Ook arme landen hebben vissersboten en zelfs helikopters en jachten.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:40 schreef Blik het volgende:
[..]
Cambodja is één van de armste landen van Azie. Die kunnen zo'n operatie helemaal niet managen, laat staan betalen
Toch heb ik daar meer vertrouwen in dan in de Maleisiërs... Zouden ze al wat hebben gevonden?quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
De marine stelt in iedergeval niet veel voor:
http://en.wikipedia.org/wiki/Royal_Cambodian_Navy
Mooie paintquote:Op donderdag 13 maart 2014 20:55 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Toch heb ik daar meer vertrouwen in dan in de Maleisiërs... Zouden ze al wat hebben gevonden?
[ afbeelding ]
Die zitten op > 4.000km afstand. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat ze het zouden kunnen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:50 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat zou wel wat zijn zeg, als Noord Korea het toestel uit de lucht heeft geschoten... Da's een internationaal diplomatiek incident.
Zal ook een mooie conspiracy/rel worden als de VS hem daar meteen vindtquote:Op donderdag 13 maart 2014 20:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik heb nog het meest vertrouwen in de VS, die hebben een aanknopingspunt in de Indische oceaan.
quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:58 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Die zitten op > 4.000km afstand. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat ze het zouden kunnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Ja, nu je het zegt, het is inderdaad een behoorlijke afstand. Plus dat zo'n raket natuurlijk wel gezien zou zijn geweest op de radars van Rusland, China en Japan enzo. Hmmm.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:58 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Die zitten op > 4.000km afstand. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat ze het zouden kunnen.
quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:01 schreef El_Matador het volgende:
Als het een kaping betreft zet ik mijn peso's op de militaire dictatuur (wat nou geen materieel) Myanmar.
OP is aangepast.Myanmar heeft al aangegeven het luchtruim open te stellen voor de SAR.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.mmtimes.com/in(...)anmar-territory.html
Zijn er dan ook landen die hun luchtruim niet opengezet hebben?quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:06 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Myanmar heeft al aangegeven het luchtruim open te stellen voor de SAR.
http://www.mmtimes.com/in(...)anmar-territory.html
Onmogelijk.quote:Op donderdag 13 maart 2014 20:58 schreef MrTorture het volgende:
Die zitten op > 4.000km afstand. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat ze het zouden kunnen.
Dat valt me alleszins meequote:Op donderdag 13 maart 2014 21:06 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Myanmar heeft al aangegeven het luchtruim open te stellen voor de SAR.
http://www.mmtimes.com/in(...)anmar-territory.html
Hoogst waarschijnlijk wordt het voorval binnen 5 jaar gewoon verfilmd.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:09 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Lijkt wel een spannende thriller dit...
In elk geval komt het op Air Crash Investigation op Nat.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:10 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Hoogst waarschijnlijk wordt het voorvla binnen 5 jaar gewoon verfilmd.
Als het ooit gevonden wordt wel jaquote:Op donderdag 13 maart 2014 21:11 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
In elk geval komt het op Air Crash Investigation op Nat.
http://www.theguardian.co(...)09eae4b0a17a344852c7quote:• The White House said Thursday that an unspecified “possible piece of information, or pieces of information, has led to the possibility that a new search area may be opened up over the Indian Ocean.”
• The Pentagon said it was sending the USS Kidd destroyer northwest through the Strait of Malacca to cover a new search area. It was unclear what new information the Pentagon was acting on.
• Multiple news reports quoting unnamed investigators said an automatic onboard satellite link sent pings from the plane after it lost contact with ground control.
• The Wall Street Journal retracted a report that a system inside the plane’s Rolls-Royce engines had sent signals indicating it was still flying after losing contact with ground control. A different system sent the signals, the paper said.
• Malaysian officials dismissed the Journal’s report that the plane sent out signals hours after it last lost contact with air traffic control.
• Dozens of ships and aircraft from 12 nations joined the search of 35,800 square miles (92,600 square kilometers). Read the full list of search assets here.
• Mutual suspicion and a lack of communication among regional neighbors continued to hamper the search for MH370, Agence France-Presse reported.
• The Malaysian communications minister asked Malaysians not to spread rumors – or criticism of the government – at a “time to unite.”
Helemaal goed, heb je een linkje erbij?quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:13 schreef Co_OL het volgende:
Iets voor in de OP?
Vijf dingen die we wél weten over vlucht MH 370
Wat er is gebeurd met vlucht MH 370, blijft vooralsnog een mysterie.
Het vliegtuig was op weg van de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur naar Peking en raakte tussen Maleisië en het zuiden van Vietnam van de radar. Sindsdien zijn er door de autoriteiten allerlei theorieën verkondigd.
Zo zou het vliegtuig zijn omgekeerd, richting de Straat van Malakka of zelfs verder. Bewijs voor die claims is vooralsnog niet gevonden.
Luchtvaartkenner Hans Heerkens van de Universiteit Twente zegt tegen NU.nl dat gissen naar de oorzaak nutteloos is: "Bij vrijwel alle luchtvaartongevallen blijken er achteraf oorzaken te zijn die men vooraf nooit had kunnen bedenken."
Er is geen noodsignaal verstuurd.
Dat doet vermoeden dat er plotseling iets mis is gegaan, of dat de transponder om de één of andere reden is uitgeschakeld.
Het is mogelijk dat een toestel in de lucht grote schade oploopt, zegt Heerkens. "Dat is bijvoorbeeld een keer gebeurd bij een Boeing 747 van Japan Airlines, waarbij de achterzijde van de drukcabine het begaf. Maar of dat hier ook gebeurd is, durf ik niet te beweren."
Heerkens legt uit dat een vliegtuig een primaire en een secundaire radar heeft. "De primaire radar is de klassieke variant, die het luchtruim afspeurt. De secundaire radar is de transponder van het toestel die de vluchtinformatie verstuurt."
"Als het toestel uit elkaar valt en de secundaire radar stopt met zenden, kan het zo zijn dat de primaire radar enkel nog kleine delen en geen geheel toestel meer waarneemt. Het kan er op de radar bijvoorbeeld uitzien als een grote zwerm vogels."
Een terreurdaad is onwaarschijnlijk, maar niet uitgesloten.
Twee passagiers aan boord reisden op een gestolen paspoort. Zij boekten hun tickets mogelijk samen - in ieder geval nagenoeg tegelijkertijd - via China Southern Airlines. Aanvankelijk gold dit tweetal als verdacht, maar later bleken het asielzoekers te zijn.
Inmiddels is de identiteit van beide personen bekend. Het gaat om de Iraanse asielzoekers Pouria Nour Mohammad Mehrdad en Delavar Seyed Mohammadreza.
Interpol heeft verklaard een terreurdaad uit te sluiten. "Hoe meer informatie we krijgen, hoe meer we geneigd zijn te concluderen dat het geen terroristische daad was", zei Ronald Noble van de internationale politieorganisatie dinsdag. De Amerikaanse inlichtingendienst CIA wil nog niets uitsluiten.
Het is niet gek dat het wrak nog niet is gevonden.
Als een vliegtuig in zee stort, kan het zijn dat het lang duurt voordat het wordt gevonden. Men weet waar het vliegtuig van de radar is geraakt, maar moet toch in een gebied van honderden kilometers zoeken.
In 2009 duurde het vijf dagen voordat het wrak van Air France-vlucht 447 werd gevonden in de Atlantische Oceaan. De zwarte dozen werden pas twee jaar later gevonden. Een vrachtvliegtuig dat in 1979 verdween, is nooit gevonden.
Malaysia Airlines is een gerenommeerde maatschappij
De luchtvaartmaatschappij heeft een uitstekende veiligheidsgeschiedenis. Het vliegtuig, een elf jaar oude Boeing 777, was recentelijk nog gecheckt en goed bevonden.
De piloot was een ervaren 53-jarige man van Maleisische komaf. Hij vloog al sinds 1981 voor Malaysia Airlines en had 18.365 uren vliegervaring
Zelfs wanneer niets gevonden wordt, wat hoogst ongebruikelijk is, zullen ze er waarschijnlijk wel een aflevering aan wijden.quote:
Linkjequote:Op donderdag 13 maart 2014 21:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Helemaal goed, heb je een linkje erbij?
Bingo. Hoe moeilijk kan het zijn? Als wij met zijn allen als vrijwilligers een degelijke OP kunnen bouwen, kunnen die duizenden "onderzoekers" toch ook wat goed afleveren, zou je zeggen...quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:21 schreef Marrije het volgende:
En als er dan toch van alles de media ingeslingerd wordt door nauw betrokkenen, ik heb wel behoefte aan een kaart met de gebieden waar men al gezocht heeft, en dan graag in verschillende kleuren waar alleen op het water is gekeken en waar ook de bodem is gecheckt..
Inderdaad. Nu lijkt het alsof ze als een kip zonder kop door elkaar heen lopen.quote:Op donderdag 13 maart 2014 21:21 schreef Marrije het volgende:
En als er dan toch van alles de media ingeslingerd wordt door nauw betrokkenen, ik heb wel behoefte aan een kaart met de gebieden waar men al gezocht heeft, en dan graag in verschillende kleuren waar alleen op het water is gekeken en waar ook de bodem is gecheckt..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |