abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137649518
-= GELIEVE AL HET NIEUWS ONDER "!UPDATES:" TE PLAATSEN. ZO STAAT HET IN CHRONOLOGISCHE VOLGORDE ONDER DE BASISINFORMATIE! =-

Flight MH370 bound for Beijing goes missing





Gebied waar het vliegtuig is verdwenen:


(Eerdere berichten van kerosinesporen of gevonden delen van het vliegtuig bleken ongerelateerd aan de Boeing 777-200 van Malaysian Airlines)



Zoekgebied:



Het vliegtuig:



De passagiers:



Link naar de passagierslijst: http://www.malaysiaairlin(...)enger%20Manifest.pdf

De laatste waarneming van flightradar24.com:





Nieuwsbronnen:

• Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html
• nu.nl - http://www.nu.nl/buitenla(...)msterdam-reizen.html
• Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)turned-around-search
• The Telegraph - http://www.telegraph.co.u(...)as-debris-found.html
• The Mirror (dus niet zo betrouwbaar) - http://www.mirror.co.uk/n(...)light-worlds-3220716
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates

Help met zoeken via http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014

Mogelijke motieven/scenario's:

• Ongeval/technisch mankement - "extremely unlikely" -
http://www.straitstimes.c(...)s-likely-scenarios-2
• Raketaanval - vraag wie verantwoordelijk? - Noord-Korea, waar er juist verkiezingen waren, wordt gespeculeerd
• Bomaanslag - vreemd; geen motief gegeven
• Kaping - idem
• Mensensmokkel/vluchtelingen - vreemd; meerdere stop-overs
• Anders - ?

!!UPDATES:

• Er blijkt nog contact geweest te zijn met MA370 vlak na de radio oproep toen het toestel van de radar verdween. De piloot van een vlucht een stukje voor het toestel hoorde meerdere stemmen in de cockpit en was er vrij zeker van met de co-piloot gesproken te hebben.
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/3131319/posts
• De passagiers met de gestolen paspoorten blijken Iranees te zijn.
• Interpol meldt dat het waarschijnlijk niet om terroristische daad gaat, bij de 2 Iraniërs ging het vermoedelijk om asielzoekers.
• De Telegraaf meldt dat FO van Vlucht 370 een feestbeest was, die graag dames vermaakte in de cockpit. Maar in hoeverre dat relevant is...
• Het vliegtuig is na het verlies van het radarcontact mogelijk naar de Straat van Malacca gevlogen. Na bevestigd radarcontact wordt nu ook daar gezocht.
• The story so far, video:
• Uitleg over de mobiele telefoons die over gingen, en statussen die online stonden:
SPOILER: WHY ARE THE PASSENGERS' PHONES STILL RINGING?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.dailymail.co.u(...)rtphones-active.html
• Kortgezegd zijn er momenteel 2 mogelijkheden:
1 - Vliegtuig is sterk naar het oosten afgeweken en werd brandend maar in 1 stuk gespot vanaf het olieplatform in de Zuid-Chinese Zee:

2 - Vliegtuig is sterk naar het westen afgeweken en een life raft werd gevonden op een strand in West-Maleisie (Port Dickson), mogelijk tegen de Sumatraanse bergen geknald:

http://www.nst.com.my/lat(...)509222#ixzz2vjtzXbOM

[ Bericht 5% gewijzigd door MrBanaan1 op 12-03-2014 13:55:44 ]
pi_137649541
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:43 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Kun je me uitleggen hoe dat werkt; google maps met coordinaten :?
pi_137649554
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:45 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Kun je me uitleggen hoe dat werkt; google maps met coordinaten :?
je tikt de cijfers in het zoekvenster en drukt op enter ;)
In the coolest little capital of the world
pi_137649575
quote:
Laatste woorden van piloot spookvlucht vrijgegeven


De inhoud van het laatste radiocontact met de cockpit van de vermiste Boeing van Malaysia Airlines is vrijgegeven tijdens overleg met familieleden van de Chinese passagiers van het vliegtuig. De meeting vond vandaag plaats in Peking, meldt News.com.au.

Iskandar Sarudin, de Maleisische ambassadeur in China, onthulde dat gezagvoerder Zaharie Ahmad Shah van vlucht MH370 'All right, good night' zei tijdens het laatste contact met het verdwenen toestel. De woorden werden volgens Sarudin gesproken toen het vliegtuig het Maleisische luchtruim inruilde voor het Vietnamese.

De twee uur durende vergadering met familieleden van de slachtoffers leverde meer vragen dan antwoorden op. Indien het toestel gekaapt zou zijn, dan zou de bemanning een geheime mayday-code hebben verzonden. Volgens de autoriteiten is er dan ook geen reden om de ervaren piloot te verdenken.
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)ht-vrijgegeven.dhtml
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_137649642
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:40 schreef matthijst het volgende:
Brief:
[ afbeelding ]
Lekker vaag.

Staat niets in over de tijd dat hij het toestel zag. Als het goed is, was het nacht, hoe kan hij dan bepalen of het toestel nog heel was?

En niet zeker weten of het wel goed was doorgekomen bij de autoriteiten?
pi_137649665
Ja, hoe zit het nu:

1 - vliegtuig is sterk naar het oosten afgeweken en werd brandend maar in 1 stuk gespot vanaf het olieplatform in de Zuid-Chinese Zee
2 - vliegtuig is sterk naar het westen afgeweken en een life raft werd gevonden op een strand in West-Maleisie (Port Dickson), mogelijk tegen de Sumatraanse bergen geknald

Het kan niet allebei waar zijn?!
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137649726
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:46 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

je tikt de cijfers in het zoekvenster en drukt op enter ;)
Voel me ongeloofelijk dom, maa rik krijg het helemaal niet voor elkaar. Snap ook niet hoe coordinaten werken; je hebt * en ' en "??

Ik voerde dit in op maps: 08*22'30.23"N 108*42'22.26"E
Letterlijk zoals in de briegf stond?
pi_137649744
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:51 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Voel me ongeloofelijk dom, maa rik krijg het helemaal niet voor elkaar. Snap ook niet hoe coordinaten werken; je hebt * en ' en "??

Ik voerde dit in op maps: 08*22'30.23"N 108*42'22.26"E
Letterlijk zoals in de briegf stond?
Die * zijn graden, het bolletje ° dus.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137649784
quote:
Ja, echt geheim, die code :') Geen kaper die dat kent.

Overigens stond de transponder uit toch? Of werd in ieder geval niet ontvangen. Dus dat was sowieso niet gelukt.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137649786
quote:
11s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:50 schreef El_Matador het volgende:
Ja, hoe zit het nu:

1 - vliegtuig is sterk naar het oosten afgeweken en werd brandend maar in 1 stuk gespot vanaf het olieplatform in de Zuid-Chinese Zee
2 - vliegtuig is sterk naar het westen afgeweken en een life raft werd gevonden op een strand in West-Maleisie (Port Dickson), mogelijk tegen de Sumatraanse bergen geknald

Het kan niet allebei waar zijn?!
Verhaal van olieplatform geloof ik niet.
Wie zegt dat de life raft van de 777 is?
pi_137649797
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:51 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Voel me ongeloofelijk dom, maa rik krijg het helemaal niet voor elkaar. Snap ook niet hoe coordinaten werken; je hebt * en ' en "??

Ik voerde dit in op maps: 08*22'30.23"N 108*42'22.26"E
Letterlijk zoals in de briegf stond?
Kennelijk komt het redelijk nauw en had ik het in een keer juist :)

Ik zocht op N08 22 30.23 E108 42 22.26
In the coolest little capital of the world
pi_137649814
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:54 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Verhaal van olieplatform geloof ik niet.
:') :')

Er is NIETS bekend, komt nieuws en gelijk afwimpelen, zonder enige reden.

quote:
Wie zegt dat de life raft van de 777 is?
Niemand, maar er zijn meer aanwijzingen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 12 maart 2014 @ 10:55:50 #13
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137649838
quote:
aannemelijk dat er wel iets op verzonnen zou zijn als hij bedreigd werd.
Zelfmoord van de piloot is nog niet uit te sluiten.
Maar als ze niet in de straat van malakka zijn geweest dan ligt technisch falen misschien meer voor de hand.
pi_137649850
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:54 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Kennelijk komt het redelijk nauw en had ik het in een keer juist :)

Ik zocht op N08 22 30.23 E108 42 22.26
Wtf :') Iig bedankt!!
pi_137649900
quote:
11s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:50 schreef El_Matador het volgende:
Ja, hoe zit het nu:

1 - vliegtuig is sterk naar het oosten afgeweken en werd brandend maar in 1 stuk gespot vanaf het olieplatform in de Zuid-Chinese Zee
2 - vliegtuig is sterk naar het westen afgeweken en een life raft werd gevonden op een strand in West-Maleisie (Port Dickson), mogelijk tegen de Sumatraanse bergen geknald

Het kan niet allebei waar zijn?!
Dit wilde ik ook net gaan typen inderdaad :P

Er is dan ook nog dat verhaal met dat National Park; dat kwam aan het eind van het vorige deel aan bod. Dat alg volgensmij ook in het zuiden; in de buurt van die plek waar die militaire radar het voor de laatste keer ahd opgepikt, toch?
pi_137649905
quote:
8s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:') :')

Er is NIETS bekend, komt nieuws en gelijk afwimpelen, zonder enige reden.

[..]

NWS / Boeing 777 van Malaysia Airlines vermist #8
pi_137649920
Waarom zou het gelogen zijn. Wat voor zieke geest moet je hebben om zo'n verhaal in zo'n detail, met je naam en alles erop, de wereld in te slingeren als de kans groot is dat het later toch makkelijk ontkracht wordt.

Lijkt mij een eerlijke hardwerkende kiwi die in elk geval zelf denkt dat hij iets gezien heeft. Als je rond die tijd in die regio was ga je over alles nadenken. Net als al die mensen die die satelietfoto's zitten te bekijken en bij elk wit stipje denken dat ze iets gevonden hebben.
In the coolest little capital of the world
pi_137649932
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:55 schreef Marrije het volgende:

Zelfmoord van de piloot is nog niet uit te sluiten.
Maar als ze niet in de straat van malakka zijn geweest dan ligt technisch falen misschien meer voor de hand.
Dat snap ik niet. Waarom zou het logisch zijn dat het zelfmoord (echt, hoe kom je erop, alleen omdat een of andere Egyptenaar vermoedelijk (er is geen bewijs/afscheidsbrief) dat ook deed, 24 (!) jaar geleden) is als ie WEL naar de Straat van Malakka gevlogen is?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137649934
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:58 schreef Drebbelman het volgende:
Waarom zou het gelogen zijn. Wat voor zieke geest moet je hebben om zo'n verhaal in zo'n detail, met je naam en alles erop, de wereld in te slingeren als de kans groot is dat het later toch makkelijk ontkracht wordt.

Lijkt mij een eerlijke hardwerkende kiwi die in elk geval zelf denkt dat hij iets gezien heeft. Als je rond die tijd in die regio was ga je over alles nadenken. Net als al die mensen die die satelietfoto's zitten te bekijken en bij elk wit stipje denken dat ze iets gevonden hebben.
Ja, en als ik de brief goed begreep had hij het al eerder willen zeggen, maar is dat niet door gekomen ofzo?
  woensdag 12 maart 2014 @ 10:59:40 #20
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137649969
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:54 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Verhaal van olieplatform geloof ik niet.
Wie zegt dat de life raft van de 777 is?
Locatie zou dan wel weer precies kloppen met dit kaartje van 3 dagen geleden:
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137649974
quote:
Je stelt een paar vragen en concludeert zelf maar "dat je het niet gelooft".

Lekkere "onderzoeker" ben jij, gelukkig is het maar FOK!. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137649984
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:58 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Ja, en als ik de brief goed begreep had hij het al eerder willen zeggen, maar is dat niet door gekomen ofzo?
Die instanties worden natuurlijk overspoeld met 'tips'. Ik kan me voorstellen dat je niet meteen vanaf het eerste moment een infrastructuur hebt om dat allemaal goed te organiseren en dat zoiets er makkelijk 'doorheen' slipt.
In the coolest little capital of the world
pi_137649996
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:57 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Dit wilde ik ook net gaan typen inderdaad :P

Er is dan ook nog dat verhaal met dat National Park; dat kwam aan het eind van het vorige deel aan bod. Dat alg volgensmij ook in het zuiden; in de buurt van die plek waar die militaire radar het voor de laatste keer ahd opgepikt, toch?
Dat National Park ligt in de bergen van Sumatra waar het toestel dan tegenaan gevlogen zou zijn.... ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 12 maart 2014 @ 11:01:25 #24
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137650032
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:49 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Lekker vaag.

Staat niets in over de tijd dat hij het toestel zag. Als het goed is, was het nacht, hoe kan hij dan bepalen of het toestel nog heel was?

En niet zeker weten of het wel goed was doorgekomen bij de autoriteiten?
als het in brand stond was het redelijk verlicht dus kan ie ongeveer wel gezien hebben of het nog in 1 stuk was of maar de helft
pi_137650035
quote:
10s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je stelt een paar vragen en concludeert zelf maar "dat je het niet gelooft".

Lekkere "onderzoeker" ben jij, gelukkig is het maar FOK!. :')
je vroeg toch om mijn redenen?


Vertel me dan welk verhaal van de afgelopen dagen over dit vliegtuig wel klopt? Men heeft geen idee en de Maleisische autoriteiten lijken te reageren als een kip zonder kop.
pi_137650045
Mogen de brief en de Life Raft in de OP please? Beide nieuwe aanwijzingen die op het eerste gezicht erg sterk wederzijds uitsluitend werken.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137650083
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:01 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

je vroeg toch om mijn redenen?
Ja, die heb je dus niet, je onderbouwt zelf niets, maar verwijst wel even een uitgebreide email met paspoortnummer naar het rijk der fabelen ZONDER ENIGE ONDERBOUWING.

man man man, wat een kleuterforum is dit toch af en toe.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 12 maart 2014 @ 11:03:37 #28
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137650106
Last Military Radar plot was is now being reported as being 200NM NW of Penang
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 12 maart 2014 @ 11:03:57 #29
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137650125
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat snap ik niet. Waarom zou het logisch zijn dat het zelfmoord (echt, hoe kom je erop, alleen omdat een of andere Egyptenaar vermoedelijk (er is geen bewijs/afscheidsbrief) dat ook deed, 24 (!) jaar geleden) is als ie WEL naar de Straat van Malakka gevlogen is?
begrijpelijker
omdat je dan weet dat er nog een uur gevlogen is terwijl er niet geprobeerd is contact te maken of te landen

En aan die egyptenaar denk ik niet eens.
pi_137650136
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 10:58 schreef Drebbelman het volgende:
Waarom zou het gelogen zijn. Wat voor zieke geest moet je hebben om zo'n verhaal in zo'n detail, met je naam en alles erop, de wereld in te slingeren als de kans groot is dat het later toch makkelijk ontkracht wordt.

Lijkt mij een eerlijke hardwerkende kiwi die in elk geval zelf denkt dat hij iets gezien heeft. Als je rond die tijd in die regio was ga je over alles nadenken. Net als al die mensen die die satelietfoto's zitten te bekijken en bij elk wit stipje denken dat ze iets gevonden hebben.
Jep. En uiteraard valt alles op, op zo'n platform. Lijkt me alleen wel dat er meer platformpjes staan daar. Er wordt veel geboord in die regio. Zouden er meer emails komen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137650145
quote:
9s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, die heb je dus niet, je onderbouwt zelf niets, maar verwijst wel even een uitgebreide email met paspoortnummer naar het rijk der fabelen ZONDER ENIGE ONDERBOUWING.

man man man, wat een kleuterforum is dit toch af en toe.
Hoe kan die knakker een vliegtuig in de nacht zien op 50km afstand? En dan ook nog bepalen dat het heel was?

Enne, jij hebt blijkbaar zn paspoort nummer al geverifieerd?
  woensdag 12 maart 2014 @ 11:05:19 #32
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137650164
Google Translate:
Just search and rescue center in Vietnam Phu Quoc Island news that the establishment of new headquarters in Malacca waters returned the news that in Penang (transliteration) waters corpse wearing a life jacket was found. It is understood that the message is returned to participate in local search and rescue volunteers. Newspaper reporters are currently verifying this message. (Reporter Zhang Yongsheng)

edit, ah: Media just questioned the officials regarding the body supposedly found in the life jacket, this was immediately discredited.
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 12 maart 2014 @ 11:05:40 #33
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137650173
quote:
9s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, die heb je dus niet, je onderbouwt zelf niets, maar verwijst wel even een uitgebreide email met paspoortnummer naar het rijk der fabelen ZONDER ENIGE ONDERBOUWING.

man man man, wat een kleuterforum is dit toch af en toe.
en men heeft daar nog niet gezocht?
of wel gezocht maar niets gevonden (wat niet wil zeggen dat het dan niet waar is)
pi_137650179
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat National Park ligt in de bergen van Sumatra waar het toestel dan tegenaan gevlogen zou zijn.... ;)
Kan dan wel goed kloppen met dat zuid verhaal, en die theorie die toenstraks in het Engels langs kwam.
pi_137650190
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:03 schreef Marrije het volgende:

[..]

begrijpelijker
omdat je dan weet dat er nog een uur gevlogen is terwijl er niet geprobeerd is contact te maken of te landen
En dat maakt zelfmoord begrijpelijker?

Je moet niet de feiten naar een scenario toeredeneren, maar precies andersom; het scenario moet de feiten goed weergeven.

Als die Malakka-link klopt, is een bewusteloze bemanning toch vele malen logischer dan een zelfmoord?

quote:
En aan die egyptenaar denk ik niet eens.
Hoe kom je dan uberhaupt op het idee?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137650265
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:04 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Hoe kan die knakker een vliegtuig in de nacht zien op 50km afstand?[.quote]
Makkelijk, er is geen enkel ander licht midden op zee.

[quote]En dan ook nog bepalen dat het heel was?
Dat zegt ie niet. Het leek IN ONE PIECE. Dat wil niet zeggen dat dat zo was. Het is een getuigenverklaring, geen feit. Maar jij verwijst de gehele verklaring naar de prullenbak en doet even alsof het een of andere idioot is die daar offshore zit.

quote:
Enne, jij hebt blijkbaar zn paspoort nummer al geverifieerd?
Trolletje toch :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 12 maart 2014 @ 11:08:52 #37
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137650272
the last radar plot of an unidentified aircraft was at 02.15 am 200 nm north west of penang.

Kansloos dat dat nu pas naar buiten komt.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137650304
quote:
11s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]


Als die Malakka-link klopt, is een bewusteloze bemanning toch vele malen logischer dan een zelfmoord?


Maar waarom verdwijnt dat toestel dan van zowel primaire als secundaire radar?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  woensdag 12 maart 2014 @ 11:09:55 #39
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137650316
quote:
11s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En dat maakt zelfmoord begrijpelijker?

Je moet niet de feiten naar een scenario toeredeneren, maar precies andersom; het scenario moet de feiten goed weergeven.

Als die Malakka-link klopt, is een bewusteloze bemanning toch vele malen logischer dan een zelfmoord?

[..]

Hoe kom je dan uberhaupt op het idee?
hoe ik op het idee kom, omdat het een van de opties is, en ook die valt nu nog niet uit te sluiten.
Niet alles hoeft even logisch te zijn trouwens.
pi_137650379
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:09 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Maar waarom verdwijnt dat toestel dan van zowel primaire als secundaire radar?
In het geval van Malakka niet; de primaire grondradar heeft een vliegtuig (nog geen bevestiging, wel een aanwijzing) opgepikt bij Pulau Perak.

De secundaire radar (transponder) is uitgegaan om 1:21 en niet meer aangegaan...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 12 maart 2014 @ 11:12:45 #41
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137650419
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:08 schreef matthijst het volgende:
the last radar plot of an unidentified aircraft was at 02.15 am 200 nm north west of penang.

Kansloos dat dat nu pas naar buiten komt.
dus toch de straat van malakka
pi_137650466
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

In het geval van Malakka niet; de primaire grondradar heeft een vliegtuig (nog geen bevestiging, wel een aanwijzing) opgepikt bij Pulau Perak.

De secundaire radar (transponder) is uitgegaan om 1:21 en niet meer aangegaan...
Dus toen de crew bewusteloos raakte, is zijn hand op de transponder uitknop gevallen? ;)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137650485
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:09 schreef Marrije het volgende:

[..]

hoe ik op het idee kom, omdat het een van de opties is, en ook die valt nu nog niet uit te sluiten.
Niet alles hoeft even logisch te zijn trouwens.
Dat is nou "wetenschap" (onderzoek, scheidingen van observaties en conclusies, verschillende bronnen, peer review, etc.), die logica.

Ben je bekend met Ockhams scheermes?

http://en.wikipedia.org/wiki/Occam%27s_razor
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137650525
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:13 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dus toen de crew bewusteloos raakte, is zijn hand op de transponder uitknop gevallen? ;)
Nee, dat was ervoor. Kan zijn dat de antenne afbrak/beschadigd raakte, iets heeft het uitgezet, lijkt me niet een mannetje die op een rood knopje drukte... ;)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137650608
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:05 schreef Marrije het volgende:

[..]

en men heeft daar nog niet gezocht?
of wel gezocht maar niets gevonden (wat niet wil zeggen dat het dan niet waar is)
Voor zover ik weet niet, is dit meer naar het oosten van waar men zocht.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137650626
quote:
2s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:01 schreef El_Matador het volgende:
Mogen de brief en de Life Raft in de OP please? Beide nieuwe aanwijzingen die op het eerste gezicht erg sterk wederzijds uitsluitend werken.
Heb je nou alweer de lapo gemist? Valt me toch een beetje tegen van je ;)
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 12 maart 2014 @ 11:18:50 #47
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137650651
200nm = 360km, om 02:15

Dat ding kan ook wel ergens links van India in het water liggen?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137650661
quote:
10s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:17 schreef eight het volgende:

[..]

Heb je nou alweer de lapo gemist? Valt me toch een beetje tegen van je ;)
Ja, die werd weggekaapt. Crazy-M liet hem aan mij en toen ging MrBanaan ermee aan de haal. ;)

Maar goed, maakt niet uit. Het is nu 5:18, als het vliegtuig over 12 minuten niet gevonden is, ga ik slapen. Zowel, ehhhhh, dan heb ik morgen een kutdag.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137650683
quote:
13s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat zegt ie niet. Het leek IN ONE PIECE. Dat wil niet zeggen dat dat zo was. Het is een getuigenverklaring, geen feit. Maar jij verwijst de gehele verklaring naar de prullenbak en doet even alsof het een of andere idioot is die daar offshore zit.

3 dagen wachten met zoiets melden vind ik behoorlijk idioot ja. Elke idioot kan zo'n mailje in elkaar zetten. Maar goed, fijn dat jij zo goedgelovig bent. :)
pi_137650769
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, die werd weggekaapt. Crazy-M liet hem aan mij en toen ging MrBanaan ermee aan de haal. ;)

Maar goed, maakt niet uit. Het is nu 5:18, als het vliegtuig over 12 minuten niet gevonden is, ga ik slapen. Zowel, ehhhhh, dan heb ik morgen een kutdag.
Je zit ergens in Zuid Amerika?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137650809
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:19 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

3 dagen wachten met zoiets melden vind ik behoorlijk idioot ja.
Dat deed hij dan ook niet.
Hij stelt dat hij het al eerder deed.

quote:
Elke idioot kan zo'n mailje in elkaar zetten. Maar goed, fijn dat jij zo goedgelovig bent. :)
Ernstiger dat jij zo wantrouwend bent. Natuurlijk kan iedereen een mailtje in elkaar zetten. Lekker leven moet jij hebben, als je alles wantrouwt.

Ik ben allerminst goedgelovig, maar in een situatie waarin de onzekerheden ver uitstijgen boven de hoeveelheid beschikbare informatie, moet je alles meenemen. Wil niet zeggen dat het per se klopt, maar met meer sightings van platformen in het oostelijke gebied (tegenover de Straat van Malakka) heb je wel een sterkere "zaak".

Zomaar iemand voor "idioot" uitmaken en "geloof ik niet", is weinig verheffend, eerlijk gezegd.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137650907
Matador, eight, de rest: OP goedgekeurd?
pi_137650908
Over de life raft:

Ding wat gevonden is is niet van een 777. Die van de 777 zijn zilver/grijs en dat zijn de glijbanen zoals te zien op deze foto. Op het water worden deze als reddingsboten gebruikt:
  woensdag 12 maart 2014 @ 11:27:24 #54
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137650941
Plaatje: laatste bekende plek (rechter stip), laats gemeten door radar (linkse zwarte stip). Rode cirkel is afstand tot Bejing. Rode lijn naar links --> rechtdoor vliegen tussen beide zwarte stippen to de brandstof op is :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137651018
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat deed hij dan ook niet.
Hij stelt dat hij het al eerder deed.
Maar dat hij niet zeker wist of het doorgekomen was. Dan ga je toch naar je leidinggevende, laat je toch de kustwacht oid oproepen?

quote:
Ernstiger dat jij zo wantrouwend bent. Natuurlijk kan iedereen een mailtje in elkaar zetten. Lekker leven moet jij hebben, als je alles wantrouwt.
Waarom denk jij nou weer dat ik alles wantrouw?
pi_137651071
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:27 schreef matthijst het volgende:
Plaatje: laatste bekende plek (rechter stip), laats gemeten door radar (linkse zwarte stip). Rode cirkel is afstand tot Bejing. Rode lijn naar links --> rechtdoor vliegen tussen beide zwarte stippen to de brandstof op is :)
[ afbeelding ]
Plaatje is mooi, maar klopt volgens mij niet helemaal. De laatste radarsighting is zuidelijker, zie de OP. Dan zou de rechte lijn meer naar het west-zuid-westen dan kaarsrecht naar het westen lopen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137651164
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:30 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Maar dat hij niet zeker wist of het doorgekomen was. Dan ga je toch naar je leidinggevende, laat je toch de kustwacht oid oproepen?
We waren er net achter dat die cultuur daar iets anders werkt. Je kan als werknemer iets melden, maar als je leidinggevende er niets mee doet, dan sta je machteloos. Vandaar de email.

quote:
Waarom denk jij nou weer dat ik alles wantrouw?
Zomaar vanuit het niets een zwaar gedetailleerde email met paspoortnummer (waarom zou je in godsnaam zoiets verzinnen?) afdoen als "onzin", duidt niet erg op een onderzoekende, maar een vooringenomen geest.

Ik geloof ook niet in die zelfmoordhypothese, maar ik sluit hem niet uit.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137651246
Waarom maken ze het niet gewoon bekend? Ik denk dat dat toestel toch gekaapt is, en ze aan het onderhandelen zijn met de kapers

quote:
In a confusing exchange, the male official - who was Malay but spoke Chinese - was asked repeatedly by family members if military-grade radar had picked up the plane. Military air data and technology would go beyond the civilian ones, they said.

The official replied that the Malaysian military was assisting investigations "at a high level."

Pressed repeatedly on what information the military had given authorities, he finally replied that "now is not the time" to reveal it.
pi_137651419
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:27 schreef matthijst het volgende:
Plaatje: laatste bekende plek (rechter stip), laats gemeten door radar (linkse zwarte stip). Rode cirkel is afstand tot Bejing. Rode lijn naar links --> rechtdoor vliegen tussen beide zwarte stippen to de brandstof op is :)
[ afbeelding ]
Dat is een behoorlijk eind.
In de praktijk kan dit plaatje er wel heel anders uizien. Sowieso moet je rekening houden met de kromming van de aarde, een vliegtuig vliegt nooit in zo'n rechte lijn over de wereld.
Daarnaast kunnen luchtstromen een heeel groot effect op de afstand hebben. Dat hij zoveel km naar Peking kon vliegen met deze hoeveelheid brandstof aan boord wil niet zeggen dat hij naar het westen toe even ver zou komen, of misschien wel verder.
In the coolest little capital of the world
pi_137651457
‘Impossible’ that MH370 skipped all radars, expert says
http://www.themalaymailon(...)l-radars-expert-says
pi_137651535
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:40 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Dat is een behoorlijk eind.
In de praktijk kan dit plaatje er wel heel anders uizien. Sowieso moet je rekening houden met de kromming van de aarde, een vliegtuig vliegt nooit in zo'n rechte lijn over de wereld.
Daarnaast kunnen luchtstromen een heeel groot effect op de afstand hebben. Dat hij zoveel km naar Peking kon vliegen met deze hoeveelheid brandstof aan boord wil niet zeggen dat hij naar het westen toe even ver zou komen, of misschien wel verder.
Maar grofweg is het een prima richtlijn. Afrika is bijvoorbeeld nooit haalbaar.
pi_137651647
Volgens de email van Mike McKay (kan hem niet vinden op LinkedIn, maar dat zegt niets) is het vliegtuig dus 50-70 km ten westen van het platform gezien en vloog in die as of ging naar beneden. Brandend gedurende 10-15 seconden, en daarna doofde het vuur?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 12 maart 2014 @ 11:48:21 #63
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137651705
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:46 schreef El_Matador het volgende:
Volgens de email van Mike McKay
Als die mail echt is (paspoortnummer), mag Mike McKay wel alvast een nieuw paspoort gaan aanvragen. Die is nu waarschijnlijk al 100x vervalst.
  woensdag 12 maart 2014 @ 11:49:40 #64
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137651761
quote:
12s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Plaatje is mooi, maar klopt volgens mij niet helemaal. De laatste radarsighting is zuidelijker, zie de OP. Dan zou de rechte lijn meer naar het west-zuid-westen dan kaarsrecht naar het westen lopen.
Nog beter want dan vliegt hij alleen nog maar over water :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137651838
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:48 schreef OEM het volgende:

[..]

Als die mail echt is (paspoortnummer), mag Mike McKay wel alvast een nieuw paspoort gaan aanvragen. Die is nu waarschijnlijk al 100x vervalst.
Oh ja?

Kan Mike zo snel niet vinden op LinkedIn en Facebook (ook niet met emailadres). Paspoortnummer is wel heel vaag, met al die 8'en.

Punt is wel dat als je zo'n mail nep verstuurt en ze komen erachter, ben je flink, heel erg flink de sjaak. Al die rescueteams, mogelijk tijdverlies, alles. Reken maar dat je die "grap" dan niet nog es maakt. Vandaar ook dat ik vermoed dat het echt is. Of een heel zieke leugenaar, maar dan kunnen we ook over kamikazepiloten gaan beginnen... :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137651886
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:49 schreef matthijst het volgende:

[..]

Nog beter want dan vliegt hij alleen nog maar over water :)
Nee, juist niet. Dan vliegt hij -mits laag genoeg vliegend- tegen de bergen van Sumatra aan, in het Nationaal Park wat wordt verondersteld als mogelijk scenario.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137651909
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, dat was ervoor. Kan zijn dat de antenne afbrak/beschadigd raakte, iets heeft het uitgezet, lijkt me niet een mannetje die op een rood knopje drukte... ;)
Lijkt me een meteoriet dan ook nog wel plausibel :P chop zo de cockpit in waardoor die desintegreert. En dan nog zouden er beacons moeten blijven werken volgens mij.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_137651911
Het verhaal doet me trouwens denken aan vlucht Oceanic 815 (ook een 777 zie ik nu :o )
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  woensdag 12 maart 2014 @ 11:54:36 #69
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_137651969
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:52 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Het verhaal doet me trouwens denken aan vlucht Oceanic 815
Wachten op Charles Whitmore die een vliegtuig op de bodem van de oceaan legt dus.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_137652010
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:54 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Wachten op Charles Whitmore die een vliegtuig op de bodem van de oceaan legt dus.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_137652043
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:52 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Lijkt me een meteoriet dan ook nog wel plausibel :P chop zo de cockpit in waardoor die desintegreert. En dan nog zouden er beacons moeten blijven werken volgens mij.
Die transponder werkte niet meer (feit), maar er zijn nu dus 3 opties:
1 - vliegtuig vloog (brandend, maar niet de hele tijd?, slechts 10-15 seconden?) door naar het oosten (boorplatform)
2 - vliegtuig draaide en vloog naar het westen/lichtjes zuidwesten (Straat van Malakka - grondradar Pulau Perak)
3 - vliegtuig stortte neer in de Golf van Thailand - geen brokstukken/sporen gevonden - kans lijkt erg klein
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137652091
Voor Lost hebben we al tig topics.

Goed, pitten. Geen vliegtuig, kut. Morgen/straks.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137652127
Ik vind dat er maar een hoop onzin de media in wordt geslingerd door zowel de media zelf als allerlei officials. Als ik op dit moment op www.flightradar24.com kijk, zie ik meerdere toestellen op het eerder door mij gepostte (zie deel 7) enroute flightplan en die vliegen toch echt allemaal over de intersectie IGARI, waar de MH370 van de radar verdween. Echt de reinste flauwekul om in de Straat van Malacca te gaan zoeken.
Afwijking van het vluchtplan zou al veel eerder zijn opgemerkt.

Ook de ge-opperde capaciteiten van techniek die door vliegtuigen voor SAR-operaties voor mogelijk worden geacht is pure onzin. Als alles naar de zeebodem is gezonken ga je dat met geen enkel vliegtuig vinden. Zullen ze toch echt met SONAR vanaf een schip moeten gaan werken en dan ben je wel een tijdje baantjes aan het varen omdat het daar maar tussen de 50 en 75 meter diep is. Ik werk al jarenlang met apparatuur voor bodemscans vanaf schepen. Als apparatuur vanaf vliegtuigen dit zouden kunnen zou er geen Surveyschip meer rondvaren.

De MAS360 vliegt momenteel dat gebied in en die is ook onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing. 'ns kijken hoe die vliegt het komende half uur.

[ Bericht 3% gewijzigd door niels0 op 12-03-2014 12:04:51 ]
  woensdag 12 maart 2014 @ 12:03:08 #74
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137652219
quote:
12s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, juist niet. Dan vliegt hij -mits laag genoeg vliegend- tegen de bergen van Sumatra aan, in het Nationaal Park wat wordt verondersteld als mogelijk scenario.
Welke van de 2 zwarte stippen klopt volgens jou niet?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137652265
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:03 schreef matthijst het volgende:

[..]

Welke van de 2 zwarte stippen klopt volgens jou niet?
De meest westelijke moet meer naar het zuiden. Zie het kaartje van het eilandje in de OP.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 12 maart 2014 @ 12:05:18 #76
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137652279
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:59 schreef niels0 het volgende:
Ik vind dat er maar een hoop onzin de media in wordt geslingerd door zowel de media zelf als allerlei officials. Als ik op dit moment op www.flightradar24.com kijk, zie ik meerdere toestellen op het eerder door mij gepostte (zie deel 7) enroute flightplan en die vliegen toch echt allemaal over de intersectie IGARI, waar de MH370 van de radar verdween. Echt de reinste flauwekul om in de Straat van Malacca te gaan zoeken.
Afwijking van het vluchtplan zou al veel eerder zijn opgemerkt.

Ook de ge-opperde capaciteiten van techniek die door vliegtuigen voor SAR-operaties voor mogelijk worden geacht is pure onzin. Als alles naar de zeebodem is gezonken ga je dat met geen enkel vliegtuig vinden. Zullen ze toch echt met SONAR vanaf een schip moeten gaan werken en dan ben je wel een tijdje baantjes aan het varen omdat het daar maar tussen de 50 en 75 meter diep is. Ik werk al jarenlang met apparatuur voor bodemscans vanaf schepen. Als apparatuur vanaf vliegtuigen dit zouden kunnen zou er geen Surveyschip meer rondvaren.
Nog maar een keer dan: het verhaal is dat het vliegtuig van de radar verdween en vervolgens een bocht naar links gemaakt heeft. Daarna zou het nog 200nm ten noord-westen van Penang gezien zijn (om 02:15). Trek die lijn door (zoals in dat prachtige Photoshop kaartje hierboven en je vliegt opeens een tyfuseind door naar links. Helemaal over water, als je mazzel hebt :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137652310
Uitleg over telefoons die overgaan bijgewerkt in de OP onder updates.
pi_137652353
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:59 schreef niels0 het volgende:
Ik vind dat er maar een hoop onzin de media in wordt geslingerd door zowel de media zelf als allerlei officials. Als ik op dit moment op www.flightradar24.com kijk, zie ik meerdere toestellen op het eerder door mij gepostte (zie deel 7) enroute flightplan en die vliegen toch echt allemaal over de intersectie IGARI, waar de MH370 van de radar verdween. Echt de reinste flauwekul om in de Straat van Malacca te gaan zoeken.
Afwijking van het vluchtplan zou al veel eerder zijn opgemerkt.

Ook de ge-opperde capaciteiten van techniek die door vliegtuigen voor SAR-operaties voor mogelijk worden geacht is pure onzin. Als alles naar de zeebodem is gezonken ga je dat met geen enkel vliegtuig vinden. Zullen ze toch echt met SONAR vanaf een schip moeten gaan werken en dan ben je wel een tijdje baantjes aan het varen omdat het daar maar tussen de 50 en 75 meter diep is. Ik werk al jarenlang met apparatuur voor bodemscans vanaf schepen. Als apparatuur vanaf vliegtuigen dit zouden kunnen zou er geen Surveyschip meer rondvaren.

De MAS360 vliegt momenteel dat gebied in en die is ook onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing. 'ns kijken hoe die vliegt het komende half uur.
Niels, leuk die software, maar als de transponder het niet meer doet, dan ook geen vliegtuig. Die Straat van Malakka is geopperd omdat met militaire grondradar een mogelijk vliegtuig (primaire radar, geen transponder nodig) werd opgevangen.

Dat van die sonar, ja, logisch. Maar drones kan je uitrusten met allerlei andere meetapparatuur. Zo kan je subtiele electromagnetische verschillen of gravitatiemetingen doen. Infrarood voor als er nog iets warmte uitstraalt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 12 maart 2014 @ 12:08:19 #79
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137652367
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De meest westelijke moet meer naar het zuiden. Zie het kaartje van het eilandje in de OP.
Ah, die met Pulau Perak erin?
Maar Pulau is maar 100 km van Penang, en ze hebben het nu over 200nm (380km) ten noord westen van Penang.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137652394
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:08 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ah, die met Pulau Perak erin?
Maar Pulau is maar 100 km van Penang, en ze hebben het nu over 200nm (380km) ten noord westen van Penang.
Ok, zou kunnen. Dus dan 2 sightings? Of was dat eilandje een ander vliegtuig?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137652465
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:05 schreef matthijst het volgende:

[..]

Nog maar een keer dan: het verhaal is dat het vliegtuig van de radar verdween en vervolgens een bocht naar links gemaakt heeft. Daarna zou het nog 200nm ten noord-westen van Penang gezien zijn (om 02:15). Trek die lijn door (zoals in dat prachtige Photoshop kaartje hierboven en je vliegt opeens een tyfuseind door naar links. Helemaal over water, als je mazzel hebt :)
Penang ligt helemaal niet op de route. En alle airway boven de Straat van Malacca en de Andaman Sea hebben allemaal een as south-east, north-west. Een vliegtug onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing heeft daar helemaal niets te zoeken. Kijk maar.
  woensdag 12 maart 2014 @ 12:12:34 #82
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137652483
Sightings zijn unidentified volgens mij, want geen transponder. Kan dus allebei, maar omdat die 200nm van vanochtend was.... Als je het zo bekijkt, dan lijkt het er ook verdacht op dat dat misschien gewoon het doel was; veel mooier kan je niet tussen al die landen doorvliegen over water :D


Schijnbaar hebben ze ook info van Boeing/Rolls Royce gehad over de motoren (zenden info door gedurende de vlucht), maar daar geven ze nog geen commentaar op, want willen in perspectief zien met de zwarte doos?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137652524
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:12 schreef matthijst het volgende:
Sightings zijn unidentified volgens mij, want geen transponder. Kan dus allebei, maar omdat die 200nm van vanochtend was.... Als je het zo bekijkt, dan lijkt het er ook verdacht op dat dat misschien gewoon het doel was; veel mooier kan je niet tussen al die landen doorvliegen over water :D
[ afbeelding ]

Schijnbaar hebben ze ook info van Boeing/Rolls Royce gehad over de motoren (zenden info door gedurende de vlucht), maar daar geven ze nog geen commentaar op, want willen in perspectief zien met de zwarte doos?
Jij bedoelt dat het hun doel was in de zee te storten en te verdwijnen? Indien terroristen dan.
  woensdag 12 maart 2014 @ 12:14:29 #84
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137652526
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:12 schreef niels0 het volgende:

[..]

Penang ligt helemaal niet op de route. En alle airway boven de Straat van Malacca en de Andaman Sea hebben allemaal een as south-east, north-west. Een vliegtug onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing heeft daar helemaal niets te zoeken. Kijk maar.
Pffff, Louis van Gaaltje?
Dat hij er niks te zoeken heeft is duidelijk Dr. Snuggles. Het hele idee achter dit topic is dat er een vliegtuig al dagen zoek is :O
Nogmaals: hij zou een bocht naar links hebben gemaakt en als laatste 200nm ten n-w van Penang gezien zijn. Dat dat niet normaal is dat snapt iedereen. De grote vraag is dus: hoe en waarom zijn ze daar beland?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137652542
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:12 schreef matthijst het volgende:


Schijnbaar hebben ze ook info van Boeing/Rolls Royce gehad over de motoren (zenden info door gedurende de vlucht), maar daar geven ze nog geen commentaar op, want willen in perspectief zien met de zwarte doos?
Die data van RR is tijdens het klimmen verstuurd, een tijd voordat de transponder ermee nokte. Zegt dus niet, behalve dat als het toestel door had gevlogen, dat er dan nog een bericht door RR ontvangen zou moeten zijn.
pi_137652558
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:12 schreef niels0 het volgende:

[..]

Penang ligt helemaal niet op de route. En alle airway boven de Straat van Malacca en de Andaman Sea hebben allemaal een as south-east, north-west. Een vliegtug onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing heeft daar helemaal niets te zoeken. Kijk maar.
een vliegtuig hoort ook niet te verdwijnen.

als het vliegtuig in problemen is gekomen, om welke reden dan ook, staat het houden aan een logische flightroute echt niet meer bovenaan je prioriteiten lijstje hoor.
In the coolest little capital of the world
pi_137652561
Waar zijn de alien abduction theorien?
  woensdag 12 maart 2014 @ 12:16:33 #88
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137652590
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:14 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Jij bedoelt dat het hun doel was in de zee te storten en te verdwijnen? Indien terroristen dan.
Ik heb geen idee, gok maar raak:
- piloten gedesorienteerd, doen laatste acties en vliegtuig vliegt door tot brandstof op is.
- piloot doet gek en laat vliegtuig ergens crashen
- mislukte kaping, vliegtuig dondert in zee want brandstof op?

etc.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137652607
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:12 schreef niels0 het volgende:

[..]

Penang ligt helemaal niet op de route. En alle airway boven de Straat van Malacca en de Andaman Sea hebben allemaal een as south-east, north-west. Een vliegtug onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing heeft daar helemaal niets te zoeken. Kijk maar.
Je begrijpt het niet helemaal denk ik. Leuk "hoe het zou moeten", maar dat is dus onder normale omstandigheden. Het vliegtuig "had ook PEK moeten bereiken en passeren". Het is nu wel duidelijk dat dit een abnormaal geval is (logisch, anders was het vliegtuig netjes geland).
  woensdag 12 maart 2014 @ 12:17:07 #90
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137652612
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:15 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Die data van RR is tijdens het klimmen verstuurd, een tijd voordat de transponder ermee nokte. Zegt dus niet, behalve dat als het toestel door had gevlogen, dat er dan nog een bericht door RR ontvangen zou moeten zijn.
OK, maar waarom zo geheimzinnig :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137652651
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:15 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

een vliegtuig hoort ook niet te verdwijnen.

als het vliegtuig in problemen is gekomen, om welke reden dan ook, staat het houden aan een logische flightroute echt niet meer bovenaan je prioriteiten lijstje hoor.
Dat zou dan opgemerkt worden.
Maar als je even hier op klikt dan zie je de standaard route, die ik al eerder postte dus, en momenteel wordt uitgevoerd door de MH360/MAS360.

Als een piloot zich niet aan het vluchtplan houdt begint ATC binnen de kortste keren te mekkeren. Penang ligt echt veel te ver uit de buurt.

[ Bericht 4% gewijzigd door niels0 op 12-03-2014 12:28:01 ]
pi_137652730
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:17 schreef matthijst het volgende:

[..]

OK, maar waarom zo geheimzinnig :D
quote:
Under International Civil Aviation Organisation rules, such reports are normally kept secret until air investigators need them.
Het gekke is dat die engine data gefilterd wordt uit een groter ACARS bericht, maar Malaysia Airlines heeft eerder zelf gezegd dat ze helemaal geen ACARS berich hadden ontvangen.
pi_137652975
Wacht, wat lees ik nu allemaal over data van Rolls Royce; de motorenfabrikant? Die hebben dus data maar willen die niet geven ofzo?
pi_137652986
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:15 schreef cemeteryslut het volgende:
Waar zijn de alien abduction theorien?
Ik denk dat de VS er achter zit.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_137653032
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:18 schreef niels0 het volgende:

[..]

Dat zou dan opgemerkt worden.
Maar als je even hier op klikt dan zie je de standaard route, die ik al eerder postte dus, en momenteel wordt uitgevoerd door de MH360/MAS370.

Als een piloot zich niet aan het vluchtplan houdt begint ATC binnen de kortste keren te mekkeren. Penang ligt echt veel te ver uit de buurt.
Het geval is juist dat hij, om welke reden dan ook, verdwenen is voor de ATC. Een afwijking van de flightroute konden ze niet zien, dus viel er ook niets te mekkeren (hoewel het verdwijnen van een vliegtuig van de radar ook wel mekkerwaardig is lijkt me). Als hij gecrashed is op de locatie waar hij het laatst zichtbaar was dan hadden ze hem inmiddels echt wel al gevonden. Dat is de eerste plek waar ze zaterdag zijn gaan zoeken.
In the coolest little capital of the world
pi_137653052
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:29 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ik denk dat de VS er achter zit.
Ik ook. Raketje vanaf een schip/onderzeeboot ter hoogte van IGARI op het moment van handover Singapore ATC naar Ho Chi Minh ATC.
pi_137653072
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:29 schreef MrBanaan1 het volgende:
Wacht, wat lees ik nu allemaal over data van Rolls Royce; de motorenfabrikant? Die hebben dus data maar willen die niet geven ofzo?
http://www.newscientist.c(...)ng.html#.UyBFlz95OSo
  woensdag 12 maart 2014 @ 12:32:25 #98
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_137653088
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:31 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ik ook. Raketje vanaf een schip/onderzeeboot ter hoogte van IGARI op het moment van handover Singapore ATC naar Ho Chi Minh ATC.
Je vindt jezelf wel stoer he, met al je vaktermen.
2000 light years from home
pi_137653090
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:29 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ik denk dat de VS er achter zit.
:')

ik denk dat ET zijn fiets naar huis niet goed genoeg vond...
pi_137653175
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:32 schreef Merkie het volgende:

[..]

Je vindt jezelf wel stoer he, met al je vaktermen.
Stoer :') Ik weet het 1 en ander, dat mag ik best delen en het is nog allemaal best leesbaar. Als ik echt met jargon ga beginnen weet je totaal niet meer waar ik over praat.

[ Bericht 8% gewijzigd door niels0 op 12-03-2014 12:44:41 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')