Precies. Ik geloof er geen bal meer van in ieder geval, van wat zij zeggen. Volgens mij zijn ze heel druk bezig om bepaalde dingen niet boven water te laten komen. (no pun intended)quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:22 schreef gijsman het volgende:
[..]
Elk bericht wat naar buiten komt klopt volgens de Maleisische autoriteiten niet.
Dat is niet waar volgens de Maleisische autoriteitenquote:Op donderdag 13 maart 2014 20:22 schreef gijsman het volgende:
[..]
Elk bericht wat naar buiten komt klopt volgens de Maleisische autoriteiten niet.
Klopt niet volgens hen is er geen data ontvangen, volgens de autoriteiten is het vliegtuig van de radar verdwenen en ergens op dat punt neergestort.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:25 schreef Waterdrinker het volgende:
Ik snap niet wat er nou zo moeilijk is voor de Maleisische overheid of wie dan ook om even de betreffende landen en instanties te bellen en te vragen of ze data hebben ontvangen van die vlucht en zo ja welke precies.
Het gaat al dagen over of data nu wel of niet is doorgegeven, dat kun je toch in een uurtje hebben geregeld?
Misschien proberen ze te verdoezelen dat hun luchtruimbewaking zuigt.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:20 schreef Co_OL het volgende:
Update: tijdens een persconferentie hebben de Maleisische autoriteiten laten weten dat ook de nieuwe data over vlucht MH370 niet kloppen. Zo zou het niet zo zijn dat de kist nog vier uur lang heeft gevlogen na het verbeken van het contact.
quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:30 schreef gijsman het volgende:
[..]
Klopt niet volgens hen is er geen data ontvangen, volgens de autoriteiten is het vliegtuig van de radar verdwenen en ergens op dat punt neergestort.
En is niet omgekeerd en is niet naar het westen doorgevlogen over de Indische Oceaan.
Dat dus en niets anders. in de ogen van de autoriteiten daar.
Niels, ik leer veel van je, maar het is wel lastig jargon, dat ben ik met anderen eens...quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:31 schreef niels0 het volgende:
[..]
Misschien proberen ze te verdoezelen dat hun luchtruimbewaking zuigt.
Ik ben al aardig wat uurtjes bezig geweest met het verzamelen van informatie over hun radar-grid.
Ik ben er nog steeds niet achte hoe ze de combinatie Primary Surveillance Radar (PSR) en Secondary Surveillance Radar (SSR) hebben geregeld. Voor zover ik dingen heb kunnen vinden is alle data die online wordt gezet aleen van SSRs en dan is men er op websites zoals flightradar24 afhankelijk van of ze in het vliegtuig de transponder aan hebben staan of niet.
ja dat zou je zeggen, maar die gasten zeggen over elke aanwijzing bruikbaar of niet.."klopt niet"quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
+
[ afbeelding ]
=
bingo, zou je zeggen...
De "technologische tijgers" van de wereld... seriously?
Zie edit. Waarom doet Cambodja niet mee? Het is verdomme in hun voortuin gebeurd.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:35 schreef gijsman het volgende:
[..]
ja dat zou je zeggen, maar die gasten zeggen over elke aanwijzing bruikbaar of niet.."klopt niet"
Of ze weten meer maar zeggen niks.
Waarom zou het moelijk zijn voor andere landen of instanties om zelf die gegevens naar buiten te brengen als ze die hebben?quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:25 schreef Waterdrinker het volgende:
Ik snap niet wat er nou zo moeilijk is voor de Maleisische overheid of wie dan ook om even de betreffende landen en instanties te bellen en te vragen of ze data hebben ontvangen van die vlucht en zo ja welke precies.
Het gaat al dagen over of data nu wel of niet is doorgegeven, dat kun je toch in een uurtje hebben geregeld?
Geen materiaal beschikbaar?quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zie edit. Waarom doet Cambodja niet mee? Het is verdomme in hun voortuin gebeurd.
Volgens mij heeft het er ook mee te maken dat Maleisië op dit moment nog de leiding heeft over de hele operatie, en alles dus via hen moet verlopen. En het antwoord wat ze steenvast geven is inmiddels duidelijk.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:37 schreef APK het volgende:
[..]
Waarom zou het moelijk zijn voor andere landen of instanties om zelf die gegevens naar buiten te brengen als ze die hebben?
De gegevens bestaan (nog) niet of ze worden niet openbaar gemaakt...
De marine stelt in iedergeval niet veel voor:quote:
Was het Cor of Don?quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:39 schreef Co_OL het volgende:
Vanmorgen op 538 bij evers staat op het gesprek met een piloot van Cor en Don:
Cambodja is één van de armste landen van Azie. Die kunnen zo'n operatie helemaal niet managen, laat staan betalenquote:Op donderdag 13 maart 2014 20:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zie edit. Waarom doet Cambodja niet mee? Het is verdomme in hun voortuin gebeurd.
Ook dat inderdaad, geldt ook voor Laos en Myanmar.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:40 schreef Blik het volgende:
[..]
Cambodja is één van de armste landen van Azie. Die kunnen zo'n operatie helemaal niet managen, laat staan betalen
Dat komt wmb op hetzelfde neer.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:38 schreef iksnaperniksvan het volgende:
Volgens mij heeft het er ook mee te maken dat Maleisië op dit moment nog de leiding heeft over de hele operatie, en alles dus via hen moet verlopen. En het antwoord wat ze steenvast geven is inmiddels duidelijk.
Wat dan ook bekend is bij iemand met een beetje kennis. Lijkt mij dat er niet voor niks wordt / is gezocht. Misschien niet omdat de aanleiding zo duidelijk is, maar omdat ze het niet uit kunnen sluiten.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:31 schreef niels0 het volgende:
[..]
Misschien proberen ze te verdoezelen dat hun luchtruimbewaking zuigt.
Ik ben al aardig wat uurtjes bezig geweest met het verzamelen van informatie over hun radar-grid.
Ik ben er nog steeds niet achter hoe ze de combinatie Primary Surveillance Radar (PSR) en Secondary Surveillance Radar (SSR) hebben geregeld. Voor zover ik dingen heb kunnen vinden is alle data die online wordt gezet aleen van SSRs en dan is men er op websites zoals flightradar24 afhankelijk van of ze in het vliegtuig de transponder aan hebben staan of niet.
Er zijn in het Noorden wel veel blind spots ivm gebergte als men laag genoeg vliegt dus het is, lijkt me, best mogelijk onzichtbaar over te steken van de Gulf of Thailand naar de Malacca Strait.
Daar geloof ik helemaal niks van.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:47 schreef gijsman het volgende:
Een deel van een reactie op het artikel in het NRC
De betrokken organisaties en overheden weten allang wat er met het toestel is gebeurd en waar deze zich bevindt echter in het belang van veiligheid is het beter om dit (nog) niet naar buiten te brengen om bijvoorbeeld massa hysterie te voorkomen.
Men heeft het oa ook over Noord Korea
Ook arme landen hebben vissersboten en zelfs helikopters en jachten.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:40 schreef Blik het volgende:
[..]
Cambodja is één van de armste landen van Azie. Die kunnen zo'n operatie helemaal niet managen, laat staan betalen
Toch heb ik daar meer vertrouwen in dan in de Maleisiërs... Zouden ze al wat hebben gevonden?quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
De marine stelt in iedergeval niet veel voor:
http://en.wikipedia.org/wiki/Royal_Cambodian_Navy
Mooie paintquote:Op donderdag 13 maart 2014 20:55 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Toch heb ik daar meer vertrouwen in dan in de Maleisiërs... Zouden ze al wat hebben gevonden?
[ afbeelding ]
Die zitten op > 4.000km afstand. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat ze het zouden kunnen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:50 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat zou wel wat zijn zeg, als Noord Korea het toestel uit de lucht heeft geschoten... Da's een internationaal diplomatiek incident.
Zal ook een mooie conspiracy/rel worden als de VS hem daar meteen vindtquote:Op donderdag 13 maart 2014 20:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik heb nog het meest vertrouwen in de VS, die hebben een aanknopingspunt in de Indische oceaan.
quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:58 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Die zitten op > 4.000km afstand. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat ze het zouden kunnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ja, nu je het zegt, het is inderdaad een behoorlijke afstand. Plus dat zo'n raket natuurlijk wel gezien zou zijn geweest op de radars van Rusland, China en Japan enzo. Hmmm.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:58 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Die zitten op > 4.000km afstand. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat ze het zouden kunnen.
quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:01 schreef El_Matador het volgende:
Als het een kaping betreft zet ik mijn peso's op de militaire dictatuur (wat nou geen materieel) Myanmar.
OP is aangepast.Myanmar heeft al aangegeven het luchtruim open te stellen voor de SAR.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.mmtimes.com/in(...)anmar-territory.html
Zijn er dan ook landen die hun luchtruim niet opengezet hebben?quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:06 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Myanmar heeft al aangegeven het luchtruim open te stellen voor de SAR.
http://www.mmtimes.com/in(...)anmar-territory.html
Onmogelijk.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:58 schreef MrTorture het volgende:
Die zitten op > 4.000km afstand. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat ze het zouden kunnen.
Dat valt me alleszins meequote:Op donderdag 13 maart 2014 21:06 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Myanmar heeft al aangegeven het luchtruim open te stellen voor de SAR.
http://www.mmtimes.com/in(...)anmar-territory.html
Hoogst waarschijnlijk wordt het voorval binnen 5 jaar gewoon verfilmd.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:09 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Lijkt wel een spannende thriller dit...
In elk geval komt het op Air Crash Investigation op Nat.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:10 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Hoogst waarschijnlijk wordt het voorvla binnen 5 jaar gewoon verfilmd.
Als het ooit gevonden wordt wel jaquote:Op donderdag 13 maart 2014 21:11 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
In elk geval komt het op Air Crash Investigation op Nat.
http://www.theguardian.co(...)09eae4b0a17a344852c7quote:• The White House said Thursday that an unspecified “possible piece of information, or pieces of information, has led to the possibility that a new search area may be opened up over the Indian Ocean.”
• The Pentagon said it was sending the USS Kidd destroyer northwest through the Strait of Malacca to cover a new search area. It was unclear what new information the Pentagon was acting on.
• Multiple news reports quoting unnamed investigators said an automatic onboard satellite link sent pings from the plane after it lost contact with ground control.
• The Wall Street Journal retracted a report that a system inside the plane’s Rolls-Royce engines had sent signals indicating it was still flying after losing contact with ground control. A different system sent the signals, the paper said.
• Malaysian officials dismissed the Journal’s report that the plane sent out signals hours after it last lost contact with air traffic control.
• Dozens of ships and aircraft from 12 nations joined the search of 35,800 square miles (92,600 square kilometers). Read the full list of search assets here.
• Mutual suspicion and a lack of communication among regional neighbors continued to hamper the search for MH370, Agence France-Presse reported.
• The Malaysian communications minister asked Malaysians not to spread rumors – or criticism of the government – at a “time to unite.”
Helemaal goed, heb je een linkje erbij?quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:13 schreef Co_OL het volgende:
Iets voor in de OP?
Vijf dingen die we wél weten over vlucht MH 370
Wat er is gebeurd met vlucht MH 370, blijft vooralsnog een mysterie.
Het vliegtuig was op weg van de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur naar Peking en raakte tussen Maleisië en het zuiden van Vietnam van de radar. Sindsdien zijn er door de autoriteiten allerlei theorieën verkondigd.
Zo zou het vliegtuig zijn omgekeerd, richting de Straat van Malakka of zelfs verder. Bewijs voor die claims is vooralsnog niet gevonden.
Luchtvaartkenner Hans Heerkens van de Universiteit Twente zegt tegen NU.nl dat gissen naar de oorzaak nutteloos is: "Bij vrijwel alle luchtvaartongevallen blijken er achteraf oorzaken te zijn die men vooraf nooit had kunnen bedenken."
Er is geen noodsignaal verstuurd.
Dat doet vermoeden dat er plotseling iets mis is gegaan, of dat de transponder om de één of andere reden is uitgeschakeld.
Het is mogelijk dat een toestel in de lucht grote schade oploopt, zegt Heerkens. "Dat is bijvoorbeeld een keer gebeurd bij een Boeing 747 van Japan Airlines, waarbij de achterzijde van de drukcabine het begaf. Maar of dat hier ook gebeurd is, durf ik niet te beweren."
Heerkens legt uit dat een vliegtuig een primaire en een secundaire radar heeft. "De primaire radar is de klassieke variant, die het luchtruim afspeurt. De secundaire radar is de transponder van het toestel die de vluchtinformatie verstuurt."
"Als het toestel uit elkaar valt en de secundaire radar stopt met zenden, kan het zo zijn dat de primaire radar enkel nog kleine delen en geen geheel toestel meer waarneemt. Het kan er op de radar bijvoorbeeld uitzien als een grote zwerm vogels."
Een terreurdaad is onwaarschijnlijk, maar niet uitgesloten.
Twee passagiers aan boord reisden op een gestolen paspoort. Zij boekten hun tickets mogelijk samen - in ieder geval nagenoeg tegelijkertijd - via China Southern Airlines. Aanvankelijk gold dit tweetal als verdacht, maar later bleken het asielzoekers te zijn.
Inmiddels is de identiteit van beide personen bekend. Het gaat om de Iraanse asielzoekers Pouria Nour Mohammad Mehrdad en Delavar Seyed Mohammadreza.
Interpol heeft verklaard een terreurdaad uit te sluiten. "Hoe meer informatie we krijgen, hoe meer we geneigd zijn te concluderen dat het geen terroristische daad was", zei Ronald Noble van de internationale politieorganisatie dinsdag. De Amerikaanse inlichtingendienst CIA wil nog niets uitsluiten.
Het is niet gek dat het wrak nog niet is gevonden.
Als een vliegtuig in zee stort, kan het zijn dat het lang duurt voordat het wordt gevonden. Men weet waar het vliegtuig van de radar is geraakt, maar moet toch in een gebied van honderden kilometers zoeken.
In 2009 duurde het vijf dagen voordat het wrak van Air France-vlucht 447 werd gevonden in de Atlantische Oceaan. De zwarte dozen werden pas twee jaar later gevonden. Een vrachtvliegtuig dat in 1979 verdween, is nooit gevonden.
Malaysia Airlines is een gerenommeerde maatschappij
De luchtvaartmaatschappij heeft een uitstekende veiligheidsgeschiedenis. Het vliegtuig, een elf jaar oude Boeing 777, was recentelijk nog gecheckt en goed bevonden.
De piloot was een ervaren 53-jarige man van Maleisische komaf. Hij vloog al sinds 1981 voor Malaysia Airlines en had 18.365 uren vliegervaring
Zelfs wanneer niets gevonden wordt, wat hoogst ongebruikelijk is, zullen ze er waarschijnlijk wel een aflevering aan wijden.quote:
Linkjequote:Op donderdag 13 maart 2014 21:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Helemaal goed, heb je een linkje erbij?
Bingo. Hoe moeilijk kan het zijn? Als wij met zijn allen als vrijwilligers een degelijke OP kunnen bouwen, kunnen die duizenden "onderzoekers" toch ook wat goed afleveren, zou je zeggen...quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:21 schreef Marrije het volgende:
En als er dan toch van alles de media ingeslingerd wordt door nauw betrokkenen, ik heb wel behoefte aan een kaart met de gebieden waar men al gezocht heeft, en dan graag in verschillende kleuren waar alleen op het water is gekeken en waar ook de bodem is gecheckt..
Inderdaad. Nu lijkt het alsof ze als een kip zonder kop door elkaar heen lopen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:21 schreef Marrije het volgende:
En als er dan toch van alles de media ingeslingerd wordt door nauw betrokkenen, ik heb wel behoefte aan een kaart met de gebieden waar men al gezocht heeft, en dan graag in verschillende kleuren waar alleen op het water is gekeken en waar ook de bodem is gecheckt..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |