Zou toch wel fijn zijn als de electronische toegangsdeur op een eigen stroomtoevoer zit, niet?quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:33 schreef OEM het volgende:
[..]
Mjah, wat gebeurt er met je huis als je geen zekeringen hebt en er ontstaat kortsluiting? Dan fikt ie een keertje af.
Maar waarom zou een piloot dit überhaupt uit willen zetten?quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:33 schreef OEM het volgende:
[..]
Mjah, wat gebeurt er met je huis als je geen zekeringen hebt en er ontstaat kortsluiting? Dan fikt ie een keertje af.
Afwegen van risico's: vliegtuig mogelijk af laten fikken door kortsluiting of accepteren dat een keertje bewust de fdr/cvr uitgezet wordt.
De FDR en CVR worden geleverd door externe partijen. Elke vliegtuigfabrikant zal het uit willen kunnen schakelen in geval van kortsluiting. Je wil toch niet dat je reputatie naar de haaien gaat door een slecht cockpit voice recorder?quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:32 schreef eight het volgende:
[..]
Thanks. Ik ben hier echt verbaasd over.
Wel als de transponder is geraakt en de communicatie dus wordt uitgeschakeld.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:35 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat vliegtuig ging heel snel naar een hoogte waar je kan ademen daarnaast verklaart het niet waarom de systemen zijn uitgevallen.
ik had het over (bijna)quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De Zuid-Chinese Zee is ook aardig diep.En geen kans opgemerkt te worden op het Maleise schiereiland?
Jij denkt nog steeds aan zelfmoord als meest waarschijnlijke scenario?
Klopt maar dan had het vliegtuig die U-bocht niet kunnen maken en met de snelheid waarmee ze naar beneden kwanen ws veel eerder zijn neergestort dan de Maleisische westkust.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wel als de transponder is geraakt en de communicatie dus wordt uitgeschakeld.
Ik vrees dat ademen wat lastig gaat in een cabine met decompressie die vrijwel instantaan van "kamertemperatuur" naar -50 gaat...
De piloot moet de CVR juist uitzetten, een tijdje na een incident. Anders worden de gesprekken nl overschreven, de CVR heeft maar een beperkte capaciteit.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:36 schreef eight het volgende:
[..]
Maar waarom zou een piloot dit überhaupt uit willen zetten?
Nemen die opnames dan zoveel plaats in beslag?quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:40 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
De piloot moet de CVR juist uitzetten, een tijdje na een incident. Anders worden de gesprekken nl overschreven, de CVR heeft maar een beperkte capaciteit.
dat laatste valt gelukkig nog wel mee, op de hoogte waar het vloog, heb je 30 tot 60 seconden "nuttig bewustzijn". De temperatuur is geen probleem en als je binnen die tijd je zuurstof masker op hebt, overleef je het prima.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wel als de transponder is geraakt en de communicatie dus wordt uitgeschakeld.
Ik vrees dat ademen wat lastig gaat in een cabine met decompressie die vrijwel instantaan van "kamertemperatuur" naar -50 gaat...
Maar een voorname taak is een noodsignaal uitzenden en dat is evenmin gebeurd schijnbaar.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:40 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
De piloot moet de CVR juist uitzetten, een tijdje na een incident. Anders worden de gesprekken nl overschreven, de CVR heeft maar een beperkte capaciteit.
Dat is noch de voornaamste taak van de recorders als de vliegers.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maar een voorname taak is een noodsignaal uitzenden en dat is evenmin gebeurd schijnbaar.
Nee hoor, eerst normaliseren, daarna communiceren.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Maar een voorname taak is een noodsignaal uitzenden en dat is evenmin gebeurd schijnbaar.
Zijn de meeste pijpen niet voorzien met een automatische afsluiter welke vanzelf sluit als de stroom weg zou vallen. Bij de ramp in de golf van mexico was toch juist de blowout van een afsluiter op de zeebodem de moeilijkste factor om het gedicht te krijgen.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een boorplatform niet. Dat vind ik echt wel ernstig. Dan kan je makkelijk een enorme ramp veroorzaken, groter dan die van Macondo in de Golf van Mexico....
Die U-bocht is toch pure speculatie? Er is geen enkel hard bewijs voor dat het vliegtuig van zijn oorspronkelijke koers afgeweken zou zijn. Of mis ik iets?quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:39 schreef DeParo het volgende:
[..]
Klopt maar dan had het vliegtuig die U-bocht niet kunnen maken en met de snelheid waarmee ze naar beneden kwanen ws veel eerder zijn neergestort dan de Maleisische westkust.
Waarom? Het is een heel gespecialiseerd apparaat, dat gemaakt is om de meest heftige crashes te doorstaan. Daar zit geen hui, tuin en keuken harddisk in hoor.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:43 schreef eight het volgende:
[..]
Nemen die opnames dan zoveel plaats in beslag?
Je zou toch denken dat er honderden gigabytes aan opslagruimte aanwezig is.
bedankt voor de uitleg allemaalquote:Op woensdag 12 maart 2014 19:08 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
[..]
http://globalresearch.ca/articles/CHO408B.html
Ja, het was een groot zootje daar. Veiligheidsvoorschriften niet nagevolgd, geen back-up plan, dingen klopten niet. Echt een drama.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zijn de meeste pijpen niet voorzien met een automatische afsluiter welke vanzelf sluit als de stroom weg zou vallen. Bij de ramp in de golf van mexico was toch juist de blowout van een afsluiter op de zeebodem de moeilijkste factor om het gedicht te krijgen.
Dat ben ik helemaal met je eens, ik wil ook niet naar zo'n "VSAmerikaanse angstmaatschappij", maar kerncentrales en tijdbommen als boorplatformen zou je toch moeten beschermen lijkt me. Niet dat je veel meer kan doen aan een vliegtuig dat koerst naar jouw platform, maar je zou het personeel in veiligheid kunnen brengen en inderdaad de olietoevoer afsluiten.quote:En als je wilt kun je veel meer saboteren waarop geen bewaking zit. We moeten ons als maatschappij ook niet gek maken dat er op van alles maar aanslagen gepleegd worden.
In elk vliegtuig handboek staat de zin:" aviate, navigate, communicate", dus vliegen, navigeren en dan pas praten, tenzij het laatste nodig is voor het eerste (botsingen vermijden).quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:47 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Nee hoor, eerst normaliseren, daarna communiceren.
http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0quote:Late Mar 12th 2014 China's State Administration of Science (SASTIND) reported, they discovered three large objects sized 13x18, 14x19 and 24x22 meters at position N6.7 E105.63 (121nm eastsoutheast of the last known secondary radar position), all three objects within a radius of 20km (11nm) and published the satellite images, taken on Mar 9th 2014 at 11:00 Beijing time (03:00Z), see below. SASTIND stated they are committed to provide further search services to locate flight MH-370.
omdat de amerikanen dan meehelpen zoeken?quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:31 schreef DeParo het volgende:
[..]
In de Pacific is het ook diep en daar hadden ze niet voor over land hoeven vliegen om te komen.
Interessant, heb je een linkje erbij?quote:
Dit is hem hoor. China heeft het vliegtuig gevonden.quote:Op woensdag 12 maart 2014 19:53 schreef DeParo het volgende:
[..]
http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0
Interessant.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |