abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137650809
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:19 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

3 dagen wachten met zoiets melden vind ik behoorlijk idioot ja.
Dat deed hij dan ook niet.
Hij stelt dat hij het al eerder deed.

quote:
Elke idioot kan zo'n mailje in elkaar zetten. Maar goed, fijn dat jij zo goedgelovig bent. :)
Ernstiger dat jij zo wantrouwend bent. Natuurlijk kan iedereen een mailtje in elkaar zetten. Lekker leven moet jij hebben, als je alles wantrouwt.

Ik ben allerminst goedgelovig, maar in een situatie waarin de onzekerheden ver uitstijgen boven de hoeveelheid beschikbare informatie, moet je alles meenemen. Wil niet zeggen dat het per se klopt, maar met meer sightings van platformen in het oostelijke gebied (tegenover de Straat van Malakka) heb je wel een sterkere "zaak".

Zomaar iemand voor "idioot" uitmaken en "geloof ik niet", is weinig verheffend, eerlijk gezegd.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137650907
Matador, eight, de rest: OP goedgekeurd?
pi_137650908
Over de life raft:

Ding wat gevonden is is niet van een 777. Die van de 777 zijn zilver/grijs en dat zijn de glijbanen zoals te zien op deze foto. Op het water worden deze als reddingsboten gebruikt:
  woensdag 12 maart 2014 @ 11:27:24 #54
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137650941
Plaatje: laatste bekende plek (rechter stip), laats gemeten door radar (linkse zwarte stip). Rode cirkel is afstand tot Bejing. Rode lijn naar links --> rechtdoor vliegen tussen beide zwarte stippen to de brandstof op is :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137651018
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat deed hij dan ook niet.
Hij stelt dat hij het al eerder deed.
Maar dat hij niet zeker wist of het doorgekomen was. Dan ga je toch naar je leidinggevende, laat je toch de kustwacht oid oproepen?

quote:
Ernstiger dat jij zo wantrouwend bent. Natuurlijk kan iedereen een mailtje in elkaar zetten. Lekker leven moet jij hebben, als je alles wantrouwt.
Waarom denk jij nou weer dat ik alles wantrouw?
pi_137651071
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:27 schreef matthijst het volgende:
Plaatje: laatste bekende plek (rechter stip), laats gemeten door radar (linkse zwarte stip). Rode cirkel is afstand tot Bejing. Rode lijn naar links --> rechtdoor vliegen tussen beide zwarte stippen to de brandstof op is :)
[ afbeelding ]
Plaatje is mooi, maar klopt volgens mij niet helemaal. De laatste radarsighting is zuidelijker, zie de OP. Dan zou de rechte lijn meer naar het west-zuid-westen dan kaarsrecht naar het westen lopen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137651164
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:30 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Maar dat hij niet zeker wist of het doorgekomen was. Dan ga je toch naar je leidinggevende, laat je toch de kustwacht oid oproepen?
We waren er net achter dat die cultuur daar iets anders werkt. Je kan als werknemer iets melden, maar als je leidinggevende er niets mee doet, dan sta je machteloos. Vandaar de email.

quote:
Waarom denk jij nou weer dat ik alles wantrouw?
Zomaar vanuit het niets een zwaar gedetailleerde email met paspoortnummer (waarom zou je in godsnaam zoiets verzinnen?) afdoen als "onzin", duidt niet erg op een onderzoekende, maar een vooringenomen geest.

Ik geloof ook niet in die zelfmoordhypothese, maar ik sluit hem niet uit.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137651246
Waarom maken ze het niet gewoon bekend? Ik denk dat dat toestel toch gekaapt is, en ze aan het onderhandelen zijn met de kapers

quote:
In a confusing exchange, the male official - who was Malay but spoke Chinese - was asked repeatedly by family members if military-grade radar had picked up the plane. Military air data and technology would go beyond the civilian ones, they said.

The official replied that the Malaysian military was assisting investigations "at a high level."

Pressed repeatedly on what information the military had given authorities, he finally replied that "now is not the time" to reveal it.
pi_137651419
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:27 schreef matthijst het volgende:
Plaatje: laatste bekende plek (rechter stip), laats gemeten door radar (linkse zwarte stip). Rode cirkel is afstand tot Bejing. Rode lijn naar links --> rechtdoor vliegen tussen beide zwarte stippen to de brandstof op is :)
[ afbeelding ]
Dat is een behoorlijk eind.
In de praktijk kan dit plaatje er wel heel anders uizien. Sowieso moet je rekening houden met de kromming van de aarde, een vliegtuig vliegt nooit in zo'n rechte lijn over de wereld.
Daarnaast kunnen luchtstromen een heeel groot effect op de afstand hebben. Dat hij zoveel km naar Peking kon vliegen met deze hoeveelheid brandstof aan boord wil niet zeggen dat hij naar het westen toe even ver zou komen, of misschien wel verder.
In the coolest little capital of the world
pi_137651457
‘Impossible’ that MH370 skipped all radars, expert says
http://www.themalaymailon(...)l-radars-expert-says
pi_137651535
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:40 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

Dat is een behoorlijk eind.
In de praktijk kan dit plaatje er wel heel anders uizien. Sowieso moet je rekening houden met de kromming van de aarde, een vliegtuig vliegt nooit in zo'n rechte lijn over de wereld.
Daarnaast kunnen luchtstromen een heeel groot effect op de afstand hebben. Dat hij zoveel km naar Peking kon vliegen met deze hoeveelheid brandstof aan boord wil niet zeggen dat hij naar het westen toe even ver zou komen, of misschien wel verder.
Maar grofweg is het een prima richtlijn. Afrika is bijvoorbeeld nooit haalbaar.
pi_137651647
Volgens de email van Mike McKay (kan hem niet vinden op LinkedIn, maar dat zegt niets) is het vliegtuig dus 50-70 km ten westen van het platform gezien en vloog in die as of ging naar beneden. Brandend gedurende 10-15 seconden, en daarna doofde het vuur?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 12 maart 2014 @ 11:48:21 #63
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137651705
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:46 schreef El_Matador het volgende:
Volgens de email van Mike McKay
Als die mail echt is (paspoortnummer), mag Mike McKay wel alvast een nieuw paspoort gaan aanvragen. Die is nu waarschijnlijk al 100x vervalst.
  woensdag 12 maart 2014 @ 11:49:40 #64
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137651761
quote:
12s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Plaatje is mooi, maar klopt volgens mij niet helemaal. De laatste radarsighting is zuidelijker, zie de OP. Dan zou de rechte lijn meer naar het west-zuid-westen dan kaarsrecht naar het westen lopen.
Nog beter want dan vliegt hij alleen nog maar over water :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137651838
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:48 schreef OEM het volgende:

[..]

Als die mail echt is (paspoortnummer), mag Mike McKay wel alvast een nieuw paspoort gaan aanvragen. Die is nu waarschijnlijk al 100x vervalst.
Oh ja?

Kan Mike zo snel niet vinden op LinkedIn en Facebook (ook niet met emailadres). Paspoortnummer is wel heel vaag, met al die 8'en.

Punt is wel dat als je zo'n mail nep verstuurt en ze komen erachter, ben je flink, heel erg flink de sjaak. Al die rescueteams, mogelijk tijdverlies, alles. Reken maar dat je die "grap" dan niet nog es maakt. Vandaar ook dat ik vermoed dat het echt is. Of een heel zieke leugenaar, maar dan kunnen we ook over kamikazepiloten gaan beginnen... :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137651886
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:49 schreef matthijst het volgende:

[..]

Nog beter want dan vliegt hij alleen nog maar over water :)
Nee, juist niet. Dan vliegt hij -mits laag genoeg vliegend- tegen de bergen van Sumatra aan, in het Nationaal Park wat wordt verondersteld als mogelijk scenario.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137651909
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, dat was ervoor. Kan zijn dat de antenne afbrak/beschadigd raakte, iets heeft het uitgezet, lijkt me niet een mannetje die op een rood knopje drukte... ;)
Lijkt me een meteoriet dan ook nog wel plausibel :P chop zo de cockpit in waardoor die desintegreert. En dan nog zouden er beacons moeten blijven werken volgens mij.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_137651911
Het verhaal doet me trouwens denken aan vlucht Oceanic 815 (ook een 777 zie ik nu :o )
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  woensdag 12 maart 2014 @ 11:54:36 #69
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_137651969
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:52 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Het verhaal doet me trouwens denken aan vlucht Oceanic 815
Wachten op Charles Whitmore die een vliegtuig op de bodem van de oceaan legt dus.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_137652010
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:54 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Wachten op Charles Whitmore die een vliegtuig op de bodem van de oceaan legt dus.
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_137652043
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:52 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Lijkt me een meteoriet dan ook nog wel plausibel :P chop zo de cockpit in waardoor die desintegreert. En dan nog zouden er beacons moeten blijven werken volgens mij.
Die transponder werkte niet meer (feit), maar er zijn nu dus 3 opties:
1 - vliegtuig vloog (brandend, maar niet de hele tijd?, slechts 10-15 seconden?) door naar het oosten (boorplatform)
2 - vliegtuig draaide en vloog naar het westen/lichtjes zuidwesten (Straat van Malakka - grondradar Pulau Perak)
3 - vliegtuig stortte neer in de Golf van Thailand - geen brokstukken/sporen gevonden - kans lijkt erg klein
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137652091
Voor Lost hebben we al tig topics.

Goed, pitten. Geen vliegtuig, kut. Morgen/straks.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137652127
Ik vind dat er maar een hoop onzin de media in wordt geslingerd door zowel de media zelf als allerlei officials. Als ik op dit moment op www.flightradar24.com kijk, zie ik meerdere toestellen op het eerder door mij gepostte (zie deel 7) enroute flightplan en die vliegen toch echt allemaal over de intersectie IGARI, waar de MH370 van de radar verdween. Echt de reinste flauwekul om in de Straat van Malacca te gaan zoeken.
Afwijking van het vluchtplan zou al veel eerder zijn opgemerkt.

Ook de ge-opperde capaciteiten van techniek die door vliegtuigen voor SAR-operaties voor mogelijk worden geacht is pure onzin. Als alles naar de zeebodem is gezonken ga je dat met geen enkel vliegtuig vinden. Zullen ze toch echt met SONAR vanaf een schip moeten gaan werken en dan ben je wel een tijdje baantjes aan het varen omdat het daar maar tussen de 50 en 75 meter diep is. Ik werk al jarenlang met apparatuur voor bodemscans vanaf schepen. Als apparatuur vanaf vliegtuigen dit zouden kunnen zou er geen Surveyschip meer rondvaren.

De MAS360 vliegt momenteel dat gebied in en die is ook onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing. 'ns kijken hoe die vliegt het komende half uur.

[ Bericht 3% gewijzigd door niels0 op 12-03-2014 12:04:51 ]
  woensdag 12 maart 2014 @ 12:03:08 #74
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137652219
quote:
12s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, juist niet. Dan vliegt hij -mits laag genoeg vliegend- tegen de bergen van Sumatra aan, in het Nationaal Park wat wordt verondersteld als mogelijk scenario.
Welke van de 2 zwarte stippen klopt volgens jou niet?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137652265
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:03 schreef matthijst het volgende:

[..]

Welke van de 2 zwarte stippen klopt volgens jou niet?
De meest westelijke moet meer naar het zuiden. Zie het kaartje van het eilandje in de OP.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 12 maart 2014 @ 12:05:18 #76
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137652279
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:59 schreef niels0 het volgende:
Ik vind dat er maar een hoop onzin de media in wordt geslingerd door zowel de media zelf als allerlei officials. Als ik op dit moment op www.flightradar24.com kijk, zie ik meerdere toestellen op het eerder door mij gepostte (zie deel 7) enroute flightplan en die vliegen toch echt allemaal over de intersectie IGARI, waar de MH370 van de radar verdween. Echt de reinste flauwekul om in de Straat van Malacca te gaan zoeken.
Afwijking van het vluchtplan zou al veel eerder zijn opgemerkt.

Ook de ge-opperde capaciteiten van techniek die door vliegtuigen voor SAR-operaties voor mogelijk worden geacht is pure onzin. Als alles naar de zeebodem is gezonken ga je dat met geen enkel vliegtuig vinden. Zullen ze toch echt met SONAR vanaf een schip moeten gaan werken en dan ben je wel een tijdje baantjes aan het varen omdat het daar maar tussen de 50 en 75 meter diep is. Ik werk al jarenlang met apparatuur voor bodemscans vanaf schepen. Als apparatuur vanaf vliegtuigen dit zouden kunnen zou er geen Surveyschip meer rondvaren.
Nog maar een keer dan: het verhaal is dat het vliegtuig van de radar verdween en vervolgens een bocht naar links gemaakt heeft. Daarna zou het nog 200nm ten noord-westen van Penang gezien zijn (om 02:15). Trek die lijn door (zoals in dat prachtige Photoshop kaartje hierboven en je vliegt opeens een tyfuseind door naar links. Helemaal over water, als je mazzel hebt :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137652310
Uitleg over telefoons die overgaan bijgewerkt in de OP onder updates.
pi_137652353
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 11:59 schreef niels0 het volgende:
Ik vind dat er maar een hoop onzin de media in wordt geslingerd door zowel de media zelf als allerlei officials. Als ik op dit moment op www.flightradar24.com kijk, zie ik meerdere toestellen op het eerder door mij gepostte (zie deel 7) enroute flightplan en die vliegen toch echt allemaal over de intersectie IGARI, waar de MH370 van de radar verdween. Echt de reinste flauwekul om in de Straat van Malacca te gaan zoeken.
Afwijking van het vluchtplan zou al veel eerder zijn opgemerkt.

Ook de ge-opperde capaciteiten van techniek die door vliegtuigen voor SAR-operaties voor mogelijk worden geacht is pure onzin. Als alles naar de zeebodem is gezonken ga je dat met geen enkel vliegtuig vinden. Zullen ze toch echt met SONAR vanaf een schip moeten gaan werken en dan ben je wel een tijdje baantjes aan het varen omdat het daar maar tussen de 50 en 75 meter diep is. Ik werk al jarenlang met apparatuur voor bodemscans vanaf schepen. Als apparatuur vanaf vliegtuigen dit zouden kunnen zou er geen Surveyschip meer rondvaren.

De MAS360 vliegt momenteel dat gebied in en die is ook onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing. 'ns kijken hoe die vliegt het komende half uur.
Niels, leuk die software, maar als de transponder het niet meer doet, dan ook geen vliegtuig. Die Straat van Malakka is geopperd omdat met militaire grondradar een mogelijk vliegtuig (primaire radar, geen transponder nodig) werd opgevangen.

Dat van die sonar, ja, logisch. Maar drones kan je uitrusten met allerlei andere meetapparatuur. Zo kan je subtiele electromagnetische verschillen of gravitatiemetingen doen. Infrarood voor als er nog iets warmte uitstraalt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 12 maart 2014 @ 12:08:19 #79
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137652367
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De meest westelijke moet meer naar het zuiden. Zie het kaartje van het eilandje in de OP.
Ah, die met Pulau Perak erin?
Maar Pulau is maar 100 km van Penang, en ze hebben het nu over 200nm (380km) ten noord westen van Penang.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137652394
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:08 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ah, die met Pulau Perak erin?
Maar Pulau is maar 100 km van Penang, en ze hebben het nu over 200nm (380km) ten noord westen van Penang.
Ok, zou kunnen. Dus dan 2 sightings? Of was dat eilandje een ander vliegtuig?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137652465
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:05 schreef matthijst het volgende:

[..]

Nog maar een keer dan: het verhaal is dat het vliegtuig van de radar verdween en vervolgens een bocht naar links gemaakt heeft. Daarna zou het nog 200nm ten noord-westen van Penang gezien zijn (om 02:15). Trek die lijn door (zoals in dat prachtige Photoshop kaartje hierboven en je vliegt opeens een tyfuseind door naar links. Helemaal over water, als je mazzel hebt :)
Penang ligt helemaal niet op de route. En alle airway boven de Straat van Malacca en de Andaman Sea hebben allemaal een as south-east, north-west. Een vliegtug onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing heeft daar helemaal niets te zoeken. Kijk maar.
  woensdag 12 maart 2014 @ 12:12:34 #82
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137652483
Sightings zijn unidentified volgens mij, want geen transponder. Kan dus allebei, maar omdat die 200nm van vanochtend was.... Als je het zo bekijkt, dan lijkt het er ook verdacht op dat dat misschien gewoon het doel was; veel mooier kan je niet tussen al die landen doorvliegen over water :D


Schijnbaar hebben ze ook info van Boeing/Rolls Royce gehad over de motoren (zenden info door gedurende de vlucht), maar daar geven ze nog geen commentaar op, want willen in perspectief zien met de zwarte doos?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137652524
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:12 schreef matthijst het volgende:
Sightings zijn unidentified volgens mij, want geen transponder. Kan dus allebei, maar omdat die 200nm van vanochtend was.... Als je het zo bekijkt, dan lijkt het er ook verdacht op dat dat misschien gewoon het doel was; veel mooier kan je niet tussen al die landen doorvliegen over water :D
[ afbeelding ]

Schijnbaar hebben ze ook info van Boeing/Rolls Royce gehad over de motoren (zenden info door gedurende de vlucht), maar daar geven ze nog geen commentaar op, want willen in perspectief zien met de zwarte doos?
Jij bedoelt dat het hun doel was in de zee te storten en te verdwijnen? Indien terroristen dan.
  woensdag 12 maart 2014 @ 12:14:29 #84
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137652526
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:12 schreef niels0 het volgende:

[..]

Penang ligt helemaal niet op de route. En alle airway boven de Straat van Malacca en de Andaman Sea hebben allemaal een as south-east, north-west. Een vliegtug onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing heeft daar helemaal niets te zoeken. Kijk maar.
Pffff, Louis van Gaaltje?
Dat hij er niks te zoeken heeft is duidelijk Dr. Snuggles. Het hele idee achter dit topic is dat er een vliegtuig al dagen zoek is :O
Nogmaals: hij zou een bocht naar links hebben gemaakt en als laatste 200nm ten n-w van Penang gezien zijn. Dat dat niet normaal is dat snapt iedereen. De grote vraag is dus: hoe en waarom zijn ze daar beland?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137652542
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:12 schreef matthijst het volgende:


Schijnbaar hebben ze ook info van Boeing/Rolls Royce gehad over de motoren (zenden info door gedurende de vlucht), maar daar geven ze nog geen commentaar op, want willen in perspectief zien met de zwarte doos?
Die data van RR is tijdens het klimmen verstuurd, een tijd voordat de transponder ermee nokte. Zegt dus niet, behalve dat als het toestel door had gevlogen, dat er dan nog een bericht door RR ontvangen zou moeten zijn.
pi_137652558
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:12 schreef niels0 het volgende:

[..]

Penang ligt helemaal niet op de route. En alle airway boven de Straat van Malacca en de Andaman Sea hebben allemaal een as south-east, north-west. Een vliegtug onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing heeft daar helemaal niets te zoeken. Kijk maar.
een vliegtuig hoort ook niet te verdwijnen.

als het vliegtuig in problemen is gekomen, om welke reden dan ook, staat het houden aan een logische flightroute echt niet meer bovenaan je prioriteiten lijstje hoor.
In the coolest little capital of the world
pi_137652561
Waar zijn de alien abduction theorien?
  woensdag 12 maart 2014 @ 12:16:33 #88
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137652590
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:14 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Jij bedoelt dat het hun doel was in de zee te storten en te verdwijnen? Indien terroristen dan.
Ik heb geen idee, gok maar raak:
- piloten gedesorienteerd, doen laatste acties en vliegtuig vliegt door tot brandstof op is.
- piloot doet gek en laat vliegtuig ergens crashen
- mislukte kaping, vliegtuig dondert in zee want brandstof op?

etc.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137652607
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:12 schreef niels0 het volgende:

[..]

Penang ligt helemaal niet op de route. En alle airway boven de Straat van Malacca en de Andaman Sea hebben allemaal een as south-east, north-west. Een vliegtug onderweg van Kuala Lumpur naar Bejing heeft daar helemaal niets te zoeken. Kijk maar.
Je begrijpt het niet helemaal denk ik. Leuk "hoe het zou moeten", maar dat is dus onder normale omstandigheden. Het vliegtuig "had ook PEK moeten bereiken en passeren". Het is nu wel duidelijk dat dit een abnormaal geval is (logisch, anders was het vliegtuig netjes geland).
  woensdag 12 maart 2014 @ 12:17:07 #90
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137652612
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:15 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Die data van RR is tijdens het klimmen verstuurd, een tijd voordat de transponder ermee nokte. Zegt dus niet, behalve dat als het toestel door had gevlogen, dat er dan nog een bericht door RR ontvangen zou moeten zijn.
OK, maar waarom zo geheimzinnig :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137652651
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:15 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

een vliegtuig hoort ook niet te verdwijnen.

als het vliegtuig in problemen is gekomen, om welke reden dan ook, staat het houden aan een logische flightroute echt niet meer bovenaan je prioriteiten lijstje hoor.
Dat zou dan opgemerkt worden.
Maar als je even hier op klikt dan zie je de standaard route, die ik al eerder postte dus, en momenteel wordt uitgevoerd door de MH360/MAS360.

Als een piloot zich niet aan het vluchtplan houdt begint ATC binnen de kortste keren te mekkeren. Penang ligt echt veel te ver uit de buurt.

[ Bericht 4% gewijzigd door niels0 op 12-03-2014 12:28:01 ]
pi_137652730
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:17 schreef matthijst het volgende:

[..]

OK, maar waarom zo geheimzinnig :D
quote:
Under International Civil Aviation Organisation rules, such reports are normally kept secret until air investigators need them.
Het gekke is dat die engine data gefilterd wordt uit een groter ACARS bericht, maar Malaysia Airlines heeft eerder zelf gezegd dat ze helemaal geen ACARS berich hadden ontvangen.
pi_137652975
Wacht, wat lees ik nu allemaal over data van Rolls Royce; de motorenfabrikant? Die hebben dus data maar willen die niet geven ofzo?
pi_137652986
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:15 schreef cemeteryslut het volgende:
Waar zijn de alien abduction theorien?
Ik denk dat de VS er achter zit.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_137653032
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:18 schreef niels0 het volgende:

[..]

Dat zou dan opgemerkt worden.
Maar als je even hier op klikt dan zie je de standaard route, die ik al eerder postte dus, en momenteel wordt uitgevoerd door de MH360/MAS370.

Als een piloot zich niet aan het vluchtplan houdt begint ATC binnen de kortste keren te mekkeren. Penang ligt echt veel te ver uit de buurt.
Het geval is juist dat hij, om welke reden dan ook, verdwenen is voor de ATC. Een afwijking van de flightroute konden ze niet zien, dus viel er ook niets te mekkeren (hoewel het verdwijnen van een vliegtuig van de radar ook wel mekkerwaardig is lijkt me). Als hij gecrashed is op de locatie waar hij het laatst zichtbaar was dan hadden ze hem inmiddels echt wel al gevonden. Dat is de eerste plek waar ze zaterdag zijn gaan zoeken.
In the coolest little capital of the world
pi_137653052
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:29 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ik denk dat de VS er achter zit.
Ik ook. Raketje vanaf een schip/onderzeeboot ter hoogte van IGARI op het moment van handover Singapore ATC naar Ho Chi Minh ATC.
pi_137653072
quote:
14s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:29 schreef MrBanaan1 het volgende:
Wacht, wat lees ik nu allemaal over data van Rolls Royce; de motorenfabrikant? Die hebben dus data maar willen die niet geven ofzo?
http://www.newscientist.c(...)ng.html#.UyBFlz95OSo
  woensdag 12 maart 2014 @ 12:32:25 #98
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_137653088
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:31 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ik ook. Raketje vanaf een schip/onderzeeboot ter hoogte van IGARI op het moment van handover Singapore ATC naar Ho Chi Minh ATC.
Je vindt jezelf wel stoer he, met al je vaktermen.
2000 light years from home
pi_137653090
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:29 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ik denk dat de VS er achter zit.
:')

ik denk dat ET zijn fiets naar huis niet goed genoeg vond...
pi_137653175
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 12:32 schreef Merkie het volgende:

[..]

Je vindt jezelf wel stoer he, met al je vaktermen.
Stoer :') Ik weet het 1 en ander, dat mag ik best delen en het is nog allemaal best leesbaar. Als ik echt met jargon ga beginnen weet je totaal niet meer waar ik over praat.

[ Bericht 8% gewijzigd door niels0 op 12-03-2014 12:44:41 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')