SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.==============================================================
Zoekgebied:
==============================================================
Het vliegtuig:
De piloten:
• Gezagvoerder Zaharie Ahmad Shah (53) - meer dan 18.000 vlieguren
• Co-piloot Fariq Abdul Hamid (27) - meer dan 2763 vlieguren
De passagiers:
Link naar de passagierslijst: http://www.malaysiaairlin(...)enger%20Manifest.pdf
Bijzondere passagiers:
• Pouria Nourmohammadi Mehrdad (18) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Oostenrijker Christian Kozel (30)) reisde naar AMS en door naar FRA (Frankfurt)
• Seyed Mohammed Reza Delavar (29) - Perzische asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Italiaan Luigi Maraldi (37)) reisde naar AMS en door naar CPH (Kopenhagen)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
BBC:
• Philip Wood (51, VS) - IBM-ingenieur die pas 3 maanden in KL werkte in data storage
• 19 Chinezen, geleid door Hou Bo, "very famous in China"
• Dr. Yuchen Li - recent doctoral engineering graduate from Cambridge University in England
• A further eight Chinese nationals as well as 12 Malaysians were employees of America's Freescale Semiconductor company
De laatste waarneming van flightradar24.com en skyvector.com:
De paarse lijn geeft de koers en wijziging aan (van 025 graden t.o.v. Noord naar 040).
Nieuwsbronnen:
• Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html
• nu.nl - http://www.nu.nl/buitenla(...)msterdam-reizen.html
• Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)turned-around-search
• The Telegraph - http://www.telegraph.co.u(...)as-debris-found.html
• The Mirror (dus niet zo betrouwbaar) - http://www.mirror.co.uk/n(...)light-worlds-3220716
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates
Eerdere verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen:
Air Crash Investigation - Helios 522 - 14 augustus 2005 - Griekenland - decompression?
Air Crash Investigation - AF447 - 1 juni 2009 - Atlantische Oceaan, Brazilië - technisch mankement + fout piloten
Mayday, Air Crash Investigation - Egypt Air 990 - fout piloten dan wel zelfmoord piloot - ook pas laat gevonden, in de Atlantische Oceaan
===============================================================
Help met zoeken via http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014
===============================================================
Mogelijke motieven/scenario's:
• Ongeval/technisch mankement - "extremely unlikely" :SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.straitstimes.c(...)s-likely-scenarios-2
• Bewusteloosheid door decompressie en beviezing - op autopiloot 4 uur doorvliegen
• Raketaanval - vraag wie verantwoordelijk? - Noord-Korea, waar er juist verkiezingen waren, wordt gespeculeerd
• Bomaanslag - vreemd; geen motief gegeven
• Kaping waardevolle lading/passagiers - idem
• Zelfmoordactie (co)piloot?
• Vervroegde 1-aprilgrap - vliegtuig staat gewoon aan de gate en in een Beijings barretje lachen die gasten zich het schompes om ons
• Anders - ?
======================================================================
!!UPDATES:
• Er blijkt nog contact geweest te zijn met MA370 vlak na de radio oproep toen het toestel van de radar verdween. De piloot van een vlucht een stukje voor het toestel hoorde meerdere stemmen in de cockpit en was er vrij zeker van met de co-piloot gesproken te hebben.
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/3131319/posts
• De Telegraaf meldt dat FO van Vlucht 370 een feestbeest was, die graag dames vermaakte in de cockpit. Maar in hoeverre dat relevant is...
• The story so far, video:
• Langzame decompressie zou een probleem kunnen zijn - http://www.themalaysianin(...)nconscious-says-blog
OUD NIEUWSSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.=============================================================
• Het vliegtuig zou na van de radar verdwenen te zijn nog 4 uur doorgevlogen te hebben - Bronnen: TIME en nu.nl
In theorie is dit het gebied waar het vliegtuig gebleven kan zijn:
• Straal ~ 2000 nautische mijlen ~ 3500 km
• Oppervlakte ~ 38.500.000 km2
• ~40% land, 60% zee
• ~1,3-1,5 miljard inwoners
Deze OP is (mede) tot stand gekomen door de tomeloze inzet van:
• remlof - TS deel 1
• Speculant. - TS deel 2
• El_Matador - TS deel 3, deel 5, deel 9, deel 10
• MrBanaan1 - TS deel 4, deel 8
• Kleffe_Dop - TS deel 6
• Toto69 - TS deel 7
• niels0
• Arthur_Spooner
• RVer
• DeParo
• Marrije
• OEM
• matthijst
• MartijnA3
• eight
• Me_Wesley
• ...
FOK!NWS dankt al deze bijdragers voor hun harde werk
STATUS NA 132 UUR (5,5 DAG): VOLLEDIGE ONDUIDELIJKHEID
[ Bericht 2% gewijzigd door Specularium op 13-03-2014 23:37:14 ]The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Nee. Ik snap ook best dat mensen zich hieraan storen.quote:
Maar ik vind het met name bijzonder opvallend dat er continue wordt geroepen dat de piloten onschuldig zijn. Wie de schuldige ook is maakt neit eens zoveel uit, maar wie weet vinden ze bij hen thuis wel info. Een piloot die in zijn vrije tijd continue zit te computeren met vliegtuigspel vind ik sowieso vreemd.
De een noemt het een luchtvaardnerd, ik denk dan trek het eens na![]()
Die piloten vinden het gewoon leuk als mensen geïnteresseerd zijn in hun beroep, dan laten ze je graag even een kijkje nemen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:37 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Ik denk dat de vrouwen beter werden bekeken dan de cockpit. Of de cock beter dan de pit natuurlijk.![]()
Nou....quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:41 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Nee. Ik snap ook best dat mensen zich hieraan storen.
Maar ik vind het met name bijzonder opvallend dat er continue wordt geroepen dat de piloten onschuldig zijn. Wie de schuldige ook is maakt neit eens zoveel uit, maar wie weet vinden ze bij hen thuis wel info. Een piloot die in zijn vrije tijd continue zit te computeren met vliegtuigspel vind ik sowieso vreemd.
De een noemt het een luchtvaardnerd, ik denk dan trek het eens na![]()
Wordt er trouwens nog veel bericht over het Rusland/Oekraine conflict (ik kijk en lees geen nieuws)? Want misschien is dit dan wel een goede afleider.If not now, then when.![]()
Het leeft helemaal niet man. In gesprekken om me heen hebben weinig mensen het erover en 12 delen in 6 dagen is echt niet veel op FOK!....quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:44 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Wordt er trouwens nog veel bericht over het Rusland/Oekraine (ik kijk en lees geen nieuws)? Want misschien is dit dan wel een goede afleider.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Het schijnt dat hij de film flight 93 heeft gekeken.quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:41 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Nee. Ik snap ook best dat mensen zich hieraan storen.
De een noemt het een luchtvaardnerd, ik denk dan trek het eens na
Hoe duidelijk willen de autoriteiten het hebben!![]()
Ah oke.quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het leeft helemaal niet man. In gesprekken om me heen hebben weinig mensen het erover en 12 delen in 6 dagen is echt niet veel op FOK!....If not now, then when.![]()
die ken ik niet, wat is dat voor film dan?quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:46 schreef opgebaarde het volgende:
Het schijnt dat hij de film flight 93 heeft gekeken.![]()
ik ben zeker in de war, maar dacht dat er ooit een vliegtuig dat van new york richting parijs vloog was verdwenen, in 2005 kan ook eerder.. maar kan er niets over vinden![]()
Zelfs de livestream van de fiets onder de auto van de foutparkerende basisschooljuf werd meer bediscussieerdquote:Op donderdag 13 maart 2014 19:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het leeft helemaal niet man. In gesprekken om me heen hebben weinig mensen het erover en 12 delen in 6 dagen is echt niet veel op FOK!....
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?![]()
United 93 (2006) - IMDbquote:Op donderdag 13 maart 2014 19:46 schreef Draailamp het volgende:
[..]
die ken ik niet, wat is dat voor film dan?
die waren gekaapt door al qaida en op weg naar het witte huis, waarschijnlijk![]()
En daar heb ik niet eens weet van dus kon ik ook de aantallen niet opdrijven,quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:47 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Zelfs de livestream van de fiets onder de auto van de foutparkerende basisschooljuf werd meer bediscussieerd
Tel alle SC hier erbij op en er wordt schrikbarend weinig aandacht aan geschonken...
Het BNW-topic is ook geen hoogvlieger (pun intended).The only limit is your own imagination
Maar obsessief bekeken of 1x?quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:49 schreef arjan1112 het volgende:
die waren gekaapt door al qaida en op weg naar het witte huis, waarschijnlijk
Dat is nogal een verschil natuurlijk![]()
Oh ja? Als enige van de 4 "vliegtuigen"?quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:49 schreef arjan1112 het volgende:
United 93 (2006) - IMDb
die waren gekaapt door al qaidaThe only limit is your own imagination
In het Pentagon is geen vliegtuig gegaan en die neergestorte vormde een kuil zonder brokstukken.quote:
Wat er met die torens is gebeurd, is me nog steeds een raadsel, maar het "officiële" verhaal klopt natuurlijk fysiek van geen kanten.The only limit is your own imagination
Zullen we het daar niet hier over hebben? Beetje offtopic lijkt me?quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In het Pentagon is geen vliegtuig gegaan en die neergestorte vormde een kuil zonder brokstukken.
Wat er met die torens is gebeurd, is me nog steeds een raadsel, maar het "officiële" verhaal klopt natuurlijk fysiek van geen kanten.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Heb jij nieuws over dit vliegtuig of zou dat ook in een Pennsylvaanse kuil in het bos liggen?quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zullen we het daar niet hier over hebben? Beetje offtopic lijkt me?The only limit is your own imagination
BNW / 9/11 #80: zelfs amateur video's zijn niet veilig!quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In het Pentagon is geen vliegtuig gegaan en die neergestorte vormde een kuil zonder brokstukken.
Wat er met die torens is gebeurd, is me nog steeds een raadsel, maar het "officiële" verhaal klopt natuurlijk fysiek van geen kanten.
Daarheen en niet terugkomen...You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan![]()
Wat een respect voor de OP.quote:Wat heb jij al bijgedragen?
The only limit is your own imagination
Nounou, wat aardiger mag ook wel.quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:56 schreef The_stranger het volgende:
[..]
BNW / 9/11 #80: zelfs amateur video's zijn niet veilig!
Daarheen en niet terugkomen...Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
http://www.theguardian.co(...)f7e1e4b0b23261daf428quote:US investigators are “pursuing possible leads” in the search for MH370, White House spokesman Jay Carney said in the briefing in which he confirmed a “new search area” had been opened in the Indian Ocean. Reuters quotes Carney:
There are a number of possible scenarios that are being investigated as to what happened to the flight. And we are not in a position at this time to make conclusions about what happened, unfortunately. But we’re actively participating in the search,” Carney told a regular news briefing.
“We’re looking at information, pursuing possible leads, working within the investigation being led by the Malaysian government.”
Carney did not specify the nature of the “new information.”![]()
Je mag blij zijn dat The_stranger hier uberhaupt aanwezig is om vragen aan te stellen en/of informatie van te horenquote:Op donderdag 13 maart 2014 19:58 schreef El_Matador het volgende:
Wat een respect voor de OP.Wat heb jij al bijgedragen?
![]()
In deze "aflevering"? Weinig, in de vorige al welquote:Op donderdag 13 maart 2014 19:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat een respect voor de OP.Wat heb jij al bijgedragen?
Tsja, offtopic BNW gereutel heeft hier geen plek, lijkt me.quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nounou, wat aardiger mag ook wel.You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan![]()
Zolderkamernerd zet internationale succesvolle academicus even weg als idioot.quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nounou, wat aardiger mag ook wel.
Och, we zijn het gewend hier. Dit vliegtuig is nog bizarder dan BNW.
Die piloten, laten we het daar eens over hebben, iemand achtergrondinfo over die gasten?The only limit is your own imagination
geen nieuws dus.quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
http://www.theguardian.co(...)f7e1e4b0b23261daf428The only limit is your own imagination
Zat blijkbaar in zijn vrije tijd enorm veel te vliegen dmv de pc.quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:59 schreef El_Matador het volgende:
Die piloten, laten we het daar eens over hebben, iemand achtergrondinfo over die gasten?
[ Bericht 5% gewijzigd door Draailamp op 13-03-2014 20:08:13 ]![]()
Gisteren ofzo stond zijn facebook online, zal eens kijken of ik die nog ergens vinden kan. Stond volgens mij niet zo heel veel spannends op trouwens..quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zolderkamernerd zet internationale succesvolle academicus even weg als idioot.
Die piloten, laten we het daar eens over hebben, iemand achtergrondinfo over die gasten?![]()
quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die piloten, laten we het daar eens over hebben, iemand achtergrondinfo over die gasten?![]()
![]()
Gefixed voor je (ik neem aan dat je the_stranger bedoelt met zolderkamernerd)quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:59 schreef El_Matador het volgende:
Zolderkamernerd Piloot zet internationale succesvolle academicus even weg als idioot.![]()
Je wil hier zeker niet over uitweiden?quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Bedankt in ieder geval dat ik in je topic mag posten. Heck zelfs mag quoten omg.![]()
Ah issie piloot. Dan verwacht ik gedetailleerde, informatieve posts die ons wijzer maken, niet wegjagen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:02 schreef OEM het volgende:
[..]
Gefixed voor je (ik neem aan dat je the_stranger bedoelt met zolderkamernerd)The only limit is your own imagination
Wil je deze onzin alsjeblieft in een ander topic spuien?quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wat er met die torens is gebeurd, is me nog steeds een raadsel, maar het "officiële" verhaal klopt natuurlijk fysiek van geen kanten.![]()
![]()
Draag wat bij, het is team work. Die OP is niet van mij, maar ik heb er wel hard aan gewerkt.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je wil hier zeker niet over uitweiden?
Bedankt in ieder geval dat ik in je topic mag posten. Heck zelfs mag quoten omg.The only limit is your own imagination
Als je over 911 begint, dan verdien je niet beter. 911 heeft z'n eigen plek, maar niet hierquote:Op donderdag 13 maart 2014 20:03 schreef El_Matador het volgende:
Ah issie piloot. Dan verwacht ik gedetailleerde, informatieve posts die ons wijzer maken, niet wegjagen.![]()
Ja precies dus zullen we het er nu niet meer over hebben?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Lijkt mij een prima plan.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:05 schreef kanovinnie het volgende:
Ja precies dus zullen we het er nu niet meer over hebben?![]()
quote:De OP tracht uit te nodigen tot:quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:05 schreef kanovinnie het volgende:
Ja precies dus zullen we het er nu niet meer over hebben?
• inhoudelijke discussie over de bar weinige feiten
• het speculeren naar hoe en wat
• nieuwsupdates en vooral afbeeldingen/filmpjes
Ik nodig de anderen uit in het desbetreffende BNW-topic te discussiëren over die "vliegtuigen" op 11 september 2001 in de VS.
Deal?The only limit is your own imagination
Lijkt me een man met passie voor zijn werk.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:01 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Zat blijkbaar in zijn vrije tijd enorm veel te vliegen dmv de pc.
Ik werk in het weekend en 's nachts ook aan mijn modelletjes.
Aanwijzingen voor?:
• financiële nood
• afpersing door (smokkel)bendes
• vrouwen in het spel
• jaloezie op het werk - vermoedelijke reden voor de Egyptenaar uit de OP (3e filmpje)
• anders, ....The only limit is your own imagination
quote:Op donderdag 13 maart 2014 19:59 schreef El_Matador het volgende:
Zolderkamernerd zet internationale succesvolle academicus even weg als idioot.![]()
Kan prima hoor![]()
![]()
Weer een stukje met "sources close to the investigation":
http://www.reuters.com/ar(...)A1FA20140313?rpc=401Edit:quote:Modern aircraft can communicate with airline operations bases and sometimes with the headquarters of its manufacturers automatically in order to send maintenance alerts known as ACARS messages. It was this system that sent out the regular ping, which may have lasted for several hours, the sources said.
Airlines can also subscribe to an expanded service that collects more data about the performance of the aircraft and sends it back to maintenance control rooms at the airline and Boeing.
But Malaysia Airlines had not signed up for Boeing's Airplane Health Management system, people familiar with the matter told Reuters this week.
En dit komt uit de comments van avherald:quote:No facts here, but from the For What It Is Worth Department:
The reporter for that (highly respected) major US newspaper insisted about an hour ago that someone (unspecified) was receiving some kind of communications from the aircraft long after the start of the event.
He said that US agencies are in near consensus that this was a hijacking. One can dismiss such reports, but even official reports from top Malaysian officials cannot be trusted.![]()
Update: tijdens een persconferentie hebben de Maleisische autoriteiten laten weten dat ook de nieuwe data over vlucht MH370 niet kloppen. Zo zou het niet zo zijn dat de kist nog vier uur lang heeft gevlogen na het verbeken van het contact.![]()
Elk bericht wat naar buiten komt klopt volgens de Maleisische autoriteiten niet.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:20 schreef Co_OL het volgende:
Update: tijdens een persconferentie hebben de Maleisische autoriteiten laten weten dat ook de nieuwe data over vlucht MH370 niet kloppen. Zo zou het niet zo zijn dat de kist nog vier uur lang heeft gevlogen na het verbeken van het contact.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |