SPOILER: WHY ARE THE PASSENGERS' PHONES STILL RINGING?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.dailymail.co.u(...)rtphones-active.html
• Kortgezegd zijn er momenteel 2 mogelijkheden:
1 - Vliegtuig is sterk naar het oosten afgeweken en werd brandend maar in 1 stuk gespot vanaf het olieplatform in de Zuid-Chinese Zee:
2 - Vliegtuig is sterk naar het westen afgeweken en een life raft werd gevonden op een strand in West-Maleisie (Port Dickson), mogelijk tegen de Sumatraanse bergen geknald:
http://www.nst.com.my/lat(...)509222#ixzz2vjtzXbOM
[ Bericht 5% gewijzigd door MrBanaan1 op 12-03-2014 13:55:44 ]
je tikt de cijfers in het zoekvenster en drukt op enterquote:Op woensdag 12 maart 2014 10:45 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Kun je me uitleggen hoe dat werkt; google maps met coordinaten
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)ht-vrijgegeven.dhtmlquote:Laatste woorden van piloot spookvlucht vrijgegeven
De inhoud van het laatste radiocontact met de cockpit van de vermiste Boeing van Malaysia Airlines is vrijgegeven tijdens overleg met familieleden van de Chinese passagiers van het vliegtuig. De meeting vond vandaag plaats in Peking, meldt News.com.au.
Iskandar Sarudin, de Maleisische ambassadeur in China, onthulde dat gezagvoerder Zaharie Ahmad Shah van vlucht MH370 'All right, good night' zei tijdens het laatste contact met het verdwenen toestel. De woorden werden volgens Sarudin gesproken toen het vliegtuig het Maleisische luchtruim inruilde voor het Vietnamese.
De twee uur durende vergadering met familieleden van de slachtoffers leverde meer vragen dan antwoorden op. Indien het toestel gekaapt zou zijn, dan zou de bemanning een geheime mayday-code hebben verzonden. Volgens de autoriteiten is er dan ook geen reden om de ervaren piloot te verdenken.
Lekker vaag.quote:
Voel me ongeloofelijk dom, maa rik krijg het helemaal niet voor elkaar. Snap ook niet hoe coordinaten werken; je hebt * en ' en "??quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:46 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
je tikt de cijfers in het zoekvenster en drukt op enter
Die * zijn graden, het bolletje ° dus.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:51 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Voel me ongeloofelijk dom, maa rik krijg het helemaal niet voor elkaar. Snap ook niet hoe coordinaten werken; je hebt * en ' en "??
Ik voerde dit in op maps: 08*22'30.23"N 108*42'22.26"E
Letterlijk zoals in de briegf stond?
Ja, echt geheim, die codequote:Op woensdag 12 maart 2014 10:47 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)ht-vrijgegeven.dhtml
Verhaal van olieplatform geloof ik niet.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:50 schreef El_Matador het volgende:
Ja, hoe zit het nu:
1 - vliegtuig is sterk naar het oosten afgeweken en werd brandend maar in 1 stuk gespot vanaf het olieplatform in de Zuid-Chinese Zee
2 - vliegtuig is sterk naar het westen afgeweken en een life raft werd gevonden op een strand in West-Maleisie (Port Dickson), mogelijk tegen de Sumatraanse bergen geknald
Het kan niet allebei waar zijn?!
Kennelijk komt het redelijk nauw en had ik het in een keer juistquote:Op woensdag 12 maart 2014 10:51 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Voel me ongeloofelijk dom, maa rik krijg het helemaal niet voor elkaar. Snap ook niet hoe coordinaten werken; je hebt * en ' en "??
Ik voerde dit in op maps: 08*22'30.23"N 108*42'22.26"E
Letterlijk zoals in de briegf stond?
quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:54 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Verhaal van olieplatform geloof ik niet.
Niemand, maar er zijn meer aanwijzingen.quote:Wie zegt dat de life raft van de 777 is?
aannemelijk dat er wel iets op verzonnen zou zijn als hij bedreigd werd.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:47 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)ht-vrijgegeven.dhtml
Wtfquote:Op woensdag 12 maart 2014 10:54 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Kennelijk komt het redelijk nauw en had ik het in een keer juist
Ik zocht op N08 22 30.23 E108 42 22.26
Dit wilde ik ook net gaan typen inderdaadquote:Op woensdag 12 maart 2014 10:50 schreef El_Matador het volgende:
Ja, hoe zit het nu:
1 - vliegtuig is sterk naar het oosten afgeweken en werd brandend maar in 1 stuk gespot vanaf het olieplatform in de Zuid-Chinese Zee
2 - vliegtuig is sterk naar het westen afgeweken en een life raft werd gevonden op een strand in West-Maleisie (Port Dickson), mogelijk tegen de Sumatraanse bergen geknald
Het kan niet allebei waar zijn?!
NWS / Boeing 777 van Malaysia Airlines vermist #8quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]![]()
Er is NIETS bekend, komt nieuws en gelijk afwimpelen, zonder enige reden.
[..]
Dat snap ik niet. Waarom zou het logisch zijn dat het zelfmoord (echt, hoe kom je erop, alleen omdat een of andere Egyptenaar vermoedelijk (er is geen bewijs/afscheidsbrief) dat ook deed, 24 (!) jaar geleden) is als ie WEL naar de Straat van Malakka gevlogen is?quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:55 schreef Marrije het volgende:
Zelfmoord van de piloot is nog niet uit te sluiten.
Maar als ze niet in de straat van malakka zijn geweest dan ligt technisch falen misschien meer voor de hand.
Ja, en als ik de brief goed begreep had hij het al eerder willen zeggen, maar is dat niet door gekomen ofzo?quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:58 schreef Drebbelman het volgende:
Waarom zou het gelogen zijn. Wat voor zieke geest moet je hebben om zo'n verhaal in zo'n detail, met je naam en alles erop, de wereld in te slingeren als de kans groot is dat het later toch makkelijk ontkracht wordt.
Lijkt mij een eerlijke hardwerkende kiwi die in elk geval zelf denkt dat hij iets gezien heeft. Als je rond die tijd in die regio was ga je over alles nadenken. Net als al die mensen die die satelietfoto's zitten te bekijken en bij elk wit stipje denken dat ze iets gevonden hebben.
Locatie zou dan wel weer precies kloppen met dit kaartje van 3 dagen geleden:quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:54 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Verhaal van olieplatform geloof ik niet.
Wie zegt dat de life raft van de 777 is?
Je stelt een paar vragen en concludeert zelf maar "dat je het niet gelooft".quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:57 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
NWS / Boeing 777 van Malaysia Airlines vermist #8
Die instanties worden natuurlijk overspoeld met 'tips'. Ik kan me voorstellen dat je niet meteen vanaf het eerste moment een infrastructuur hebt om dat allemaal goed te organiseren en dat zoiets er makkelijk 'doorheen' slipt.quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:58 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Ja, en als ik de brief goed begreep had hij het al eerder willen zeggen, maar is dat niet door gekomen ofzo?
Dat National Park ligt in de bergen van Sumatra waar het toestel dan tegenaan gevlogen zou zijn....quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:57 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Dit wilde ik ook net gaan typen inderdaad![]()
Er is dan ook nog dat verhaal met dat National Park; dat kwam aan het eind van het vorige deel aan bod. Dat alg volgensmij ook in het zuiden; in de buurt van die plek waar die militaire radar het voor de laatste keer ahd opgepikt, toch?
als het in brand stond was het redelijk verlicht dus kan ie ongeveer wel gezien hebben of het nog in 1 stuk was of maar de helftquote:Op woensdag 12 maart 2014 10:49 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Lekker vaag.
Staat niets in over de tijd dat hij het toestel zag. Als het goed is, was het nacht, hoe kan hij dan bepalen of het toestel nog heel was?
En niet zeker weten of het wel goed was doorgekomen bij de autoriteiten?
je vroeg toch om mijn redenen?quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je stelt een paar vragen en concludeert zelf maar "dat je het niet gelooft".
Lekkere "onderzoeker" ben jij, gelukkig is het maar FOK!.
Ja, die heb je dus niet, je onderbouwt zelf niets, maar verwijst wel even een uitgebreide email met paspoortnummer naar het rijk der fabelen ZONDER ENIGE ONDERBOUWING.quote:
begrijpelijkerquote:Op woensdag 12 maart 2014 10:58 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat snap ik niet. Waarom zou het logisch zijn dat het zelfmoord (echt, hoe kom je erop, alleen omdat een of andere Egyptenaar vermoedelijk (er is geen bewijs/afscheidsbrief) dat ook deed, 24 (!) jaar geleden) is als ie WEL naar de Straat van Malakka gevlogen is?
Jep. En uiteraard valt alles op, op zo'n platform. Lijkt me alleen wel dat er meer platformpjes staan daar. Er wordt veel geboord in die regio. Zouden er meer emails komen?quote:Op woensdag 12 maart 2014 10:58 schreef Drebbelman het volgende:
Waarom zou het gelogen zijn. Wat voor zieke geest moet je hebben om zo'n verhaal in zo'n detail, met je naam en alles erop, de wereld in te slingeren als de kans groot is dat het later toch makkelijk ontkracht wordt.
Lijkt mij een eerlijke hardwerkende kiwi die in elk geval zelf denkt dat hij iets gezien heeft. Als je rond die tijd in die regio was ga je over alles nadenken. Net als al die mensen die die satelietfoto's zitten te bekijken en bij elk wit stipje denken dat ze iets gevonden hebben.
Hoe kan die knakker een vliegtuig in de nacht zien op 50km afstand? En dan ook nog bepalen dat het heel was?quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, die heb je dus niet, je onderbouwt zelf niets, maar verwijst wel even een uitgebreide email met paspoortnummer naar het rijk der fabelen ZONDER ENIGE ONDERBOUWING.
man man man, wat een kleuterforum is dit toch af en toe.
en men heeft daar nog niet gezocht?quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:02 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, die heb je dus niet, je onderbouwt zelf niets, maar verwijst wel even een uitgebreide email met paspoortnummer naar het rijk der fabelen ZONDER ENIGE ONDERBOUWING.
man man man, wat een kleuterforum is dit toch af en toe.
Kan dan wel goed kloppen met dat zuid verhaal, en die theorie die toenstraks in het Engels langs kwam.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat National Park ligt in de bergen van Sumatra waar het toestel dan tegenaan gevlogen zou zijn....
En dat maakt zelfmoord begrijpelijker?quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:03 schreef Marrije het volgende:
[..]
begrijpelijker
omdat je dan weet dat er nog een uur gevlogen is terwijl er niet geprobeerd is contact te maken of te landen
Hoe kom je dan uberhaupt op het idee?quote:En aan die egyptenaar denk ik niet eens.
Dat zegt ie niet. Het leek IN ONE PIECE. Dat wil niet zeggen dat dat zo was. Het is een getuigenverklaring, geen feit. Maar jij verwijst de gehele verklaring naar de prullenbak en doet even alsof het een of andere idioot is die daar offshore zit.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:04 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Hoe kan die knakker een vliegtuig in de nacht zien op 50km afstand?[.quote]
Makkelijk, er is geen enkel ander licht midden op zee.
[quote]En dan ook nog bepalen dat het heel was?
Trolletje tochquote:Enne, jij hebt blijkbaar zn paspoort nummer al geverifieerd?
Maar waarom verdwijnt dat toestel dan van zowel primaire als secundaire radar?quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als die Malakka-link klopt, is een bewusteloze bemanning toch vele malen logischer dan een zelfmoord?
hoe ik op het idee kom, omdat het een van de opties is, en ook die valt nu nog niet uit te sluiten.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dat maakt zelfmoord begrijpelijker?
Je moet niet de feiten naar een scenario toeredeneren, maar precies andersom; het scenario moet de feiten goed weergeven.
Als die Malakka-link klopt, is een bewusteloze bemanning toch vele malen logischer dan een zelfmoord?
[..]
Hoe kom je dan uberhaupt op het idee?
In het geval van Malakka niet; de primaire grondradar heeft een vliegtuig (nog geen bevestiging, wel een aanwijzing) opgepikt bij Pulau Perak.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:09 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Maar waarom verdwijnt dat toestel dan van zowel primaire als secundaire radar?
dus toch de straat van malakkaquote:Op woensdag 12 maart 2014 11:08 schreef matthijst het volgende:
the last radar plot of an unidentified aircraft was at 02.15 am 200 nm north west of penang.
Kansloos dat dat nu pas naar buiten komt.
Dus toen de crew bewusteloos raakte, is zijn hand op de transponder uitknop gevallen?quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
In het geval van Malakka niet; de primaire grondradar heeft een vliegtuig (nog geen bevestiging, wel een aanwijzing) opgepikt bij Pulau Perak.
De secundaire radar (transponder) is uitgegaan om 1:21 en niet meer aangegaan...
Dat is nou "wetenschap" (onderzoek, scheidingen van observaties en conclusies, verschillende bronnen, peer review, etc.), die logica.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:09 schreef Marrije het volgende:
[..]
hoe ik op het idee kom, omdat het een van de opties is, en ook die valt nu nog niet uit te sluiten.
Niet alles hoeft even logisch te zijn trouwens.
Nee, dat was ervoor. Kan zijn dat de antenne afbrak/beschadigd raakte, iets heeft het uitgezet, lijkt me niet een mannetje die op een rood knopje drukte...quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:13 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dus toen de crew bewusteloos raakte, is zijn hand op de transponder uitknop gevallen?
Voor zover ik weet niet, is dit meer naar het oosten van waar men zocht.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:05 schreef Marrije het volgende:
[..]
en men heeft daar nog niet gezocht?
of wel gezocht maar niets gevonden (wat niet wil zeggen dat het dan niet waar is)
Heb je nou alweer de lapo gemist? Valt me toch een beetje tegen van jequote:Op woensdag 12 maart 2014 11:01 schreef El_Matador het volgende:
Mogen de brief en de Life Raft in de OP please? Beide nieuwe aanwijzingen die op het eerste gezicht erg sterk wederzijds uitsluitend werken.
Ja, die werd weggekaapt. Crazy-M liet hem aan mij en toen ging MrBanaan ermee aan de haal.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:17 schreef eight het volgende:
[..]
Heb je nou alweer de lapo gemist? Valt me toch een beetje tegen van je
3 dagen wachten met zoiets melden vind ik behoorlijk idioot ja. Elke idioot kan zo'n mailje in elkaar zetten. Maar goed, fijn dat jij zo goedgelovig bent.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat zegt ie niet. Het leek IN ONE PIECE. Dat wil niet zeggen dat dat zo was. Het is een getuigenverklaring, geen feit. Maar jij verwijst de gehele verklaring naar de prullenbak en doet even alsof het een of andere idioot is die daar offshore zit.
Je zit ergens in Zuid Amerika?quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, die werd weggekaapt. Crazy-M liet hem aan mij en toen ging MrBanaan ermee aan de haal.
Maar goed, maakt niet uit. Het is nu 5:18, als het vliegtuig over 12 minuten niet gevonden is, ga ik slapen. Zowel, ehhhhh, dan heb ik morgen een kutdag.
Dat deed hij dan ook niet.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:19 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
3 dagen wachten met zoiets melden vind ik behoorlijk idioot ja.
Ernstiger dat jij zo wantrouwend bent. Natuurlijk kan iedereen een mailtje in elkaar zetten. Lekker leven moet jij hebben, als je alles wantrouwt.quote:Elke idioot kan zo'n mailje in elkaar zetten. Maar goed, fijn dat jij zo goedgelovig bent.
Maar dat hij niet zeker wist of het doorgekomen was. Dan ga je toch naar je leidinggevende, laat je toch de kustwacht oid oproepen?quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat deed hij dan ook niet.
Hij stelt dat hij het al eerder deed.
Waarom denk jij nou weer dat ik alles wantrouw?quote:Ernstiger dat jij zo wantrouwend bent. Natuurlijk kan iedereen een mailtje in elkaar zetten. Lekker leven moet jij hebben, als je alles wantrouwt.
Plaatje is mooi, maar klopt volgens mij niet helemaal. De laatste radarsighting is zuidelijker, zie de OP. Dan zou de rechte lijn meer naar het west-zuid-westen dan kaarsrecht naar het westen lopen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:27 schreef matthijst het volgende:
Plaatje: laatste bekende plek (rechter stip), laats gemeten door radar (linkse zwarte stip). Rode cirkel is afstand tot Bejing. Rode lijn naar links --> rechtdoor vliegen tussen beide zwarte stippen to de brandstof op is
[ afbeelding ]
We waren er net achter dat die cultuur daar iets anders werkt. Je kan als werknemer iets melden, maar als je leidinggevende er niets mee doet, dan sta je machteloos. Vandaar de email.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:30 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Maar dat hij niet zeker wist of het doorgekomen was. Dan ga je toch naar je leidinggevende, laat je toch de kustwacht oid oproepen?
Zomaar vanuit het niets een zwaar gedetailleerde email met paspoortnummer (waarom zou je in godsnaam zoiets verzinnen?) afdoen als "onzin", duidt niet erg op een onderzoekende, maar een vooringenomen geest.quote:Waarom denk jij nou weer dat ik alles wantrouw?
quote:In a confusing exchange, the male official - who was Malay but spoke Chinese - was asked repeatedly by family members if military-grade radar had picked up the plane. Military air data and technology would go beyond the civilian ones, they said.
The official replied that the Malaysian military was assisting investigations "at a high level."
Pressed repeatedly on what information the military had given authorities, he finally replied that "now is not the time" to reveal it.
Dat is een behoorlijk eind.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:27 schreef matthijst het volgende:
Plaatje: laatste bekende plek (rechter stip), laats gemeten door radar (linkse zwarte stip). Rode cirkel is afstand tot Bejing. Rode lijn naar links --> rechtdoor vliegen tussen beide zwarte stippen to de brandstof op is
[ afbeelding ]
Maar grofweg is het een prima richtlijn. Afrika is bijvoorbeeld nooit haalbaar.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:40 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Dat is een behoorlijk eind.
In de praktijk kan dit plaatje er wel heel anders uizien. Sowieso moet je rekening houden met de kromming van de aarde, een vliegtuig vliegt nooit in zo'n rechte lijn over de wereld.
Daarnaast kunnen luchtstromen een heeel groot effect op de afstand hebben. Dat hij zoveel km naar Peking kon vliegen met deze hoeveelheid brandstof aan boord wil niet zeggen dat hij naar het westen toe even ver zou komen, of misschien wel verder.
Als die mail echt is (paspoortnummer), mag Mike McKay wel alvast een nieuw paspoort gaan aanvragen. Die is nu waarschijnlijk al 100x vervalst.quote:
Nog beter want dan vliegt hij alleen nog maar over waterquote:Op woensdag 12 maart 2014 11:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Plaatje is mooi, maar klopt volgens mij niet helemaal. De laatste radarsighting is zuidelijker, zie de OP. Dan zou de rechte lijn meer naar het west-zuid-westen dan kaarsrecht naar het westen lopen.
Oh ja?quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:48 schreef OEM het volgende:
[..]
Als die mail echt is (paspoortnummer), mag Mike McKay wel alvast een nieuw paspoort gaan aanvragen. Die is nu waarschijnlijk al 100x vervalst.
Nee, juist niet. Dan vliegt hij -mits laag genoeg vliegend- tegen de bergen van Sumatra aan, in het Nationaal Park wat wordt verondersteld als mogelijk scenario.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:49 schreef matthijst het volgende:
[..]
Nog beter want dan vliegt hij alleen nog maar over water
Lijkt me een meteoriet dan ook nog wel plausibelquote:Op woensdag 12 maart 2014 11:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, dat was ervoor. Kan zijn dat de antenne afbrak/beschadigd raakte, iets heeft het uitgezet, lijkt me niet een mannetje die op een rood knopje drukte...
Wachten op Charles Whitmore die een vliegtuig op de bodem van de oceaan legt dus.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:52 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Het verhaal doet me trouwens denken aan vlucht Oceanic 815
quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:54 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Wachten op Charles Whitmore die een vliegtuig op de bodem van de oceaan legt dus.
Die transponder werkte niet meer (feit), maar er zijn nu dus 3 opties:quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:52 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Lijkt me een meteoriet dan ook nog wel plausibelchop zo de cockpit in waardoor die desintegreert. En dan nog zouden er beacons moeten blijven werken volgens mij.
Welke van de 2 zwarte stippen klopt volgens jou niet?quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, juist niet. Dan vliegt hij -mits laag genoeg vliegend- tegen de bergen van Sumatra aan, in het Nationaal Park wat wordt verondersteld als mogelijk scenario.
De meest westelijke moet meer naar het zuiden. Zie het kaartje van het eilandje in de OP.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:03 schreef matthijst het volgende:
[..]
Welke van de 2 zwarte stippen klopt volgens jou niet?
Nog maar een keer dan: het verhaal is dat het vliegtuig van de radar verdween en vervolgens een bocht naar links gemaakt heeft. Daarna zou het nog 200nm ten noord-westen van Penang gezien zijn (om 02:15). Trek die lijn door (zoals in dat prachtige Photoshop kaartje hierboven en je vliegt opeens een tyfuseind door naar links. Helemaal over water, als je mazzel hebtquote:Op woensdag 12 maart 2014 11:59 schreef niels0 het volgende:
Ik vind dat er maar een hoop onzin de media in wordt geslingerd door zowel de media zelf als allerlei officials. Als ik op dit moment op www.flightradar24.com kijk, zie ik meerdere toestellen op het eerder door mij gepostte (zie deel 7) enroute flightplan en die vliegen toch echt allemaal over de intersectie IGARI, waar de MH370 van de radar verdween. Echt de reinste flauwekul om in de Straat van Malacca te gaan zoeken.
Afwijking van het vluchtplan zou al veel eerder zijn opgemerkt.
Ook de ge-opperde capaciteiten van techniek die door vliegtuigen voor SAR-operaties voor mogelijk worden geacht is pure onzin. Als alles naar de zeebodem is gezonken ga je dat met geen enkel vliegtuig vinden. Zullen ze toch echt met SONAR vanaf een schip moeten gaan werken en dan ben je wel een tijdje baantjes aan het varen omdat het daar maar tussen de 50 en 75 meter diep is. Ik werk al jarenlang met apparatuur voor bodemscans vanaf schepen. Als apparatuur vanaf vliegtuigen dit zouden kunnen zou er geen Surveyschip meer rondvaren.
Niels, leuk die software, maar als de transponder het niet meer doet, dan ook geen vliegtuig. Die Straat van Malakka is geopperd omdat met militaire grondradar een mogelijk vliegtuig (primaire radar, geen transponder nodig) werd opgevangen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:59 schreef niels0 het volgende:
Ik vind dat er maar een hoop onzin de media in wordt geslingerd door zowel de media zelf als allerlei officials. Als ik op dit moment op www.flightradar24.com kijk, zie ik meerdere toestellen op het eerder door mij gepostte (zie deel 7) enroute flightplan en die vliegen toch echt allemaal over de intersectie IGARI, waar de MH370 van de radar verdween. Echt de reinste flauwekul om in de Straat van Malacca te gaan zoeken.
Afwijking van het vluchtplan zou al veel eerder zijn opgemerkt.
Ook de ge-opperde capaciteiten van techniek die door vliegtuigen voor SAR-operaties voor mogelijk worden geacht is pure onzin. Als alles naar de zeebodem is gezonken ga je dat met geen enkel vliegtuig vinden. Zullen ze toch echt met SONAR vanaf een schip moeten gaan werken en dan ben je wel een tijdje baantjes aan het varen omdat het daar maar tussen de 50 en 75 meter diep is. Ik werk al jarenlang met apparatuur voor bodemscans vanaf schepen. Als apparatuur vanaf vliegtuigen dit zouden kunnen zou er geen Surveyschip meer rondvaren.
De MAS360 vliegt momenteel dat gebied in en die is ook onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing. 'ns kijken hoe die vliegt het komende half uur.
Ah, die met Pulau Perak erin?quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De meest westelijke moet meer naar het zuiden. Zie het kaartje van het eilandje in de OP.
Ok, zou kunnen. Dus dan 2 sightings? Of was dat eilandje een ander vliegtuig?quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:08 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ah, die met Pulau Perak erin?
Maar Pulau is maar 100 km van Penang, en ze hebben het nu over 200nm (380km) ten noord westen van Penang.
Penang ligt helemaal niet op de route. En alle airway boven de Straat van Malacca en de Andaman Sea hebben allemaal een as south-east, north-west. Een vliegtug onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing heeft daar helemaal niets te zoeken. Kijk maar.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:05 schreef matthijst het volgende:
[..]
Nog maar een keer dan: het verhaal is dat het vliegtuig van de radar verdween en vervolgens een bocht naar links gemaakt heeft. Daarna zou het nog 200nm ten noord-westen van Penang gezien zijn (om 02:15). Trek die lijn door (zoals in dat prachtige Photoshop kaartje hierboven en je vliegt opeens een tyfuseind door naar links. Helemaal over water, als je mazzel hebt
Jij bedoelt dat het hun doel was in de zee te storten en te verdwijnen? Indien terroristen dan.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:12 schreef matthijst het volgende:
Sightings zijn unidentified volgens mij, want geen transponder. Kan dus allebei, maar omdat die 200nm van vanochtend was.... Als je het zo bekijkt, dan lijkt het er ook verdacht op dat dat misschien gewoon het doel was; veel mooier kan je niet tussen al die landen doorvliegen over water
[ afbeelding ]
Schijnbaar hebben ze ook info van Boeing/Rolls Royce gehad over de motoren (zenden info door gedurende de vlucht), maar daar geven ze nog geen commentaar op, want willen in perspectief zien met de zwarte doos?
Pffff, Louis van Gaaltje?quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:12 schreef niels0 het volgende:
[..]
Penang ligt helemaal niet op de route. En alle airway boven de Straat van Malacca en de Andaman Sea hebben allemaal een as south-east, north-west. Een vliegtug onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing heeft daar helemaal niets te zoeken. Kijk maar.
Die data van RR is tijdens het klimmen verstuurd, een tijd voordat de transponder ermee nokte. Zegt dus niet, behalve dat als het toestel door had gevlogen, dat er dan nog een bericht door RR ontvangen zou moeten zijn.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:12 schreef matthijst het volgende:
Schijnbaar hebben ze ook info van Boeing/Rolls Royce gehad over de motoren (zenden info door gedurende de vlucht), maar daar geven ze nog geen commentaar op, want willen in perspectief zien met de zwarte doos?
een vliegtuig hoort ook niet te verdwijnen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:12 schreef niels0 het volgende:
[..]
Penang ligt helemaal niet op de route. En alle airway boven de Straat van Malacca en de Andaman Sea hebben allemaal een as south-east, north-west. Een vliegtug onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing heeft daar helemaal niets te zoeken. Kijk maar.
Ik heb geen idee, gok maar raak:quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:14 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Jij bedoelt dat het hun doel was in de zee te storten en te verdwijnen? Indien terroristen dan.
Je begrijpt het niet helemaal denk ik. Leuk "hoe het zou moeten", maar dat is dus onder normale omstandigheden. Het vliegtuig "had ook PEK moeten bereiken en passeren". Het is nu wel duidelijk dat dit een abnormaal geval is (logisch, anders was het vliegtuig netjes geland).quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:12 schreef niels0 het volgende:
[..]
Penang ligt helemaal niet op de route. En alle airway boven de Straat van Malacca en de Andaman Sea hebben allemaal een as south-east, north-west. Een vliegtug onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing heeft daar helemaal niets te zoeken. Kijk maar.
OK, maar waarom zo geheimzinnigquote:Op woensdag 12 maart 2014 12:15 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Die data van RR is tijdens het klimmen verstuurd, een tijd voordat de transponder ermee nokte. Zegt dus niet, behalve dat als het toestel door had gevlogen, dat er dan nog een bericht door RR ontvangen zou moeten zijn.
Dat zou dan opgemerkt worden.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:15 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
een vliegtuig hoort ook niet te verdwijnen.
als het vliegtuig in problemen is gekomen, om welke reden dan ook, staat het houden aan een logische flightroute echt niet meer bovenaan je prioriteiten lijstje hoor.
quote:
Het gekke is dat die engine data gefilterd wordt uit een groter ACARS bericht, maar Malaysia Airlines heeft eerder zelf gezegd dat ze helemaal geen ACARS berich hadden ontvangen.quote:Under International Civil Aviation Organisation rules, such reports are normally kept secret until air investigators need them.
Ik denk dat de VS er achter zit.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:15 schreef cemeteryslut het volgende:
Waar zijn de alien abduction theorien?
Het geval is juist dat hij, om welke reden dan ook, verdwenen is voor de ATC. Een afwijking van de flightroute konden ze niet zien, dus viel er ook niets te mekkeren (hoewel het verdwijnen van een vliegtuig van de radar ook wel mekkerwaardig is lijkt me). Als hij gecrashed is op de locatie waar hij het laatst zichtbaar was dan hadden ze hem inmiddels echt wel al gevonden. Dat is de eerste plek waar ze zaterdag zijn gaan zoeken.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:18 schreef niels0 het volgende:
[..]
Dat zou dan opgemerkt worden.
Maar als je even hier op klikt dan zie je de standaard route, die ik al eerder postte dus, en momenteel wordt uitgevoerd door de MH360/MAS370.
Als een piloot zich niet aan het vluchtplan houdt begint ATC binnen de kortste keren te mekkeren. Penang ligt echt veel te ver uit de buurt.
Ik ook. Raketje vanaf een schip/onderzeeboot ter hoogte van IGARI op het moment van handover Singapore ATC naar Ho Chi Minh ATC.quote:
http://www.newscientist.c(...)ng.html#.UyBFlz95OSoquote:Op woensdag 12 maart 2014 12:29 schreef MrBanaan1 het volgende:
Wacht, wat lees ik nu allemaal over data van Rolls Royce; de motorenfabrikant? Die hebben dus data maar willen die niet geven ofzo?
Je vindt jezelf wel stoer he, met al je vaktermen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:31 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik ook. Raketje vanaf een schip/onderzeeboot ter hoogte van IGARI op het moment van handover Singapore ATC naar Ho Chi Minh ATC.
Stoerquote:Op woensdag 12 maart 2014 12:32 schreef Merkie het volgende:
[..]
Je vindt jezelf wel stoer he, met al je vaktermen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |