Dat deed hij dan ook niet.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:19 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
3 dagen wachten met zoiets melden vind ik behoorlijk idioot ja.
Ernstiger dat jij zo wantrouwend bent. Natuurlijk kan iedereen een mailtje in elkaar zetten. Lekker leven moet jij hebben, als je alles wantrouwt.quote:Elke idioot kan zo'n mailje in elkaar zetten. Maar goed, fijn dat jij zo goedgelovig bent.
Maar dat hij niet zeker wist of het doorgekomen was. Dan ga je toch naar je leidinggevende, laat je toch de kustwacht oid oproepen?quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat deed hij dan ook niet.
Hij stelt dat hij het al eerder deed.
Waarom denk jij nou weer dat ik alles wantrouw?quote:Ernstiger dat jij zo wantrouwend bent. Natuurlijk kan iedereen een mailtje in elkaar zetten. Lekker leven moet jij hebben, als je alles wantrouwt.
Plaatje is mooi, maar klopt volgens mij niet helemaal. De laatste radarsighting is zuidelijker, zie de OP. Dan zou de rechte lijn meer naar het west-zuid-westen dan kaarsrecht naar het westen lopen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:27 schreef matthijst het volgende:
Plaatje: laatste bekende plek (rechter stip), laats gemeten door radar (linkse zwarte stip). Rode cirkel is afstand tot Bejing. Rode lijn naar links --> rechtdoor vliegen tussen beide zwarte stippen to de brandstof op is
[ afbeelding ]
We waren er net achter dat die cultuur daar iets anders werkt. Je kan als werknemer iets melden, maar als je leidinggevende er niets mee doet, dan sta je machteloos. Vandaar de email.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:30 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Maar dat hij niet zeker wist of het doorgekomen was. Dan ga je toch naar je leidinggevende, laat je toch de kustwacht oid oproepen?
Zomaar vanuit het niets een zwaar gedetailleerde email met paspoortnummer (waarom zou je in godsnaam zoiets verzinnen?) afdoen als "onzin", duidt niet erg op een onderzoekende, maar een vooringenomen geest.quote:Waarom denk jij nou weer dat ik alles wantrouw?
quote:In a confusing exchange, the male official - who was Malay but spoke Chinese - was asked repeatedly by family members if military-grade radar had picked up the plane. Military air data and technology would go beyond the civilian ones, they said.
The official replied that the Malaysian military was assisting investigations "at a high level."
Pressed repeatedly on what information the military had given authorities, he finally replied that "now is not the time" to reveal it.
Dat is een behoorlijk eind.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:27 schreef matthijst het volgende:
Plaatje: laatste bekende plek (rechter stip), laats gemeten door radar (linkse zwarte stip). Rode cirkel is afstand tot Bejing. Rode lijn naar links --> rechtdoor vliegen tussen beide zwarte stippen to de brandstof op is
[ afbeelding ]
Maar grofweg is het een prima richtlijn. Afrika is bijvoorbeeld nooit haalbaar.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:40 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Dat is een behoorlijk eind.
In de praktijk kan dit plaatje er wel heel anders uizien. Sowieso moet je rekening houden met de kromming van de aarde, een vliegtuig vliegt nooit in zo'n rechte lijn over de wereld.
Daarnaast kunnen luchtstromen een heeel groot effect op de afstand hebben. Dat hij zoveel km naar Peking kon vliegen met deze hoeveelheid brandstof aan boord wil niet zeggen dat hij naar het westen toe even ver zou komen, of misschien wel verder.
Als die mail echt is (paspoortnummer), mag Mike McKay wel alvast een nieuw paspoort gaan aanvragen. Die is nu waarschijnlijk al 100x vervalst.quote:
Nog beter want dan vliegt hij alleen nog maar over waterquote:Op woensdag 12 maart 2014 11:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Plaatje is mooi, maar klopt volgens mij niet helemaal. De laatste radarsighting is zuidelijker, zie de OP. Dan zou de rechte lijn meer naar het west-zuid-westen dan kaarsrecht naar het westen lopen.
Oh ja?quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:48 schreef OEM het volgende:
[..]
Als die mail echt is (paspoortnummer), mag Mike McKay wel alvast een nieuw paspoort gaan aanvragen. Die is nu waarschijnlijk al 100x vervalst.
Nee, juist niet. Dan vliegt hij -mits laag genoeg vliegend- tegen de bergen van Sumatra aan, in het Nationaal Park wat wordt verondersteld als mogelijk scenario.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:49 schreef matthijst het volgende:
[..]
Nog beter want dan vliegt hij alleen nog maar over water
Lijkt me een meteoriet dan ook nog wel plausibelquote:Op woensdag 12 maart 2014 11:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, dat was ervoor. Kan zijn dat de antenne afbrak/beschadigd raakte, iets heeft het uitgezet, lijkt me niet een mannetje die op een rood knopje drukte...
Wachten op Charles Whitmore die een vliegtuig op de bodem van de oceaan legt dus.quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:52 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Het verhaal doet me trouwens denken aan vlucht Oceanic 815
quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:54 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Wachten op Charles Whitmore die een vliegtuig op de bodem van de oceaan legt dus.
Die transponder werkte niet meer (feit), maar er zijn nu dus 3 opties:quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:52 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Lijkt me een meteoriet dan ook nog wel plausibelchop zo de cockpit in waardoor die desintegreert. En dan nog zouden er beacons moeten blijven werken volgens mij.
Welke van de 2 zwarte stippen klopt volgens jou niet?quote:Op woensdag 12 maart 2014 11:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, juist niet. Dan vliegt hij -mits laag genoeg vliegend- tegen de bergen van Sumatra aan, in het Nationaal Park wat wordt verondersteld als mogelijk scenario.
De meest westelijke moet meer naar het zuiden. Zie het kaartje van het eilandje in de OP.quote:Op woensdag 12 maart 2014 12:03 schreef matthijst het volgende:
[..]
Welke van de 2 zwarte stippen klopt volgens jou niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |