abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137718334
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:43 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik heb de filmpjes over Egyptian Air overigens gezien ;) ;).
Top, wat vond je ervan?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 13 maart 2014 @ 23:54:03 #202
6941 APK
Factual, I think.
pi_137718351
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:51 schreef DeParo het volgende:

Als de Amerikanen er vanuit gaan dat hij is neergestort zou me dat niet verbazen ;) ;).
Misschien weten ze dat al zeker en willen ze 'die moslims' nog even laten spartelen om te laten zien hoe incompetent 'ze' zijn.
Misschien staat er nog een rekening open?

Fuck, zelfs ik ga Alu-dingen posten 8)7
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_137718412
Iemand al gedacht dat het Limburgers zijn die een statement willen maken tegen het haten op Limburg door Hollanders? :+

Neemaar: ik vrees dat aangezien er nu nog geen enkel brokstuk is gevonden, het nog heel lang kan gaan duren. Ook denk ik hierdoor dat het helemaal niet neergestort is (in zee althans).
  donderdag 13 maart 2014 @ 23:57:22 #204
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137718467
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:55 schreef MrBanaan1 het volgende:
Iemand al gedacht dat het Limburgers zijn die een statement willen maken tegen het haten op Limburg door Hollanders? :+

_O-
Hoe dat te linken aan een vlucht van Kuala Lumpur naar Beijing?
quote:
Neemaar: ik vrees dat aangezien er nu nog geen enkel brokstuk is gevonden, het nog heel lang kan gaan duren. Ook denk ik hierdoor dat het helemaal niet neergestort is (in zee althans).
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_137718530
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

_O-
Hoe dat te linken aan een vlucht van Kuala Lumpur naar Beijing?

[..]

Details, zien we later wel :P
  donderdag 13 maart 2014 @ 23:59:42 #206
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_137718541
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:27 schreef videonatic het volgende:
Het verhaal neemt vreemde wendingen aan.
Nu pas idd.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_137718557
quote:
6s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Top, wat vond je ervan?
Nou ja het bevestigt de mogelijkheid van een piloot die zelfmoord pleegt, de vraag blijft wellicht waarom dan niet meteen bij overname van de stuurknuppel (misschien dat hij dus niet gevonden wilde worden), de Egyptische piloot deed het volgens mij vrijwel meteen toen hij in de cockpit plaatsnam achter de stuurknuppel alhoewel die andere piloot nog de koers probeerde te veranderen (als die ene piloot het natuurlijk heeft gedaan ;) ;) ;) ;)).
pi_137718602
quote:
11s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:54 schreef APK het volgende:

[..]

Misschien weten ze dat al zeker en willen ze 'die moslims' nog even laten spartelen om te laten zien hoe incompetent 'ze' zijn.
Misschien staat er nog een rekening open?

Fuck, zelfs ik ga Alu-dingen posten 8)7
Nou ja, eerder dat ze de Maleisiėrs de kans hebben gegeven het zelf op te lossen, en nu hun geheime opsporingsmethodes inzetten om het vliegtuig alsnog te vinden ;) ;).
pi_137718611
The plot thickens. Ben erg benieuwd of de waarheid boven tafel komt. Begin zelf ook te twijfelen of het vliegtuig wel neergestort is :X
pi_137718625
Dan lijkt me dat die gestolen is, ff wachten op de volgende aanslag
pi_137718647
Maar hoe dan ook, de Amerikanen zoeken waarschijnlijk daar waar de Andamanen en de Indische Oceaan elkaar treffen, of ongeveer in het noorden van de straat van Malakka, het lijkt me dat daar ook vliegvelden aanwezig zijn, ben benieuwd waarom ze denken dat het is neergestort daarna.
pi_137718652
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:55 schreef MrBanaan1 het volgende:

Hoe groot zijn de kansen?

• Technisch defect - decompressie en op AP 4 uur doorvliegen
• Kaping - kan mislukken (neerstorten) of lukken (landen en verbergen)

Mij lijkt gezien de berichtgeving de kaping het meest logische, voornamelijk vanwege het vermoeden van 2 losse contactverbrekingen.

TD = 20% kans
KA = 80% kans

TD -> Op land crashen = 40% kans
TD -> in zee crashen = 60% kans

KA -> kaping lukt (KL) = 73%
KA -> kaping mislukt (KM) = 27%

KM -> stort op land = 40% kans
KM -> stort op zee = 60% kans

Kans dat het vliegtuig in zee ligt is 0,2 * 0,6 + 0,8 * 0,27 * 0,6 = 0,12 + 0.13 ~ 25%
Kans dat het vliegtuig veilig op het land staat is 0,8 * 0,73 ~ 59%
Kans dat het vliegtuig op land ligt is 0,2 * 0,4 + 0,8 * 0,27 * 0,4 = 0,08 + 0.08 ~ 16%

[ Bericht 2% gewijzigd door El_Matador op 14-03-2014 00:43:51 ]
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

vrijdag 14 maart 2014 @ 00:04:16 #213
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137718692
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:03 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Mij lijkt gezien de berichtgeving de kaping het meest logische, voornamelijk vanwege het vermoeden van 2 losse contactverbrekingen.

TD = 20% kans
KA = 80%

KA -> kaping lukt (KL) = 50%
KA -> kaping mislukt (KM) = 50%

Kans dat het vliegtuig in zee ligt is 0,2 * 0,6 + 0,8 * 0,5 * 0,6 = 0,12 + 0.24 = 36%
Waar baseer je die % op? Is ook gewoon mijn gevoel hoor. Weet niet waarom. Voelt vreemd als er nu nog steeds niks gezien is.
pi_137718695
Mijn theorie :

Vliegtuig vloog richting beijing, plots doken er 2 noord-koreaanse MiG's op die via de radio schreeuwden : land dat ding in noord-korea of we skieten jullie uit de lucht "
Doodsbange piloten gehoorzamen de schreeuwende noord-koreanen en landen het toestel in noord korea.
De passagiers en bemanning worden ondertussen gemarteld in een afgelegen strafkamp in het kille koreaanse landschap, terwijl het toestel word gestript voor zijn onderdelen en apparatuur.
Aangezien het zo'n gesloten land is dat nauwelijks communiceert met de buitenwereld, is dat waarschijnlijk de reden waarom het hele zooitje spoorloos is.
oi mate
pi_137718716
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:04 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Waar baseer je die % op? Is ook gewoon mijn gevoel hoor. Weet niet waarom. Voelt vreemd als er nu nog steeds niks gezien is.
Gut feeling. ;)

Die percentages land (40) en zee (60) zijn geschatte % van de cirkel op de kaart.

vrijdag 14 maart 2014 @ 00:09:48 #216
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137718831
quote:
14s.gif Op donderdag 13 maart 2014 23:59 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Details, zien we later wel :P
Heb een theorietje voor je, nu we toch bezig zijn.

Die kist zelf is heel vaak in NL geweest. Op Schiphol. Schiphol ligt in Holland. Boze limburger met hollanderhaat saboteert de kist wanneer niemand kijkt en een paar dagen later is het over.
Daarna had de limbolander gehoopt dat ze tijdens het onderzoek achter een onderhoudsfout waren gekomen, wat terug te herleiden is op de dag dat deze kist in AMS was.
Hollanders krijgen de schuld van de crash.
1947-2016
pi_137718836
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:04 schreef Bestelbus het volgende:
Mijn theorie :

Vliegtuig vloog richting beijing, plots doken er 2 noord-koreaanse MiG's op die via de radio schreeuwden : land dat ding in noord-korea of we skieten jullie uit de lucht "
Doodsbange piloten gehoorzamen de schreeuwende noord-koreanen en landen het toestel in noord korea.
De passagiers en bemanning worden ondertussen gemarteld in een afgelegen strafkamp in het kille koreaanse landschap, terwijl het toestel word gestript voor zijn onderdelen en apparatuur.
Aangezien het zo'n gesloten land is dat nauwelijks communiceert met de buitenwereld, is dat waarschijnlijk de reden waarom het hele zooitje spoorloos is.
Jammer alleen dat:
• er geen rare vliegbewegingen zijn gespot vanaf de Vietnamese kust tot aan het Noord-Koreaanse luchtruim
• Pyongyang waarschijnlijk net te ver vliegen is met de hoeveelheid kerosine

vrijdag 14 maart 2014 @ 00:12:30 #218
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137718899
Maar mensen, ik ben er weer van tussen. Morgen opendag Eindhoven (toevallig nog iemand daar??) en erna weer werken. Na 4 dagen niks doen (waarvan 3 op 1 in de dagstats :P) heb ik nu weer 2 heel drukke dagen dus mis ik helaas veel nieuws/updates. Als er ECHT iets groots/speciaals bekend wordt, zou iemand me dan even willen DMen? Hoef ik niet alles door te spitten. Brokstukken gevonden bijvoorbeeld, of een heel realistische theorie.

Bijv. dank, en sorry dat ik deze dagen niet actief kan mee helpen/denken.
pi_137718903
quote:

[..]

TD = 20% kans
KA = 80% kans

Kans dat het vliegtuig in zee ligt is 0,2 * 0,6 + 0,8 * 0,5 * 0,6 = 0,12 + 0.24 = 36%
Kans dat het vliegtuig veilig op het land staat is 0,8 * 0,5 = 40%
Kans dat het vliegtuig op land ligt is 0,2 * 0,4 + 0,8 * 0,5 * 0,4 = 0,08 + 0.16 = 24%
Met alle respect, maar kom je erkennig te kort in het dagelijks leven?

Je bent een zelfgenoemde internationale "academicus" en noemt anderen zolderkamernerds. Je academische skills laat je met deze post wel zien ja.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 00:13:43 #220
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137718928
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jammer alleen dat:
• er geen rare vliegbewegingen zijn gespot vanaf de Vietnamese kust tot aan het Noord-Koreaanse luchtruim
• Pyongyang waarschijnlijk net te ver vliegen is met de hoeveelheid kerosine
Zit altijd een veiligheidsmarge in verwerkt. Een kist vertrekt nooit met 'net aan net genoeg' peut. En het afstandsverschil tussen KUL en die 2 steden is ook niet schrikbarend groot. Kan best.

4.400 om 4.700 km.
1947-2016
pi_137718954
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:12 schreef Gisteren. het volgende:

[..]

Met alle respect, maar kom je erkennig te kort in het dagelijks leven?

Je bent een zelfgenoemde internationale "academicus" en noemt anderen zolderkamernerds. Je academische skills laat je met deze post wel zien ja.
Simpel berekeningetje man, doe niet zo moeilijk.

Als onze piloot interessante kennis gaat toevoegen, zal ik hem van harte steunen. Een beetje triest op anderen gaan hakken, grow up man.

pi_137718989
ik zeg dat de kans dat het vliegtuig tevoorschijn komt 50% is!

50 % mensen! :o
There are only 151 Pokémon.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 00:20:10 #223
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_137719104
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Simpel berekeningetje man, doe niet zo moeilijk.

Als onze piloot interessante kennis gaat toevoegen, zal ik hem van harte steunen. Een beetje triest op anderen gaan hakken, grow up man.
Het is een vrij nietszeggende berekening die kennis impliceert die er gewoon niet is. Waarom is de kans op een succesvolle hijack 50%?Waarom is de kans om in water neer te storten evengroot voor technische failure als voor hijack, dat is totaal onlogisch met de kennis die we hebben.

je hebt geen enkele reden gegeven waarom de getallen die jij geeft accurater zijn dan welke willekeurige reeks getallen, die natuurlijk tot totaal andere uitkomsten leiden. Waardoor de uiteindelijke conclusie eigenlijk niets anders kan zijn dat de kans dat het vliegtuig in het water ligt tussen de 0 en de 100% is.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_137719117
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:15 schreef Eenskijken het volgende:
ik zeg dat de kans dat het vliegtuig tevoorschijn komt 50% is!

50 % mensen! :o
Nee volgens onze huis-academicus is het 66*0,5+50*0,3+62*0,1=50,2. Gebaseerd op mijn gut-feeling. Als anderen niet volgens een hypothesevorming redeneren dan word ik boos.
pi_137719120
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:12 schreef MrBanaan1 het volgende:
Maar mensen, ik ben er weer van tussen. Morgen opendag Eindhoven (toevallig nog iemand daar??) en erna weer werken. Na 4 dagen niks doen (waarvan 3 op 1 in de dagstats :P) heb ik nu weer 2 heel drukke dagen dus mis ik helaas veel nieuws/updates. Als er ECHT iets groots/speciaals bekend wordt, zou iemand me dan even willen DMen? Hoef ik niet alles door te spitten. Brokstukken gevonden bijvoorbeeld, of een heel realistische theorie.

Bijv. dank, en sorry dat ik deze dagen niet actief kan mee helpen/denken.
Hey Banaan, succes op je open dag in EHV, ik heb morgen ook een drukke dag bij klanten.

Bedankt voor je werk tot nu toe en als ik iets zie zal ik je even DMmen.

pi_137719161
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:20 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Het is een vrij nietszeggende berekening die kennis impliceert die er gewoon niet is. Waarom is de kans op een succesvolle hijack 50%?Waarom is de kans om in water neer te storten evengroot voor technische failure als voor hijack, dat is totaal onlogisch met de kennis die we hebben.

je hebt geen enkele reden gegeven waarom de getallen die jij geeft accurater zijn dan welke willekeurige reeks getallen, die natuurlijk tot totaal andere uitkomsten leiden. Waardoor de uiteindelijke conclusie eigenlijk niets anders kan zijn dat de kans dat het vliegtuig in het water ligt tussen de 0 en de 100% is.
Ik geef duidelijk aan wat ik aanneem, doe nou niet zo moeilijk. Natuurlijk is het allemaal complexer en stel ik nergens dat het zo IS? :?

Juist in een tijd dat je geen enkel datapunt hebt zijn de vrijheden groot en de marges dus ruim. Maak je eigen "formule" dan.

pi_137719173
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:20 schreef Gisteren. het volgende:

[..]

Nee volgens onze huis-academicus is het 66*0,5+50*0,3+62*0,1=50,2. Gebaseerd op mijn gut-feeling. Als anderen niet volgens een hypothesevorming redeneren dan word ik boos.
:')

Ik probeer wat toe te voegen, jij ook?

pi_137719236
Ik raak aan de drugs van dit topic
  vrijdag 14 maart 2014 @ 00:25:51 #229
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_137719247
quote:
18s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik geef duidelijk aan wat ik aanneem, doe nou niet zo moeilijk. Natuurlijk is het allemaal complexer en stel ik nergens dat het zo IS? :?

Juist in een tijd dat je geen enkel datapunt hebt zijn de vrijheden groot en de marges dus ruim. Maak je eigen "formule" dan.
Sure:

Kans dat het gehijacked is (ph): 0-100%
Kans dat het een technical failure is (pt): 0-100%
Kans dat het iets anders is (po): 0-100%
ph+pt+po = 100%

kans dat het in het water is gevallen onder ph: 0-100%
kans dat het in het water ligt onder pt: 0-100%
kans dat het in het water ligt onder po: 0-100%

dus
alles keer elkaar en gaafdoenerij
de kans dat het in het water ligt bereken ik als ergens tussen de 0 en 100%

Heb je ongeveer evenveel aan maar pretendeert geen zekerheid die er niet is.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_137719287
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:')

Ik probeer wat toe te voegen, jij ook?
Ja, door te commentaar te geven op die kolder van jou. Je hebt veel toegevoegd aan dit topic, maar als iemand je aanspreekt op een nutteloze, nietszeggende, skillshowende post van je dan schiet je gelijk in de verdediging. Controlefreak..
pi_137719289
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:25 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Sure:

ph+pt+po = 100%

dus

Hey zowaar, een post die ik snap *O* *O*
pi_137719298
quote:

maar pretendeert geen zekerheid die er niet is.
En daar ga je de mist in; dat doe ik ook niet.

In de OP staan observaties en feiten ook gescheiden van de scenario's etc.

Natuurlijk zijn de ranges groot, maar je kan er wel over speculeren, dus zonder het als vaststaand feit te presenteren. Wijs me anders even aan waar ik dat deed.

pi_137719336
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:27 schreef Gisteren. het volgende:

[..]

Ja, door te commentaar te geven op die kolder van jou. Je hebt veel toegevoegd aan dit topic, maar als iemand je aanspreekt op een nutteloze, nietszeggende, skillshowende post van je dan schiet je gelijk in de verdediging. Controlefreak..
Aan de ene kant zeg je dat het 'totaal niet academisch" is en nu is het "skillshowend". Welk etiketje wil je op me plakken?

Het is het allebei niet, gewoon een simpel berekeningetje tussendoor die iedere HAVO'er kan maken, met wat aannames.

Als The Stranger hier piloteninformatie komt toevoegen, graag. Daar hoef je anderen die wel hier posten niet voor af te branden...

pi_137719341
quote:

[..]

Sure:

ph+pt+po = 100%

dus

Ik denk dat jij dit wel interessant zal vinden:

http://america.aljazeera.(...)gmalaysianplane.html

Bayes' Theorem 8-)
pi_137719349
quote:
12s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn de ranges groot, maar je kan er wel over speculeren, dus zonder het als vaststaand feit te presenteren. Wijs me anders even aan waar ik dat deed.
Zie hierboven ^^

(http://america.aljazeera.(...)gmalaysianplane.html)

Je gebruikt veel aannames, maar de zaken meenemen die al bekend zijn kan wel helpen.
pi_137719351
de optie weggezapped ontbreekt nog bij deze kansberekening.

1/ (1-0.732648/#dagen vermist)
pi_137719352
Ah het topic is in dit stadium gecrasht
pi_137719369
doe eens rustig mensen en hou het simpel toestel is gekaapt doorgevlogen en geland op 1 of ander afgelegen vliegveld
Of de 1 van de piloten heeft besloten om zelf moord te plegen, neemt de controle over en vliegt richting de Indische oceaan om daar te crashen.
pi_137719376
Ik moet zeggen dat ik toch al dagen dit topic steeds weer lees voor de fantastische theoričn die voorbij komen. Stiekem wel spannend om te speculeren wat er met dat vliegtuig is gebeurd. :)
pi_137719387
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:30 schreef arj1o1 het volgende:

[..]

Zie hierboven ^^

(http://america.aljazeera.(...)gmalaysianplane.html)

Je gebruikt veel aannames, maar de zaken meenemen die al bekend zijn kan wel helpen.
Dank, goed stuk.

Dit:

“It’s a very short, simple equation that says you can start out with hypothesis about something — and it doesn’t matter how good the hypothesis is,” said Sharon Bertsch McGrayne, author of “The Theory That Would Not Die: How Bayes' Rule Cracked the Enigma Code, Hunted Down Russian Submarines, and Emerged Triumphant from Two Centuries of Controversy.”

That’s because the hypothesis can keep changing and improve, and still be used with the theorem, McGrayne told Al Jazeera.

“You are committed to modify that hypothesis every time a new piece of information arises,” McGrayne said.

is exact wat ik ook zeg. Misschien neemt oompa het van deze experts wel aan?

vrijdag 14 maart 2014 @ 00:33:22 #241
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_137719422
quote:
18s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat deed je ook pas toen iemand vroeg waar je de getallen op baseerde...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_137719434
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:33 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat deed je ook pas toen iemand vroeg waar je de getallen op baseerde...
Nee, druif, kijk mijn eerste post maar na. :')

Ik zeg nergens dat het zo IS en ik stel duidelijk dat ik die % aanneem. De tering, nog meer commentaar in plaats van nuttige, informatieve posts?

vrijdag 14 maart 2014 @ 00:36:16 #243
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_137719473
quote:
12s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:27 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als gerenomeerd wetenschapper weet je heel goed dat point-estimates niet geschikt zijn om onzekerheid in schattingen te omvatten.

Anyway, om het wetenschappelijke gehalte maar iets op te krikken, sinds 1970 zijn er 26 hijacks geweest met 1 of meer slachtoffers, daarvan zijn er slechts 7 gecrashet (3 volgens jou) dus 50-50 lijkt me een vrij onwaarschijnlijke schatting.

Getallen op basis van: http://www.planecrashinfo.com/cause.htm en ik zal vast wel ergens verkeerd geteld hebben maar ik maakte de berekening ook niet :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 00:38:14 #244
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137719512
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:30 schreef milpek het volgende:
Ah het topic is in dit stadium gecrasht
De kans daarop is iig 100%.
pi_137719515
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:36 schreef oompaloompa het volgende:

Anyway, om het wetenschappelijke gehalte maar iets op te krikken, sinds 1970 zijn er 26 hijacks geweest met 1 of meer slachtoffers, daarvan zijn er slechts 7 gecrashet (3 volgens jou) dus 50-50 lijkt me een vrij onwaarschijnlijke schatting.
Kijk, dat is nuttige info! Je kan er dus wel wat mee, met een simpel formuletje.

Wat bedoel je met 3 volgens mij? 50-50 klopt niet. Afgaan op het verleden is de kans dus 0.73-0.27 voor veilig landen.

quote:
Getallen op basis van: http://www.planecrashinfo.com/cause.htm en ik zal vast wel ergens verkeerd geteld hebben maar ik maakte de berekening ook niet :P
Dit voegt wat toe, gracias.

Nu al 59% kans dat het vliegtuig veilig is; de families kunnen opgelucht ademhalen. Zo is het namelijk, en niet anders.

[ Bericht 5% gewijzigd door El_Matador op 14-03-2014 00:45:11 ]

vrijdag 14 maart 2014 @ 00:38:46 #246
219590 oompaloompa
doompadeedee
pi_137719518
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dank, goed stuk.

Dit:

“It’s a very short, simple equation that says you can start out with hypothesis about something — and it doesn’t matter how good the hypothesis is,” said Sharon Bertsch McGrayne, author of “The Theory That Would Not Die: How Bayes' Rule Cracked the Enigma Code, Hunted Down Russian Submarines, and Emerged Triumphant from Two Centuries of Controversy.”

That’s because the hypothesis can keep changing and improve, and still be used with the theorem, McGrayne told Al Jazeera.

“You are committed to modify that hypothesis every time a new piece of information arises,” McGrayne said.

is exact wat ik ook zeg. Misschien neemt oompa het van deze experts wel aan?
Haha wat is je probleem met me? Ik geef les in Bayesean-statistics, je mag er gratis bij komen zitten :P
pi_137719527
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:36 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Als gerenomeerd wetenschapper weet je heel goed dat point-estimates niet geschikt zijn om onzekerheid in schattingen te omvatten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank, dank. De fles champagne is al leeg.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 00:39:18 #248
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_137719529
quote:

[..]

TD = 20% kans
KA = 80% kans

Kans dat het vliegtuig veilig op het land staat is 0,8 * 0,5 = 40%
Kans dat het vliegtuig op land ligt is 0,2 * 0,4 + 0,8 * 0,5 * 0,4 = 0,08 + 0.16 = 24%
Je stelt het hier gewoon als iets absoluuts :') Zoals hierboven ook al werd geschreven, wijzen op de onzin van dit soort kul lijkt mij prima kwalificeren als nuttige bijdrage.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_137719561
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 maart 2014 00:39 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Je stelt het hier gewoon als iets absoluuts :') Zoals hierboven ook al werd geschreven, wijzen op de onzin van dit soort kul lijkt mij prima kwalificeren als nuttige bijdrage.
Ik stel helemaal niets als iets absoluuts. zo interpreteer jij dat. Logisch, want jouw eendimensionale denkhouding (zie het maanlandingtopic) schrijft je dat voor, hekje.

vrijdag 14 maart 2014 @ 00:42:42 #250
155616 Proximo
For god, king & country
pi_137719604
Het toestel zal inmiddels wel omgekat zijn naar illuminati airlines ;(
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')