Top, wat vond je ervan?quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik heb de filmpjes over Egyptian Air overigens gezien![]()
.
Misschien weten ze dat al zeker en willen ze 'die moslims' nog even laten spartelen om te laten zien hoe incompetent 'ze' zijn.quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:51 schreef DeParo het volgende:
Als de Amerikanen er vanuit gaan dat hij is neergestort zou me dat niet verbazen![]()
.
quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:55 schreef MrBanaan1 het volgende:
Iemand al gedacht dat het Limburgers zijn die een statement willen maken tegen het haten op Limburg door Hollanders?![]()
quote:Neemaar: ik vrees dat aangezien er nu nog geen enkel brokstuk is gevonden, het nog heel lang kan gaan duren. Ook denk ik hierdoor dat het helemaal niet neergestort is (in zee althans).
Details, zien we later welquote:Op donderdag 13 maart 2014 23:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]![]()
Hoe dat te linken aan een vlucht van Kuala Lumpur naar Beijing?
[..]
Nu pas idd.quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:27 schreef videonatic het volgende:
Het verhaal neemt vreemde wendingen aan.
Nou ja het bevestigt de mogelijkheid van een piloot die zelfmoord pleegt, de vraag blijft wellicht waarom dan niet meteen bij overname van de stuurknuppel (misschien dat hij dus niet gevonden wilde worden), de Egyptische piloot deed het volgens mij vrijwel meteen toen hij in de cockpit plaatsnam achter de stuurknuppel alhoewel die andere piloot nog de koers probeerde te veranderen (als die ene piloot het natuurlijk heeft gedaanquote:
Nou ja, eerder dat ze de Maleisiėrs de kans hebben gegeven het zelf op te lossen, en nu hun geheime opsporingsmethodes inzetten om het vliegtuig alsnog te vindenquote:Op donderdag 13 maart 2014 23:54 schreef APK het volgende:
[..]
Misschien weten ze dat al zeker en willen ze 'die moslims' nog even laten spartelen om te laten zien hoe incompetent 'ze' zijn.
Misschien staat er nog een rekening open?
Fuck, zelfs ik ga Alu-dingen posten
Hoe groot zijn de kansen?quote:Op donderdag 13 maart 2014 23:55 schreef MrBanaan1 het volgende:
Iemand al gedacht dat het Limburgers zijn die een statement willen maken tegen het haten op Limburg door Hollanders?![]()
Neemaar: ik vrees dat aangezien er nu nog geen enkel brokstuk is gevonden, het nog heel lang kan gaan duren. Ook denk ik hierdoor dat het helemaal niet neergestort is (in zee althans).
Waar baseer je die % op? Is ook gewoon mijn gevoel hoor. Weet niet waarom. Voelt vreemd als er nu nog steeds niks gezien is.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe groot zijn de kansen?
• Technisch defect - decompressie en op AP 4 uur doorvliegen
• Kaping - kan mislukken (neerstorten) of lukken (landen en verbergen)
Mij lijkt gezien de berichtgeving de kaping het meest logische, voornamelijk vanwege het vermoeden van 2 losse contactverbrekingen.
TD = 20% kans
KA = 80%
TD -> Op land crashen = 40% kans
TD -> in zee crashen = 60% kans
KA -> kaping lukt (KL) = 50%
KA -> kaping mislukt (KM) = 50%
KM -> stort op land = 40% kans
KM -> stort op zee = 60% kans
Kans dat het vliegtuig in zee ligt is 0,2 * 0,6 + 0,8 * 0,5 * 0,6 = 0,12 + 0.24 = 36%
Gut feeling.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:04 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Waar baseer je die % op? Is ook gewoon mijn gevoel hoor. Weet niet waarom. Voelt vreemd als er nu nog steeds niks gezien is.
Heb een theorietje voor je, nu we toch bezig zijn.quote:
Jammer alleen dat:quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:04 schreef Bestelbus het volgende:
Mijn theorie :
Vliegtuig vloog richting beijing, plots doken er 2 noord-koreaanse MiG's op die via de radio schreeuwden : land dat ding in noord-korea of we skieten jullie uit de lucht "
Doodsbange piloten gehoorzamen de schreeuwende noord-koreanen en landen het toestel in noord korea.
De passagiers en bemanning worden ondertussen gemarteld in een afgelegen strafkamp in het kille koreaanse landschap, terwijl het toestel word gestript voor zijn onderdelen en apparatuur.
Aangezien het zo'n gesloten land is dat nauwelijks communiceert met de buitenwereld, is dat waarschijnlijk de reden waarom het hele zooitje spoorloos is.
Met alle respect, maar kom je erkennig te kort in het dagelijks leven?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe groot zijn de kansen?
• Technisch defect - decompressie en op AP 4 uur doorvliegen
• Kaping - kan mislukken (neerstorten) of lukken (landen en verbergen)
Mij lijkt gezien de berichtgeving de kaping het meest logische, voornamelijk vanwege het vermoeden van 2 losse contactverbrekingen.
TD = 20% kans
KA = 80% kans
TD -> Op land crashen = 40% kans
TD -> in zee crashen = 60% kans
KA -> kaping lukt (KL) = 50%
KA -> kaping mislukt (KM) = 50%
KM -> stort op land = 40% kans
KM -> stort op zee = 60% kans
Kans dat het vliegtuig in zee ligt is 0,2 * 0,6 + 0,8 * 0,5 * 0,6 = 0,12 + 0.24 = 36%
Kans dat het vliegtuig veilig op het land staat is 0,8 * 0,5 = 40%
Kans dat het vliegtuig op land ligt is 0,2 * 0,4 + 0,8 * 0,5 * 0,4 = 0,08 + 0.16 = 24%
Zit altijd een veiligheidsmarge in verwerkt. Een kist vertrekt nooit met 'net aan net genoeg' peut. En het afstandsverschil tussen KUL en die 2 steden is ook niet schrikbarend groot. Kan best.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jammer alleen dat:
• er geen rare vliegbewegingen zijn gespot vanaf de Vietnamese kust tot aan het Noord-Koreaanse luchtruim
• Pyongyang waarschijnlijk net te ver vliegen is met de hoeveelheid kerosine
Simpel berekeningetje man, doe niet zo moeilijk.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:12 schreef Gisteren. het volgende:
[..]
Met alle respect, maar kom je erkennig te kort in het dagelijks leven?
Je bent een zelfgenoemde internationale "academicus" en noemt anderen zolderkamernerds. Je academische skills laat je met deze post wel zien ja.
Het is een vrij nietszeggende berekening die kennis impliceert die er gewoon niet is. Waarom is de kans op een succesvolle hijack 50%?Waarom is de kans om in water neer te storten evengroot voor technische failure als voor hijack, dat is totaal onlogisch met de kennis die we hebben.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Simpel berekeningetje man, doe niet zo moeilijk.
Als onze piloot interessante kennis gaat toevoegen, zal ik hem van harte steunen. Een beetje triest op anderen gaan hakken, grow up man.
Nee volgens onze huis-academicus is het 66*0,5+50*0,3+62*0,1=50,2. Gebaseerd op mijn gut-feeling. Als anderen niet volgens een hypothesevorming redeneren dan word ik boos.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:15 schreef Eenskijken het volgende:
ik zeg dat de kans dat het vliegtuig tevoorschijn komt 50% is!
50 % mensen!
Hey Banaan, succes op je open dag in EHV, ik heb morgen ook een drukke dag bij klanten.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:12 schreef MrBanaan1 het volgende:
Maar mensen, ik ben er weer van tussen. Morgen opendag Eindhoven (toevallig nog iemand daar??) en erna weer werken. Na 4 dagen niks doen (waarvan 3 op 1 in de dagstats) heb ik nu weer 2 heel drukke dagen dus mis ik helaas veel nieuws/updates. Als er ECHT iets groots/speciaals bekend wordt, zou iemand me dan even willen DMen? Hoef ik niet alles door te spitten. Brokstukken gevonden bijvoorbeeld, of een heel realistische theorie.
Bijv. dank, en sorry dat ik deze dagen niet actief kan mee helpen/denken.
Ik geef duidelijk aan wat ik aanneem, doe nou niet zo moeilijk. Natuurlijk is het allemaal complexer en stel ik nergens dat het zo IS?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:20 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Het is een vrij nietszeggende berekening die kennis impliceert die er gewoon niet is. Waarom is de kans op een succesvolle hijack 50%?Waarom is de kans om in water neer te storten evengroot voor technische failure als voor hijack, dat is totaal onlogisch met de kennis die we hebben.
je hebt geen enkele reden gegeven waarom de getallen die jij geeft accurater zijn dan welke willekeurige reeks getallen, die natuurlijk tot totaal andere uitkomsten leiden. Waardoor de uiteindelijke conclusie eigenlijk niets anders kan zijn dat de kans dat het vliegtuig in het water ligt tussen de 0 en de 100% is.
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:20 schreef Gisteren. het volgende:
[..]
Nee volgens onze huis-academicus is het 66*0,5+50*0,3+62*0,1=50,2. Gebaseerd op mijn gut-feeling. Als anderen niet volgens een hypothesevorming redeneren dan word ik boos.
Sure:quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik geef duidelijk aan wat ik aanneem, doe nou niet zo moeilijk. Natuurlijk is het allemaal complexer en stel ik nergens dat het zo IS?
Juist in een tijd dat je geen enkel datapunt hebt zijn de vrijheden groot en de marges dus ruim. Maak je eigen "formule" dan.
Ja, door te commentaar te geven op die kolder van jou. Je hebt veel toegevoegd aan dit topic, maar als iemand je aanspreekt op een nutteloze, nietszeggende, skillshowende post van je dan schiet je gelijk in de verdediging. Controlefreak..quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik probeer wat toe te voegen, jij ook?
Hey zowaar, een post die ik snapquote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:25 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Sure:
Kans dat het gehijacked is (ph): 0-100%
Kans dat het een technical failure is (pt): 0-100%
Kans dat het iets anders is (po): 0-100%
ph+pt+po = 100%
kans dat het in het water is gevallen onder ph: 0-100%
kans dat het in het water ligt onder pt: 0-100%
kans dat het in het water ligt onder po: 0-100%
dus
alles keer elkaar en gaafdoenerij
de kans dat het in het water ligt bereken ik als ergens tussen de 0 en 100%
Heb je ongeveer evenveel aan maar pretendeert geen zekerheid die er niet is.
En daar ga je de mist in; dat doe ik ook niet.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:25 schreef oompaloompa het volgende:
maar pretendeert geen zekerheid die er niet is.
Aan de ene kant zeg je dat het 'totaal niet academisch" is en nu is het "skillshowend". Welk etiketje wil je op me plakken?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:27 schreef Gisteren. het volgende:
[..]
Ja, door te commentaar te geven op die kolder van jou. Je hebt veel toegevoegd aan dit topic, maar als iemand je aanspreekt op een nutteloze, nietszeggende, skillshowende post van je dan schiet je gelijk in de verdediging. Controlefreak..
Ik denk dat jij dit wel interessant zal vinden:quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:25 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Sure:
Kans dat het gehijacked is (ph): 0-100%
Kans dat het een technical failure is (pt): 0-100%
Kans dat het iets anders is (po): 0-100%
ph+pt+po = 100%
kans dat het in het water is gevallen onder ph: 0-100%
kans dat het in het water ligt onder pt: 0-100%
kans dat het in het water ligt onder po: 0-100%
dus
alles keer elkaar en gaafdoenerij
de kans dat het in het water ligt bereken ik als ergens tussen de 0 en 100%
Heb je ongeveer evenveel aan maar pretendeert geen zekerheid die er niet is.
Zie hierboven ^^quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En daar ga je de mist in; dat doe ik ook niet.
In de OP staan observaties en feiten ook gescheiden van de scenario's etc.
Natuurlijk zijn de ranges groot, maar je kan er wel over speculeren, dus zonder het als vaststaand feit te presenteren. Wijs me anders even aan waar ik dat deed.
Dank, goed stuk.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:30 schreef arj1o1 het volgende:
[..]
Zie hierboven ^^
(http://america.aljazeera.(...)gmalaysianplane.html)
Je gebruikt veel aannames, maar de zaken meenemen die al bekend zijn kan wel helpen.
Dat deed je ook pas toen iemand vroeg waar je de getallen op baseerde...quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik geef duidelijk aan wat ik aanneem, doe nou niet zo moeilijk. Natuurlijk is het allemaal complexer en stel ik nergens dat het zo IS?
Juist in een tijd dat je geen enkel datapunt hebt zijn de vrijheden groot en de marges dus ruim. Maak je eigen "formule" dan.
Nee, druif, kijk mijn eerste post maar na.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:33 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat deed je ook pas toen iemand vroeg waar je de getallen op baseerde...
Als gerenomeerd wetenschapper weet je heel goed dat point-estimates niet geschikt zijn om onzekerheid in schattingen te omvatten.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:27 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En daar ga je de mist in; dat doe ik ook niet.
In de OP staan observaties en feiten ook gescheiden van de scenario's etc.
Natuurlijk zijn de ranges groot, maar je kan er wel over speculeren, dus zonder het als vaststaand feit te presenteren. Wijs me anders even aan waar ik dat deed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
Kijk, dat is nuttige info! Je kan er dus wel wat mee, met een simpel formuletje.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:36 schreef oompaloompa het volgende:
Anyway, om het wetenschappelijke gehalte maar iets op te krikken, sinds 1970 zijn er 26 hijacks geweest met 1 of meer slachtoffers, daarvan zijn er slechts 7 gecrashet (3 volgens jou) dus 50-50 lijkt me een vrij onwaarschijnlijke schatting.
Dit voegt wat toe, gracias.quote:Getallen op basis van: http://www.planecrashinfo.com/cause.htm en ik zal vast wel ergens verkeerd geteld hebben maar ik maakte de berekening ook niet
Haha wat is je probleem met me? Ik geef les in Bayesean-statistics, je mag er gratis bij komen zittenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dank, goed stuk.
Dit:
“It’s a very short, simple equation that says you can start out with hypothesis about something — and it doesn’t matter how good the hypothesis is,” said Sharon Bertsch McGrayne, author of “The Theory That Would Not Die: How Bayes' Rule Cracked the Enigma Code, Hunted Down Russian Submarines, and Emerged Triumphant from Two Centuries of Controversy.”
That’s because the hypothesis can keep changing and improve, and still be used with the theorem, McGrayne told Al Jazeera.
“You are committed to modify that hypothesis every time a new piece of information arises,” McGrayne said.
is exact wat ik ook zeg. Misschien neemt oompa het van deze experts wel aan?
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:36 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Als gerenomeerd wetenschapper weet je heel goed dat point-estimates niet geschikt zijn om onzekerheid in schattingen te omvatten.
Anyway, om het wetenschappelijke gehalte maar iets op te krikken, sinds 1970 zijn er 26 hijacks geweest met 1 of meer slachtoffers, daarvan zijn er slechts 7 gecrashet (3 volgens jou) dus 50-50 lijkt me een vrij onwaarschijnlijke schatting.
Getallen op basis van: http://www.planecrashinfo.com/cause.htm en ik zal vast wel ergens verkeerd geteld hebben maar ik maakte de berekening ook nietDank, dank. De fles champagne is al leeg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je stelt het hier gewoon als iets absoluutsquote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe groot zijn de kansen?
• Technisch defect - decompressie en op AP 4 uur doorvliegen
• Kaping - kan mislukken (neerstorten) of lukken (landen en verbergen)
Mij lijkt gezien de berichtgeving de kaping het meest logische, voornamelijk vanwege het vermoeden van 2 losse contactverbrekingen.
TD = 20% kans
KA = 80% kans
TD -> Op land crashen = 40% kans
TD -> in zee crashen = 60% kans
KA -> kaping lukt (KL) = 50%
KA -> kaping mislukt (KM) = 50%
KM -> stort op land = 40% kans
KM -> stort op zee = 60% kans
Kans dat het vliegtuig in zee ligt is 0,2 * 0,6 + 0,8 * 0,5 * 0,6 = 0,12 + 0.24 = 36%
Kans dat het vliegtuig veilig op het land staat is 0,8 * 0,5 = 40%
Kans dat het vliegtuig op land ligt is 0,2 * 0,4 + 0,8 * 0,5 * 0,4 = 0,08 + 0.16 = 24%
Ik stel helemaal niets als iets absoluuts. zo interpreteer jij dat. Logisch, want jouw eendimensionale denkhouding (zie het maanlandingtopic) schrijft je dat voor, hekje.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:39 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je stelt het hier gewoon als iets absoluutsZoals hierboven ook al werd geschreven, wijzen op de onzin van dit soort kul lijkt mij prima kwalificeren als nuttige bijdrage.
nee skull and bones airlinesquote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:42 schreef Proximo het volgende:
Het toestel zal inmiddels wel omgekat zijn naar illuminati airlines
Begin daar maar niet over, anders val je heel hard door de mand met je gebrek aan middelbare school natuurkunde kennisquote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik stel helemaal niets als iets absoluuts. zo interpreteer jij dat. Logisch, want jouw eendimensionale denkhouding (zie het maanlandingtopic) schrijft je dat voor, hekje.
Cheney en bush dansen samen met de ayatollahs naakt een NWO dans eromheen momenteel, uit betrouwbare bron vernomenquote:
voeg daar de bin laden familie maar aan toe... maarre dit is geen bnwquote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:46 schreef Proximo het volgende:
[..]
Cheney en bush dansen samen met de ayatollahs naakt een NWO dans eromheen momenteel, uit betrouwbare bron vernomen
Je bedoelt dat jij zonder kennis wat NASA-linkjes opduikelt en niet ingaat op mijn punten over de atmosfeer" op de Maan? -> ander topic.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:46 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Begin daar maar niet over, anders val je heel hard door de mand met je gebrek aan middelbare school natuurkunde kennisDat ik nou niet bepaald de enige ben die het zo interpreteerde zou je toch aan het denken moeten zetten. We kunnen het ook omdraaien natuurlijk. Waar in die post geef je aan dat je alles (op land/water verhouding na) maar wat gokt?
Niet dat ik weetquote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:49 schreef OEM het volgende:
[..]
[..]
Zijn jullie uit het 911-topic getrapt dat jullie hier gaan lopen bekvechten?
Dan had je het simpelweg op kunnen lossen door dat toen al te schrijvenquote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je bedoelt dat jij zonder kennis wat NASA-linkjes opduikelt en niet ingaat op mijn punten over de atmosfeer" op de Maan? -> ander topic.
Die land-water verhouding is versimpeld; uiteindelijk draait het erom wat de verhouding is na die 4 uur vliegen en dan is er meer zee dan land. Ook is de mogelijk preferente richting niet meegenomen.
Dat heb je met versimpelde berekeningetjes. Wil niet zeggen dat ze fout hoeven te zijn, en een verzameling van dit soort berekeningen met ranges geeft je een idee van de totale kansen.
Precies wat ik doe met het modelleren van bekkens op Aarde, heel wat complexer dan dit.
Nee, zo interpreteer jij dat. Omdat dat is zoals jij denkt. Rechtlijnig.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:52 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dan had je het simpelweg op kunnen lossen door dat toen al te schrijvenZoals het er nu staat is het gewoon fout en misleidend.
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 00:55 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Het wordt tijd voor een beetje 'nieuws' want dit gaat nergens meer naartoe geloof ik...
Ja ok, lijkt me ook niet te linken aan deze situatie.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:01 schreef OEM het volgende:
Hier, voor wat het waard is (bij gebrek aan beter): een incident op 10 maart met een Air India 777-300ER. Na 3 uur vliegen valt de transponder uit. Vliegtuig keert terug naar India.
Het flashy nieuwsbericht:
http://timesofindia.india(...)cleshow/31776979.cms
Het sobere nieuwsbericht:
http://www.avherald.com/h?article=4713ebe3&opt=6144
Waar haal jij die Chinese satelliet plotseling vandaan?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:08 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Ze gaan nu dus toch uit van die waarneming door de Chinese satelliet waar het vliegtuig richting Indische oceaan vloog. Maar waarvan ze eerst niet wisten of het dat vliegtuig was. Volgens mij zeggen ze wel dat het vliegtuig wat op de radar te zien was, een vliegtuig was zonder werkende transponder.
Van CNN toch, of luister ik nou verkeerdquote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:09 schreef DeParo het volgende:
[..]
Waar haal jij die Chinese satelliet plotseling vandaan?
Nee klopt wel wat ik zeg, kijk CNN maar.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:10 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Van CNN toch, of luister ik nou verkeerd
Was dat pingen wellicht naar een Chinese satelliet dat zou kunnen.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:10 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Van CNN toch, of luister ik nou verkeerd
Idd, het lijkt mij onmogelijk dat het uitvallen van de transponder tot het neerstorten van het vliegtuig zou leiden. Het enige wat dat ding doet is informatie over hoogte, positie etc. doorgeven naar de buitenwereld. Misschien een storing die meerdere systemen trof... Blijft lastig zo met zo weinig zekere informatie.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:06 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Ja ok, lijkt me ook niet te linken aan deze situatie.
Gebaseerd op wat?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:13 schreef DaKKiE1984 het volgende:
Volgens een piloot is de transponder met 100% zekerheid uitgezet, en niet uitgevallen.
Omdat twee systemen niet tegelijkertijd maar volgens mij vlak na elkaar zijn uitgezet terwijl het radiocontact wel bleef werken, zover ik het begreep, overigens.quote:
Dat dus wellicht hahaquote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:14 schreef oompaloompa het volgende:
Is er al iets meer bekend over die abc-claim dat ze met 7(? meen ik me te herinneren) minuten verschil uitgezet waren?
Hij zei: de enige reden dat een piloot een transponder uit zou zetten, is vanwege rook in de cockpit en de angst voor een kortsluiting. Wat in dit geval absoluut niet het geval lijkt aangezien het vliegtuig dan direct omgekeerd zou zijn naar dichts bijzijnde vliegveld, en niet zomaar van koers veranderd.quote:
Zonder iets te melden terwijl het radiocontact gewoon functioneerde schijnbaar.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:15 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Hij zei: de enige reden dat een piloot een transponder uit zou zetten, is vanwege rook in de cockpit en de angst voor een kortsluiting. Wat in dit geval absoluut niet het geval lijkt aangezien het vliegtuig dan direct omgekeerd zou zijn naar dichts bijzijnde vliegveld, en niet zomaar van koers veranderd.
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)g-signalen-uit.dhtmlquote:De vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines heeft nog tot bijna vier uur nadat het van de radar verdween signalen uitgezonden naar een satelliet. Dat duidt er volgens een Amerikaanse functionaris op dat het toestel nog zeker honderden kilometers is doorgevlogen, zo zei hij gisteren tijdens een briefing.
Zes dagen na de verdwijning van het vliegtuig met 239 mensen aan boord, is er nog altijd niets van het toestel gevonden. De Maleisische autoriteiten hebben hun zoektocht inmiddels uitgebreid naar India en de Indische Oceaan, nu wordt aangenomen dat het toestel langer heeft doorgevlogen. Alle voorgaande mogelijke scenario's leverden tot op heden nog niks op.
De Amerikaanse functionaris, die anoniem wenste te blijven, zei dat de Boeing 777 nadat het van de radar verdween geen data meer aan de satelliet wist door te geven, maar wel langdurig een signaal uitzond om te probreren het contact te herstellen.
ABC meldt verder uit monde van twee Amerikaanse functionarissen dat de Verenigde Staten ervan uit gaan dat de twee communicatiesystemen in het vliegtuig afzonderlijk van elkaar werden uitgeschakeld. Volgens een bron wijst dit erop dat het toestel van Malaysia Airlines niet door een ongeval of explosie van de radar is verdwenen.
'Menselijke interventie'
Het systeem om gegevens te rapporteren werd om 01u07 's nachts (lokale tijd) afgezet en de zogenaamde transponder, die de locatie en de hoogte van het vliegtuig doorzendt, om 01u21. Dit kan erop wijzen dat het om een bewuste actie gaat. Het Amerikaanse onderzoeksteam 'is er dan ook van overtuigd dat er een menselijke interventie heeft plaatsgevonden om de communicatiesystemen uit te schakelen.'
Als dat van die 7 minuten verschil klopt ja.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:15 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Hij zei: de enige reden dat een piloot een transponder uit zou zetten, is vanwege rook in de cockpit en de angst voor een kortsluiting. Wat in dit geval absoluut niet het geval lijkt aangezien het vliegtuig dan direct omgekeerd zou zijn naar dichts bijzijnde vliegveld, en niet zomaar van koers veranderd.
Wie is 'ze'? Heb je een bron?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:22 schreef DaKKiE1984 het volgende:
14 minuten verschil tussen uitzetten verschillende transponders zeggen ze nu
Ah op die fietsquote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:25 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Ik kijk gewoon CNN, op tv weet je wel
Om het vervolgens alsnog te bevestigen, of de mogelijkheid open te houden, zeer verwarrend inderdaad.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:25 schreef Toto69 het volgende:
Dat continue ontkrachten van alles... Bah.
De bron is het AD en is makkelijk te lezen als je ad.nl in tikt dan zie je het bericht vanzelf verschijnen, een paar muisklikjes en je bent bij je bron.quote:
Mijn bron is helemaal niet het ADquote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:26 schreef gijsman het volgende:
[..]
De bron is het AD en is makkelijk te lezen als je ad.nl in tikt dan zie je het bericht vanzelf verschijnen, een paar muisklikjes en je bent bij je bron.
Ik heb ook moeite om het nog te volgen, daarom lees ik nu meer dan dat ik nog reageer. Want als je iets post is het de minuut daarna ontkrachtquote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:26 schreef DeParo het volgende:
[..]
Om het vervolgens alsnog te bevestigen, of de mogelijkheid open te houden, zeer verwarrend inderdaad.
Bron?quote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:29 schreef gijsman het volgende:
wat boeit t welke bron je gebruikt... dat ding is ergens binnen 4 uur vliegen geland in Burma of op een ander afgelegen nauwelijks gebruikt vliegveld.
quote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:29 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ik heb ook moeite om het nog te volgen, daarom lees ik nu meer dan dat ik nog reageer. Want als je iets post is het de minuut daarna ontkracht
Maar waarom?!quote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:29 schreef gijsman het volgende:
wat boeit t welke bron je gebruikt... dat ding is ergens binnen 4 uur vliegen geland in Burma of op een ander afgelegen nauwelijks gebruikt vliegveld.
Waardevolle ladingquote:
Tsja.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waardevolle lading
Waardevolle kennis
Waardevolle gijzelaars
Waardevol vliegtuig
41% kans.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 01:41 schreef DeParo het volgende:
Maar gezien de vliegroute is het vliegtuig ook keurig buiten radarsystemen gebleven, hier en daar wat opgepikt maar ok, dit is voorbereid, en dat alles om het uiteindelijk ongezien te laten neerstorten, twijfelachtig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |