Nog maar een keer dan: het verhaal is dat het vliegtuig van de radar verdween en vervolgens een bocht naar links gemaakt heeft. Daarna zou het nog 200nm ten noord-westen van Penang gezien zijn (om 02:15). Trek die lijn door (zoals in dat prachtige Photoshop kaartje hierboven en je vliegt opeens een tyfuseind door naar links. Helemaal over water, als je mazzel hebtquote:Op woensdag 12 maart 2014 11:59 schreef niels0 het volgende:
Ik vind dat er maar een hoop onzin de media in wordt geslingerd door zowel de media zelf als allerlei officials. Als ik op dit moment op www.flightradar24.com kijk, zie ik meerdere toestellen op het eerder door mij gepostte (zie deel 7) enroute flightplan en die vliegen toch echt allemaal over de intersectie IGARI, waar de MH370 van de radar verdween. Echt de reinste flauwekul om in de Straat van Malacca te gaan zoeken.
Afwijking van het vluchtplan zou al veel eerder zijn opgemerkt.
Ook de ge-opperde capaciteiten van techniek die door vliegtuigen voor SAR-operaties voor mogelijk worden geacht is pure onzin. Als alles naar de zeebodem is gezonken ga je dat met geen enkel vliegtuig vinden. Zullen ze toch echt met SONAR vanaf een schip moeten gaan werken en dan ben je wel een tijdje baantjes aan het varen omdat het daar maar tussen de 50 en 75 meter diep is. Ik werk al jarenlang met apparatuur voor bodemscans vanaf schepen. Als apparatuur vanaf vliegtuigen dit zouden kunnen zou er geen Surveyschip meer rondvaren.
Niels, leuk die software, maar als de transponder het niet meer doet, dan ook geen vliegtuig. Die Straat van Malakka is geopperd omdat met militaire grondradar een mogelijk vliegtuig (primaire radar, geen transponder nodig) werd opgevangen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:59 schreef niels0 het volgende:
Ik vind dat er maar een hoop onzin de media in wordt geslingerd door zowel de media zelf als allerlei officials. Als ik op dit moment op www.flightradar24.com kijk, zie ik meerdere toestellen op het eerder door mij gepostte (zie deel 7) enroute flightplan en die vliegen toch echt allemaal over de intersectie IGARI, waar de MH370 van de radar verdween. Echt de reinste flauwekul om in de Straat van Malacca te gaan zoeken.
Afwijking van het vluchtplan zou al veel eerder zijn opgemerkt.
Ook de ge-opperde capaciteiten van techniek die door vliegtuigen voor SAR-operaties voor mogelijk worden geacht is pure onzin. Als alles naar de zeebodem is gezonken ga je dat met geen enkel vliegtuig vinden. Zullen ze toch echt met SONAR vanaf een schip moeten gaan werken en dan ben je wel een tijdje baantjes aan het varen omdat het daar maar tussen de 50 en 75 meter diep is. Ik werk al jarenlang met apparatuur voor bodemscans vanaf schepen. Als apparatuur vanaf vliegtuigen dit zouden kunnen zou er geen Surveyschip meer rondvaren.
De MAS360 vliegt momenteel dat gebied in en die is ook onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing. 'ns kijken hoe die vliegt het komende half uur.
Ah, die met Pulau Perak erin?quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De meest westelijke moet meer naar het zuiden. Zie het kaartje van het eilandje in de OP.
Ok, zou kunnen. Dus dan 2 sightings? Of was dat eilandje een ander vliegtuig?quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:08 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ah, die met Pulau Perak erin?
Maar Pulau is maar 100 km van Penang, en ze hebben het nu over 200nm (380km) ten noord westen van Penang.
Penang ligt helemaal niet op de route. En alle airway boven de Straat van Malacca en de Andaman Sea hebben allemaal een as south-east, north-west. Een vliegtug onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing heeft daar helemaal niets te zoeken. Kijk maar.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:05 schreef matthijst het volgende:
[..]
Nog maar een keer dan: het verhaal is dat het vliegtuig van de radar verdween en vervolgens een bocht naar links gemaakt heeft. Daarna zou het nog 200nm ten noord-westen van Penang gezien zijn (om 02:15). Trek die lijn door (zoals in dat prachtige Photoshop kaartje hierboven en je vliegt opeens een tyfuseind door naar links. Helemaal over water, als je mazzel hebt
Jij bedoelt dat het hun doel was in de zee te storten en te verdwijnen? Indien terroristen dan.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:12 schreef matthijst het volgende:
Sightings zijn unidentified volgens mij, want geen transponder. Kan dus allebei, maar omdat die 200nm van vanochtend was.... Als je het zo bekijkt, dan lijkt het er ook verdacht op dat dat misschien gewoon het doel was; veel mooier kan je niet tussen al die landen doorvliegen over water
[ afbeelding ]
Schijnbaar hebben ze ook info van Boeing/Rolls Royce gehad over de motoren (zenden info door gedurende de vlucht), maar daar geven ze nog geen commentaar op, want willen in perspectief zien met de zwarte doos?
Pffff, Louis van Gaaltje?quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:12 schreef niels0 het volgende:
[..]
Penang ligt helemaal niet op de route. En alle airway boven de Straat van Malacca en de Andaman Sea hebben allemaal een as south-east, north-west. Een vliegtug onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing heeft daar helemaal niets te zoeken. Kijk maar.
Die data van RR is tijdens het klimmen verstuurd, een tijd voordat de transponder ermee nokte. Zegt dus niet, behalve dat als het toestel door had gevlogen, dat er dan nog een bericht door RR ontvangen zou moeten zijn.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:12 schreef matthijst het volgende:
Schijnbaar hebben ze ook info van Boeing/Rolls Royce gehad over de motoren (zenden info door gedurende de vlucht), maar daar geven ze nog geen commentaar op, want willen in perspectief zien met de zwarte doos?
een vliegtuig hoort ook niet te verdwijnen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:12 schreef niels0 het volgende:
[..]
Penang ligt helemaal niet op de route. En alle airway boven de Straat van Malacca en de Andaman Sea hebben allemaal een as south-east, north-west. Een vliegtug onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing heeft daar helemaal niets te zoeken. Kijk maar.
Ik heb geen idee, gok maar raak:quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:14 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Jij bedoelt dat het hun doel was in de zee te storten en te verdwijnen? Indien terroristen dan.
Je begrijpt het niet helemaal denk ik. Leuk "hoe het zou moeten", maar dat is dus onder normale omstandigheden. Het vliegtuig "had ook PEK moeten bereiken en passeren". Het is nu wel duidelijk dat dit een abnormaal geval is (logisch, anders was het vliegtuig netjes geland).quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:12 schreef niels0 het volgende:
[..]
Penang ligt helemaal niet op de route. En alle airway boven de Straat van Malacca en de Andaman Sea hebben allemaal een as south-east, north-west. Een vliegtug onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing heeft daar helemaal niets te zoeken. Kijk maar.
OK, maar waarom zo geheimzinnigquote:Op woensdag 12 maart 2014 12:15 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Die data van RR is tijdens het klimmen verstuurd, een tijd voordat de transponder ermee nokte. Zegt dus niet, behalve dat als het toestel door had gevlogen, dat er dan nog een bericht door RR ontvangen zou moeten zijn.
Dat zou dan opgemerkt worden.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:15 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
een vliegtuig hoort ook niet te verdwijnen.
als het vliegtuig in problemen is gekomen, om welke reden dan ook, staat het houden aan een logische flightroute echt niet meer bovenaan je prioriteiten lijstje hoor.
quote:
Het gekke is dat die engine data gefilterd wordt uit een groter ACARS bericht, maar Malaysia Airlines heeft eerder zelf gezegd dat ze helemaal geen ACARS berich hadden ontvangen.quote:Under International Civil Aviation Organisation rules, such reports are normally kept secret until air investigators need them.
Ik denk dat de VS er achter zit.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:15 schreef cemeteryslut het volgende:
Waar zijn de alien abduction theorien?
Het geval is juist dat hij, om welke reden dan ook, verdwenen is voor de ATC. Een afwijking van de flightroute konden ze niet zien, dus viel er ook niets te mekkeren (hoewel het verdwijnen van een vliegtuig van de radar ook wel mekkerwaardig is lijkt me). Als hij gecrashed is op de locatie waar hij het laatst zichtbaar was dan hadden ze hem inmiddels echt wel al gevonden. Dat is de eerste plek waar ze zaterdag zijn gaan zoeken.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:18 schreef niels0 het volgende:
[..]
Dat zou dan opgemerkt worden.
Maar als je even hier op klikt dan zie je de standaard route, die ik al eerder postte dus, en momenteel wordt uitgevoerd door de MH360/MAS370.
Als een piloot zich niet aan het vluchtplan houdt begint ATC binnen de kortste keren te mekkeren. Penang ligt echt veel te ver uit de buurt.
Ik ook. Raketje vanaf een schip/onderzeeboot ter hoogte van IGARI op het moment van handover Singapore ATC naar Ho Chi Minh ATC.quote:
http://www.newscientist.c(...)ng.html#.UyBFlz95OSoquote:Op woensdag 12 maart 2014 12:29 schreef MrBanaan1 het volgende:
Wacht, wat lees ik nu allemaal over data van Rolls Royce; de motorenfabrikant? Die hebben dus data maar willen die niet geven ofzo?
Je vindt jezelf wel stoer he, met al je vaktermen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:31 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik ook. Raketje vanaf een schip/onderzeeboot ter hoogte van IGARI op het moment van handover Singapore ATC naar Ho Chi Minh ATC.
Stoerquote:Op woensdag 12 maart 2014 12:32 schreef Merkie het volgende:
[..]
Je vindt jezelf wel stoer he, met al je vaktermen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |