Een signaal met een beperkt bereik, als het diep onder water ligt is het zeer lastig te lokaliseren, dat was bijvoorbeeld ook het geval met het Air France toestel, ze wisten wel ongeveer waar het was neergestort (enigszins althans), maar het duurde alsnog twee jaar om te vinden (en na 30 dagen was de batterij van het signaal al op).quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:36 schreef Robuustheid het volgende:
Ik vraag mij af waarom er niet gezocht wordt naar de 'zwarte' doos? Die geeft toch een signaal af?
quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:36 schreef Robuustheid het volgende:
Ik vraag mij af waarom er niet gezocht wordt naar de 'zwarte' doos? Die geeft toch een signaal af?
[..]
Zo'n ding zendt wel uit, maar je moet alsnog redelijk in de buurt zijn om ze op te vangen. Het is niet zo dat als een box een crash meemaakt in Vladivostok, je in Amsterdam dat signaal op pakt met gps en druk gegevens.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:36 schreef Robuustheid het volgende:
Ik vraag mij af waarom er niet gezocht wordt naar de 'zwarte' doos? Die geeft toch een signaal af?
OP waardigquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:27 schreef gijsman het volgende:
http://www.washingtonpost(...)62f9996_graphic.html
Dat dacht ik ook. Dossier MH370/08MAR14/9M-MRO wordt alleen duidelijker.quote:
Vanwege het toerisme zijn er redelijk veel vliegvelden in het zuiden van Thailand, dus ik mag hopen dat ze de boel daar een beetje in de gaten houdenquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:36 schreef DeParo het volgende:
Dus daarom vraag ik of dat stuk bij de grens afgedekt is met radar![]()
, het zou me niet verbazen dat daar waar twee radarsystemen elkaar treffen, wellicht een ongedekt stuk is.
Het kan ook kloppen met ooggetuigenverslagen waarbij werd gezegd dat een vliegtuig laag overkwam en richting Bachok vloog wat bijna precies bij de grens ligt.
Er zijn daar geen dieptes van 6000 meter. Dus waarom scannen ze het signaal niet?quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:37 schreef DeParo het volgende:
[..]
Een signaal met een beperkt bereik, als het diep onder water ligt is het zeer lastig te lokaliseren, dat was bijvoorbeeld ook het geval met het Air France toestel, ze wisten wel ongeveer waar het was neergestort (enigszins althans), maar het duurde alsnog twee jaar om te vinden (en na 30 dagen was de batterij van het signaal al op).
Omdat je het signaal op een afstand van 6 km al oppikt. De zee daar is geen 6000 meter diep.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat men niet op zoek is?
Wat was het nut van de verdwijning dan?quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:46 schreef mschol het volgende:
stel hij is niet gecrasht, dan verwacht ik dat ze hem nooit meer terug gaan vinden
dat is natuurlijk een optie al zit een vliegtuig vol met iets als glasvezel ofzo, metaal minder dacht ik, zit vast ook een hoop koper inquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:49 schreef APK het volgende:
[..]
Wat was het nut van de verdwijning dan?
Oud ijzer?
uiteraard...quote:Of denk je aan aliens?
Wat een landquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:27 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Murrica
[..]
http://www.theguardian.co(...)1f0ce4b0b23261daf452
Die eerste optie lijkt mij wel een heel erg omslachtige manier om een nieuwe airline te beginnen of een noodleidende maatschappij van vliegtuigen te voorzienquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:51 schreef mschol het volgende:
beter gezegd: ze gaan hem nooit terugvinden in zijn originele staat, d.w.z.: of volledig omgebouwd naar een lokale airliner.. of volledig verbouwd tot terroristisch voertuiig
weinig ijzer in ieder geval, veels te zwaar. Veel alu, en idd aardig wat koper voor de stroom- en datadradenquote:Op donderdag 13 maart 2014 22:51 schreef mschol het volgende:
[..]
dat is natuurlijk een optie al zit een vliegtuig vol met iets als glasvezel ofzo, metaal minder dacht ik, zit vast ook een hoop koper in
Dat klopt maar ik denk dat het bereik van een radar hier een beetje wordt overschat.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:42 schreef APK het volgende:
[..]
Vanwege het toerisme zijn er redelijk veel vliegvelden in het zuiden van Thailand, dus ik mag hopen dat ze de boel daar een beetje in de gaten houden
En de grens lijkt mij sowieso wel een punt om met radar te coveren.
Haha, die stiekeme Amerikanen hebben gewoon in elke Boeing een track-systeem gestopt, en nu het te lang duurt komen ze er mee naar buitenquote:Op donderdag 13 maart 2014 23:10 schreef videonatic het volgende:
http://mashable.com/2014/(...)ash-com-Tw-main-link
UPDATE: March 13, 2014 at 5:46 p.m. ET — The White House said the search for Flight 370 may expand to the Indian Ocean based on unspecified “new information” showing that the plane was still running four hours after it dropped from the radar, which is detailed in the story below.
quote:Sources speaking to The Wall Street Journal say that Malaysia Airlines Flight 370 maintained contact with satellites for several hours after disappearing from radar, raising new questions about where the missing 777 wide-body airliner may be.
http://www.theverge.com/2(...)after-it-disappearedquote:Now, with evidence that the aircraft's satellite communication (SATCOM) system was online for roughly four hours after the loss of radar contact, the search area is much larger — WSJ notes that it could've remained in the air for some 2,200 miles based on the 777's cruising speed, taking it as far away as Pakistan. Among other things, SATCOM can be used to send periodic diagnostics to ground crew, but investigators say that the airliner's periodic pings contained no actual data.
Nou ze vonden het wrak al na 5 dagen, maar het lukte ze pas 2 jaar later om de zwarte doos boven water te krijgen omdat het zo diep was.quote:Op donderdag 13 maart 2014 22:37 schreef DeParo het volgende:
[..]
Een signaal met een beperkt bereik, als het diep onder water ligt is het zeer lastig te lokaliseren, dat was bijvoorbeeld ook het geval met het Air France toestel, ze wisten wel ongeveer waar het was neergestort (enigszins althans), maar het duurde alsnog twee jaar om te vinden (en na 30 dagen was de batterij van het signaal al op).
Ik had het over de zwarte doosquote:Op donderdag 13 maart 2014 23:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nou ze vonden het wrak al na 5 dagen, maar het lukte ze pas 2 jaar later om de zwarte doos boven water te krijgen omdat het zo diep was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |