abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137664430
+++++ GELIEVE AL HET NIEUWS ONDER "!UPDATES:" TE PLAATSEN. ZO STAAT HET IN CHRONOLOGISCHE VOLGORDE ONDER DE BASISINFORMATIE! +++++

Informatieve filmpjes:

http://edition.cnn.com/20(...)nes-knowns-unknowns/

Simulatie van hoe het gebeurd zou kunnen zijn. Zie ook de link naar Helios Flight 522 - 16 december 2004

Topografische en batimetrische kaart van Zuidoost Azië:

Gebied waar het vliegtuig is verdwenen:

Mogelijke brokstukken van het vliegtuig:

Ontdekt op zondag 9 maart, bevestigd op woensdag 12 maart - Bron: http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0

(Eerdere berichten van kerosinesporen of gevonden delen van het vliegtuig bleken ongerelateerd aan de Boeing 777-200 van Malaysian Airlines)

Kaart van het eilandje Pulau Perak, waar volgens eerdere berichten iets op de grondradar te zien zou zijn wat mogelijk (onbevestigd!) het vliegtuig zou kunnen zijn:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoekgebied:

Het vliegtuig:

De piloten:

• Captain Zaharie Ahmad Shah (53) - meer dan 18.000 vlieguren

• Co-pilot Fariq Abdul Hamid (27) - meer dan 2763 vlieguren

De passagiers:

Link naar de passagierslijst: http://www.malaysiaairlin(...)enger%20Manifest.pdf

Bijzondere passagiers:

• Pouria Nourmohammadi Mehrdad (18) - Iraanse asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Oostenrijker Christian Cozel) reisde naar AMS en door naar FRA (Frankfurt)
• Seyed Mohammed Reza Delavar (29) - Iraanse asielzoeker die op een gestolen paspoort (van Italiaan Milardi) reisde naar AMS en door naar CPH (Kopenhagen)

• Paul Woods (51) - IBM-ingenieur die pas 3 maanden in KL werkte in data storage - BBC - http://www.bbc.com/news/world-asia-26503469
• 19 Chinezen, geleid door Hou Bo, "very famous in China" - zelfde bron
• Dr. Yuchen Li - recent doctoral engineering graduate from Cambridge University in England - idem
• A further eight Chinese nationals as well as 12 Malaysians were employees of America's Freescale Semiconductor company - zelfde bron

De laatste waarneming van flightradar24.com:

De paarse lijn geeft de koers en wijziging aan (van 025 graden t.o.v. Noord naar 040).

Nieuwsbronnen:

• Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html
• nu.nl - http://www.nu.nl/buitenla(...)msterdam-reizen.html
• Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)turned-around-search
• The Telegraph - http://www.telegraph.co.u(...)as-debris-found.html
• The Mirror (dus niet zo betrouwbaar) - http://www.mirror.co.uk/n(...)light-worlds-3220716
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates

Help met zoeken via http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014

Mogelijke motieven/scenario's:

• Ongeval/technisch mankement - "extremely unlikely" :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.straitstimes.c(...)s-likely-scenarios-2
• Raketaanval - vraag wie verantwoordelijk? - Noord-Korea, waar er juist verkiezingen waren, wordt gespeculeerd
• Bomaanslag - vreemd; geen motief gegeven
• Kaping waardevolle lading/passagiers - idem
• Zelfmoordactie (co)piloot?
• Anders - ?

======================================================================

!!UPDATES:

• Er blijkt nog contact geweest te zijn met MA370 vlak na de radio oproep toen het toestel van de radar verdween. De piloot van een vlucht een stukje voor het toestel hoorde meerdere stemmen in de cockpit en was er vrij zeker van met de co-piloot gesproken te hebben.
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/3131319/posts
• De passagiers met de gestolen paspoorten blijken Iranees te zijn.
• Interpol meldt dat het waarschijnlijk niet om terroristische daad gaat, bij de 2 Iraniërs ging het vermoedelijk om asielzoekers
• De Telegraaf meldt dat FO van Vlucht 370 een feestbeest was, die graag dames vermaakte in de cockpit. Maar in hoeverre dat relevant is...
• The story so far, video:
• Langzame decompressie zou een probleem kunnen zijn - http://www.themalaysianin(...)nconscious-says-blog
Uitleg over de mobiele telefoons die "over gingen", en statussen die "online" stonden:
SPOILER: WHY ARE THE PASSENGERS' PHONES STILL RINGING?
• Kortgezegd waren er momenteel 2 mogelijkheden:
1 - Vliegtuig is sterk naar het oosten afgeweken en werd brandend maar in 1 stuk gespot vanaf het olieplatform in de Zuid-Chinese Zee:
SPOILER
2 - Vliegtuig is sterk naar het westen afgeweken en een life raft werd gevonden op een strand in West-Maleisie (Port Dickson), mogelijk tegen de Sumatraanse bergen geknald:
SPOILER
http://www.nst.com.my/lat(...)509222#ixzz2vjtzXbOM

====

Deze laatste twee schijnen onwaar te zijn omdat de email van "Mike McKay" vals is en het vliegtuig NIET is gespot boven de Straat van Malakka.

[ Bericht 2% gewijzigd door El_Matador op 12-03-2014 22:15:12 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137664524
Waarom staat die raft nog in de OP? Is helemaal niet van een 777.

En die mail van die knakker op dat booreiland bleek ook nep, toch?
  Moderator woensdag 12 maart 2014 @ 18:47:56 #3
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_137664530
Wat dat bellen in een vliegtuig betreft: waarom konden mensen tijdens 9/11 wel vanuit de gekaapte vliegtuigen hun familie bellen en in dit geval niet? Kwestie van hoogte en locatie?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_137664568
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:47 schreef MaJo het volgende:
Wat dat bellen in een vliegtuig betreft: waarom konden mensen tijdens 9/11 wel vanuit de gekaapte vliegtuigen hun familie bellen en in dit geval niet? Kwestie van hoogte en locatie?
Er staan geen GSM masten in zee.
  Moderator woensdag 12 maart 2014 @ 18:50:26 #5
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_137664653
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:48 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Er staan geen GSM masten in zee.
er van uitgaande dat ze boven zee gecrasht zijn ja. Maar ze zijn van de radar verdwenen vlak voor de kust van Vietnam, heb je dan ook geen bereik?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_137664663
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:47 schreef MartijnA3 het volgende:
Waarom staat die raft nog in de OP? Is helemaal niet van een 777.

En die mail van die knakker op dat booreiland bleek ook nep, toch?
Ja zeg een beetje geduld aub. Ik edit me suf.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_137664685
quote:
Of bewustzijn. ;)

pi_137664699
quote:
18s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja zeg een beetje geduld aub. Ik edit me suf.
Excuses. :9
pi_137664731
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:51 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Excuses. :9
Kee, hoe staat ie zo? De eerdere informatie die niet juist bleek heb ik gespoilerd (wel laten staan omdat het onderdeel van het "onderzoek" is).

Moet er nog iets bij?

woensdag 12 maart 2014 @ 18:52:41 #10
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137664748
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:50 schreef MaJo het volgende:

[..]

er van uitgaande dat ze boven zee gecrasht zijn ja. Maar ze zijn van de radar verdwenen vlak voor de kust van Vietnam, heb je dan ook geen bereik?
nou, vlak voor de kust van vietnam... zo zou ik dat niet noemen
pi_137664867
Met bepaalde luchtvaartmaatschappijen kun je boven de oceanen gewoon bellen en internetten tegen een bepaald tarief. Ik vind het merkwaardig dat er geen systeem is dat door niemand uitgezet kan worden die elke X seconden wat vluchtgegevens (snelheid, hoogte, coördinaten, cabinedruk, enz.) doorgeeft.
pi_137664908
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:50 schreef MaJo het volgende:

[..]

Vlak voor de kust van Vietnam? Nee hoor, kijk naar het plaatje hierboven, ze zaten tussen Maleisie en Vietnam in.

En dit is de GSM coverage van NL, houdt heel snel op boven zee:

Zal daar vast niet beter zijn.
pi_137664966
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:55 schreef Waterdrinker het volgende:
Ik vind het merkwaardig dat er geen systeem is dat door niemand uitgezet kan worden die elke X seconden wat vluchtgegevens (snelheid, hoogte, coördinaten, cabinedruk, enz.) doorgeeft.
En dat systeem veroorzaakt kortsluiting, maar niemand kan het uitzetten. Dag vliegtuig.

Piloten kunnen elk systeem uitschakelen als het moet.
pi_137665040
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:58 schreef MartijnA3 het volgende:

Behalve de passieve radar, want dat is geen systeem inderdaad.

En dat verbaast me; is er in dat enorm drukke stuk zee geen enkel schip met grondradar? Boorplatformen die door raketten of vliegtuigen geraakt kunnen worden hebben geen radar?

pi_137665110
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:58 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

En dat systeem veroorzaakt kortsluiting, maar niemand kan het uitzetten. Dag vliegtuig.

De zwarte doos is toch ook niet uit te schakelen?
pi_137665188
Nette OP ^O^
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_137665213
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:03 schreef paddy het volgende:
Nette OP ^O^
Teamwork kán op FOK! :D

woensdag 12 maart 2014 @ 19:03:58 #18
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_137665226
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 18:56 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Vlak voor de kust van Vietnam? Nee hoor, kijk naar het plaatje hierboven, ze zaten tussen Maleisie en Vietnam in.

En dit is de GSM coverage van NL, houdt heel snel op boven zee:
[ afbeelding ]
Zal daar vast niet beter zijn.
Zelfs al vlieg je over land dan heb je al geen bereik met je gsm.
pi_137665260
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:01 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

In ieder geval wel in bepaalde vliegtuigen, ik vermoed in de nieuwste versies niet meer, maar dat wet ik niet zeker.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_137665391
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:32 schreef mschol het volgende:

[..]

:')

ik denk dat ET zijn fiets naar huis niet goed genoeg vond...
Ik meende het uiteraard ook niet :)
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_137665413
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:01 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Zeker wel.
pi_137665465
quote:
5s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Behalve de passieve radar, want dat is geen systeem inderdaad.

En dat verbaast me; is er in dat enorm drukke stuk zee geen enkel schip met grondradar? Boorplatformen die door raketten of vliegtuigen geraakt kunnen worden hebben geen radar?
Platforms op de Noordzee hebben zelden nog een eigen radar. Dat scheelt mij weer werk want het kan allemaal kapot. De kustwacht houdt voor ons in de gaten voor als er een schip op drift is geraakt en eventueel het platform kan rammen. We worden dan gebeld en eventueel geëvacueerd.
Schepen hebben om bijvoorbeeld andere schepen te zien 2 radars, 1 10cm band en 1 3cm band, maar die hebben een vrij horizontale beam met maar een hoek van iets van 3 graden naar boven en naar beneden. Ongeschikt voor het volgen van luchtverkeer. Speciale radars voor luchtverkeer, de Primary Survaillance Radar en de Secondary Surveillance Radar zijn nogal grote dingen en gebruiken nogal veel energie. Zulke dingen wil je dan ook liever niet aan boord hebben staan. Ze nemen te veel plaats in en ze kosten teveel.

Ik ga eerst even wat te eten in elkaar zetten. Maar vanavond post ik nog wel wat principes over luchtvaartradar-systemen.
  woensdag 12 maart 2014 @ 19:08:49 #23
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137665490
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:07 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Zeker wel.
nou lekker dan, zou niet zo moeten zijn, als je het mij vraagt
pi_137665502
quote:
quote:
"Wireless communications networks weren't designed for ground-to-air communication. Cellular experts privately admit that they're surprised the calls were able to be placed from the hijacked planes, and that they lasted as long as they did. They speculate that the only reason that the calls went through in the first place is that the aircraft were flying so close to the ground
http://globalresearch.ca/articles/CHO408B.html

[ Bericht 3% gewijzigd door MartijnA3 op 12-03-2014 19:14:04 ]
pi_137665556
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:07 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Zeker wel.
Doe eens een bron dan. Wat ik tot nu toe gelezen heb kan het nl. niet
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137665592
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:08 schreef niels0 het volgende:

[..]

Platforms op de Noordzee hebben zelden nog een eigen radar. Dat scheelt mij weer werk want het kan allemaal kapot. De kustwacht houdt voor ons in de gaten voor als er een schip op drift is geraakt en eventueel het platform kan rammen. We worden dan gebeld en eventueel geëvacueerd.
Schepen hebben om bijvorbeeld andere schepen te zien 2 radars, 1 10cm band en 1 3cm band, maar die hebben een vrij horizontale beam met maar een hoek van iets van 3 graden naar boven en naar beneden. Ongeschikt voor het volgen van luchtverkeer. Speciale radars voor luchtverkeer, de Primary Survaillance Radar en de Secondary Surveillance Radar zijn nogal grote dingen en gebruiken nogal veel energie. Zulke dingen wil je dan ook liever niet aan boord hebben staan. Ze nemen te veel plaats in en ze kosten teveel.

Ik ga eerst even wat te eten in elkaar zetten. Maar vanavond post ik nog wel wat principes over luchtvaartradar-systemen.
Ok dank, jij bent de expert op dit gebied.

Wel belachelijk. Een raketaanval of neerstortend vliegtuig op een tijdbom (boorplatform) kan je dus niet eens aan zien komen... -O-

pi_137665743
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:08 schreef Marrije het volgende:

[..]

nou lekker dan, zou niet zo moeten zijn, als je het mij vraagt
Juist wel, veiligheid boven alles. Alles wat stroom krijgt, kan worden uitgeschakeld.
pi_137665812
Zijn er nog Russische luchtmachtbases in Zuid-Azie wellicht??
pi_137665815
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:13 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Juist wel, veiligheid boven alles. Alles wat stroom krijgt, kan worden uitgeschakeld.
Hebben die zwarte dozen geen eigen accu/stroomvoorziening dan?

Het zou werkelijk belachelijk zijn als 1 (ok 2) piloot de zwarte doos kan uitschakelen. Levensgevaarlijk, zeker in deze tijd.

pi_137665858
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:15 schreef DeParo het volgende:
Zijn er nog Russische luchtmachtbases in Zuid-Azie wellicht??
Nee.

pi_137665940
Een piloot kan dus ook op een of andere kerninstallatie gaan crashen als ie daar zin in heeft. Gewoon alles uitzetten, onder de radar vliegen en niemand doet je wat.
pi_137665966
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:16 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Nee.

[ afbeelding ]
Stek jij vliegt dit vliegtuig naar Centraal-Azie! Vlieg je dan de korte route via het oosten maar waar China meekijkt of de wat langere route via het westen waar wellicht wat minder wordt opgelet?
pi_137666027
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:18 schreef Loekie1 het volgende:
Een piloot kan dus ook op een of andere kerninstallatie gaan crashen als ie daar zin in heeft. Gewoon alles uitzetten, onder de radar vliegen en niemand doet je wat.
Als piloot heb je macht maar volgens mij is die Nederlandse kerninstallatie daartegen gebouwd.
pi_137666056
Geen F16 die ernaar kraait.
pi_137666112
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hebben die zwarte dozen geen eigen accu/stroomvoorziening dan?

Het zou werkelijk belachelijk zijn als 1 (ok 2) piloot de zwarte doos kan uitschakelen. Levensgevaarlijk, zeker in deze tijd.
Waarschijnlijk zitten ze wel aangesloten en zodra die stroomvoorziening wordt onderbroken dan schakelt hij over op eigen voeding. Ik blijf erbij dat het niet mogelijk is om een zwarte doos uit te schakelen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137666170
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:19 schreef DeParo het volgende:

[..]

Als piloot heb je macht maar volgens mij is die Nederlandse kerninstallatie daartegen gebouwd.
Een boorplatform niet. Dat vind ik echt wel ernstig. Dan kan je makkelijk een enorme ramp veroorzaken, groter dan die van Macondo in de Golf van Mexico.... :X

pi_137666230
Laten we stellen dat het vliegtuig geen mankementen heeft gehad en laten we stellen dat de koerswijziging bewust is gedaan, waarom dan naar het westen, waarom niet richting de Pacific wat net zo goed een enorme oceaan is.
pi_137666363
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:10 schreef eight het volgende:

[..]

Doe eens een bron dan. Wat ik tot nu toe gelezen heb kan het nl. niet
http://www.aaib.gov.uk/cm(...)20N864DA%2010-06.pdf
quote:
Deactivation of the CVR after
an accident or incident is part of the published crew
procedures. However, the practicalities of isolating
the power from the CVR fitted to the B777 are not
straightforward since the CVR circuit breaker is located
in the electronics bay of the aircraft instead of on the
flight deck. Access to the electronics bay from within
the aircraft is via a hatch in the cabin floor adjacent to
the front left door of the aircraft, alternatively access
can be gained from beneath the aircraft via a hatch.
Kan zo snel niets over de FDR vinden, maar zoals ik al zei,elk systeem dat stroom krijgt, is uit te schakelen.
pi_137666431
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:23 schreef DeParo het volgende:
Laten we stellen dat het vliegtuig geen mankementen heeft gehad en laten we stellen dat de koerswijziging bewust is gedaan, waarom dan naar het westen, waarom niet richting de Pacific wat net zo goed een enorme oceaan is.
Dat zou van het doel afhangen:
• zelfmoord (co)piloot - zie, ik zet hem als eerste, maar geloof er zelf niet in
• kaping/piloten gedwongen - richting Myanmar?
• bewuste actie piloten - welk doel?

Waarom zou men naar de Pacific vliegen denk je dan?

pi_137666467
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:26 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

[..]

Kan zo snel niets over de FDR vinden, maar zoals ik al zei,elk systeem dat stroom krijgt, is uit te schakelen.
Dit geldt ook voor de fdr (flight data recorder). Al is het maar dat bij kortsluiting al dan niet automatisch de stroom eraf moet.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 12 maart 2014 @ 19:28:50 #41
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137666472
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:23 schreef DeParo het volgende:
vakantie op de maladiven :D
Omdat daar het dichtstbijzijnde zeer diepe water was waar ze (bijna) ongemerkt konden komen?
pi_137666599
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:28 schreef Marrije het volgende:

[..]

Omdat daar het dichtstbijzijnde zeer diepe water was waar ze (bijna) ongemerkt konden komen?
In de Pacific is het ook diep en daar hadden ze niet voor over land hoeven vliegen om te komen.
  woensdag 12 maart 2014 @ 19:31:55 #43
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137666601
Ook een leuke theorie:

Precedent: QF30 25 July 2008 Pax oxygen bottle "explodes" tearing a hole in fuselage.

Ref: Please google "Qantas oxygen bottle explosion" and view photos of damage.
The picture taken inside the fwd cargo compartment shows one bottle missing.
there is no evidence of shrapnel damage in the photo. Therefore, no eplosion.
The bottle appears to have detached itself from its connections and propelled itself down through the fuselage skin.

777: The crew oxygen bottle is mounted horizontaly on the left aft wall of the nose wheel well structure with the fittings (propelling nozzle) facing forward. This aims the bottle, in the event of a QF30 type failure, directly into the MEC containing all boxes concerned with coms and a lot more.
Before all of its energy is spent, an huge amount of damage could be caused to equipment and the bottle could, conceivably, cause a decompression.
When the crew respond by doning oxygen mask, there is no oxygen and hypoxia is the next link in this proposed chain of events.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137666602
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:28 schreef Marrije het volgende:

[..]

De Zuid-Chinese Zee is ook aardig diep. ;) En geen kans opgemerkt te worden op het Maleise schiereiland?

Jij denkt nog steeds aan zelfmoord als meest waarschijnlijke scenario?

pi_137666604
Zou het met drugs te maken kunnen hebben? Dat op het vliegveld door insise men een lading in het vrachtruim is geladen ofzo? Wild guess..
pi_137666616
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:26 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

[..]

Thanks. Ik ben hier echt verbaasd over.
pi_137666659
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:31 schreef MrBanaan1 het volgende:
Zou het met drugs te maken kunnen hebben? Dat op het vliegveld door insise men een lading in het vrachtruim is geladen ofzo? Wild guess..
Dat kan natuurlijk; waardevolle lading. Goed punt.

woensdag 12 maart 2014 @ 19:33:51 #48
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137666690
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:32 schreef eight het volgende:
Mjah, wat gebeurt er met je huis als je geen zekeringen hebt en er ontstaat kortsluiting? Dan fikt ie een keertje af.

Afwegen van risico's: vliegtuig mogelijk af laten fikken door kortsluiting of accepteren dat een keertje bewust de fdr/cvr uitgezet wordt.
pi_137666700
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat kan natuurlijk; waardevolle lading. Goed punt.
Ja waardevol idd. Kan dan ook gestolen sierraden, wapens whatever zijn. Iig het idee dat op de grond inside men dingen hebben ingeladen en dat het dus ergens heen moet. Wat er daarna is gebeurd of dat is gegaan zou ik niet weten, dis is puur een motief.
pi_137666750
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:31 schreef matthijst het volgende:
Ook een leuke theorie:

Precedent: QF30 25 July 2008 Pax oxygen bottle "explodes" tearing a hole in fuselage.

Ref: Please google "Qantas oxygen bottle explosion" and view photos of damage.
The picture taken inside the fwd cargo compartment shows one bottle missing.
there is no evidence of shrapnel damage in the photo. Therefore, no eplosion.
The bottle appears to have detached itself from its connections and propelled itself down through the fuselage skin.

777: The crew oxygen bottle is mounted horizontaly on the left aft wall of the nose wheel well structure with the fittings (propelling nozzle) facing forward. This aims the bottle, in the event of a QF30 type failure, directly into the MEC containing all boxes concerned with coms and a lot more.
Before all of its energy is spent, an huge amount of damage could be caused to equipment and the bottle could, conceivably, cause a decompression.
When the crew respond by doning oxygen mask, there is no oxygen and hypoxia is the next link in this proposed chain of events.
Dat vliegtuig ging heel snel naar een hoogte waar je kan ademen daarnaast verklaart het niet waarom de systemen zijn uitgevallen.
pi_137666777
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:33 schreef OEM het volgende:

[..]

Mjah, wat gebeurt er met je huis als je geen zekeringen hebt en er ontstaat kortsluiting? Dan fikt ie een keertje af.
Zou toch wel fijn zijn als de electronische toegangsdeur op een eigen stroomtoevoer zit, niet?

Dat dat bij de zwarte doos niet zo is en je die -dus- kan uitschakelen verbaast veel mensen hier...

pi_137666811
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:33 schreef OEM het volgende:

[..]

Afwegen van risico's: vliegtuig mogelijk af laten fikken door kortsluiting of accepteren dat een keertje bewust de fdr/cvr uitgezet wordt.
Maar waarom zou een piloot dit überhaupt uit willen zetten?
pi_137666850
Ik niet hoor,
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:32 schreef eight het volgende:

[..]

De FDR en CVR worden geleverd door externe partijen. Elke vliegtuigfabrikant zal het uit willen kunnen schakelen in geval van kortsluiting. Je wil toch niet dat je reputatie naar de haaien gaat door een slecht cockpit voice recorder?
pi_137666865
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:35 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat vliegtuig ging heel snel naar een hoogte waar je kan ademen daarnaast verklaart het niet waarom de systemen zijn uitgevallen.
Wel als de transponder is geraakt en de communicatie dus wordt uitgeschakeld.

Ik vrees dat ademen wat lastig gaat in een cabine met decompressie die vrijwel instantaan van "kamertemperatuur" naar -50 gaat...

woensdag 12 maart 2014 @ 19:37:41 #55
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137666899
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De Zuid-Chinese Zee is ook aardig diep. ;) En geen kans opgemerkt te worden op het Maleise schiereiland?

Jij denkt nog steeds aan zelfmoord als meest waarschijnlijke scenario?
ik had het over (bijna)

En nee, maar ik reageerde op 2 stellingnames van DeParo en in daarin zou dat samen met terrorisme wel hoog in mn lijstje staan.
pi_137666989
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik vrees dat ademen wat lastig gaat in een cabine met decompressie die vrijwel instantaan van "kamertemperatuur" naar -50 gaat...
Klopt maar dan had het vliegtuig die U-bocht niet kunnen maken en met de snelheid waarmee ze naar beneden kwanen ws veel eerder zijn neergestort dan de Maleisische westkust.
pi_137667033
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:36 schreef eight het volgende:

[..]

Maar waarom zou een piloot dit überhaupt uit willen zetten?
De piloot moet de CVR juist uitzetten, een tijdje na een incident. Anders worden de gesprekken nl overschreven, de CVR heeft maar een beperkte capaciteit.
pi_137667239
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:40 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

De piloot moet de CVR juist uitzetten, een tijdje na een incident. Anders worden de gesprekken nl overschreven, de CVR heeft maar een beperkte capaciteit.
Nemen die opnames dan zoveel plaats in beslag?
Je zou toch denken dat er honderden gigabytes aan opslagruimte aanwezig is.
pi_137667256
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

dat laatste valt gelukkig nog wel mee, op de hoogte waar het vloog, heb je 30 tot 60 seconden "nuttig bewustzijn". De temperatuur is geen probleem en als je binnen die tijd je zuurstof masker op hebt, overleef je het prima.
C. Sagan
pi_137667270
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:40 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Maar een voorname taak is een noodsignaal uitzenden en dat is evenmin gebeurd schijnbaar.
pi_137667420
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:43 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar een voorname taak is een noodsignaal uitzenden en dat is evenmin gebeurd schijnbaar.
Dat is noch de voornaamste taak van de recorders als de vliegers.
C. Sagan
pi_137667542
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:43 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nee hoor, eerst normaliseren, daarna communiceren.
pi_137667547
quote:
15s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een boorplatform niet. Dat vind ik echt wel ernstig. Dan kan je makkelijk een enorme ramp veroorzaken, groter dan die van Macondo in de Golf van Mexico.... :X
Zijn de meeste pijpen niet voorzien met een automatische afsluiter welke vanzelf sluit als de stroom weg zou vallen. Bij de ramp in de golf van mexico was toch juist de blowout van een afsluiter op de zeebodem de moeilijkste factor om het gedicht te krijgen.

En als je wilt kun je veel meer saboteren waarop geen bewaking zit. We moeten ons als maatschappij ook niet gek maken dat er op van alles maar aanslagen gepleegd worden.
pi_137667558
Ok, Marrije, DeParo, een paar motieven dan, prima voor in de OP? Er is toch geen nieuw nieuws.

• Zelfmoord piloot
• Kaping vanwege waardevolle lading/waardevol personeel
• Terrorisme/aanslag
• Technisch mankement (decompressie, plotseling hoogteverlies -zoals bij de Air France-vlucht)
• Anders, namelijk?

pi_137667596
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:39 schreef DeParo het volgende:

[..]

