abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137666777
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:33 schreef OEM het volgende:

[..]

Mjah, wat gebeurt er met je huis als je geen zekeringen hebt en er ontstaat kortsluiting? Dan fikt ie een keertje af.
Zou toch wel fijn zijn als de electronische toegangsdeur op een eigen stroomtoevoer zit, niet?

Dat dat bij de zwarte doos niet zo is en je die -dus- kan uitschakelen verbaast veel mensen hier...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137666811
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:33 schreef OEM het volgende:

[..]

Mjah, wat gebeurt er met je huis als je geen zekeringen hebt en er ontstaat kortsluiting? Dan fikt ie een keertje af.

Afwegen van risico's: vliegtuig mogelijk af laten fikken door kortsluiting of accepteren dat een keertje bewust de fdr/cvr uitgezet wordt.
Maar waarom zou een piloot dit überhaupt uit willen zetten?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137666850
Ik niet hoor,
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:32 schreef eight het volgende:

[..]

Thanks. Ik ben hier echt verbaasd over.
De FDR en CVR worden geleverd door externe partijen. Elke vliegtuigfabrikant zal het uit willen kunnen schakelen in geval van kortsluiting. Je wil toch niet dat je reputatie naar de haaien gaat door een slecht cockpit voice recorder?
pi_137666865
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:35 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat vliegtuig ging heel snel naar een hoogte waar je kan ademen daarnaast verklaart het niet waarom de systemen zijn uitgevallen.
Wel als de transponder is geraakt en de communicatie dus wordt uitgeschakeld.

Ik vrees dat ademen wat lastig gaat in een cabine met decompressie die vrijwel instantaan van "kamertemperatuur" naar -50 gaat...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 12 maart 2014 @ 19:37:41 #55
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137666899
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De Zuid-Chinese Zee is ook aardig diep. ;) En geen kans opgemerkt te worden op het Maleise schiereiland?

Jij denkt nog steeds aan zelfmoord als meest waarschijnlijke scenario?
ik had het over (bijna)

En nee, maar ik reageerde op 2 stellingnames van DeParo en in daarin zou dat samen met terrorisme wel hoog in mn lijstje staan.
pi_137666989
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wel als de transponder is geraakt en de communicatie dus wordt uitgeschakeld.

Ik vrees dat ademen wat lastig gaat in een cabine met decompressie die vrijwel instantaan van "kamertemperatuur" naar -50 gaat...
Klopt maar dan had het vliegtuig die U-bocht niet kunnen maken en met de snelheid waarmee ze naar beneden kwanen ws veel eerder zijn neergestort dan de Maleisische westkust.
pi_137667033
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:36 schreef eight het volgende:

[..]

Maar waarom zou een piloot dit überhaupt uit willen zetten?
De piloot moet de CVR juist uitzetten, een tijdje na een incident. Anders worden de gesprekken nl overschreven, de CVR heeft maar een beperkte capaciteit.
pi_137667239
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:40 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

De piloot moet de CVR juist uitzetten, een tijdje na een incident. Anders worden de gesprekken nl overschreven, de CVR heeft maar een beperkte capaciteit.
Nemen die opnames dan zoveel plaats in beslag?
Je zou toch denken dat er honderden gigabytes aan opslagruimte aanwezig is.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137667256
quote:
6s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wel als de transponder is geraakt en de communicatie dus wordt uitgeschakeld.

Ik vrees dat ademen wat lastig gaat in een cabine met decompressie die vrijwel instantaan van "kamertemperatuur" naar -50 gaat...
dat laatste valt gelukkig nog wel mee, op de hoogte waar het vloog, heb je 30 tot 60 seconden "nuttig bewustzijn". De temperatuur is geen probleem en als je binnen die tijd je zuurstof masker op hebt, overleef je het prima.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_137667270
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:40 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

De piloot moet de CVR juist uitzetten, een tijdje na een incident. Anders worden de gesprekken nl overschreven, de CVR heeft maar een beperkte capaciteit.
Maar een voorname taak is een noodsignaal uitzenden en dat is evenmin gebeurd schijnbaar.
pi_137667420
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:43 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar een voorname taak is een noodsignaal uitzenden en dat is evenmin gebeurd schijnbaar.
Dat is noch de voornaamste taak van de recorders als de vliegers.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_137667542
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:43 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar een voorname taak is een noodsignaal uitzenden en dat is evenmin gebeurd schijnbaar.
Nee hoor, eerst normaliseren, daarna communiceren.
pi_137667547
quote:
15s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een boorplatform niet. Dat vind ik echt wel ernstig. Dan kan je makkelijk een enorme ramp veroorzaken, groter dan die van Macondo in de Golf van Mexico.... :X
Zijn de meeste pijpen niet voorzien met een automatische afsluiter welke vanzelf sluit als de stroom weg zou vallen. Bij de ramp in de golf van mexico was toch juist de blowout van een afsluiter op de zeebodem de moeilijkste factor om het gedicht te krijgen.

En als je wilt kun je veel meer saboteren waarop geen bewaking zit. We moeten ons als maatschappij ook niet gek maken dat er op van alles maar aanslagen gepleegd worden.
pi_137667558
Ok, Marrije, DeParo, een paar motieven dan, prima voor in de OP? Er is toch geen nieuw nieuws.

• Zelfmoord piloot
• Kaping vanwege waardevolle lading/waardevol personeel
• Terrorisme/aanslag
• Technisch mankement (decompressie, plotseling hoogteverlies -zoals bij de Air France-vlucht)
• Anders, namelijk?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137667596
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:39 schreef DeParo het volgende:

[..]

Klopt maar dan had het vliegtuig die U-bocht niet kunnen maken en met de snelheid waarmee ze naar beneden kwanen ws veel eerder zijn neergestort dan de Maleisische westkust.
Die U-bocht is toch pure speculatie? Er is geen enkel hard bewijs voor dat het vliegtuig van zijn oorspronkelijke koers afgeweken zou zijn. Of mis ik iets?
pi_137667624
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:43 schreef eight het volgende:

[..]

Nemen die opnames dan zoveel plaats in beslag?
Je zou toch denken dat er honderden gigabytes aan opslagruimte aanwezig is.
Waarom? Het is een heel gespecialiseerd apparaat, dat gemaakt is om de meest heftige crashes te doorstaan. Daar zit geen hui, tuin en keuken harddisk in hoor.
  Moderator woensdag 12 maart 2014 @ 19:49:59 #67
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_137667673
quote:
bedankt voor de uitleg allemaal ^O^ Je kunt dus niet stellen dat de mensen aan boord niet angstig zijn geweest. Ik hoop echt dat het snel gedaan was, die angst lijkt me zo verschrikkelijk :X
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_137667712
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zijn de meeste pijpen niet voorzien met een automatische afsluiter welke vanzelf sluit als de stroom weg zou vallen. Bij de ramp in de golf van mexico was toch juist de blowout van een afsluiter op de zeebodem de moeilijkste factor om het gedicht te krijgen.
Ja, het was een groot zootje daar. Veiligheidsvoorschriften niet nagevolgd, geen back-up plan, dingen klopten niet. Echt een drama.

quote:
En als je wilt kun je veel meer saboteren waarop geen bewaking zit. We moeten ons als maatschappij ook niet gek maken dat er op van alles maar aanslagen gepleegd worden.
Dat ben ik helemaal met je eens, ik wil ook niet naar zo'n "VSAmerikaanse angstmaatschappij", maar kerncentrales en tijdbommen als boorplatformen zou je toch moeten beschermen lijkt me. Niet dat je veel meer kan doen aan een vliegtuig dat koerst naar jouw platform, maar je zou het personeel in veiligheid kunnen brengen en inderdaad de olietoevoer afsluiten.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137667744
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:47 schreef MartijnA3 het volgende:

[..]

Nee hoor, eerst normaliseren, daarna communiceren.
In elk vliegtuig handboek staat de zin:" aviate, navigate, communicate", dus vliegen, navigeren en dan pas praten, tenzij het laatste nodig is voor het eerste (botsingen vermijden).
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_137667763
Kijk je kunt hier goed zien dat deze vlucht eenzelfde bocht/zijstap maakt boven de Golf van Thailand.
Dit is de Vlucht Kuala Lumpur - Shanghai via Ho Chi Minh City
http://www.flightradar24.com/MAS386/2e093f3
pi_137667861
quote:
Late Mar 12th 2014 China's State Administration of Science (SASTIND) reported, they discovered three large objects sized 13x18, 14x19 and 24x22 meters at position N6.7 E105.63 (121nm eastsoutheast of the last known secondary radar position), all three objects within a radius of 20km (11nm) and published the satellite images, taken on Mar 9th 2014 at 11:00 Beijing time (03:00Z), see below. SASTIND stated they are committed to provide further search services to locate flight MH-370.
http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0

Interessant.
  woensdag 12 maart 2014 @ 19:53:55 #72
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137667887
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:31 schreef DeParo het volgende:

[..]

In de Pacific is het ook diep en daar hadden ze niet voor over land hoeven vliegen om te komen.
omdat de amerikanen dan meehelpen zoeken?
nee echt, heb geen idee
pi_137667917
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 19:53 schreef DeParo het volgende:

[..]

Interessant, heb je een linkje erbij?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137667979
Stel je voor dat dit vliegtuig met 236 inzittenden voor altijd onvindbaar blijkt.
pi_137667990
quote:
Dit is hem hoor. China heeft het vliegtuig gevonden.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')