SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoekgebied:
Het vliegtuig:
De piloten:
• Captain Zaharie Ahmad Shah (53) - meer dan 18.000 vlieguren
• Co-pilot Fariq Abdul Hamid (27) - meer dan 2763 vlieguren
De passagiers:
Link naar de passagierslijst: http://www.malaysiaairlin(...)enger%20Manifest.pdf
Bijzondere passagiers:
• Pouria Nourmohammadi Mehrdad (18) - Iraanse asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Oostenrijker Christian Cozel) reisde naar AMS en door naar FRA (Frankfurt)
• Seyed Mohammed Reza Delavar (29) - Iraanse asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Italiaan Milardi) reisde naar AMS en door naar CPH (Kopenhagen)
• Paul Woods (51) - IBM-ingenieur die pas 3 maanden in KL werkte in data storage - BBC - http://www.bbc.com/news/world-asia-26503469
• 19 Chinezen, geleid door Hou Bo, "very famous in China" - zelfde bron
• Dr. Yuchen Li - recent doctoral engineering graduate from Cambridge University in England - idem
• A further eight Chinese nationals as well as 12 Malaysians were employees of America's Freescale Semiconductor company - zelfde bron
De laatste waarneming van flightradar24.com:
De paarse lijn geeft de koers en wijziging aan (van 025 graden t.o.v. Noord naar 040).
Nieuwsbronnen:
• Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html
• nu.nl - http://www.nu.nl/buitenla(...)msterdam-reizen.html
• Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)turned-around-search
• The Telegraph - http://www.telegraph.co.u(...)as-debris-found.html
• The Mirror (dus niet zo betrouwbaar) - http://www.mirror.co.uk/n(...)light-worlds-3220716
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates
Help met zoeken via http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014
Mogelijke motieven/scenario's:
• Ongeval/technisch mankement - "extremely unlikely" :SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.straitstimes.c(...)s-likely-scenarios-2
• Raketaanval - vraag wie verantwoordelijk? - Noord-Korea, waar er juist verkiezingen waren, wordt gespeculeerd
• Bomaanslag - vreemd; geen motief gegeven
• Kaping waardevolle lading/passagiers - idem
• Zelfmoordactie (co)piloot?
• Anders - ?
======================================================================
!!UPDATES:
• Er blijkt nog contact geweest te zijn met MA370 vlak na de radio oproep toen het toestel van de radar verdween. De piloot van een vlucht een stukje voor het toestel hoorde meerdere stemmen in de cockpit en was er vrij zeker van met de co-piloot gesproken te hebben.
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/3131319/posts
• De passagiers met de gestolen paspoorten blijken Iranees te zijn.
• Interpol meldt dat het waarschijnlijk niet om terroristische daad gaat, bij de 2 Iraniërs ging het vermoedelijk om asielzoekers
• De Telegraaf meldt dat FO van Vlucht 370 een feestbeest was, die graag dames vermaakte in de cockpit. Maar in hoeverre dat relevant is...
• The story so far, video:
• Langzame decompressie zou een probleem kunnen zijn - http://www.themalaysianin(...)nconscious-says-blog
• Uitleg over de mobiele telefoons die "over gingen", en statussen die "online" stonden:SPOILER: WHY ARE THE PASSENGERS' PHONES STILL RINGING?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Kortgezegd waren er momenteel 2 mogelijkheden:
1 - Vliegtuig is sterk naar het oosten afgeweken en werd brandend maar in 1 stuk gespot vanaf het olieplatform in de Zuid-Chinese Zee:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2 - Vliegtuig is sterk naar het westen afgeweken en een life raft werd gevonden op een strand in West-Maleisie (Port Dickson), mogelijk tegen de Sumatraanse bergen geknald:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.nst.com.my/lat(...)509222#ixzz2vjtzXbOM
====
Deze laatste twee schijnen onwaar te zijn omdat de email van "Mike McKay" vals is en het vliegtuig NIET is gespot boven de Straat van Malakka.
[ Bericht 2% gewijzigd door El_Matador op 12-03-2014 22:15:12 ]The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Waarom staat die raft nog in de OP? Is helemaal niet van een 777.
En die mail van die knakker op dat booreiland bleek ook nep, toch?![]()
Wat dat bellen in een vliegtuig betreft: waarom konden mensen tijdens 9/11 wel vanuit de gekaapte vliegtuigen hun familie bellen en in dit geval niet? Kwestie van hoogte en locatie?26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Er staan geen GSM masten in zee.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:47 schreef MaJo het volgende:
Wat dat bellen in een vliegtuig betreft: waarom konden mensen tijdens 9/11 wel vanuit de gekaapte vliegtuigen hun familie bellen en in dit geval niet? Kwestie van hoogte en locatie?![]()
er van uitgaande dat ze boven zee gecrasht zijn ja. Maar ze zijn van de radar verdwenen vlak voor de kust van Vietnam, heb je dan ook geen bereik?quote:26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam![]()
Ja zeg een beetje geduld aub. Ik edit me suf.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:47 schreef MartijnA3 het volgende:
Waarom staat die raft nog in de OP? Is helemaal niet van een 777.
En die mail van die knakker op dat booreiland bleek ook nep, toch?The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Of bewustzijn.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:47 schreef MaJo het volgende:
Wat dat bellen in een vliegtuig betreft: waarom konden mensen tijdens 9/11 wel vanuit de gekaapte vliegtuigen hun familie bellen en in dit geval niet? Kwestie van hoogte en locatie?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Excuses.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:50 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja zeg een beetje geduld aub. Ik edit me suf.![]()
![]()
Kee, hoe staat ie zo? De eerdere informatie die niet juist bleek heb ik gespoilerd (wel laten staan omdat het onderdeel van het "onderzoek" is).quote:
Moet er nog iets bij?The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
nou, vlak voor de kust van vietnam... zo zou ik dat niet noemenquote:Op woensdag 12 maart 2014 18:50 schreef MaJo het volgende:
[..]
er van uitgaande dat ze boven zee gecrasht zijn ja. Maar ze zijn van de radar verdwenen vlak voor de kust van Vietnam, heb je dan ook geen bereik?![]()
Met bepaalde luchtvaartmaatschappijen kun je boven de oceanen gewoon bellen en internetten tegen een bepaald tarief. Ik vind het merkwaardig dat er geen systeem is dat door niemand uitgezet kan worden die elke X seconden wat vluchtgegevens (snelheid, hoogte, coördinaten, cabinedruk, enz.) doorgeeft.![]()
Vlak voor de kust van Vietnam? Nee hoor, kijk naar het plaatje hierboven, ze zaten tussen Maleisie en Vietnam in.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:50 schreef MaJo het volgende:
[..]
er van uitgaande dat ze boven zee gecrasht zijn ja. Maar ze zijn van de radar verdwenen vlak voor de kust van Vietnam, heb je dan ook geen bereik?
En dit is de GSM coverage van NL, houdt heel snel op boven zee:
Zal daar vast niet beter zijn.![]()
En dat systeem veroorzaakt kortsluiting, maar niemand kan het uitzetten. Dag vliegtuig.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:55 schreef Waterdrinker het volgende:
Ik vind het merkwaardig dat er geen systeem is dat door niemand uitgezet kan worden die elke X seconden wat vluchtgegevens (snelheid, hoogte, coördinaten, cabinedruk, enz.) doorgeeft.
Piloten kunnen elk systeem uitschakelen als het moet.![]()
Behalve de passieve radar, want dat is geen systeem inderdaad.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:58 schreef MartijnA3 het volgende:
Piloten kunnen elk systeem uitschakelen als het moet.
En dat verbaast me; is er in dat enorm drukke stuk zee geen enkel schip met grondradar? Boorplatformen die door raketten of vliegtuigen geraakt kunnen worden hebben geen radar?The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
De zwarte doos is toch ook niet uit te schakelen?quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:58 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
En dat systeem veroorzaakt kortsluiting, maar niemand kan het uitzetten. Dag vliegtuig.
Piloten kunnen elk systeem uitschakelen als het moet.![]()
Nette OP
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!![]()
Teamwork kán op FOK!quote:
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Zelfs al vlieg je over land dan heb je al geen bereik met je gsm.quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:56 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Vlak voor de kust van Vietnam? Nee hoor, kijk naar het plaatje hierboven, ze zaten tussen Maleisie en Vietnam in.
En dit is de GSM coverage van NL, houdt heel snel op boven zee:
[ afbeelding ]
Zal daar vast niet beter zijn.![]()
In ieder geval wel in bepaalde vliegtuigen, ik vermoed in de nieuwste versies niet meer, maar dat wet ik niet zeker.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:01 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
De zwarte doos is toch ook niet uit te schakelen?You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan![]()
Ik meende het uiteraard ook nietquote:Op woensdag 12 maart 2014 12:32 schreef mschol het volgende:
[..]![]()
ik denk dat ET zijn fiets naar huis niet goed genoeg vond...
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.![]()
Zeker wel.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:01 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
De zwarte doos is toch ook niet uit te schakelen?![]()
Platforms op de Noordzee hebben zelden nog een eigen radar. Dat scheelt mij weer werk want het kan allemaal kapot. De kustwacht houdt voor ons in de gaten voor als er een schip op drift is geraakt en eventueel het platform kan rammen. We worden dan gebeld en eventueel geëvacueerd.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Behalve de passieve radar, want dat is geen systeem inderdaad.
En dat verbaast me; is er in dat enorm drukke stuk zee geen enkel schip met grondradar? Boorplatformen die door raketten of vliegtuigen geraakt kunnen worden hebben geen radar?
Schepen hebben om bijvoorbeeld andere schepen te zien 2 radars, 1 10cm band en 1 3cm band, maar die hebben een vrij horizontale beam met maar een hoek van iets van 3 graden naar boven en naar beneden. Ongeschikt voor het volgen van luchtverkeer. Speciale radars voor luchtverkeer, de Primary Survaillance Radar en de Secondary Surveillance Radar zijn nogal grote dingen en gebruiken nogal veel energie. Zulke dingen wil je dan ook liever niet aan boord hebben staan. Ze nemen te veel plaats in en ze kosten teveel.
Ik ga eerst even wat te eten in elkaar zetten. Maar vanavond post ik nog wel wat principes over luchtvaartradar-systemen.![]()
quote:Op woensdag 12 maart 2014 18:47 schreef MaJo het volgende:
Wat dat bellen in een vliegtuig betreft: waarom konden mensen tijdens 9/11 wel vanuit de gekaapte vliegtuigen hun familie bellen en in dit geval niet? Kwestie van hoogte en locatie?http://globalresearch.ca/articles/CHO408B.htmlquote:"Wireless communications networks weren't designed for ground-to-air communication. Cellular experts privately admit that they're surprised the calls were able to be placed from the hijacked planes, and that they lasted as long as they did. They speculate that the only reason that the calls went through in the first place is that the aircraft were flying so close to the ground
[ Bericht 3% gewijzigd door MartijnA3 op 12-03-2014 19:14:04 ]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: