Ok dank, jij bent de expert op dit gebied.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:08 schreef niels0 het volgende:
[..]
Platforms op de Noordzee hebben zelden nog een eigen radar. Dat scheelt mij weer werk want het kan allemaal kapot. De kustwacht houdt voor ons in de gaten voor als er een schip op drift is geraakt en eventueel het platform kan rammen. We worden dan gebeld en eventueel geėvacueerd.
Schepen hebben om bijvorbeeld andere schepen te zien 2 radars, 1 10cm band en 1 3cm band, maar die hebben een vrij horizontale beam met maar een hoek van iets van 3 graden naar boven en naar beneden. Ongeschikt voor het volgen van luchtverkeer. Speciale radars voor luchtverkeer, de Primary Survaillance Radar en de Secondary Surveillance Radar zijn nogal grote dingen en gebruiken nogal veel energie. Zulke dingen wil je dan ook liever niet aan boord hebben staan. Ze nemen te veel plaats in en ze kosten teveel.
Ik ga eerst even wat te eten in elkaar zetten. Maar vanavond post ik nog wel wat principes over luchtvaartradar-systemen.
Juist wel, veiligheid boven alles. Alles wat stroom krijgt, kan worden uitgeschakeld.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:08 schreef Marrije het volgende:
[..]
nou lekker dan, zou niet zo moeten zijn, als je het mij vraagt
Hebben die zwarte dozen geen eigen accu/stroomvoorziening dan?quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:13 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Juist wel, veiligheid boven alles. Alles wat stroom krijgt, kan worden uitgeschakeld.
Nee.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:15 schreef DeParo het volgende:
Zijn er nog Russische luchtmachtbases in Zuid-Azie wellicht??
Stek jij vliegt dit vliegtuig naar Centraal-Azie! Vlieg je dan de korte route via het oosten maar waar China meekijkt of de wat langere route via het westen waar wellicht wat minder wordt opgelet?quote:
Als piloot heb je macht maar volgens mij is die Nederlandse kerninstallatie daartegen gebouwd.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:18 schreef Loekie1 het volgende:
Een piloot kan dus ook op een of andere kerninstallatie gaan crashen als ie daar zin in heeft. Gewoon alles uitzetten, onder de radar vliegen en niemand doet je wat.
Waarschijnlijk zitten ze wel aangesloten en zodra die stroomvoorziening wordt onderbroken dan schakelt hij over op eigen voeding. Ik blijf erbij dat het niet mogelijk is om een zwarte doos uit te schakelen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hebben die zwarte dozen geen eigen accu/stroomvoorziening dan?
Het zou werkelijk belachelijk zijn als 1 (ok 2) piloot de zwarte doos kan uitschakelen. Levensgevaarlijk, zeker in deze tijd.
Een boorplatform niet. Dat vind ik echt wel ernstig. Dan kan je makkelijk een enorme ramp veroorzaken, groter dan die van Macondo in de Golf van Mexico....quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:19 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als piloot heb je macht maar volgens mij is die Nederlandse kerninstallatie daartegen gebouwd.
http://www.aaib.gov.uk/cm(...)20N864DA%2010-06.pdfquote:Op woensdag 12 maart 2014 19:10 schreef eight het volgende:
[..]
Doe eens een bron dan. Wat ik tot nu toe gelezen heb kan het nl. niet
Kan zo snel niets over de FDR vinden, maar zoals ik al zei,elk systeem dat stroom krijgt, is uit te schakelen.quote:Deactivation of the CVR after
an accident or incident is part of the published crew
procedures. However, the practicalities of isolating
the power from the CVR fitted to the B777 are not
straightforward since the CVR circuit breaker is located
in the electronics bay of the aircraft instead of on the
flight deck. Access to the electronics bay from within
the aircraft is via a hatch in the cabin floor adjacent to
the front left door of the aircraft, alternatively access
can be gained from beneath the aircraft via a hatch.
Dat zou van het doel afhangen:quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:23 schreef DeParo het volgende:
Laten we stellen dat het vliegtuig geen mankementen heeft gehad en laten we stellen dat de koerswijziging bewust is gedaan, waarom dan naar het westen, waarom niet richting de Pacific wat net zo goed een enorme oceaan is.
Dit geldt ook voor de fdr (flight data recorder). Al is het maar dat bij kortsluiting al dan niet automatisch de stroom eraf moet.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:26 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
http://www.aaib.gov.uk/cm(...)20N864DA%2010-06.pdf
[..]
Kan zo snel niets over de FDR vinden, maar zoals ik al zei,elk systeem dat stroom krijgt, is uit te schakelen.
vakantie op de maladivenquote:Op woensdag 12 maart 2014 19:23 schreef DeParo het volgende:
Laten we stellen dat het vliegtuig geen mankementen heeft gehad en laten we stellen dat de koerswijziging bewust is gedaan, waarom dan naar het westen, waarom niet richting de Pacific wat net zo goed een enorme oceaan is.
In de Pacific is het ook diep en daar hadden ze niet voor over land hoeven vliegen om te komen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:28 schreef Marrije het volgende:
[..]
vakantie op de maladiven
Omdat daar het dichtstbijzijnde zeer diepe water was waar ze (bijna) ongemerkt konden komen?
De Zuid-Chinese Zee is ook aardig diep.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:28 schreef Marrije het volgende:
[..]
vakantie op de maladiven
Omdat daar het dichtstbijzijnde zeer diepe water was waar ze (bijna) ongemerkt konden komen?
Thanks. Ik ben hier echt verbaasd over.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:26 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
http://www.aaib.gov.uk/cm(...)20N864DA%2010-06.pdf
[..]
Kan zo snel niets over de FDR vinden, maar zoals ik al zei,elk systeem dat stroom krijgt, is uit te schakelen.
Dat kan natuurlijk; waardevolle lading. Goed punt.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:31 schreef MrBanaan1 het volgende:
Zou het met drugs te maken kunnen hebben? Dat op het vliegveld door insise men een lading in het vrachtruim is geladen ofzo? Wild guess..
Mjah, wat gebeurt er met je huis als je geen zekeringen hebt en er ontstaat kortsluiting? Dan fikt ie een keertje af.quote:
Ja waardevol idd. Kan dan ook gestolen sierraden, wapens whatever zijn. Iig het idee dat op de grond inside men dingen hebben ingeladen en dat het dus ergens heen moet. Wat er daarna is gebeurd of dat is gegaan zou ik niet weten, dis is puur een motief.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk; waardevolle lading. Goed punt.
Dat vliegtuig ging heel snel naar een hoogte waar je kan ademen daarnaast verklaart het niet waarom de systemen zijn uitgevallen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:31 schreef matthijst het volgende:
Ook een leuke theorie:
Precedent: QF30 25 July 2008 Pax oxygen bottle "explodes" tearing a hole in fuselage.
Ref: Please google "Qantas oxygen bottle explosion" and view photos of damage.
The picture taken inside the fwd cargo compartment shows one bottle missing.
there is no evidence of shrapnel damage in the photo. Therefore, no eplosion.
The bottle appears to have detached itself from its connections and propelled itself down through the fuselage skin.
777: The crew oxygen bottle is mounted horizontaly on the left aft wall of the nose wheel well structure with the fittings (propelling nozzle) facing forward. This aims the bottle, in the event of a QF30 type failure, directly into the MEC containing all boxes concerned with coms and a lot more.
Before all of its energy is spent, an huge amount of damage could be caused to equipment and the bottle could, conceivably, cause a decompression.
When the crew respond by doning oxygen mask, there is no oxygen and hypoxia is the next link in this proposed chain of events.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |