doos? Die geeft toch een signaal af?
Hoe kom je er bij dat men niet op zoek is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')