Klopt maar dan had het vliegtuig die U-bocht niet kunnen maken en met de snelheid waarmee ze naar beneden kwanen ws veel eerder zijn neergestort dan de Maleisische westkust.
Die U-bocht is toch pure speculatie? Er is geen enkel hard bewijs voor dat het vliegtuig van zijn oorspronkelijke koers afgeweken zou zijn. Of mis ik iets?
pi_137667624
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:43 schreef eight het volgende:

[..]

Nemen die opnames dan zoveel plaats in beslag?
Je zou toch denken dat er honderden gigabytes aan opslagruimte aanwezig is.
Waarom? Het is een heel gespecialiseerd apparaat, dat gemaakt is om de meest heftige crashes te doorstaan. Daar zit geen hui, tuin en keuken harddisk in hoor.
  Moderator woensdag 12 maart 2014 @ 19:49:59 #67
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_137667673
quote:
bedankt voor de uitleg allemaal ^O^ Je kunt dus niet stellen dat de mensen aan boord niet angstig zijn geweest. Ik hoop echt dat het snel gedaan was, die angst lijkt me zo verschrikkelijk :X
pi_137667712
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zijn de meeste pijpen niet voorzien met een automatische afsluiter welke vanzelf sluit als de stroom weg zou vallen. Bij de ramp in de golf van mexico was toch juist de blowout van een afsluiter op de zeebodem de moeilijkste factor om het gedicht te krijgen.
Ja, het was een groot zootje daar. Veiligheidsvoorschriften niet nagevolgd, geen back-up plan, dingen klopten niet. Echt een drama.

quote:
En als je wilt kun je veel meer saboteren waarop geen bewaking zit. We moeten ons als maatschappij ook niet gek maken dat er op van alles maar aanslagen gepleegd worden.
Dat ben ik helemaal met je eens, ik wil ook niet naar zo'n "VSAmerikaanse angstmaatschappij", maar kerncentrales en tijdbommen als boorplatformen zou je toch moeten beschermen lijkt me. Niet dat je veel meer kan doen aan een vliegtuig dat koerst naar jouw platform, maar je zou het personeel in veiligheid kunnen brengen en inderdaad de olietoevoer afsluiten.

pi_137667744
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:47 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Nee hoor, eerst normaliseren, daarna communiceren.
In elk vliegtuig handboek staat de zin:" aviate, navigate, communicate", dus vliegen, navigeren en dan pas praten, tenzij het laatste nodig is voor het eerste (botsingen vermijden).
C. Sagan
pi_137667763
Kijk je kunt hier goed zien dat deze vlucht eenzelfde bocht/zijstap maakt boven de Golf van Thailand.
Dit is de Vlucht Kuala Lumpur - Shanghai via Ho Chi Minh City
http://www.flightradar24.com/MAS386/2e093f3
pi_137667861
quote:
Late Mar 12th 2014 China's State Administration of Science (SASTIND) reported, they discovered three large objects sized 13x18, 14x19 and 24x22 meters at position N6.7 E105.63 (121nm eastsoutheast of the last known secondary radar position), all three objects within a radius of 20km (11nm) and published the satellite images, taken on Mar 9th 2014 at 11:00 Beijing time (03:00Z), see below. SASTIND stated they are committed to provide further search services to locate flight MH-370.
http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0

Interessant.
  woensdag 12 maart 2014 @ 19:53:55 #72
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137667887
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:31 schreef DeParo het volgende:

[..]

In de Pacific is het ook diep en daar hadden ze niet voor over land hoeven vliegen om te komen.
omdat de amerikanen dan meehelpen zoeken?
nee echt, heb geen idee
pi_137667917
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:53 schreef DeParo het volgende:

[..]

Interessant, heb je een linkje erbij?

pi_137667979
Stel je voor dat dit vliegtuig met 236 inzittenden voor altijd onvindbaar blijkt.
pi_137667990
quote:
Dit is hem hoor. China heeft het vliegtuig gevonden.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_137668024
quote:
Heel interessant. Zou het wel eens kunnen zijn...
  woensdag 12 maart 2014 @ 19:57:12 #77
28167 matthijst
pi_137668080
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:35 schreef DeParo het volgende:

[..]

Huh? Staat er nota bene bij geschreven: fles zuurstof scheurt en vliegt weg door de druk, knalt in de communicatie apparatuur, die er tegenover staat?
  woensdag 12 maart 2014 @ 19:57:20 #78
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137668086
quote:
kan iemand dat op een kaartje aangeven?
pi_137668134
Plaatjes linken werkt niet.

[ Bericht 96% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2014 19:58:47 ]
  woensdag 12 maart 2014 @ 19:59:25 #80
28167 matthijst
pi_137668204
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:39 schreef DeParo het volgende:

[..]

Jij weet hoe snel ze naar beneden zijn gekomen? Waar staat dat?
U-bocht maken zal niet veel meer zijn dan een ruk aan een knuppel geven?
pi_137668214
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Interessant, heb je een linkje erbij?
Staat in de post inmiddels in dezelfde link staat ook dat Vietnamese reddingswerkers een ELT-signaal op 8 maart hebben gedecteerd maar dat er verder weinig is gevonden.
pi_137668223
quote:
11s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:57 schreef Marrije het volgende:

[..]

kan iemand dat op een kaartje aangeven?
Is precies dezelfde plek. :X
  woensdag 12 maart 2014 @ 19:59:41 #83
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137668225
Voor in de OP?

[ Bericht 0% gewijzigd door Marrije op 12-03-2014 20:05:54 ]
pi_137668235
zie! zie! SAT IMAGES!!

just saying ;)
pi_137668251
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:47 schreef El_Matador het volgende:
Ok, Marrije, DeParo, een paar motieven dan, prima voor in de OP? Er is toch geen nieuw nieuws.

• Zelfmoord piloot
• Terrorisme/aanslag
• Technisch mankement (decompressie, plotseling hoogteverlies -zoals bij de Air France-vlucht)
• Anders, namelijk?
quote:
A slow decompression may have occurred onboard Malaysia Airlines flight MH370 and knocked its occupants, including its crew members, unconscious as the plane continued to fly on autopilot
http://www.themalaysianin(...)nconscious-says-blog
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_137668252
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:59 schreef niels0 het volgende:

[..]

nee hoor.

zie hieronder:
pi_137668253
pi_137668275
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:57 schreef matthijst het volgende:

[..]

Huh? Staat er nota bene bij geschreven: fles zuurstof scheurt en vliegt weg door de druk, knalt in de communicatie apparatuur, die er tegenover staat?
Dat andere vliegtuig kon nog wel cobtact met ze krijgen schijnbaar.
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:00:41 #89
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137668278
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:59 schreef niels0 het volgende:

[..]

stukkie verder naar rechts als ik het kaartje zo zie dat ik net heb gepost?
pi_137668329
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:00 schreef Marrije het volgende:

[..]

stukkie verder naar rechts als ik het kaartje zo zie dat ik net heb gepost?
Ehm ja, klopt.
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:01:54 #91
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137668360
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:47 schreef El_Matador het volgende:

• Zelfmoord piloot
• Terrorisme/aanslag
• Anders, namelijk?
oh is mij om het even hoor ;)
ik denk het mijne er toch wel van of dat nou in de OP genoemd wordt of niet, maar sympathiek van je :D
pi_137668427
quote:
HA! ik ben net zo'n plaatje aan het maken... Mooi voor in de OP deze.

woensdag 12 maart 2014 @ 20:03:49 #93
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137668474
Maar nog een vraagje dan...
quote:
Three large objects on Sat Images Mar 9th 03:00Z at N6.7 E105.63 (Photos: SASTIND)
Die beelden zijn dan van vlak voor dat het zinkt?
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:06:02 #94
28167 matthijst
pi_137668610
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:00 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat andere vliegtuig kon nog wel cobtact met ze krijgen schijnbaar.
Ah, scherp ;)
pi_137668660
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:03 schreef Marrije het volgende:
Maar nog een vraagje dan...

[..]

Die beelden zijn dan van vlak voor dat het zinkt?
Weten we niet, kan ook zijn dat het blijft drijven.
pi_137668706
lijkt op een deel van 1 van de vleugels of staart
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:07:58 #97
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137668727
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:06 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

dat wilde ik ook vragen, maar ik dacht zulke afmetingen, kan dat blijven drijven
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:08:55 #98
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137668793
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:06 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

stel dat het drijft, klopt dat dan kwa tijd? dacht het wel he
pi_137668850
Van dezelfde site:

The field of debris spotted from the air on Mar 10th 2014:

Hier is toch ook het oliespoor zichtbaar? Wel al van 2 dagen terug, of was deze foto al ontkracht?
  woensdag 12 maart 2014 @ 20:10:08 #100
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137668864
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 20:08 schreef Marrije het volgende:
stel dat het drijft, klopt dat dan kwa tijd? dacht het wel he
Foto's van 9 maart 03:00Z? Die kist is kwijtgeraakt op 7 maart om 18:00Z (ongeveer)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')