abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137706541
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:22 schreef gijsman het volgende:

[..]

Elk bericht wat naar buiten komt klopt volgens de Maleisische autoriteiten niet.
Precies. Ik geloof er geen bal meer van in ieder geval, van wat zij zeggen. Volgens mij zijn ze heel druk bezig om bepaalde dingen niet boven water te laten komen. (no pun intended)
pi_137706590
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:22 schreef gijsman het volgende:

[..]

Elk bericht wat naar buiten komt klopt volgens de Maleisische autoriteiten niet.
Dat is niet waar volgens de Maleisische autoriteiten
pi_137706638
Ik snap niet wat er nou zo moeilijk is voor de Maleisische overheid of wie dan ook om even de betreffende landen en instanties te bellen en te vragen of ze data hebben ontvangen van die vlucht en zo ja welke precies.

Het gaat al dagen over of data nu wel of niet is doorgegeven, dat kun je toch in een uurtje hebben geregeld?
pi_137706889
quote:
15s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:25 schreef Waterdrinker het volgende:
Ik snap niet wat er nou zo moeilijk is voor de Maleisische overheid of wie dan ook om even de betreffende landen en instanties te bellen en te vragen of ze data hebben ontvangen van die vlucht en zo ja welke precies.

Het gaat al dagen over of data nu wel of niet is doorgegeven, dat kun je toch in een uurtje hebben geregeld?
Klopt niet volgens hen is er geen data ontvangen, volgens de autoriteiten is het vliegtuig van de radar verdwenen en ergens op dat punt neergestort.
En is niet omgekeerd en is niet naar het westen doorgevlogen over de Indische Oceaan.
Dat dus en niets anders. in de ogen van de autoriteiten daar.
pi_137706957
Als 1 van deze mensen dit topic zou lezen zou ie ook zeggen dat het niet klopt
pi_137706985
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:20 schreef Co_OL het volgende:
Update: tijdens een persconferentie hebben de Maleisische autoriteiten laten weten dat ook de nieuwe data over vlucht MH370 niet kloppen. Zo zou het niet zo zijn dat de kist nog vier uur lang heeft gevlogen na het verbeken van het contact.
Misschien proberen ze te verdoezelen dat hun luchtruimbewaking zuigt.
Ik ben al aardig wat uurtjes bezig geweest met het verzamelen van informatie over hun radar-grid.
Ik ben er nog steeds niet achter hoe ze de combinatie Primary Surveillance Radar (PSR) en Secondary Surveillance Radar (SSR) hebben geregeld. Voor zover ik dingen heb kunnen vinden is alle data die online wordt gezet aleen van SSRs en dan is men er op websites zoals flightradar24 afhankelijk van of ze in het vliegtuig de transponder aan hebben staan of niet.

Er zijn in het Noorden wel veel blind spots ivm gebergte als men laag genoeg vliegt dus het is, lijkt me, best mogelijk onzichtbaar over te steken van de Gulf of Thailand naar de Malacca Strait.
pi_137707032
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:30 schreef gijsman het volgende:

[..]

Klopt niet volgens hen is er geen data ontvangen, volgens de autoriteiten is het vliegtuig van de radar verdwenen en ergens op dat punt neergestort.
En is niet omgekeerd en is niet naar het westen doorgevlogen over de Indische Oceaan.
Dat dus en niets anders. in de ogen van de autoriteiten daar.


+



=

bingo, zou je zeggen...

De "technologische tijgers" van de wereld... seriously?

-----------

De enige landen in de cirkel die NIET meedoen met de zoektocht zijn:

• Myanmar (!)
• Laos
• Cambodja (??)
• Nepal
• Bhutan
• Bangladesh

Heeft Nederland geen vliegtuigje gestuurd?? The_stranger, ga jij es kijken dan. :7
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137707069
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:31 schreef niels0 het volgende:

[..]

Misschien proberen ze te verdoezelen dat hun luchtruimbewaking zuigt.
Ik ben al aardig wat uurtjes bezig geweest met het verzamelen van informatie over hun radar-grid.
Ik ben er nog steeds niet achte hoe ze de combinatie Primary Surveillance Radar (PSR) en Secondary Surveillance Radar (SSR) hebben geregeld. Voor zover ik dingen heb kunnen vinden is alle data die online wordt gezet aleen van SSRs en dan is men er op websites zoals flightradar24 afhankelijk van of ze in het vliegtuig de transponder aan hebben staan of niet.
Niels, ik leer veel van je, maar het is wel lastig jargon, dat ben ik met anderen eens...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137707163
quote:
12s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

+

[ afbeelding ]

=

bingo, zou je zeggen...

De "technologische tijgers" van de wereld... seriously?
ja dat zou je zeggen, maar die gasten zeggen over elke aanwijzing bruikbaar of niet.."klopt niet"
Of ze weten meer maar zeggen niks.
pi_137707178
Update: ‘In theorie is het mogelijk dat het toestel nog bestaat, maar dat moet dan wel heel erg goed zijn voorbereid door een kaper’, aldus Joris Melkert van de afdeling Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek van de Technische Universiteit in Delft.
pi_137707205
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:35 schreef gijsman het volgende:

[..]

ja dat zou je zeggen, maar die gasten zeggen over elke aanwijzing bruikbaar of niet.."klopt niet"
Of ze weten meer maar zeggen niks.
Zie edit. Waarom doet Cambodja niet mee? Het is verdomme in hun voortuin gebeurd.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 13 maart 2014 @ 20:37:20 #62
6941 APK
Factual, I think.
pi_137707263
quote:
15s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:25 schreef Waterdrinker het volgende:
Ik snap niet wat er nou zo moeilijk is voor de Maleisische overheid of wie dan ook om even de betreffende landen en instanties te bellen en te vragen of ze data hebben ontvangen van die vlucht en zo ja welke precies.

Het gaat al dagen over of data nu wel of niet is doorgegeven, dat kun je toch in een uurtje hebben geregeld?
Waarom zou het moelijk zijn voor andere landen of instanties om zelf die gegevens naar buiten te brengen als ze die hebben? ;)

De gegevens bestaan (nog) niet of ze worden niet openbaar gemaakt...
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_137707332
quote:
11s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zie edit. Waarom doet Cambodja niet mee? Het is verdomme in hun voortuin gebeurd.
Geen materiaal beschikbaar?
pi_137707363
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:37 schreef APK het volgende:

[..]

Waarom zou het moelijk zijn voor andere landen of instanties om zelf die gegevens naar buiten te brengen als ze die hebben? ;)

De gegevens bestaan (nog) niet of ze worden niet openbaar gemaakt...
Volgens mij heeft het er ook mee te maken dat Maleisië op dit moment nog de leiding heeft over de hele operatie, en alles dus via hen moet verlopen. En het antwoord wat ze steenvast geven is inmiddels duidelijk.
pi_137707393
Vanmorgen op 538 bij evers staat op het gesprek met een piloot van Cor en Don:
pi_137707397
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:38 schreef gijsman het volgende:

[..]

Geen materiaal beschikbaar?
De marine stelt in iedergeval niet veel voor:
http://en.wikipedia.org/wiki/Royal_Cambodian_Navy
pi_137707412
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:39 schreef Co_OL het volgende:
Vanmorgen op 538 bij evers staat op het gesprek met een piloot van Cor en Don:
Was het Cor of Don?
  donderdag 13 maart 2014 @ 20:40:38 #68
62913 Blik
The one and Only!
pi_137707444
quote:
11s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:36 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zie edit. Waarom doet Cambodja niet mee? Het is verdomme in hun voortuin gebeurd.
Cambodja is één van de armste landen van Azie. Die kunnen zo'n operatie helemaal niet managen, laat staan betalen
pi_137707493
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:40 schreef Blik het volgende:

[..]

Cambodja is één van de armste landen van Azie. Die kunnen zo'n operatie helemaal niet managen, laat staan betalen
Ook dat inderdaad, geldt ook voor Laos en Myanmar.
  donderdag 13 maart 2014 @ 20:47:10 #70
6941 APK
Factual, I think.
pi_137707790
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:38 schreef iksnaperniksvan het volgende:

Volgens mij heeft het er ook mee te maken dat Maleisië op dit moment nog de leiding heeft over de hele operatie, en alles dus via hen moet verlopen. En het antwoord wat ze steenvast geven is inmiddels duidelijk.
Dat komt wmb op hetzelfde neer.
Als een wereldmacht iets naar buiten wil brengen doen ze dat echt wel, ze geven Maleisie met updates misschien een uurje voorsprong om gezichtsverlies te voorkomen maar dan houdt het waarschijnlijk op, denk ik.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 13 maart 2014 @ 20:47:26 #71
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_137707812
Betalen al die landen die mee helpen zoeken de kosten van die boten en vliegtuigen zelf, of wordt de rekening straks aan die Malaysia Airlines gepresenteerd?
How can I make this topic about me?
pi_137707840
Een deel van een reactie op het artikel in het NRC

De betrokken organisaties en overheden weten allang wat er met het toestel is gebeurd en waar deze zich bevindt echter in het belang van veiligheid is het beter om dit (nog) niet naar buiten te brengen om bijvoorbeeld massa hysterie te voorkomen.
Men heeft het oa ook over Noord Korea
  donderdag 13 maart 2014 @ 20:50:03 #73
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_137707937
Dat zou wel wat zijn zeg, als Noord Korea het toestel uit de lucht heeft geschoten... Da's een internationaal diplomatiek incident.
How can I make this topic about me?
  donderdag 13 maart 2014 @ 20:50:16 #74
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137707955
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:31 schreef niels0 het volgende:

[..]

Misschien proberen ze te verdoezelen dat hun luchtruimbewaking zuigt.
Ik ben al aardig wat uurtjes bezig geweest met het verzamelen van informatie over hun radar-grid.
Ik ben er nog steeds niet achter hoe ze de combinatie Primary Surveillance Radar (PSR) en Secondary Surveillance Radar (SSR) hebben geregeld. Voor zover ik dingen heb kunnen vinden is alle data die online wordt gezet aleen van SSRs en dan is men er op websites zoals flightradar24 afhankelijk van of ze in het vliegtuig de transponder aan hebben staan of niet.

Er zijn in het Noorden wel veel blind spots ivm gebergte als men laag genoeg vliegt dus het is, lijkt me, best mogelijk onzichtbaar over te steken van de Gulf of Thailand naar de Malacca Strait.
Wat dan ook bekend is bij iemand met een beetje kennis. Lijkt mij dat er niet voor niks wordt / is gezocht. Misschien niet omdat de aanleiding zo duidelijk is, maar omdat ze het niet uit kunnen sluiten.
pi_137708034
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:47 schreef gijsman het volgende:
Een deel van een reactie op het artikel in het NRC

De betrokken organisaties en overheden weten allang wat er met het toestel is gebeurd en waar deze zich bevindt echter in het belang van veiligheid is het beter om dit (nog) niet naar buiten te brengen om bijvoorbeeld massa hysterie te voorkomen.
Men heeft het oa ook over Noord Korea
Daar geloof ik helemaal niks van.

In een zaak met zoveel wereldwijde aandacht en zoveel betrokken partijen kan zoiets niet lang geheim blijven. Dan is er altijd wel iemand die de informatie naar de media uitlekt.
pi_137708213
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:40 schreef Blik het volgende:

[..]

Cambodja is één van de armste landen van Azie. Die kunnen zo'n operatie helemaal niet managen, laat staan betalen
Ook arme landen hebben vissersboten en zelfs helikopters en jachten. ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 13 maart 2014 @ 20:55:21 #77
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_137708268
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

De marine stelt in iedergeval niet veel voor:
http://en.wikipedia.org/wiki/Royal_Cambodian_Navy
Toch heb ik daar meer vertrouwen in dan in de Maleisiërs... Zouden ze al wat hebben gevonden?

No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_137708486
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:55 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Toch heb ik daar meer vertrouwen in dan in de Maleisiërs... Zouden ze al wat hebben gevonden?

[ afbeelding ]
Mooie paint :')

Ik heb nog het meest vertrouwen in de VS, die hebben een aanknopingspunt in de Indische oceaan.
  donderdag 13 maart 2014 @ 20:58:29 #79
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_137708490
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:50 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat zou wel wat zijn zeg, als Noord Korea het toestel uit de lucht heeft geschoten... Da's een internationaal diplomatiek incident.
Die zitten op > 4.000km afstand. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat ze het zouden kunnen.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_137708558
US Officials Have 'Indication' Malaysia Airline Crashed into Indian Ocean

U.S. officials have an "indication" the missing Malaysia Airlines jetliner may have crashed in the Indian Ocean and is moving the USS Kidd to the area to begin searching.

It will take another 24 hours to move the ship into position, a senior Pentagon official told ABC News.

"We have an indication the plane went down in the Indian Ocean," the senior official said.

http://gma.yahoo.com/us-o(...)topstories.html?vp=1
  donderdag 13 maart 2014 @ 21:00:00 #81
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137708592
quote:
10s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik heb nog het meest vertrouwen in de VS, die hebben een aanknopingspunt in de Indische oceaan.
Zal ook een mooie conspiracy/rel worden als de VS hem daar meteen vindt
pi_137708652
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:58 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Die zitten op > 4.000km afstand. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat ze het zouden kunnen.
pi_137708657
Als het een kaping betreft zet ik mijn peso's op de militaire dictatuur (wat nou geen materieel) Myanmar.

OP is aangepast.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 13 maart 2014 @ 21:03:53 #84
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_137708840
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:58 schreef MrTorture het volgende:

[..]

Die zitten op > 4.000km afstand. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat ze het zouden kunnen.
Ja, nu je het zegt, het is inderdaad een behoorlijke afstand. Plus dat zo'n raket natuurlijk wel gezien zou zijn geweest op de radars van Rusland, China en Japan enzo. Hmmm.
How can I make this topic about me?
pi_137708998
quote:
12s.gif Op donderdag 13 maart 2014 21:01 schreef El_Matador het volgende:
Als het een kaping betreft zet ik mijn peso's op de militaire dictatuur (wat nou geen materieel) Myanmar.

OP is aangepast.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Myanmar heeft al aangegeven het luchtruim open te stellen voor de SAR.

http://www.mmtimes.com/in(...)anmar-territory.html
pi_137709063
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 21:06 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Myanmar heeft al aangegeven het luchtruim open te stellen voor de SAR.

http://www.mmtimes.com/in(...)anmar-territory.html
Zijn er dan ook landen die hun luchtruim niet opengezet hebben? :o
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137709083
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:58 schreef MrTorture het volgende:
Die zitten op > 4.000km afstand. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat ze het zouden kunnen.
Onmogelijk.

Met een ICBM een snel bewegende vliegtuig uit de lucht schieten is nagenoeg onmogelijk. Los gezien van het feit dat een ICBM redelijk snel gespot zou zijn op één van de regionale radars.

Nee, zet deze theorie maar uit je hoofd.
  donderdag 13 maart 2014 @ 21:08:38 #88
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_137709116
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 21:06 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Myanmar heeft al aangegeven het luchtruim open te stellen voor de SAR.

http://www.mmtimes.com/in(...)anmar-territory.html
Dat valt me alleszins mee
How can I make this topic about me?
pi_137709144
Lijkt wel een spannende thriller dit...
Zonder wrijving geen glans
pi_137709204
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 21:09 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Lijkt wel een spannende thriller dit...
Hoogst waarschijnlijk wordt het voorval binnen 5 jaar gewoon verfilmd.
  donderdag 13 maart 2014 @ 21:11:59 #91
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_137709300
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 21:10 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Hoogst waarschijnlijk wordt het voorvla binnen 5 jaar gewoon verfilmd.
In elk geval komt het op Air Crash Investigation op Nat.
How can I make this topic about me?
pi_137709362
Iets voor in de OP?

Vijf dingen die we wél weten over vlucht MH 370

Wat er is gebeurd met vlucht MH 370, blijft vooralsnog een mysterie.
Het vliegtuig was op weg van de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur naar Peking en raakte tussen Maleisië en het zuiden van Vietnam van de radar. Sindsdien zijn er door de autoriteiten allerlei theorieën verkondigd.
Zo zou het vliegtuig zijn omgekeerd, richting de Straat van Malakka of zelfs verder. Bewijs voor die claims is vooralsnog niet gevonden.
Luchtvaartkenner Hans Heerkens van de Universiteit Twente zegt tegen NU.nl dat gissen naar de oorzaak nutteloos is: "Bij vrijwel alle luchtvaartongevallen blijken er achteraf oorzaken te zijn die men vooraf nooit had kunnen bedenken."

Er is geen noodsignaal verstuurd.
Dat doet vermoeden dat er plotseling iets mis is gegaan, of dat de transponder om de één of andere reden is uitgeschakeld.
Het is mogelijk dat een toestel in de lucht grote schade oploopt, zegt Heerkens. "Dat is bijvoorbeeld een keer gebeurd bij een Boeing 747 van Japan Airlines, waarbij de achterzijde van de drukcabine het begaf. Maar of dat hier ook gebeurd is, durf ik niet te beweren."
Heerkens legt uit dat een vliegtuig een primaire en een secundaire radar heeft. "De primaire radar is de klassieke variant, die het luchtruim afspeurt. De secundaire radar is de transponder van het toestel die de vluchtinformatie verstuurt."
"Als het toestel uit elkaar valt en de secundaire radar stopt met zenden, kan het zo zijn dat de primaire radar enkel nog kleine delen en geen geheel toestel meer waarneemt. Het kan er op de radar bijvoorbeeld uitzien als een grote zwerm vogels."

Een terreurdaad is onwaarschijnlijk, maar niet uitgesloten.
Twee passagiers aan boord reisden op een gestolen paspoort. Zij boekten hun tickets mogelijk samen - in ieder geval nagenoeg tegelijkertijd - via China Southern Airlines. Aanvankelijk gold dit tweetal als verdacht, maar later bleken het asielzoekers te zijn.
Inmiddels is de identiteit van beide personen bekend. Het gaat om de Iraanse asielzoekers Pouria Nour Mohammad Mehrdad en Delavar Seyed Mohammadreza.
Interpol heeft verklaard een terreurdaad uit te sluiten. "Hoe meer informatie we krijgen, hoe meer we geneigd zijn te concluderen dat het geen terroristische daad was", zei Ronald Noble van de internationale politieorganisatie dinsdag. De Amerikaanse inlichtingendienst CIA wil nog niets uitsluiten.

Het is niet gek dat het wrak nog niet is gevonden.
Als een vliegtuig in zee stort, kan het zijn dat het lang duurt voordat het wordt gevonden. Men weet waar het vliegtuig van de radar is geraakt, maar moet toch in een gebied van honderden kilometers zoeken.
In 2009 duurde het vijf dagen voordat het wrak van Air France-vlucht 447 werd gevonden in de Atlantische Oceaan. De zwarte dozen werden pas twee jaar later gevonden. Een vrachtvliegtuig dat in 1979 verdween, is nooit gevonden.

Malaysia Airlines is een gerenommeerde maatschappij
De luchtvaartmaatschappij heeft een uitstekende veiligheidsgeschiedenis. Het vliegtuig, een elf jaar oude Boeing 777, was recentelijk nog gecheckt en goed bevonden.
De piloot was een ervaren 53-jarige man van Maleisische komaf. Hij vloog al sinds 1981 voor Malaysia Airlines en had 18.365 uren vliegervaring
pi_137709393
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 21:11 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

In elk geval komt het op Air Crash Investigation op Nat.
Als het ooit gevonden wordt wel ja ;)
pi_137709487
Even een samenvatting van de meest recente ontwikkelingen:

quote:
The White House said Thursday that an unspecified “possible piece of information, or pieces of information, has led to the possibility that a new search area may be opened up over the Indian Ocean.”

The Pentagon said it was sending the USS Kidd destroyer northwest through the Strait of Malacca to cover a new search area. It was unclear what new information the Pentagon was acting on.

Multiple news reports quoting unnamed investigators said an automatic onboard satellite link sent pings from the plane after it lost contact with ground control.

The Wall Street Journal retracted a report that a system inside the plane’s Rolls-Royce engines had sent signals indicating it was still flying after losing contact with ground control. A different system sent the signals, the paper said.

Malaysian officials dismissed the Journal’s report that the plane sent out signals hours after it last lost contact with air traffic control.

Dozens of ships and aircraft from 12 nations joined the search of 35,800 square miles (92,600 square kilometers). Read the full list of search assets here.

Mutual suspicion and a lack of communication among regional neighbors continued to hamper the search for MH370, Agence France-Presse reported.

The Malaysian communications minister asked Malaysians not to spread rumors – or criticism of the government – at a “time to unite.”
http://www.theguardian.co(...)09eae4b0a17a344852c7
pi_137709493
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 21:13 schreef Co_OL het volgende:
Iets voor in de OP?

Vijf dingen die we wél weten over vlucht MH 370

Wat er is gebeurd met vlucht MH 370, blijft vooralsnog een mysterie.
Het vliegtuig was op weg van de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur naar Peking en raakte tussen Maleisië en het zuiden van Vietnam van de radar. Sindsdien zijn er door de autoriteiten allerlei theorieën verkondigd.
Zo zou het vliegtuig zijn omgekeerd, richting de Straat van Malakka of zelfs verder. Bewijs voor die claims is vooralsnog niet gevonden.
Luchtvaartkenner Hans Heerkens van de Universiteit Twente zegt tegen NU.nl dat gissen naar de oorzaak nutteloos is: "Bij vrijwel alle luchtvaartongevallen blijken er achteraf oorzaken te zijn die men vooraf nooit had kunnen bedenken."

Er is geen noodsignaal verstuurd.
Dat doet vermoeden dat er plotseling iets mis is gegaan, of dat de transponder om de één of andere reden is uitgeschakeld.
Het is mogelijk dat een toestel in de lucht grote schade oploopt, zegt Heerkens. "Dat is bijvoorbeeld een keer gebeurd bij een Boeing 747 van Japan Airlines, waarbij de achterzijde van de drukcabine het begaf. Maar of dat hier ook gebeurd is, durf ik niet te beweren."
Heerkens legt uit dat een vliegtuig een primaire en een secundaire radar heeft. "De primaire radar is de klassieke variant, die het luchtruim afspeurt. De secundaire radar is de transponder van het toestel die de vluchtinformatie verstuurt."
"Als het toestel uit elkaar valt en de secundaire radar stopt met zenden, kan het zo zijn dat de primaire radar enkel nog kleine delen en geen geheel toestel meer waarneemt. Het kan er op de radar bijvoorbeeld uitzien als een grote zwerm vogels."

Een terreurdaad is onwaarschijnlijk, maar niet uitgesloten.
Twee passagiers aan boord reisden op een gestolen paspoort. Zij boekten hun tickets mogelijk samen - in ieder geval nagenoeg tegelijkertijd - via China Southern Airlines. Aanvankelijk gold dit tweetal als verdacht, maar later bleken het asielzoekers te zijn.
Inmiddels is de identiteit van beide personen bekend. Het gaat om de Iraanse asielzoekers Pouria Nour Mohammad Mehrdad en Delavar Seyed Mohammadreza.
Interpol heeft verklaard een terreurdaad uit te sluiten. "Hoe meer informatie we krijgen, hoe meer we geneigd zijn te concluderen dat het geen terroristische daad was", zei Ronald Noble van de internationale politieorganisatie dinsdag. De Amerikaanse inlichtingendienst CIA wil nog niets uitsluiten.

Het is niet gek dat het wrak nog niet is gevonden.
Als een vliegtuig in zee stort, kan het zijn dat het lang duurt voordat het wordt gevonden. Men weet waar het vliegtuig van de radar is geraakt, maar moet toch in een gebied van honderden kilometers zoeken.
In 2009 duurde het vijf dagen voordat het wrak van Air France-vlucht 447 werd gevonden in de Atlantische Oceaan. De zwarte dozen werden pas twee jaar later gevonden. Een vrachtvliegtuig dat in 1979 verdween, is nooit gevonden.

Malaysia Airlines is een gerenommeerde maatschappij
De luchtvaartmaatschappij heeft een uitstekende veiligheidsgeschiedenis. Het vliegtuig, een elf jaar oude Boeing 777, was recentelijk nog gecheckt en goed bevonden.
De piloot was een ervaren 53-jarige man van Maleisische komaf. Hij vloog al sinds 1981 voor Malaysia Airlines en had 18.365 uren vliegervaring
Helemaal goed, heb je een linkje erbij?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137709527
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 21:13 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Als het ooit gevonden wordt wel ja ;)
Zelfs wanneer niets gevonden wordt, wat hoogst ongebruikelijk is, zullen ze er waarschijnlijk wel een aflevering aan wijden.
pi_137709555
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 21:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Helemaal goed, heb je een linkje erbij?
Linkje
  donderdag 13 maart 2014 @ 21:21:44 #98
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137709914
En als er dan toch van alles de media ingeslingerd wordt door nauw betrokkenen, ik heb wel behoefte aan een kaart met de gebieden waar men al gezocht heeft, en dan graag in verschillende kleuren waar alleen op het water is gekeken en waar ook de bodem is gecheckt..
pi_137710192
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 21:21 schreef Marrije het volgende:
En als er dan toch van alles de media ingeslingerd wordt door nauw betrokkenen, ik heb wel behoefte aan een kaart met de gebieden waar men al gezocht heeft, en dan graag in verschillende kleuren waar alleen op het water is gekeken en waar ook de bodem is gecheckt..
Bingo. Hoe moeilijk kan het zijn? Als wij met zijn allen als vrijwilligers een degelijke OP kunnen bouwen, kunnen die duizenden "onderzoekers" toch ook wat goed afleveren, zou je zeggen...

Die updates van Arthur gaan er nog bij, nog iets wat er mist? Ik moet echt eens wat werk verrichten.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137710245
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 21:21 schreef Marrije het volgende:
En als er dan toch van alles de media ingeslingerd wordt door nauw betrokkenen, ik heb wel behoefte aan een kaart met de gebieden waar men al gezocht heeft, en dan graag in verschillende kleuren waar alleen op het water is gekeken en waar ook de bodem is gecheckt..
Inderdaad. Nu lijkt het alsof ze als een kip zonder kop door elkaar heen lopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')